MY.UAНовости
Арлем Дезір, ОБСЄ: Якщо, захищаючи свободу, ви відмовляєтесь від неї, у вас є проблеми
Арлем Дезір, ОБСЄ: Якщо, захищаючи свободу, ви відмовляєтесь від неї, у вас є проблеми

Арлем Дезір, ОБСЄ: Якщо, захищаючи свободу, ви відмовляєтесь від неї, у вас є проблеми

З початку публічного обговорення проєкту закону про протидію дезінформації, розпочатого Міністерством культури, молоді та спорту 17 січня, свою оцінку щодо нього українському уряду та парламенту висловили багато західних партнерів нашої держави.

Ці комунікації зазвичай відбувалися непублічно, але не всі.

Представник ОБСЄ з питань свободи ЗМІ Арлем Дезір дав минулого тижня в Києві прес-конференцію, під час якої заявив, що цей законопроєкт в існуючому вигляді має бути відкладений.

«Детектор медіа» зустрівся з паном Дезіром та запитав у нього, як він оцінює медійні ініціативи української влади, які інструменти боротьби з дезінформацією працюють на його батьківщині, у Франції, та навіщо він проводив конференцію зі свободи медіа в Москві.

– Пане Дезір, ви зустрілися з нами, представниками медійних ГО, вчора і запитали про нашу точку зору щодо законопроектів «Про ЗМІ» та протидію дезінформації.

Я впевнена, що ми не були єдиними людьми, з якими ви обговорювали цю тему.

І тепер я запитую у відповідь, які ваші остаточні враження від цих двох законопроектів?.

– По-перше, я все ще продовжую зустрічатися з різними людьми, які беруть участь у дискусії про нові закони щодо медіа в Україні.

Завтра я зустрінусь із міністром культури, молоді та спорту, а в п’ятницю – з міністерством закордонних справ (інтерв’ю було записано 5 лютого.

– Ред.).

Я також зустрінусь із головою Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики та з членами Національної ради з питань телебачення та радіомовлення.

Також я зустрічався з представниками різних ЗМІ, головою Суспільного мовника та іншими журналістами.

Моє перше враження полягає в тому, що більшість медійних організацій та журналістська асоціація (Національна спілка журналістів України.

– Ред.) були дуже здивовані одним із цих двох законопроєктів, про які ви згадуєте.

Я думаю, що перший, законопроєкт «Про медіа», був очікуваним.

Це модернізуючий закон, який об'єднує попереднє законодавство про телебачення, радіо, пресу та інтернет-ЗМІ.

Ми надамо уряду його правову оцінку.

Ми вже почали над нею працювати.

Ми вважаємо, що в нього потрібно внести поправки з декількох аспектів, особливо тому, що він наділяє новими та дуже розширеними повноваженнями Національну раду з питань телебачення і радіомовлення, а також тому, що тепер ці повноваження розповсюджуватимуться і на інтернет-медіа.

Але другий законопроєкт – про протидію дезінформації – багатьма розглядається як дуже проблематичний.

Його недостатньо обговорювали з медіаспільнотою.

І я думаю, що уряду слід обрати геть інший підхід до цього питання.

Ми маємо багато побоювань щодо кількох положень цього законопроєкту.

По-перше, це стосується ролі державного уповноваженого, якого призначатиме уряд і який буде наділений дуже великими повноваженнями для втручання в медіаконтент.

Ми також стурбовані рівнем покарань – розмірами штрафів, тюремними вироками – запропонованими в цьому законопроекті.

Також є проблеми з новою асоціацією, яка буде створена законом і видаватиме журналістам професійні посвідчення.

Загалом це складає забагато втручання держави в медіаконтент та журналістську діяльність.

Ми вважаємо, що боротьба з дезінформацією є дуже важливою, але слід вдатися до іншого підходу.

Медіаспільнота та журналісти – перші союзники у такій боротьбі з дезінформацією.

Тому дуже важливо будь-яку ініціативу будувати з ними, а не проти них.

Боротьба з дезінформацією повинна ґрунтуватися на розвитку різноманітних джерел надійної інформації, зокрема приватних медіа, суспільного мовника, фактчекінгових ініціатив, ініціатив із медіаграмотності для розвінчування неправдивої інформації.

Тому ми вважаємо абсолютно необхідним, щоб уряд виділив більше часу на обдумування цього підходу та побудову іншої стратегії.

Це те, що ми будемо обговорювати з владою.

– Ви згадали, що збираєтесь зустрітися з Комітетом з питань гуманітарної та інформаційної політики та Міністерством культури, молоді та спорту.

Чи збираєтесь ви також відвідати Офіс президента? Бо міністерство просто діє відповідно до його указу.

– Ні, у нас не передбачено такої зустрічі під час цього візиту.

– Протягом останніх тижнів ми мали багато зустрічей з нашими міжнародними партнерами, представниками міжнародних організацій, посольств, і дякуємо всім вам за підтримку з цих питань.

Вони часто запитували нас, як вони можуть допомогти в цій ситуації.

І ми просили про дві речі.

По-перше, звичайно, дати хорошу пораду нашим можновладцям та допомогти не допустити дуже небезпечних кроків.

По-друге, надати владі експертизу щодо протидії дезінформації у відкритих суспільствах.

Багато з її теперішніх представників прийшли до уряду з медіабізнесу, вони відомі та дуже шановані професіонали.

Але в них бракує специфічного досвіду протидії дезінформації, захисту національного інформаційного середовища тощо.

Чи можете ви назвати більше інструментів проти дезінформації для наших читачів?.

– Так, звісно.

Ми запропонуємо подивитися на різні підходи та стратегії, розроблені в інших країнах.

Усі шукають найкращих відповідей на дезінформацію.

Ситуація в Україні також є специфічною через конфлікт в Україні та навколо неї.

Але це питання викликає високий інтерес у всьому світі, включно з європейськими країнами та США, через велику кількість маніпуляцій з інформацією, які мали місце, наприклад, у вигляді втручання у виборчі кампанії.

Тому важливо мати дуже високий рівень міжнародного співробітництва.

Я думаю, наприклад, що фактчекінгові ініціативи, які були запущені багатьма ЗМІ в Європі, становлять великий інтерес для України.

І, звичайно, важливо вести дискусію з соціальними платформами, інтернет-посередниками, адже в багатьох випадках ми бачили, як фабрики тролів використовували фейкові акаунти для посилення поширення чуток, неправдивої інформації.

Ось чому багато країн мали дискусії з Facebook та Twitter, аби домогтися, щоб вони блокували або видаляли фейкові акаунти або штучно виявляли розповсюдження неправдивої інформації.

Я думаю, що це той підхід, за допомогою якого ми могли би допомогти тутешній владі поглянути на зроблене в інших країнах, але також і заохотити медійну спільноту працювати в партнерстві з багатьма суб’єктами з інших країн.

– Я не має сумніву, що ви знаєте про «крихітну» деталь щодо перемовин із технологічними гігантами: це складне завдання для всіх країн, крім, можливо, США.

З моєї точки зору, Франція була більш-менш ефективною в цих перемовинах, але ви можете мене виправити.

Яким чином Україна, яка є не настільки сильною на міжнародній арені, може успішно вести ці перемовини?.

– Ви маєте рацію, коли кажете, що це іноді важко через різницю юрисдикцій, що застосовуються до цих компаній.

Більшість із них базується в США, і тамтешня Перша поправка сильно відрізняється від європейського законодавства щодо можливості обмеження певного контенту.

Але зараз усюди, навіть у США, ведеться дискусія щодо правил поведінки в соціальних платформах.

У США йдеться про дискусію щодо боротьби з тероризмом, але вони також бачать маніпуляції з інформацією в політичних цілях.

Тож великі технологічні компанії знають, що вони повинні враховувати вимоги суспільств.

Звісно, Європі потрібно намагатися співпрацювати з ними на рівні континенту, щоб мати більше можливостей для нав'язування деяких видів регулювання.

Україна також є для них великим ринком.

Тому важливо донести до них, що жодне законодавство не загрожуватиме їхній діяльності.

Я думаю, що вони намагаються адаптувати свої керівні принципи до вимог.

Але, звісно, це означає, що влада повинна бути дуже сильною і чіткою в цих вимогах.

Ми бачили, що в питанні боротьби з тероризмом до соціальних платформ висувалися дуже серйозні вимоги, оскільки після теракту проти священика в церкві (вбивство в Нормандії священика під час служби, яке терорист фільмував.

– Ред.) відео нападу було в інтернеті занадто довго, через що було відтворено.

Але боротьба з тероризмом – не єдина сфера, де є певні законні вимоги до цих платформ.

Мабуть, важливіше видаляти фейкові акаунти (безумовно, це повинно бути зроблено з повагою до дотримання свободи вираження поглядів), щоб боротися з діяльністю фабрик тролів, ніж створювати державного уповноваженого, який втручатиметься в зміст незалежних медіа в Україні.

– Можу припустити, що ви дуже добре обізнані з ситуацією у Франції.

Франція також запровадила закон про протидію фейкам.

Наскільки я знаю з України, його ще не застосовували, і він якось заблокований на вищому європейському рівні (Директивою про електронну комерцію.

– Ред.).

Що ви думаєте про такий закон у вашій країні?.

– Насправді, цей закон є дуже специфічним регуляторним актом для виборчого періоду.

Отже, він не застосовується в будь-який час.

Він має дуже специфічні та вузькі цілі.

І, мабуть, ще занадто рано для оцінки.

На той час, коли він був ухвалений, він отримав правову оцінку, що влада Франції повинна запропонувати певні поправки, особливо в частині виконання закону.

І я думаю, що це було через його назву (закон про боротьбу з маніпулюванням інформацією.

– Ред.).

За межами країни він розглядався як загальний закон проти фейкових новин, хоча насправді це дуже обмежене законодавство для дуже конкретного періоду часу до виборів.

У Франції існує дуже цікава фактчекінгова ініціатива, запроваджена багатьма ЗМІ.

Її зробили телеканали, радіостанції, друковані ЗМІ та багато інтернет-медіа.

Майже щодня на суспільному телебаченні дві-три хвилини присвячують розвінчанню неправдивої інформації, яка розповсюджується в соціальних мережах протягом дня.

І те саме в багатьох друкованих виданнях: є одна сторінка перевірених новин з інтернету.

– Ця фактчекінгова ініціатива була запущена самими ЗМІ?.

– Так, вони самі її ініціювали.

Більшість із них зробили це самостійно, але іноді вирішували працювати разом.

Важливо, що це робить не одне медіа, оскільки в іншому випадку могла би виникнути інша проблема: чи можна довіряти цьому конкретному ЗМІ? Медіа може помилитися або мати політичний погляд.

Я думаю, що це нова складова ролі журналістики.

Раніше роль журналістики полягала в наданні інформації, її аналізі та коментуванні того, що відбувається.

Сьогодні у нас дуже багато джерел інформації.

Нас інформують не лише коли ми відкриваємо газету чи заходимо на сайт інтернет-медіа.

Нас інформують постійно, оскільки в інтернеті кожен може повідомляти інформацію.

Але проблема полягає в тому, що ми не знаємо, звідки вона береться.

Ми не знаємо, чи пройшла вона перевірку професійною журналістикою.

Журналісти досі розслідують, повідомляють, надають інформацію, висловлюють думку про те, що відбувається, та є частиною ширшого громадського обговорення, але також вони перевіряють інформацію, яку надають багато інших суб'єктів: окремі громадяни, політичні групи, держави.

І допомагають знайти шлях у цих джунглях інформації, де ми не уникнемо існування фейків.

Я не думаю, що закон може позбавити від фейків.

Існує якась ілюзія в ідеї про те, що якщо у вас буде закон про фейки, дезінформацію, то у вас буде рішення.

Нібито це те саме, як коли ви голосуєте за закон про чисту воду: промисловість повинна буде його дотримуватися, оскільки є штраф, і вода стане чистою.

Ні, ми не закриваємо інтернет, якщо люди надають неправдиву інформацію.

Тож, на жаль, є хороші й погані аспекти цієї нової ери інформації, коли кожен може її надавати.

У ній багато дуже хорошого: нові медіа викликали ситуацію, коли багато громадян можуть розповсюджувати інформацію.

У деяких країнах, де немає вільної преси, люди можуть ділитися через соціальні медіа інформацією про протести тощо.

Але є також багато інформації неправдивої.

Тож відповідь – не в тому, щоб думати, що ми її позбудемося.

Відповідь – у тому, щоби розвивати критичне мислення, медіаграмотність та гарантувати, що ті, хто присвятив своє життя та професію наданню достовірної інформації, зможуть вижити в цьому середовищі.

І технологічні компанії, інтернет-платформи відіграють важливу роль, оскільки вони повинні забезпечувати цим медіа кращу видимість.

– Я повністю погоджуюся з вами, що вирішити проблему дезінформації самим тільки законом неможливо.

Але ми розуміємо, що є різниця між країнами, які не воюють з Росією і не так страждають від її інструментів гібридної війни, і тими країнами, які воюють.

Це завжди питання: як знайти баланс між безпекою та свободою слова.

Можливо, нам слід посунути свободу слова.

Що ви про це думаєте?.

– Я би сказав, що тут, в Україні, багато що поставлено на карту.

Одна з причин, чому Україна хоче захистити свій суверенітет, пов'язана з Майданом, волею громадян будувати демократію, отримувати користь від свободи вираження поглядів, свободи слова, вільного вибору в політиці взагалі.

Якщо, захищаючи це, ви відмовляєтесь від нього, у вас є проблеми.

У минулому багато демократичних країн воювали: були колоніальні війни, Друга світова війна.

Я не знаю, чи пам’ятаєте ви: під час Першої світової війни Редьярд Кіплінг сказав, що першою жертвою війни є правда, оскільки війна – це час пропаганди.

Війна – це час, коли держава та армія хочуть контролювати інформацію, припиняти розповсюдження якоїсь інформації та розвивати пропаганду, яка буде підтримувати стратегічну мету країни.

Це один із ризиків війни.

Тому я вважаю вкрай важливим, особливо у вимірі боротьби з дезінформацією, знайти інструменти та підходи, не згубні для збереження свободи вираження поглядів та свободи медіа.

Це не просто, я це визнаю.

Але це те, що ми будемо обговорювати з владою.

– Я впевнена, що ви стежите за розслідуванням вбивства Павла Шеремета.

Чи звернули ви увагу на те, що сталося в грудні, коли Міністерство внутрішніх справ організувало брифінг із присутністю президента України? Вони назвали підозрюваними кількох людей.

Але виглядало так, що ми бачили недостатньо доказів.

– Так.

Я привітав прогрес у розслідуванні вбивства Павла Шеремета та оголошення в грудні генеральним прокурором та міністром внутрішніх справ про те, що вбивць було знайдено та заарештовано.

Але відтоді все виглядає трохи складніше.

Я думаю, дуже важливо забезпечити, щоб у вбивстві Павла Шеремета не було безкарності і щоб усіх причетних ідентифікували та притягнули до відповідальності.

І ми дуже сподіваємось, що це розслідування триватиме.

Це дуже важливо для безпеки журналістів.

Це в принципі важливо, але Павло Шеремет був також дуже шанованим і відомим журналістом за свою працю проти корупції, він отримав багато світового визнання, а тоді йому погрожували і його не захистили.

І з того часу на інших журналістів в Україні також нападали, а деяких вбили (в іншому контексті, але все ж).

Я думаю про Вадима Комарова з Черкас.

Він був не так відомий як Павло Шеремет, в основному працював локально, але також був дуже активним у розслідуванні корупції.

Або був напад на Катерину Гандзюк.

Кількох людей було засуджено, ще когось нещодавно заарештували в Болгарії (імовірного організатора нападу на Катерину Гандзюк Олексія Москаленка (Левіна).

– Ред.).

Ясно, що всіх причетних до цього не притягнули до відповідальності, і це потрібно зробити.

І має бути абсолютно зрозуміло, що для всіх, хто причетний до нападів на пресу, немає безкарності.

Ось чому так важливо забезпечити продовження розслідування злочину проти Павла Шеремета.

– Також я хотіла би запитати вас про вашу конференцію про свободу медіа в Москві в листопаді минулого року.

На жаль, я не змогла подивитися ціле відео конференції, але прочитала ваше вступне слово.

Я помітила, що ви висловлюєте занепокоєння щодо російського законодавства: «суверенного» інтернету чи антитерористичного законодавства, яке також впливає на свободу медіа.

Я думаю, що ми обидва розуміємо, що в Росії немає свободи медіа (або ви можете сказати, що її там майже немає).

І ви провели конференцію з Володимиром Соловйовим та Кирилом Вишинським (який тут є підозрюваним у злочині) в якості доповідачів.

Чому ви вирішили це зробити і поставити свій бренд на таку подію?.

– По-перше, як ви вже згадували, коли я їду до будь-якої держави-учасниці, я завжди піднімаю, навіть публічно, питання про проблеми, які існують стосовно законодавства.

І ми також говоримо про це під час прямих дискусій та зустрічей із владою, членами уряду.

Це те, що я робив з нагоди цієї конференції в Москві в листопаді минулого року, і так само робитиму в Україні під час цього візиту.

Ми хочемо, щоби врешті-решт держави-учасниці вдосконалили законодавство, яке може зашкодити свободі медіа, безпеці журналістів або доступу до інформації.

Під час цієї конференції ми запросили до участі дуже різних журналістів.

Були незалежні журналісти, навіть деякі з тих, яких раніше затримували, як-от Ігор Рудніков із Калінінграда.

Були також журналісти «Новой газеты» та таких важливих медіа, як «Коммерсант» або «Ведомости».

Іншими словами, було широке коло учасників, від цих журналістів до представників державних ЗМІ.

Я думаю, що було важливо вести відкриту дискусію з владою, а також із цим широким колом різноманітних ЗМІ та журналістів, які мали дуже різні погляди на всі питання, включаючи навіть фейки та дезінформацію.

І, звичайно, ця дискусія не завжди була простою.

Але її було проведено і вона була публічною.

Тож сподіваюся, що буде привід організувати подібні заходи в різних країнах.

Теги по теме
Инфопространство
Поделиться
Поделиться сюжетом
Источник материала
Упоминаемые персоны
Светлана Лобода на концерте в Осло возмутила отношением к флагу Украины
TSN
2025-11-25T10:30:24Z
Джамала позвонила: Меловина подкалывают после отказа от участия в Нацотборе
Фокус
2025-11-25T09:42:39Z
Джамала впервые полностью показала лицо самого младшего сына и сообщила о его важном празднике
TSN
2025-11-25T08:36:49Z
Цибульская ответила на возмущение из-за ее концерта в годовщину голодомора: "Понимаю"
Фокус
2025-11-25T08:00:48Z
"Любовь с первого взгляда" в сердце столицы - Меловин показал, кто стал его избранником и как состоялось признание
Comments UA
2025-11-25T08:00:25Z
Возлюбленная Клопотенко раскрыла правду об их романе - детали
GlavRed
2025-11-25T07:39:33Z
Голос Геральта Даг Кокл не сомневается в талантах новой актрисы озвучки Цири — она хорошо сыграет в "Ведьмаке 4"
GameMag
2025-11-25T00:12:34Z
Решили, что психически нестабильна: певице из Одессы в РФ вынесли психиатрическое заключение
Comments UA
2025-11-24T21:57:02Z
Продюсера мегапопулярной группы в 90-х объявили в розыск в РФ
Comments UA
2025-11-24T21:12:54Z
Крупнейший банк мира прогнозирует обвал цен на нефть ниже $40 за баррель
ZN UA
2025-11-25T11:04:21Z
Массированная атака России оставила часть страны без света
Новости Украины
2025-11-25T10:27:29Z
Должны доказать европейскому сообществу, что мы экономические партнеры, а не конкуренты – Метинвест
TSN
2025-11-25T10:21:34Z
Будет больше света: когда сократят графики отключений электричества
Знай
2025-11-25T09:45:29Z
Санкции сработали: стоимость аренды супертанкеров достигла пятилетнего максимума
Хвиля
2025-11-25T09:30:39Z
Лазейки в пенсионной формуле: как "раскрутить" ПФУ на большую выплату
Знай
2025-11-25T09:06:19Z
В Yasno рассказали, почему отключения света не влияет на сумы в платежках за свет
ZN UA
2025-11-25T08:24:36Z
Действительно ли в Черную пятницу дешевле — эксперт опроверг известные мифы о Black Friday
Фокус
2025-11-25T08:00:37Z
Курс валют на 25 ноября: сколько стоят доллар, евро и злотый
UAToday
2025-11-25T07:57:11Z
США очень спешат с войной в Украине: зачем Трамп подключил Си
Comments UA
2025-11-25T12:12:00Z
В Нацгвардии выступили с громким заявлением о капитуляции Украины: детали
Comments UA
2025-11-25T12:09:42Z
В рамках операции "Мидас" будут новые подозрения - Кривонос
ZN UA
2025-11-25T11:06:11Z
Правоохранительные и государственные органы незаконно собирали данные о детективах НАБУ и не только - Абакумов
ZN UA
2025-11-25T11:04:28Z
Глава НАБУ Кривонос раскрыл детали спецоперации Мидас
Хвиля
2025-11-25T11:00:15Z
Дмитрий Гордон: "Что может быть приятнее, чем читать, что Путин подавились апельсиновой коркой?"
Comments UA
2025-11-25T10:57:22Z
В Раде хватаются за голову: во время войны в Украине хотят банально украсть энергосистему
Comments UA
2025-11-25T10:45:25Z
Перегнать РФ: как украинцы создают новые технологии войны, — интервью с главой L7
Фокус
2025-11-25T10:36:13Z
Трамп согласился посетить Пекин в апреле — NYT
ZN UA
2025-11-25T10:36:08Z
Во время атаки на Киев женщину с ребенком не пустили в укрытие
TSN
2025-11-25T11:06:42Z
Фермер з Харківщини втратив 8 тонн соняшника через влучання російського КАБу
AgroNews
2025-11-25T11:03:20Z
Спасатели показали последствия атаки России по Киеву: масштаб разрушений ужасает. ФОТО
Новости Украины
2025-11-25T10:12:56Z
Опоздание на работу спасло жизнь: работница склада супермаркета рассказала об атаке по Киеву
TSN
2025-11-25T09:36:48Z
В Краснодарском крае во время атаки звучал сигнал радиационной опасносности
UAToday
2025-11-25T09:03:10Z
Скандал в Киеве: в Подольском районе не пустили женщину с ребенком в укрытие – комментарий КГВА
Comments UA
2025-11-25T09:00:58Z
На крышу дома в Молдове упал российский дрон с символом "Z" — детали
TSN
2025-11-25T08:51:30Z
Создавал декорации для многих украинских кинофильмов и театров: что известно о погибшем в Днепровском районе
TSN
2025-11-25T08:36:58Z
В Таганроге РФ прогремели 20 взрывов, бушует пожар
UAToday
2025-11-25T08:33:30Z
ПВО обезвредила 452 воздушные цели РФ, есть попадания на 15 локациях
Украинская правда
2025-11-25T12:00:08Z
Как уберечь гортензии от морозов: простой натуральный способ для пышного цветения весной
TSN
2025-11-25T11:06:47Z
Олимпиады во время войны: о чем забывают критики
ZN UA
2025-11-25T11:04:28Z
Мобилизация по-новому в Украине: забронированного могут призвать в отпуске — что известно
UAToday
2025-11-25T11:00:33Z
Стали известны шокирующие детали ночных обстрелов Украины: важное заявление ВСУ
Comments UA
2025-11-25T10:51:50Z
Папа Римский Лев XIV отправится в свою первую заграничную поездку: есть ли в планах понтифика Украина
Comments UA
2025-11-25T10:51:13Z
Немцы поддерживают отправку военных в Украину — опрос
ZN UA
2025-11-25T10:39:45Z
Опыт "Тайфуна" НГУ и "Рубикона" ВС РФ: какие уроки могут извлечь силы НАТО, – аналитики
Фокус
2025-11-25T10:12:46Z
В каком возрасте работу уже не найти: опыт никому не нужен
Знай
2025-11-25T10:12:16Z
Почему после кофе хочется спать: объяснение неожиданной реакции организма
TSN
2025-11-25T11:06:33Z
"Новий Зір" победил на премии EPHA Awards 2025: украинская клиника впервые получила награду от организации мирового уровня
VGorode
2025-11-25T10:21:38Z
Кому нельзя есть финики: как их правильно потреблять
UAToday
2025-11-25T10:06:15Z
Не питание и не лень: диетолог назвал неочевидную причину лишнего веса
Фокус
2025-11-25T09:21:58Z
Обычная губка для мытья посуды может нести смертельную угрозу: шокирующее открытие
Comments UA
2025-11-25T08:45:47Z
Какую пользу приносит организму употребление апельсинового сока: ученые удивили открытием
Comments UA
2025-11-25T06:51:20Z
Секрет долголетия: что едят люди, которые не стареют
Comments UA
2025-11-25T06:03:36Z
Лучшие консервы для костей, сердца и мозга: оптимальные и бюджетные варианты
Comments UA
2025-11-25T05:30:18Z
У Овнов - лишние расходы, у Скорпионов - успехи на работе: гороскоп на 25 ноября
Comments UA
2025-11-24T19:24:26Z
В Европе появился недорогой кроссовер BYD с расходом 1,8 л на 100 км
Фокус
2025-11-25T09:36:49Z
Почему зимой ГБО начинает "барахлить": эксперты назвали критические ошибки водителей
TSN
2025-11-24T17:06:58Z
Съедают аккумулятор: какие устройства воруют энергию даже в состоянии покоя авто
Знай
2025-11-24T16:51:38Z
Toyota Land Cruiser 300 превратили в роскошный лимузин с огромным телевизором
Фокус
2025-11-24T16:12:22Z
Оценка преимуществ страхования авто онлайн по сравнению с традиционными страховками
Comments UA
2025-11-24T15:15:19Z
Новый дорожный знак с авто и тремя шариками смущает водителей: что он означает
GlavRed
2025-11-24T12:27:53Z
Батареи электрокаров будут заряжаться за 3 минуты: что придумали ученые
Фокус
2025-11-24T11:12:00Z
Продажа авто через «Дію»: кто должен уведомлять налоговую?
Новости Украины
2025-11-22T20:48:29Z
Ремонт дороже нового авто: эксперты объяснили, когда стоит попрощаться со старым автомобилем
Фокус
2025-11-22T15:06:09Z
График отключения света в Кировоградской области 26 ноября: кого ждут 8 часов подряд без электричества
Политека
2025-11-25T12:30:54Z
Под завалами могут быть люди: в Киеве уже 4 жертвы утреннего обстрела РФ
GlavRed
2025-11-25T11:30:16Z
Россияне контролируют большую часть Покровска – УП
Украинская правда
2025-11-25T10:54:47Z
График отключения газа с 26 по 28 ноября в Днепропетровской области: кого оставят без услуг
Политека
2025-11-25T10:30:24Z
Доброполье в Донецкой области: в сети опубликовали новые фото последствий боевых действий
Новости Украины
2025-11-25T09:45:53Z
Даша Квиткова после обстрела Киева шокировала видом дома напротив, куда попал вражеский "Шахед"
TSN
2025-11-25T09:36:43Z
На Покровском направлении украинские силы эвакуировали побратимов и уничтожили вражеские силы
Новости Украины
2025-11-25T09:24:40Z
Враг двигается круглосуточно: россияне давят на Мирноград – детали от ВСУ
TSN
2025-11-25T09:09:29Z
В Херсонской области оккупанты насильно выгнали жителей из домов
Новости Украины
2025-11-25T09:03:22Z
Даже сантехник не понадобится: как решить проблемы с радиаторами, простые лайфхаки
Знай
2025-11-25T10:51:23Z
Не добавляйте этот популярный продукт в фарш: котлеты становятся жесткими и сухими
TSN
2025-11-25T10:48:32Z
Что делать с продуктами во время блэкаута: сколько они могут храниться, как уберечь пищу от порчи
TSN
2025-11-25T10:33:34Z
Что ни в коем случае нельзя сливать в раковину: об этом не знают даже опытные хозяйки
TSN
2025-11-25T09:36:41Z
Как очистить стиральную машину: 75г этого в отсек для порошка — грязь и плесень выйдут черными хлопьями
TSN
2025-11-25T09:36:39Z
Будут "купаться" в успехе: три знака Зодиака, чьи мечты сбудутся этой зимой
Знай
2025-11-25T08:51:16Z
Женщины, знающие себе цену – эти два знака Зодиака никто не "купит" и не сдвинется с собственного пути
Comments UA
2025-11-25T08:21:12Z
Мышление, стресс и внимание: как простое оригами помогает прокачать мозг
Знай
2025-11-25T08:21:07Z
Как нагреть воду без света и газа: метод спасет при полном блэкауте
Знай
2025-11-25T07:36:23Z
Чайник Smeg – стиль, технологии и уют в каждой кухне
Gazeta UA
2025-11-25T13:20:22Z
Жизнь на Марсе могла существовать дольше, чем считалось ранее: новые потрясающие доказательства
Comments UA
2025-11-25T10:33:30Z
iPad как инструмент для работы, учебы и творчества — советы от Фокстрот
TSN
2025-11-25T10:21:09Z
Зареєстрували законопроєкт щодо зміни порядку використання державних сільгоспземель
AgroNews
2025-11-25T10:06:13Z
Сюрприз в центре Млечного Пути: новый космический телескоп NASA удивляет ученых
Фокус
2025-11-25T09:42:04Z
Межзвездный объект 3I/ATLAS может отправить "наблюдателей", но не к Земле: что известно
Фокус
2025-11-25T08:00:44Z
Українська соя продовжує дорожчати
AgroNews
2025-11-25T07:09:54Z
Новое исследование повлекло за собой волну паники – ЭЭГ показала загадочный всплеск энергии уже после остановки сердца
Comments UA
2025-11-25T07:00:48Z
Инсайдер: FromSoftware уже 6 лет занимается The Duskbloods, эксклюзив Switch 2 будет инновационным — создатель Bloodborne гордится
GameMag
2025-11-25T05:01:22Z
Лига чемпионов: расписание всех матчей дня 5 ноября
ZN UA
2025-11-25T12:15:57Z
Европу охватили антипутинские акции: от мостов до футбольных трибун
Знай
2025-11-24T22:33:24Z
Тяжелая стадия: известный российский футболист борется со страшной болезнью
Comments UA
2025-11-24T21:42:13Z
"Шахтер" продлил контракт с основным украинским футболистом
ZN UA
2025-11-24T19:18:25Z
Ливерпуль готовит рекордный трансфер на 160 миллионов
Корреспондент
2025-11-24T16:00:13Z
Динамо ищет нового вратаря в УПЛ - СМИ
Корреспондент
2025-11-24T12:57:09Z
Betking Foundation провел пятый «День с командой Королей»
Comments UA
2025-11-24T09:51:01Z
Премьер Японии не смогла вручить главный трофей украинскому сумоисту, потому что женщина
Комсомольская правда
2025-11-24T09:21:21Z
Карьерный прорыв: Месси оформил 1300 результативных действий
Корреспондент
2025-11-24T09:12:00Z