Ресторанний бізнес — один з найвразливіших під час карантину.
Ми спитали у співзасновника київського реаторану «Асамблея» Павла Гука (історію про те, як Павло, будучи дизайнером Mac.
Paw, відкривав ресторан — можна почитати тут), за рахунок чого зараз виживає його бізнес та чи зможе доставка врятувати зпустілі заклади громадського харчування.
Фото здесь и далее: Ольга Закревская.
Як карантин вдарив по «Асамблеї».
В перші дні, коли пішла мова про те, що (можливо) будуть вводити карантин – гостей одразу стало менше на відсотків 30%.
У вечори п’ятниці та суботи, коли у нас мала бути повна посадка – всі сиділи по домах.
В понеділок ми дізнались про те, що карантин таки вводиться, і свідомо закрились раніше, не чекаючи кінця дня.
Чи не єдина опція, яку бере бізнес зараз, щоб вижити – це доставка.
Це очевидне і перше, за що беруться, але мало хто на цьому справді виживе.
Можливо піца і суші зараз в популярності, як були популярні й раніше, але наш формат їжі — це не те, що усім хочеться замовляти додому.
Виручка впала на 80%.
Ми існуємо тільки за рахунок власних грошей та доінвестицій, які вносимо, щоб гасити зобов’язаності та платити зарплату.
Доставка — це поки історія в мінус і ми шукаємо способи її нарощувати.
Доставка — це не так просто.
Ресторанна сфера – це низькомаржинальний бізнес, враховуючи всі грошові зобов’язання та незмінні витрати.
Потрібно також розуміти, що ресторан і доставка – це два різних по структурі бізнеси, кожен з своїми особливостями.
Не можна просто в один день перейти на доставку та вмить отримувати такі ж гроші, як ви заробляли до цього, не змінюючи нічого в процесах.
А конкуренція зараз вже виростає настільки, що доведеться вкладати значні зусилля, щоб втриматись на плаву.
Як ресторану вижити у кризу.
Єдиний спосіб вижити – креативність.
Треба переосмислити свій формат, перекваліфікуватись, придумати нові способи та типи комунікації з гостем, відчути, що йому зараз більше потрібно.
Зробити новий бізнес.
Якщо робити все те, що ви робили до цього, але просто доставляючи – не проживете й двох місяців.
Є, звісно, пасивний і найменш затратний варіант – заморозити проект, звільнити усіх і платити якісь мінімальні платежі по оренді.
Але коли вся історія з карантином закінчиться, розуміти, що можливо ремонт у вас і буде, але все інше прийдеться робити ледь не з нуля.
Як діятиме «Асамблея».
Ми особисто не готові втрачати команду і будемо дофінасовувати та шукати нові шляхи/ідеї, щоб заробляти.
Якщо просто нарощувати рекламу – це нічого не дасть.
Зараз у всіх такі ж проблеми і у всіх однакова пропозиція.
«Ми робимо доставку / У нас тепер доставка!».
Окей, але для покупця це однаковий нецікавий шум.
По цій причині ми вирішили не збільшувати рекламні бюджети, поки не зможемо вийти з новою пропозицією і комунікацією.
Одне з нових рішень – це те, що ми запустили сертифікати-депозити.
З бонусами та раннім доступом до нових продуктів, які ми розробляємо.
Лояльні гості, купляючи цей сертифікат, отримують просту та зрозумілу вигоду і можуть таким чином підтримати нас.
Це спрацювало краще, ніж ми очікували.
Також ми плануємо запустити онлайн-формат не лише з їжею, а й вином та коктейлями.
Це не буде просто доставка, ми думаємо над кардинально новими форматами.
8 шагов, которые помогут онлайн-бизнесу пережить кризис.
Андрей Буренок, Trip.
MyDream о коронакризисе: «Наши доходы просели на 90%.
Многие просто обанкротятся».