На 25 березня в Києві, Чернівцях, Тернополі, Львові, Дніпрі, Черкасах, Ужгороді, Луцьку, Одесі громадським транспортом можуть користуватися тільки працівники лікарень, поліції, аптек, продуктових магазинів, стратегічних підприємств і служб із надзвичайних ситуацій.
Необхідно пред'являти посвідчення.— Перевізники, які мають свій транспорт і водіїв, чимало втратять.
Муніципальний транспорт фінансово повинна підтримати влада, — говорить директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер, 50 років.
— Транспорт обмежили вимушено.
Але зробили це незграбно.
У Києві спершу закрили підземку й народ масово побіг в автобуси, тролейбуси і трамваї.
Потрібно було спершу запровадити карантин на підприємствах і перевести людей на дистанційну роботу.
А потім усе закривати.
Підвезення медиків на таксі (домовилися про 10 тис.
поїздок службою "Убер", заявили в Міністерстві охорони здоров'я.
— ГПУ.) не працює.
В Одесі, наприклад, кажуть, що домовленості є — і у службі, і в облдержадміністрації.
Але по факту ніхто нікого не возить.
Лікарі добираються, як можуть.
Несерйозне ставлення до обмежень транспорту пов'язане з нашою культурою.
Ми схожі на іспанців та італійців.
Розслаблені, пізно починаємо боятися.— Люди, які вирішили заборонити громадський транспорт — востаннє ним користувалися років 20 тому.
Їздять автомобілями, для яких ситуація покращилася.
Затори все одно є.
Але тепер можна економити в дорозі 15–20 хвилин, — каже експерт із транспортного планування Дмитро Беспалов, 34 роки.— Необхідно було заздалегідь забезпечити проїзд медпрацівникам, продавцям магазинів і аптек.
Можливо, варто було би залучити й метрополітен, підігнати його роботу під їхній графік.
ІТ-спеціалісти могли написати необхідний сервіс, де водії могли би реєструватися, а медпрацівники — лишати прохання про підвіз.
Щоб розробити таку систему дій — потрібна команда і план.
Його не було.
В іноземців є альтернатива — розвинена велосипедна мережа.
У середньому європейському місті велосипедами їздить п'ята частина населення.
Там вищий рівень достатку.
Населення може користуватися таксі, за потреби.