Останнім часом пошукові системи в мережі стали першим лікарями, до яких людина звертається зі своїми симптомами. Але насправді правильну пораду людина отримує лише в третині випадків.
Медики з австралійського університету імені Едіт Коен проаналізували роботу медичних сайтів, онлайн-сервісів та додатків для самостійної діагностики та виявили, що вони дають правильну пораду лише в третині випадків, повідомляє Medical Journal of Australia.
Виявилось, що лише по самій Австралії в Google вводять близько 70 тисяч таких пошукових запитів щохвилини. Натомість 40% хворих передусім шукають поради в інтернеті, а не йдуть до лікаря. Окрім того, з кожним роком все популярнішими стають спеціалізовані сайти й додатки, які дозволяють провести самодіагностику та надають рекомендації згідно з результатом. Попри те, що до багатьох з них залучений штучний інтелект, точність цих сервісів все ж залишає бажати кращого.
Провівши аналіз 36 доступних вебсайтів та мобільних додатків для самодіагностики, дослідники дізнались, що правильні рекомендації ці сервіси надають лише в третині всіх випадків.
Якщо точніше, то намагання самостійно встановити діагноз приводять людину до правильної поради лише у 36% випадків. Натомість 3 найкращих спеціалізованих онлайн-додатків для самодіагностики надають правильні поради лише трішки більше ніж в половині випадків. І лише у 49% випадків людина отримує правильні поради стосовно того, куди та як швидко варто звернутися за медичною допомогою.
Дослідники помітили й те, що ті діагнози та рекомендації, які надають онлайн-додатки та інші сервіси для самодіагностики, – схильні до переоцінення ступеню небезпеки хвороби. В результаті пацієнт отримує жорсткіші поради та терміновіший алгоритм дій, ніж потрібно насправді.
Втім, медики все ж вважають, що такі сервіси можуть бути корисними для отримання додаткової інформації в тому випадку, якщо людина вже точно знає свій діагноз.
Більше новин, що стосуються лікування, медицини, харчування, здорового способу життя та багато іншого – читайте у розділі Здоров'я.