Антимонопольний комітет України рекомендував авіаперевізникам утриматися від поширення інформації про можливість придбати квитки та здійснити переліт до завершення карантину.
Як пояснюють в прес-службі АМКУ, така інформація може ввести в оману споживачів, оскільки може бути сприйнята як гарантоване відновлення регулярного авіасполучення між Україною та іншими країнами, що не відповідає дійсності.
"За наявною в Комітеті інформацією, авіаперевізники здійснюють поширення інформації про можливість купівлі авіаквитка на регулярні авіарейси сполученням між Україною та іншими країнами з 23 травня 2020 року. При цьому вони не зазначають, що карантинні обмеження на здійснення регулярних авіарейсів між Україною та іншими країнами можуть бути подовжені на невизначений термін, у зв’язку з чим здійснення регулярного рейсу буде неможливим", - зазначають в регуляторі.
При цьому в АМКУ зауважують, що деякі авіаперевізники, за результатами скасування рейсів, пропонують споживачам авіапослуг на власних сайтах лише дві опції зворотного зв’язку - «Змінити бронювання» та «Обміняти квиток на промокод». Відшкодування вартості перевезення, якою могли б скористатися пасажири для повернення коштів за невикористані квитки у зв’язку зі скасуванням рейсів, форма зворотного зв’язку не передбачає. Отже, пасажирам надається неповна інформація (замовчуються інші варіанти обов’язкових опцій, передбачених Авіаційними правилами) про можливість реалізації їх прав у повному обсязі.
Враховуючи це, АМКУ прийняв обов’язкові для розгляду рекомендації:
- Утриматись від поширення неповної інформації, зміст якої стосується продажу квитків з 23 травня 2020 року та здійснення регулярного авіасполучення між Україною та іншими країнами, в той час як офіційна інформація про відкриття авіасполучення між країнами не підтверджена компетентними органами обох країн.
- Надавати споживачу авіапослуги повну та актуальну інформацію про неможливість здійснення регулярного рейсу, у разі якщо авіасполучення між Україною та іншими країнами не буде відкрито.
- Надавати споживачам авіа послуг повні та доступні відомості про всі варіанти обслуговування, що передбачені Авіаційними правилами, зокрема шляхом розміщення на власному сайті інформації щодо відшкодування вартості авіаквитків у зв’язку зі скасуванням рейсів.
Серед авіакомпаній, яким АМКУ закидає поширення невідповідної інформації: Wizz Аir, «Міжнародні авіалінії України», Czech Airlines, Lufthansa, Ryanair та Swiss.
"Про результати розгляду рекомендацій ці та ще 6 авіакомпаній мають повідомити Антимонопольний комітет України у 10-денний строк з дня їх отримання. Хочемо нагадати авіаперевізникам, що порушення Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» тягне за собою накладення штрафу у розмірі до п'яти відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф", - заявляють в АМКУ.
Як повідомляв УНІАН.Туризм, раніше в Міністерстві інфраструктури також відреагували на плани низки авіакомпаній відновити рейси з України вже в травні-червні. У відомстві вважають, що подібні заяви вводять людей в оману, адже про відновлення авіасполучення України з іншими країнами на момент анонсу рейсів мова не йшла.
Тільки 20 трвня 2020 року в Кабміні ухвалили рішення, що Україна відновить авіасполучення з 15 червня. Втім, з якими саме країнами це буде можливо зробити і взагалі чи можливо - поки невідомо, адже в тому ж Євросоюзі ще досі діють обмеження на в'їзд для громадян третів країн через пандемію коронавірусу. Коли їх скасують - поки чітких прогнозів немає.
Підписуйтесь також на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.