/https%3A%2F%2Fkor.ill.in.ua%2Fm%2F190x120%2F2510970.jpg)
Як розпочати власну справу за франшизою магазину еко-продуктів
Нині це велика торговельно-виробнича мережа, яка спеціалізується на екологічно чистих молочних продуктах.
“Ми не ритейл, а справжній фуд-бренд”, - говорить Тарас Мороз, засновник та CEO компанії “Молоко від Фермера”.
У чому особливість продукції, який формат магазинів та яка роль франшизи у масштабуванні бізнесу - далі в інтерв'ю.
- Який формат ваших магазинів і наскільки велика мережа зараз?.
- Наразі мережа об'єднує 70 магазинів, площа яких від 30 до 600 кв.
Більшість із них працюють у форматі 100–120 кв.
Географічно ми представлені у Києві, Одесі, Ірпені.
На початку карантину відкрили магазин у Кривому Розі, нині ще один в Ірпені.
5 червня відкрили 70-й магазин на вулиці Спаській 5, Поділ.
Це наш крок у бік Ho.
ReCa, адже простір об'єднує магазин та справжнє міське кафе з літнім майданчиком.
До нас можна завітати на смачний перекус: чизкейк та чашку лате.
До кінця року плануємо відкрити 100 магазинів і впевнено наближаємося до цієї цифри.
- Чому зосередилися на екологічності та натуральності продуктів?.
- Ми відчуваємо прагнення нашої аудиторії отримати якісну продукцію вітчизняного виробництва, її інтерес до здорового, збалансованого харчування і намагаємося задовольняти ці потреби власним асортиментом.
Розробили власні стандарти якості - це лише натуральна сировина та принциповий контроль на всіх етапах виробництва.
- Які продукти ви пропонуєте українцям?.
- У наших магазинах представлено близько 250 найменувань продуктів — це молочна група, фермерські сири, ковбаси, хліб, випічка та кондитерські вироби.
Усе натуральне та має короткий термін зберігання.
Більшість продукції виготовляємо самі, а її склад обов'язково вказуємо на пакуванні.
Частину натуральних продуктів поставляють партнери - фермерські підприємства та сімейні бізнеси, що близькі нам за філософією.
Попитом користуються: цільне, незбиране молоко, йогурти з натуральними фруктовими наповнювачами, запіканки та морозиво.
- Як розширюєте асортимент?.
- Ми постійно аналізуємо потребу споживача.
У нас є декілька комунікаційних каналів від персонального “продавець-покупець” до власної гарячої лінії (яка є дійсно гарячою через потік дзвінків) та соціальних мереж.
Проводимо маркетингові дослідження.
Тримаємо руку на пульсі загальних тенденцій, а також мікротрендів.
Аналізуємо, чи можна адаптувати ту чи іншу історію під нашу бізнес-модель, чи ні.
Цієї весни до асортименту додали сезонні продукти.
У квітні в магазинах з'явилася спаржа.
Також активно розвиваємо лінійку продуктів без цукру, використовуючи у десертах стевію тощо.
У майбутньому плануємо презентувати натуральне молоко з високим вмістом білків, над яким ми працювали майже 2 роки, кокосові йогурти та безлактозну молочну лінійку.
Ми ототожнюємо себе не з ритейлерами, а скоріше як окремий фуд-бренд.
З власними стандартами якості й чутливим ставленням до потреб споживача.
При цьому ціна на продукцію середньоринкова.
Це стосується і ковбасних виробів з натурального м'яса.
Можу сказати, що наразі попит на еко-продукти випереджає пропозицію.
- Як працювала ваша компанія в умовах карантину?.
- Наші магазини були відкриті весь час.
Ми знизили ціну на цільне молоко до 19,6 грн за літр.
І дотримувалися всіх санітарних норм.
У приміщенні могли знаходитися одночасно до трьох осіб, продавці були забезпечені засобами захисту та санітайзерами.
Виробництво працювало у штатному розкладі, а бек-ап офіс у віддаленому режимі.
У деяких точках ми налагодили власну систему доставки та почали співпрацю з сервісом Glovo.
Навіть у карантин вдалося здійснити заплановані відкриття 18-ти магазинів в Кривому Розі, Одесі, Києві.
- Ви відкриваєте як власні магазини, так і франчайзингові точки.
На яких умовах ділитеся своєю бізнес-системою з тими, хто мріє про власну справу?.
- Наразі ми маємо 2 види франшизи: на відкриття магазину та на морозиво.
При чому до розробки моно-франшизи на морозиво нас надихнула велика популярність цього продукту.
Кожен вид має свої вимоги та переваги.
Серед вимог основними умовами є приміщення й розуміння роздрібного бізнесу.
Фінансово кожен партнер після придбання франшизи сплачує нам роялті як відсоток від товарообігу.
У свою чергу ми надаємо експертну підтримку від етапу вибору приміщення до автоматизації магазину та організації логістичного процесу.
Окрім того, ми надаємо “support” у навчанні персоналу та здійснюємо комунікаційну та маркетингову стратегію.
Я особисто завжди відкритий до персональної комунікації у соціальних мережах і радо відповім на запитання тих, хто шукає ідеї для власного бізнесу.