/https%3A%2F%2Fimg.tsn.ua%2Fcached%2F1533908237%2Ftsn-8c5f6b23d1211bb14030cc3abd4583f7%2Fthumbs%2F550xX%2Fac%2F9d%2Fcc8ebf1cdb44b2a496d393ca3c579dac.jpeg)
Справа проти Омеляна: В НАБУ оприлюднили нові деталі слідства
З'явилися нові документи з матеріалів слідства щодо заниження доходів бюджету ексміністром інфраструктури Володимиром Омеляном. В НАБУ заявляють, щоОмелянсвідомо знизив портові збори, через що держбюджет недоотримав 30,5 млн грн.
Про це йдеться на Facebook-сторінці НАБУ.
Повідомляється, що ексміністр інфраструктури міг видати наказ про зниження портових зборів, але за винятком: адміністративний збір, розмір якого визначений у Законі України "Про державний бюджет на 2018 рік", не можна було змінювати наказом міністра, а лише шляхом внесення змін до закону про бюджет.
До того ж, зменшення портових зборів, включно з адміністративним, не призвело до збільшення кількості суднозаходжень та кількості перевантажених вантажів в українських портах протягом 2018 року, заявили в НАБУ. .
Також слідчі переконані, що Омелян усвідомлював можливі негативні наслідки своїх дій. Як повідомляють в НАБУ, міністерство фінансів 4 рази попереджало його про порушення бюджетного законодавства, а також про негативні наслідки. Однак колишній міністр видав наказ.
У підтвердження НАБУ оприлднило на своїй сторінці зауваження Мінфіну від 13 вересня 2017 року щодо проєкту постанови про зниження портових зборів.
Омелян відреагував на це, написавши у Facebook, що справа НАБУ є політично вмотивованою, а його звинувачують у виконанні колегіального рішення уряду. .
"Не вважаю рішення, яке й досі працює (воно не скасоване) й стимулює зростання вантажопотоку в українських портах, помилковим", - написав Омелян. Також він зазначив, що тарифи і збори треба знижувати і надалі, а порти віддавати в концесію світовим портовим операторам.
Окремо він підкреслив, що хоч його політику вважають помилковою, проте тарифи так і не підвищили до попереднього рівня, а концесія," хоч якось, проте відбувається". "Так, рішення було ініційоване Міністерством інфраструктури, але воно було погоджено всіма зацікавленими міністерствами і відомствами, а також було схвалено Американською торговельною палатою та Європейською бізнес-асоціацією", - запевнив Омелян.
Нагадаємо, 19 червня НАБУ і САП повідомили про підозру в заниженні доходів бюджету колишньому міністру України Володимиру Омеляну.