MY.UAНовини
Незаконний вплив: чи варто регулювати діяльність інфлюенсерів
Незаконний вплив: чи варто регулювати діяльність інфлюенсерів

Незаконний вплив: чи варто регулювати діяльність інфлюенсерів

Нещодавно агентство рекламного креативу Provid створило департамент маркетингу впливу (Influencer Marketing Department).

Це підрозділ для роботи з інфлюенсерами — блогерами з великою кількістю підписників у You.

Tube, Tik.

Новий підрозділ очолила Дарія Булатникова.

У колонці для «Детектора медіа» вона пояснює, як нині регулюється маркетинг впливу та яку вигоду брендам, блогерам і їхнім підписникам дає розкриття партнерських відносин.

В останні кілька років у рекламному середовищі міцно прилаштувалося поняття «нативність».

Зазвичай це слово використовується рекламодавцями (брендами або агентствами) у проектах із залученням інфлюенсерів.

Під поняттям мається на увазі створення спонсорованого контенту, в якому аудиторія не розгледить рекламу, а сприйме його як реальну та щиру пораду від улюбленого блогера.

Також це слово популярне в самих інфлюенсерів — його використовують як аргумент для захисту свого контенту від суворих вимог рекламодавця.

Наприклад, жоден інфлюенсер не захоче показувати великий розмір пакування в кадрі або бездоганно слідувати ключовим повідомленням бренду за брифом.

У підсумку нативність часто стає каменем спотикання у складних взаєминах бренд — інфлюенсер — підписники.

У цій колонці ми поговоримо про те, наскільки поняття «нативність» актуальне у 2020 році, а також про те, як це впливає на регулювання взаємовідносин бренду, блогера та аудиторії на законодавчому рівні.

Чому нативність контенту досі актуальна?.

Бренди вірять, що чим менш рекламним буде контент, тим більше людей повірить інфлюенсеру, а отже краще взаємодіятимуть із публікацією / здійснять покупку.

По суті, вони намагаються приховати факт оплачуваної колаборації з лідером думок.

Інфлюенсери, на мою суб'єктивну думку, відчувають сором за те, що вони заробляють на своїх підписниках, тому намагаються залишити менше доказів.

Крім того, лише невелика частина інфлюенсерів справді переймається рекламним креативом, інші намагаються закрити проєкт якомога швидше й забути про нього.

Інфлюенсерам часто абсолютно все одно, з яким брендом працювати.

У їхньому списку фаворитів зазвичай є кілька крутих брендів, але щодня їм доводиться мати справу з продуктами, які не викликають у них особливого захвату.

І тут трапляється патерн: бренди просять зробити рекламу «якомога нативнішою», але згідно з гайдом => блогери роблять рекламу не дуже високої якості => вона набирає залучення / охоплення нижче статистичного.

Так чи справді нативність — та сама панацея для інфлюенсер-маркетингу?.

Причина проста — FTC.

FTC — це Федеральна торгова комісія (Federal Trade Commission), незалежне агентство уряду США, покликане захищати права споживачів.

Уже кілька років вони працюють над законодавчою базою інфлюенсер-маркетингу.

Правила вимагають розкриття партнерських відносин на платформі, й один зі способів зробити це — використовувати вищевказаний хештег.

На чому тримаються відносини бренд — блогер — аудиторія.

Крім вимог з боку органів контролю, є ще більш суб'єктивний фактор, який не враховують ані інфлюенсери, ані рекламодавці.

Йдеться про довіру.

Користувачі вже давно навчилися відрізняти рекламний контент від звичайного, і тримати людей за ідіотів — недалекоглядна політика.

Прозорість надзвичайно важлива і для брендів.

Щоб його вважали справжнім, щирим, чесним, відкритим — потрібно транслювати це в усьому, в тому числі і в роботі з інфлюенсерами.

При цьому бренди, інфлюенсери та споживачі в підсумку отримують вигоду від розкриття платних партнерських відносин.

Дослідження за 2018 рік показали, що 94 % маркетологів згодні з тим, що прозорість і щирість — ключ до успіху в інфлюенсер-маркетингу, а 92 % вважають, що важливо працювати з лідерами думок, які поділяють цінності і світогляд бренду (дослідження від Econsultancy's Influencer Intelligence).

Тобто глобально гравці ринку підтверджують, що комунікація має бути прозорішою, але на практиці інфлюенсер-маркетингу ще далеко до такого рівня щирості.

Інфлюенсери: непідвладні закону.

Законів, які би суворо регулювали ринок інфлюенсерів, поки не існує.

FTC та її британський аналог CMA останні кілька років уважно вивчають явище й навіть розробили гайдлайн для лідерів думок, який постійно допрацьовується і доповнюється, — Disclousers 101 for Social Media Influencers.

Він дуже детально роз'яснює, що належить до комерційної співпраці з брендом (до речі, до нього зараховують і бартерні відносини), а також встановлює правила публікації рекламного контенту.

Якщо коротко, інфлюенсери мають позначати такий контент тегами #ad і #sponsored.

При цьому теги мають бути видимими — стояти на початку посту (до кнопки «читати далі»), не губитися серед інших хештегів до публікації.

Tube в авторів є можливість поставити позначку «Відео містить пряму рекламу або продакт-плейсмент», яка повідомить глядача про спонсорування на початку перегляду.

Але гайдлайнів не дотримуються, і в цьому криється основна проблема.

Навіть такі гіганти, як American Express, Jimmy Choo, Park Hyatt, Lexus, Pantene, Calvin Klein, були помічені в порушеннях.

Influencer Marketing Hub вивчив пости блогерів: тільки 14 % дописів лідерів думок відповідають документу.

Все тому, що гайдлайн виконує лише освітню та попереджувальну функцію, але не передбачає конкретного зафіксованого покарання.

В основному, рекламодавці відбуваються простим попередженням та обіцяють більше так не робити, хоча бували випадки, коли FTC зажадав від брендів штрафу або грошової компенсації споживачам.

Ось кілька кейсів.

У 2018 році FTC винесла попередження бренду Teami (детокс-чай) про те, що всі повідомлення про рекламу в дописах інфлюенсерів мають відповідати гайдлайнам.

Але Teami не дослухався до вимог і продовжив у тому ж дусі, тому в березні 2020 року FTC винесла рішення про те, що бренд має повернути $15,2 млн споживачам.

Через нездатність компанії заплатити сума була знижена до $1 млн.

Також комісія зобов'язала бренд розіслати попередження інфлюенсерам, які працюють із ним, а серед них Cardi B (67,9 млн підписників), Jordin Sparks (1,8 млн підписників), Brittany Renner (5,1 млн підписників) та інші.

У 2015 році MCN-мережу Machinima отримала скаргу від FTC про те, що вона не вимагала від інфлюенсерів, із якими працювала в рамках декількох кампаній із просування Microsoft Xbox One, розкривати інформацію про спонсорування контенту.

За підсумком Machinima зобов'язалася впровадити надійнішу систему для роботи з інфлюенсерами, яка би стимулювала їх повідомляти аудиторію про рекламу.

Бренд одягу Lord & Taylor в партнерстві з 50 інфлюенсерами та Nylon Magazine у 2016 році просували свій Design Lab і конкретну модель сукні.

Кампанія була дуже успішною, сукні були розпродані, а охоплення проекту склало 11,5 млн користувачів.

Але, так само як і Machinima, Lord & Taylor заборонили приховувати проекти з інфлюенсерами в майбутньому й зобов'язалися впровадити систему моніторингу дотримання приписів FTC.

На початку 2020 року FTC заявила про плани переглянути підхід до інфлюенсер-маркетингу й посилити регулювання, а саме:.

посилити вимоги до майданчиків (You.

Tok і інших) — вони будуть зобов'язані суворіше моніторити діяльність інфлюенсерів;.

зобов'язати бренди нести юридичну та фінансову відповідальність за порушення правил;.

створити суворіші принципи, яких мають дотримуватися компанії, що реалізують проєкти з інфлюенсерами.

Комісія втомилася від фейкових акаунтів, лайків, фоловерів і оглядів, які забруднюють диджитал-економіку.

Тепер там відчувають гостру потребу встановити правила, які змусять порушників понести реальну відповідальність.

Законодавство України та інфлюенс-маркетинг.

Якщо говорити про Україну, в нашому законодавстві немає поняття «блогер» або «інфлюенсер».

Вони не прирівнюються до медіа, тож їхня діяльність не обмежена певними правилами.

Інфлюенсери не зобов'язані розкривати свою співпрацю із брендами перед аудиторією в публікаціях, і рішення вказувати / не вказувати рекламодавця лежить або на самому лідері думок, або на компанії.

Є бренди (як правило, міжнародні, із глобальними внутрішніми політиками), які в рамках брифу просять, як мінімум, поставити позначку #ad або #sponsored.

В іншому випадку це може бути рішення інфлюенсера, який керується особистими принципами.

На жаль, таких випадків поки спостерігається небагато.

На цей час діяльність блогерів регулюється тільки законом про рекламу.

Наприклад, згідно з ним, інфлюенсери не можуть розміщувати пряму рекламу алкоголю і сигарет, а при рекламі певних товарів (наприклад, медичного призначення) є вимоги, які потрібно враховувати, — дисклеймер про самолікування, рекомендації про консультації лікаря та інші нюанси.

Не можна сказати, що ці правила скрупульозно виконуються, але гучних кейсів із розгляду покарань за такі порушення ще не було.

Це означає, що інфлюенсери поки залишаються сірим полем для закону, в якому рано чи пізно доведеться встановити чіткі правила і стежити за їх виконанням.

При цьому в сусідній Росії такі випадки були.

Рік тому блогер Ілля Варламов в одному зі своїх роликів на ютуб-каналі розмістив рекламу віскі Dewar's.

Федеральна антимонопольна служба (ФАС) визнала, що інформація про віскі відповідає всім ознакам реклами.

«Звісно ж, що інформація про алкогольні напої в даному відеоролику є чужорідною, включена в ролик не органічно, і мета її розміщення — привернути увагу глядачів до даної продукції, тобто є рекламою», — розповіла начальниця Управління контролю реклами та недобросовісної конкуренції ФАС Росії Тетяна Нікітіна.

ФАС призначила Варламову штраф у розмірі 2000 рублів.

Арбітражний суд Москви підтвердив рішення відомства, коли блогер спробував його оскаржити.

Можна припустити, що зовсім скоро і в Україні державні органи будуть придивлятися до діяльності інфлюенсерів.

На мій погляд, такі зміни будуть на краще.

Чим більше сірих зон, тим більше поле для маніпуляцій, непрозорості та обману.

Регуляторні зміни дозволять не тільки визначитися з правилами гри, але допоможуть самим інфлюенсерам і рекламодавцям усвідомити рівень відповідальності, яку вони несуть при створенні контенту.

З урахуванням того, яку аудиторію може охопити одна людина з мільйонною аудиторією, — це було б дуже доречно.

Думки, висловлені в рубриці Column, передають виключно погляди самих авторів і можуть не збігатися з позицією редакції «Детектора медіа».

Тексти авторських колонок суб'єктивні та не претендують на всебічне висвітлення теми.

Теги за темою
СоцмережіРинок
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Експерти назвали 5 причин, через які маленькі телефони не мають сенсу у 2025 році
InternetUA
2025-02-24T06:03:57Z
Чим відрізняються два дідусі: загадка для людей з ідеальним зором
GlavRed
2025-02-24T05:27:47Z
Скам’янілості, знайдені в Австралії, переписують історію динозаврів
Portaltele
2025-02-24T05:27:22Z
У NovaPay запустили важливе оновлення: як розширився функціонал
Хвиля
2025-02-24T05:21:52Z
One UI 7 стане фінальним великим оновленням для деяких пристроїв Galaxy
InternetUA
2025-02-24T05:03:10Z
До Землі наближається астероїд довжиною понад 115 метрів - NASA
УкраинФорм
2025-02-24T04:21:27Z
Apple iPhone 17 Pro отримає акумулятор на 5200 мАг
InternetUA
2025-02-24T04:01:15Z
У Японії розробили найбільшу в світі біогібридну роботизовану руку
УкраинФорм
2025-02-24T03:18:08Z
Вчені створили мініатюрний атомний годинник для точного GPS
InternetUA
2025-02-24T03:03:23Z
Неймовірно смачні млинці: Хіменес-Браво з "Майстер Шеф" дав рецепт бендериків до Масниці
Политека
2025-02-24T06:00:25Z
Винахід науки: як нарізати торт, щоб він зберігався значно довше – цікава порада брата Дарвіна
24tv
2025-02-24T05:21:45Z
Гороскоп Таро на сьогодні для всіх знаків Зодіаку: яким буде цей понеділок 24 лютого
Политека
2025-02-24T05:03:25Z
Ребус для тих, у кого відмінний зір: треба за 5 секунд знайти цифру 24
GlavRed
2025-02-24T04:27:23Z
Для тих, у кого HD-зір: знайдіть захованого в кімнаті метелика за 7 секунд
GlavRed
2025-02-24T04:27:08Z
Підійде до будь-якого салату: улюблений соус французів з 5 інгредієнтів
24tv
2025-02-24T04:09:30Z
Щури втечуть і не повернуться ніколи: що потрібно зробити в домі та в саду
GlavRed
2025-02-24T01:27:24Z
Що приготувати з пекінської капусти: зірка "Мастер Шеф" Литвинова дала геніальний рецепт
Политека
2025-02-24T00:00:53Z
Це все просто марнування продукту: які помилки зіпсують елементарні в приготуванні печериці
24tv
2025-02-23T23:03:57Z
На Київщині уламки дрона влучили у недобудовану багатоповерхівку, постраждав охоронець
УкраинФорм
2025-02-24T06:00:00Z
На Київщині рятувальники ліквідували наслідки російської атаки
ГЛАВКОМ NET
2025-02-24T05:54:56Z
У російській Рязані скаржились на вибухи та пожежу: дрони могли атакувати НПЗ
24tv
2025-02-24T05:54:10Z
На Херсонщині минулої доби через російські удари одна людина загинула і троє поранені
УкраинФорм
2025-02-24T05:42:19Z
В Іспанії викрили банду, яка тримала у рабстві понад 1000 жінок
УкраинФорм
2025-02-24T05:15:55Z
Після атаки дронів у Рязанській області загорівся НПЗ: з'явилися відео
ГЛАВКОМ NET
2025-02-24T05:06:15Z
Військові сапери за тиждень розмінували ще 150 гектарів
УкраинФорм
2025-02-24T04:57:24Z
Жінка намагалась провести за кордон чоловіка під виглядом німої сестри - ДПСУ
УкраинФорм
2025-02-24T04:06:06Z
Поблизу Нью-Йорка перекинувся човен: троє людей загинуло, ще троє постраждали
ГЛАВКОМ NET
2025-02-24T02:09:50Z
Як старі друзі: Усик і Роналду розповіли про приємну зустріч
GlavRed
2025-02-23T23:27:07Z
Масстарт на чемпіонаті світу з біатлону 2025: як фінішували українці
ГЛАВКОМ NET
2025-02-23T22:48:01Z
Влахович оформив 50 результативних дій у Серії А за Ювентус
Football.ua
2025-02-23T22:36:26Z
Антоні зацікавив ще один топ-клуб
Football.ua
2025-02-23T22:15:57Z
Сосьєдад розібрався з Леганесом
Football.ua
2025-02-23T22:03:01Z
Ювентус мінімально здолав Кальярі
Football.ua
2025-02-23T21:42:39Z
Легендарний форвард Карпат перейшов у клуб, який виступає у Лізі чемпіонів
24tv
2025-02-23T21:37:41Z
Українські дзюдоїсти здобули «золото», «срібло» та 3 «бронзи» на Warsaw European Open
УкраинФорм
2025-02-23T21:27:02Z
Лупашко: Сподобалось, що Карпати діяли сміливо
Football.ua
2025-02-23T21:16:20Z
Уночі ворог атакував 185 БпЛА: скільки вдалося збити
24tv
2025-02-24T06:06:39Z
У Києві зберігається високий рівень забрудненості повітря
УкраинФорм
2025-02-24T06:06:35Z
До України йде потепління: коли ослабнуть морози
24tv
2025-02-24T06:03:14Z
Генштаб підрахував втрати Росії за три роки війни
1News
2025-02-24T05:57:17Z
ЗСУ просунулися на Торецькому напрямку, росіяни – на Покровському й Сіверському: огляд ISW
24tv
2025-02-24T05:36:36Z
Росіяни вдарили по Харкову КАБом, пошкоджено цивільне підприємство
УкраинФорм
2025-02-24T05:33:43Z
Ворог завдав по Запорізькій області 421 удар
УкраинФорм
2025-02-24T05:18:42Z
Атака дронів на Київ, нові санкії проти Росії: головне за ніч
ГЛАВКОМ NET
2025-02-24T04:54:53Z
Якою буде погода в Україні весною: синоптики дали відповідь
Политека
2025-02-24T04:33:45Z
Колишня дружина Тищенка показала сина, що підріс, і свято, яке влаштувала
GlavRed
2025-02-24T06:03:42Z
Продажі квитків на «Капітан Америка: Чудесний новий світ» впали на 68% у другий вікенд — один з найбільших касових «обвалів» Marvel
ITC
2025-02-24T05:48:11Z
Анатолій Анатоліч заступився за куму Loboda, яка продовжує співати російською
GlavRed
2025-02-24T00:27:18Z
Пропала грамота: дивитись онлайн
CutInsight
2025-02-24T00:09:21Z
Jerry Heil: сексуальні фото
CutInsight
2025-02-23T23:33:16Z
Кімната бажань: дивитися онлайн
CutInsight
2025-02-23T23:09:51Z
Співачка YAGODA презентує продовження легендарного хіта «Я ніколи нікому тебе не віддам»
Storyboom
2025-02-23T22:36:40Z
Євробачення-2025: конкурсант з Італії відмовився від участі
GlavRed
2025-02-23T22:27:00Z
3 короткі серіали до 10 епізодів, з якими ви впораєтесь за кілька вечорів
24tv
2025-02-23T21:57:39Z
Ще 1050 окупантів і майже 390 одиниць техніки та озброєння: втрати ворога на 24 лютого
24tv
2025-02-24T06:00:31Z
Чи зросте пенсія по інвалідності в березні 2025 року
24tv
2025-02-24T05:51:17Z
У Польщі жінка викликала швидку пам'ятнику: що сталося
Фокус
2025-02-24T05:42:34Z
Мобілізація в Україні: як уникнути підвоєння штрафу від ТЦК
Политека
2025-02-24T05:30:47Z
Швеція перемасть Україні систем ППО майже на $113 млн
Комсомольская правда
2025-02-24T05:21:35Z
На бойовому чергуванні у Чорному морі - один ворожий носій «Калібрів»
УкраинФорм
2025-02-24T05:21:08Z
Масниця 2025: коли святкуємо, історія і традиції свята, заборони та прикмети
ГЛАВКОМ NET
2025-02-24T05:18:41Z
"Шахедний" рекорд військових моряків: як вони провели бій за небо над Одещиною
ZN UA
2025-02-24T05:06:47Z
Три роки повномасштабної війни: як змінилися настрої українців
Комсомольская правда
2025-02-24T05:06:28Z
Скринінг на діабет: які аналізи здавати та кому це потрібно
24tv
2025-02-24T06:06:59Z
Ozempic для схуднення: ендокринолог назвала 3 головні проблеми з популярними ліками
Хвиля
2025-02-24T05:45:30Z
У ЄС лікують довше: лікарка пояснила різницю між українською та європейською медициною
Хвиля
2025-02-24T02:24:06Z
Цю помилку в спортзалі роблять майже всі, а вона дуже впливає на результати
24tv
2025-02-23T19:36:21Z
Дієвий метод очищення уггі після зими: вони виглядатимуть як нові
24tv
2025-02-23T19:15:03Z
Синдром хронічної втоми: чому ви завжди виснажені та як з цим боротися
24tv
2025-02-23T19:03:38Z
Чому Кабмін заблокував благодійну програму для пацієнтів?
360ua.news
2025-02-23T18:30:13Z
4 причини, чому не тримається гель-лак: про це потрібно знати
24tv
2025-02-23T16:39:38Z
Секретні прийоми: стало відомо, що потрібно робити, щоб прокидатися менш млявими
Фокус
2025-02-23T15:06:26Z
Sony закриває філію PlayStation в Польщі і передає частину завдань підрядникам, — польські ЗМІ
ITC
2025-02-24T06:07:39Z
Індексація пенсій 2025: хто отримуватиме на півтори тисячі більше від 1 березня
TSN
2025-02-24T06:03:52Z
Гривня під контролем: експерти розкрили реальний прогноз курсу долара на 2025 рік
Хвиля
2025-02-24T06:03:35Z
Стало відомо, як в Україні змінилися ціни на яйця
AgroNews
2025-02-24T06:03:12Z
Україна — світовий лідер за споживанням овочів на душу населення
AgroPortal
2025-02-24T06:00:26Z
В Україні прогнозують зростання цін на хліб
AgroNews
2025-02-24T05:06:38Z
Індексація у березні не закінчиться: кому з пенсіонерів піднімуть виплати ще й у квітні
Знай
2025-02-24T04:30:45Z
Потрійний розрив: як відрізняються ціни на інтернет в Україні, Польщі та Німеччині
Хвиля
2025-02-24T04:03:07Z
Інша сторона медалі, або Як війна трансформує агробізнес
AgroPortal
2025-02-24T04:00:11Z
Фронт потребує машин, а на дорогах – нові Rolls-Royce: у безробітного Єрещенка цілих 14 елітних авто
Знай
2025-02-24T05:12:09Z
Названо ТОП-10 бестселерів найбільшого авторинку Європи
ЗаРулем
2025-02-24T05:09:45Z
Збиває водіїв з пантелику: що означає секретна кнопка з "медузою" в авто
GlavRed
2025-02-24T04:27:45Z
Не вмикайте фари до запуску двигуна: механік розвіяв популярний міф
ТСН
2025-02-23T21:51:46Z
Ford відкликає кросовери Explorer та Aviator
360ua.news
2025-02-23T16:42:40Z
Як перевірити машину на штрафи в Україні: найпростіші способи
Политека
2025-02-23T14:33:41Z
Знайдено мотоцикл «Дніпро Соло» з нульовим пробігом
AutoCentre
2025-02-23T13:07:23Z
Як привітання на дорозі може стати причиною штрафу
360ua.news
2025-02-23T08:45:45Z
Honda оновила найпопулярніший сімейний седан
AutoCentre
2025-02-23T08:06:07Z
Трамп готовий відмовитися від України? Європа має визначити нові принципи безпеки
Европейская правда
2025-02-24T06:07:05Z
Як ми борг України перед США рахували: що нам давали безоплатно, а що - в кредит
Комсомольская правда
2025-02-24T06:04:30Z
До Києва прибули президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн та президент Євроради Кошта
24tv
2025-02-24T06:03:13Z
Британія запровадить нові персональні санкції проти РФ
Европейская правда
2025-02-24T06:01:40Z
Сьогодні третя річниця повномасштабного вторгнення Росії в Україну
УкраинФорм
2025-02-24T05:45:42Z
Ультраправі у Німеччині перемогли у східних землях
Европейская правда
2025-02-24T05:42:15Z
Австралія оголосила про найбільший з 2022 року пакет санкцій проти РФ
ГЛАВКОМ NET
2025-02-24T05:42:04Z
Безпілотники втретє за рік вгатили по Рязанському НПЗ
TSN
2025-02-24T05:33:28Z
РФ атакувала Київ та Одесу дронами, на Харків ворог скинув КАБ: що відомо
GlavRed
2025-02-24T05:27:26Z