/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Ffa82906e2f10a120ae1b7b3a58acc71f.jpg)
Рада з держпідтримки кіно вважає, що запропоновані Мінкультом правила пітчингів суперечать законодавству
Відповідного листа від Ради з державної підтримки кінематографії до міністра культури та інформаційної політики Олександра Ткаченка та голови Держкіно Марини Кудерчук опублікувало видання Lb.
Члени Ради вважають, що оцінювання фінансово-економічної складової проєктів і досвіду режисерів і продюсерів складатиме рейтинг не власне проєктів, а заявок, що суперечить законодавству.
Також Рада нагадує, що закон забороняє її членам бути експертами на пітчингах і виставляти бали, тоді як запропоновані нові правила залучають їх до безпосереднього оцінювання проєктів.
Рада з державної підтримки кінематографії пропонує оцінювати економічну складову та досвід продюсерів і режисерів уже після оцінювання експертними комісіями творчої складової майбутніх фільмів.
Зауваження та пропозиції приймаються до 4 серпня 2020 року.
Основним нововведенням в цих правилах є обов’язкове додаткове оцінювання досвіду режисера та продюсера, а саме: економічних результатів (зокрема касових зборів вироблених фільмів), результатів участі у вітчизняних або міжнародних кінофестивалях, нагород, отриманих на кінофестивалях, економічна ефективність розповсюдження фільмів в Україні та за кордоном, рейтинги телевізійного перегляду, ефективність показів у інтернеті тощо.
Також пропонується створення двох експертних комісій: експертних комісій, які оцінюють творчу складову кінопроєктів та досвід режисерів-постановників; експертної комісії з фінансово-економічних питань, яка оцінює фінансово-економічну складову кінопроєктів та досвід продюсерів.
Раді з держпідтримки кіно (яка за чинними правилами приймає рішення про переможців пітчингу за оцінками експертних комісій) пропонується оцінювати кінопроєкти і на першому, і другому етапах конкурсу.
Українські кінематографісти називають нові правила дискримінаційними й такими, що можуть призвести до корупції та монополізації ринку, та вимагають не погоджувати їх.
«Детектор медіа» подає лист повністю (клікніть, щоб збільшити):.