/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F27%2F55ec0b4c7e939f4c51001a7aeb6da61d.jpg)
Як ситуація в Білорусі відіб'ється на ринку нафтопродуктів в Україні
Як ситуація в Білорусі відіб'ється на ринку нафтопродуктів в Україні
Оригінал на сторінці Сергія Куюна у Facebook
Ось уже тиждень трейдери намагаються зрозуміти, що буде з поставками нафтопродуктів з Білорусі після початку масових протестів. Хвилювання можна зрозуміти: сябри займають понад 30% нашого ринку, а щодо бітуму – всі 50%.
Поки НПЗ працюють, про приєднання до страйку заявили працівники НПЗ "Нафтан". Від другого та основного постачальника палива в Україну - Мозирського НПЗ - новин поки немає.
Я сильно сумніваюся, що стабільності роботи білоруських НПЗ щось загрожує. Трудові колективи не можуть не розуміти, що будь-яка дестабілізація виробництва вдарить не по Лукашенкові, а по них. Єдиний, хто може дестабілізувати ситуацію, це Росія, яка забезпечує левову частку сировини. Але мотивів для цього я теж не бачу, хіба що ситуація якось сильно радикалізується.
Новини за темою
Як би не складалася ситуація з поставками з Білорусі, максимум, чим це може гикнутися для нас, - це тимчасовою, дво-тритижневою турбулентністю. Не дефіцитом, не різким стрибком ціни, а саме тимчасовою дестабілізацією, та й то не факт.
По-перше, ми вже півроку живемо з величезним профіцитом дизельного палива і бензину. Трейдери продають його в найкращому випадку в нуль, настільки перелитим є ринок.
По-друге, ринок України відкритий для поставок з усіх боків. І це ще раз доводить важливість збереження диверсифікованої моделі, яку раз попри раз ставлять під сумнів українські переробники, пропонуючи запровадити то мита, то квоти. Протягом останнього року вже тричі "збоїли" то росіяни (серпень-вересень 2019-го), то білоруси (І квартал 2020-го), але за рахунок диверсифікації ці кризи проходили для кінцевого споживача непомітно. Упевнений, так буде і цього разу (знову ж таки, якщо не матиме місця кризовий сценарій, в який я не особливо вірю).
Єдина дійсно проблемна позиція - бітум. Білоруські обсяги, а це половина ринку, замінити об'єктивно нічим, російські поставки закрито, а імпорт морем українські трейдери тільки-тільки освоюють. Але для економіки і життєдіяльності країни це не питання стратегічної важливості, на відміну від дизпалива і бензину.
Нічого, побудуємо пізніше. Може, заодно пріоритети переглянуть на користь посилення захисту населення від короновірусу.
Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть кнопку "повідомити про помилку", щоб повідомити про це редакцію