Програму було оголошено на пресконференції 20 серпня.
За словами організаторів, цього року а участь у конкурсних програмах 11-го ОМКФ було подано 964 фільми.
До Міжнародної конкурсної програми ввійшли 12 повнометражних фільмів із 19 країн світу.
До Національного конкурсу відібрано 7 повнометражних та 11 короткометражних стрічок.
У кокурсі Європейського документального кіно візьмуть участь 8 стрічок із 9 країн світу.
Міжнародний конкурс.
«Атлантида», реж.
Валентин Васянович (Україна).
Розповідає про Україну в найближчому майбутньому.
Після вторгнення Росії в 2014 році значна частина східної частини країни перетворилась на пустелю, непридатну для людей.
Місцеві змушені шукати свій шлях, як жити далі.
*Головна нагорода програми “Горизонти” Венеціанського кінофестивалю (2019).
«Невидимий», реж.
Іґнас Йонінас (Литва, Україна, Латвія, Іспанія).
Розповідає про Йонаса, якого переслідують тіні минулого і пригнічує рутина.
Чоловік проводить час в Карпатах, допоки на танцях у санаторії його не помічає продюсер і пропонує спробувати себе у телепроєкті в Литві.
Водночас на Йонаса чекає його старий ворог Вітас, який щойно вийшов із в’язниці.
*Прем’єра на кінофестивалі в Сан-Себастьяні (2019).
«Звірі, які чіпляються за соломинку», реж.
Кім Йон-Хун (Південна Корея).
За сюжетом власник ресторану, який доглядає за своєю хворою мамою, знаходить сумку з грошима в шафці сауни.
Водночас митник потрапляє в халепу, коли його дівчина тікає з грошима, позиченими у лихваря.
*Спеціальна нагорода жюрі Роттердамського кінофестивалю (2020).
«Служителі», реж.
Іван Остроховський (Словакія, Румунія, Чехія, Ірландія).
Історія про двох студентів теологічної семінарії у тоталітарній Чехословаччині.
У них є вибір: піти на співпрацю або знаходитися під наглядом таємної поліції.
*Світова прем’єра на 70-му Берлінал.
«На абордаж!», реж.
Ґійом Брак (Франція).
Зосереджена на пригодах дуже дивного тріо, яке вирушає з відчайдушною романтичною місією в імпровізовану поїздку у сільську місцевість.
*Світова прем’єра на Берлінському кінофествиалі (2020).
«Ти помреш у двадцять», реж.
Амджаж Абу Алал (Судан, Франція, Єгипет, Німеччина, Норвегія, Катар).
В основі історії — передбачення сільського святителя.
Після народження Музаміля він сказав, що хлопчик помре у 20 років.
Батько Музаміля не витримав прокляття та пішов з дому, залишивши Сакіну виховувати сина самотужки.
Але скоро Музімалю виповнюється 19 і до виконання пророцтва лишається зовсім мало часу.
*Приз Луїджи Ді Лаурентіса 76-го Венеціанського кінофестивалю.
«Арабський блюз», реж.
Манель Лабіді (Франція, Туніс).
Фільм знайомить глядача із Сельмою.
Після кількох років, проведених у Парижі, дівчина повертається додому в Туніс з мрією — відкрити власну психотерапевтичну практику.
*Світова прем’єра на Венеціанському кінофестивалі (2019).
«Материнство», реж.
Маура Дельперо (Італії, Аргентина).
Розповідає про Лу.
Вона бунтівна матір-підліток, яка живе з донькою Ніною в жіночому притулку, яким керує група монахинь.
Прибуття сюди Паоли, симпатичної італійської монахині, співпадає зі зникненням Лу.
*Три нагороди кінофестивалю у Локарно (2019): Europa Cinemas Label, приз екуменічного журі, спеціальна згадка.
«Добровільний рік», реж.
Ульріх Колер та Геннер Вінклер (Німеччина).
Урс — одинокий лікар, який доглядає свого брата-алкоголіка.
Чоловік прагне дати дочці Джетті краще життя, аби вона не застрягла у їхній провінції, і вмовляє її стати волонтером у Південній Америці.
*Світова прем’єра на кінофестивалі у Локарно (2019).
«Вечеря в Америці», реж.
Адам Ремейєр (США).
Розповідає про панк-рокера та молоду жінку, одержиму своїм гуртом.
Несподівано вони закохуються та вирушають в епічну подорож занепалими передмістями Середнього Западу Америки.
*Прем’єра на кінофестивалі “Санденс” (2020).
«Палке кохання», реж.
Фабріс дю Велз (Франція, Данія).
Розповідає про 12-річного Пола.
Він живе разом з матір’ю, яка працює в психіатричній лікарні у лісі неподалік їхнього будинку.
Одного разу хлопчик зустрічає нову загадкову пацієнтку Глорію, у яку швидко закохується.
Глорія переконує Пола разом втекти.
«Товариш Дракуліч», реж.
Марк Бодзсар (Угорщина).
Фільм про вампірів часів Холодної війни.
Коли один з них прибуває у В’єтнам, за ним встановлюється стеження.
Молода пара має дізнатися секрет вічної молодості незнайомця, але раптово між ними виникає любовний трикутник.
Національний конкурс.
Повнометражні стрічки:.
«Віктор_Робот», реж.
Анатолій Лавренишин (Україна).
Історія про дружбу та пригоди, які відбуваються у далекому майбутньому.
Штучна зірка, яка має забезпечувати енергією планети навколо себе, не працює.
Єдиний, хто здатен її полагодити – дідусь маленької Віки, який і створив зірку.
Але він загадково зник.
Разом з помічником роботом Віктором дівчинка вирушає на пошуки дідуся.
Кавказький бурий ведмідь», реж.
Отар Шаматава (Україна, Грузія, Німеччина, Болгарія).
Розповідає про трьох невдах – грузинського кінорежисера, українського каскадера та канадської захисниці диких тварин, які в 1992 році здійснюють відчайдушну подорож з охопленої вогнем громадянської війни столиці Грузії до Берліна.
«Бєс», реж.
Єгор Трояновський (Україна).
Документальна стрічка розслідує викрадення і ймовірне вбивство добровольця у 2014 році на Донбасі.
Його батько, літній рибалка з півдня України, вирушає слідами викрадачів, намагаючись знайти свідків останніх хвилин життя молодого солдата.
«Мій милий дім», реж.
Сергій Сторожев (Україна).
Описує сварку між трьома дітьми померлої матері.
Вони не можуть поділити спільну квартиру, в якій провели все своє дитинство.
Наймолодший Паша проти продажу квартири, але сестра і брат вважають інакше.
Коли у рідних закінчаться аргументи, вони почнуть робити жахливі, незворотні речі.
«Родина», реж.
Джейден Стівенс (Україна, Австралія).
Розповідає про самотнього чоловіка, який шукає емоційного притулку в організації та документуванні сімейних моментів.
До цього він залучає низькопробних імітаторів.
Та одного разу стосунки героя з фальшивою сестрою опиняються на межі справжніх.
«Поміж кадрами», реж.
Анастасія Тиха (Україна).
Документальний фільм про виняткові стосунки між актором, Тарасом Денисенком, та студентами, що виховувалися в його творчій майстерні.
«Не все буде добре», реж.
Адріан Пірву та Олена Максьом (Україна, Румунія).
Драма про чорнобильське покоління, яке намагається осмислити своє місце в сучасному світі.
25-го квітня 1986 року молода румунська дівчина на 6-му місяці вагітності відправилась в Україну на екскурсію.
Наступного дня вибухнув 4-й реактор найбільшої в Європі атомної електростанції, а у кінці липня повністю сліпим народився Адріан Пірву, син цієї молодої румунки.
Лише в результаті фантастичної материнської жертовності й зусиль лікарів дитині частково повернули зір.
Короткометражні стрічки:.
«Від цього моменту й назавжди», реж.
Ігор Стеколенко (Україна).
«Прощавай, Головін», режю Мат’ю Ґрімар (Канада, Україна).
«Нетерпимість», реж.
Станіслав Битюцький (Україна).
«Двоє», реж.
Владислав Вітрів (Україна).
«Ой!», реж.
Ольга Золотарьова (Україна).
«Ще нам усміхнеться доля», реж.
Жоанна Ракотоарізоа (Україна, Франція).
«Шибайголови», реж.
Микола Рідний (Україна, Італія, Німеччина).
«Альфа», реж.
Олена Рубашевська (Україна).
«Поміж тіней», реж.
Олександр Стеколенко (Україна).
«Чачьо», реж.
Віталій Гавура (Україна).
«Слава», реж.
Марина Нікольчева, Максим Васянович (Україна).
Конкурс Європейських документальних фільмів.
«Диригування», реж.
Анна-Карін Ґренрус.
Це фільм про творче лідерство, розказаний через історії трьох молодих диригентів престижної Академії Сібеліуса в Гельсінкі.
«Конкурс краси», реж.
Ейтан Іпекер.
Щорічно з 2011 року у Хайфі проводиться унікальний конкурс краси.
Учасниці - жінки, які пережили Голокост.
У розпал цього яскравого видовища їхні особисті травми залишаються такими ж глибокими, як і раніше.
«Воєнні канікули», реж.
Моріц Шульц.
Фільм слідує за двома 12-річними дітьми, яких батьки записали у літній табір полку “Азов”.
Тут навчають бути бійцями, проводять тренування, занурюють у мілітаризоване середовище і готують до того, аби загинути за свою країну у бойових діях.
«Я – сонце», реж.
Іларія Ґамбареллі.
Інтимний портрет італійського дизайнера Лоренцо Ріви та його стосунків з колишнім партнером Луїджі Валієтті.
Після краху свого бренду пара змушена працювати в тіні, намагаючись повернути собі престиж у світі моди.
«Я хочу тебе, якщо ти насмілишся», реж.
Даґмар Смржов.
Пропонує абсолютно новий погляд на життя бідної сім’ї, яка живе у селі.
Мати-одиначка Мартіна виховує двох доньок, одна з яких народилася з вадами зору, а інша отримала інвалідність після поліомієліту.
«Сестри Росінанта», реж.
Александра Кауфман.
Схожий на кінематографічний роман про дитинство у селі та про першу зустріч зі смертю.
В результаті економічної кризи тисячі іспанських коней були покинуті власниками.
Група дівчат зібралась, аби дати непотрібним тваринам нове життя.
«Пророк і прибульці», реж.
Йоав Шамір.
Розповідає глядачеві про Раеля, якого прибульці після їхньої раптової зустрічі призначають “останнім пророком”.
Так він стає засновником та лідером найбільшої у світі релігії НЛО.
Пошуки вірних послідовників допоможуть віднайти відповіді на деякі питання віри.
«Земля Гевара», реж.
Кутайба Бархамджи.
Розповідає про Гевара, який після приїзду із Сирії оселився зі своїм сином та партнером у передмісті Реймса.
Чоловік вирішив інвестувати в оренду невеликої ділянки землі, щоб вирощувати там овочі.
Режисер знімає компанію протягом чотирьох сезонів, спостерігаючи за тим, як земля часто бунтує проти їхній сподівань.