/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F247%2Fd50f8e313571b0a53fb2215542cf7014.jpg)
Політ потрібно пережити серцем
Коли завітав до Россі Івеса – 60-річного швейцарського пілота, винахідника крила із турбореактивним двигуном, він не одразу, але погодивcя на інтерв’ю з наполегливим українцем.
При цьому запитав: «Для чого це Вам?».
На що йому відповів: «Щоби отримати від Вас пораду і натхнення, котрі зможу передати в Україні членам аероклубу «Крила Буковини».
Це спонукатиме буковинців розвивати малу авіацію, відновити польоти літаків малої авіації на Лужанському летовищі, а також допоможе і підтримає пілотів-аматорів, приміром, таких як Леонід Ковальчук, котрі на голому ентузіазмі власними силами будують літаки і здійснюють на них польоти».
Россі Івес – колишній військовий пілот швейцарських повітряних сил, який пілотував надзвукові літаки «Mirage», пілот-капітан Swiss Air боїнг, Аеробусу 320.
Я представився пану Россі як пілот, котрий налітав певну кількість годин та пілот-парапланерист, а також редактор газети «Біблійне Слово».
«Тим, хто цікавиться цією справою, пораджу перевірити себе: викинути мобілку і просто політати для себе, а не для показухи».
Івес Россі.
Пан Івес призначив мені зустріч на невеликому швейцарському аеродромі «BEX» в ангарі, де стоять літаки, котрі він реставрує.
В результаті відбулася цікава розмова, під час якої відомий пілот-винахідник відповів на поставлені мною запитання.
Варто зауважити, що Івенс не спілкується з представниками преси та не дає жодних інтерв’ю.
І наприкінці нашої розмови зізнався, що пішов на компроміс із собою, погодившись на це інтерв’ю, через наше спільне захоплення та мою наполегливість.
Адже ми навіть чимось схожі: Івенс також займається водно-лижним спортом, парапланеризмом та дельтапланеризмом, повітряним серфінгом, зимовим сноубордом і лижами, цирковим колесом.
- Пане Івес, щиро вдячний, що маю таку нагоду зустрітися з Вами.
Скажіть, польоти - це спорт, чи швидше, хобі?.
- Я проста людина і люблю все те, що мені подобається, в тому числі різні літальні пристрої.
Такі, приміром, як крило з турбореактивним двигуном.
- Я бачу тут чотири двигуни на одному крилі….
- Їхня потужність 88 кг тягової сили кожного.
Всього є чотири двигуни.
Авіапальне – гас.
Його вистачає на 8-12 хвилин польоту.
Окрім того, є три парашути, які вмонтовано у двох крилах (про всяк випадок).
Один із них призначений для обов’язкових посадок.
А інший – для надзвичайної ситуації, який потрібно відкрити, щоб врятувати «крило».
Ця річ – досить дорога.
Ось це все, що бачите – це тільки нові «крила», котрі я розпочав відновлювати.
Дещо змінилося в конструкції двигунів.
Скажімо, пристрій, котрий регулює зміну позиції сопла двигуна.
Переважно, це проєкція реактивного двигуна, але у менших розмірах.
Зауважу, що політ здійснює людина, а не «крило».
Не «крило» керує польотом, а пілот, який є частиною літального пристрою.
Тобто, моє тіло – це фюзеляж, як у літаку, але фюзеляж, котрий рухається.
В середньому тримаюся під час польоту висоти 1800 метрів.
При цьому виконую в повітрі «бочки» та петлі.
Скажу відверто, це досить дороге захоплення.
Вартість одного «крила» сягає майже $148 тисяч.
Під час створення «крила» постійно відбуваються непередбачувані речі: ви здійснюєте монтаж, випробовуєте агрегати, щось ламаєте і продовжуєте рухатися далі.
Та, як на мене, то все вартує того, щоб цим займатися.
- Бачив, коли літаєте, то руки тримаєте майже разом, а можете під час польоту простягнути руку, як супермен у фільмі?.
- Так, це можливо, але в польоті на швидкості 200 км/год це потрібно робити дуже повільно.
При різкому русі чи випрямленні руки миттєво може збитися стабілізація польоту «крила» і тут же доведеться відкривати рятувальний парашут.
Кожна мить польоту, кожна секунда повинна перебувати під постійним контролем.
Перед польотом треба розслабитися і також зробити легку фізичну розминку.
Під час польоту використовую шолом, який обладнано звуковим висотоміром, таким самим як у парапланеристів.
Також він звуком попереджає, коли потрібно відкрити основний парашут під час приземлення.
Я завжди усвідомлюю, що кожної секунди ризикую життям, але переконаний, шо є вищі силі, які мене оберігають.
На аналогічному літаку на Буковині Ігор Савчук здійснив свій перший політ.
- Чи є охочі, які просять Вас навчити їх літати?.
- До мене зверталися з проханням із Еміратів та інших країн бізнесмени, які хочуть навчитися літати.
Але це не означає, що я вже такий фахівець-професіонал, щоби навчати інших.
Я б це наразі назвав своїм хобі.
Літати – це для мене життя в прямому значенні цього слова.
Я маю двох учнів.
Але так доводиться за них переживати, хоча вони зі мною вже довго літають і досить успішно.
Тим, хто зацікавився цією справою, пораджу перевірити себе: викинути мобілку і просто політати для себе, а не для показухи.
Політ потрібно пережити серцем, перейти в цей чудовий світ польотів зі своїм твердим переконанням, ось це – МОЄ! Поступово згодом ви вдосконалитеся у цій справі.
Пам’ятайте, що Jetполіт – це політ не крилами, а вашим тілом та душею.
Щоб хоч трішечки уявити це, наче водій, який їде на автомобілі на великій швидкості, висунути з вікна руку і долонею регулювати кут зустрічного потоку повітря.
І що обережніше ви це робите, то менше маєте шансів пошкодити руку.
Обережність – це найперше, що потрібно.
Вона супроводжує мене здавна.
- Коли набираю на параплані належну висоту, я відпускаю брейки (рулі) і, піднявши руки догори, вигукую: «Слава тобі, Боже, за таку можливість!».
Чи згадує Ви там на висоті свого захисника?.
- Я не прихильник якоїсь церкви.
Під час польоту завжди перебуваю в думках та душею молюся.
Хоча до церкви не ходжу.
Я глибоко вірю в душі.
- Скажіть, Івесе, дивлячись на мене, я міг би здійснити такий екстремальний політ?.
- Скажу відверто, не знаю.
Але бачу, що ти добра людина і фізично добре підготовлена.
- Щоб Ви побажали моїм друзям-землякам – пілотам авіаклубу «Крила Буковини»?.
- Бажаю, щоб прислухалися голосу серця і розуму і слідували тому, що підказує душа.
Щиро вдячний, пане Івес, за те, що при всій зайнятості погодилися зустрітися й відповісти на мої запитання.
Бажаю Вам легких і безпечних польотів.
Ігор САВЧУК, пілот-парапланерист, смт Лужани.