/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F27%2F715cde6d526bf810a72692f570d1104e.jpg)
Держбюджет-2021: Підводні камені проекту та його наслідки для України
Держбюджет-2021: Підводні камені проекту та його наслідки для України
Оригінал на сторінці Володимира Омеляна в Facebook
Отже, уряд затвердив проект бюджету України на 2021 рік.
І я б радив усім експертам і депутатам, які за нього голосуватимуть, уважно вивчити цей документ.
Бо за ним житиме держава упродовж наступного року, якщо, звісно, його планують виконувати...
На жаль, обговорення цього документа з ЦОВВ здійснювалося у "турбо-режимі", тому з документом ознайомлене обмежене коло осіб.
Що відомо на сьогодні про бюджет-2021:
1. Бюджет має передбачати видатки, пов’язані зі збільшенням мінімальної заробітної плати (з 1 січня 2021 року мінімальну заробітну плату підвищать до 6 тис. грн, а з 1 липня 2021 року – до 6,5 тис. грн), отже, відповідні видатки збільшаться приблизно на 41,5 млрд грн.
Новини за темою
2️. Дефіцит держбюджету на 2021 рік становитиме 6% ВВП, отже, виникне потреба у додатковому залученні коштів кредиторів.
3️. З великою ймовірністю держбюджет передбачатиме окрему статтю видатків на боротьбу з пандемією.
4️. Очікуємо багато соціальних видатків, які згодом будуть дещо відредаговані в бік зменшення (піар наше все) – розвиток шкіл, культури, спорту тощо.
5️. Не забудуть і про пенсіонерів, в деяких ЗМІ зазначають, що бюджет передбачатиме допомогу для пенсіонерів (75+).
6️. Враховуючи місцеві вибори, вважаємо, що будуть доволі суттєві видатки для регіонів;
7️. Збільшать видатки на будівництво доріг, адже таке будівництво за часів Зеленського значно подорожчало.
8️. Ну і звісно нам покажуть збільшення видатків на оборону. Або ні...
9️. Уряд супер оптимістично прогнозує ріст ВВП на 4,6% у 2021, маючи падіння ВВП близько 10% у цьому році... відповідно, всі інші цифри теж фантастичні.
І, окремо, про інфраструктуру.
Фінансування летовищ фактично відсутнє, на фантазії президента: державна авіаційна компанія та будівництво нових морських портів - нуль (і слава богу, бо це одразу було маячнею).
Вперше в проекті бюджеті закладено близько 4 млрд грн для Укрзалізниці (100 вагонів і електрифікація двох ділянок) - це дуже добре! Нагадаю, що вперше в цьому році оновлення пасажирського рухомого складу взагалі не було - це дуже погано!
І, наше з Зеленським улюблене - дороги! Здавалося, мали б радіти: в проекті бюджету передбачено 150 млрд грн, нове рекордне фінансування.
Але є величезне АЛЕ, яке перетворює перемогу на зраду. З цих 150 млрд - менше половини власне державний Дорожній фонд. І в ньому на 2021 рік ми бачимо скорочення фінансування за усіма напрямками, у порівнянні з 2020 роком.
Інша половина - це залучені кошти під державні гарантії, фактично кредити в комерційних банках.
Що це значить?
Те саме робив Янукович, коли набрався кредитів на Євро-2012 під будівництво доріг і в результаті обсяг боргів став більшим за надходження. Галузь вмерла.
Те саме "зеленські" повторюють зараз. Цього року вони планують взяти кредити для будівництва доріг на 20 млрд грн. Якщо у 2020 році з Дорожнього фонду на обслуговування боргів було витрачено 5,6 млрд грн (бо ми планомірно скорочували частку зовнішніх запозичень, розраховуючи на захищене фінансування з держбюджету), то в 2021 році обслуговування боргів вже більш ніж подвоюється і виростає до 13,5 млрд.
І це найбільше боргове навантаження на дороги за останні 5 років!!! Якщо ми все ж візьмемо 70 млрд у вигляді запозичень під держгарантії - з 2022 року Дорожній фонд можна буде ліквідовувати, бо всі його надходження підуть на виплату боргів. І що далі? В цьому році, дай бог, відремонтуємо 1,5% дорожньої мережі, в 2021 - 2%, а далі - знову все, приїхали?!
Володимир Омелян
Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]