MY.UAНовости
«Для оскарівської промокампанії потрібен американський дистриб’ютор»
«Для оскарівської промокампанії потрібен американський дистриб’ютор»

«Для оскарівської промокампанії потрібен американський дистриб’ютор»

«Для оскарівської промокампанії потрібен американський дистриб’ютор» - Фото 1

«Для оскарівської промокампанії потрібен американський дистриб’ютор» - Фото 2

24 вересня Український оскарівський комітет назве фільм, який наша країна висуватиме на премію «Оскар» в номінації «Міжнародний повнометражний фільм».

Цьогоріч члени комітету обирають серед трьох стрічок: «Атлантида» Валентина Васяновича, «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча та «Земля блакитна, наче апельсин» Ірини Цілик.

Усі три фільми уже мають успішний досвід участі в міжнародних кінофестивалях та низку перемог.

Щоб стрічка увійшла до лонглиста, потім до шортлиста, а потім і до переліку номінантів премії «Оскар», потрібно не просто надіслати її Американській кіноакадемії, а й провести промокампанію в США – фільм має бути на слуху, аби за нього проголосували.

Поки що українські стрічки, які висувались на премію у минулі роки, до номінантів не потрапляли, але певний досвід у просуванні вже мають.

Наприклад, копродюсер «Антлантиди» Володимир Яценко минулого року вже проводив оскарівську промокампанію для фільму Нарімана Алієва «Додому», стрічка увійшла до лонглиста премії, та, на жаль, не потрапила до шортлиста.

«Детектор медіа» запитав у продюсерів цьогорічних претендентів, чому їхній фільм має представляти Україну на «Оскарі» та як вони проводитимуть промокампанію.

Ми поставили їм такі запитання:.

Які переваги, на вашу думку, має ваш фільм, щоб бути обраним Американською академією до числа номінантів або переможців премії «Оскар»?.

Скільки, за вашими попередніми підрахунками, може коштувати оскарівська промокампанія фільму?.

Як ви плануєте промотувати фільм у США, зокрема заявити про нього членам кіноакадемії? Особливо, в умовах пандемії.

Чи є же попередній план?.

Чи будете консультуватися з представниками від України минулих років?.

Володимир Яценко, копродюсер «Атлантиди»:.

«Атлантида» — один із тих рідкісних фільмів, який одночасно формує думку про те, що відбувається в Україні, у західної аудиторії та змушує українську аудиторію замислитися над питанням: «Чого ми хочемо?» Це дуже рідкісна риса.

Більшість наших фільмів працює або на експорт, або на українського глядача.

А тут ми говоримо про те, що трапиться після війни, — і це хвилює всіх.

Режисер у художній формі запитує нас про червоні лінії, які ми не готові перейти, чим ми готові заплатити за те, щоб Донбас знову повернувся в Україну, що буде з тими людьми, які там живуть і воювали за те, щоб ця земля знову стала нашою.

У якомусь сенсі це дуже важливий фільм для покоління, що говорить про одну з найбільших травм, яка вочевидь із нами надовго.

Другий важливий момент — «Атлантида» вперше в історії України взяла участь у конкурсі Orrizonti Венеційського кінофестивалю і здобула там перемогу.

Це ще раз доводить, що фільм — незвичайний і видатний.

Після Венеції «Атлантида» брала участь у конкурсі Торонто.

А це величезний глядацький фестиваль, на якому нас побачила значна кількість американських глядачів і критиків.

Крім того, ми отримали фантастичні публікації у ключових профільних виданнях: The Hollywood Reporter, Variety, Screen Daily, Cineuropa, The Wrap тощо.

Фільм брав участь у понад 60 фестивалях.

Ми виграли Les Arcs Film Festival, Tromsø International Film Festival, міжнародні кінофестивалі в Токіо і Севільї, інші кінофоруми.

З великим успіхом «Атлантида» пройшла по всьому світу, і це теж підкреслює потенціал фільму.

Успішний фестивальний старт привів нас у спеціальну програму «Золотого глобуса» — Foreign Language Film Series, де показують фільми, які претендують на номінацію «Золотого глобуса» серед найкращих фільмів іноземною мовою.

Сюди відбирають 16 фільмів з усього світу, які безпосередньо показують відбірникам «Золотого глобуса».

Бути одним із цих 16 фільмів — важливий крок до шорт-листа премії та власне до номінації на «Золотий глобус».

Різні країни вкладають різні кошти, залежно від того наскільки їм потрібна ця перемога.

Ми робимо тут тільки перші кроки.

У минулому році Держкіно виділило нам 55 тисяч доларів, ще частину коштів дали приватні інвестори і ми вклали свої інвестиції.

В цілому вийшло більше 70 тисяч доларів, цього було цілком достатньо.

Якщо в 2020 році через епідемію COVID-19 держава нас профінансує незначно менше в порівнянні з минулим роком, ми будемо здатні грамотно й успішно провести оскарівську кампанію.

І, звичайно, ми будемо шукати додаткові приватні кошти, а також вкладати свої.

Це буде нас мотивувати боротися за номінацію ще сильніше.

Зазвичай це зусилля декількох гравців.

Найважливіший з них –– американський дистриб’ютор, який у нас цього року є.

Без нього, як ми впевнилися на досвіді фільму «Додому» практично неможливо бути успішним в оскарівській кампанії.

Дистриб’ютор буде докладати основні зусилля: займатися показами та самостійно працювати з академіками.

Паралельно ми будемо працювати разом з ним за розробленою стратегією з підтримки фільму.

І також дуже важливий момент –– вибір піар-агентів.

Цьогоріч ми працюватимемо з Татьяною Детлофсон, однією з найвідоміших піар-агенток.

Вона публіцист з величезним досвідом роботи у подібних кампаніях і спеціалізується саме на просуванні фільмів для голлівудської індустрії з країн Європи.

Її першим проєктом у США була чеська картина «Коля», яка в результаті отримала у 1997 році і «Золотий Глобус» й «Оскар».

Зараз у неї своя компанія MEDIAPLANpr, головним фокусом якої залишаються оскарівські перегони.

Татьяна сама зв’язалася з нами через представників «Золотого Глобусу» і сказала, що їй дуже подобається “Атлантида”.

Вона готова працювати з фільмом, тому що вірить в цю історію.

Крім цього, у нас є підтримка Голлівудської асоціації іноземної преси, яка займається врученням «Золотого Глобусу».

Тут важливо сказати, що після перемоги у секції Orrizonti режисер Валентин Васянович місяць провів у Штатах, де його знайомили з місцевими членами асоціації та кіноакадеміками.

Валіка спеціально запрошувала асоціація, це теж частина нагороди Orrizonti.

У наших планах придбання спеціального промо-пакету в одному з основних видань, окремі покази для Академіків, представників «Золотого Глобусу» й спеціальні покази на локальних фестивалях.

Наприклад, у Санта-Моніці, на який важливо потрапити, тому що більшість академіків проживає там.

Вони навряд чи поїдуть кудись дивитися твій фільм, а в Санта-Моніці сходять.

Ми знаємо як це робиться: у нас вже є досвід «Додому», є зв’язки і тому ми вважаємо, що з другої спроби має все вийти.

– Чи допоможе досвід, який у вас є після минулорічної оскарівської промокампанії? Які висновки після неї зроблено? Що поміняєте цього разу?.

По-перше, я зрозумів, що дуже потрібен американський дистриб'ютор.

Цього року він у нас є.

І третій момент — дуже важливий рівень піар-агента.

Тетяна Детлофсон — людина-легенда, що спеціалізується на подібних кампаніях з просування європейських фільмів для голлівудської індустрії.

Те, що вона сама вийшла на "Атлантиду" і захотіла займатися фільмом — дуже важливо для нас.

Дмитро Суханов, продюсер «Мої думки тихі»:.

Фильм на пути к номинации на премию проходит множество фильтров отбора.

Каждый новый этап отбора – это разный круг экспертов (в Украине это Оскаровский комитет, потом шорт-лист выбирают , потому уже члены киноакадемии).

Наиболее награждаемый на фестивалях, или же имеющий наибольших зрительский отклик.

Как по мне, оскаровские номинанты должны обладать и тем, и другим, чтоб быть способным пройти сквозь тройной отбор на пути к номинации.

Не быть нишевым фильмом с успехом в какой-то одной категории оценок.

В этом смысле в Украине не так легко – сильных авторских жанровых зрительских фильмов тут все еще нет – эту войну за зрителя мы проигрываем той же американской киноиндустрии.

Поэтому в Америке все номинанты последних лет – это фильмы с огромными бокс-офисами и мировыми сейлз продажами.

А Украины выдвигала до сих пор только фестивально успешное кино.

Но на мою «тиху думку», фильму, чтоб пройти тройной отбор, не достаточно фестивальных призов, а надо быть еще и понятным зрителям в широком прокате.

В истории «Оскара» известны случаи с маркетинговыми бюджетами фильмов до 10 млн долларов.

Но это конечно вопрос целесообразности таких трат.

Для независимого украинского кино особенно.

Наши усилия должны быть соразмерны возможностям и эффективны.

Шорт-лист из лонга выбирают не только члены Американской киноакадемии, а представители всех отделов академии, в том числе профильных гильдий.

Поэтому недостаточно устроить какой-то один показ в Санта-Монике.

Усилия на этом этапе должны опираться на опыт прошлых лет, других стран, успешных кейсов и конечно бюджета.

По самым скромным оценкам, первый этап маркетинг кампании обойдется не меньше 100 тысяч долларов США.

Мы разработали план маркетинговой стратегии с нашими сейлз-агентами – лондонской компанией Reason8 Films.

Кампания включает в себя огромные усилия в мировой профильной публицистике во главе с американским пиар-агентом.

Специальные показы.

Представление режиссера и актеров членам академии.

Сессии Q&A.

Понятно, что часть активности будет перенесена в онлайн в этом году.

Но в этом мы видим преимущество, так как это нигелирует некоторые искусственные преимущества, которые конкуренты могли бы создать большими маркетинговыми бюджетами.

Также мы заранее подали фильм на несколько калифорнийских фестивалей, что будут устраивать показы (онлайн или оффлайн, покажет время), и надеемся даже такой инструмент может дополнительно коснуться целевой аудитории экспертов Академии.

Ну и, мы готовимся подать фильм на «Золотой Глобус».

Это в последнее время стало маркетинговыми маркером для «Оскара».

А у нас все-таки есть награды фильма от FIPRESCI.

Что дает шанс на благосклонность.

Ну конечно.

И не только с ними.

Я сейчас прохожу обучение в европейской продюсерской школе EAVE.

Это доступ к большому кругу международных маркетинговых специалистов, имевших в том числе опыт продвижения фильмов на номинирование на премию «Оскар».

Кстати, в 2017 году, когда Киноассоциация индустрии Украины при поддержке Госкино привозила маркетинг модуль EAVE on DEMAND для открытых лекций – там были представители промо-компаний, которые рассказывали об опыте таргетированной коммуникации статей и мнений о фильме на окружение членов киноакадемии.

Интересно, многие ли из присутствовавших там это помнят? Так что инструменты, которые доступны и уже имеют какую-то статистику эффективности – известны.

И, конечно, наши украинские коллеги, которые реально занимались продвижением своих фильмов на пути к номинации «Оскара» – мы будем просить их поделиться опытом.

Это более чем нормально.

Анна Капустіна, продюсерка «Земля блакитна, ніби апельсин»:.

По-перше, в нашого фільму є нагорода найвідомішого американського незалежного фестивалю Sundance Film Festival за кращу режисуру.

Відомо, що це перший стрімкий крок, який впливає на вибір академіків.

Але є і свої правила, які знає кіноіндустрія – це тема фільмів, яким надає перевагу академія: біографічні стрічки, костюмовані драми або фільми на військові теми тощо.

Ми віримо, що наш фільм особливий своїм унікальним підходом.

Існує багато стрічок, що присвячені війні та коловійськовим темам, однак нашою метою є показати наших героїв не жертвами, не вказати лише на війну чи політичну ситуацію, з якою вони стикаються.

Натомість ми зосереджуємося на речах, до яких набагато важче дістатись – їхньому внутрішньому світі, чистоті, міцних сімейних зв’язках.

Наша мета – поділитися тим, що світло всередині нас може бути сильнішим, ніж війна навколо.

Під час Q&A зустрічей з американською аудиторією ми впевнилися, що глядачі досить уважно та с чуттєвим розумінням сприйняли тему фільму.

Виражали захват здобутками творчої групи та отримали естетичне задоволення і особисті аналітичні інтерпретації багатьох закладених підтекстів.

Фільм запам’ятався і має багато позитивних відгуків у пресі у найвідоміших світових виданнях, таких як Variety, Indie.

Wire, Screen.

Daily, Vulture та багатьох інших.

Великим нашим здобутком є участь та нагороди на фестивалях по всьому світу.

Фільм впевнено крокує фестивалями, на сьогодні їх вже більше 40 та більше 10 різноманітних нагород на видатних фестивалях.

Як відомо, це визначна складова майбутнього успіху фільму.

Також, ми потрапили до претендентів Європейської кіноакадемії.

В нас великі шанси, обрано лише 13 документальних фільмів, що надало нам можливість бути у фокусі та звернути велику увагу світової кіноспільноти та оскарівських академіків.

Тому ми маємо всі шанси зацікавити кіноакадеміків!.

Звісно, ми прорахували попередній бюджет, але ми повинні розуміти, що бюджет оскарівської кампанії та маркетингова стратегія перед прем’єрою – це два окремих бюджети.

Кампанія починається з найму професійного публіциста, який коштує 15 000 - 25 000 $, в обов’язки якого входить розробка стратегії та задум, як краще розподілити бюджет, налагоджені зв’язки з академіками, профільними світовими ЗМІ тощо.

Презентуючи фільм на фестивалі Sundance Film Festival, ми співпрацювали з відомою американською публіцисткою Катлін МакІнніс, яка має великий досвід співпраці з іноземними фільмами у найвідоміших фестивалях класу А та номінації «Оскар».

Катлін МакІнніс має вільний доступ до світових та американських видань, які її компанія залучить для рекламної кампанії фільму.

Вона готова розпочинати дискусію та здобувати підтримку відомих людей у ​​суспільстві, лідерів думок, режисерів та продюсерів в США.

Тож невід’ємними статтями бюджету є реклама, купівля площин в професійних виданнях, розробка окремих рекламних матеріалів – постеру саме для «Оскара» та інших рекламних матеріалів, що буде коштувати близько 35 000 $.

Справа в тому, що бюджети, які витрачають на оскарівські кампанії іноземні студії та українські – несумірні.

Зараз градус підвищили Netflix та Amazon, їхні бюджети складають десятки мільйонів доларів.

У великих студіях в бюджетах фільму з самого початку закладені кошти на оскарівську кампанію.

В Україні такої практики немає.

Але в нас є стратегія, де саме отримати фінансову підтримку, в нас вже є досвід – допомога в наших подорожах, кампаніях на американські та іноземні фестивалі.

Оскільки ми не можемо отримати бюджет, подібний до іноземного, то продумали індивідуальний підхід – особисте спілкування з академіками інноваційними шляхами.

В період пандемії комунікація відбуватиметься онлайн, проходитимуть покази для академіків як онлайн, так і з використанням driving cinemas, показів під відкритим небом та інших засобів.

Ми заручилися всебічною підтримкою Dok.

Incubator, які мають багато зв’язків у США та готові використовувати свою платформу для розповсюдження реклами й будь-якої інформації, що стосується нашого просування.

Нашим партнером виступить Sundance Film Festival, які готові всебічно допомагати: підтримувати піар-кампанію, привертати увагу кіноакадеміків, можливо, допомогти у фінансуванні.

Ми подаємо заявку на підтримку дистрибуції від фонду IBF Europe, з якими вже співпрацювали у виробництві та два рази отримували підтримку.

IBF стане важливим партнером для запуску промо в США.

Нас підтримує ГО «RAZOM FOR UKRAINE» – організація, яка допомагає та підтримує Україну в різних ситуаціях та вже допомагала нам в обох поїздках до Америки, вони мають багато зв’язків у США, мають дуже вивірений та креативний підхід для стратегій, промокампаній та інше.

Звичайно будемо і вже спілкуємося! Але ми маємо зв’язки з іншими країнами.

Наприклад, маємо близькі та дружні стосунки із Sigrid Dyekjær – продюсеркою, документальний фільм якої The Cave був у номінації на «Оскар 2020».

Вони провели неймовірно потужну кампанію на підтримку фільму з величезним бюджетом.

Ми заручилися її підтримкою, вона готова всебічно допомагати в розробці кампанії, пошуку фінансування та просуванню фільму.

Фото надані спікерами.

Теги по теме
Производство
Источник материала
Старшая дочь Пугачева попала в большие проблемы: что произошло
Comments UA
От КВН до Банковой: что известно о дружбе Елены Кравец и Елены Зеленской
Telegraf
Вячеслав Соломка после публичной ссоры с Камалией раскрыл правду об их отношениях
TSN
Старый костюм Зеленского изжил себя: специалист по этикету назвала причину
Telegraf
На войне погиб балетмейстер Виктор Войников
Gazeta UA
Самые прибыльные фильмы 2024 года
Кино-Театр
”Обменять на наших подонков”: смелая речь россиянки Дарьи Козыревой натолкнула украинскую актрису на идею
Апостроф
80-летний Майкл Дуглас разводится с Кэтрин Зетой-Джонс: что разрушило 25-летний брак — СМИ
TSN
После смерти Папы Франциска стремительно выросли просмотры этого фильма
Comments UA
МИД РФ сделал заявление о "возвращении" Украины в границы 1991 года
Comments UA
Путин получил «подарок судьбы» и теперь хочет полностью уничтожить Украину
Comments UA
Сергей Стерненко показал первое фото из больницы после ранения: как выглядит блогер
Фокус
​"В верхней части списка": Притула прокомментировал покушение на Стерненко
Апостроф
"Отказ от ястреба": The Telegraph узнал, под чьим "прикрытием" Трамп изменил отношение к Путину
Хвиля
Администрация Трампа готовит масштабное сокращение штата ЦРУ и других спецслужб США -—WP
ZN UA
Путин ответил на предложение Зеленского не бить по гражданским объектам и вспомнил удар по Сумам
Comments UA
Тело журналистки Виктории Рощиной вернули в Украину
ZN UA
В Кремле заявили, при каких условиях могут прекратить огонь в Украине
Comments UA
Минсоцполитики назвало самую большую пенсию в Украине
Корреспондент
Ціна на газ з 1 травня 2025: чого очікувати споживачам
AgroNews
"Добрый вечер, мы из ПриватБанка": украинцев заставляют добровольно перечислять деньги в россию - новая мошенническая схема
Знай
Будьте готовы вернуть "лишнее": Пенсионный фонд может потребовать деньги
Знай
Должники за коммуналку смогут получить помощь от государства: какое условие нужно выполнить
Знай
Uber вместе с Momenta планируют ввести в Европе роботизированные такси
Gazeta UA
В Украине могут резко упасть цены на топливо в случае перемирия на Черном море - совладелец сети АЗС
Gazeta UA
МАГАТЭ бьет тревогу: украинские АЭС работают в условиях постоянной опасности
Gazeta UA
Денежная помощь мобилизованным в Харькове: названы суммы и кому принадлежат
Политека
Больше не дом: одна из стран ЕС оставит украинцев без помощи на жилье и денег
Знай
Молодая девушка постоянно жаловалась на усталость: через семь месяцев она умерла
Comments UA
Опоздание не простят: украинцам дали три месяца, иначе пенсии не ждите
Знай
На каком расстоянии от забора можно сажать дерево в Украине
UAToday
На фоне конфликта с детской писательницей волонтер указала, в кого действительно могла бы «швырнуть камни»
Апостроф
Церковный календарь на июнь 2024: когда Троица и Петра и Павла
Факти ICTV
Дроны прошли российскую ПВО: попадание в завод по производству "Шахедов"
Новости Украины
Тайна с деньгами Папы Франциска для ВСУ: историк анонсировал новые интересные подробности
Апостроф
Генштаб обновил данные о потерях РФ 20 апреля: сколько оккупантов ликвидировано
TSN
Врачи были удивлены, когда на рентгене увидели, что проглотил 11-летний мальчик
Comments UA
Россиянину, который изнасиловал жительницу Киевской области, и сообщнику дали по 12 лет
Лига
Массированная атака РФ на Запорожье: количество раненых резко возросло
Comments UA
Удар по Киеву 24 апреля: количество жертв возросло
UAToday
Атака на Харьков 2 мая: пострадавших уже 51, двое среди них – дети
Факти ICTV
Взрывы в Краснодарском крае РФ: регион атаковали БПЛА и безэкипажные катера
Фокус
В Подольском районе Киева произошла стрельба: полиция установила причастных – фото
Лига
В Индии боевики убили около двадцати человек
Корреспондент
В Германии взорвался аккумулятор электросамоката, пять человек получили ранения
Известия Киев
Когда лучше пить магний — утром или вечером
TSN
Уменьшает холестерин, улучшает сон и лечит кишечник: невероятные свойства обычного хумуса
Знай
Ночные перекусы: почему возникает голод после позднего ужина
Gazeta UA
Можно ли засыпать с включенным телевизором: эксперты шокировали ответом
Gazeta UA
Назвали кашу, которую полезнее всего есть утром
Gazeta UA
Швеция ужесточила правила соцпомощи для украинцев в 2025 году
Хвиля
Почему с возрастом портятся зубы: главные факторы
Comments UA
Украинцам приходится экономить на еде, чтоб хватило на лекарства: в селах ситуация критическая
Знай
Почему люди говорят во сне: сомнолог назвал истинную причину
Gazeta UA
Покупка ранних овощей: что нужно знать, чтобы не принести домой "нитратную бомбу"
Знай
Муравьи исчезнут с участка раз и навсегда: просто смешайте сахар с этим средством
Telegraf
Пасхальный гороскоп: какая вы паска по знаку зодиака
Comments UA
Восемь пород собак, которых считают самыми спокойными
Gazeta UA
День кондитера: назвали впечатляющие десерты мира
Gazeta UA
Уникальные курорты Закарпатья: отдых, который лечит душу и тело
Мій Харків
Китайский гороскоп на май 2025 года: время перемен и внутреннего роста, кому из знаков нужно готовиться
Знай
Туристы случайно нашли 7-килограммовый клад золота и серебра в горах Чехии
Апостроф
Обязательно пересадите в новый горшок: какие комнатные растения любят весеннее "обновление"
Апостроф
Владелец украинских издательств "Кредо" и "Беби Бук" торгует детскими книгами в рф: теперь еще и бизнесмен в "ДНР"
Знай
В Николаеве СБУ задержала российского информатора
Корреспондент
РФ обстреляла КАБами регионы Украины сразу после "Пасхального перемирия"
Корреспондент
"Пасхальное перемирие": Зеленский рассказал, держит ли слово Путин
Telegraf
Где в Киеве жарко, а где — холодно: как уровень доходов влияет на климат городов
Фокус
Тарас Березовец рассказал, может ли искусственный интеллект уничтожить Крымский мост
Знай
Бойцы Азова захватили троих россиян на самокатах
Корреспондент
Враг массированно атаковал Харьков ракетами
Хвиля
Россияне атаковали поселок под Купянском, загорелся дом
Корреспондент
В Кривом Роге задержали известного украинского боксера: подробности
Telegraf
В Руане Свитолина обыграла всех, не проиграв ни единого сета
Корреспондент
Гарсия потерпел неожиданное поражение в титульном бою от Ромеро
Корреспондент
Украинец включен в список потенциальных новичков следующего драфта НБА
Корреспондент
Бой между Хэйни и Гарсией оказался скучным, но Хейни одержал победу
Корреспондент
Лопес успешно защитил свой титул в поединке против Барбосы
Корреспондент
Кубок Стэнли: Сент-Луис разгромил Виннипег
Корреспондент
Сент-Луис не оставил шансов Виннипегу в плей-офф НХЛ
Корреспондент
В Реале приняли решение продать одного из членов состава
Корреспондент
Шлем пилота Формулы 1 продан за рекордную сумму
Корреспондент
Самый маленький и дешевый кроссовер Mazda показали до презентации
Фокус
Штрафы от ПДД могут обернуться конфискацией авто: юрист объяснил детали
Знай
Дорожный знак, по которому приходят большие штрафы: о чем должны знать водители
Знай
На уровень выше: тест-драйв нового Mitsubishi L200
Фокус
Кузов Chery Tiggo 8 CSH успешно выдержал давление массой 11,5 т
Gazeta UA
Водители могут получить штраф: что точно не стоит менять в своем авто
Comments UA
Aston Martin представила самый мощный кроссовер в мире
UAToday
Новое поколение Toyota Camry получило спецверсию
Корреспондент
От внешности зависело все: ученые выяснили, какие бороды вызывают больше доверия
Фокус
ИИ посоветовал готовиться к концу света
Корреспондент
У травні у системі Прозорро.Продажі заплановано 3,5 тис земельних аукціонів
AgroNews
Гигантская китайская дамба изменила вращение планеты: теперь сутки на Земле продолжаются дольше
Comments UA
В Україні 25% засобів захисту рослин є підробкою
AgroNews
Ученые составили дерево жизни всех известных видов птиц
ZN UA
Топ-5 лазерных проекторов 2025 года: характеристики лучших моделей
Фокус
Космическая война против России: как удар по станции "Звезда" ослабил разведку РФ
Фокус
Названо області, де ріпак найбільше пошкоджують фітофаги
AgroNews