/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F69%2Ff8144932e9b7b9716c87beaaa0a20f80.jpg)
«Укрзалізниця» перед підвищенням тарифів має обговорити з бізнесом свою реформу — Омелян
Про це заявив Володимир Омелян, ексміністр інфраструктури, передає glavcom.
«Будь-які косметичні заходи призведуть лише до одного, що насправді вантажоперевезення для власників вантажів знову здорожчають.
Якщо ми не бачимо системного підходу, не бачимо, що входить у собівартість тарифу і як відбувається процес його утворення — ми не можемо говорити про будь-які уніфікації чи будь-які інші карколомні підходи до перевезень», — зазначає ексміністр.
Він вважає, що базова складова, з якої необхідно виходити при формуванні тарифів — це собівартість і складові тарифу на перевезення.
Друга — відверте обговорення з бізнесом питань по рентабельності «Укрзалізниці» і стосовно коштів, які дійсно необхідні для оновлення інфраструктури, рухомого складу, тяги.
«Лише після цього можуть з’явитись підстави для запровадження уніфікованого тарифу на перевезення.
Хоча, тарифів може бути кілька.
Все-таки рентабельність і маржинальність різних груп товарів різна.
Потрібно якісь 2 чи 3 тарифи, з урахуванням того, що вони перевозять, і яка ситуація з порожніми вагонами.
Але ці речі можна регулювати тільки тоді, коли ми будемо розуміти чітко, скільки це все насправді коштує», — підкреслює Володимир Омелян.
Раніше Державна регуляторна служба України дійшла до висновку, що запропонована Мінінфраструктури уніфікація тарифів за перевезення порожніх вагонів є черговим підвищенням тарифів на залізничні перевезення.
Крім того Борис Кушнірук, економічний експерт, стверджує, що проведення реформи «Укрзалізниці» буде сприяти підвищенню ефективності залізничних перевезень.
«Реформа „Укрзалізниці“ давно назріла і ключове завдання при її проведенні — подолати корупцію в галузі», — підсумовує Костянтин Бондарєв, народний депутат України, член Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури.