Про це пишуть Українські Новини.
При цьому, ці ж самі критики, роблять все можливе, щоб в державну казну потрапило якомога менше грошей, а витрати постійно збільшувалися.
Поки подібним займалися народні депутати з різних фракцій, це ще можна було зрозуміти: через місяць відбудуться вибори до місцевих рад і активна критика уряду з парламентської трибуни завжди дає деякий бонус їх колегам по партії в регіонах.
Зараз же, до групи " перекроювачів бюджету "приєднався і Мінфін, який, власне кажучи, не просто" відповідає за держбюджет", а готує цей документ. Зокрема, Міністерство фінансів почало лобіювати інтереси противників легалізації грального бізнесу, які роблять все можливе, щоб держбюджет 2021 року втратив від 4 до 7 млрд грн доходів. І робить це Мінфін вельми незграбно, виступаючи за зростання податкового навантаження на операторів формується грального ринку (шляхом якнайшвидшого введення податку на валовий ігровий дохід - GGR) і на гравців (за допомогою збереження податку на виграш за ставкою, що дорівнює величині податку на доходи фізичних осіб - 18%).
Завдяки аналогічним ініціативам Мінфіну, що знайшли своє відображення в декількох законах, прийнятих минулого року парламентом, тільки по тютюновій галузі недобір податків через різке зростання акцизів і, як наслідок, падіння обсягу легальних продажів, втрати держбюджету склали понад 40 млрд грн.
Очевидно, що високе податкове навантаження на операторів ринку і гравців в процесі відновлення легального грального ринку в Україні вбиває інвестиційну привабливість оного. Адже інвестори повинні в найближчі 3-4 роки, як мінімум, вийти в 0 і окупити свої вкладення, а вже потім їх можна обкладати більш високими податками, як це робилося і робиться в усьому цивілізованому світі.
Для того, щоб а) повернути свої інвестиції в найближчі роки і б) залучити на український ринок іноземних гравців (наприклад з Туреччини, де активність професійних гравців сильного обмежена законами, прийнятими на підставі норм релігії) - податок на виграш повинен бути нульовим, а GGR необхідно відстрочити мінімум до 2024 року. На даний момент базовий закон про гральний бізнес і так встановив одні з найвищих ставок щодо вартості ліцензій в світі, тому будь-яке додаткове оподаткування стане воістину серйозною перешкодою на шляху адекватного інвестора, як вітчизняного, так і з числа міжнародних.
В останні час проявилася ще одна група критиків легалізації грального бізнесу, за звичкою, відпрацьовує гроші тих, хто платить за публічну критику чого б то не було. Зараз, ці критикани працюють на інтереси тих, кому вигідний повністю кримінальний, нелегальний тіньовий ринок азартних ігор. Серед них особливо виділяються народні депутати, що підв'язалися на ниві "боротьби з корупцією".
Так, згідно із заявою першого заступника голови антикорупційного комітету ради Ярослава Юрчишина (фракція "Голос"), парламентський Комітет з питань антикорупційної політики побачив корупційну складову в законопроектах про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів від організації та проведення азартних ігор. І це" антикорупційне порушення", за його словами, полягає в тому... що законопроект №2713 і альтернативні до нього пропонують не оподатковувати виграші від азартних ігор і лотерей. У запаленій уяві цього " голосу криміналітету "видається, що дана норма буде використовуватися"для створення схем легалізації коштів, отриманих незаконним шляхом". Для того щоб проілюструвати свою думку, Юрчишин нагадав, що "саме таким методом свого часу кошти виводили відомі мафіозі, такі як Аль Капоне, або легалізовували розкрадання коштів міжнародної технічної допомоги Тирани на кшталт Мугамбе в Зімбабве, постійно виграючи божевільні кошти в лотерею". Одна невдача, ніяких фактів того, що вищезгадані громадяни хоч раз виграли в лотерею "засоби міжнародної технічної допомоги" Юрчишин, звичайно ж, не навів. Адже складно навести приклад того, чого ніколи не було. Втім, відповідальності ж за абсолютні брехливі заяви нардепи не несуть, тому і заявляти можуть що завгодно.
До речі, щоб щось "легалізувати" шляхом виграшу в казино або лотерею, треба щоб в казино або виграшному фонді лотереї ці гроші з'явилися, причому, з'явилися легально. А легально вони можуть там з'явитися тільки в тому випадку, коли їх (гроші) хтось легально програє/купить лотерейних квитків. Після ж того, як ці гроші легально потраплять до оператора грального ринку - з них буде витрачено кошти на: оренду приміщення, зарплати персоналу, амортизацію обладнання, комунальні послуги, охорону закладу, інкасацію і т.д. а також... утримано вартість ліцензій і виплачено податок на прибуток. І тільки після цього, частина отриманих коштів повернеться гравцям у вигляді виграшу. Але ... про це" антикорупціонери " воліють замовчувати, адже вони або демонструють вражаючу некомпетентність, або працюють на обслуговування інтересів кримінального бізнесу.
Повертаючись же до проекту держбюджету на майбутній рік, слід нагадати, що його дефіцит в 270 млрд грн - один з найбільших в історії України і поступається лише дефіциту, закладеному квітневими змінами до держбюджету 2020. Мінфін же, замість того, щоб швидше допомогти заробити найбільш інвестиційно привабливому ринку-створює тільки проблеми. А в цьому процесі йому "допомагають" нардепи, які скрізь і всюди кричать про те, що "грошей у бюджеті немає". Так ось, ліцензійні виплати від операторів азартних ігор-це швидкі гроші в бюджет країни. І 4 - 7 млрд грн є досить великою сумою, щоб її втрачати або віддавати криміналу.