Учасники «Чистого неба» мають намір ініціювати зміни в закон «Про рекламу» для введення заборони на розміщення реклами на ресурсах з нелегальним контентом.
Про це йшлось під час круглого столу українського представництва міжнародної асоціації Interactive Advertising Bureau (IAB, Бюро інтерактивної реклами) та «Чистого неба», повідомляє пресслужба ініціативи.
Учасники намагались досягнути домовленостей у питаннях реклами і захисту прав правовласників.
В'ячеслав Мієнко, керівник «Чисте небо», нагадав, що в межах проєкту blacklists.
ua Українська Антипіратська Асоціація (УАПА), а також інші правовласники, проводять моніторинг розміщення реклами на сайтах «чорного списку».
Таким чином, рекламодавці отримують листи-повідомлення про те, що їх реклама була розміщена на недобросовісних сайтах.
Підставою для відправки рекламодавцям повідомлень є поява їх реклами на сайті-порушника два і більше разів протягом трьох місяців.
«Втім ресурс може відреагувати на їх прохання і видалити нелегально розміщені фотографії, але потім поставити нові.
Представники рекламних агенцій висловили небажання співпрацювати з піратськими ресурсами.
Однак Сергій Денісенкo, CEO MGID, і Михайло Іртлач, директор з маркетингу Digital Sales House Adpartner, наголосили на том, що рекламодавець і сейлсхаус можуть не знати, що на ресурсі розміщено контент нелегально, це виявляється тільки за фактом, після отримання розсилки від blacklists.
Юрист компанії Programmatic Media Group заявив, що з точки зору законодавства рекламодавець, розміщуючи рекламу на будь-якому ресурсі, права власника контенту не порушує.
Також він зазначив, що на сьогоднішній день закон не дає чітких критеріїв, що означає фінансування піратства.
У результаті обговорення В'ячеслав Мієнко запевнив про готовність «Чистого неба» до діалогу та пропозицій рекламодавців щодо поліпшення сервісу.
Завдання Ініціативи — інформувати рекламодавців про нелегальні сайти.
Що стосується законодавчої норми про фінансування піратства, то, як і будь-яка нова норма, вона повинна бути з часом відпрацьована.
Ключове — дотримання принципу follow the money, мета якого — ослаблення фінансування піратів.
У цьому контексті В'ячеслав згадав про намір «Чистого неба» ініціювати зміни в закон «Про рекламу», що регулює розміщення реклами на ресурсах з нелегальним контентом.
Вероніка Логвіновська, Digital Buying Director Amplifi Ukraine, відзначила, що рекламодавцям необхідна єдина методологія відстеження нелегально розміщеного контенту.
На її погляд, потрібно працювати і над вдосконаленням сервісу blacklists.
ua, оскільки є піратські сайти, які не включені в список.
Йдеться про захищений правом інтелектуальної власності контент, чиї власники не проводять належний моніторинг.
В'ячеслав зазначив, що недавно Всесвітня організація із захисту інтелектуальної власності (ВОІВ) випустила сервіс-аналог blacklists.
ua — Wipo alert.
Це світовий список сайтів, до яких у правовласників є претензії.
Україна зробила вже певні кроки в процедурі приєднання до цього сервісу.
23 вересня відбувся завершальний етап — підписання Меморандуму між Мінекономіки України, яке є регулятором у сфері захисту інтелектуальної власності, та ВОІВ.
«Тепер у нас є можливість заявляти про порушників вже на міжнародному рівні.
Для мене цей факт — підтвердження того, що ми на правильному шляху, а наш сервіс — корисний інструмент», — заявив В’ячеслав Мієнко.
Учасники Круглого столу вирішили створити робочу групу при Комітеті стандартів IAB і спільно шукати шляхи розширення технічних можливостей моніторингу, удосконалення його методики, а також виробити ефективний й прийнятний для всіх учасників ринку формат боротьби з крадіжками контенту.