У спільні проекти з Туреччиною у сфері авіаційного двигунобудування Україна намагається підсунути "лижного інструктора" в особі екс-власника "Мотор Січі" В'ячеслава Богуслаєва і, фактично, вкрадений у китайців завод, який в перспективі стане об'єктом скандального міжнародного арбітражного процесу. Про це заявив відомий політичний експерт Олександр Охріменко, коментуючи візит української делегації в Анкару за участю президентів країн, передають "Українські Новини".
Турецьку сторону повинна насторожити юридична чистота даних домовленостей і контрактів, які можуть бути зірвані в осяжній перспективі, вважає експерт.
"Президента Зеленського відверто підставляють: він дає особисті гарантії співпраці президенту Туреччини, яких не зможе виконати. Технології та патенти у сфері авіаційного двигунобудування належать державному конструкторському бюро "Івченко-Прогрес", але КБ не має виробничих потужностей. Виробництвом на основі його технологічних рішень і патентів в Україні займається лише ВАТ "Мотор Січ". А турки повинні б знати, які ризики вони приймають, довіряючись гарантіям президента Зеленського: через блокування арештами акцій ВАТ "Мотор Січ", компанія протягом багатьох років не проводить зборів акціонерів, що означає повну відсутність легітимних органів управління — минули відведені законом і статутом терміни повноважень ради директорів, наглядової ради, Ревізійної комісії... Відповідно, незрозумілий і статус екс-власника заводу В'ячеслава Богуслаєва: він вже більше чотирьох років не є акціонером компанії, і не має повноважень, зберігаючи номінальний статус "президент" і "генеральний конструктор" лише завдяки непорозумінню з арештом акцій і неможливістю скликати збори акціонерів. Це означає, що Україна і її президент свідомо або через невідання підсовують Ердогану "лижного інструктора" і проблемне підприємство зі спірною власністю", — розкрив проблемні деталі Охріменко.
Склад делегації свідчить про те, що Україна і Туреччина знаходяться на порозі укладення контрактів на сотні мільйонів доларів. Йдеться про постачання двигунів для нових військових безпілотників виробництва Туреччини, які знаходяться на фінальній стадії випробувань з двигунами КБ "Івченко-Прогрес". Крім цього, Україна заявляє про намір взяти участь у ряді інших перспективних проектів Анкари у сфері озброєнь, в тому числі, у виробництві крилатих ракет і військово-транспортного літака Ан-178. "Івченко-Прогрес" - це в першу чергу конструкторське бюро, і його власних виробничих потужностей вистачає лише для виробництва дослідних партій двигунів. У той час як серійним виробництвом в Україні займається тільки одна компанія — "Мотор Січ", що належала до 2016 року В'ячеславу Богуслаєву, а зараз контрольний пакет її акцій знаходиться у власності групи інвесторів з КНР.
"У Стамбул літали керівники провідних підприємств військово — промислового комплексу України-Ігор Кравченко від ДП "Івченко-Прогрес", і Віктор Попов від ПАТ "ФЕД". Їх участь зрозуміла. Але що там робив екс-власник "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв — велике питання. Сьогодні його офіційний статус у цих візитах-самозванець і"лижний інструктор". Чи то він "купив" собі місце в делегації якимось корупційним шляхом, чи то просто розводить дилетантів з молодої Зе-команди в офісі Президента?",- задається питаннями експерт.
Олександр Охріменко зазначив, що всі домовленості, гарантії і контракти у сфері авіаційного двигунобудування між Києвом і Анкарою можуть виявитися просто пустушками, адже такі угоди у сфері виробничої кооперації і поставок повинні узгодити легітимні органи управління "Мотор Січ", яких сьогодні просто немає. Таким чином, Київ навмисне або через незнання підписує з турками фейкові контракти, які свідомо не будуть виконані. Експерт додав, що і Туреччина, як країна бере участь у трьох збройних конфліктах, несе великі ризики: ймовірний зрив поставок найважливіших комплектуючих для її авіації підриває військову міць країни і її обороноздатність.
"Угоди такого роду повинні виключати подібні ризики, оскільки вони прямо впливають на обороноздатність Туреччини. Хто підставляє її президента Ердогана, підсовуючи йому українських "лижного інструктора" і вкрадене у китайців підприємство? Турецька авіація в один день виявиться без двигунів, сервісу і комплектуючих", — розмірковує Охріменко, і нагадує, що китайські бізнесмени, намагаючись повернути контроль над заблокованим підприємством, в яке вони інвестували близько мільярда доларів, можуть звернутися в міжнародний арбітраж: "у "Мотор Січ" вже не тільки сумнівна репутація, але і сумнівне майбутнє. Якщо Україна не врегулює з інвесторами з КНР конфлікт через рейдерське захоплення заводу на державному рівні, майбутній міжнародний арбітраж зі стягнення збитків з України може стати підставою для блокування діяльності "Мотор Січ". Невже турецька сторона не усвідомлює цих ризиків або не знає про них?",- висловив здивування експерт.
Як відомо, в 2016 році власник і беззмінний керівник ВАТ "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв продав китайським інвесторам свої акції компанії. Згодом за ініціативою Служби безпеки України було порушено кримінальну справу, в рамках якої на акції компанії накладено вже чотири арешти, останній з яких — у 2020 році за ініціативою Генпрокуратури. Блокування акцій дозволяє екс-власнику через підконтрольний беззмінний менеджмент і далі контролювати ВАТ"Мотор Січ". Всі інші акціонери компанії позбавлені можливості здійснювати управління підприємством, оскільки арешти акцій забороняють видавати їх реєстри для скликання вищого органу управління-зборів акціонерів.
Така тупикова ситуація призвела до економічного занепаду підприємства, звільнення тисяч співробітників, неможливості здійснювати нормальну виробничу діяльність. У цей час проти підконтрольних колишньому акціонеру В'ячеславу Богуслаєву діючих керівників заводу порушено і розслідуються кримінальні справи за розкрадання на сотні мільйонів.
Китайські інвестори ПАТ" Мотор Січ " 4 вересня 2020 направили українському Міністерству юстиції Notice of Investment Dispute — документ про намір звернутися в міжнародний арбітраж для стягнення з держави Україна збитків у розмірі $3,5 млрд у разі, якщо спірна ситуація не буде врегульована в процесі переговорів в рамках спеціальної комісії за участю всіх зацікавлених сторін.
Китайські інвестори розцінюють дії України як протизаконну експропріацію інвестицій, що є порушенням україно-китайської міжурядової угоди про заохочення та взаємний захист інвестицій.
Договори про постачання авіадвигунів для Туреччини від України підписуватимуть "лижні інструктори", - експерт
Турецьку сторону повинна насторожити юридична чистота цих домовленостей і контрактів
11:00 24.10.2020
У спільні проекти з Туреччиною у сфері авіаційного двигунобудування Україна намагається підсунути "лижного інструктора" в особі екс-власника "Мотор Січі" В'ячеслава Богуслаєва і, фактично, вкрадений у китайців завод, який в перспективі стане об'єктом скандального міжнародного арбітражного процесу. Про це заявив відомий політичний експерт Олександр Охріменко, коментуючи візит української делегації в Анкару за участю президентів країн, передають "Українські Новини".
Турецьку сторону повинна насторожити юридична чистота даних домовленостей і контрактів, які можуть бути зірвані в осяжній перспективі, вважає експерт.
"Президента Зеленського відверто підставляють: він дає особисті гарантії співпраці президенту Туреччини, яких не зможе виконати. Технології та патенти у сфері авіаційного двигунобудування належать державному конструкторському бюро "Івченко-Прогрес", але КБ не має виробничих потужностей. Виробництвом на основі його технологічних рішень і патентів в Україні займається лише ВАТ "Мотор Січ". А турки повинні б знати, які ризики вони приймають, довіряючись гарантіям президента Зеленського: через блокування арештами акцій ВАТ "Мотор Січ", компанія протягом багатьох років не проводить зборів акціонерів, що означає повну відсутність легітимних органів управління — минули відведені законом і статутом терміни повноважень ради директорів, наглядової ради, Ревізійної комісії... Відповідно, незрозумілий і статус екс-власника заводу В'ячеслава Богуслаєва: він вже більше чотирьох років не є акціонером компанії, і не має повноважень, зберігаючи номінальний статус "президент" і "генеральний конструктор" лише завдяки непорозумінню з арештом акцій і неможливістю скликати збори акціонерів. Це означає, що Україна і її президент свідомо або через невідання підсовують Ердогану "лижного інструктора" і проблемне підприємство зі спірною власністю", — розкрив проблемні деталі Охріменко.
Склад делегації свідчить про те, що Україна і Туреччина знаходяться на порозі укладення контрактів на сотні мільйонів доларів. Йдеться про постачання двигунів для нових військових безпілотників виробництва Туреччини, які знаходяться на фінальній стадії випробувань з двигунами КБ "Івченко-Прогрес". Крім цього, Україна заявляє про намір взяти участь у ряді інших перспективних проектів Анкари у сфері озброєнь, в тому числі, у виробництві крилатих ракет і військово-транспортного літака Ан-178. "Івченко-Прогрес" - це в першу чергу конструкторське бюро, і його власних виробничих потужностей вистачає лише для виробництва дослідних партій двигунів. У той час як серійним виробництвом в Україні займається тільки одна компанія — "Мотор Січ", що належала до 2016 року В'ячеславу Богуслаєву, а зараз контрольний пакет її акцій знаходиться у власності групи інвесторів з КНР.
"У Стамбул літали керівники провідних підприємств військово — промислового комплексу України-Ігор Кравченко від ДП "Івченко-Прогрес", і Віктор Попов від ПАТ "ФЕД". Їх участь зрозуміла. Але що там робив екс-власник "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв — велике питання. Сьогодні його офіційний статус у цих візитах-самозванець і"лижний інструктор". Чи то він "купив" собі місце в делегації якимось корупційним шляхом, чи то просто розводить дилетантів з молодої Зе-команди в офісі Президента?",- задається питаннями експерт.
Олександр Охріменко зазначив, що всі домовленості, гарантії і контракти у сфері авіаційного двигунобудування між Києвом і Анкарою можуть виявитися просто пустушками, адже такі угоди у сфері виробничої кооперації і поставок повинні узгодити легітимні органи управління "Мотор Січ", яких сьогодні просто немає. Таким чином, Київ навмисне або через незнання підписує з турками фейкові контракти, які свідомо не будуть виконані. Експерт додав, що і Туреччина, як країна бере участь у трьох збройних конфліктах, несе великі ризики: ймовірний зрив поставок найважливіших комплектуючих для її авіації підриває військову міць країни і її обороноздатність.
"Угоди такого роду повинні виключати подібні ризики, оскільки вони прямо впливають на обороноздатність Туреччини. Хто підставляє її президента Ердогана, підсовуючи йому українських "лижного інструктора" і вкрадене у китайців підприємство? Турецька авіація в один день виявиться без двигунів, сервісу і комплектуючих", — розмірковує Охріменко, і нагадує, що китайські бізнесмени, намагаючись повернути контроль над заблокованим підприємством, в яке вони інвестували близько мільярда доларів, можуть звернутися в міжнародний арбітраж: "у "Мотор Січ" вже не тільки сумнівна репутація, але і сумнівне майбутнє. Якщо Україна не врегулює з інвесторами з КНР конфлікт через рейдерське захоплення заводу на державному рівні, майбутній міжнародний арбітраж зі стягнення збитків з України може стати підставою для блокування діяльності "Мотор Січ". Невже турецька сторона не усвідомлює цих ризиків або не знає про них?",- висловив здивування експерт.
Як відомо, в 2016 році власник і беззмінний керівник ВАТ "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв продав китайським інвесторам свої акції компанії. Згодом за ініціативою Служби безпеки України було порушено кримінальну справу, в рамках якої на акції компанії накладено вже чотири арешти, останній з яких — у 2020 році за ініціативою Генпрокуратури. Блокування акцій дозволяє екс-власнику через підконтрольний беззмінний менеджмент і далі контролювати ВАТ"Мотор Січ". Всі інші акціонери компанії позбавлені можливості здійснювати управління підприємством, оскільки арешти акцій забороняють видавати їх реєстри для скликання вищого органу управління-зборів акціонерів.
Така тупикова ситуація призвела до економічного занепаду підприємства, звільнення тисяч співробітників, неможливості здійснювати нормальну виробничу діяльність. У цей час проти підконтрольних колишньому акціонеру В'ячеславу Богуслаєву діючих керівників заводу порушено і розслідуються кримінальні справи за розкрадання на сотні мільйонів.
Китайські інвестори ПАТ" Мотор Січ " 4 вересня 2020 направили українському Міністерству юстиції Notice of Investment Dispute — документ про намір звернутися в міжнародний арбітраж для стягнення з держави Україна збитків у розмірі $3,5 млрд у разі, якщо спірна ситуація не буде врегульована в процесі переговорів в рамках спеціальної комісії за участю всіх зацікавлених сторін.
Китайські інвестори розцінюють дії України як протизаконну експропріацію інвестицій, що є порушенням україно-китайської міжурядової угоди про заохочення та взаємний захист інвестицій.