MY.UAНовини
Карел Хірман: Ситуація з "Дніпроазотом" демонструє всі вади наявного розрахунку тарифу на транспортування газу
Карел Хірман: Ситуація з "Дніпроазотом" демонструє всі вади наявного розрахунку тарифу на транспортування газу

Карел Хірман: Ситуація з "Дніпроазотом" демонструє всі вади наявного розрахунку тарифу на транспортування газу

Минулого тижня АТ "Дніпроазот" опублікувало відкрите звернення до керівництва держави (до президента, прем'єр-міністра, АМКУ, НКРЕКП, правоохоронних органів). Найважливіше для України підприємство, яке забезпечує, крім добрив, державу хлором (необхідним для знезараження питної води), попередило про загрозу зупинки – через підвищення вартості розподілу природного газу з боку АТ "Дніпропетровськгаз". Відразу ж після публікації згаданого відкритого звернення свою позицію в інтерв'ю УНІАН повідомив комерційний директор АТ "Дніпроазот" Андрій Пустовойт.Однак залишилися питання, які вимагають неупередженого аналізу, об'єктивної оцінки ситуації. Беручи до уваги стратегічний статус АТ "ДніпроАзот", такий аналіз в інтерв'ю виданню "Дело" представив Карел Хірман.Пан Хірман у минулому – голова наглядової ради компанії Transpetrol (Словаччина, оператор ділянки міжнародного нафтопроводу "Дружба"), ексрадник з енергетичних питань прем'єр-міністра Словаччини. У 2016-2019 роках – експерт з енергетики Стратегічної групи радників із підтримки реформ при Кабінеті міністрів України, був членом робочої групи зі створення Фонду енергоефективності України та анбандлінгу "Нафтогазу". Пане Хірман, Ви повністю володієте інформацією, що стосується всього комплексу питань енергетичного забезпечення в глобальних масштабах. Розкажіть, будь ласка, яка практика побудови алгоритму розрахунків тарифів на доставку природного газу в країнах ЄС. - Передовсім необхідно сказати, що в Європейському Союзі ключовим фактором роботи енергетичного ринку, зокрема тарифікації розподілу газу й електроенергії, є принцип анбандлінгу (від англ. Unbundling). У випадку з регіональними газорозподільними компаніями (в Україні їх аналогом є облгази) принцип анбандлінгу передбачає відокремлення діяльності з розподілу природного газу від видобутку, транспортування та продажу природного газу.Це означає, що одна й та ж юрособа не має права здійснювати прямий продаж природного газу та одночасно займатися його транспортуванням або розподілом. Дуже чутливою також є ситуація, коли є прямий або непрямий контроль над підприємством із виробництва чи постачання, а також над оператором розподільної або газотранспортної системи, або самою розподільною і газотранспортною системою, або навпаки.Опускаючи деякі специфічні деталі, скажу, що в країнах ЄС принцип анбандлінгу пов'язаний з урахуванням основного капіталу й майна компанії при розрахунку тарифу на транспортування (розподіл) газу. При цьому певною мірою враховуються обсяги споживання газу тим чи іншим підприємством і рівномірність споживання газу протягом якогось тривалого часового періоду (року).Якщо ми говоримо про великого споживача (приклад в Україні – АТ "Дніпроазот"), який рівномірно споживає газ протягом усього року, потрібно розуміти, що він балансує, стабілізує всю розподільну систему та частково й газотранспортну систему. Такий споживач прогнозує роботу газотранспортної і передовсім – розподільної системи (облгазу). Тому, за логікою, регулятор (НКРЕКП – Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг) повинен знижувати тариф на транспортування одиниці газу для великих споживачів газу з рівномірним графіком споживання газу. Зокрема, це враховується і в регуляції в ЄС.Економічне обґрунтування такої методики просте: витрати на обслуговування споживача (дистрибуцію і постачання газу), який отримує газ у невеликих обсягах і для якого характерні різкі стрибки споживання, істотно вищі, ніж у випадку з одним великим підприємством, яке готове гарантувати великі обсяги споживання протягом усього року. Це елементарна логіка, яка працює для будь-якого енергоносія – як для газу, так і для електроенергії. А наскільки ситуація в Україні відповідає практиці європейських країн? - В Україні превалює принцип, в основі якого – розрахунок тарифів на транспортування газу на основі витрат і рентабельності.Що це за принцип? Беруться планові річні витрати облгазу (візьмімо, приміром, той же "Дніпропетровськгаз"), до них додається рентабельність, і вся ця сума, умовно кажучи, ділиться на обсяг транспортованого газу. У підсумку виходить якийсь середній універсальний тариф, незалежно від того, де розташоване підприємство або будь-який споживач газу у Дніпропетровській області.Описана схема – це один із найпоширеніших компромісних способів розрахувати, яким повинен бути тариф. При цьому ця схема має ряд недоліків, і тому в ЄС вже практично не використовується. У випадку з "Дніпроазотом" тариф на транспортування природного газу саме й розраховується за цим принципом... - Таке підприємство є системним супервеликим споживачем, який покриває головну частку витратної частини "Дніпропетровськгазу".У цьому сенсі випадок із "Дніпроазотом" дуже показовий – він демонструє в дуже гіперболізованій формі всі вади методики розрахунку тарифу на транспортування газу на основі витрат і рентабельності.Коли ми у Словаччині користувалися схожою методикою розрахунку тарифів кілька років тому, уже тоді починав застосовуватися той принцип, про який я кажу: хто більше споживає газу і хто має більш-менш стійкий графік споживання протягом усього року, той і отримує преференції. Але і в таких випадках найбільші споживачі не були задоволені. Якщо газорозподільна компанія буде тільки перекладати витрати порівну на всіх споживачів, то у такої газорозподільної компанії не буде стимулів ефективно управляти мережами або здійснювати їх модернізацію залежно від тенденцій реального споживання. Але я розумію, що така ситуація політично чутлива – у такому випадку саме населення буде більше платити за розподіл газу. Чи правильно я розумію: у розвинених країнах до таких підприємств застосовується принцип, за яким великі підприємства, що забезпечують рівномірне споживання газу протягом тривалого періоду, фактично балансують, стабілізують усю газотранспортну систему регіону (і частково країни), прогнозують ринок і певною мірою виступають його гарантом? Відповідно, до них застосовується якась боніфікація. - Так, можна так сказати! Такі підприємства, як "Дніпроазот", у країнах ЄС, інших розвинених державах отримують тариф нижчий, ніж невеликі споживачі зі слабо прогнозованим обсягом споживання. Йдеться про тарифи з розрахунку на кубометр. Власник більшості облгазів в Україні – це крупний бізнесмен Дмитро Фірташ. Одночасно він є власником кількох великих підприємств, які виробляють добрива (із сировини – природного газу), об'єднаних у групу Ostchem. Загальновідомо, що заводи групи є конкурентами "Дніпроазоту" на ринку добрив. Для одного з підприємств Ostchem – черкаського ПАТ "Азот" - тариф на транспортування газу в кілька разів нижчий, ніж для АТ "Дніпроазот". Наявна в Україні система дозволила сформувати тарифи на розподіл природного газу для прямих конкурентів Ostchem на суттєво іншому не на користь "Дніпроазоту" рівні. Це все робиться для того, щоб отримати преференції на ринку добрив. Як би Ви могли оцінити таку ситуацію? - Тариф встановлює регіональна газорозподільна компанія за погодженням із регулятором в особі НКРЕКП. Дмитро Фірташ особисто не встановлює тариф, і це не питання навіть бізнесу як такого. Але, звичайно ж, є реальне життя. В енергетиці ми бачимо схожу картину з підприємствами Ріната Ахметова – він одночасно контролює і розподільні компанії (обленерго), і є власником електростанцій та вугільних шахт. Виходить замкнуте коло. Для України це справді велика проблема – фактично, це може вести до монополізації ринку. Це питання не тільки до НКРЕКП, але перш за все – до Антимонопольного комітету. Однак яке може бути практичне розв'язання цього проблемного питання? - Скажу так: якою б великою не була спокуса звинуватити власників бізнесу, юридично це питання не до бізнесменів. Це питання – до регулятора й Антимонопольному комітету. Але у мене складається враження, що АМКУ взагалі останні роки неефективно виконує свої прямі функції, покладені на нього законодавством. Я не помітив якихось видатних результатів його роботи, і це стосується не тільки питань енергетики.Регулятор і АМКУ мають масу інструментів для проведення розслідувань, участі в публічних слуханнях тощо. І маючи висновки цих відомств, уже можна ініціювати судові процеси, але до того моменту, поки суд, регулятор або АМКУ не скаже своє слово, юридично ми не можемо сказати, що Дмитро Фірташ або хтось інший винен у несправедливому тарифі на розподіл газу. І що ж у такому разі робити "Дніпроазоту"? - Що стосується цього конкретного підприємства, то я вважаю, що потрібно вивчити деталі їхнього контракту з "Дніпропетровськгазом". Зокрема, я б перш за все з'ясував, де встановлений прилад обліку газу, який надходить на "Дніпроазот".Річ у тім, що юридично точка контролю (вимірювальний прилад – промисловий лічильник газу) є точкою здачі (відвантаження) товару, у цьому випадку газу, я так розумію, що це відповідно і до українського законодавства.Я цілком припускаю (знаючи українські реалії), що згаданий прилад обліку газу може розташовуватися тільки на магістральному газопроводі в місці підключення локального газопроводу (т.зв. "нитки" довжиною 5 км, як його називають на "Дніпроазоті").У "Дніпропетровськгазі" стверджують, що цей локальний газопровід (до речі, побудований "Дніпроазотом" для власних потреб), належить "Дніпропетровськгазу". Але якщо лічильник стоїть до моменту надходження газу в цю "нитку", то юристи і, напевно, НКРЕКП також повинні розібратися, чи є підстави для того, щоб "Дніпроазот" платив облгазу за послуги транспортування.Справа не тільки в тому, що газ після точки контролю належить споживачу, він також повинен взяти на себе повну відповідальність за доставку. Вважаю, що тут потрібно розібратися: є ця нитка частиною розподільчої мережі "Дніпропетровськгазу" або ж частиною інфраструктури "Дніпроазоту". Це дуже важливе питання! Ви кажете про це так, як ніби ви вже зустрічали схожі випадки... - Звичайно – це більш ніж суттєве питання. І Ви праві – я постійно стикаюся з такими випадками в Україні, і не тільки щодо газу, але й у розподілі тепла або електрики. Дипломатично скажу, що в цій частині дуже заплутана ситуація! Ці прилади історично встановлювалися, як завгодно і де завгодно. У підсумку зараз, коли Україна переходить до стандартів регулювання, прийнятих у цивілізованому світі, виникає великий хаос і плутанина, виникає маса спірних моментів, як у випадку з "Дніпропетровськгазом" та "Дніпроазотом". Коли ціна на газ та електрику була мізерна, тоді споживачам і постачальникам було однаково. Але зараз це найбільш "пекуче" питання. Ви згадали, що "Дніпроазот" сам побудував свій невеликий газопровід, за транспортування газу яким він і платить облгазу. Наскільки правильно, що побудована споживачем газу "нитка" розглядається облгазом як його власність? - Я це читав, але точно не знаю, що кому належить – це ще одне важливе питання. "Дніпроазот" стверджує, що колись проклав цю трубу, але зараз із якихось причин вона належить облгазу (або ж облгаз вважає, що вона йому належить). Потрібно розібратися, на якій підставі облгаз вважає цю трубу, прокладену "Дніпроазотом", своїм майном.Оскільки лише в разі, коли труба правомірно перебуває у власності облгазу, регулятор може розрахувати показники рентабельності щодо цієї труби. Які ж можуть бути подальші сценарії вирішення дискусії розподільчої компанії і споживача газу – "Дніпропетровськгазу" та "Дніпроазоту"? - Я знаю такі випадки у практиці України та інших держав. Два підприємства напевно ще якийсь час будуть сперечатися про те, хто кому що винен. Навіть якщо зараз український регулятор ухвалить рішення про зниження тарифу для "Дніпроазоту", я боюся, що ситуація повернеться бумерангом через рік або два. Ситуація залишатиметься нестійкою, поки остаточно не буде зрозуміло, кому належить ця "нитка" й поки не будуть тарифи для розподілу на газ більш-менш однаковими для всіх найбільших споживачів з однаковим об'ємом та графіком споживання. Скажу чесно, це майже "mission impossible".

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Даша Трегубова и Оксана Гутцайт раздали статуэтки: Как прошла церемония закрытия ОМКФ 2025
Фокус
2025-10-04T20:36:14Z
Сериал "Острые козырьки" получит ещё два сезона после полнометражного фильма
GameMag
2025-10-04T20:12:52Z
Ногти цвета черной вишни: nail-тренд осени-2025
TSN
2025-10-04T16:36:08Z
Трейлер аниме «Скарлет»
Кино-Театр
2025-10-04T14:18:11Z
«Я вижу, вас интересует Львов»
ZN UA
2025-10-04T14:03:44Z
Известный украинский актер ошеломил похудением на 10 кило и раскрыл свой метод
TSN
2025-10-04T13:21:55Z
Замшевые сапоги ставьте в дальний угол шкафа: идеальная обувь под джинсы, захватившая модниц этой осенью совсем другая
TSN
2025-10-04T12:36:39Z
Скандал: рэпер P Diddy получил более 4 лет тюрьмы
Новости Украины
2025-10-04T10:33:40Z
47-летняя телеведущая Инна Шевченко родила сына от французского режиссера: первое фото малыша
TSN
2025-10-04T09:12:11Z
Над Вильнюсом замечено несколько неизвестных летающих объектов
ZN UA
2025-10-05T00:51:33Z
В Европейском союзе снижают тарифы на электроэнергию: у нас они будут в три раза выше
UAToday
2025-10-04T22:09:18Z
Арабские перспективы BioWare: На EA теперь висит долг в размере 20 млрд долларов
GameMag
2025-10-04T21:03:04Z
ПФУ объяснил, какие льготы на коммунальные услуги имеют участники боевых действий
Новости Украины
2025-10-04T20:30:27Z
Россия разбирает грузовые самолёты Boeing из-за нехватки запчастей к пассажирским
UAToday
2025-10-04T18:03:45Z
Забудьте о дипломе: гендиректор Nvidia назвал профессии, где платят $100 000
UAToday
2025-10-04T16:57:09Z
Повышение тарифов на коммунальные услуги в Луцке: объявлены новые цены
Политека
2025-10-04T16:30:52Z
ПФУ сократил финансирование пенсий: что ждет стариков
Знай
2025-10-04T15:36:18Z
"Каннибализм" в авиации РФ: "Аэрофлот" покупает самолеты на запчасти
TSN
2025-10-04T13:21:19Z
Россия совершает массированный обстрел Украины: где раздаются взрывы
TSN
2025-10-05T00:51:49Z
РФ атаковала Запорожье ракетами и УАБами
Корреспондент
2025-10-05T00:06:45Z
Выборы в Чехии: президент готов начать переговоры о формировании нового правительства
ZN UA
2025-10-04T23:45:54Z
Десятки людей погибли в Газе, несмотря на призыв Трампа к Израилю прекратить бомбардировки
ZN UA
2025-10-04T22:57:14Z
ЕС планирует значительно расширить санкционный список «теневого флота» России
TSN
2025-10-04T22:48:04Z
"Впечатляющая победа" и стычки с силовиками: что происходит в Грузии после выборов
UAToday
2025-10-04T22:09:48Z
Бабиш после победы в Чехии высказался об Украине: Продолжим поддержку, но в ЕС вам рано
Лига
2025-10-04T22:09:27Z
"Есть факты": Россия бьет по Украине благодаря разведывательным данным, которые предоставляет Китай, — разведка
Фокус
2025-10-04T21:51:19Z
Сторонники Трампа не удержат власть без диктатуры "Белой Америки" — Портников
TSN
2025-10-04T21:18:31Z
РФ бьет по Украине "шахедами" и запускает КАБы: взрывы слышны в Запорожье, что известно
Фокус
2025-10-04T20:30:11Z
В Румынии циклон вызвал перебои с электроснабжением, разрушения и повредил авто
ZN UA
2025-10-04T17:51:34Z
В Шостке россияне ударили по вокзалу и поезду, который ехал в Киев: первые подробности
UAToday
2025-10-04T16:57:00Z
На Харьковщине в канализационном люке нашли тело мужчины: что говорят в полиции
TSN
2025-10-04T16:15:50Z
Руководитель полиции Фастовщины Гарбар получил от жены финансовую помощь для покупки Audi Q5 почти за миллион гривен
Знай
2025-10-04T14:51:42Z
В Сумской области дрон РФ атаковал лодку с рыбаками: стало известно о последствиях
TSN
2025-10-04T14:51:28Z
Смертельная атака на вокзал в Шостке: появилась информация о погибшем
TSN
2025-10-04T14:36:52Z
В Шостке повреждены электрическая сеть, водопровод и систем газового обеспечения — мэр
ZN UA
2025-10-04T13:01:04Z
Болгарию накрыло масштабное наводнение. ВИДЕО
Новости Украины
2025-10-04T12:57:08Z
Первые крылатые ракеты атакуют Украину: куда летят
ZN UA
2025-10-05T01:18:46Z
Калибры и не только: на Украину летят ракеты
Корреспондент
2025-10-05T01:12:41Z
Россияне подняли в воздух стратегические бомбардировщики Ту-95МС, когда ждем ракеты
ZN UA
2025-10-04T22:51:00Z
В РФ поднялись в небо стратегические бомбардировщики: направляются на пусковые рубежи
TSN
2025-10-04T22:21:41Z
День учителя: история
ZN UA
2025-10-04T21:33:03Z
5 октября 2025 года: мученицы Харитины - что сегодня нельзя делать
Фокус
2025-10-04T21:00:02Z
Минобороны ускорило темпы допуска новых образцов ВВТ
Хвиля
2025-10-04T20:12:51Z
"Минутки про тампоны больше не спасут": украинцы требуют в школах интим-просвет и уроки против фейков
Знай
2025-10-04T20:12:04Z
Ирина Яремчук, назначенная проректором НУ "Львовская политехника", представила "скромную" декларацию об имуществе
Знай
2025-10-04T19:51:25Z
Бесплатная реабилитация: как пройти ветеранам
ZN UA
2025-10-05T01:03:38Z
Опасный чай на полках магазинов: как выбрать качественный напиток
Знай
2025-10-04T18:51:44Z
Почему у вас темнеет в глазах при вставании и когда следует срочно бежать к врачу
Знай
2025-10-04T15:51:03Z
Найден совершенно новый способ измерения времени: детали открытия
TSN
2025-10-04T13:06:35Z
Как пережить осень без болезней: простые советы, которые работают
TSN
2025-10-04T12:09:11Z
Целебная сила лимонной цедры для суставов
UAToday
2025-10-04T12:03:43Z
Почему после еды клонит в сон: врач назвал причины и когда это может быть опасно
TSN
2025-10-04T09:36:59Z
Больше антиоксидантов, чем в зеленом чае: эксперты перечислили 5 напитков
UAToday
2025-10-04T09:00:21Z
Магнитная буря 4 октября не утихнет: как защититься
UAToday
2025-10-04T08:00:01Z
На дорогах появились авто с загадочными номерами: что важно знать водителям
Хвиля
2025-10-04T19:27:24Z
В Украине появился недорогой семейный электрокар Zeekr с запасом хода более 800 км
Фокус
2025-10-04T11:21:41Z
В Китае электрокар Xiaomi сам завелся и уехал от хозяина
Фокус
2025-10-03T19:57:05Z
Kia обновила собственный рекорд продаж
Корреспондент
2025-10-03T19:00:33Z
Toyota представила укороченный Hilux Champ
Корреспондент
2025-10-03T18:12:52Z
Tesla показала лучший квартал продаж в своей истории
Корреспондент
2025-10-03T18:03:57Z
Сезон холодов наступает: за какую ошибку во время прогревания авто водитель может получить штраф
Comments UA
2025-10-03T13:45:42Z
Сезон холодов наступает: за какую ошибку во время прогревания авто водитель может получить штраф
Comments UA
2025-10-03T13:45:41Z
Сезон холодов наступает: за какую ошибку во время прогревания авто водитель может получить штраф
Comments UA
2025-10-03T13:45:15Z
В Шостке усиливают энергоснабжение после атаки РФ
ZN UA
2025-10-05T00:15:19Z
Силы обороны стабилизировали ситуацию в районе Ямполя на Лиманском направлении - Сырский
UAToday
2025-10-04T22:09:04Z
Газовая труба под Купянском стала "дорогой в один конец" для оккупантов
Хвиля
2025-10-04T21:30:01Z
Краматорск или Покровск — Ступак о новой цели россиян на Донбассе
TSN
2025-10-04T21:21:36Z
Враг активен на всех направлениях: итоги суток от Генштаба ВСУ
Новости Украины
2025-10-04T20:51:10Z
Генштаб: За сутки - более 140 боевых столкновений
Корреспондент
2025-10-04T20:21:53Z
В Донецкой области за сутки восстановили электроснабжение в обесточенных городах
Новости Украины
2025-10-04T19:54:57Z
Россияне убили жительницу Харьковской области
Корреспондент
2025-10-04T19:48:21Z
В трех областях приостановили движение отдельных электропоездов
Корреспондент
2025-10-04T19:06:36Z
Гороскоп на сегодня 5 октября: дружба овечек, подарок раков и уединение скорпионов
Знай
2025-10-05T01:33:05Z
День ангела 5 октября: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-10-04T21:21:51Z
Гороскоп на 5 октября: попробуйте вырваться из рутины — посетите культурное или светское мероприятие
Новости Украины
2025-10-04T21:00:51Z
Как избежать катастрофы в банках: уксус, который лучше не использовать
TSN
2025-10-04T15:36:37Z
4 ингредиенты, 0 выпечки, 100% наслаждения: утренний десерт, который покоряет с первого кусочка
TSN
2025-10-04T14:36:55Z
Икра из баклажанов: рецепты заготовок на зиму и к столу
TSN
2025-10-04T13:06:14Z
Все дачники делают это неправильно: нужно ли перекапывать огород осенью
Знай
2025-10-04T12:51:12Z
Плохо закончится: 3 фразы, которые никогда нельзя говорить на работе
Фокус
2025-10-04T12:27:18Z
Скрытое в Великобритании: английская жемчужина, где время остановилось
TSN
2025-10-04T12:21:51Z
Судьба следующей консоли Xbox висит на волоске, Microsoft готовит ещё одну чистку в игровом подразделении — инсайдер
GameMag
2025-10-04T23:27:29Z
Долина денег Саудовской Аравии: Ubisoft тизерит анонс DLC Valley of Memory для Assassin’s Creed Mirage
GameMag
2025-10-04T20:30:14Z
"Лина Хан снова оказалась права": Бывшая глава Федеральной торговой комиссии США раскритиковала рост цен на Xbox Game Pass
GameMag
2025-10-04T20:00:50Z
"Безумно рада работать в Bungie": Ведущий продюсер Mass Effect 5 будет спасать Destiny 2
GameMag
2025-10-04T20:00:37Z
Silent Hill f? Clair Obscur: Expedition 33? Ghost of Yotei? Началось голосование за лучшие года на Golden Joystick Awards 2025
GameMag
2025-10-04T20:00:15Z
Велика Британія може укласти угоду з ЄС щодо звільнення від CBAM – The Guardian
AgroNews
2025-10-04T18:39:49Z
Естеван вирвав для Челсі перемогу над Ліверпулем
Football.ua
2025-10-04T18:30:55Z
РФ запустила дрон, который передает данные через спутник: "Флеш" оценил угрозу для Украины
UAToday
2025-10-04T16:57:53Z
Експерти назвали фруктові дерева, які ніколи не слід садити біля будинку
AgroNews
2025-10-04T16:39:58Z
Штрафной удар и добивание стали определяющими в игре Арсенала с Вест Хэмом
Корреспондент
2025-10-04T19:12:48Z
"Переезжаю обратно": Оксана Баюл продает любимый дом в США
Фокус
2025-10-04T18:51:24Z
Старался не привлекать внимания: Усик с сыном посетил концерт Лободы
Фокус
2025-10-04T17:21:36Z
Украинский нападающий Ванат забил эффектный гол в победном матче за "Жирону"
ZN UA
2025-10-04T16:45:18Z
Оболонь та Верес поділили очки в бойовому протистоянні
Football.ua
2025-10-04T15:18:55Z
Пономаренко из сборной Украины U-20 комментирует выход в плей-офф ЧМ-2025
Корреспондент
2025-10-04T14:39:20Z
Вирусная пошесть повалила игроков и тренеров Бенфики перед игрой с Порту
Корреспондент
2025-10-04T14:09:45Z
Бывший президент УАФ Павелко, сбежавший из Украины, получил подозрение по уголовному делу о хищении 9 млн евро
ZN UA
2025-10-04T11:51:13Z
Чисора без сомнений назвал фаворита в бою Паркер - Уордли
Корреспондент
2025-10-04T10:45:25Z