/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F27%2Fa7e4ea79ebbbb2305337f0c5f1b58ad8.jpg)
На що здатний новий український ударний безпілотник "Сокіл-300"
На що здатний новий український ударний безпілотник "Сокіл-300"
Оригінал – на сайті Defense Express
Сьогодні, 6 листопада, ДержККБ "Луч" представило свою новітню розробку – ударний БПЛА оперативно-тактичного рівня, який отримав назву "Сокіл-300".
Комплекс призначений для ведення розвідки та завдання ударів на оперативну і тактичну глибину противника.
Безпілотник "Сокіл-300" може бути оснащений одним із трьох двигунів: МС-500В-05С/СE, АІ-450Т2 чи Rotax 914. Тактико-технічні характеристики комплексу залежать від того, який саме двигун буде встановлено на безпілотник.
Так, максимальна злітна маса БПЛА коливається від 1130 кг до 1225 кг. Крейсерська швидкість – від 150 км/год (Rotax 914) до 335 км/год (МС-500В-05С/СE). Максимальна швидкість – до 580 км/год (МС-500В-05С/СE).
Найбільша тривалість польоту становить 26 годин із двигуном Rotax 914, що робить його ідеальним саме для розвідувальних цілей. З двигуном МС-500В-05С/СE цей показник становить три години.
Радіус дії з радіозв’язком – 150 км, завдяки ретранслятору він збільшується вдвічі – до 300 км. Максимальна дальність польоту становить від 1000 км (МС-500В-05С/СE) до 3300 км (Rotax 914).
Маса корисного навантаження, яке може нести "Сокіл-300", становить 300 кг. Безпілотник оснащений комплексом керованого протитанкового озброєння з ракетою РК-2П, дальність дії якої становить до 10 км.
Також був представлений широкий спектр радіоелектронного устаткування, яке може бути встановлено на комплекс.
Насамперед це гіростабілізована оптична станція наведення, розроблена "Ізюмським приладобудівним заводом".
Ця високотехнологічна "куля" може виконувати функції спостереження, розвідки, а також наведення по лазерному каналу керованої ракети від ДержККБ "Луч" РК-2П. Гіростабілізована оптична станція спроможна виконувати свої функції й вдень, і вночі.
Також під час презентації була показана нова малогабаритна бортова радіолокаційна станція, яка розміщена у передній частині безпілотного апарата.
В арсеналі можливих засобів корисного навантаження – новий унікальний радар із синтезованою апертурою від компанії "Радіонікс" із роздільною здатністю 0,3 м. Цей SAR-радар дасть змогу забезпечити виконання БПЛА цифрового картографування місцевості та ведення розвідки навіть через хмари.
І ОПСН, і радіолокаційна станція, і радар є типовим набором для безпілотного комплексу "Сокіл-300".
Система управління літаком складається з автопілота, безплатформенної інерціальної навігаційної системи, а також із системи для польоту по картах місцевості.
Розроблення безпілотника "Сокіл-300" тривало 1,5 роки. Очікувана вартість одного БПЛА першої партії – 1 млн доларів, із подальшим здешевленням за рахунок серійного озброєння.
Отже, ДержККБ "Луч" зробив дійсно важливий крок у створенні першого ударного українського БПЛА оперативно-тактичного рівня, реалізувавши відразу кілька завдань, над якими зламали списи інші вітчизняні розробники.
Олег Катков
Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected].