MY.UAНовини
Що сталося з якісною журналістикою і як її врятувати
Що сталося з якісною журналістикою і як її врятувати

Що сталося з якісною журналістикою і як її врятувати

Колонка опублікована в рамках інформаційної кампанії #цінаслова, яку реалізовують Премія імені Георгія Ґонґадзе та Львівський Медіафорум.

Якісної журналістики в тому, чим займаються медіа, стає дедалі менше, а зусиль для того, щоб залишатися журналістом, доводиться докладати дедалі більше. Є навіть ризик, що журналістика взагалі зникне чи стане ґеттоїзованим хобі на зразок філателії чи що-де-коли. Не тільки в Україні — в усьому світі. В Україні ситуація навіть загрозливіша, бо якісна журналістика не встигла утвердитись як соціальний інститут, і далеко не все суспільство відрізняє її від шустер-шоу та новин каналу «Інтер». Але надія є. Втім для того, аби вижити, журналістам доведеться заморочитися комерційними питаннями.

Медіа — це не лише журналістика. Власне, переважно це не журналістика. Й велика частина контенту, замаскованого під журналістський (те, що англійською узагальнено називається news), — насправді не журналістика.

Наведу приклад. Одного дня я побачив заголовок новини місцевого онлайн-видання: міська рада дозволила вивозити на штрафмайданчик покинуті автомобілі, власників яких не дошукалися.

Заголовок мене збентежив. Наша машина стоїть на вулиці під вікнами. Іноді ми досить довго нею не користуємося — не маємо потреби чи погода не сприяє. Тож я прочитав матеріал. Але довідатися більше мені не вдалося: там було лише скопійоване повідомлення пресслужби міської ради з порожньою цитатою мера. Фактаж зводився до тези в заголовку.

Мені потрібно було знати кілька речей, від яких залежало, чи мусимо ми шукати для автомобіля дорожчу й менш зручну парковку. Хто й за якими критеріями визначає «покинутість» машини? Скільки часу має стояти авто, аби його могли евакуювати? Хто і як намагатиметься розшукати власників? На яких підставах вивозитимуть на штрафмайданчик? Якщо вивезуть, то де шукати машину і що зробити, аби її отримати назад? Що буде, якщо по неї взагалі не прийти?

Відповідей на ці запитання я пошукав в інших онлайн-виданнях нашого міста. Але новина всюди була однакова: скопійоване повідомлення міської ради, пластмасова цитата мера — і все. Я навіть написав на сторінці одного з видань, яке позиціонує себе як близьке до народу, про те, чого мені бракує в їхній новині. Мені відповіли, що планують писати про це все згодом (ні, не написали).

Згодом з інших новин я довідався, що автомобілі вже почали евакуювати, а також про те, куди телефонувати, якщо вважаєш якийсь автомобіль біля своєї домівки «покинутим». Проте відповідей на свої питання — що відбувається, за якими правилами відбувається, що робити, якщо мене це зачепить, — так і не побачив. Чому?

Тому, що це не журналістика.

Безперервний, часто безредакторний, переважно бездумний конвеєр, який транслює аудиторії довільні шматки інформації, переважно отримані самопливом від пресслужб і піарників, а також із соціальних мереж. Цей конвеєр працює в інтересах редакції медіа (вона отримує трафік), рекламодавців та ньюзмейкерів (вони доносять до потрібних їм аудиторій потрібні їм меседжі, каналізують інформацію, отримують зиск), але інтереси глядачів-читачів-слухачів не враховує взагалі. В найкращому разі — намагається вгадати, які ключові слова привертають увагу, аби отримати жаданий клік чи пунктик рейтингу.

На противагу цьому я називаю журналістикою процес розповідання історій та пошуку відповідей на важливі (хоча, можливо, ще не озвучені) запитання, які допомагають читачу-глядачу-слухачу дізнатися, що відбулось або відбувається, зрозуміти, чому все саме так, і виробити ставлення та підготуватися до прийняття усвідомлених рішень. Три базові ешелони журналістики — новини, аналітика й публіцистика — в цьому процесі виконують різні функції, доповнюючи одне одного.

Журналістика вимагає від тих, хто її практикує, особливої мотивації, логіки та етики дій.

Поводитися по-журналістськи — це ставити запитання й добиватися відповіді. Шукати, перевіряти та співставляти факти. Не задовільнятися тим, що лежить на поверхні, а шукати приховане. Вислуховувати людей і знаходити компетентні й адекватні думки. Дивитися на ситуацію з різних боків та давати слово всім сторонам конфлікту, водночас не забуваючи, що брехня — це не «точка зору». На кожному кроці ставити собі і своєму матеріалу запитання «і шо?». Не дозволяти нікому — ні ньюзмейкерам, ні власникам, ні політичним патронам, ні будь-яким іншим зовнішнім чинникам — втручатись у твою роботу й диктувати тобі, яким має бути твій матеріал.

Поводитися по-журналістськи — це марудно й дорого, заробляти на цьому кліки важко, конкурувати з тими, хто переказує соцмережі й пресрелізи під виглядом «новин», майже нереально. Трудомістка та виснажлива праця журналістів часто не має видимих результатів, несе саме лише розчарування. До того ж, поводитися по-журналістськи може бути небезпечно. І не тільки в тоталітарних державах — проблеми в людей, які просто роблять журналістську роботу за стандартами професії, виникають і в благодатних демократіях.

Журналістика не росте на деревах і не падає з неба.

І лелеки її не приносять. Вона можлива там, де є традиція, школа (не плутати із журфаком) або бодай взірці для наслідування, й там, де медійники, керівники та власники засобів масової інформації бачать у ній сенс. Але є держави, де її немає, де вона існує в жорстких рамках або загнана в підпілля — й живуть люди якось.

Усі теперішні розвинені демократії сформувалися за участі більш чи менш впливових і відповідальних незалежних ЗМІ. Але ніхто не знає, що буде з демократією, якщо журналістика зникне. Навряд чи Франція враз перетвориться на Туркменістан (чи навіть на Білорусь). Водночас ми знаємо, що в тих частинах Америки, де із закриттям газет фактично зникла журналістика — так званих новинних пустелях, — побільшало корупції, погіршилась ефективність і прозорість місцевої влади, а люди стали менше ходити на вибори. Але вплив на владу й вибори — лише один із численних аспектів, на які впливає присутність або відсутність у суспільстві відповідальних медій.

Вплив якісної журналістики оцінюють за кризовими ситуаціями.

Перший приклад, який спадає на думку, коли говоримо про значущість журналістики для демократії, — Вотерґейтський скандал. Авжеж, це непересічна подія — журналістське розслідування призвело до відставки найвпливовішої людини у світі, президента США. Але наскільки суспільство, в якому таке в принципі могло статися, — заслуга ЗМІ? Неможливо виміряти щоденний вплив якісної журналістики на свідомість, цінності та рішення громадян, відокремити його від впливу інших суспільних інститутів та чинників. Тому, напевно, загроза зникнення чи занепаду журналістики на позір не видається аж такою страшною: наслідки цієї втрати здебільшого незримі.

Чи справді блоги й соціальні мережі витісняють журналістику? Думаю, навпаки.

Блоги, приватний та скоординований збір та поширення інформації в соцмережах, твітер-шторми, стрими та інші індивідуальні та колективні громадянські медійні ініціативи екстрено займають спорожніле місце журналістики. Намагаються — як можуть — виконувати її функції, необхідні суспільству. У книжці Ніка Дейвіса «Новини пласкої землі» описаний процес переродження журналістики в «дурналістику», який почався ще до інтернету.

У багаторічній експертній дискусії кризу якісної журналістики зазвичай пов’язують із занепадом газет. Саме в газетах зародились етичні стандарти і принципи, які відмежували журналістику від реклами і пропаганди. Трапляється навіть припущення, що ці стандарти, власне, тільки газет і стосувались, а в новій журналістиці, не пов’язаній із папером і фарбою, дотримуватись їх неможливо й не треба. Поводитися по-журналістськи за новітніх економічних моделей медіа нераціонально.

Втім стандарти журналістики — це не лише канони ремесла, а й принципи побудови стосунків із аудиторією.

Газети споконвіку орієнтувалися на лояльних читачів, готових передплачувати чи платити за примірник у кіоску регулярно. Для газети як бізнесу надважлива стабільність, адже потрібно планувати майбутній тираж. Ситуація, коли сьогодні газету схотіли прочитати десять тисяч, завтра сто, а післязавтра п’ять, для газети неприйнятна.

Ідеальний читач газети залишається з нею все життя, вірить тому, що в ній написано, і сприймає її ритуальне читання як частину свого емоційного комфорту. Зраджувати таку довіру — собі дорожче, особливо якщо на ринку є інші газети. Гортаючи пресу сторічної давнини, можна побачити щирий, особистий діалог із читачем.

Так три джерела доходів преси — передплата, роздрібний продаж і реклама — створили для виникнення й розвитку якісної журналістики унікальний мікроклімат, як для заліщицьких помідорів.

Далі що більшою була залежність від реклами, то гірше велося журналістиці.

Наступний після газет спосіб поширення контенту — broadcasting, мовлення у відкритий ефір — весь час балансував між прагненням охопити якомога більше слухачів / глядачів, аби заробити на рекламі, і збереженням постійної аудиторії, що рятує від рейтингових провалів. Для радіо важливішим частіше виявлявся другий аргумент, для телебачення, яке стало наймасовішим медіа, — перший. Тому тяжіння до скандалів, видовищ та іншої віагри для рейтингу забезпечило тележурналістам порівняно гіршу карму. А що комерційне телебачення й радіо не виглядали надійними партнерами для забезпечення суспільства якісним і чесним контентом, їх почали підстраховувати громадські, вони ж публічні, вони ж державні / комунальні мовники. (Показово, що громадські газети не знадобилися й досі є у світі великою рідкістю, якщо не враховувати офіційні «друковані органи» влади в тих країнах, де вони дозволені.)

Якісна журналістика, заснована на стандартах, і відмова від комерційної логіки привертання уваги замість задоволення потреб — головна фішка громадських медій. Словосполучення «стандарти Бі-бі-сі» стало негативним мемом в Україні, перш за все, через хибне розуміння принципу балансу думок. Та насправді приклад Британської телерадіомовної корпорації, яка дотримується доволі суворих стандартів і є лідеркою медіапростору Великої Британії, свідчить про те, що якість, чесність і популярність можна поєднати. Питання лише в тому, чи потрібно, як колись зіронізувала головна редакторка газети «День» Лариса Івшина, перш ніж будувати Бі-бі-сі, побудувати Британію.

Бо якісна журналістика можлива там, де на неї є попит, а держава дає їй жити.

Втім Україна має досвід, геть відмінний від описаного вище, — три десятиліття тому всі медіа, крім підпільних, були контрольованими державою та пропагандистськими, а отже не дотримувалися жодних стандартів. Більшовицька доктрина трактувала медіа як «колективних пропагандистів, агітаторів і організаторів». Журналістика з’явилася в українських медіях на початку 90-х, але вже за десять років нездорова економіка, державна й корпоративна цензура фактично унеможливили роботу в інтересах аудиторії.

Це стосувалося й так званих опозиційних ЗМІ, чиєю метою було не служіння читачам / глядачам / слухачам чи трансформація політичних і суспільних реалій, а прихід до влади інших політиків. Залежні й заангажовані ЗМІ, замість відображати, аналізувати й описувати справжню реальність, витворювали альтернативну — наприклад, канал «1+1» міг цілий рік не згадувати в ефірі про найрейтинговішого кандидата у президенти Ющенка. Навіть найвищий пілотаж казуїстики не здатен виправдати таке інтересами глядача.

Вплив чинників, які заважають журналістиці чи нищать її — інтересів рекламодавців та інвесторів, влади чи політичних патронів, — поступово зростав у кінці двадцятого століття і в демократичних країнах. Як і частка медій, фінансово залежних не від читачів / глядачів / слухачів.

Інтернет дав змогу частині медій розвиватися саме в бік незалежності від аудиторії.

Купити довіру неможливо, однак можна — й досить задешево — купити кількість переглядів, а також фоловерів, уподобання чи інші символічні прояви контакту з аудиторією. Виробляти якісний контент для цього не обов’язково; власне, можна не виробляти взагалі ніякого контенту, а використовувати чужий. Давнє мистецтво таблоїдів — зачепити випадкового перехожого заголовком і змусити купити газету — знов придалося й було доведене до абсолюту у формі так званого клікбейту.

Знаю кілька випадків, коли новостворене онлайн-видання отримувало від власника щедрі інвестиції взамін на зобов’язання вийти в першу п’ятірку рейтингу. Це вдавалося за лічені місяці чи тижні, без усякої там журналістики й вибудовування стосунків з аудиторією, лише за рахунок купівлі трафіку. Назви більшості цих видань уже забулися — дотації скінчилися і трафік разом із ними.

Навіть у тих онлайн-виданнях, які все-таки створювали оригінальний контент, самі намагалися шукати й писати новини, тримали штат журналістів або замовляли тексти позаштатним авторам, стандарти приживалися погано. Інтернет був територією свободи — в самообмеженні не було сенсу.

Звичним наповнювачем для новинних сайтів став багато разів пережований, скопійований одне в одного чужий контент — пресрелізи та повідомлення пресслужб, вкрадені новини інформагенцій, а в останні кілька років — дописи із соцмереж. Тепер, коли редакція оголошує, що шукає «журналіста» чи «редактора новин», найчастіше слід розуміти, що йдеться про переписувача-копіпейстера.

Парадоксально, але спершу головними виробниками контенту для нової індустрії онлайн-медіа були традиційні ЗМІ та інформагентства. Щоб навчитися захищати свій контент від піратського використання в інтернеті, а ще краще — вигідно його продавати, перетворившись на цифровий бізнес, деяким із них знадобилися десятиліття. Інші, марно поборовшись в інтернеті з акулами клікбейту та копіпейсту, дійшли невтішного висновку.

Доходів від онлайн-реклами, як правило, не досить, щоб оплатити якісну журналістику.

Ба більше: індустрія онлайн-реклами розвивається в такому напрямку, що потреба в медіях як посередниках і рекламних майданчиках зменшуватиметься. Зацікавленим у просуванні чи поширенні своїх меседжів більше не потрібно купувати рекламу, підкуповувати журналістів, тиснути на ЗМІ. Дешевше й легше стати «ЗМІ» самим, платити ґуґлу й фейсбуку за рекламу і спілкуватися з аудиторією напряму.

Західні медіадіячі зрозуміли це ще на початку минулого десятиліття. Панікери зробили висновок, що журналістика вимре назовсім. Песимісти — що вона буде здесяткована, загнана в резервації чи виродиться під впливом нових реалій. Оптимісти, а особливо ентузіасти інтернету, запевняли, що блогери і «громадянські журналісти» зможуть замінити журналістів, а колективний розум соцмереж — редакторів.

(Ні, на жаль, повноцінною заміною вони не стали: інформаційне полотно, зіткане «вірусним редактором», неповне, оманливе й безпорадно вразливе перед маніпуляціями. Головна причина — у відсутності інституціоналізованої відповідальності блогерів, «громадянських журналістів» та пересічних користувачів цифрових сервісів. Вони не мусять створювати контент. Ті з них, які заробляють на своєму блогерстві, приречені нехтувати важливими речами заради «клікабельних», а ті, що роблять це за ідею, — підміняти журналістику пропагандою. В утопічності ідеї, що розумні алгоритми соцмереж показуватимуть нам у стрічці все найважливіше для нас, кожен може пересвідчитися сам, погортавши стрічку. Принаймні, жоден блогер не написав і жоден розумний алгоритм не приніс перед мої очі відповідь на питання про покинуті автомобілі, яке мене цікавило).

Реалісти почали шукати, хто тепер заплатить за якісну журналістику.

Є шість основних кандидатів.

Усе-таки рекламодавці. Але їх потрібно переконати в тому, що платити медіа за рекламу все-таки варто. Новим трендом стала нативна реклама, себто така, що відповідає редакційним вимогам до контенту й задовільняє потреби аудиторії, а не тільки рекламодавця.

Спонсори-меценати — багаті люди й компанії, готові підтримувати якісні медіа, не впливаючи на їхню редакційну політику. Не плутати з «бізнесменом і філантропом» Віктором Пінчуком.

Аудиторія. Для цього вона повинна захотіти платити за контент, захований від неї за «стіною» (paywall), або робити добровільні пожертви. Свіже американське дослідження дещо пояснює про мотиви, з яких люди платять за новини. І підтверджує, що бажання підтримати журналістику як інститут демократії для цього не досить.

Громадянське суспільство. Для цього його структури — неприбуткові організації — мають побачити цінність у медійному контенті, який допомагає їм у їхній роботі, досягненні цілей, поширенні ідей і так далі.

Іноземні держави. Багаті країни, які платять за утвердження демократичних цінностей у бідних країнах, віддають частину грошей засобам масової інформації.

Своя держава (й органи місцевої влади). Це непросто, бо влада завжди зацікавлена в піарі й не хоче, щоб її контролювали і критикували. Раз чекати від влади філантропії не випадає, її треба змусити. У принципі це можливо — у форматі громадських (публічних) медій.

Це, звісно, не вичерпний перелік; до того ж є чимало комбінованих і перехідних варіантів фінансування медіапроєктів.

В Україні поки що переважає модель «вхопися за щось, зроби журналістику й тікай».

Величезна кількість медій, серед яких переважають дотаційні, унеможливлює здорову конкуренцію. Професіонали, які знають стандарти і прагнуть працювати якісно, вирішують іти на компроміси — наприклад, працювати в олігархічних або навіть токсичних (проросійських) медіапроєктах, заспокоюючи себе тим, що саме їхні дії нікому не шкодять. Люди, нестійкі у своїх професійних цінностях, займаються нежурналістикою — пропагандою, прихованим піаром і рекламою, переписуванням пресрелізів та копіпейстом, виправдовуючись «законами ринку». Шалена плинність кадрів на медіаринку значною мірою пов’язана з пошуком місць, де можна робити журналістику.

Історія якісної журналістики в Україні часів незалежності — це історія обмежених у часі спалахів окремих команд і брендів. Наприклад, телеканал К1 у 2006-2007 роках (до зміни власника й переформатування); телеканал ТВі до масового звільнення 2013 року; новини СТБ у другій половині 2000-х; «Газета 24», «Газета по-українськи», львівська газета ZIK до закриття; журнали «Кореспондент» і «Фокус», поки вони не перейшли в руки олігархів. Свіжий приклад — «theБабель», який з’явився з меценатської волі Ігоря Коломойського, жив на дотації, а за рік був позбавлений фінансування (зараз він відродився з новими інвесторами й намагається заробляти на життя).

Рано чи пізно щось погане стається з кожним медіа, яке бере гроші з тумбочки.

Головним викликом для медіа здорової людини — тобто тих, що працюють в інтересах аудиторії, ставлять якість понад кількість і практикують журналістику, бо бачать у ній сенс та необхідність, — є пошук сталої бізнес-моделі. Такої, що протриває, ну, хоча би більш ніж рік.

У процесі пошуків бачимо чимало історій неуспіху. MediaLab розповідав про онлайн-видання, які намагалися жити з нативної (чи то пак, «наївної») реклами й не подужали. The Newsroom, проєкт кількох політичних журналістів, які звільнились із видання Insider, намагалися жити на пожертви читачів, а за кілька місяців попрощались і розійшлися по нових роботах. На межі колапсу довго балансувало і «Громадське», яке після невдалої спроби збирати пожертви стало ґрантовим медіа — і, як іронізує Сергій Рачинський, все більше «незалежним від власної аудиторії». Колишні державні й комунальні газети, пройшовши процедуру роздержавлення, знов підсідають на голку дотацій влади у формі «договорів про висвітлення діяльності», які роблять журналістику неможливою. І так далі.

Але медій, які цураються політичних і взагалі токсичних дотацій, часто комбінують кілька джерел доходів, експериментують, практикують журналістику і виглядають цілком життєздтаними, вже достатньо, аби визнати, що це можливо. Liga.net, холдинг «НВ», «Платформа», група видань TheUkrainians, «Накипіло», «Тексти», видання мережі «Або», низка потужних розслідувальних проєктів — перелік можна продовжувати довго. В ньому поки що немає великих загальноукраїнських телеканалів, але це, може, й на краще.

Тим часом нездорова українська медіаекономіка має ще один побічний ефект. Чимало журналістів стали підприємцями. Поки що формально — через прагнення роботодавців платити менше податків. І все ж, можливо, це і є напрямок, у якому слід рухатися. Люди, які хочуть займатись якісною журналістикою й не збираються кидати цю роботу в найближчі десятиліття, мають дедалі менше шансів працювати у великих підприємствах із бухгалтерією, маркетинговим департаментом та класичною «стіною» між редакційною та комерційною частинами. Значно ймовірніше, що їм доведеться опановувати підприємництво, бухгалтерію, маркетинг та інші марудні, але необхідні для самодостатнього існування навички. Журналісти-підприємці, яким немає на кого перекласти відповідальність за свій насущний хліб, смузі і брауні, можуть експериментувати, швидко вчитися на помилках і робити нові спроби, частина яких зможе стати взірцем сталих бізнес-моделей медіа.

Головне — залишити в цьому всьому простір для журналістики й не забути, навіщо вона.

Думки, висловлені в рубриці Column, передають виключно погляди самих авторів і можуть не збігатися з позицією редакції «Детектора медіа». Тексти авторських колонок суб'єктивні та не претендують на всебічне висвітлення теми.
Теги за темою
ОбществоЖурналисты
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Что в сексе больше нравится мужчинам: честно, без мифов и стереотипов
Comments UA
2025-07-17T20:39:30Z
10 вещей, которые никогда не понадобятся в поездках: советы, которые помогут собрать чемодан
Знай
2025-07-26T15:21:26Z
Гороскоп на 27 июля 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-07-26T16:51:34Z
Гороскоп на сегодня 25 июля: сопротивление Тельцов, уязвимость Раков и разочарование Рыб
Знай
2025-07-25T01:45:56Z
Гороскоп сегодня 27 июля: осторожность с финансами, возможны сплетни и недомогания
Знай
2025-07-27T01:45:56Z
Легкий и освежающий: салат с тунцом, который идеально подходит для жаркого дня
Telegraf
2025-07-26T18:09:05Z
Въезд в США обрастает налогом в $250: как новый сбор усложнит въезд иностранцам
UAToday
2025-07-22T16:06:01Z
С хрустящей корочкой и мягкая внутри: хитрость кулинаров, которая поможет идеально пожарить картошку
Gazeta UA
2025-07-20T09:30:22Z
Эти пироги тают во рту: понравятся даже гурманам, а готовятся проще простого
Telegraf
2025-07-26T16:31:50Z
Родился в Донецке, но стал путинистом: умер известный режиссер, снявший фильм "Мастер и Маргарита"
Telegraf
2025-07-17T10:18:58Z
Лорак в том числе: из азербайджанского фестиваля выгнали российских артистов
GlavRed
2025-07-17T10:21:54Z
"Главная ведьма Украины" рассказала, как занималась любовью со священником из Лавры
Фокус
2025-07-15T11:00:40Z
Анджелина Джоли после громкого развода закрутила роман с бывшим любовником: кто он — СМИ
TSN
2025-07-26T15:18:52Z
Три знака Зодиака в списке победителей: август подготовил им удивительные изменения
Знай
2025-07-27T02:51:18Z
Новое начало: Джеймс Ганн показал трейлер второго сезона сериала «Миротворец»
GameMag
2025-07-26T23:45:42Z
Нельзя: Тодоренко снова не смотрела за детьми и нарвалась на жесткий отказ в РФ
GlavRed
2025-07-17T14:27:51Z
Известного украинского певца нагло ограбили в Италии: "Разбили стекло и украли все"
TSN
2025-07-13T16:45:12Z
Илона Гвоздева из "Тацы со звездами" неожиданно остановила свой развод: что решил суд и почему она молчит
Знай
2025-07-15T18:52:13Z
Врач назвала среднюю продолжительность жизни мужчин в Украине: статистика впечатляет
TSN
2025-07-14T22:15:17Z
Как вода с медом с утра повлияет на здоровье: вы удивитесь
TSN
2025-07-20T09:09:20Z
Лишь два стакана в день этого сока нормализует высокое артериальное давление
Comments UA
2025-07-23T17:06:12Z
В Японии разрешили выращивать человеческие эмбрионы из стволовых клеток
Новости Украины
2025-07-26T15:48:09Z
День медика в Украине: как и кого нужно поздравлять с профессиональным праздником
Comments UA
2025-07-27T03:00:25Z
День медицинского работника: история
ZN UA
2025-07-26T21:33:05Z
Как распознать «тихий» инфаркт
UAToday
2025-07-26T16:51:32Z
Как заставить помидоры покраснеть: действенные способы
Gazeta UA
2025-07-21T15:33:32Z
Как вывести жирное пятно - простые и действенные способы
Gazeta UA
2025-07-13T20:22:13Z
Публичная пощечина Макрону и другие выходки: СМИ выяснили, что взбесило первую леди Франции
Telegraf
2025-07-17T14:51:07Z
В кортеже Путина заметили скорую: пошли нехорошие слухи. ВИДЕО
Новости Украины
2025-07-16T18:57:01Z
Сербия назвала условие поддержки санкций ЕС против России
Корреспондент
2025-07-25T12:33:17Z
Первое заявление Свириденко в должности премьер-министра Украины
Comments UA
2025-07-17T11:36:47Z
Не нефтебаза, а железная дорога: появилось уточнение по поводу атаки на РФ
Корреспондент
2025-07-27T03:39:22Z
Россия готовится к более масштабным ударам по Украине — ISW
TSN
2025-07-27T03:36:59Z
Зеленский утвердил закон против независимости НАБУ и САП, несмотря на предупреждения ЕС
Европейская правда
2025-07-22T23:09:08Z
Завтра правительство Шмыгаля представит важные решения для украинцев
TSN
2025-07-13T20:36:33Z
Украина получила неожиданного союзника в Белом доме: на Западе озвучили детали
Comments UA
2025-07-15T13:04:10Z
Индексация будет одинаковой для всех, независимо от профессии, - Екатерина Котенкова
Знай
2025-07-17T02:18:54Z
Это единственный мост в Украине, который поворачивается: где он находится и как называется
Telegraf
2025-07-16T19:07:22Z
Польша требует от МОН переписать учебники истории Украины: что произошло
Фокус
2025-07-17T14:30:53Z
За чем нельзя наблюдать 17 июля и что нужно отдать сегодня: приметы и запреты на Марины
Знай
2025-07-17T02:03:23Z
Сэкономить не получится: почему ночной тариф на свет действует не для всех
Знай
2025-07-27T03:12:41Z
Наводить "шахеды" на цель россиянам, вероятно, помогают объекты, установленные на территории Украины — Сергей "Флеш"
ZN UA
2025-07-27T03:04:58Z
Украинских школьников за границей ждет дискриминация: учителя протестуют против новых правил МОН
Знай
2025-07-20T09:21:24Z
В жизнь ворвутся проблемы и потеряете счастье: что нельзя делать 17 июля, приметы
GlavRed
2025-07-16T14:28:42Z
Украина сделала беспрецедентное предложение иностранным оборонным компаниям: о чем идет речь
Comments UA
2025-07-17T22:42:52Z
Даже не убегал: новые подробности двойного расстрела на черниговском полигоне
TSN
2025-07-17T15:36:58Z
В Украине продолжают исчезать дети: что произошло на Житомирщине
Comments UA
2025-07-16T19:21:42Z
Полиция нашла женщину, которая в метро Киева кричала пророссийские лозунги
Корреспондент
2025-07-19T11:54:06Z
Пограничники задержали 10 мужчин, которые платили криптовалютой за побег в Молдову
Новости Украины
2025-07-17T13:09:34Z
Россия атаковала Украину: где были слышны взрывы
Comments UA
2025-07-27T03:42:15Z
Хлебовозки, взятки и списки: как уклонисты пытались избежать мобилизации и ТЦК
Знай
2025-07-27T02:30:32Z
Россияне сообщают о взрывах в Подмосковье
Корреспондент
2025-07-18T03:45:47Z
Российский FPV-дрон атаковал автомобиль главного раввина Херсона
ZN UA
2025-07-17T22:39:39Z
Под Москвой прогремели взрывы - аэропорты РФ остановили рейсы
Gazeta UA
2025-07-17T04:39:15Z
Двух подростков-партизан посмертно наградили
Корреспондент
2025-07-19T14:21:35Z
Покровское направление снова под массированными штурмами россиян
Новости Украины
2025-07-17T14:39:03Z
Гороскоп на 17 июля для всех знаков Зодиака: у кого будут проблемы с финансами
Comments UA
2025-07-16T17:51:09Z
Россияне убили пятерых жителей Константиновки
Корреспондент
2025-07-19T06:33:37Z
Что остановит войну в Украине: военный рассказал об увиденном во время боев
TSN
2025-07-27T03:36:47Z
Россияне изменили тактику в Донецкой области — ОСУВ «Хортица»
TSN
2025-07-27T03:03:54Z
В сердце Украины заметили пушистых "гостей": они способны нападать на людей
Telegraf
2025-07-15T22:31:21Z
В ВСУ заявили о восстановлении позиций в Запорожье
Корреспондент
2025-07-19T17:09:12Z
Партизаны взорвали важный железнодорожный маршрут оккупантов под Тулой
Корреспондент
2025-07-20T09:39:39Z
Надя Дорофеева показала фото с Усиком после блестящего боя и поделилась впечатлениями от встречи
TSN
2025-07-20T09:09:19Z
Полюбил вас всех как родных: Лукас Васкес растрогал на церемонии прощания
Корреспондент
2025-07-17T14:30:50Z
Погиб легендарный экстремал. ВИДЕО
Новости Украины
2025-07-17T22:51:29Z
Усик сделал символический жест перед реваншем с Дюбуа
Telegraf
2025-07-17T13:27:42Z
Вратарь сербской сборной станет игроком Наполи
Корреспондент
2025-07-26T21:42:37Z
Пятилетняя Регина покорила Говерлу: самая молодая рекордсменка Украины без посторонней помощи
Comments UA
2025-07-26T21:24:56Z
На этапе Бриллиантовой лиги в Лондоне украинка Левченко не выступит
Корреспондент
2025-07-18T19:54:57Z
Дьекереш отметил особую радость от перехода в Арсенал
Корреспондент
2025-07-26T21:15:58Z
В игре за Слован против Прешова Кухаревич выделяется игрой с забитым мячом
Корреспондент
2025-07-26T20:33:55Z
Сметанина назначена и.о. генерального директора Укроборонпрома
Корреспондент
2025-07-22T19:18:36Z
Блокируют за "нетипичную активность": клиентам Ощадбанка массово замораживают карты
Знай
2025-07-16T12:37:23Z
Лукашенко распорядился штрафовать магазины за отсутствие картофеля
Корреспондент
2025-07-19T00:24:57Z
"Успешно релоцировано в Германию": появились кадры взлета самолета, который заметили над Киевом
Фокус
2025-07-16T23:21:01Z
ЕС уменьшил помощь Украине - NYT
Gazeta UA
2025-07-27T03:06:53Z
В РФ среди гражданских бизнесов растут только ритуальные услуги - разведка
Корреспондент
2025-07-27T02:39:55Z
Доплаты к пенсии: на какую сумму могут рассчитывать пенсионеры в 70 лет
Знай
2025-07-16T18:07:28Z
Из-за новых налогов для добытчиков без работы могут остаться десятки тысяч человек – глава Федерации
Апостроф
2025-07-16T15:57:45Z
Сезон арбузов в Украине: что нужно знать, чтобы не купить "нитратный коктейль"
Знай
2025-07-13T10:51:02Z
Почему вода в океане солёная, а в озёрах и реках - нет: ответ вас может удивить
UAToday
2025-07-26T16:51:54Z
Землю снова атаковала магнитная буря красного уровня: сколько будет длиться шторм
Апостроф
2025-07-17T15:51:55Z
Новый рекорд производительности солнечных панелей Японии вызывал странный эффект: что случилось
Фокус
2025-07-17T15:51:42Z
Археологи открыли нетронутую гробницу этрусков
Gazeta UA
2025-07-26T22:42:13Z
Вы удивитесь, насколько это просто: как увеличить время автономной работы любого iPhone - простой трюк
Знай
2025-07-26T18:51:11Z
Google представил ИИ-инструмент, который может расшифровывать древние тексты
UAToday
2025-07-26T16:51:59Z
Опубликованы фотографии портативной игровой ретро-консоли без стиков XU20 V32
Знай
2025-07-26T16:51:20Z
Ученые нашли новый вид динозавра, который мог щебетать и свистеть, как птица
TSN
2025-07-26T15:18:09Z
Arianespace вывела на орбиту пять спутников
Корреспондент
2025-07-26T15:09:26Z
На разгадку есть15 с. Попробуйте найти в головоломке странное авто
Gazeta UA
2025-07-26T07:36:54Z
В Украине распространяется новая опасная афера: автовладельцы под угрозой
Знай
2025-07-26T02:51:44Z
Renault обновила сверхбюджетный микровэн Triber
Корреспондент
2025-07-25T19:06:04Z
Китайские компании удвоили долю на европейском автомобильном рынке
Корреспондент
2025-07-25T17:27:31Z
Kia раскрыла детали модульного электрического грузовика PV5
Корреспондент
2025-07-25T17:24:28Z
Электромобиль Zeekr получил идеальную версию для украинских условий
Фокус
2025-07-25T15:57:19Z
В интернете показали редкий и малоизвестный спортбайк Citroen 80-х
Фокус
2025-07-25T15:00:33Z
Эти привычки вождения могут увеличить расход топлива до 40%
Знай
2025-07-25T09:51:54Z
В Украине упал спрос на бензиновые автомобили
Корреспондент
2025-07-25T09:33:51Z