Про це свідчать дані, оприлюднені громадянською мережею «Опора» під час пресконференції.
За словами голови організації Ольги Айвазовської, «Опора», проаналізувавши 8,5 тисяч рекламних постів та повідомлень, порахувала, що на них було витрачено 227 тисяч доларів. Найбільше на рекламу у Facebook витратили кандидати на місце міського голови Львова – Олег Синютка («Європейська солідарність») і Андрій Садовий («Самопоміч»), та кандидат у мери Рівного Віктор Шакирзян («Рівне разом»).
Також «Опора» відстежувала фінансування сторінок, які не мають прямого відношення до кандидатів, але здійснюють агітацію. «Вартість їх видатків є 34 тисячі 700 доларів. Загалом це говорить, що агітація трансформується і переходить через інтернет в соціальні мережі. Платформа Facebook використовувалась для розповсюдження матеріалів, які мають ознаки дискримінації кандидатів, дискредитації виборчого процесу. Розповсюджувались відомості, які мають ознаки чорного піару, які стосувались або релігійної приналежності кандидатів», - зазначила Ольга Айвазовська.
Нагадаємо, відповідно до аналітичного звіту руху «Чесно», витрати на соцмережі на місцевих виборах 2020 року вдвічі перевищили витрати на парламентську кампанію 2019 року. Витрати на рекламу всіх сторінок, які Facebook позначає як суспільно-політичні, від початку року до дня виборів 25 жовтня 2020 року склали понад 6,6 млн доларів (майже 178 млн гривень). Соціально-політичну рекламу за цей період поширювали з 4,5 тис. сторінок у Facebook та Instagram.