Кабінет Міністрів заявив, що підготував для Верховної Ради перехідний законопроєкт про НАБУ. Політолог Олексій Голобуцький проаналізував законопроект і заявляє, що він не вирішує проблеми з неконституційністю призначення директора НАБУ, а створює ще більший правовий хаос, повідомляє УНІАН з посиланням на Обозреватель .
"Вони заявляють, що так виконують рішення Конституційного суду про неконституційність призначення Ситника. Але те, що пропонує Кабмін, ніяк не врегульовує проблему з неконституційністю, зате дає Ситнику недоторканість на наступні 2 роки", - говорить політолог.
Голобуцький зазначає, що "замість того, щоб вирішити проблему, її на радість директору НАБУ ще більше підсилюють. Єдина користь, та і та сумнівна, від цього законопроекту - Зеленському, з якого зняли політичну відповідальність за неконституційного Ситника і "розмазали" її по Верховній Раді. Але цим створили ще більшу проблему легітимності вже не тільки конкретного в неконституційний спосіб призначеного директора НАБУ, а всього бюро". Він звертає увагу на те, що якщо прибрати з закону згадку про участь президента в створенні НАБУ і звільненні його керівника, це буде не вирішенням питання, а його загостренням. Вже наступного дня після ухвалення змін до закону 45 депутатів надішлють чергове подання до Конституційного суду, який ухвалить рішення, що НАБУ створено в неконституційний спосіб, адже за новим законом не буде зазначена процедура його створення.
"Але кого це цікавить, якщо новий законопроект написаний заради однієї головної "плюшки" - залишити недоторканим не просто директора НАБУ, а конкретно Артема Ситника з усіма його проблемами з законом, - пише Голобуцький. - В новому законі не врегульоване питання відповідальності директора НАБУ за вчинення корупційних дій (нагадаю, Ситник визнаний судом корупціонером і внесений до реєстру корупціонерів НАЗК) - залишили незмінними причини звільнення директора НАБУ. Директор НАБУ корупціонер? Немає проблеми. Звільнити його можна, якщо він не платить аліменти. Якщо замішаний в корупції - саме такий директор нам і потрібен. Або історія з тим, що у Ситника є недостовірні дані в декларації, а це те, за що НАБУ кошмарить своїх підозрюваних, більшість справ стосується саме цього. Для самого директора НАБУ це не проблема - закон його на це благословляє. Проблемою буде, якщо він невчасно подасть декларацію з недостовірними даними. Якщо вчасно - молодець. І головне, заради чого написаний цей закон - гарантії особистої недоторканості для однієї конкретної людини - Артема Ситника, який гарантовано залишиться на посаді у разі ухвалення законопроекту Шабуніна, пардон, Малюськи, на наступні 2 роки!".
Нагадаємо, що Конституційний суд визнав неконституційним призначення Артема Ситника директором Національного антикорупційного бюро своїм рішенням від 28 серпня 2020 року. Сам Артем Ситник відмовився йти у відставку. В свою чергу голова Верховної ради Дмитро Разумков заявляв, що для врегулювання ситуації з директором НАБУ Артемом Ситником потрібно вносити зміни в законодавство.
Не вирішує проблеми, але залишає Ситника. Політолог розповів, що не так з законопроектом про НАБУ
17:24 27.11.2020
Кабінет Міністрів заявив, що підготував для Верховної Ради перехідний законопроєкт про НАБУ. Політолог Олексій Голобуцький проаналізував законопроект і заявляє, що він не вирішує проблеми з неконституційністю призначення директора НАБУ, а створює ще більший правовий хаос, повідомляє УНІАН з посиланням на Обозреватель .
"Вони заявляють, що так виконують рішення Конституційного суду про неконституційність призначення Ситника. Але те, що пропонує Кабмін, ніяк не врегульовує проблему з неконституційністю, зате дає Ситнику недоторканість на наступні 2 роки", - говорить політолог.
Голобуцький зазначає, що "замість того, щоб вирішити проблему, її на радість директору НАБУ ще більше підсилюють. Єдина користь, та і та сумнівна, від цього законопроекту - Зеленському, з якого зняли політичну відповідальність за неконституційного Ситника і "розмазали" її по Верховній Раді. Але цим створили ще більшу проблему легітимності вже не тільки конкретного в неконституційний спосіб призначеного директора НАБУ, а всього бюро". Він звертає увагу на те, що якщо прибрати з закону згадку про участь президента в створенні НАБУ і звільненні його керівника, це буде не вирішенням питання, а його загостренням. Вже наступного дня після ухвалення змін до закону 45 депутатів надішлють чергове подання до Конституційного суду, який ухвалить рішення, що НАБУ створено в неконституційний спосіб, адже за новим законом не буде зазначена процедура його створення.
"Але кого це цікавить, якщо новий законопроект написаний заради однієї головної "плюшки" - залишити недоторканим не просто директора НАБУ, а конкретно Артема Ситника з усіма його проблемами з законом, - пише Голобуцький. - В новому законі не врегульоване питання відповідальності директора НАБУ за вчинення корупційних дій (нагадаю, Ситник визнаний судом корупціонером і внесений до реєстру корупціонерів НАЗК) - залишили незмінними причини звільнення директора НАБУ. Директор НАБУ корупціонер? Немає проблеми. Звільнити його можна, якщо він не платить аліменти. Якщо замішаний в корупції - саме такий директор нам і потрібен. Або історія з тим, що у Ситника є недостовірні дані в декларації, а це те, за що НАБУ кошмарить своїх підозрюваних, більшість справ стосується саме цього. Для самого директора НАБУ це не проблема - закон його на це благословляє. Проблемою буде, якщо він невчасно подасть декларацію з недостовірними даними. Якщо вчасно - молодець. І головне, заради чого написаний цей закон - гарантії особистої недоторканості для однієї конкретної людини - Артема Ситника, який гарантовано залишиться на посаді у разі ухвалення законопроекту Шабуніна, пардон, Малюськи, на наступні 2 роки!".
Нагадаємо, що Конституційний суд визнав неконституційним призначення Артема Ситника директором Національного антикорупційного бюро своїм рішенням від 28 серпня 2020 року. Сам Артем Ситник відмовився йти у відставку. В свою чергу голова Верховної ради Дмитро Разумков заявляв, що для врегулювання ситуації з директором НАБУ Артемом Ситником потрібно вносити зміни в законодавство.