Телеканал «Київ» розпочав технічну модернізацію, кошти на які виділено з міського бюджету на капітальний ремонт каналу. Про це повідомляє пресслужба мовника.
Насамперед цього року канал переїхав зі старого аварійного будинку на Хрещатику, в якому знаходився багато років, у новий телецентр на Подолі.
Також канал придбав нову систему автоматизації ефіру VSN і вже завершив її інсталяцію. До цього компанія працювала на програмному забезпеченні, встановленому багато років тому, з дуже обмеженим функціоналом. Нова ж система дозволяє автоматизувати всі робочі процеси: рекламні прояви, анонсування, прямоефірні включення тощо. Вартість системи автоматизації ефіру - 2,75 млн грн.
«Тепер у нас з'явилася можливість анонсувати події наживо в поєднанні з графічними шаблонами, підготовленими заздалегідь. І немає необхідності задіяти, як раніше, відділ дизайну або монтажки. Також є можливість підключення трафік-системи. Нова автоматизація дозволить нам вести мультиплатформенне мовлення, розділяти потоки на ефірне всередині України, зарубіжне та YouTube згідно з тематичними обмеженнями», - каже головний інженер Андрій П'ятницький.
Також телеканал «Київ» модернізує в цьому році свою апаратну (АСБ) графічною системою оформлення прямоефірного продукту Vizrt, яку використовують лідери світового телемовлення, такі як ABC, CBS, Fox, CNN, BBC та Sky News і деякі українські телеканали. Цей комплекс буде відповідати за всю графіку каналу - погода, трафік, термінова інформація, анонсування, зворотний зв'язок з глядачами, інтеграція з сайтом і соцмережами. Vizrt інтегрований у новинну систему каналу Octopus і дозволить журналістам формувати сюжети з графічним оформленням відразу на своїх робочих місцях.
«Київ» отримав нову комутаційну матрицю Universal Videohub 288 від компанії Blackmagic вартістю 1 млн гривень. Це допоможе каналу незабаром перейти на HD-мовлення.
Окрім цього, найближчим часом зміниться й оформлення студії - з'явиться відеостіна, що складається з 18 моніторів (6 на 3 моніторів розміром 7,5 на 2 метри) з можливістю одночасного відображення 4-х прямоефірних незалежних потоків інформації (наприклад, з місць подій в місті). І з кожним з них зможуть спілкуватися ведучі в студії. Також стіна буде підключена до системи оповіщення центру надзвичайних ситуацій КМДА. Вартість відеостіни - 3,94 млн гривень.
«Новий зміст вимагає нових інструментів. У минулі роки освоювалися істотні бюджети, але або пріоритети були неправильними, або у фокусі були, скажімо, не інтереси каналу на першому місці. І за фактом канал технічно дуже відстав. Якщо в минулому році у каналу не було коштів на капітальний розвиток, то у 2020-му довелося зробити неможливе: вмістити в стандартний річний бюджет витрати на революційний технологічний стрибок, який просуне канал на роки вперед», - розповів керівник телеканалу «Київ» Юрій Лященко.
Усі ці витрати взяті з бюджету каналу, який був виділений у 2020 році на капітальний ремонт - це 28,47 млн гривень. У цю ж в суму, крім витрат на переїзд, автоматизацію, відеостіну і Vizrt, входить купівля декорацій, облаштування телевізійних і радіопавільйонів, радіопродакшн, закупівлю ще більшої кількості LiveU, відеокамер, дронів тощо.
Все обладнання надійде у грудні. «На повне освоєння всього функціоналу, як показує практика, потрібно від 6 до 9 місяців», - зазначив Андрій П'ятницький.
«Оскільки ми комунальний канал, і в київської громади немає зайвої "нерозмінної купюри" в 6 млн доларів (саме стільки, за чутками, на українському ринку коштує запуск інформаційного телеканалу), доводиться домагатися необхідного функціоналу, оперуючи в рази менш скромним ресурсом. Тому, наприклад, ми відмовилися від віртуальної студії, оскільки наше завдання - швидше бути там, де відбуваються новини, а не розгортати "танчики" в повному масштабі в студії, – каже Юрій Лященко. – Через епідемію цього року не запускалося багато нових телеканалів, і на ринку закупівель не було великої конкуренції. За цей рік ми якісно змінилися за змістом. І завдяки новому інструментарію вже скоро наші глядачі зможуть оцінити і нову якість картинки».
Нагадаємо, канал «Київ» планує провести дослідження аудиторії через те, що піплметричне дослідження телеаудиторії компанії Nielsen не є репрезентативним для місцевих та регіональних телеканалів.