/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fb6974ed4-b953-4f8f-ac98-b0248153d4f2.png)
"Машина з душею": у мережі згадали легендарний "Запорожець" ЗАЗ-968М через 42 роки
Грудневі дні особливі для автолюбителів – саме в грудні 1979 року запоріжські автомобілебудівники почали масовий випуск нової моделі «Запорожця»
Майже 42 роки тому «АвтоЗАЗ» почав серійний випуску моделі «Запорожця» - ЗАЗ-968М. Ця автівка, яка відрізнялася від минулих «Запорожців», стала наймасовішим ЗАЗом серед інших (за кількістю випущених авто). Сім'я «Запорожців» досить обширна.
То чим так полюбився ЗАЗ-968М автолюбителям?
Нова на той час модель «Запорожця» відрізнялася від попередників не тільки зовні, а й своєю «начинкою». Неозброєним оком були помітні зміни – відсутність ковшеподібних бічних повітрязабірників. Попередню модель «Запорожця» через цей елемент називали «вухастиком». Нова моделька ж була без них – із гладенькими боковинами. Проте на них додали нові елементи - по всій довжині кузова з'явилися горизонтальні виштамповки. Саме через це модель отримала свою «народну» назву – «Мильниця» або «Емка».
Також «Мильницю» оснастили новими бамперами, які ще й отримали гумові накладки. Була й низка інших інновацій. З'явилися пластмасові боковини, чорні обідки фар (теж із пластмаси) і прямокутні задні ліхтарі. Світлотехнічні прилади у нової моделі «Запорожця» стали на порядок кращими.
Ми є у Viber! Приєднуйтесь!
Дві повздовжні щілини ЗАЗ-968М мали свої особливі функції. При чому кожна виконувала своє завдання: одна з них забирала повітря, а друга була призначена для його виходу. Це допомагало по-новому підводити повітря до двигуна. Також воно інакше циркулювало під капотом. Мотор таким чином міг охолоджуватись більш ефективно. Тобто бічні щілини, які замінили «вуха» попередньої моделі, зробили автівку більш прогресивною.
Змінився багажник ЗАЗ-968М. Там ззначно побільшало місця. Все в основному через те, що відділення для запасного колеса звідти прибрали, перенісши його в моторний відсік. Також у новій моделі змінили форму передньої панелі кузова, а в задній частині багажника з'явилася перегородка.
Якщо говорити не про зовнішній вигляд авто, а про технічні характеристики, то у моделі знизився об'єм обслуговування завдяки зміні конструкції ущільнень передньої підвіски. На опорі керма з'явився триричаговий перемикач (він зручніший від дворичагового, який був раніше).
Двигун у ЗАЗ-968М був V-подібний «повітряник» МеМЗ-968 з робочим об'ємом 1 197 см куб. і потужністю 41 к. с. (пізніше з'явився МеМЗ-968Н з 42 к. с.).
Долучайтесь до нас в Telegram!
Нагадаємо, раніше портал MY.UA повідомляв, що сучасні дизайнери потішили автолюбителів розробкою нової моделі "Запорожця". Від колишнього "горбатого" мало що лишилося, автівка виглядає дуже по-модерному.
Також портал MY.UA писав, що росіяни майже повністю скопіювали Toyota RAV4 для розробки своєї новенької Ниви 2021. Нова автівка мало чим відрізняється від японської красуні.
Не пропустіть наші новини на каналі в Twitter та читайте нас у Flipboard