Віктор Медведчук: Вантажні перевезення з Японії до Європи в обхід нашої країни - ще один бездарний крок української влади
Рішення про здійснення регулярних вантажних перевезень по Транссибірській магістралі (Транссибу) в Європу з січня 2021 року прийняв японський логістичний гігант ‒ корпорація Hankyu Hanshin Express Global. Вже заброньовані вантажні термінали в портах Японії і у Владивостоці, а також в Познані, Празі і Франкфурті.
Після того як українська влада бездарно упустила можливість повноцінно брати участь у грандіозному проекті "Один пояс-один шлях", який зв'яже Китай і Європу, чи варто дивуватися, що і проект, що з'єднує Японію ‒ одну з найбільших економік світу ‒ з Європою, теж піде в обхід України. Та й як можна довіряти державі, яка здатна, всупереч власній економічній вигоді, відмовитися від "Мотор Січі" - підприємства, яке нещодавно займало лідерські позиції у виробництві авіа-і вертолітних моторів не тільки в Україні, а й у світі?
В результаті не буде ні підприємства, ні десятків тисяч висококваліфікованих працівників, ні доходів і податків від виробництва унікальної за світовими мірками продукції. "Мотор Січ" вже на межі закриття та банкрутства. А попереду колосальний штраф у розмірі $3,5 млрд на користь китайських власників "Мотор Січі", які подали на Україну в міжнародний арбітраж, оскільки, заплативши гроші, так і не отримали контроль над підприємством. І немає сумнівів в тому, що китайська сторона, заручилася підтримкою кращих в світі адвокатських контор, ця суперечка виграє. За "чорне" рейдерство, навіть на державному рівні, треба карати. Ось тільки винуватці не понесуть покарання, розплачуватися буде український народ.
З точки зору іноземних інвесторів, Україна-токсичний об'єкт вкладень. І ніяка нісенітниця про "інвестнянь", ніякі заклики вкладати кошти в країну з "грандіозним потенціалом" положення не виправлять.
Тому не дивно, що транспортний маршрут, що зв'язує Японію і Європу, пройде повз Україну: порт Тояма на узбережжі Японського моря, порт Владивостока, Іркутськ, Красноярськ, Єкатеринбург, Москва, Мінськ і Брест до вантажної залізничної станції Малашевіче (Польща). Відстань - 10397 км.Розрахунковий час доставки стандартного контейнера від порту Тояма до контейнерного терміналу в Познані ‒ 22 дні, тобто вдвічі менше, ніж займає морський шлях через Суецький канал.
Це черговий грандіозний провал влади, що знищує економіку країни.