MY.UAНовини
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

На екранах України ще можна побачити один із найгучніших фільмів останнього часу — стрічку чеського режисера Вацлава Маргоула «Пофарбоване пташеня» за скандальним бестселером польсько-американського письменника Єжі Косинського. Фільм спільного виробництва Чехії, Словаччини та України обійшов кілька десятків світових кінофестивалів, серед яких — Венеція й Торонто, та номінувався на «Оскар» та Європейську кінопремію. Але пан Маргоул відомий не тільки як режисер, але і як людина, яка очолювала найбільшу чеську студію «Баррандов» у часи її приватизації в 1990-х і заклала підвалини її нинішнього без перебільшення світового успіху.

З огляду на те, що фільм «Пофарбоване пташеня» частково знімався в Україні й пан Маргоул трохи знайомий із реаліями українського кіновиробництва (й відвідував національну студію імені Довженка), було цікаво дізнатися, що він думає з приводу ролі держави в підтримці національного кіно загалом і чи може вона бути ефективною менеджеркою в кіновиробництві зокрема. Його думки з цього приводу, а також про співпрацю з українським партнером і новий кінопроєкт у США — читайте в інтерв’ю Вацлава Маргоула «Детектору медіа».

– Вацлаве, у 1996 році до Праги приїхали Брайан де Пальма, Том Круз та інших зірки для фільмування першого фільму із франшизи «Місія нездійсненна». Що їх спонукало обрати саме Прагу? Краса міста? Той факт, що чех Мілош Форман, уже працюючи в Голлівуді, знімав тут «Амадея»? Чи зусилля — ваші й вашої команди з кіностудії «Баррандов»?

– Важливо усвідомити, що продюсери такого великого фільму, як перша «Місія нездійсненна», не потрапляли на незвідану територію. На той час на «Баррандові» вже знімалися інші американські та англійські фільми. Найпершим після Оксамитової революції в Чехословаччині став великий проект студії Волта Діснея в 1992 році під назвою «Діти свінгу» (з Крістіаном Бейлом в одній з головних ролей. — Авт.). Насправді все почалося з цього.

Під час Оксамитової революції в Чехословаччині, 1989 рік

Я як генеральний директор студії вже за рік до цього вирішив, що саме англосаксонський світ повинен стати нашим головними напрямом пошуку контрактів із надання послуг іноземним знімальним групам. До революції «Баррандов» надавав послуги здебільшого постановкам із Західної Німеччини, переважно для компанії Bavaria Films, але мені було ясно, що рано чи пізно відбудеться возз'єднання Німеччини і що значна частина їх виробництва піде в Берлін, Східну зону, а саме — в Бабельсберг (там тепер розташована найбільша німецька кіностудія, модернізована саме після об’єднання. — Авт.). Так насправді й сталося пізніше. Тож наші зусилля з пошуку роботи були спрямовані лише до США, до Лос-Анджелеса, де я в 1991 році найняв нашого офіційного представника, який почав представляти нас та пропонувати послуги студії.

У мене був шоуріл, зроблений на VHS, про всі наші об'єкти й технічне обладнання, проживання у Празі, потенційні чеські локації для зйомок, такі як замки, річки, сільська місцевість, будівлі тощо. Одночасно я опублікував (і в цьому «Баррандов» став першою студією в колишньому Східному блоці) офіційний прайс-лист на всі послуги. І я підтримав усе це особистими візитами та зустрічами з керівництвом великих продюсерських компаній та студій Голлівуду.

Хоча, чесно кажучи, ми мали багато про що нагадати. Не лише про згадані вище німецькі постановки, а й про американські. У 1968 році ми знімали великий військовий фільм під назвою «Міст у Ремагені». Потім була «Бійня №5» режисера Джорджа Роя Хілла, потім з’явився фільм «Йєнтль» режисерки Барбри Стрейзанд, і останнє, але не менш важливе — відомий оскароносний опус Мілоша Формана «Амадей».

– Яку роль відіграли зйомки цього фільму («Місія нездійсненна») у Празі в долі студії «Баррандов» та чеської кіноіндустрії загалом?

– «Місія нездійсненна» — це справді перший великий бойовик, який будь-коли знімався в нашій країні. І з такою великою зіркою, як Том Круз. І через це, звісно, він привернув велику увагу з боку всіх міжнародних ЗМІ. Той факт, що фільм був знятий у Чехії, став загальновідомим в Америці. Це логічно принесло нам більше роботи.

Як виникла ідея приватизувати студію «Баррандов»? Це була ваша ідея, коли ви очолили студію в 1990 році на прохання групи авторів? Або на це рішення вплинув тодішній президент Чехії Вацлав Гавел, син і племінник засновників студії в 1930-х? Якщо останнє відповідає дійсності, чому тоді він не висунув вимогу про реституцію, яка тоді практикувалася в Чеській Республіці? (Саме так сталося з кінотеатром у центрі Праги, що належав «Баррандову», але був повернутий спадкоємцям колишніх власників.)

– Приватизацію «Баррандова» замовив уряд Чехії. І вже в так званій першій хвилі. А обрання її форми покладалося на керівництво студії, яка повинна була запропонувати приватизацію за законом. Вибір був між купонним способом, продажем іноземному партнеру або так званим прямим продажем громадянам Чехії або Чехословаччини. Я одразу відхилив купонну приватизацію. Я їй не повірив. За моїм досвідом, домовитися про щось відповідальне з десятьма людьми є проблемою, не кажучи вже про те, що цих людей було б 10 тисяч і більшість із них нічого б не знали про кіно. Про продаж іноземному партнерові теж не могло йтися, з огляду на те, що ми мали мало часу й не мали досвіду. Тож був обраний шлях прямого продажу обраному чеському суб’єкту господарювання.

Але на цьому шляху було правило, що ціна продажу має відповідати балансовій вартості. Іноді це було перевагою, іноді — недоліком, оскільки, як правило, існували активи, ринкова вартість яких була значно нижчою за балансову вартість, і навпаки. Так було і з «Баррандовим», ринкова вартість якого була вищою. Розрахунок балансової вартості чітко визначався законом про бухгалтерський облік. Тож ми вирішили здійснити приватизацію шляхом прямого продажу, але вона все одно мала бути затверджена урядом, Міністерством культури та Фондом національного благополуччя. І ще близько 15 установами. Все це зайняло більше року. Разом із цими кроками я створив для цього акціонерну компанію Cinepont, згодом перейменовану на «А.Б. Баррандов». Нарешті ця компанія придбала студію 1 січня 1993 року в держави в розстрочку.

А сім'я Гавела не мала до цього ніякого відношення, і з їхнього боку не було ніякої активності. І не могло бути, адже сім'я була змушена продати студію під час німецької окупації. Тож у 1945 році «Баррандов» був націоналізований як німецьке майно, на відміну від кінотеатру та будинку, про який ви говорите. Цю власність забрали в них у 1948 році комуністи, й тому спадкоємці попередніх власників мали право на реституцію.

Із президентом Чехії Вацлавом Гавелом, 1991 рік

Загалом, із вашої точки зору, чи може держава бути ефективною менеджеркоюм в галузі кіно та в управлінні студією, зокрема?

– Ні, я так не думаю. Приватна власність призводить до підзвітності, підштовхує уяву, інновації, прагнення до прибутку. Тоді як форма державної власності — це впевненість, що якось воно було і якось буде, яка здебільшого призводить до деградації, а іноді й до повного занепаду.

Чому група авторів вирішила запросити вас на посаду керівника студії? Через вашу політичну позицію, тому що ви очолювали страйковий комітет студії в 1989 році? Або тому, що вас уже знали як успішного кіноменеджера?

– Можливо, потроху всього цього. Десь наприкінці травня 1990 року мені несподівано зателефонував режисер Зденек Сірови, який на той час був високопоставленою особою в перезапущеній організації кінематографістів FITES, і запропонував мені стати директором «Баррандова». Я сказав йому, що він, мабуть, божевільний, що я режисер і нічогісінько не знаю про те, щоб керувати студією. Крім того, на той час було ліквідовано Центральне управління чехословацького кіно завдяки ініціативі FITES. Цей крок означав повне руйнування системи фінансування всього кіновиробництва, яка раніше була дещо складною, але функціональною. Раптом нічого не стало. Було цілком ясно, що не тільки у «Баррандова», а й у всіх інших кінокомпаній взагалі не буде грошей. І в таких обставинах з’явилася пропозиція пана Сірови. Ось чому я спочатку відмовився від неї.

Він спробував ще кілька разів, поки я нарешті не попросив його дати мені термін до кінця червня, щоб подумати над цим. Зрештою, після різних зустрічей з близькими людьми та друзями, яприйшов до рішення спробувати. Або що я маю спробувати, бо в іншому випадку я не знав би відповіді до кінця свого життя. Але у мене була одна найважливіша умова — це повинен бути звичайний публічний тендер. Були ще дві зацікавлені особи, але я переміг. І ось 1 жовтня 1990 року я прийшов на «Баррандов» як генеральний директор державного підприємства, яке не мало ні грошей, ні майбутнього.

Вацлав Маргоул у 1990 році

У якому стані — фінансовому й технологічному — ви отримали студію в 1990 році?

– Ситуація була трагічною. Як я вже згадував, система фінансування кіновиробництва і всієї галузі була повністю знищена. Від 1 січня 1991 року «Баррандов» не мав отримувати жодної крони від держави. Відтоді студія мала заробляти все самостійно. Студія страждала від величезної надмірної зайнятості, великої кількості фільмів, на виробництво яких не було грошей, більшість приміщень були застарілими та неробочими, скрізь бруд. Це було жахливо. Під час тієї першої зими моєю найбільшою проблемою було те, як купити вугілля для опалення, оскільки студія знаходилась у стані вторинної неплатоспроможності.

Будь ласка, порівняйте стан студії (фінансовий, технічне обладнання, кількість павільйонів та співробітників, пропоновані послуги тощо), коли ви керували нею, та під час відходу з посади.

– Вибачте, але мені довелося б дуже довго відповідати на це ваше запитання. Сьогодні «Баррандов» — це зовсім інша студія, ніж була 30 років тому. Було побудовано більше павільйонів, придбано нові технології та обладнання. Студія регулярно отримує прибуток щороку, починаючи з 1992 року, головним чином за рахунок іноземних контрактів, які укладають інші незалежні продюсерські компанії. Сьогодні студія — це лише близько кількох сотень працівників.

Хто запросив — ви чи уряд — групу радників із приватизації з Агентства США з міжнародного розвитку? Яку роль вони відіграли у процесі приватизації студії? (Таку інформацію подавав часопис Колумбійського університету, США, Journal of International Affairs у зимовому числі 1997 року. — Авт.)

– Можливо, й були якісь американські радники, але я вже не пам’ятаю про їхній можливий внесок. Я шукав у своїх архівах посилання. Але я чесно нікого такого не пам’ятаю.

Якими були ваші перші кроки на посаді керівника студії?

– Початкова економічна трансформація «Баррандова», необхідність найкривавіших і найболючіших заходів, були зумовлені здоровим глуздом. Було досить ясно, що потрібно зробити. У березні 1991 року я звільнив 1700 людей, це означає залишити дві третини робочої сили, включаючи всіх творчих працівників. Я зупинив виробництво всіх фільмів, дозволивши закінчити лише вісім. Я різко скоротив усі витрати, включаючи, наприклад, скасування службових автомобілів, передплату газет... Ми заощаджували на всьому, водночас намагаючись знайти будь-яку роботу. Це був найважчий час. Я не люблю про це думати.

Як вам вдалося впоратися з незадоволеними, адже ви скоротили кількість працівників із 2700 до 1000? Але, безперечно, були й інші незадоволені — режисери, сценаристи та інші автори, звичні до певного добробуту в соціалістичні часи (державна підтримка кіновиробництва в розмірі майже 6 мільйонів доларів на рік)?

– Як я впорався? Я просто продовжував боротися за студію, за те, щоб вона вижила. Щодня. У мене не було вибору. Але було дуже важко бути ворогом суспільства номер один. А я насправді був таким. Мене називали вбивцею чеського кіно, злодієм... І я справді намагався, ще до звільнення, терпляче пояснити ситуацію всім. Я не підписував сотні заяв за один раз на оббитому зеленим сукном письмовому столі, а звертався особисто до всіх цих людей — звісно, у групах — і казав кожному в обличчя, який стан справ і що я не бачу іншого виходу. І якщо у них є якась інша ідея, як заробити зарплату, то нехай вони запропонують це мені. Але здебільшого вони стояли наче заморожені.

Деякі з них все ще сміялися з мене, бо взагалі не бачили в мені менеджера. Вони звикли до тих комуністичних директорів, яких возили на російських лімузинах. А я носив джинси та рюкзак, а їздив автобусом. Спочатку у мене навіть не було службової машини. Через кілька місяців вона з’явилася — у вигляді старого «Жигуля».

Ви знаєте... За минулого режиму для багатьох людей «Баррандов» був центром світу. «Баррандов» оплачував і продюсував вітчизняні фільми, працевлаштовував людей. Вони не розуміли, що сталося. Вони не розуміли, що «Баррандов» більше не отримує грошей, вони не розуміли, що державна монополія на виробництво та дистрибуцію зникла, вони не могли уявити, що буде створено багато інших приватних компаній, вони не розуміли, що студія повинна була повернутися до свого початкового призначення, а саме — надання послуг. В першу чергу — для іноземних фільмів.

Чому вам не вдалося зберегти у студії бібліотеку контенту, яка приносила стабільний валютний дохід? (До 1,7 мільйона доларів на рік за оцінками згаданої групи американських радників.)

– Потрібно повернутися до приватизації та законів, які її регулювали. Було одне положення, якого не було дотримано. Цілком зрозуміло, що кожен бізнес повинен бути приватизований, включаючи його інтелектуальну власність та бренд. Цього не сталося. Авторські права на всі фільми, бібліотеку, яку ви згадали, належали студії. Але під політичним тиском більшості авторів та артистів усі авторські права були незаконно вилучені з приватизованих активів студії та передані державі. Я завжди відчував, що це була одна з найбільших халеп, що коли-небудь траплялися.

Що саме з цієї бібліотеки приносило найбільший дохід? Фільми Мілоша Формана, Віри Хітілової, Іржі Менцеля та інших представників покоління Празької весни? Або щось інше?

– Ні, це були далеко не фільми цих відомих режисерів. Це були не фільми режисерів з так званої Чеської хвилі. Це були сотні назв, випущених з 1956 року, включаючи десятки й десятки улюблених народних комедій.

Ваше перебування на чолі студії було неспокійним: вас звільнили після того, що ви назвали «п'ятнадцятьма місяцями боротьби за владу». Це й справді була лише боротьба за владу чи у ваших опонентів було інше бачення (юридичне, фінансове тощо) майбутнього студії?

– О ні. Це не була боротьба за владу. Це була повна розбіжність у думках щодо подальшого розвитку компанії та її майбутнього загалом. У 1994 році я вийшов перед усіма акціонерами і запропонував принципові зміни. Якщо це перевести в терміни теорії управління, то йшлося про повний перехід від стійкого режиму централізованого управління до абсолютної децентралізації, що веде до особистої відповідальності, до самовизначення. Я запропонував скасувати існуючу систему керівництва компанією і розділити структуру студії на 16 окремих, але міцно пов'язаних між собою виробничих підрозділів, на додаток до створення ще двох компаній, що називаються Biografia та Panorama. Перша з них відповідала б лише за творчу діяльність та виробництво наших власних фільмів, а друга — за все управління нерухомістю та землею. І на завершальному етапі всі компанії мали б об’єднатися в одну холдингову компанію.

Вацлав Маргоул у 1994 році

Я був наївним. Тож я пішов читати сценарії, а коли повернувся, то вже не був директором. За моєї відсутності вони домовились між собою, сформували разом з іншими незадоволеними необхідну більшість для голосування на загальних зборах та відсторонили мене від усіх обов'язків. Помилка, яку я зробив, полягала в тому, що я показав, що ми дійсно збираємося зробити зі студії за 10‒15 років. 15-річний план. Але я не усвідомлював, що деяким з них було за 50. Для них було вже пізно. І вони почали мізкувати. Вони хотіли зберегти свої посади, хотіли продати свої акції та мати гроші. Але я не здався, я позичив гроші і поступово викупив усі їхні акції, не розголошуючи, що я є покупцем. Минуло лише сім місяців, і я повернувся до «Баррандова». Це була непроста операція, і її опис міг би стати предметом окремої розмови.

Яку роль, на вашу думку, відіграє держава у підтримці національної кінематографії?

– Велику. Держава схожа на землю, яку потрібно зрошувати. Тільки з цього може вирости щось вартісне. Хороші фільми. Те, що держава повинна і має робити, — це створювати якісні закони, а потім, у першу чергу, добре та ефективно управляти функціональним грантовим фондом, що підтримує незалежне створення та виробництво.

У 1997 році в Чеській Республіці було знято 22 національних повнометражних фільми, і лише чотири з них — на студії «Баррандов». Чи відображає це ваш погляд на кіно як суто бізнес?

– Ми всі домовилися щодо власного виробництва. Було очевидно, що «Баррандов» міг заробляти гроші лише на послугах для іноземних знімальних груп. Але ми також хотіли знімати чеські фільми, і ми їх знімали, хоча гроші давали лише на три-чотири проекти на рік. Коли я нарешті покинув «Баррандов» через сім років, ми підрахували: за часів мого керівництва ми спільно створили близько 30 чеських фільмів. А за виробництво деяких з них ми сплатили з власних коштів.

Коли ви остаточно залишили керівництво студією? Коли у 2007 році готувалися до зйомок вашого другого фільму «Тобрук»?

– Ні, я покинув студію в 1997 році, заснував власну продюсерську компанію Silver Screen і продукував там свій перший фільм, який сам і зняв. Він називається «Розумний Філіп». Це була пародія на американські детективи. «Тобрук» з’явився через кілька років. А вже потім і «Пофарбоване пташеня».

Ви працювали з українськими продюсерами над «Пофарбованим пташеням» і, можливо, певною мірою знайомі з кіностудією імені Довженка в Києві та станом справ на ній. Чи може ця студія, з вашої точки зору, повторити успіх студії «Баррандов»? І за яких умов?

– Я не можу відповісти на це питання. Студія Довженка має свою історію, власний бекграунд. Я мало що знаю про неї. Я був там лише один раз. Це нагадало мені «Баррандов» усього 30 років тому. Таким чином ви дізнаєтесь про шлях, яким вона має піти. А може й ні. Вона може й надалі залишатися у державній власності. Але лише за двох умов. Держава повинна була реально інвестувати в неї. І там має бути дуже інноваційний менеджмент, який би захоплювався можливим майбутнім, керівництво, яке не боялось би ризикувати навіть потенційними невдачами.

На зйомках «Пофарбованого пташеняти»

У чому причина такої тривалої перерви між «Тобруком» та «Пофарбованим пташеням»?

– Це просто. «Пофарбоване пташеня» був надзвичайно комплексним і дуже складним фільмом. Тільки на придбання права на книгу як світовий бестселер пішло два роки. Я писав сценарій три роки, доки остання версія, 17-та за рахунком, не стала остаточною. Чотири роки пішло на пошуки фінансування цього дійсно великого проекту. Півтора року тривали зйомки в хронологічному порядку у чотирьох країнах та 47 локаціях. Потім — річний постпродакшн.

Як ви працювали з українською стороною («Директорія кіно», Ігор Савіченко)? Чи забезпечила вона весь процес зйомок на території України? Де, до речі, відбувалися ці зйомки?

– Так, з Ігорем та його компанією Directory Films ми працювали над українським етапом зйомок від початку. Ми знімали протягом близько п’яти тижнів у березні та квітні 2017 року на Західній Волині, в селі Сваловичі та його околицях.

Зйомки «Пофарбованого пташеняти» в селі Сваловичі на Волині

У вас уже є якісь нові режисерські проекти? Вони якимось чином пов’язані з Україною?

– «Пофарбоване пташеня» повністю змінив моє життя. Усе почалося з того, що фільм був показаний у головному конкурсі на Венеціанському кінофестивалі, а потім у Торонто. Восени минулого року він пробився до шорт-листа «Оскара» за найкращий іноземний фільм. Потім він був номінований Європейською кіноакадемією на найкращий європейський фільм 2020 року. У результаті я отримав пропозицію знімати в Сполучених Штатах. Це буде драма про сенатора Джо Маккарті, який на початку 1950-х став сумно відомим своїм хрестовим походом, брехнею та маніпуляційною кампанією проти імовірних комуністів у тогочасному уряді...

ФОТО TPB-102

Фото: Jan Dobrovský, Jakub Čech, особистий архів Вацлава Маргоула

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
У Саудівській Аравії помер «Сплячий принц», який провів 20 років у комі
ГЛАВКОМ NET
2025-07-20T09:33:02Z
Головне – досягти своїх цілей: у Путіна зробили нову цинічну заяву про війну в Україні
24tv
2025-07-20T09:30:42Z
Трамп закликав Сенат скасувати канікули
УкраинФорм
2025-07-20T09:30:41Z
The Times назвало ім'я людини, здатної змусити Путіна закінчити війну
GlavRed
2025-07-20T09:27:03Z
У Білому домі відмовилися від ідеї розірвати контракти зі SpaceX - WSJ
УкраинФорм
2025-07-20T09:18:42Z
У Кремлі прокоментували різку зміну риторики Трампа щодо Путіна і Росії
24tv
2025-07-20T09:15:24Z
Україна не програє у війні, адже Мерц допоміг змінити думку Трампа – Вадефуль
Лига
2025-07-20T09:12:22Z
Російський дрон атакував Чугуїв
УкраинФорм
2025-07-20T09:03:11Z
Канцлер Німеччини прокоментував євроінтеграційні перспективи України
360ua.news
2025-07-20T09:03:05Z
Які три фактори найбільше заважають бізнесу – опитування підприємців
24tv
2025-07-20T09:36:42Z
Більше грошей на комуналку: кому до субсидії додадуть ще 700 гривень
24tv
2025-07-20T09:03:22Z
Єврокомісар шокований небезпекою деяких товарів на Shein і Temu
Европейская правда
2025-07-20T08:58:52Z
Продовження пільгового режиму на імпорт електромобілів не планується - Гетманцев
УкраинФорм
2025-07-20T08:37:27Z
Кусто Агро докупила тракторів та комбайнів
AgroPortal
2025-07-20T08:30:00Z
Зміни для вкладників у вересні: чи будуть менші відсотки за вкладами
24tv
2025-07-20T08:15:54Z
Євроінтеграція України: Гетманцев розказав, як потрібно реформувати податкову систему
ZN UA
2025-07-20T08:15:20Z
На Українській універсальній біржі укладено перші контракти на 100 тонн пшениці нового врожаю
Agravery
2025-07-20T08:15:00Z
Пишний про 18 пакет санкцій: Комплексна ізоляція фінсектору Росії набирає обертів
УкраинФорм
2025-07-20T07:45:54Z
Кельтський гороскоп дерев на 20 липня 2025 року: Тельцям — заспокоєння горобини, Скорпіонам — трансформація тиса, Рибам — натхнення верби
TSN
2025-07-20T09:33:03Z
Температура перевищить норму: в які області України увірветься нереальна спека
GlavRed
2025-07-20T09:27:29Z
Синоптики попередили про грози та град: якою буде погода на Львівщині 20 липня
24tv
2025-07-20T09:09:54Z
Суттєва відмінність: як росіяни змінили тактику штурмів на Лиманському напрямку
24tv
2025-07-20T09:03:47Z
Прогноз погоди у Дніпрі на тиждень з 21 по 27 липня: спека не збирається відступати, якою буде температура повітря
Политека
2025-07-20T09:01:24Z
В Україну 21 липня повернеться сильна спека, у деяких областях - до +33
Комсомольская правда
2025-07-20T09:01:13Z
Цим українцям варто бути обережними 23 липня. До чого готуватись
Telegraf
2025-07-20T08:57:55Z
Правоохоронці задокументували наслідки ударів російських БпЛА по Ізюму: двоє людей постраждали
Мій Харків
2025-07-20T08:39:53Z
Графік відключення води на тиждень з 21 до 27 липня в Черкаській області: названо райони, які залишаться без постачання
Политека
2025-07-20T08:31:15Z
Якщо ви помітили на листі томатів коричневі плями – це погано: можна обприскати копійчаним розчином
Telegraf
2025-07-20T09:03:56Z
Підживлення помідорів дріжджами: простий спосіб з неймовірним результатом
24tv
2025-07-20T07:57:58Z
Як яйця впливають на рівень холестерину: нові дані
24tv
2025-07-20T07:09:22Z
Пацієнтів небагато: у Китаї лікують тих, хто не любить ходити на роботу
Фокус
2025-07-20T06:42:22Z
У Росії катастрофічна нестача медиків - розвідка
Gazeta UA
2025-07-20T06:30:00Z
Таку рибу не можна купувати влітку: експерти попередили про небезпечні наслідки
Знай
2025-07-20T05:51:50Z
Точний вік людини за краплею крові: вчені розробили революційний ДНК-тест
TSN
2025-07-20T05:36:14Z
Росія стикнулася з критичною нестачею медичних працівників - розвідка
УкраинФорм
2025-07-20T02:09:35Z
Проста звичка захищає вас від раку: вчені дослідили приголомшливий ефект звичайної ходьби
TSN
2025-07-19T21:21:56Z
Значні знижки на комуналку: хто зможе платити на 50 % менше
Знай
2025-07-20T09:36:47Z
Ведмедиця, яка вбила бігуна в Італії, житиме у притулку в Німеччині
Европейская правда
2025-07-20T09:34:35Z
Пенсія до 50 років: хто може отримувати виплати достроково
24tv
2025-07-20T09:24:52Z
На пенсію можуть не сподіватися: кому надійде соцдопомога
Знай
2025-07-20T09:06:59Z
Чи можна зривати плоди з гілок сусідського дерева, які ростуть над твоїм подвір'ям
24tv
2025-07-20T09:03:23Z
Забудьте про "жіночко"і "мужчіна": як правильно українською звертатись до незнайомця
Telegraf
2025-07-20T08:48:36Z
Мобілізація їх омине: ким у серпні не зацікавиться ТЦК
Знай
2025-07-20T08:36:50Z
Ваші пращури мали особливий талант: 5 прізвищ, які давали найздібнішим українцям
24tv
2025-07-20T08:30:28Z
Fondation Hirondelle та IRMI оголосили конкурс індивідуальних грантів для журналістів
Детектор М
2025-07-20T08:21:02Z
Лана Дель Рей показала свою кухню, яка кидає виклик усім трендам
24tv
2025-07-20T09:30:54Z
Гендиректор Astronomer пішов у відставку після інциденту зі зрадою на концерті Coldplay
24tv
2025-07-20T09:15:07Z
Британська співачка Charli XCX і барабанщик The 1975 одружилися
УкраинФорм
2025-07-20T09:03:27Z
Привиди та моторошні звуки ночами: які містичні таємниці приховує київський замок "Річарда"
Telegraf
2025-07-20T08:39:31Z
Гендиректор Astronomer пішов у відставку після скандалу зі "зрадою" на концерті Coldplay
Комсомольская правда
2025-07-20T08:13:17Z
Біллі Айліш заявила, що працює із Джеймсом Кемероном над 3D-проєктом
УкраинФорм
2025-07-20T08:03:12Z
Трендове фарбування, яке сподобається всім: цей блонд виглядає неймовірно
24tv
2025-07-20T07:39:12Z
Режисер Володимир Тихий: Боюся, документалісти не витягнуть нашу історію власними силами
Детектор М
2025-07-20T07:00:49Z
3 знаки зодіаку, які завжди перебувають в центрі уваги: будь-хто може бути у списку
24tv
2025-07-20T06:21:04Z
Альтернатива ковбасі: 7 продуктів, які можна покласти на хліб
Telegraf
2025-07-20T09:27:44Z
Гороскоп на тиждень з 21 по 27 липня: Овнам - пропозиція, Левам - скандал
GlavRed
2025-07-20T09:27:34Z
Можна готувати хоч щодня: такий пиріг з абрикосами просто тане у роті
Telegraf
2025-07-20T09:18:38Z
Які кольори поєднувати з блакитним: 5 несподіваних, але дуже вдалих комбінацій для інтер'єру
24tv
2025-07-20T09:15:48Z
День маленьких змін. Гороскоп на 20 липня для всіх знаків
360ua.news
2025-07-20T08:27:12Z
На висоті понад 1700 метрів: яке озеро називають льодовиковою перлиною Карпат
24tv
2025-07-20T08:09:34Z
В кафе він коштує сотні гривень: як самому зробити хітовий лавандовий лимонад
24tv
2025-07-20T07:18:22Z
На Прикарпатті з’явився перший виробник овечої бриндзі
AgroPortal
2025-07-20T06:30:52Z
Таку шаурму можна їсти навіть перед сном: приготуйте цю закуску з кабачка
Telegraf
2025-07-20T06:15:41Z
На Рівненщині зіткнулися Volkswagen і Audi: загинуло троє людей
ГЛАВКОМ NET
2025-07-20T09:39:15Z
В Ірані перекинувся автобус, понад 20 загиблих
УкраинФорм
2025-07-20T09:33:12Z
Біля узбережжя Камчатки стався землетрус понад 7 балів: є загроза цунамі
Фокус
2025-07-20T09:15:37Z
У Південній Кореї кількість жертв аномальних злив зросла до десяти
УкраинФорм
2025-07-20T09:15:30Z
На Одещині судитимуть фермера за умисне ухилення від сплати податків
AgroPortal
2025-07-20T09:00:48Z
На Волині чоловік побив військовослужбовця ТЦК лопатою
ГЛАВКОМ NET
2025-07-20T08:57:26Z
"Ой, мамочка, як трясе!": на Камчатці сталася серія землетрусів , там оголошена небезпека цунамі
24tv
2025-07-20T08:48:23Z
До +44°: Грецію на тиждень накриє сильна спека
УкраинФорм
2025-07-20T08:28:48Z
Росія атакувала Запоріжжя: пошкоджено житлові будинки, є постраждалі
24tv
2025-07-20T08:18:41Z
Російська пропаганда отримала подвійний удар
ГЛАВКОМ NET
2025-07-20T09:39:55Z
Фламенгу прийняв пропозицію Роми щодо флангового захисника
Football.ua
2025-07-20T09:39:03Z
Українські військові на фронті дивляться бій Усика: фото
ГЛАВКОМ NET
2025-07-20T09:36:47Z
Олександр Усик розчулив зверненням до дружини після перемоги над Дюбуа
24tv
2025-07-20T09:30:28Z
Усик дав особливе ім'я удару, яким нокаутував Дюбуа: відео фірмової "плюхи"
24tv
2025-07-20T09:24:16Z
Соцмережі вибухнули від палкої підтримки дружина Усика у реванші проти Дюбуа: емоційне відео
24tv
2025-07-20T09:18:17Z
ПСВ веде переговори про перехід ще одного гравця Боруссії Менхенгладбах
Football.ua
2025-07-20T09:15:18Z
Теніс. Лазаренко виграла свій найбільший титул в юніорській кар'єрі
УкраинФорм
2025-07-20T09:06:41Z
Україна – Канада: де дивитися вирішальну гру нашої збірної у Лізі націй з волейболу
ГЛАВКОМ NET
2025-07-20T09:06:23Z
Павуки-оси дурять не тільки нас, а й штучний інтелект
InternetUA
2025-07-20T09:31:26Z
Повно скарбів: у Чехії виявили велике кельтське місто віком 2200 років
Фокус
2025-07-20T09:27:35Z
Apple готує свій перший складаний iPhone: ключові особливості моделі Fold
InternetUA
2025-07-20T09:01:31Z
Рідкоземельні мінерали з Китаю не потрібні: літій для акумуляторів добудуть просто з озер
Фокус
2025-07-20T09:00:01Z
GTA 6 працюватиме найкраще на PS5 Pro – нові чутки обіцяють унікальну продуктивність
24tv
2025-07-20T08:48:02Z
До Землі наближається «потенційно небезпечний» астероїд
УкраинФорм
2025-07-20T08:33:09Z
Як вибрати смартфон, що не втратить актуальності через кілька років: поради експертів
InternetUA
2025-07-20T08:28:13Z
Baby Grok: Маск анонсував додаток на основі штучного інтелекту для дітей
УкраинФорм
2025-07-20T08:12:20Z
Як захистити смартфон від спеки, води й піску влітку
InternetUA
2025-07-20T07:48:50Z
Mercedes-Benz eActros 600 займеться розвезенням пошти
AutoCentre
2025-07-20T09:09:18Z
Українці в цьому році купують більше авто з Китаю
УкраинФорм
2025-07-20T07:24:00Z
Chevrolet привіз новий Bolt на дорожні випробування
AutoCentre
2025-07-20T07:15:11Z
В Китаї хочуть заборонити перепродаж нових машин після реєстрації
ZN UA
2025-07-20T06:27:10Z
Основні індикатори на панелі приладів: що означають та що робити, коли вони загоряються
24tv
2025-07-20T03:09:15Z
Мінівен перевтілився у Lexus і повністю прийняв новий образ
Топ Жир
2025-07-20T01:18:18Z
Канадці вимагають дозволити імпорт електромобілів, які раніше були заборонені
Топ Жир
2025-07-19T23:18:16Z
Цей позашляховик мав зійти зі сцени, але раптом отримав несподіване продовження
Топ Жир
2025-07-19T21:33:30Z
Ці автомобілі стрімко втрачають вартість, і найгірше, можливо, попереду
Топ Жир
2025-07-19T19:48:33Z