MY.UAНовини
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

На екранах України ще можна побачити один із найгучніших фільмів останнього часу — стрічку чеського режисера Вацлава Маргоула «Пофарбоване пташеня» за скандальним бестселером польсько-американського письменника Єжі Косинського. Фільм спільного виробництва Чехії, Словаччини та України обійшов кілька десятків світових кінофестивалів, серед яких — Венеція й Торонто, та номінувався на «Оскар» та Європейську кінопремію. Але пан Маргоул відомий не тільки як режисер, але і як людина, яка очолювала найбільшу чеську студію «Баррандов» у часи її приватизації в 1990-х і заклала підвалини її нинішнього без перебільшення світового успіху.

З огляду на те, що фільм «Пофарбоване пташеня» частково знімався в Україні й пан Маргоул трохи знайомий із реаліями українського кіновиробництва (й відвідував національну студію імені Довженка), було цікаво дізнатися, що він думає з приводу ролі держави в підтримці національного кіно загалом і чи може вона бути ефективною менеджеркою в кіновиробництві зокрема. Його думки з цього приводу, а також про співпрацю з українським партнером і новий кінопроєкт у США — читайте в інтерв’ю Вацлава Маргоула «Детектору медіа».

– Вацлаве, у 1996 році до Праги приїхали Брайан де Пальма, Том Круз та інших зірки для фільмування першого фільму із франшизи «Місія нездійсненна». Що їх спонукало обрати саме Прагу? Краса міста? Той факт, що чех Мілош Форман, уже працюючи в Голлівуді, знімав тут «Амадея»? Чи зусилля — ваші й вашої команди з кіностудії «Баррандов»?

– Важливо усвідомити, що продюсери такого великого фільму, як перша «Місія нездійсненна», не потрапляли на незвідану територію. На той час на «Баррандові» вже знімалися інші американські та англійські фільми. Найпершим після Оксамитової революції в Чехословаччині став великий проект студії Волта Діснея в 1992 році під назвою «Діти свінгу» (з Крістіаном Бейлом в одній з головних ролей. — Авт.). Насправді все почалося з цього.

Під час Оксамитової революції в Чехословаччині, 1989 рік

Я як генеральний директор студії вже за рік до цього вирішив, що саме англосаксонський світ повинен стати нашим головними напрямом пошуку контрактів із надання послуг іноземним знімальним групам. До революції «Баррандов» надавав послуги здебільшого постановкам із Західної Німеччини, переважно для компанії Bavaria Films, але мені було ясно, що рано чи пізно відбудеться возз'єднання Німеччини і що значна частина їх виробництва піде в Берлін, Східну зону, а саме — в Бабельсберг (там тепер розташована найбільша німецька кіностудія, модернізована саме після об’єднання. — Авт.). Так насправді й сталося пізніше. Тож наші зусилля з пошуку роботи були спрямовані лише до США, до Лос-Анджелеса, де я в 1991 році найняв нашого офіційного представника, який почав представляти нас та пропонувати послуги студії.

У мене був шоуріл, зроблений на VHS, про всі наші об'єкти й технічне обладнання, проживання у Празі, потенційні чеські локації для зйомок, такі як замки, річки, сільська місцевість, будівлі тощо. Одночасно я опублікував (і в цьому «Баррандов» став першою студією в колишньому Східному блоці) офіційний прайс-лист на всі послуги. І я підтримав усе це особистими візитами та зустрічами з керівництвом великих продюсерських компаній та студій Голлівуду.

Хоча, чесно кажучи, ми мали багато про що нагадати. Не лише про згадані вище німецькі постановки, а й про американські. У 1968 році ми знімали великий військовий фільм під назвою «Міст у Ремагені». Потім була «Бійня №5» режисера Джорджа Роя Хілла, потім з’явився фільм «Йєнтль» режисерки Барбри Стрейзанд, і останнє, але не менш важливе — відомий оскароносний опус Мілоша Формана «Амадей».

– Яку роль відіграли зйомки цього фільму («Місія нездійсненна») у Празі в долі студії «Баррандов» та чеської кіноіндустрії загалом?

– «Місія нездійсненна» — це справді перший великий бойовик, який будь-коли знімався в нашій країні. І з такою великою зіркою, як Том Круз. І через це, звісно, він привернув велику увагу з боку всіх міжнародних ЗМІ. Той факт, що фільм був знятий у Чехії, став загальновідомим в Америці. Це логічно принесло нам більше роботи.

Як виникла ідея приватизувати студію «Баррандов»? Це була ваша ідея, коли ви очолили студію в 1990 році на прохання групи авторів? Або на це рішення вплинув тодішній президент Чехії Вацлав Гавел, син і племінник засновників студії в 1930-х? Якщо останнє відповідає дійсності, чому тоді він не висунув вимогу про реституцію, яка тоді практикувалася в Чеській Республіці? (Саме так сталося з кінотеатром у центрі Праги, що належав «Баррандову», але був повернутий спадкоємцям колишніх власників.)

– Приватизацію «Баррандова» замовив уряд Чехії. І вже в так званій першій хвилі. А обрання її форми покладалося на керівництво студії, яка повинна була запропонувати приватизацію за законом. Вибір був між купонним способом, продажем іноземному партнеру або так званим прямим продажем громадянам Чехії або Чехословаччини. Я одразу відхилив купонну приватизацію. Я їй не повірив. За моїм досвідом, домовитися про щось відповідальне з десятьма людьми є проблемою, не кажучи вже про те, що цих людей було б 10 тисяч і більшість із них нічого б не знали про кіно. Про продаж іноземному партнерові теж не могло йтися, з огляду на те, що ми мали мало часу й не мали досвіду. Тож був обраний шлях прямого продажу обраному чеському суб’єкту господарювання.

Але на цьому шляху було правило, що ціна продажу має відповідати балансовій вартості. Іноді це було перевагою, іноді — недоліком, оскільки, як правило, існували активи, ринкова вартість яких була значно нижчою за балансову вартість, і навпаки. Так було і з «Баррандовим», ринкова вартість якого була вищою. Розрахунок балансової вартості чітко визначався законом про бухгалтерський облік. Тож ми вирішили здійснити приватизацію шляхом прямого продажу, але вона все одно мала бути затверджена урядом, Міністерством культури та Фондом національного благополуччя. І ще близько 15 установами. Все це зайняло більше року. Разом із цими кроками я створив для цього акціонерну компанію Cinepont, згодом перейменовану на «А.Б. Баррандов». Нарешті ця компанія придбала студію 1 січня 1993 року в держави в розстрочку.

А сім'я Гавела не мала до цього ніякого відношення, і з їхнього боку не було ніякої активності. І не могло бути, адже сім'я була змушена продати студію під час німецької окупації. Тож у 1945 році «Баррандов» був націоналізований як німецьке майно, на відміну від кінотеатру та будинку, про який ви говорите. Цю власність забрали в них у 1948 році комуністи, й тому спадкоємці попередніх власників мали право на реституцію.

Із президентом Чехії Вацлавом Гавелом, 1991 рік

Загалом, із вашої точки зору, чи може держава бути ефективною менеджеркоюм в галузі кіно та в управлінні студією, зокрема?

– Ні, я так не думаю. Приватна власність призводить до підзвітності, підштовхує уяву, інновації, прагнення до прибутку. Тоді як форма державної власності — це впевненість, що якось воно було і якось буде, яка здебільшого призводить до деградації, а іноді й до повного занепаду.

Чому група авторів вирішила запросити вас на посаду керівника студії? Через вашу політичну позицію, тому що ви очолювали страйковий комітет студії в 1989 році? Або тому, що вас уже знали як успішного кіноменеджера?

– Можливо, потроху всього цього. Десь наприкінці травня 1990 року мені несподівано зателефонував режисер Зденек Сірови, який на той час був високопоставленою особою в перезапущеній організації кінематографістів FITES, і запропонував мені стати директором «Баррандова». Я сказав йому, що він, мабуть, божевільний, що я режисер і нічогісінько не знаю про те, щоб керувати студією. Крім того, на той час було ліквідовано Центральне управління чехословацького кіно завдяки ініціативі FITES. Цей крок означав повне руйнування системи фінансування всього кіновиробництва, яка раніше була дещо складною, але функціональною. Раптом нічого не стало. Було цілком ясно, що не тільки у «Баррандова», а й у всіх інших кінокомпаній взагалі не буде грошей. І в таких обставинах з’явилася пропозиція пана Сірови. Ось чому я спочатку відмовився від неї.

Він спробував ще кілька разів, поки я нарешті не попросив його дати мені термін до кінця червня, щоб подумати над цим. Зрештою, після різних зустрічей з близькими людьми та друзями, яприйшов до рішення спробувати. Або що я маю спробувати, бо в іншому випадку я не знав би відповіді до кінця свого життя. Але у мене була одна найважливіша умова — це повинен бути звичайний публічний тендер. Були ще дві зацікавлені особи, але я переміг. І ось 1 жовтня 1990 року я прийшов на «Баррандов» як генеральний директор державного підприємства, яке не мало ні грошей, ні майбутнього.

Вацлав Маргоул у 1990 році

У якому стані — фінансовому й технологічному — ви отримали студію в 1990 році?

– Ситуація була трагічною. Як я вже згадував, система фінансування кіновиробництва і всієї галузі була повністю знищена. Від 1 січня 1991 року «Баррандов» не мав отримувати жодної крони від держави. Відтоді студія мала заробляти все самостійно. Студія страждала від величезної надмірної зайнятості, великої кількості фільмів, на виробництво яких не було грошей, більшість приміщень були застарілими та неробочими, скрізь бруд. Це було жахливо. Під час тієї першої зими моєю найбільшою проблемою було те, як купити вугілля для опалення, оскільки студія знаходилась у стані вторинної неплатоспроможності.

Будь ласка, порівняйте стан студії (фінансовий, технічне обладнання, кількість павільйонів та співробітників, пропоновані послуги тощо), коли ви керували нею, та під час відходу з посади.

– Вибачте, але мені довелося б дуже довго відповідати на це ваше запитання. Сьогодні «Баррандов» — це зовсім інша студія, ніж була 30 років тому. Було побудовано більше павільйонів, придбано нові технології та обладнання. Студія регулярно отримує прибуток щороку, починаючи з 1992 року, головним чином за рахунок іноземних контрактів, які укладають інші незалежні продюсерські компанії. Сьогодні студія — це лише близько кількох сотень працівників.

Хто запросив — ви чи уряд — групу радників із приватизації з Агентства США з міжнародного розвитку? Яку роль вони відіграли у процесі приватизації студії? (Таку інформацію подавав часопис Колумбійського університету, США, Journal of International Affairs у зимовому числі 1997 року. — Авт.)

– Можливо, й були якісь американські радники, але я вже не пам’ятаю про їхній можливий внесок. Я шукав у своїх архівах посилання. Але я чесно нікого такого не пам’ятаю.

Якими були ваші перші кроки на посаді керівника студії?

– Початкова економічна трансформація «Баррандова», необхідність найкривавіших і найболючіших заходів, були зумовлені здоровим глуздом. Було досить ясно, що потрібно зробити. У березні 1991 року я звільнив 1700 людей, це означає залишити дві третини робочої сили, включаючи всіх творчих працівників. Я зупинив виробництво всіх фільмів, дозволивши закінчити лише вісім. Я різко скоротив усі витрати, включаючи, наприклад, скасування службових автомобілів, передплату газет... Ми заощаджували на всьому, водночас намагаючись знайти будь-яку роботу. Це був найважчий час. Я не люблю про це думати.

Як вам вдалося впоратися з незадоволеними, адже ви скоротили кількість працівників із 2700 до 1000? Але, безперечно, були й інші незадоволені — режисери, сценаристи та інші автори, звичні до певного добробуту в соціалістичні часи (державна підтримка кіновиробництва в розмірі майже 6 мільйонів доларів на рік)?

– Як я впорався? Я просто продовжував боротися за студію, за те, щоб вона вижила. Щодня. У мене не було вибору. Але було дуже важко бути ворогом суспільства номер один. А я насправді був таким. Мене називали вбивцею чеського кіно, злодієм... І я справді намагався, ще до звільнення, терпляче пояснити ситуацію всім. Я не підписував сотні заяв за один раз на оббитому зеленим сукном письмовому столі, а звертався особисто до всіх цих людей — звісно, у групах — і казав кожному в обличчя, який стан справ і що я не бачу іншого виходу. І якщо у них є якась інша ідея, як заробити зарплату, то нехай вони запропонують це мені. Але здебільшого вони стояли наче заморожені.

Деякі з них все ще сміялися з мене, бо взагалі не бачили в мені менеджера. Вони звикли до тих комуністичних директорів, яких возили на російських лімузинах. А я носив джинси та рюкзак, а їздив автобусом. Спочатку у мене навіть не було службової машини. Через кілька місяців вона з’явилася — у вигляді старого «Жигуля».

Ви знаєте... За минулого режиму для багатьох людей «Баррандов» був центром світу. «Баррандов» оплачував і продюсував вітчизняні фільми, працевлаштовував людей. Вони не розуміли, що сталося. Вони не розуміли, що «Баррандов» більше не отримує грошей, вони не розуміли, що державна монополія на виробництво та дистрибуцію зникла, вони не могли уявити, що буде створено багато інших приватних компаній, вони не розуміли, що студія повинна була повернутися до свого початкового призначення, а саме — надання послуг. В першу чергу — для іноземних фільмів.

Чому вам не вдалося зберегти у студії бібліотеку контенту, яка приносила стабільний валютний дохід? (До 1,7 мільйона доларів на рік за оцінками згаданої групи американських радників.)

– Потрібно повернутися до приватизації та законів, які її регулювали. Було одне положення, якого не було дотримано. Цілком зрозуміло, що кожен бізнес повинен бути приватизований, включаючи його інтелектуальну власність та бренд. Цього не сталося. Авторські права на всі фільми, бібліотеку, яку ви згадали, належали студії. Але під політичним тиском більшості авторів та артистів усі авторські права були незаконно вилучені з приватизованих активів студії та передані державі. Я завжди відчував, що це була одна з найбільших халеп, що коли-небудь траплялися.

Що саме з цієї бібліотеки приносило найбільший дохід? Фільми Мілоша Формана, Віри Хітілової, Іржі Менцеля та інших представників покоління Празької весни? Або щось інше?

– Ні, це були далеко не фільми цих відомих режисерів. Це були не фільми режисерів з так званої Чеської хвилі. Це були сотні назв, випущених з 1956 року, включаючи десятки й десятки улюблених народних комедій.

Ваше перебування на чолі студії було неспокійним: вас звільнили після того, що ви назвали «п'ятнадцятьма місяцями боротьби за владу». Це й справді була лише боротьба за владу чи у ваших опонентів було інше бачення (юридичне, фінансове тощо) майбутнього студії?

– О ні. Це не була боротьба за владу. Це була повна розбіжність у думках щодо подальшого розвитку компанії та її майбутнього загалом. У 1994 році я вийшов перед усіма акціонерами і запропонував принципові зміни. Якщо це перевести в терміни теорії управління, то йшлося про повний перехід від стійкого режиму централізованого управління до абсолютної децентралізації, що веде до особистої відповідальності, до самовизначення. Я запропонував скасувати існуючу систему керівництва компанією і розділити структуру студії на 16 окремих, але міцно пов'язаних між собою виробничих підрозділів, на додаток до створення ще двох компаній, що називаються Biografia та Panorama. Перша з них відповідала б лише за творчу діяльність та виробництво наших власних фільмів, а друга — за все управління нерухомістю та землею. І на завершальному етапі всі компанії мали б об’єднатися в одну холдингову компанію.

Вацлав Маргоул у 1994 році

Я був наївним. Тож я пішов читати сценарії, а коли повернувся, то вже не був директором. За моєї відсутності вони домовились між собою, сформували разом з іншими незадоволеними необхідну більшість для голосування на загальних зборах та відсторонили мене від усіх обов'язків. Помилка, яку я зробив, полягала в тому, що я показав, що ми дійсно збираємося зробити зі студії за 10‒15 років. 15-річний план. Але я не усвідомлював, що деяким з них було за 50. Для них було вже пізно. І вони почали мізкувати. Вони хотіли зберегти свої посади, хотіли продати свої акції та мати гроші. Але я не здався, я позичив гроші і поступово викупив усі їхні акції, не розголошуючи, що я є покупцем. Минуло лише сім місяців, і я повернувся до «Баррандова». Це була непроста операція, і її опис міг би стати предметом окремої розмови.

Яку роль, на вашу думку, відіграє держава у підтримці національної кінематографії?

– Велику. Держава схожа на землю, яку потрібно зрошувати. Тільки з цього може вирости щось вартісне. Хороші фільми. Те, що держава повинна і має робити, — це створювати якісні закони, а потім, у першу чергу, добре та ефективно управляти функціональним грантовим фондом, що підтримує незалежне створення та виробництво.

У 1997 році в Чеській Республіці було знято 22 національних повнометражних фільми, і лише чотири з них — на студії «Баррандов». Чи відображає це ваш погляд на кіно як суто бізнес?

– Ми всі домовилися щодо власного виробництва. Було очевидно, що «Баррандов» міг заробляти гроші лише на послугах для іноземних знімальних груп. Але ми також хотіли знімати чеські фільми, і ми їх знімали, хоча гроші давали лише на три-чотири проекти на рік. Коли я нарешті покинув «Баррандов» через сім років, ми підрахували: за часів мого керівництва ми спільно створили близько 30 чеських фільмів. А за виробництво деяких з них ми сплатили з власних коштів.

Коли ви остаточно залишили керівництво студією? Коли у 2007 році готувалися до зйомок вашого другого фільму «Тобрук»?

– Ні, я покинув студію в 1997 році, заснував власну продюсерську компанію Silver Screen і продукував там свій перший фільм, який сам і зняв. Він називається «Розумний Філіп». Це була пародія на американські детективи. «Тобрук» з’явився через кілька років. А вже потім і «Пофарбоване пташеня».

Ви працювали з українськими продюсерами над «Пофарбованим пташеням» і, можливо, певною мірою знайомі з кіностудією імені Довженка в Києві та станом справ на ній. Чи може ця студія, з вашої точки зору, повторити успіх студії «Баррандов»? І за яких умов?

– Я не можу відповісти на це питання. Студія Довженка має свою історію, власний бекграунд. Я мало що знаю про неї. Я був там лише один раз. Це нагадало мені «Баррандов» усього 30 років тому. Таким чином ви дізнаєтесь про шлях, яким вона має піти. А може й ні. Вона може й надалі залишатися у державній власності. Але лише за двох умов. Держава повинна була реально інвестувати в неї. І там має бути дуже інноваційний менеджмент, який би захоплювався можливим майбутнім, керівництво, яке не боялось би ризикувати навіть потенційними невдачами.

На зйомках «Пофарбованого пташеняти»

У чому причина такої тривалої перерви між «Тобруком» та «Пофарбованим пташеням»?

– Це просто. «Пофарбоване пташеня» був надзвичайно комплексним і дуже складним фільмом. Тільки на придбання права на книгу як світовий бестселер пішло два роки. Я писав сценарій три роки, доки остання версія, 17-та за рахунком, не стала остаточною. Чотири роки пішло на пошуки фінансування цього дійсно великого проекту. Півтора року тривали зйомки в хронологічному порядку у чотирьох країнах та 47 локаціях. Потім — річний постпродакшн.

Як ви працювали з українською стороною («Директорія кіно», Ігор Савіченко)? Чи забезпечила вона весь процес зйомок на території України? Де, до речі, відбувалися ці зйомки?

– Так, з Ігорем та його компанією Directory Films ми працювали над українським етапом зйомок від початку. Ми знімали протягом близько п’яти тижнів у березні та квітні 2017 року на Західній Волині, в селі Сваловичі та його околицях.

Зйомки «Пофарбованого пташеняти» в селі Сваловичі на Волині

У вас уже є якісь нові режисерські проекти? Вони якимось чином пов’язані з Україною?

– «Пофарбоване пташеня» повністю змінив моє життя. Усе почалося з того, що фільм був показаний у головному конкурсі на Венеціанському кінофестивалі, а потім у Торонто. Восени минулого року він пробився до шорт-листа «Оскара» за найкращий іноземний фільм. Потім він був номінований Європейською кіноакадемією на найкращий європейський фільм 2020 року. У результаті я отримав пропозицію знімати в Сполучених Штатах. Це буде драма про сенатора Джо Маккарті, який на початку 1950-х став сумно відомим своїм хрестовим походом, брехнею та маніпуляційною кампанією проти імовірних комуністів у тогочасному уряді...

ФОТО TPB-102

Фото: Jan Dobrovský, Jakub Čech, особистий архів Вацлава Маргоула

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Элегантность в холодном сезоне: что такое "дофаминовая одежда"
Корреспондент
2025-10-13T15:33:34Z
Леди Гага присоединилась к сиквелу фильма Дьявол носит Prada
Корреспондент
2025-10-13T08:18:23Z
Радиодиктант национального единства 2025: дата и время, кто напишет и прочтет текст
VGorode
2025-10-12T15:45:19Z
Рассекречена новая участница шоу "Холостяк": как она выглядит
Comments UA
2025-10-12T10:42:06Z
Опубликовали сценарий незавершенного последнего фильма Чарли Чаплина "Чудак"
ZN UA
2025-10-12T08:21:12Z
Умерла звезда "Крестного отца" Дайан Китон: что известно о смерти оскароносной актрисы
TSN
2025-10-12T08:06:18Z
В тюрьме убит известный рок-музыкант педофил: что известно
Comments UA
2025-10-12T06:45:09Z
Умерла легендарная актриса, которую называли "крестная мать Голливуда"
Comments UA
2025-10-12T04:45:15Z
Marvel ударилась в метоповествование: Представлен трейлер сериала «Чудо-человек»
GameMag
2025-10-11T19:42:02Z
Восстановление энергетики: Зеленский провел Ставку
Корреспондент
2025-10-13T16:21:48Z
АРМА возвращает ТРЦ Гулливер государству
Корреспондент
2025-10-13T16:00:12Z
Мировые мощности "зеленой" энергетики удвоятся к 2030 году - МЭА
Корреспондент
2025-10-13T14:39:50Z
Экспорт нефтепродуктов из РФ сократился на 17% после атак дронов - СМИ
Корреспондент
2025-10-13T14:24:46Z
Нидерланды взяли под контроль производителя чипов, принадлежащего Китаю
Корреспондент
2025-10-13T14:21:48Z
Какие доллары не берут банки и обменники: на что обязательно нужно обратить внимание
UAToday
2025-10-13T13:30:22Z
Отопительный сезон-2025/2026 начнется на 2 недели позже: Кабмин сменил даты
VGorode
2025-10-13T11:24:30Z
РФ вынуждена субсидировать НПЗ из-за ударов БПЛА - СМИ
Корреспондент
2025-10-13T03:57:09Z
Топливный кризис только усиливается: 57 регионов России страдают из-за ударов Украины, - BBC
UAToday
2025-10-12T22:21:02Z
Трамп поддержал Орбана перед выборами
Корреспондент
2025-10-14T02:27:03Z
Контрразведка Великобритании предупредила об активизации шпионов из России
Корреспондент
2025-10-14T01:54:37Z
Франция эвакуировала президента Мадагаскара из-за военного переворота
Корреспондент
2025-10-13T23:27:26Z
Каллас рассказала, как обстоят дела с 19-м пакетом санкций против РФ
Корреспондент
2025-10-13T20:24:05Z
Глава МИД Германии призвал Трампа усилить давление на Путина
Европейская правда
2025-10-13T19:33:32Z
Зеленская и Каллас провели встречу
Корреспондент
2025-10-13T19:15:11Z
Министр финансов США обвинил КНР в финансировании войны РФ
Корреспондент
2025-10-13T18:06:27Z
Освобождение заложников. Сделка на Ближнем Востоке
Корреспондент
2025-10-13T16:36:18Z
В учреждениях ЕС удалили упоминание о "Северном Кипре" после возмущения Греции и Кипра
Европейская правда
2025-10-13T16:15:23Z
Столкновение поездов в Словакии: названа вероятная причина
Корреспондент
2025-10-14T01:27:55Z
Украинское судно затонуло у побережья Болгарии
Корреспондент
2025-10-13T23:33:34Z
Россияне нанесли авиаудар по Харькову, есть раненые
Корреспондент
2025-10-13T19:51:42Z
Брак за $25 тысяч: семья из Полтавщины организовала схему для уклонистов
Корреспондент
2025-10-13T17:09:02Z
В столкновении поездов в Словакии пострадал украинец – МИД
Европейская правда
2025-10-13T16:45:01Z
На Одесчине массово погибла рыба в розовом водоеме
Корреспондент
2025-10-13T16:30:01Z
Задержаны восемь агентов РФ, которые проводили диверсии в Одессе
Корреспондент
2025-10-13T15:42:13Z
В Одесской области после атаки РФ вспыхнули склады с текстилем, есть раненый
UAToday
2025-10-13T13:30:24Z
Акции Xiaomi рухнули после смертельного ДТП в Китае
Корреспондент
2025-10-13T13:12:26Z
В России одобрили закон о резервистах
Корреспондент
2025-10-13T16:54:19Z
Пятая часть испанцев ностальгируют по диктатуре Франко
Европейская правда
2025-10-13T16:33:15Z
Метинвест вошел в число 30 лучших работодателей для ветеранов - СМИ
Корреспондент
2025-10-13T15:48:51Z
Швеция потратит дополнительные 900 млн евро на свои субмарины
Европейская правда
2025-10-13T14:57:53Z
Кронпринц Албании Лека II объявил о помолвке
Корреспондент
2025-10-13T09:00:34Z
Южная Корея заявила, что Россия помогает КНДР в разработке субмарин
Корреспондент
2025-10-13T08:15:09Z
Чем опасен сегодняшний день: традиции в народный праздник 13 октября
UAToday
2025-10-13T05:03:09Z
13 октября: церковный праздник сегодня, каких чудес просить у Иверской Богородицы
UAToday
2025-10-13T04:00:19Z
Зеленский рассказал об эффективности дронов-перехватчиков
Корреспондент
2025-10-12T22:18:48Z
Эпидсезон стартовал: какие штаммы гриппа циркулируют и как защищаться
Корреспондент
2025-10-13T14:30:13Z
Сильная магнитная буря ударила по Земле: что будет сегодня
UAToday
2025-10-13T13:30:29Z
Почему с возрастом люди просыпаются все раньше без будильника: объяснение экспертов
UAToday
2025-10-13T12:06:03Z
Как "прокачать" иммунитет без лекарств - назван простой способ
UAToday
2025-10-13T09:03:40Z
Почему ухудшается зрение: правда и мифы
UAToday
2025-10-12T22:21:10Z
Почему люди теряют память с возрастом и как этого избежать
UAToday
2025-10-12T14:00:39Z
Как помочь себе, если голова чувствительна к переменам погоды
UAToday
2025-10-12T12:03:08Z
Психоделики могут стать прорывом в лечении воспалительных болезней
ZN UA
2025-10-12T10:24:24Z
Завтрак для поддержки памяти: ученые назвали продукты, защищающие мозг от ранней деменции
UAToday
2025-10-12T09:48:14Z
Toyota представила новую Corolla
Корреспондент
2025-10-13T17:33:32Z
Пять автогигантов обвинили в занижении показателей выбросов
Корреспондент
2025-10-13T17:24:10Z
Украинец Бондарев в Формуле-4 среди новичков по итогам сезона третий
Корреспондент
2025-10-12T20:36:56Z
Apple может стать правообладателем трансляций гонок в США
Корреспондент
2025-10-11T15:30:01Z
В Украине выставили на продажу коллекцию винтажных мотоциклов BMW 30-х и 40-х
Фокус
2025-10-11T08:15:29Z
Повысили цены и ужесточили контроль: в Украине новые требования к техосмотру авто
Знай
2025-10-10T18:51:03Z
Стиральная машина будет работать вечно и не будет ломаться: вот что нужно сделать — советы мастеров
TSN
2025-10-10T14:09:42Z
Раритет из 50-х: роскошное американское авто простояло 36 лет в гараже
Фокус
2025-10-10T13:51:35Z
Как правильно мыть авто зимой - советы водителям
Корреспондент
2025-10-10T13:00:39Z
РФ захватила еще одно село на Днепропетровщине - DeepState
Корреспондент
2025-10-13T20:54:24Z
Генштаб обновил данные о ситуации на фронте
Корреспондент
2025-10-13T19:57:43Z
Гороскоп на 14 октября 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-10-13T15:33:26Z
Генштаб: по состоянию на 13 октября общие потери вражеской армии в личном составе составили 1 123 950 солдат
UAToday
2025-10-13T13:30:40Z
Ситуация на фронте на утро 13 октября 2025 года
UAToday
2025-10-13T13:30:19Z
На границе с Польшей замедлится движение грузовиков
Корреспондент
2025-10-13T13:03:18Z
В оккупированном Алчевске произошёл взрыв в жилом доме: двое погибших
Корреспондент
2025-10-13T09:57:48Z
СМИ узнали подробности ночной атаки на Крым
Корреспондент
2025-10-13T08:57:58Z
В Феодосии снова горит нефтебаза
UAToday
2025-10-13T05:57:06Z
Гороскоп на вторник 14 октября 2025 года
UAToday
2025-10-13T15:03:09Z
Гороскоп для всех знаков зодиака на 14 октября 2025 года
Корреспондент
2025-10-13T09:09:32Z
Гороскоп по картам Таро на 12 октября 2025: гармония для Раков и новые вдохновения для Дев
TSN
2025-10-12T10:06:49Z
Ваше поведение за рулем раскрывает больше, чем вы думаете: объяснение психолога
UAToday
2025-10-12T10:06:48Z
Держит душу умершего: эзотерики назвали самую опасную вещь, которую нельзя хранить дома
TSN
2025-10-12T09:51:58Z
Как за 10 минут сварить морковь и картошку на оливье: этим трюком пользуются все повара
TSN
2025-10-12T09:51:35Z
Этот трюк знает каждая опытная хозяйка: как высушить мокрую одежду всего за час
Знай
2025-10-12T09:51:08Z
Почему наши бабушки клали лавровый лист в сахарницу: хитрость, о которой забыли современные хозяйки
Знай
2025-10-12T06:51:05Z
Сыр тянется, тесто хрустит, а душа поет: рецепт сосискок в тесте по-хачапурски на грузинский лад
Знай
2025-10-12T05:51:19Z
Учёные впервые внесли диких пчёл в список исчезающих видов в ЕС
Корреспондент
2025-10-13T19:27:03Z
В Китае создали чип памяти толщиной в один атом
Корреспондент
2025-10-13T18:48:57Z
MTV прекращает вещание своих каналов в Великобритании и других странах Европы
Комсомольская правда
2025-10-12T10:00:03Z
Копал червей, а нашел 20 000 монет: житель Швеции обнаружил уникальный клад ХІІ века
Фокус
2025-10-12T09:09:34Z
Конец света близится: почему миллиардеры строят себе бункеры по всему миру
Comments UA
2025-10-12T09:00:38Z
Они ближе, чем вы думаете: эксперт назвал расстояние между шахедом и оператором
Новости Украины
2025-10-12T08:57:00Z
Не только Samsung и Apple: топ-5 беспроводных наушников, популярных в 2025 году
Фокус
2025-10-12T07:00:53Z
Школьники не умеют даже списать: учительница показала, как учащиеся провалили тест через Google
Знай
2025-10-12T04:36:08Z
Гигантский курган в форме скорпиона в Мексике оказался связан с солнцестояниями
ZN UA
2025-10-12T03:33:18Z
Франции пришлось нелегко в гостях у Исландии
Корреспондент
2025-10-13T21:12:07Z
Украина дожала Азербайджан и одержала победу
Корреспондент
2025-10-13T21:00:42Z
Куртуа принял решение не продлевать контракт с Реалом
Корреспондент
2025-10-13T20:12:42Z
Защитник Реала скоро выйдет на поле после полугодового перерыва
Корреспондент
2025-10-13T18:12:46Z
Галатасарай готов побороться за звезду Премьер-лиги
Корреспондент
2025-10-13T16:51:51Z
Туск ответил футбольным фанатам, которые обругали его на матче против Литвы
Европейская правда
2025-10-13T16:45:12Z
Экс-игрок сборной Украины заблокирован в машине неизвестными в форме
Корреспондент
2025-10-13T16:09:09Z
Украинка может завоевать награду Heart Award
Корреспондент
2025-10-13T14:27:04Z
Англия понесла кадровую потерю перед встречей с Латвией в отборе
Корреспондент
2025-10-13T13:00:24Z