MY.UAНовини
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

На екранах України ще можна побачити один із найгучніших фільмів останнього часу — стрічку чеського режисера Вацлава Маргоула «Пофарбоване пташеня» за скандальним бестселером польсько-американського письменника Єжі Косинського. Фільм спільного виробництва Чехії, Словаччини та України обійшов кілька десятків світових кінофестивалів, серед яких — Венеція й Торонто, та номінувався на «Оскар» та Європейську кінопремію. Але пан Маргоул відомий не тільки як режисер, але і як людина, яка очолювала найбільшу чеську студію «Баррандов» у часи її приватизації в 1990-х і заклала підвалини її нинішнього без перебільшення світового успіху.

З огляду на те, що фільм «Пофарбоване пташеня» частково знімався в Україні й пан Маргоул трохи знайомий із реаліями українського кіновиробництва (й відвідував національну студію імені Довженка), було цікаво дізнатися, що він думає з приводу ролі держави в підтримці національного кіно загалом і чи може вона бути ефективною менеджеркою в кіновиробництві зокрема. Його думки з цього приводу, а також про співпрацю з українським партнером і новий кінопроєкт у США — читайте в інтерв’ю Вацлава Маргоула «Детектору медіа».

– Вацлаве, у 1996 році до Праги приїхали Брайан де Пальма, Том Круз та інших зірки для фільмування першого фільму із франшизи «Місія нездійсненна». Що їх спонукало обрати саме Прагу? Краса міста? Той факт, що чех Мілош Форман, уже працюючи в Голлівуді, знімав тут «Амадея»? Чи зусилля — ваші й вашої команди з кіностудії «Баррандов»?

– Важливо усвідомити, що продюсери такого великого фільму, як перша «Місія нездійсненна», не потрапляли на незвідану територію. На той час на «Баррандові» вже знімалися інші американські та англійські фільми. Найпершим після Оксамитової революції в Чехословаччині став великий проект студії Волта Діснея в 1992 році під назвою «Діти свінгу» (з Крістіаном Бейлом в одній з головних ролей. — Авт.). Насправді все почалося з цього.

Під час Оксамитової революції в Чехословаччині, 1989 рік

Я як генеральний директор студії вже за рік до цього вирішив, що саме англосаксонський світ повинен стати нашим головними напрямом пошуку контрактів із надання послуг іноземним знімальним групам. До революції «Баррандов» надавав послуги здебільшого постановкам із Західної Німеччини, переважно для компанії Bavaria Films, але мені було ясно, що рано чи пізно відбудеться возз'єднання Німеччини і що значна частина їх виробництва піде в Берлін, Східну зону, а саме — в Бабельсберг (там тепер розташована найбільша німецька кіностудія, модернізована саме після об’єднання. — Авт.). Так насправді й сталося пізніше. Тож наші зусилля з пошуку роботи були спрямовані лише до США, до Лос-Анджелеса, де я в 1991 році найняв нашого офіційного представника, який почав представляти нас та пропонувати послуги студії.

У мене був шоуріл, зроблений на VHS, про всі наші об'єкти й технічне обладнання, проживання у Празі, потенційні чеські локації для зйомок, такі як замки, річки, сільська місцевість, будівлі тощо. Одночасно я опублікував (і в цьому «Баррандов» став першою студією в колишньому Східному блоці) офіційний прайс-лист на всі послуги. І я підтримав усе це особистими візитами та зустрічами з керівництвом великих продюсерських компаній та студій Голлівуду.

Хоча, чесно кажучи, ми мали багато про що нагадати. Не лише про згадані вище німецькі постановки, а й про американські. У 1968 році ми знімали великий військовий фільм під назвою «Міст у Ремагені». Потім була «Бійня №5» режисера Джорджа Роя Хілла, потім з’явився фільм «Йєнтль» режисерки Барбри Стрейзанд, і останнє, але не менш важливе — відомий оскароносний опус Мілоша Формана «Амадей».

– Яку роль відіграли зйомки цього фільму («Місія нездійсненна») у Празі в долі студії «Баррандов» та чеської кіноіндустрії загалом?

– «Місія нездійсненна» — це справді перший великий бойовик, який будь-коли знімався в нашій країні. І з такою великою зіркою, як Том Круз. І через це, звісно, він привернув велику увагу з боку всіх міжнародних ЗМІ. Той факт, що фільм був знятий у Чехії, став загальновідомим в Америці. Це логічно принесло нам більше роботи.

Як виникла ідея приватизувати студію «Баррандов»? Це була ваша ідея, коли ви очолили студію в 1990 році на прохання групи авторів? Або на це рішення вплинув тодішній президент Чехії Вацлав Гавел, син і племінник засновників студії в 1930-х? Якщо останнє відповідає дійсності, чому тоді він не висунув вимогу про реституцію, яка тоді практикувалася в Чеській Республіці? (Саме так сталося з кінотеатром у центрі Праги, що належав «Баррандову», але був повернутий спадкоємцям колишніх власників.)

– Приватизацію «Баррандова» замовив уряд Чехії. І вже в так званій першій хвилі. А обрання її форми покладалося на керівництво студії, яка повинна була запропонувати приватизацію за законом. Вибір був між купонним способом, продажем іноземному партнеру або так званим прямим продажем громадянам Чехії або Чехословаччини. Я одразу відхилив купонну приватизацію. Я їй не повірив. За моїм досвідом, домовитися про щось відповідальне з десятьма людьми є проблемою, не кажучи вже про те, що цих людей було б 10 тисяч і більшість із них нічого б не знали про кіно. Про продаж іноземному партнерові теж не могло йтися, з огляду на те, що ми мали мало часу й не мали досвіду. Тож був обраний шлях прямого продажу обраному чеському суб’єкту господарювання.

Але на цьому шляху було правило, що ціна продажу має відповідати балансовій вартості. Іноді це було перевагою, іноді — недоліком, оскільки, як правило, існували активи, ринкова вартість яких була значно нижчою за балансову вартість, і навпаки. Так було і з «Баррандовим», ринкова вартість якого була вищою. Розрахунок балансової вартості чітко визначався законом про бухгалтерський облік. Тож ми вирішили здійснити приватизацію шляхом прямого продажу, але вона все одно мала бути затверджена урядом, Міністерством культури та Фондом національного благополуччя. І ще близько 15 установами. Все це зайняло більше року. Разом із цими кроками я створив для цього акціонерну компанію Cinepont, згодом перейменовану на «А.Б. Баррандов». Нарешті ця компанія придбала студію 1 січня 1993 року в держави в розстрочку.

А сім'я Гавела не мала до цього ніякого відношення, і з їхнього боку не було ніякої активності. І не могло бути, адже сім'я була змушена продати студію під час німецької окупації. Тож у 1945 році «Баррандов» був націоналізований як німецьке майно, на відміну від кінотеатру та будинку, про який ви говорите. Цю власність забрали в них у 1948 році комуністи, й тому спадкоємці попередніх власників мали право на реституцію.

Із президентом Чехії Вацлавом Гавелом, 1991 рік

Загалом, із вашої точки зору, чи може держава бути ефективною менеджеркоюм в галузі кіно та в управлінні студією, зокрема?

– Ні, я так не думаю. Приватна власність призводить до підзвітності, підштовхує уяву, інновації, прагнення до прибутку. Тоді як форма державної власності — це впевненість, що якось воно було і якось буде, яка здебільшого призводить до деградації, а іноді й до повного занепаду.

Чому група авторів вирішила запросити вас на посаду керівника студії? Через вашу політичну позицію, тому що ви очолювали страйковий комітет студії в 1989 році? Або тому, що вас уже знали як успішного кіноменеджера?

– Можливо, потроху всього цього. Десь наприкінці травня 1990 року мені несподівано зателефонував режисер Зденек Сірови, який на той час був високопоставленою особою в перезапущеній організації кінематографістів FITES, і запропонував мені стати директором «Баррандова». Я сказав йому, що він, мабуть, божевільний, що я режисер і нічогісінько не знаю про те, щоб керувати студією. Крім того, на той час було ліквідовано Центральне управління чехословацького кіно завдяки ініціативі FITES. Цей крок означав повне руйнування системи фінансування всього кіновиробництва, яка раніше була дещо складною, але функціональною. Раптом нічого не стало. Було цілком ясно, що не тільки у «Баррандова», а й у всіх інших кінокомпаній взагалі не буде грошей. І в таких обставинах з’явилася пропозиція пана Сірови. Ось чому я спочатку відмовився від неї.

Він спробував ще кілька разів, поки я нарешті не попросив його дати мені термін до кінця червня, щоб подумати над цим. Зрештою, після різних зустрічей з близькими людьми та друзями, яприйшов до рішення спробувати. Або що я маю спробувати, бо в іншому випадку я не знав би відповіді до кінця свого життя. Але у мене була одна найважливіша умова — це повинен бути звичайний публічний тендер. Були ще дві зацікавлені особи, але я переміг. І ось 1 жовтня 1990 року я прийшов на «Баррандов» як генеральний директор державного підприємства, яке не мало ні грошей, ні майбутнього.

Вацлав Маргоул у 1990 році

У якому стані — фінансовому й технологічному — ви отримали студію в 1990 році?

– Ситуація була трагічною. Як я вже згадував, система фінансування кіновиробництва і всієї галузі була повністю знищена. Від 1 січня 1991 року «Баррандов» не мав отримувати жодної крони від держави. Відтоді студія мала заробляти все самостійно. Студія страждала від величезної надмірної зайнятості, великої кількості фільмів, на виробництво яких не було грошей, більшість приміщень були застарілими та неробочими, скрізь бруд. Це було жахливо. Під час тієї першої зими моєю найбільшою проблемою було те, як купити вугілля для опалення, оскільки студія знаходилась у стані вторинної неплатоспроможності.

Будь ласка, порівняйте стан студії (фінансовий, технічне обладнання, кількість павільйонів та співробітників, пропоновані послуги тощо), коли ви керували нею, та під час відходу з посади.

– Вибачте, але мені довелося б дуже довго відповідати на це ваше запитання. Сьогодні «Баррандов» — це зовсім інша студія, ніж була 30 років тому. Було побудовано більше павільйонів, придбано нові технології та обладнання. Студія регулярно отримує прибуток щороку, починаючи з 1992 року, головним чином за рахунок іноземних контрактів, які укладають інші незалежні продюсерські компанії. Сьогодні студія — це лише близько кількох сотень працівників.

Хто запросив — ви чи уряд — групу радників із приватизації з Агентства США з міжнародного розвитку? Яку роль вони відіграли у процесі приватизації студії? (Таку інформацію подавав часопис Колумбійського університету, США, Journal of International Affairs у зимовому числі 1997 року. — Авт.)

– Можливо, й були якісь американські радники, але я вже не пам’ятаю про їхній можливий внесок. Я шукав у своїх архівах посилання. Але я чесно нікого такого не пам’ятаю.

Якими були ваші перші кроки на посаді керівника студії?

– Початкова економічна трансформація «Баррандова», необхідність найкривавіших і найболючіших заходів, були зумовлені здоровим глуздом. Було досить ясно, що потрібно зробити. У березні 1991 року я звільнив 1700 людей, це означає залишити дві третини робочої сили, включаючи всіх творчих працівників. Я зупинив виробництво всіх фільмів, дозволивши закінчити лише вісім. Я різко скоротив усі витрати, включаючи, наприклад, скасування службових автомобілів, передплату газет... Ми заощаджували на всьому, водночас намагаючись знайти будь-яку роботу. Це був найважчий час. Я не люблю про це думати.

Як вам вдалося впоратися з незадоволеними, адже ви скоротили кількість працівників із 2700 до 1000? Але, безперечно, були й інші незадоволені — режисери, сценаристи та інші автори, звичні до певного добробуту в соціалістичні часи (державна підтримка кіновиробництва в розмірі майже 6 мільйонів доларів на рік)?

– Як я впорався? Я просто продовжував боротися за студію, за те, щоб вона вижила. Щодня. У мене не було вибору. Але було дуже важко бути ворогом суспільства номер один. А я насправді був таким. Мене називали вбивцею чеського кіно, злодієм... І я справді намагався, ще до звільнення, терпляче пояснити ситуацію всім. Я не підписував сотні заяв за один раз на оббитому зеленим сукном письмовому столі, а звертався особисто до всіх цих людей — звісно, у групах — і казав кожному в обличчя, який стан справ і що я не бачу іншого виходу. І якщо у них є якась інша ідея, як заробити зарплату, то нехай вони запропонують це мені. Але здебільшого вони стояли наче заморожені.

Деякі з них все ще сміялися з мене, бо взагалі не бачили в мені менеджера. Вони звикли до тих комуністичних директорів, яких возили на російських лімузинах. А я носив джинси та рюкзак, а їздив автобусом. Спочатку у мене навіть не було службової машини. Через кілька місяців вона з’явилася — у вигляді старого «Жигуля».

Ви знаєте... За минулого режиму для багатьох людей «Баррандов» був центром світу. «Баррандов» оплачував і продюсував вітчизняні фільми, працевлаштовував людей. Вони не розуміли, що сталося. Вони не розуміли, що «Баррандов» більше не отримує грошей, вони не розуміли, що державна монополія на виробництво та дистрибуцію зникла, вони не могли уявити, що буде створено багато інших приватних компаній, вони не розуміли, що студія повинна була повернутися до свого початкового призначення, а саме — надання послуг. В першу чергу — для іноземних фільмів.

Чому вам не вдалося зберегти у студії бібліотеку контенту, яка приносила стабільний валютний дохід? (До 1,7 мільйона доларів на рік за оцінками згаданої групи американських радників.)

– Потрібно повернутися до приватизації та законів, які її регулювали. Було одне положення, якого не було дотримано. Цілком зрозуміло, що кожен бізнес повинен бути приватизований, включаючи його інтелектуальну власність та бренд. Цього не сталося. Авторські права на всі фільми, бібліотеку, яку ви згадали, належали студії. Але під політичним тиском більшості авторів та артистів усі авторські права були незаконно вилучені з приватизованих активів студії та передані державі. Я завжди відчував, що це була одна з найбільших халеп, що коли-небудь траплялися.

Що саме з цієї бібліотеки приносило найбільший дохід? Фільми Мілоша Формана, Віри Хітілової, Іржі Менцеля та інших представників покоління Празької весни? Або щось інше?

– Ні, це були далеко не фільми цих відомих режисерів. Це були не фільми режисерів з так званої Чеської хвилі. Це були сотні назв, випущених з 1956 року, включаючи десятки й десятки улюблених народних комедій.

Ваше перебування на чолі студії було неспокійним: вас звільнили після того, що ви назвали «п'ятнадцятьма місяцями боротьби за владу». Це й справді була лише боротьба за владу чи у ваших опонентів було інше бачення (юридичне, фінансове тощо) майбутнього студії?

– О ні. Це не була боротьба за владу. Це була повна розбіжність у думках щодо подальшого розвитку компанії та її майбутнього загалом. У 1994 році я вийшов перед усіма акціонерами і запропонував принципові зміни. Якщо це перевести в терміни теорії управління, то йшлося про повний перехід від стійкого режиму централізованого управління до абсолютної децентралізації, що веде до особистої відповідальності, до самовизначення. Я запропонував скасувати існуючу систему керівництва компанією і розділити структуру студії на 16 окремих, але міцно пов'язаних між собою виробничих підрозділів, на додаток до створення ще двох компаній, що називаються Biografia та Panorama. Перша з них відповідала б лише за творчу діяльність та виробництво наших власних фільмів, а друга — за все управління нерухомістю та землею. І на завершальному етапі всі компанії мали б об’єднатися в одну холдингову компанію.

Вацлав Маргоул у 1994 році

Я був наївним. Тож я пішов читати сценарії, а коли повернувся, то вже не був директором. За моєї відсутності вони домовились між собою, сформували разом з іншими незадоволеними необхідну більшість для голосування на загальних зборах та відсторонили мене від усіх обов'язків. Помилка, яку я зробив, полягала в тому, що я показав, що ми дійсно збираємося зробити зі студії за 10‒15 років. 15-річний план. Але я не усвідомлював, що деяким з них було за 50. Для них було вже пізно. І вони почали мізкувати. Вони хотіли зберегти свої посади, хотіли продати свої акції та мати гроші. Але я не здався, я позичив гроші і поступово викупив усі їхні акції, не розголошуючи, що я є покупцем. Минуло лише сім місяців, і я повернувся до «Баррандова». Це була непроста операція, і її опис міг би стати предметом окремої розмови.

Яку роль, на вашу думку, відіграє держава у підтримці національної кінематографії?

– Велику. Держава схожа на землю, яку потрібно зрошувати. Тільки з цього може вирости щось вартісне. Хороші фільми. Те, що держава повинна і має робити, — це створювати якісні закони, а потім, у першу чергу, добре та ефективно управляти функціональним грантовим фондом, що підтримує незалежне створення та виробництво.

У 1997 році в Чеській Республіці було знято 22 національних повнометражних фільми, і лише чотири з них — на студії «Баррандов». Чи відображає це ваш погляд на кіно як суто бізнес?

– Ми всі домовилися щодо власного виробництва. Було очевидно, що «Баррандов» міг заробляти гроші лише на послугах для іноземних знімальних груп. Але ми також хотіли знімати чеські фільми, і ми їх знімали, хоча гроші давали лише на три-чотири проекти на рік. Коли я нарешті покинув «Баррандов» через сім років, ми підрахували: за часів мого керівництва ми спільно створили близько 30 чеських фільмів. А за виробництво деяких з них ми сплатили з власних коштів.

Коли ви остаточно залишили керівництво студією? Коли у 2007 році готувалися до зйомок вашого другого фільму «Тобрук»?

– Ні, я покинув студію в 1997 році, заснував власну продюсерську компанію Silver Screen і продукував там свій перший фільм, який сам і зняв. Він називається «Розумний Філіп». Це була пародія на американські детективи. «Тобрук» з’явився через кілька років. А вже потім і «Пофарбоване пташеня».

Ви працювали з українськими продюсерами над «Пофарбованим пташеням» і, можливо, певною мірою знайомі з кіностудією імені Довженка в Києві та станом справ на ній. Чи може ця студія, з вашої точки зору, повторити успіх студії «Баррандов»? І за яких умов?

– Я не можу відповісти на це питання. Студія Довженка має свою історію, власний бекграунд. Я мало що знаю про неї. Я був там лише один раз. Це нагадало мені «Баррандов» усього 30 років тому. Таким чином ви дізнаєтесь про шлях, яким вона має піти. А може й ні. Вона може й надалі залишатися у державній власності. Але лише за двох умов. Держава повинна була реально інвестувати в неї. І там має бути дуже інноваційний менеджмент, який би захоплювався можливим майбутнім, керівництво, яке не боялось би ризикувати навіть потенційними невдачами.

На зйомках «Пофарбованого пташеняти»

У чому причина такої тривалої перерви між «Тобруком» та «Пофарбованим пташеням»?

– Це просто. «Пофарбоване пташеня» був надзвичайно комплексним і дуже складним фільмом. Тільки на придбання права на книгу як світовий бестселер пішло два роки. Я писав сценарій три роки, доки остання версія, 17-та за рахунком, не стала остаточною. Чотири роки пішло на пошуки фінансування цього дійсно великого проекту. Півтора року тривали зйомки в хронологічному порядку у чотирьох країнах та 47 локаціях. Потім — річний постпродакшн.

Як ви працювали з українською стороною («Директорія кіно», Ігор Савіченко)? Чи забезпечила вона весь процес зйомок на території України? Де, до речі, відбувалися ці зйомки?

– Так, з Ігорем та його компанією Directory Films ми працювали над українським етапом зйомок від початку. Ми знімали протягом близько п’яти тижнів у березні та квітні 2017 року на Західній Волині, в селі Сваловичі та його околицях.

Зйомки «Пофарбованого пташеняти» в селі Сваловичі на Волині

У вас уже є якісь нові режисерські проекти? Вони якимось чином пов’язані з Україною?

– «Пофарбоване пташеня» повністю змінив моє життя. Усе почалося з того, що фільм був показаний у головному конкурсі на Венеціанському кінофестивалі, а потім у Торонто. Восени минулого року він пробився до шорт-листа «Оскара» за найкращий іноземний фільм. Потім він був номінований Європейською кіноакадемією на найкращий європейський фільм 2020 року. У результаті я отримав пропозицію знімати в Сполучених Штатах. Це буде драма про сенатора Джо Маккарті, який на початку 1950-х став сумно відомим своїм хрестовим походом, брехнею та маніпуляційною кампанією проти імовірних комуністів у тогочасному уряді...

ФОТО TPB-102

Фото: Jan Dobrovský, Jakub Čech, особистий архів Вацлава Маргоула

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Немецкая MOUZ победила на турнире по Counter-Strike 2 в Румынии
Корреспондент
2025-02-24T16:39:36Z
Hasbro отменила дебютную игру от Skeleton Key, куда перешла экс-директор Dragon Age: The Veilguard
GameMag
2025-02-24T16:36:31Z
Выпустившая Avowed студия Obsidian Entertainment заметно расширилась под крылом Microsoft и хочет поработать над Fallout
GameMag
2025-02-24T16:36:09Z
Microsoft может скоро представить новый контроллер Xbox в стиле DualSense от Sony — СМИ
GameMag
2025-02-24T16:30:02Z
Автоматическое сбивание "Шахедов" FPV-дронами: Украина разрабатывает приложение
Апостроф
2025-02-24T16:27:03Z
Обслуживание и ремонт гидрораспределителей: советы специалистов
UAToday
2025-02-24T16:21:57Z
Вертикальные ветряные турбины лучше обычных: исследователи решили одну важную проблему
Фокус
2025-02-24T16:01:04Z
Ученые создали дешевые солнечные панели: можно будет крепить куда угодно
Фокус
2025-02-24T15:42:27Z
Назван самый лучший смартфон Sony: на что способен этот флагман
Фокус
2025-02-24T15:21:38Z
Как избавиться от желтых пятен от пота под мышками: копеечные средства, которые "работают" на всех тканях
TSN
2025-02-24T16:39:31Z
Гороскоп на вторник 25 февраля 2025 года
UAToday
2025-02-24T16:21:04Z
Вареники на минеральной воде: как приготовить правильное тесто
TSN
2025-02-24T16:06:20Z
Секреты фигуры моделей: 5 упражнений для идеального силуэта
Marie Claire
2025-02-24T15:00:51Z
Масленица 2025: что запрещено делать всю неделю
Comments UA
2025-02-24T15:00:02Z
Как приготовить самый вкусный борщ: пошаговый рецепт
Фокус
2025-02-24T14:42:54Z
Сексуальные фантазии: нормально ли это и почему они появляются
Знай
2025-02-24T13:51:48Z
Мясные шарики с сыром: быстрая и необычайно вкусная закуска, которую гости съедят за секунду
TSN
2025-02-24T13:33:30Z
Эти дни благоприятные для уборки: привлеките в дом покой, счастье и благополучие
TSN
2025-02-24T12:36:29Z
Россияне утопили в Черном море еще один корабль. ВИДЕО
Новости Украины
2025-02-24T16:33:25Z
В Сумах дрон атаковал автомобиль — один погибший, двое пострадавших
Комсомольская правда
2025-02-24T16:28:30Z
Бездомные украли у мужчины кредитную карту, купили лотерейный билет и сорвали джекпот
TSN
2025-02-24T16:21:56Z
Россияне ударили по Сумам: что известно о последствиях
TSN
2025-02-24T16:21:53Z
На Волыни извращенец получил суровое наказание за изнасилование ребенка
Comments UA
2025-02-24T15:30:33Z
В Киеве на почте задержан мужчина с психотропами
Корреспондент
2025-02-24T15:21:26Z
Пограничники спасли уклониста, который бродил среди минных полей и болот
Корреспондент
2025-02-24T15:03:44Z
В результате авиаудара на Харьковщине пострадали гражданские
Корреспондент
2025-02-24T14:39:21Z
В порту Новороссийска затонуло судно
Корреспондент
2025-02-24T14:07:20Z
Чемпион мира по биатлону поддержал Украину в третью годовщину полномасштабного российского вторжения
TSN
2025-02-24T16:18:01Z
"Сухой лист" и два ассиста: Неймар выдал яркий перфоманс в Бразилии
TSN
2025-02-24T16:06:46Z
Оксана Баюл заявила, что живет в США с недействительным украинским паспортом
Комсомольская правда
2025-02-24T14:51:52Z
Знаменитый немецкий футболист вошел в руководство партии Эрдогана в Турции
ZN UA
2025-02-24T14:49:24Z
"Мой свет": Усик с женой трогательно поздравили старшую дочь с 15-летием
Фокус
2025-02-24T14:09:01Z
Джошуа признался, верит ли он в завершение карьеры Фьюри
Корреспондент
2025-02-24T13:12:19Z
Португалия - Украина: онлайн-трансляция матча квалификации на Евробаскет
Корреспондент
2025-02-24T12:24:26Z
Паркер назвал двух желаемых соперников после победы над Баколе
Корреспондент
2025-02-24T12:12:57Z
Мужчина победил в "заведомо проигрышных" соревнованиях, но его все равно обманули
Фокус
2025-02-24T11:51:05Z
Гороскоп на 25 февраля 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-02-24T16:27:53Z
Война в цифрах: ошеломляющие потери Украины с 2022 года
Comments UA
2025-02-24T16:15:50Z
Враг ударил по Славянску: погиб гражданский
Корреспондент
2025-02-24T16:07:30Z
Враг ведет штурмы на 11 направлениях - Генштаб
Корреспондент
2025-02-24T15:54:04Z
Россияне нанесли удар по Сумщине: есть жертва и потерпевшие
Корреспондент
2025-02-24T15:36:17Z
ВСУ получат возможность пойти в контрнаступление: россияне уже готовятся
Comments UA
2025-02-24T15:06:28Z
Стало известно об удивительной смерти чеченского комбата
Апостроф
2025-02-24T13:48:58Z
Платите только за реальное тепло: как правильно начать следить за счетчиками в своем доме
Знай
2025-02-24T13:12:50Z
Скандальный Мост-волна в Киеве не выдержал даже теплой зимы: что произошло
Comments UA
2025-02-24T13:12:27Z
Три года, как Деми Мур отменила старение. Смотрим на самые яркие выходы звезды
Marie Claire
2025-02-24T16:30:40Z
"Мы сильные, правда за нами": Вакарчук показал пост, которому ровно 3 года/Лидер группы "Океан Эльзы" опубликовал призыв к украинцам, написанный в первый день войны
Апостроф
2025-02-24T16:18:15Z
Внезапно: Бьянка Цензори удивила новым нарядом на публике
Фокус
2025-02-24T15:57:41Z
Кожа и кости: звезды напугали фанатов своей худобой на ковровой дорожке SAG Awards
Фокус
2025-02-24T15:15:34Z
Здесь дают деньги на кино: гранты и международная поддержка украинских фильмов
TSN
2025-02-24T15:03:37Z
В киевском ночном клубе Fifty объяснили российские песни на вечеринке
Комсомольская правда
2025-02-24T15:01:38Z
Финалисты нацотбора MOLODI раскрыли имя известного певца, который покинул группу: "Было обидно"
TSN
2025-02-24T14:51:33Z
Три образа в цвете пудровой розы с SAG Awards как модное заявление: драмы больше нет
Marie Claire
2025-02-24T14:33:53Z
Российский комик Галустян попал под санкции ЕС
Корреспондент
2025-02-24T14:15:10Z
Не в Patriot счастье. Какую систему ПВО требует от Украины современная война
Фокус
2025-02-24T16:21:01Z
Ирландия снарядит Украине радиолокационные системы для ПВО
Корреспондент
2025-02-24T16:07:07Z
В Киевской области заметили предвестника российских баллистических ракет: что известно
TSN
2025-02-24T16:06:26Z
Певец-воин Тамерлан рассекретил свои бизнесы и сколько денег они приносят во время войны
TSN
2025-02-24T16:06:23Z
Контроль качества для ВСУ: что не пустили на фронт
Comments UA
2025-02-24T16:03:40Z
Одновременно отслеживает до 20 целей: Ирландия передаст Украине радары Giraffe Mark IV
Фокус
2025-02-24T15:57:28Z
Выплатят от 3 до 10 тысяч: пенсионеров порадуют к выдающейся дате
Знай
2025-02-24T15:30:58Z
Среди желающих служить в ВСУ 21 процент - женщины
Комсомольская правда
2025-02-24T15:21:34Z
Кто из известных украинцев потерял родных на фронте за время полномасштабного вторжения/Сегодня - третья годовщина большой войны
Апостроф
2025-02-24T15:15:33Z
Не кофе и не чай: какие три напитка помогут быстро похудеть
TSN
2025-02-24T16:06:17Z
Прыщи, синяки и лишние волосы: как ухаживать за кожей лица в период менопаузы
Знай
2025-02-24T15:51:10Z
Гималайская vs морская: какая соль самая лучшая
UAToday
2025-02-24T15:06:48Z
Ученые нашли "формулу успеха": какие качества характера помогают разбогатеть
TSN
2025-02-24T14:21:27Z
Как правильно ходить, чтобы быстрее похудеть: ученые дали неожиданный ответ
UAToday
2025-02-24T13:03:26Z
Магнитная буря 25 февраля: как украинцам сохранить здоровье, советы врачей
Политека
2025-02-24T11:34:23Z
Бросьте три кусочка в чайник – и накипь исчезнет, как будто и не было: полезные советы
TSN
2025-02-24T10:24:04Z
Можно ли спать всего 4 часа в сутки: ученые дали неожиданный ответ
UAToday
2025-02-24T10:00:54Z
Ученые обнаружили неожиданную связь между появлением редкого вида рака и мобильным интернетом
Comments UA
2025-02-24T09:42:12Z
Укрэнерго введет ограничение электроэнергии 25 февраля: кому ждать отключений
Хвиля
2025-02-24T16:22:31Z
"Нафтогаз" обратился к украинцам по поводу счетчиков: кого ожидает внеплановая проверка
Знай
2025-02-24T16:12:57Z
Годовой бюджет регионов за один квадратный километр: сколько РФ тратит на оккупацию Украины
Фокус
2025-02-24T15:57:35Z
В Украине снизились темпы экспорта зерна - Минагорполитики
Корреспондент
2025-02-24T15:57:14Z
Еврокомиссия поможет Украине в финансировании закупок газа
Апостроф
2025-02-24T15:51:40Z
Украина должна пересмотреть газовое ПСО для стабильной поставки ресурса следующей зимой – Петренко
TSN
2025-02-24T15:51:06Z
ДТЭК устранил 16 тыс. повреждений электросетей с начала полномасштабной войны
TSN
2025-02-24T15:51:05Z
Украина обсуждает создание биржевого холдинга с участием ЕБРР
Лига
2025-02-24T15:51:02Z
Тарифы и скидки: сколько украинцы заплатят за газ в марте
Знай
2025-02-24T15:00:43Z
Мощный внедорожник от Great Wall станет дешевой альтернативой Mercedes-AMG G63
Фокус
2025-02-24T14:30:36Z
Кардинальные изменения: новый Citroen C5 Aircross показали до премьеры
Фокус
2025-02-24T11:06:02Z
Для серьезного бездорожья: кроссовер Lamborghini Urus получил внедорожную версию
Фокус
2025-02-24T09:21:43Z
Неожиданный лайфхак для водителей: какой овощ спасет лобовое стекло вашего авто от льда
Знай
2025-02-24T05:51:28Z
Китай подложил России неожиданную "свинью": о чем идет речь
Comments UA
2025-02-23T14:12:13Z
В интернете показали раритетные и малоизвестные прототипы "Таврии"
Фокус
2025-02-23T13:51:45Z
Летающий электромобиль уже реальность: стартап с украинскими корнями показал впечатляющее видео
Знай
2025-02-23T12:51:08Z
Без окон, без дверей: в Киеве засветился редкий трехколесный спорткар из США
Фокус
2025-02-23T12:21:18Z
Вибрация руля - тревожный сигнал, который может стоить вам целое состояние: что это значит для водителя
Знай
2025-02-23T10:51:10Z
США публично выступили против украинской резолюции ООН с осуждением агрессии РФ
Европейская правда
2025-02-24T16:40:25Z
Началась сессия Генассамблеи ООН: будут рассматривать резолюции по годовщине войны
Корреспондент
2025-02-24T16:39:54Z
Зеленский заявил, что провел "хороший" разговор с Трампом на заседании G7
Европейская правда
2025-02-24T16:34:27Z
Спектакль для всех: что скрывают шокирующие высказывания Трампа
Корреспондент
2025-02-24T16:33:21Z
"Официально служу украинскому народу": певец Миша Крупин принял присягу в годовщину войны/Музыкант присоединился к войску добровольно
Апостроф
2025-02-24T16:30:33Z
"Огромное давление с двух сторон": Мерц предположил создание европейской альтернативы НАТО
Фокус
2025-02-24T16:30:16Z
Буданов считает, что стратегическая цель России в отношении Украины не изменится никогда
Лига
2025-02-24T16:30:14Z
В Раду подали постановление о сложении полномочий нардепа Кормышкиной
Апостроф
2025-02-24T16:28:02Z
США официально отказались поддержать украинскую резолюцию в ООН и предложили свою: что в ней
Comments UA
2025-02-24T16:27:43Z