MY.UAНовини
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул
Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

Як Чехія стала майданчиком для зйомок американського кіно. Розповідає Вацлав Маргоул

На екранах України ще можна побачити один із найгучніших фільмів останнього часу — стрічку чеського режисера Вацлава Маргоула «Пофарбоване пташеня» за скандальним бестселером польсько-американського письменника Єжі Косинського. Фільм спільного виробництва Чехії, Словаччини та України обійшов кілька десятків світових кінофестивалів, серед яких — Венеція й Торонто, та номінувався на «Оскар» та Європейську кінопремію. Але пан Маргоул відомий не тільки як режисер, але і як людина, яка очолювала найбільшу чеську студію «Баррандов» у часи її приватизації в 1990-х і заклала підвалини її нинішнього без перебільшення світового успіху.

З огляду на те, що фільм «Пофарбоване пташеня» частково знімався в Україні й пан Маргоул трохи знайомий із реаліями українського кіновиробництва (й відвідував національну студію імені Довженка), було цікаво дізнатися, що він думає з приводу ролі держави в підтримці національного кіно загалом і чи може вона бути ефективною менеджеркою в кіновиробництві зокрема. Його думки з цього приводу, а також про співпрацю з українським партнером і новий кінопроєкт у США — читайте в інтерв’ю Вацлава Маргоула «Детектору медіа».

– Вацлаве, у 1996 році до Праги приїхали Брайан де Пальма, Том Круз та інших зірки для фільмування першого фільму із франшизи «Місія нездійсненна». Що їх спонукало обрати саме Прагу? Краса міста? Той факт, що чех Мілош Форман, уже працюючи в Голлівуді, знімав тут «Амадея»? Чи зусилля — ваші й вашої команди з кіностудії «Баррандов»?

– Важливо усвідомити, що продюсери такого великого фільму, як перша «Місія нездійсненна», не потрапляли на незвідану територію. На той час на «Баррандові» вже знімалися інші американські та англійські фільми. Найпершим після Оксамитової революції в Чехословаччині став великий проект студії Волта Діснея в 1992 році під назвою «Діти свінгу» (з Крістіаном Бейлом в одній з головних ролей. — Авт.). Насправді все почалося з цього.

Під час Оксамитової революції в Чехословаччині, 1989 рік

Я як генеральний директор студії вже за рік до цього вирішив, що саме англосаксонський світ повинен стати нашим головними напрямом пошуку контрактів із надання послуг іноземним знімальним групам. До революції «Баррандов» надавав послуги здебільшого постановкам із Західної Німеччини, переважно для компанії Bavaria Films, але мені було ясно, що рано чи пізно відбудеться возз'єднання Німеччини і що значна частина їх виробництва піде в Берлін, Східну зону, а саме — в Бабельсберг (там тепер розташована найбільша німецька кіностудія, модернізована саме після об’єднання. — Авт.). Так насправді й сталося пізніше. Тож наші зусилля з пошуку роботи були спрямовані лише до США, до Лос-Анджелеса, де я в 1991 році найняв нашого офіційного представника, який почав представляти нас та пропонувати послуги студії.

У мене був шоуріл, зроблений на VHS, про всі наші об'єкти й технічне обладнання, проживання у Празі, потенційні чеські локації для зйомок, такі як замки, річки, сільська місцевість, будівлі тощо. Одночасно я опублікував (і в цьому «Баррандов» став першою студією в колишньому Східному блоці) офіційний прайс-лист на всі послуги. І я підтримав усе це особистими візитами та зустрічами з керівництвом великих продюсерських компаній та студій Голлівуду.

Хоча, чесно кажучи, ми мали багато про що нагадати. Не лише про згадані вище німецькі постановки, а й про американські. У 1968 році ми знімали великий військовий фільм під назвою «Міст у Ремагені». Потім була «Бійня №5» режисера Джорджа Роя Хілла, потім з’явився фільм «Йєнтль» режисерки Барбри Стрейзанд, і останнє, але не менш важливе — відомий оскароносний опус Мілоша Формана «Амадей».

– Яку роль відіграли зйомки цього фільму («Місія нездійсненна») у Празі в долі студії «Баррандов» та чеської кіноіндустрії загалом?

– «Місія нездійсненна» — це справді перший великий бойовик, який будь-коли знімався в нашій країні. І з такою великою зіркою, як Том Круз. І через це, звісно, він привернув велику увагу з боку всіх міжнародних ЗМІ. Той факт, що фільм був знятий у Чехії, став загальновідомим в Америці. Це логічно принесло нам більше роботи.

Як виникла ідея приватизувати студію «Баррандов»? Це була ваша ідея, коли ви очолили студію в 1990 році на прохання групи авторів? Або на це рішення вплинув тодішній президент Чехії Вацлав Гавел, син і племінник засновників студії в 1930-х? Якщо останнє відповідає дійсності, чому тоді він не висунув вимогу про реституцію, яка тоді практикувалася в Чеській Республіці? (Саме так сталося з кінотеатром у центрі Праги, що належав «Баррандову», але був повернутий спадкоємцям колишніх власників.)

– Приватизацію «Баррандова» замовив уряд Чехії. І вже в так званій першій хвилі. А обрання її форми покладалося на керівництво студії, яка повинна була запропонувати приватизацію за законом. Вибір був між купонним способом, продажем іноземному партнеру або так званим прямим продажем громадянам Чехії або Чехословаччини. Я одразу відхилив купонну приватизацію. Я їй не повірив. За моїм досвідом, домовитися про щось відповідальне з десятьма людьми є проблемою, не кажучи вже про те, що цих людей було б 10 тисяч і більшість із них нічого б не знали про кіно. Про продаж іноземному партнерові теж не могло йтися, з огляду на те, що ми мали мало часу й не мали досвіду. Тож був обраний шлях прямого продажу обраному чеському суб’єкту господарювання.

Але на цьому шляху було правило, що ціна продажу має відповідати балансовій вартості. Іноді це було перевагою, іноді — недоліком, оскільки, як правило, існували активи, ринкова вартість яких була значно нижчою за балансову вартість, і навпаки. Так було і з «Баррандовим», ринкова вартість якого була вищою. Розрахунок балансової вартості чітко визначався законом про бухгалтерський облік. Тож ми вирішили здійснити приватизацію шляхом прямого продажу, але вона все одно мала бути затверджена урядом, Міністерством культури та Фондом національного благополуччя. І ще близько 15 установами. Все це зайняло більше року. Разом із цими кроками я створив для цього акціонерну компанію Cinepont, згодом перейменовану на «А.Б. Баррандов». Нарешті ця компанія придбала студію 1 січня 1993 року в держави в розстрочку.

А сім'я Гавела не мала до цього ніякого відношення, і з їхнього боку не було ніякої активності. І не могло бути, адже сім'я була змушена продати студію під час німецької окупації. Тож у 1945 році «Баррандов» був націоналізований як німецьке майно, на відміну від кінотеатру та будинку, про який ви говорите. Цю власність забрали в них у 1948 році комуністи, й тому спадкоємці попередніх власників мали право на реституцію.

Із президентом Чехії Вацлавом Гавелом, 1991 рік

Загалом, із вашої точки зору, чи може держава бути ефективною менеджеркоюм в галузі кіно та в управлінні студією, зокрема?

– Ні, я так не думаю. Приватна власність призводить до підзвітності, підштовхує уяву, інновації, прагнення до прибутку. Тоді як форма державної власності — це впевненість, що якось воно було і якось буде, яка здебільшого призводить до деградації, а іноді й до повного занепаду.

Чому група авторів вирішила запросити вас на посаду керівника студії? Через вашу політичну позицію, тому що ви очолювали страйковий комітет студії в 1989 році? Або тому, що вас уже знали як успішного кіноменеджера?

– Можливо, потроху всього цього. Десь наприкінці травня 1990 року мені несподівано зателефонував режисер Зденек Сірови, який на той час був високопоставленою особою в перезапущеній організації кінематографістів FITES, і запропонував мені стати директором «Баррандова». Я сказав йому, що він, мабуть, божевільний, що я режисер і нічогісінько не знаю про те, щоб керувати студією. Крім того, на той час було ліквідовано Центральне управління чехословацького кіно завдяки ініціативі FITES. Цей крок означав повне руйнування системи фінансування всього кіновиробництва, яка раніше була дещо складною, але функціональною. Раптом нічого не стало. Було цілком ясно, що не тільки у «Баррандова», а й у всіх інших кінокомпаній взагалі не буде грошей. І в таких обставинах з’явилася пропозиція пана Сірови. Ось чому я спочатку відмовився від неї.

Він спробував ще кілька разів, поки я нарешті не попросив його дати мені термін до кінця червня, щоб подумати над цим. Зрештою, після різних зустрічей з близькими людьми та друзями, яприйшов до рішення спробувати. Або що я маю спробувати, бо в іншому випадку я не знав би відповіді до кінця свого життя. Але у мене була одна найважливіша умова — це повинен бути звичайний публічний тендер. Були ще дві зацікавлені особи, але я переміг. І ось 1 жовтня 1990 року я прийшов на «Баррандов» як генеральний директор державного підприємства, яке не мало ні грошей, ні майбутнього.

Вацлав Маргоул у 1990 році

У якому стані — фінансовому й технологічному — ви отримали студію в 1990 році?

– Ситуація була трагічною. Як я вже згадував, система фінансування кіновиробництва і всієї галузі була повністю знищена. Від 1 січня 1991 року «Баррандов» не мав отримувати жодної крони від держави. Відтоді студія мала заробляти все самостійно. Студія страждала від величезної надмірної зайнятості, великої кількості фільмів, на виробництво яких не було грошей, більшість приміщень були застарілими та неробочими, скрізь бруд. Це було жахливо. Під час тієї першої зими моєю найбільшою проблемою було те, як купити вугілля для опалення, оскільки студія знаходилась у стані вторинної неплатоспроможності.

Будь ласка, порівняйте стан студії (фінансовий, технічне обладнання, кількість павільйонів та співробітників, пропоновані послуги тощо), коли ви керували нею, та під час відходу з посади.

– Вибачте, але мені довелося б дуже довго відповідати на це ваше запитання. Сьогодні «Баррандов» — це зовсім інша студія, ніж була 30 років тому. Було побудовано більше павільйонів, придбано нові технології та обладнання. Студія регулярно отримує прибуток щороку, починаючи з 1992 року, головним чином за рахунок іноземних контрактів, які укладають інші незалежні продюсерські компанії. Сьогодні студія — це лише близько кількох сотень працівників.

Хто запросив — ви чи уряд — групу радників із приватизації з Агентства США з міжнародного розвитку? Яку роль вони відіграли у процесі приватизації студії? (Таку інформацію подавав часопис Колумбійського університету, США, Journal of International Affairs у зимовому числі 1997 року. — Авт.)

– Можливо, й були якісь американські радники, але я вже не пам’ятаю про їхній можливий внесок. Я шукав у своїх архівах посилання. Але я чесно нікого такого не пам’ятаю.

Якими були ваші перші кроки на посаді керівника студії?

– Початкова економічна трансформація «Баррандова», необхідність найкривавіших і найболючіших заходів, були зумовлені здоровим глуздом. Було досить ясно, що потрібно зробити. У березні 1991 року я звільнив 1700 людей, це означає залишити дві третини робочої сили, включаючи всіх творчих працівників. Я зупинив виробництво всіх фільмів, дозволивши закінчити лише вісім. Я різко скоротив усі витрати, включаючи, наприклад, скасування службових автомобілів, передплату газет... Ми заощаджували на всьому, водночас намагаючись знайти будь-яку роботу. Це був найважчий час. Я не люблю про це думати.

Як вам вдалося впоратися з незадоволеними, адже ви скоротили кількість працівників із 2700 до 1000? Але, безперечно, були й інші незадоволені — режисери, сценаристи та інші автори, звичні до певного добробуту в соціалістичні часи (державна підтримка кіновиробництва в розмірі майже 6 мільйонів доларів на рік)?

– Як я впорався? Я просто продовжував боротися за студію, за те, щоб вона вижила. Щодня. У мене не було вибору. Але було дуже важко бути ворогом суспільства номер один. А я насправді був таким. Мене називали вбивцею чеського кіно, злодієм... І я справді намагався, ще до звільнення, терпляче пояснити ситуацію всім. Я не підписував сотні заяв за один раз на оббитому зеленим сукном письмовому столі, а звертався особисто до всіх цих людей — звісно, у групах — і казав кожному в обличчя, який стан справ і що я не бачу іншого виходу. І якщо у них є якась інша ідея, як заробити зарплату, то нехай вони запропонують це мені. Але здебільшого вони стояли наче заморожені.

Деякі з них все ще сміялися з мене, бо взагалі не бачили в мені менеджера. Вони звикли до тих комуністичних директорів, яких возили на російських лімузинах. А я носив джинси та рюкзак, а їздив автобусом. Спочатку у мене навіть не було службової машини. Через кілька місяців вона з’явилася — у вигляді старого «Жигуля».

Ви знаєте... За минулого режиму для багатьох людей «Баррандов» був центром світу. «Баррандов» оплачував і продюсував вітчизняні фільми, працевлаштовував людей. Вони не розуміли, що сталося. Вони не розуміли, що «Баррандов» більше не отримує грошей, вони не розуміли, що державна монополія на виробництво та дистрибуцію зникла, вони не могли уявити, що буде створено багато інших приватних компаній, вони не розуміли, що студія повинна була повернутися до свого початкового призначення, а саме — надання послуг. В першу чергу — для іноземних фільмів.

Чому вам не вдалося зберегти у студії бібліотеку контенту, яка приносила стабільний валютний дохід? (До 1,7 мільйона доларів на рік за оцінками згаданої групи американських радників.)

– Потрібно повернутися до приватизації та законів, які її регулювали. Було одне положення, якого не було дотримано. Цілком зрозуміло, що кожен бізнес повинен бути приватизований, включаючи його інтелектуальну власність та бренд. Цього не сталося. Авторські права на всі фільми, бібліотеку, яку ви згадали, належали студії. Але під політичним тиском більшості авторів та артистів усі авторські права були незаконно вилучені з приватизованих активів студії та передані державі. Я завжди відчував, що це була одна з найбільших халеп, що коли-небудь траплялися.

Що саме з цієї бібліотеки приносило найбільший дохід? Фільми Мілоша Формана, Віри Хітілової, Іржі Менцеля та інших представників покоління Празької весни? Або щось інше?

– Ні, це були далеко не фільми цих відомих режисерів. Це були не фільми режисерів з так званої Чеської хвилі. Це були сотні назв, випущених з 1956 року, включаючи десятки й десятки улюблених народних комедій.

Ваше перебування на чолі студії було неспокійним: вас звільнили після того, що ви назвали «п'ятнадцятьма місяцями боротьби за владу». Це й справді була лише боротьба за владу чи у ваших опонентів було інше бачення (юридичне, фінансове тощо) майбутнього студії?

– О ні. Це не була боротьба за владу. Це була повна розбіжність у думках щодо подальшого розвитку компанії та її майбутнього загалом. У 1994 році я вийшов перед усіма акціонерами і запропонував принципові зміни. Якщо це перевести в терміни теорії управління, то йшлося про повний перехід від стійкого режиму централізованого управління до абсолютної децентралізації, що веде до особистої відповідальності, до самовизначення. Я запропонував скасувати існуючу систему керівництва компанією і розділити структуру студії на 16 окремих, але міцно пов'язаних між собою виробничих підрозділів, на додаток до створення ще двох компаній, що називаються Biografia та Panorama. Перша з них відповідала б лише за творчу діяльність та виробництво наших власних фільмів, а друга — за все управління нерухомістю та землею. І на завершальному етапі всі компанії мали б об’єднатися в одну холдингову компанію.

Вацлав Маргоул у 1994 році

Я був наївним. Тож я пішов читати сценарії, а коли повернувся, то вже не був директором. За моєї відсутності вони домовились між собою, сформували разом з іншими незадоволеними необхідну більшість для голосування на загальних зборах та відсторонили мене від усіх обов'язків. Помилка, яку я зробив, полягала в тому, що я показав, що ми дійсно збираємося зробити зі студії за 10‒15 років. 15-річний план. Але я не усвідомлював, що деяким з них було за 50. Для них було вже пізно. І вони почали мізкувати. Вони хотіли зберегти свої посади, хотіли продати свої акції та мати гроші. Але я не здався, я позичив гроші і поступово викупив усі їхні акції, не розголошуючи, що я є покупцем. Минуло лише сім місяців, і я повернувся до «Баррандова». Це була непроста операція, і її опис міг би стати предметом окремої розмови.

Яку роль, на вашу думку, відіграє держава у підтримці національної кінематографії?

– Велику. Держава схожа на землю, яку потрібно зрошувати. Тільки з цього може вирости щось вартісне. Хороші фільми. Те, що держава повинна і має робити, — це створювати якісні закони, а потім, у першу чергу, добре та ефективно управляти функціональним грантовим фондом, що підтримує незалежне створення та виробництво.

У 1997 році в Чеській Республіці було знято 22 національних повнометражних фільми, і лише чотири з них — на студії «Баррандов». Чи відображає це ваш погляд на кіно як суто бізнес?

– Ми всі домовилися щодо власного виробництва. Було очевидно, що «Баррандов» міг заробляти гроші лише на послугах для іноземних знімальних груп. Але ми також хотіли знімати чеські фільми, і ми їх знімали, хоча гроші давали лише на три-чотири проекти на рік. Коли я нарешті покинув «Баррандов» через сім років, ми підрахували: за часів мого керівництва ми спільно створили близько 30 чеських фільмів. А за виробництво деяких з них ми сплатили з власних коштів.

Коли ви остаточно залишили керівництво студією? Коли у 2007 році готувалися до зйомок вашого другого фільму «Тобрук»?

– Ні, я покинув студію в 1997 році, заснував власну продюсерську компанію Silver Screen і продукував там свій перший фільм, який сам і зняв. Він називається «Розумний Філіп». Це була пародія на американські детективи. «Тобрук» з’явився через кілька років. А вже потім і «Пофарбоване пташеня».

Ви працювали з українськими продюсерами над «Пофарбованим пташеням» і, можливо, певною мірою знайомі з кіностудією імені Довженка в Києві та станом справ на ній. Чи може ця студія, з вашої точки зору, повторити успіх студії «Баррандов»? І за яких умов?

– Я не можу відповісти на це питання. Студія Довженка має свою історію, власний бекграунд. Я мало що знаю про неї. Я був там лише один раз. Це нагадало мені «Баррандов» усього 30 років тому. Таким чином ви дізнаєтесь про шлях, яким вона має піти. А може й ні. Вона може й надалі залишатися у державній власності. Але лише за двох умов. Держава повинна була реально інвестувати в неї. І там має бути дуже інноваційний менеджмент, який би захоплювався можливим майбутнім, керівництво, яке не боялось би ризикувати навіть потенційними невдачами.

На зйомках «Пофарбованого пташеняти»

У чому причина такої тривалої перерви між «Тобруком» та «Пофарбованим пташеням»?

– Це просто. «Пофарбоване пташеня» був надзвичайно комплексним і дуже складним фільмом. Тільки на придбання права на книгу як світовий бестселер пішло два роки. Я писав сценарій три роки, доки остання версія, 17-та за рахунком, не стала остаточною. Чотири роки пішло на пошуки фінансування цього дійсно великого проекту. Півтора року тривали зйомки в хронологічному порядку у чотирьох країнах та 47 локаціях. Потім — річний постпродакшн.

Як ви працювали з українською стороною («Директорія кіно», Ігор Савіченко)? Чи забезпечила вона весь процес зйомок на території України? Де, до речі, відбувалися ці зйомки?

– Так, з Ігорем та його компанією Directory Films ми працювали над українським етапом зйомок від початку. Ми знімали протягом близько п’яти тижнів у березні та квітні 2017 року на Західній Волині, в селі Сваловичі та його околицях.

Зйомки «Пофарбованого пташеняти» в селі Сваловичі на Волині

У вас уже є якісь нові режисерські проекти? Вони якимось чином пов’язані з Україною?

– «Пофарбоване пташеня» повністю змінив моє життя. Усе почалося з того, що фільм був показаний у головному конкурсі на Венеціанському кінофестивалі, а потім у Торонто. Восени минулого року він пробився до шорт-листа «Оскара» за найкращий іноземний фільм. Потім він був номінований Європейською кіноакадемією на найкращий європейський фільм 2020 року. У результаті я отримав пропозицію знімати в Сполучених Штатах. Це буде драма про сенатора Джо Маккарті, який на початку 1950-х став сумно відомим своїм хрестовим походом, брехнею та маніпуляційною кампанією проти імовірних комуністів у тогочасному уряді...

ФОТО TPB-102

Фото: Jan Dobrovský, Jakub Čech, особистий архів Вацлава Маргоула

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Ситуація на Запорізькому фронті загострилася: військовий розповів про нову небезпеку, подробиці
Политека
2024-11-24T09:30:10Z
Через мобілізацію в Кривому Розі нікому вмикати опалення в будинках, — Криворіжтеплоцентраль
Фокус
2024-11-24T09:15:42Z
Через мобілізацію не вистачає кадрів: у Кривому Розі виникли серйозні проблеми з подачею тепла
TSN
2024-11-24T08:51:13Z
Українців попередили про нічні морози 25 листопада, у деяких областях випаде сніг
Комсомольская правда
2024-11-24T08:49:55Z
Генштаб: Наразі найбільш загрозливою є ситуація в районі Курахового
Петр и Мазепа
2024-11-24T08:36:15Z
У Києві виділять з бюджету ₴10 млн на переобладнання автівок військовим з інвалідністю
Khreschatyk
2024-11-24T08:21:52Z
На Харківському напрямку відбулося 13 бойових зіткнень, на Куп’янському за добу відбулося 12 атак росіян — Генштаб ЗСУ
Мій Харків
2024-11-24T08:06:56Z
З лінії фронту на Донеччині за добу евакуювали ще 120 людей
УкраинФорм
2024-11-24T07:57:43Z
План «Стійкого руху до перемоги»
ГЛАВКОМ NET
2024-11-24T07:45:57Z
Загасити світло для мільйонів: РФ готує кібератаки на Великобританію - The Telegraph
GlavRed
2024-11-24T09:27:50Z
Закриття Туреччиною проток завадило Росії захопити Одесу та Миколаїв - посол
УкраинФорм
2024-11-24T09:27:31Z
Туреччина співпрацює з Україною і Заходом в протидії обходу санкцій Росією - посол
УкраинФорм
2024-11-24T09:21:41Z
Reuters: Ердоган говоритиме з генсеком НАТО про війну в Україні
Европейская правда
2024-11-24T09:19:59Z
Середній вік глав країн зріс до 62 років: The Economist проаналізував вік світових лідерів
24tv
2024-11-24T09:15:40Z
Антикорупційна прокуратура реабілітувала колишнього топпосадовця зі «злочинної організації Януковича»
ГЛАВКОМ NET
2024-11-24T09:12:26Z
В Британії попереджають про "хвилю кібератак" з боку Росії
Европейская правда
2024-11-24T09:02:26Z
Зацікавленість Туреччини у БРІКС не впливає на підтримку України - посол
УкраинФорм
2024-11-24T09:01:15Z
Росія може готувати новий масований удар: скільки часу на це знадобиться ворогу
24tv
2024-11-24T08:57:32Z
Дружина Володимира Остапчука розкрила, як його діти від колишньої відреагували на її вагітність
TSN
2024-11-24T09:21:39Z
Я відчула біль, – учасниця "Холостяка 13" емоційно висловилась про виліт з проєкту
24tv
2024-11-24T09:12:21Z
Рецензія на фільм «Мертві землі» / Elevation
ITC
2024-11-24T08:52:32Z
46-річна відома українська ведуча вдруге вийшла заміж і показала чоловіка, з яким живе в ОАЕ
TSN
2024-11-24T08:09:51Z
16-річний син Потапа зізнався, де святкуватиме Новий рік з батьком і яких традицій дотримується
TSN
2024-11-24T08:09:46Z
Серіал «Реванш»: інколи краще пробачити й відпустити. Але не всіх
Детектор М
2024-11-24T08:01:58Z
"Ельф", "Сам удома" та "Грінч": які фільми подивитися для зустрічі зими
Фокус
2024-11-24T07:00:56Z
Захисник України зворушив до сліз емоційним виконанням легендарної пісні Metallica
Знай
2024-11-24T06:51:40Z
Пластичний хірург прокоментував пластичну операцію Mommy Makeover, яку робила співачка MamaRika
Фокус
2024-11-24T06:12:25Z
Вчені виявили молекулу, яка лікує кишківник і бореться з розвитком раку
Portaltele
2024-11-24T07:45:49Z
У США виявили перший випадок зараження дитини на пташиний грип H5N1, – CDC
24tv
2024-11-24T07:15:16Z
Швидка допомога по-новому: куди везтимуть українців із серйозними діагнозами
Знай
2024-11-24T05:06:35Z
Балансування на одній нозі протягом 10 секунд – чудова вправа для довголіття
24tv
2024-11-24T04:54:35Z
Навіщо потрібно додавати чашку чаю під час смаження курки
TSN
2024-11-24T02:39:43Z
Зима наближається: 7 продуктів, які допоможуть не хворіти
ZN UA
2024-11-24T02:04:50Z
7 порад від Гарварду для успішних силових тренувань
24tv
2024-11-23T20:15:08Z
3 продукти, які можуть призвести до вісцерального жиру: їх краще не вживати
24tv
2024-11-23T19:30:56Z
Близькі люди обмінюються мікрофлорою більше, ніж вважалось: які наслідки
24tv
2024-11-23T19:24:35Z
17-річна українська стрибунка з трампліна Глухова встановила унікальне досягнення
ГЛАВКОМ NET
2024-11-24T09:24:57Z
Оболонь — Кривбас. Напередодні
Football.ua
2024-11-24T09:24:08Z
Український боксер сенсаційно зазнав першої поразки в кар'єрі та втратив титул чемпіона Європи
TSN
2024-11-24T09:21:00Z
“Не знаю, як він може перемогти”: чемпіон світу зпрогнозував переможця реваншу Усик – Фʼюрі
24tv
2024-11-24T09:12:22Z
Зірці «Манчестер Сіті» Голанду загрожує один день ув'язнення у Швейцарії
ГЛАВКОМ NET
2024-11-24T09:06:17Z
Олійникова зіграє проти американки у відборі змагань WTA 125 в Аргентині
УкраинФорм
2024-11-24T08:57:25Z
Орлов переміг Крутих в українському дербі на шляху до фіналу турніру у Греції
УкраинФорм
2024-11-24T08:48:45Z
Сьогодні пройде стартовий етап чоловічого чемпіонату з баскетболу 3х3
УкраинФорм
2024-11-24T08:36:44Z
Фонсека — після нічиї з Ювентусом: Це був найнудніший матч за весь час, що я працюю в Мілані
Football.ua
2024-11-24T08:34:33Z
Сили оборони уразили ракетами радіолокаційну станцію ЗРК С-400 у Курській області
24tv
2024-11-24T09:27:45Z
Міноборони України оновлює екіпірування для жінок
360ua.news
2024-11-24T09:06:32Z
Новий рік 2025: скільки будуть відпочивати українці
ZN UA
2024-11-24T09:04:00Z
У Британії помітили невідомі дрони над авіабазами, які використовують ВПС США, – The Guardian
24tv
2024-11-24T09:00:59Z
Квартири, будинки, села: 5 мільйонам українцям пообіцяли доступ до житла з пільговою орендою
Знай
2024-11-24T08:36:53Z
У Татарстані сім'я хоче назвати дитину Орешником: вони вже мають дочку Росію-Святосію-Святоросію
24tv
2024-11-24T08:36:22Z
Український дух не зламати: свічки пам'яті про жертв Голодомору запалили на окупованих землях
24tv
2024-11-24T08:15:27Z
Київщина стала одним з найактивніших регіонів в проєкті "Армія відновлення"
Khreschatyk
2024-11-24T08:12:55Z
"Допекли за 4 години": українці, які оплатили послуги "Київстар", залишаються без зв'язку
Знай
2024-11-24T08:06:56Z
Відключень світла стане ще менше: у ДТЕК повідомили хороші новини
TSN
2024-11-24T09:21:48Z
«Укрпромінвест-Агро» завершує спорудження нового корівника
Agravery
2024-11-24T09:06:55Z
Україна в неділю імпортує електроенергію з п'яти країн
УкраинФорм
2024-11-24T08:48:41Z
Використання сухої барди дозволяє зменшити собівартість кормів для свиней на 7%
AgroPortal
2024-11-24T08:30:30Z
Банки видали підприємцям кредитів під гарантії на портфельній основі на ₴131,6 мільярда - Мінфін
УкраинФорм
2024-11-24T08:18:43Z
Чи зростатимуть ціни на продукти далі і що здорожчає найбільше
24tv
2024-11-24T08:06:15Z
Ціни на опалення та електрику: якими вони будуть з 1 грудня
24tv
2024-11-24T07:54:08Z
Курс євро до гривні: як сезон акцій та бонусів вплине на курс
24tv
2024-11-24T07:36:36Z
Асиметрична акція: 2 причини, чому польські фермери знову заблокували кордон з Україною
24tv
2024-11-24T07:36:21Z
Фінансовий гороскоп на тиждень з 25 листопада по 1 грудня
GlavRed
2024-11-24T09:27:06Z
Загубили гаманець у Токіо? Шанси на повернення — 70%
360ua.news
2024-11-24T09:24:19Z
Що робити, щоб котлети не прилипали до сковороди й не розвалювалися: 6 кулінарних хитрощів
TSN
2024-11-24T09:21:44Z
Парфуми багатих жінок: 3 аромати, від яких всі втрачають розум
24tv
2024-11-24T09:12:37Z
Як TikTok перетворив затишне кафе на туристичний хаос
360ua.news
2024-11-24T08:42:09Z
Якщо купили кислі мандарини, не засмучуйтесь: як швидко зробити фрукти солодкими
TSN
2024-11-24T08:39:00Z
Є правила, які не варто порушувати: чому сушені гриби пліснявіють
24tv
2024-11-24T08:36:33Z
Чорна П'ятниця довжиною в тиждень на BAYADERA.UA
VGorode
2024-11-24T08:12:42Z
Не намагайтеся подобатися всім: які 4 найголовніші правила життя
TSN
2024-11-24T07:39:39Z
Затриманий стрілець, який розстріляв людей у готелі Києва
TSN
2024-11-24T09:33:19Z
Пожежу бачило ціле місто: у Бердянській райраді озвучили деталі потужного удару по порту
24tv
2024-11-24T09:30:20Z
Затримано чоловіка, який влаштував стрілянину в одному з готелів Києва
ГЛАВКОМ NET
2024-11-24T09:27:59Z
Внаслідок нічної атаки дронам по Київщині влучань та постраждалих не зафіксовано — КОВА
Khreschatyk
2024-11-24T09:12:46Z
Трагедія на Рівненщині: внаслідок зсуву піску загинула дитина
TSN
2024-11-24T09:09:38Z
У Херсоні внаслідок артобстрілу постраждала літня жінка
УкраинФорм
2024-11-24T09:06:25Z
Гаджетів на майже півмільйона гривень намагався завезти в Україну житель Буковини
InternetUA
2024-11-24T08:46:15Z
В Абу-Дабі знайдено тіло зниклого рабина Цві Когана
ГЛАВКОМ NET
2024-11-24T08:36:45Z
Поліцейські встановлюють обставини вибуху гранати в Броварах, унаслідок якого постраждала жінка
Украина Криминальная
2024-11-24T08:06:49Z
Як пришвидшити заряджання смартфона за допомогою всього лише однієї функції
InternetUA
2024-11-24T09:31:03Z
Проект "Гра Мандрівка" продовжує свою місію допомагати Святому Миколаю
Форпост
2024-11-24T09:15:09Z
Популярний додаток для смартфона "з’їдає" багато пам’яті: як вирішити проблему
InternetUA
2024-11-24T09:01:11Z
6 критичних загроз для смартфона: як захиститися від них і продовжити гаджету "життя"
Фокус
2024-11-24T09:00:49Z
Apple робить ремонт динаміків MacBook Pro доступнішим
Portaltele
2024-11-24T08:46:16Z
У Telegram масово крадуть облікові записи: як захиститися
InternetUA
2024-11-24T08:22:36Z
Вимкнення шпигунських налаштувань Android
360ua.news
2024-11-24T08:15:24Z
Вчені щорічно отримують 789 кг олії та 891 МВт*год сонячної енергії з гектара землі
Фокус
2024-11-24T08:00:33Z
86 градусів Цельсія: у киплячій річці живцем може зваритися людина, де вона знаходиться
Фокус
2024-11-24T08:00:19Z
Понад 600 сил і 3,8 с до сотні: в Україну привезли новий спортивний седан Mercedes
Фокус
2024-11-24T08:51:23Z
Jaguar E-Type знаменитого шпигуна виставили на аукціон
AutoCentre
2024-11-24T08:03:54Z
KIA K5 та Porsche Cayenne майже задарма: співробітник ТЦК Дмитро Некраш на одну зарплату організував собі автопарк
Знай
2024-11-24T05:21:51Z
Механік назвав моделі авто, які б він ніколи не купив: деякі з них популярні в Україні
24tv
2024-11-23T21:24:32Z
Німеччина поки не буде купувати заміну своїм танкеткам Wiese
InternetUA
2024-11-23T20:00:45Z
Де можна побачити найнезвичайніші маршрутки
AutoCentre
2024-11-23T17:40:09Z
Маршрутки з дерев’яним кузовом і не тільки – автоекзотика Джакарти
AutoCentre
2024-11-23T16:52:40Z
Українці частіше купують вживані електромобілі
360ua.news
2024-11-23T15:06:16Z
Обман зору? Авто яких забарвлень найчастіше потрапляють в аварії в Україні
Знай
2024-11-23T14:52:40Z