«Детектор медіа» традиційно підбиває підсумки року, що минає. Ми вже публікували добірку найкращих документальних фільмів 2020 року від Ярослава Підгори-Гвяздовського, аналіз тенденцій у теленовинах 2020-го від Отара Довженка, підсумки року для українських кінофестивалів від Лілії Апостолової, топ фейків про коронавірус від Гали Скляревської, підсумки законодавчих ініціатив для регулювання громадського сектора від Анни Єгорової. Нині пропонуємо огляд кадрових змін року в медійній сфері.
Новий міністр Олександр Ткаченко & со
Навесні Україна залишилась без міністра культури. Адже після звільнення тодішнього прем’єр-міністра Олексія Гончарука на підставі поданої ним заяви, автоматично з ним пішов у відставку весь склад уряду, у тому числі й міністр культури, молоді та спорту Володимир Бородянський. У новому уряді він себе не бачив через виокремлення Міністерства молоді та спорту, яке при ньому було частиною Мінкульту.
Три місяці очільника міністерства так і не було. Ба навіть у травні президент Володимир Зеленський бідкався, мовляв, не може знайти «чистих і професійних людей» на ключові посади в державі: «Я не можу знайти зараз у країні гарного міністра культури. Ми разом з прем’єром шукаємо». Далеко можновладці не ходили і знайшли нового міністра у своїй фракції «Слуга народу». Олександр Ткаченко на той час очолював Комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики й був почесним президентом медіагрупи «1+1 медіа». У червні його призначення міністром підтримав парламент, і він узявся формувати нову команду.
Першим заступником міністра культури та інформаційної політики став Ростислав Карандєєв, заступниками міністра – Світлана Фоменко, Лариса Петасюк і Тарас Шевченко. Державним секретарем Міністерства культури та інформаційної політики України призначили юриста Ярему Дуля.
Зміни в держорганах: від Нацради до Держкіно
Серед основних змін у державних органах – не лише Мінкульт, а й оновлений склад Національної ради з питань телебачення та радіомовлення. У березні президент Володимир Зеленський звільнив чотирьох членів Нацради за президентською квотою й у той же день заново призначив двох із них: Валентина Коваля та Юрія Зіневича. Для Уляни Фещук і Сергія Костинського місця за квотою Зеленського в регуляторному органі не знайшлося. У квітні на одне з вакантних місць у Нацраді президент призначив Олену Ніцко – екскерівницю департаенту маркетингу кінотеатрів «Сінема Сіті» (ТОВ «Сінема центр»), співвласниками якої є колишні власники «1+1» Борис Фуксман та Олександр Роднянський. У травні четвертим членом Нацради за президентською квотою стала екскерівниця пресслужби студії «Квартал 95» Тетяна Руденко.
Змінилось і керівництво Державного агентства України з питань кіно. У лютому Кабінет Міністрів України призначив Марину Кудерчук головою Держкіно. А влітку і восени її заступниками стали Юлія Шевчук і Сергій Стороженко.
Після призначення Олександра Ткаченка міністром, Комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики очолив Микита Потураєв зі «Слуги народу». А підкомітети очолили Олександр Качний з «Опозиційної платформи – За життя» та Микола Княжицький з «Європейської солідарності».
Улітку Кабінет Міністрів України звільнив Валентина Петрова з посади голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, а на його місце призначив Юрія Щиголя. Зміна керівника Держспецзв’язку мала наслідком і зміну керівництва підприємства з його сфери управління. Наприкінці року уряд звільнив Сергія Мікрюкова з посади генерального директора Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення. А на його місце призначив Кирила Данилова, який раніше очолював Дніпровську філію концерну.
Міграції в медіагрупах
Кадрові зміни на телеканалах у 2020 році розпочались одразу під ялинку – 13 січня Новий канал очолила Ольга Задорожна. Натомість Олексій Гладушевський, який був генеральним директором каналу, пішов керувати новоствореним продюсерським центром групи StarLightMedia зі співзвучною до Netflix Original назвою – StarLight Originals. Цей центр займається пошуком, розробкою та виробництвом мультиплатформних серіалів. Наприклад, до його портфелю належить другий сезон серіалу «Перші ластівки. Залежні». Створення нових департаментів у групі зумовило й інші кадрові ротації. Наприклад, замість Андрія Орнатського маркетинг СТБ очолила Тетяна Свєтлова, яка раніше керувала маркетинговою функцію на каналах ТЕТ і «Україна».
Новий канал як почав рік кадровими змінами, так їх і закінчив. Адже в грудні на канал перейшла колишня генпродюсерка «1+1» Вікторія Шульженко-Левченко. Вона стала генеральною продюсеркою департаменту виробництва програм Нового каналу. До цього вона пропрацювала 10 років у групі «1+1 медіа» Ігоря Коломойського. «Плюси» за цей рік потроху розставалися з частиною команди попереднього гендиректора Олександра Ткаченка. Адже в нового очільника групи Ярослава Пахольчука, певно, є свої пріоритети і в кадрах, і в проєктах. Так, у 2020 році група закривала проєкти за критерієм неприбутковості. Зокрема, в кінці листопада відмовилася від інтернет-видання «Телекритика», яке свого часу створила очільниця «Детектор медіа» Наталія Лигачова, однак в останні роки розвитком бренду займалися «Плюси».
За 2020 рік «1+1 медіа» розсталася ще з кількома своїми багаторічними співробітниками. У січні після 10 років роботи в групі пішла директорка з маркетингових комунікацій і член правління «1+1 медіа» Світлана Павелецька. Влітку посаду креативного продюсера «1+1 медіа» залишив Анатолій Єрема, оскільки група зупинила виробництво проєктів, над якими він працював. Сумарно пан Єрема пропрацював на «Плюсах» 23 роки. А наприкінці грудня з групи пішла директорка «1+1 Digital та інновації» Анна Ткаченко, дружина міністра культури Олександра Ткаченка. Вона приєдналася до команди нового медіахолдингу з міських телеканалів Kyiv.Live та Odesa.Live забудовника і нардепа ОПЗЖ Вадима Столара, над розвитком яких працює «Інститут когнітивного моделювання» на чолі зі Світланою Павелецькою.
До речі, саме кадри з «1+1» стали основною складовою нової команди Kyiv.Live та Odesa.Live. На старті (з весни до осені 2020 року) генпродюсером міських телеканалів був Олексій Семенов, який запускав і перезапускав телеканали «112 Україна», NewsOne, Прямий. Разом з ним у команді працювала колишня генеральна директорка Прямого каналу і каналу ZIK Євгенія Захарова. Однак на початку листопада Олексій Семенов і Євгенія Захарова залишили телеканали Вадима Столара. Замість них управлінням Kyiv.Live та Odesa.Live зараз займаються директорка і партнери «Інституту когнітивного моделювання»: Світлана Павелецька, Дмитро Царенко та Віктор Березенко.
Операційним директором холдингу каналів Kyiv.Live та Odesa.Live став Дмитро Зубко, який раніше був операційним директором телеканалу ТЕТ і компанії «1+1 продакшн». Колишня головна режисерка департаменту ранкового мовлення телеканалу «1+1» Дар’я Качковська очолила ТБ-напрямок каналу Kyiv.Live. А згадана вище Анна Ткаченко очолила диджитал-напрямок. Колишня головна режисерка проєктів СТБ Марина Польшина стала головною режисеркою Kyiv.Live. Колишня піарниця телеканалу «1+1» Катерина Печерна очолила пресслужбу телеканалу Kyiv.Live. Головним оператором телеканалів Kyiv.Live та Odesa.Live став Віталій Мельник, який раніше працював на каналах «UA:Перший», «Інтер» та «1+1».
Не лише «1+1» у 2020 році залишали співробітники після багаторічної співпраці. Приміром, з СТБ після 12 років роботи пішов керівник одного з творчих обєднань Мирослав Домалевський.
З «Медіа Групи Україна» після трьох років роботи звільнилася директорка з розвитку інтернет-проектів Олена Шабашкевич. Утім, «Медіа Група Україна» здобула цілу команду кадрів зі StarLightMedia. Колишня керівниця дивізіону Pay TV & Digital Юлія Трибушна почала керувати об’єднання сервісу інтернет-телебачення Oll.tv та супутникового провайдера Xtra TV. Окрім Юлії Трибушної, зі StarLightMedia перейшли Віталій Чирков та Андрій Орнатський. Перший опікується напрямком контентної стратегії, а другий маркетингом. Микола Корецький управляє розробкою та підтримкою програмного забезпечення платформ. Натомість Борис Данилов, який раніше очолював Oll.tv, залишив «Медіа Групу Україна».
«Україна 24» та кадри з усіх усюд
Традиційно мігрували кадри інформаційних каналів, навіть з кардинально протилежною ідеологією. Наприклад, колишня генеральна директорка Прямого каналу з орбіти Петра Порошенка Євгенія Захарова в лютому стала директоркою телеканалу ZIK з орбіти Віктора Медведчука (а паралельно з Олексієм Семеновим півроку запускала Kyiv.Live та Odesa.Live). Олексій Мустафін опинився на посаді генерального продюсера телеканалу «Еспресо» з орбіти «Європейської солідарності».
Та найбільше кадрових ротацій в інформаційному мовленні зумовлені запуском наприкінці 2019 року інформаційного каналу «Україна 24» «Медіа Групи Україна» Ріната Ахметова на базі переформатованого каналу «Ескулап TV». За рік мовнику вдалося зібрати обличчя й топів з різноманітних каналів, зокрема й новинних з орбіти Віктора Медведчука.
Першим у січні до команди «Україна 24» приєднався Тигран Мартиросян, який залишив посаду керівника телеканалу «Наш». На «Україні 24» він веде іменні проєкти і токшоу.
У лютому Василь Голованов звільнився з посади генерального продюсера телеканалу NewsOne, і став радником директора «Медіа Групи Україна» Євгенія Бондаренка. Він відповідав за створення лінійки політичного прайму на «Україні 24» і у квітні запустив свій іменний проєкт «Час Голованова», а згодом і «Токшоу №1».
У березні «Медіа Група Україна» створила для розвитку інформаційного мовлення підрозділ під назвою «Новинна Група Україна», який очолив Дмитро Белянський. Він, до речі, ще й виступав ведучим одного з проєктів каналу «Україна 24».
У червні продюсер нової прямоефірної студії на Суспільному Владислав Грузинський звільнився з Національної суспільної телерадіокомпанії України та перейшов на «Україну 24», де став старшим шефредактором каналу.
У серпні Наталія Влащенко залишила посаду генерального продюсера телеканалу ZIK і стала креативною продюсеркою «України 24» та ведучою токшоу. Назви її програм – ті самі, що й на ZIK, тільки з додаванням її імені: «Народ проти з Наташею Влащенко» і «Hard з Влащенко».
До команди «України 24» приєдналися ще чимало ведучих. У березні на канал прийшли телеведуча Віолетта Логунова і редактор відділу Liga.Tech Станіслав Юрасов разом з командою – щоб розробляти нові проєкти. У липні колишній ведучий каналів Прямий, «Інтер» та ICTV Максим Несміянов із журналістом НВ Іваном Яковиною запустили на «Україні 24» свої проєкти: «Споживач має право» та «Світогляд сьогодні».
У серпні на «Україну 24» прийшли ведуча Прямого каналу Тала Калатай та ведуча ZIK Юлія Войнар. У жовтні канал запустив спортивні новини з Євгеном Зінченком. З’явилось і своє ранкове шоу з Талою Калатай і Сергієм Никифоровим. У листопаді Дмитро Коляденко став ведучим нової програми про зірок. А спецефіри вели Ольга Сумська, Маша Єфросініна. У грудні на «Україну 24» перейшла ведуча «24 каналу» Тетяна Шевченко та ведучий «Ранку на Суспільному» Олесь Гарджук. Вони запустили програму «Економіка».
Не обійшлося на «Україні 24» без скандалів. У березні ведуча Яніна Соколова запустила на «Україні 24» новий авторський проєкт «Як вам не соромно». Але вже за пару тижнів канал призупинив його виробництво до осіннього телевізійного сезону, посилаючись на карантин. Оголошення про тимчасове припинення виходу програми з'явилось після увімкнення в ефір депутата Гео Лероса щодо «плівок Єрмака». У пресслужбі «Медіа Групи Україна» сказали, що зі змістом програми рішення не пов'язане, і посилались на невисокі рейтинги. У квітні Яніна Соколова перезапустила проєкт «Як вам не соромно», змінивши назву на «Соромно». І він почав виходити на 4-му каналі.
Канал «Дом» під режисурою «Кварталу»
1 березня цього року стартував новий державний розважально-інформаційний телеканал для окупованих територій «Дом», створений на базі каналу UATV Мультимедійної платформи іномовлення України. Мовник теж зібрав кадри з різних каналів, а також і зі студії «Квартал 95».
Очільницею «Дому» та Мультимедійної платформи іномовлення України стала Юлія Островська, яка раніше працювала директоркою з виробництва студії «Квартал 95». Але рік канал почав зі скандалу з недовготривалим призначенням керівником інформаційного мовлення Олени Трибушної, колишньої головної редакторки 24-го каналу. Через 20 днів після призначення вона відмовилася від керівництва інформаційним мовленням. Згодом вона розповіла, що на канал для тимчасово окупованих територій прийшли люди з каналу «112 Україна».
Зрештою, контент «Дому» розбудовують інші люди. Експрацівник директорату з питань інформаційної політики Офісу президента України Максим Кречетов відповідає на каналі за інформаційну політику та інформаційні проєкти. А режисер серіалу «Слуга народу» Олексій Кирющенко – голова внутрішньої наглядової ради та виконує роль креативного продюсера.
На старті ведучими новин «Дому» стали Микола Сирокваш, Анна Нитченко, Андрій Джеджула, Світлана Леонтьева та Дар'я Вершиленко. У квітні на телеканалі вийшла інформаційно-аналітична програма «На самом деле» та влог Олексія Мацуки про життя на окупованих територіях Донецької та Луганської областей «А как дома? Донбасс».
У червні телеведучий та помічник генерального директора кримськотатарського телеканалу ATR Олег Борисов перейшов на «Дом». Згодом канал запустив низку програм з новими ведучими: Микола Сирокваш та Анна Нитченко почали вести «5 вопросов на злобу дня», Ірина Твердовська – «Официальный разговор», Мілена Амеді – «А как дома? Крым».
У вересні програму-розслідування про російські фейки «Давайте проверим» почала вести ексспікерка СБУ Марина Остапенко, згодом її ведучим став автор «Слуги народу» Дмитро Григоренко. Також у цьому місяці канал запустив проєкт «Код безпеки» з ведучою Тетяною Поповою.
Суспільний мовник: оновлення команди
Як завжди, багато кадрових змін відбулося за рік на Суспільному мовнику. Особливо з огляду на велику кількість філій Національної суспільної телерадіокомпанії України. Власне, більшість змін зводиться до того, що співробітники каналу переходили на «Україну 24», водночас в НСТУ приходили кадри з «Громадського», а також і з великих каналів (наприклад, з ICTV). Найбільше звільнень з компанії відбулося восени.
Так, рік для Суспільного почався зі звільнення виконавчої продюсерки дирекції телебачення Дар’ї Юровської. Директорка з комунікацій Вікторія Сидоренко стала директоркою з управління персоналом Суспільного, а на її місце призначили Ольгу Мельник. Екскервниця каналу «Бігуді» Олена Товстенко прийшла в НСТУ на посаду директорки департаменту програм Суспільного телебачення. Тоді ж генпродюсера «UA: Першого» Григорія Тичину підвищили до генпродюсера дирекції телебачення Суспільного.
У лютому медіаменеджер, журналіст та експерт із дистрибуції контенту Андрій Боборикін приєднався до Суспільного, щоб відповідати за напрям цифрового маркетингу і продукту Суспільного. Натомість у березні компанію залишив Владислав Грузинський, який перейшов на «Україна 24».
У квітні колишній директор із прикладних досліджень StarLightMedia Орест Білоскурський став керівником напряму дослідження суспільства НСТУ. З ним також до команди доєдналась Вікторія Борщенко, яка очолила департамент стратегічного маркетингу.
У липні наглядова рада Суспільного достроково припинила контракт із членом правління, відповідальним за бюджетування й управління активами, Родіоном Никоненком. У серпні менеджер Одеської філії НСТУ Олег Небольсін перейшов працювати в управління ризиків центральної дирекції Суспільного. Замість нього з початку 2021 року за результатами конкурсу Одеську філію очолить Назарій Максимчук.
У серпні регіональною редакторкою Суспільного стала військова кореспондентка інтернет видання «Новинарня» Анастасія Федченко. А от наприкінці року з компанії звільнився директор департаменту цифрового контенту Геннадій Матвієнко.
Залишили телекомпанію жуналісти та ведучі Олена Близнякова, Олексій Гомон та Олесь Гаржук. Останній перейшов на «Україну 24». Припинив співпрацю з «Українським радіо» і Богдан Буткевич.
З «Громадського» на Суспільне перейшли колишня головна редакторка «Громадського» Ангеліна Карякіна (очолила департаменту новин і стала шефредакторкою, яка відповідає за контент), колишня голова «Громадського» Наталя Гуменюк (стала шефредакторкою новин зі стратегічного планування), журналістка Тетяна Безрук, режисерка Анна Єресько та відеографка Олена Зашко.
А що відбувалося у філіях? У березні з філії «UA: Донбас» звільнилася частина співробітників сєверодонецького офісу новин, який був головним у філії. У зв’язку з цим головний новинний офіс перенесли в Краматорськ. Шефредакторкою новин призначили Аліну Ященко. У червні з НСТУ пішла продюсерка Дніпровської філії Оксана Цибуля. Влітку компанію залишив продюсер Миколаївської філії Суспільного Олександр Рубан. Восени та взимку Таміла Бутко звільнилася з посади продюсерка Житомирської філії, Ганна Силаєва – з посади продюсерки «UA: Харків», а Ірина Кипоренко – з посади продюсерки «UA: Одеса». Новим продюсером Дніпровської філії став Влад Зінкевич, Житомирської філії – Костянтин Кас’ян. Там, де нових продюсерів поки не обрали, є тимчасові виконувачі обов’язків.
«Громадське» в епоху трансформації
У лютому 2020 року канал припинив мовлення на супутнику, а наприкінці року взагалі відмовився від телевізійного мовлення та перейшов повністю в диджитал.
У самому ж медіа тривали кадрові ротації після зміни голови організації: у грудні 2019 року ГО «Громадське телебачення» очолила Юлія Банкова. Відтак, наприкінці січня з «Громадського» пішла головна редакторка Ангеліна Карякіна. Журналістка заявила, що йде не за власним бажанням і що її скоротили, таке рішення керівництва вона вважала неповагою. «Громадське» заперечило цю інформацію та заявило, що контракт із нею добіг кінця, їй було запропоновано нові умови співпраці, на які вона не погодилася.
Через звільнення Ангеліни Карякіної на початку лютого з «Громадського» пішла Наталя Гуменюк – ексголова, журналістка й редакторка. Тоді ж з наглядової ради «Громадського» вийшли четверо членів з восьми. Організація почала трансформацію. Кілька місяців за тимчасовим контрактом керівником офісу з трансформації «Громадського» працював Євген Дубогриз.
На початку року «Громадське» припинило співпрацю з ведучими Андрієм Сайчуком і Наталкою Пономарів. У травні через переформатування з «Громадського» звільнилася низка працівників. Серед них – режисерка Анна Цигима, журналісти Олена Зашко та Сергій Захарченко, редактор публікацій Антон Єганов.
Навесні «Громадське» створило об’єднану редакцію. Головною редакторкою призначили Наталію Гузенко, її заступниками – Владислава Азарова та Анастасію Станко. Та за кілька місяців, у серпні, Наталя Гузенко та операційна редакторка Оксана Пирожок залишили медіа, і головною редакторкою «Громадського» стала Анастасія Станко. Її заступницею стала Наталя Пономарів, яка повернулася на «Громадське». Спеціальними кореспондентами «Громадського» стали Мар’яна П’єцух та Олексій Братущак, відеографом – Максим Левін.
Зміна команди та формату Радіо НВ та повернення Forbes в Україну
У березні головний редактор радіо НВ Валерій Калниш оголосив, що залишає радіостанцію через зміну формату. На цій посаді його змінив Олексій Тарасов, який у минулому був головним редактором української версії Esquire, сайту Buro 24/7. Річ у тім, що «Радіо НВ» з формату news & talk перейшло у формат talk & music. Відповідно, частину проєктів закрили і звільнили третину співробітників. Зокрема, радіостанцію залишили: ведучі Тетяна Даниленко ( «Підсумки тижня»), Дмитро Сімонов («Академія наук»), Олександр Положинський («Звуки про»), Павло Шеремета («Економічний прорив»), Геннадій Мустафаєв («Тільки спокійно»), Марина Фіалко («Місце в історії»).
Натомість до команди приєдналися: новий музичний редактор Віталій Бардецький, який раніше був промоутером «Океану Ельзи», ведучі Павло Казарін, Юрій Мацарський, Павло Новіков, Юлія Петрова, Ольга Духніч, Ганна Цуканова, Василіса Фролова, Ярослава Кравченко та Сергій Притула.
У березні, якраз у розпал карантину, на український ринок повернувся діловий журнал «Forbes Україна». Новим видавцем журналу стало ТОВ «Уяви!» Артура Гранца та Володимира Федоріна. Останній став також і головним редактором, він уже очолював «Forbes Україна», коли його видавав «Український медіа холдинг» з моменту запуску і до серпня 2013 року. Його заступниками стали колишній радник міністра економічного розвитку та торгівлі Володимир Ланда та засновник проєкту «Батьківський клуб» Владислав Головін. Зі старої команди Forbes до нової приєдналася Катерина Шаповал, яка останнім часом працювала в «НВ Бізнес». «У нашій команді — ветерани українського Forbes (2011–2013) і свіжа кров — понад 20 професіоналів у всіх підрозділах видання», – так характеризує свою команду видання.
Зміни в кінофестивалях і продакшнах
Ще наприкінці 2019 року новим генеральним директором кінофестивалю «Молодість» став Іван Адамчук – колишній багаторічний керівник 5-го каналу. Відтак, колишній керівник «Молодості» Андрій Халпахчі обійняв посаду художнього керівника та арт-директора. Зміни у менеджменті фестивалю продовжилися. На початку 2020 року «Молодість» оголосила про припинення співпраці з генеральною продюсеркою фестивалю Іванною Дядюрою. Влітку цю посаду посів Дмитро Онисович, який раніше був маркетинг-директором «Молодості».
У лютому нову посаду СЕО (генерального директора) Film.ua Group обійняла Вікторія Ярмощук, яка працює з продакшном 17 років, з моменту заснування. З 2010 року вона керувала медійною консалтинговою компанією Media Resources Management, з 2016 року очолювала Українську кіноасоціацію.
Також у лютому колишня продюсерка Нового каналу Вікторія Бурдукова очолила нове творче об’єднання кінокомпанії Star Media з виробництва різножанрових телевізійних проектів, адаптації та розробки нових форматів. Невдовзі до цього підрозділу в якості шеф редактора приєдналася Анна Жижа, разом з якою Вікторія Бурдукова створювала на Новому каналі «Ревізор».
Навесні кінопродюсери Володимир Яценко та Анна Соболевська створили новий продакшн ForeFilms. До речі, Володимир Яценко та член Ради з державної підтримки кінематографії Сергій Зленко у 2020 році стали представниками України у Раді правління європейського кінофонду «Єврімаж», до якого приєдналася наша держава.
У жовтні Українська кіно академія оновила склад наглядової ради та правління. Зокрема, членами наглядової ради стали Валентин Васянович і Сергій Тримбач. А в листопаді колишній голова Держкіно та продюсер Пилип Іллєнко став новим головою правління Української кіноакадемії замість Володимира Войтенка.
Наприкінці року після 10-річної співпраці Одеський міжнародний кінофестиваль залишила генеральна продюсерка Юлія Сінкевич. До речі, вона брала участь у конкурсі на посаду голови Держкіно, однак не перемогла.
Зміни в медійних організаціях
У березні головою Комісії журналістської етики знову обрали Андрія Куликова. А у вересні нового голову обрала Незалежна медійна рада. Замість Тараса Шевченка, який склав повноваження голови та члена НМР через перехід на державну службу до Мінкульту, головою НМР стала Антоніна Черевко – юристка, експертка у сфері міжнародного розвитку.
У травні в антипіратської ініціативи «Чисте небо» змінився керівник: замість Катерини Федорової спілку очолив директор із GR в «1+1 медіа» В'ячеслав Мієнко.
У серпні об’єднання комерційних телеканалів і рекламних агентств Індустріальний телевізійний комітет припинив співпрацю з директором Ігорем Ковалем. Новим директором ІТК стала Юлія Кахановська – екскерівниця департаменту медіадосліджень рекламної агенції Amplifi Ukraine (складова Dentsu Aegis Network Ukraine).