/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F26%2F829fe0298186bf5a60c5d46d1cf2f1a2.jpg)
У Раді пропонують нові послаблення для "євробляхерів": всі подробиці
До Верховної Ради внесли черговий законопроєкт щодо "євробляхерів".
Депутати розробили документ №4643-д, згідно з яким пропонується змінити формулу розрахунку акцизу і ввести особливі правила для тих, хто не розмитнив свій автомобіль вчасно.
Про те, як будуть працювати нові правила і кого вони стосуватимуться, повідомляє Obozrevatel.
Отже, кого саме це стосуватиметься:
- тільки "євроблях", ввезених до 31 грудня 2020-го;
- термін дії закону – 180 днів від моменту ухвалення;
- одне авто однієї категорії на одну людину (одне легкове, одне вантажне, один причіп)
- авто повинні відповідати стандарту "Євро-2" (не пізніше ніж 1999 року випуску) або вище.
- Яким чином рахуватиметься акциз за новою формулою:
- Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.
Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно.
Далі ставки змінюються так:
- машині до 9 років – 0 євро;
- машині 10 років – 25 євро;
- машині 11 років – 50 євро;
- машині 12 років – 75 євро;
- машині 13 років – 100 євро;
- машині 14 років – 125 євро;
- машині від 15 років – 150 євро.
Коефіцієнт двигуна залежить від його обсягу. Щоб його вирахувати, потрібно обсяг помножити на зазначену нижче ставку:
- ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро;
- ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро;
- ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро;
- ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро;
- ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро.
Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років з бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими та новими правилами.
Отже, за новими правилами:
- машина віком 8 років – 500 євро;
- машина віком 14 років – 625 євро.
- За старими правилами:
- машина віком 8 років – 800 євро;
- машина віком 14 років – 1 400 євро.
Важливо також зазначити, що за новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ треба буде заплатити не з усієї вартості автомобіля, а тільки з акцизу.
Додамо, "євробляхери" ніяк не можуть домогтися ухвалення законопроєктів щодо доступного розмитнення. Наразі на розгляді у Верховній Раді перебуває три відповідні документи.
"Євробляхери" навіть протестували біля урядового кварталу в Києві з вимогою нарешті внести цей законопроєкт до Верховної Ради, однак наразі це не принесло жодного результату.
Зараз ставки розмитнення складені таким чином, що легалізація вживаного автомобіля у деяких випадках сягає 250-650% від його митної вартості.
Цікаво, що за різними даними на сьогодні приблизно мільйон автомобілів потребує обов'язкового митного оформлення та реєстрації на території України.
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
Автор: УНІАН