MY.UAНовини
«Мембершіп буде ставати буденністю»
«Мембершіп буде ставати буденністю»

«Мембершіп буде ставати буденністю»

Третя панельна дискусія в рамках другого Медіадня Премії імені Георгія Гонгадзе була присвячена тому, за рахунок чого сьогодні виживають незалежні медіа. Співзасновниця й директорка «Platfor.ma» Марія Фронощук, засновник та керівник системи видань «The Ukrainians Media» Тарас Прокопишин, головний редактор AIN.UA Ілля Кабачинський та головна редакторка «Української правди» Севгіль Мусаєва розповіли, як шукають моделі сталості для своїх медіа та як вибудовують відносини зі своїми аудиторіями. До вашої уваги — виклад цієї розмови.

Першу дискусію читайте тут. Другу — тут.

Микола Демченко: Тема нашої панельної дискусії — «Шлях змін. Як це — винаходити моделі сталості для незалежного медіа». Тут сьогодні присутні управлінці, люди, які винаходять ці сталі моделі та їх впроваджують. Перед тим, як надати можливість нашій аудиторії почути, як кожен із вас це робить, давайте кожен скаже, як він чи вона розуміє, що таке сталі моделі.

Севгіль Мусаєва: Для мене це моделі, які допомагають не залежати від якогось одного джерела прибутків. Для медіа це критичний виклик, тому що сьогодні не може бути успішною бізнес-модель, яка існує, наприклад, тільки за рахунок грантових коштів, або за рахунок реклами, або за читацький рахунок. Для мене це такий гібрид, який може допомогти медіа існувати.

Марія Фронощук: Я думаю, що стала модель — це та модель, яка дозволяє розвиватися, бути мобільними і гнучкими незалежно від того, що відбувається довкола. Для кожного бізнесу або організації буде своя модель сталості. Для когось це буде кілька джерел фінансування, для когось це буде, наприклад, відсутність контрольного пакету акцій в одних руках.

Ілля Кабачинський: Для мене стала модель — це модель, яка вибудувана, має чіткі процеси, і не потрібно щоразу вигадувати велосипед. Є кілька процесів, по яких ти працюєш, вони для тебе сталі й не потрібно щоранку прокидатися й думати: «Йошкін кот, що робити?». Я — людина проста, тому в мене така ідея.

Тарас Прокопишин: Лише додам дещо до слів колег у контексті фінансової стійкості. Очевидно, це про розвиток, про можливість розуміти, що буде завтра, бути впевненим у цьому завтра — це раз. Це про незалежність у контексті медіа й не лише в цьому контексті. І ще одне — це про диверсифікацію ресурсів, каналів надходження коштів.

Богдан Логвиненко: Я би додав до всього, що говорили колеги, що це можливість довгострокового планування і також планування своєї необхідності для аудиторії як медіа.

Микола Демченко: Розкажіть свої історії, як вам вдається забезпечити багаторічну діяльність своїх проектів.

Севгіль Мусаєва: «Українська правда» — одне з найстаріших онлайн-видань в Україні. Фактично «УП» — перше незалежне українське видання, яке створив свого часу Георгій Гонгадзе разом з Оленою Притулою. Я буду розповідати про те, як ми рухаємося в бік reаders revenue (прибутки від читачів), тому що це важливий експеримент, як на мене. Ми розпочали його минулого року. У нас один мільйон відвідувачів щодня. Важливі речі, які я би хотіла зазначити щодо монетизації: це банерна реклама, це Google AdSense і нативна реклама. Місія, яку ми для себе сформулювали, змінювалася через те, що змінювались і країна, і медіаринок. Якщо у 2000 році це було просто донесення правди, то тепер це також задавати стандарти й шукати істину. Новина є рефлексією на подію, а ось пошук істини — це спільна справа читачів і журналістів. І вигадала це не я, а один із теоретиків такого поняття, як громадська думка, Волтер Ліппман.

Виклики перед медіа сьогодні. Перше — побудова горизонтальних зв’язків з аудиторією. Якщо порівняти часи, коли «УП» створювалась, і теперішню ситуацію, це два абсолютно різних медіаринки. Розвиток соцмереж змушує медіа ставати ближчим до аудиторії. І друге — пошук нових моделей монетизації, тому що банерна реклама, не кажучи вже про передплату, вже не є актуальними, якщо говорити про ринок друкованої преси.

Як залучати читачів до фінансування медіа? Існує три шляхи, як це робити: платний доступ до контенту (paywall), краудфандинг або пожертви та розвиток читацьких спільнот. «УП» у 2020 році обрала третій спосіб і я зараз поясню чому. По-перше, ми створювались у 2000 році як відповідь на цензуру, і для нас право людини на отримання інформації — це базове право. Звісно, ми не можемо сьогодні обмежити доступ до нашого сайту. Знаєте, коли «УП» не працює навіть 10 хвилин, це створює напругу. Тут була Наталія Лигачова, вона якось написала мені, що о 5:30 ранку сайт не завантажувався. Такі повідомлення я отримую майже щодня, коли щось стається з «УП». Я навіть не уявляю, якщо ми введемо платний доступ, яка це буде паніка. В «УП» завжди була соціальна місія: формування суспільства з активною громадянською позицією. Клуб «УП» — це для нас можливість об’єднати таких людей і разом щось робити. Безумовно, це робить наше видання кращим, і це насправді не перебільшення, тому що ми реалізували декілька цікавих проєктів завдяки нашим читачам. Нещодавно ми провели першу відкриту планірку з нашими читачами й почули їхні ідеї. Це цікаво не тільки людям, які хочуть дізнатися, що таке журналістика, але й нам, ми нарешті займаємося побудовою горизонтальних зв’язків із нашою аудиторією.

Для того, щоби побудувати цю спільноту, потрібно з чогось починати. Ми починали з дослідження аудиторії, ми проводили декілька опитувань на сайті «УП», щоби зрозуміти, хто наші читачі. Для мене було відкриттям, що, наприклад, 75 % читачів читають нас постійно й декілька разів на день. Чому читають «УП»? Тому що довіряють як незалежному медіа. Далі ми зібрали фокус-групу з тих людей, які брали участь в опитуваннях. Загалом у цих опитуваннях взяли учать близько трьох тисяч людей, із цих трьох тисяч ми надсилали запрошення всім, хто залишив адресу своєї електронної пошти. В результаті сформувалася група з десяти людей, гендерного принципу не було дотримано, на жаль, тому що були самі чоловіки, але це було також цікаво. Ми сформували також ціннісну пропозицію Клубу «УП». В нас є три рівні членства: 55 гривень, або 125 гривень на місяць, або ж 1250 доларів на рік (таких у нас на сьогодні 23 особи). На цей момент загалом маємо вже більше двох із половиною тисяч підписників. У кожному випадку — різні можливості. Якщо Клуб «УП» — це просто наші прихильники, які готові допомогти, то Толока «УП» — це люди, які отримують знижки та бонуси від компаній — партнерів «УП». Editor’s Club — це люди, які можуть заплатити 1250 доларів на рік, і для них ми робимо окремий дискусійний клуб, де вони зустрічаються, обговорюють якісь важливі теми. Я би хотіла, щоб таких засідань було більше, але через карантинні обмеження це дуже складно. Як працює Клуб «УП»? Це можливість зберігати улюблені статті в кабінеті, можливість дізнаватися про події, це участь у наших опитуваннях. Толока «УП» — це про взаємодопомогу, люди допомагають нам своїми внесками, а наші компанії-партнери у свою чергу допомагають пропозиціями, в результаті всім добре. На кінець 2020 року доходи від мемебершіпу складають 10 % бюджету нашої організації. Ми розвиваємо мембершіп далі, будуть цікаві новини та акційні пропозиції. Зараз ми, наприклад, даруємо кожному учаснику Толоки «УП» фірмову футболку із Дон Кіхотом на гіроскутері.

Гадаю, нам треба прагнути того, щоб через п’ять років читацькі внески складали приблизно 30 % нашого бюджету. Для мене приклад у цьому сенсі — видання The Guardian. Вони проводять фестивалі для своїх читачів, різноманітні івенти, завжди спілкуються з читачами і водночас не обмежують доступ, що цікаво. Я знаю, що є такі випадки, що коли люди стикаються із paywall’ом, вони просто перестають читати це видання.

Микола Демченко: Маріє, розкажіть детальніше про проєкт «Platfor.ma». Я знаю, що ви проходили трансформацію, багато разів змінювали модель.

Марія Фронощук: Так, як мінімум, тричі. Проєкт «Platfor.ma» був заснований у 2010 році. Я приєдналася десь у 2011 році й зайняла позицію директорки з розвитку. Тоді «Platfor.ma» — це була лише афіша культурних подій у Києві, тому що фейсбук-івентів не було. Так вийшло, що із самого початку видання об’єднувало дві аудиторії — людей, які хотіли відвідувати івенти, й організаторів цих подій. Ми вирішили проблеми одних й інших. Це ядро активних городян залишилося із «Platfor.ma» досі.

Після Революції гідності ми зрозуміли, що лише анонсувати події ми більше не можемо, треба говорити також про порядок денний. Ми почали робити видання про культуру та інновації. Було багато дискусій про те, що все погано. Ми почали казати щось, що суперечило цьому тренду, пропонувати, що ми можемо з цим робити, яка є закордонна практика. Минуло, може, два роки — й ми почали розуміти, що нашу ціль, точніше місію (а вона є незмінною із самого початку — просувати позитивні зміни в Україні й допомагати тим, хто це реалізує) ефективніше досягати не лише через медіаформат. Тому ми почали робити колаборації з різними компаніями, з ЮНІСЕФ, з WWF, з ВОЗом, із громадськими організаціями. Ми зрозуміли, що найкраще нам вдається вигадувати щось нестандартне й робити так, щоб важливі теми неможливо було ігнорувати. І просувати ці теми не обов’язково лише на «Platfor.ma». До нас прийшло усвідомлення про те, що ми існуємо в екосистемі стейкхолдерів, які впливають один на одного. Відповідно, ми всі взаємозалежні, й це добре.

Перший параметр нашої сталості — ніхто не керує нашим вибором, «Platfor.ma» і креативна лабораторія належать лише чотирьом членам команди. Єдиний виклик, який перед нами стоїть, — це те, що ми досі здебільшого працюємо за форматом проєктної роботи. Тобто в нас є, наприклад, проєкт із Amnesty International, є проєкт із Центром громадського здоров’я, але якщо проєктів немає, то відповідно немає й постійного притоку тих самих фінансів для того, щоб реінвестувати. По суті зараз складається так: близько 80 % нашого бюджету — це те, що ми отримуємо від проєктної роботи з різними стейкхолдерами (міжнародні організації, громадські організації і відповідальний бізнес) і 20 % — це проєктні гранти. Ну, й зараз ми вже третю спробу робимо залучати нашу аудиторію до того, щоб вона могла підтримувати нас у форматі клубу. Поки нам не подобається жоден із форматів, які є, й нам не подобається, що ми вигадуємо в рамках цих форматів.

Микола Демченко: Коли ви говорите про проєкти, про які саме проєкти йдеться?

Марія Фронощук: Ну, наприклад, роки три тому ВОЗ і Центр громадського здоров’я хотіли зробити кампанію про проблему резистентності до антибіотиків. Або у ЮНІСЕФа є потреба розповідати про вакцинування. Ми приходимо і допомагаємо. Із ВОЗом треба було за маленький строк і маленький бюджет потрапити у прайм-тайм новин. Ми зробили лікарський реп, тобто ми переконали одних із найкращих лікарів заспівати реп про резистентність бактерій до антибіотиків. Текст, відео — все це ми зробили за два тижні. Або із ЮНІСЕФом ми робили челенджі в тіктоку для того, щоб діти самі розуміли, що таке права дітей. Або ми з ініціативою YES та «Gres Todorchuk PR» робили «Парк корупції» — наша команда повністю робила сторітелінг, усі тексти, що там були. Точково ми долучаємося і пропонуємо рішення. Якщо потрібно зробити відео, зробимо відео. Якщо треба зробити додаток, ми зробимо додаток. Так, це трошки головний біль насправді, тому що постійно треба вчитися. Але з цих експериментів народжуються нові продукти.

Микола Демченко: Портал AIN UA — найбільший в Україні спеціалізований портал про IT.

Ілля Кабачинський: Так, ми говоримо про tech-індустрію. Я буду говорити про останні п’ять років, бо саме стільки я працюю на порталі. AIN.UA був створений у 1999 році. За рахунок чого ми незалежні й виживаємо? Ми намагаємося диверсифікувати наші прибутки, тому що є банерка, є звичайний піар, є спецпроєкти, подкасти. На даний момент ми запустили сервіс вакансій, він приносить ледь не 30 % прибутків, тобто теоретично, якби реклама в один день вмерла, в нас би все одно залишалися гроші. Ми операційно прибуткові, в нас із цим немає проблем.

За рахунок чого цього досягаємо? Ми намагаємося бути максимально ефективними й витрачати гроші недаремно. У нас, наприклад, усього чотири журналісти й ми робимо з ними мільйон плюс «уніків» на місяць. Ми намагаємося об’єднувати задачі, якщо це виходить, не витрачати на те, що ми не знаємо, як правильно зробити. «О, давайте запустимо нову рубрику і наймемо 16 журналістів» — у нас такого немає. Ми проводимо якісь експерименти, за рахунок цього не витрачаємо дарма гроші. Для того, щоб ефективно працювати з рекламодавцями, в нас є окрема велика команда. Вони собі працюють, приносять проєкти, в нас не найгірша репутація на ринку.

Плюс ми працюємо у дві сторони: до нас приходять і ми також ідемо. Ми намагаємося працювати проактивно, дуже часто ми приходимо до потенційних рекламодавців уже з готовими ідеями. У нас не найбільші ціни на ринку. В нас також є англомовна версія, а чимало компаній працюють на західний ринок, їм важливо свою рекламу та промо видавати кількома мовами. Знову ж таки сервіс вакансій створений для того, щоб не сильно залежати від реклами й донатів. Якби ми запустили донати, ви всі на мене підписалися б, але коли я випустив би поганий текст, кожен прийшов би, плюнув би мені в спину і відписався би. У випадку з донатами кожен підписник — це твій рекламодавець і потрібно перед ним відповідати.

Ми думаємо, як нам вирости не в плані трафіку, а в ширину. Можливо, запустимо ще якійсь проєкт плюс будемо більше інвестувати в подкасти.

Кількість читачів нашого видання обмежена в Україні, тому що як не крути наш core — це Україна, стати за трафіком, як «Українська правда», ми ніколи не зможемо, тому що ми не соціально-політичне видання, не пишемо на широкі теми. Думаємо створити більше сервісів для стартаперів, для якоїсь частини нашої аудиторії, щоб вона частіше до нас приходила. Є якісь новини, про які ми пишемо перші або єдині, — в цьому також наша фішка.

Тарас Прокопишин: Я — із The Ukrainians Media, зараз ми це називаємо незалежною медійною екосистемою, хоча починалося це все як онлайн-блог про успішних українців. Я впевнений у тому, що ми — наймолодше, найменше й найбільш нішеве медіа в порівнянні з колегами, з якими ми сьогодні спілкуємося. Коли ми починали нашу історію (це було одразу після Євромайдану), ми не мали цілі створити медіа. Я та двоє моїх колег — ми мали певне відчуття, нам не подобався віктимний дискурс, оцей культ об’єктності і страждальництва, тож ми вирішили розповідати про суб’єктних людей, проактивних та відповідальних. Тоді ми запустили блог, ми публікували одне інтерв’ю щотижня, для нас це тоді була волонтерська робота, така друга фултайм-робота, яку ми робили вечорами й ночами.

Таким був перший етап розвитку проєкту. Мені здається, що це було дуже на часі. Якщо би ми пробували реалізувати ту саму ідею зараз, то вона би не спрацювала. А тоді, після Євромайдану, всі були натхненні, всі хотіли бачити інших активних людей, усі хотіли бути активними. Відповідно, ми почали писати великі портретні інтерв’ю й публікувати їх. Ми робили це приблизно півтора року. Ми від цього кайфували. Мені так здається станом на сьогодні, що в той момент наші інтерв’ю були трошки іншими, ніж те, що в більшості було на ринку. Це був лонгрід-підхід, slowmedia-підхід, у нас не було взагалі ніякої реклами й дотепер у нас немає банерів. Ми не працюємо з великою кількістю рекламодавців. Ми робили ексклюзивне ілюстрування кожного інтерв’ю. Ми відчували дуже великий запит. Попри те, що ми створювали дуже мало контенту (ми й зараз його створюємо не багато), ми відчували фантастичний зворотній зв’язок.

Але, очевидно, що волонтерський запал коли-небудь зникає. Ми вирішили рухатися далі — так почався другий етап в існуванні нашого медіа. Наші стартові інвестиції — це три студентські стипендії. Хтось сміється з цього, але це якась частинка нашої історії успіху. В нас не було грошей — ми пішли до наших читачів, у кінці 2015 року ми організували крайдфандингову кампанію, тоді ми назбирали близько 130 тисяч гривень. Зараз це невеликі гроші, але тоді це була просто фантастика для організації. Ми оновили за ці кошти сайт.

Відтоді The Ukrainians розвивався по-різному, якісь ідеї чи формати відживали, щось нове народжувалося. Ми виокремили в підмедіа розділ «Репортажі», тепер це окремий сайт літературних репортажів Reporters. У нас є місія — це уможливлення позитивних соціальних змін за допомогою інструментів журналістики. Відповідно, є якісь підзавдання, одне з яких — це розвиток україномовної літературної репортажистики. У нас є також невелике медіа про лідерів креативних індустрій, у нас є проєкт «Новини здорової людини» (після результатів останніх президентських виборів ми вирішили, що треба рухатися до ширшої аудиторії), в нас є проєкт про книжки «Читанка», ми запустили подкасти.

По факту з невеликого журналу ми перетворилися на незалежну медійну екосистему. Нам це дуже подобається, ми робимо те, що вважаємо важливим і потрібним. Це успіх — ми дожили до цього моменту, не йдучи на якісь ціннісні компроміси. Станом на сьогодні наша бізнес-модель складається із трьох ключових частин. Найбільша (приблизно 60 %, але вона змінюється постійно) — це грантові кошти, приблизно 30 % — це кошти, які ми заробляємо спецпроєктами і сторітелінговою студією (ми пишемо книги для компаній) і приблизно 10 % — це кошти читачів.

У травні 2020 року ми запустили мембершіп-програму. Ми називали це амбасадорською кампанією, ми активізували наших найлояльніших читачів і читачок підтримувати нас. У нас 50–100 унікальних хостів на місяць і у нас зовсім інша логіка взаємодії з аудиторією — значно більш горизонтальна, відверта. Ми називаємо це магією мембершіпу, бо вона створює щодня нові можливості, які ми дотепер не до кінця використали. Сподіваємося, що співвідношення наших доходів цього року значно зміниться в напрямку читацької підтримки. Зараз маємо лише 500 мемберів і мемберок, але в принципі, якщо говорити про співвідношення унікальної аудиторії й підписників, то це дуже непоганий показник. Щодо мембершіпу — в нас зараз є три стандартних формати: 50, 100 і 200 гривень на місяць.

Микола Демченко: Яку цінність ви даєте своїм підписникам?

Тарас Прокопишин: Це хороше питання. Ми теж багато про це думаємо й не завжди маємо відповідь. Звісно, в нас є якесь уявлення про membership value. Оскільки в нас немає дуже багато контенту, ми фокусуємося не на кількості, а на якості. Цю якісь ми «продаємо», цю якість підтримує наша аудиторія. За результатами аналізу заповнених анкет для підписників ми бачимо, що наша аудиторія підтримує нашу місію, ідею проєкту, нашу команду, а також хоче, щоб в Україні було більше якісного україномовного контенту.

Микола Демченко: У мене таке відчуття, що мережа підписників чи тих, хто підтримує незалежні медіа, в Україні є обмеженою. Як будемо розширювати цю аудиторію?

Тарас Прокопишин: Мені здається, це тільки початок історії. Сьогодні Віталій Сич сказав, що «НВ» на сьогодні має 12 тисяч підписників. Я думаю, може бути в рази більше — це питання стратегічної, маркетингової роботи. Коли ми починали нашу історію, ми раділи, що нарешті в Україні є Netflix, Spotify та інші, які навчають українців культури споживання контенту, культури плати за нього, вони задають тренд. Тому в мене відчуття, що цей пиріг буде поступово збільшуватися, незалежно від того, як будуть діяти ті, хто зараз є на ринку. Мембершіп буде ставати буденністю.

Севгіль Мусаєва: Ми говорили про те, що в нас медіа є олігархічними, а маленька частка незалежних медіа, на жаль, не може об’єднатися. Я вважаю, що тут якраз ми маємо об’єднуватися для досягнення спільної мети, зокрема пояснення нашим читачам, чому підтримка незалежних медіа є такою важливою. Я думаю, що великі та маленькі гравці ринку можуть цю ідею підтримувати, створювати ситуативне партнерство, щоби пояснювати, чому важлива читацька підтримка.

Марія Фронощук: Я погоджуюся з тим, що казали мої колеги: щоб ділити пиріг, спочатку треба його збільшити. Не проштовхуючи сплату за контент… Я би навіть не назвала це «сплатою за контент». Ніхто не купує контент — купують цінність, яку контент несе. Десь це буде конкурентна перевага, яка є в цій інформації, десь це будуть розваги («Нетфлікс», наприклад). Коли журналісти думають, що вони продають контент, це шлях у нікуди. Ніхто не йде в незалежну журналістику заради грошей. Це не заради грошей точно! А якщо це не заради грошей, то це варто підтримувати.

Ілля Кабачинський: Я не буду довго говорити про підписників, бо в нас їх немає. Мені не дуже подобається ідея, мовляв, давайте когось підтримувати. AIN.UA — це бізнес. Якщо ми хочемо брати в людей гроші, ми повинні давати їм супер’якісний контент. Якби я знав, що завтра долар буде на 30 копійок дорожчим, а біткойн — на 2 тисячі доларів, я б це закрив за paywall і продавав би цю інфу. Тоді я би зрозумів, за що я її продаю. В іншому випадку ми робимо якісний контент і ми навчилися його монетизувати за рахунок якихось своїх моделей. Колись же люди купували та передплачували газети, зараз навчаться платити і за хороший онлайн-контент. І тезу про те, що в журналістику не йдуть за грошима, я, звісно, не підтримую. Ми платимо хороші зарплати й гонорари, в нас крадуть вакансії.

Фото — Валентина Науменко

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Известный украинский комик удивил, как закрутил бизнес с Гордоном и кто ему в этом помог
TSN
2025-09-12T05:06:21Z
С чем носить штаны карго этой осенью: пять модных сочетаний
Gazeta UA
2025-09-12T00:18:46Z
У Лаврова отреагировали на интервью Аллы Пугачевой
Comments UA
2025-09-11T20:45:33Z
Сидни Суини боксирует и страдает в трейлере фильма "Кристи"
GameMag
2025-09-11T20:21:55Z
Официально: «Возвращение в Сайлент Хилл» дебютирует в российских кинотеатрах 22 января
GameMag
2025-09-11T20:21:20Z
Более 400 событий: "Книжкова країна" объявила программу фестиваля
Апостроф
2025-09-11T19:57:10Z
На войне погиб известный украинский актер
Comments UA
2025-09-11T19:51:04Z
Одесский андеграунд и экологические вызовы: готовящий 16-й Одесский международный кинофестиваль
Апостроф
2025-09-11T19:06:36Z
Ремонт обернулся сенсацией: в стене нашли скрытые сокровища искусства
TSN
2025-09-11T19:06:23Z
Без света и тепла: сможет ли Путин осуществить свой мерзкий сценарий и уничтожить энергетику
Telegraf
2025-09-12T05:03:44Z
Страховой стаж: когда шахтеры могут выйти на пенсию
ZN UA
2025-09-12T03:42:34Z
Инфляция замедляется быстрее ожидаемого: НБУ объяснил почему
Корреспондент
2025-09-12T03:21:51Z
Ошибки в соцвыплатах: почему украинцам начисляют "не те" суммы
Знай
2025-09-12T03:06:11Z
В Украине пересмотрели надбавки учителям: как изменились суммы выплат
Хвиля
2025-09-12T02:15:06Z
Как война рождает уникоров: топ-тренды украинских стартапов, которые изменят мир через 20 лет
Comments UA
2025-09-12T02:12:44Z
Украина получит "репарационный кредит" от ЕС: озвучена сумма
Хвиля
2025-09-11T21:30:07Z
Несмотря на атаки БпЛА: РФ впервые с 2022 года открыла аэропорт Краснодара
Корреспондент
2025-09-11T20:12:25Z
Новые лимиты на денежные переводы в Украине 2025: что изменилось с 1 июня
Хвиля
2025-09-11T19:45:08Z
Туск: Варшава будет сотрудничать с Киевом в создании систем противодействия дронам
Апостроф
2025-09-12T05:27:59Z
Атака БПЛА по Польше стала стратегической ошибкой Путина, но есть неожиданный нюанс
Comments UA
2025-09-12T05:27:23Z
Россияне жалуются на массированную атаку беспилотников
Gazeta UA
2025-09-12T05:27:19Z
Экс-президента Бразилии приговорили к 27 годам тюрьмы
Корреспондент
2025-09-12T05:21:27Z
Атака российских дронов на Польшу могла быть ошибкой — Дональд Трамп
ZN UA
2025-09-12T04:51:40Z
"Киев несет полную ответственность": Сийярто отметился новым скандальным заявлением
Comments UA
2025-09-12T04:45:31Z
Путин всячески возражал: стало известно о страшной проблеме, которой Россия не избежит в 2026 году
Comments UA
2025-09-12T04:42:06Z
В США презентовали законопроект по России: детали
TSN
2025-09-12T04:36:39Z
Польша таки решилась на грозный ответ РФ за атаку дронами: что заявил Туск
Comments UA
2025-09-12T04:33:50Z
Неизвестные дроны атаковали Смоленск: взрывы прогремели возле завода "Лукойл"
UAToday
2025-09-12T05:27:31Z
Ночью дроны поразили нефтебазу «Лукойл» в российском Смоленске
Апостроф
2025-09-12T05:09:08Z
В США разъяренный студент устроил стрельбу
TSN
2025-09-12T05:06:46Z
Турист спрыгнул с круизного лайнера, чтобы не платить долг за азартные игры
TSN
2025-09-12T05:06:29Z
В Сумах горит после атак РФ по нежилому помещению
Апостроф
2025-09-12T04:48:44Z
В Україні попит на батат перевищує пропозицію
AgroNews
2025-09-12T04:03:44Z
Россия содрогалась от взрывов: в каких городах ночка выдалась адской
Comments UA
2025-09-12T03:48:51Z
В Сумах прогремели взрывы, город россияне атаковали город ударными дронами
ZN UA
2025-09-12T03:30:18Z
Звонки в дверь среди ночи напугали людей: полиция нашла неожиданного виновника
TSN
2025-09-12T02:51:39Z
Украинцы требуют отменить домашние задания для младших классов
Знай
2025-09-12T05:21:45Z
Выплатят вместо пенсии: в ПФУ назвали категории, которые получат соцпомощь
Хвиля
2025-09-12T05:12:20Z
13 сентября — какой церковный праздник, который не советуют делать народные приметы в этот день
TSN
2025-09-12T05:06:40Z
Нужно остерегаться змей: давние традиции в народный праздник 12 сентября
UAToday
2025-09-12T05:06:05Z
Украинские справки не признают: как в Польше получить выплаты по инвалидности – инструкция
Хвиля
2025-09-12T04:45:50Z
Высотой с трехэтажный дом: украинец вырастил самый высокий подсолнечник в истории — фото
TSN
2025-09-12T04:36:52Z
Итоги 11.09: Гибель пилота и поражение корабля
Корреспондент
2025-09-12T04:21:39Z
Досрочная пенсия в Украине: кто может получить выплаты в 50-55 лет
Знай
2025-09-12T04:06:26Z
Пенсионеров массово штрафуют: могут забрать половину пенсии
Знай
2025-09-12T03:36:47Z
Эти продукты крайне опасны после 60 лет: срочная оговорка для пенсионеров
Comments UA
2025-09-12T05:09:06Z
Когда завтракать, обедать и ужинать, чтобы похудеть: ученые вывели формулу
Gazeta UA
2025-09-11T23:03:03Z
Какой овощ осени способен усилить либидо и улучшить отношения
Gazeta UA
2025-09-11T22:12:20Z
Что нельзя готовить в алюминиевой посуде: эти ошибки совершают почти все
Gazeta UA
2025-09-11T21:57:39Z
Почему комары кусают именно вас: дело не в группе крови
TSN
2025-09-11T15:33:07Z
Опасные числа сентября—19 и 20: что ни в коем случае нельзя делать на огороде в эти дни и почему
TSN
2025-09-11T15:06:21Z
Ученые определили любимые блюда, которые повышают риск деменции: что нужно знать
TSN
2025-09-11T14:51:51Z
Уменьшает стресс и помогает быстрее заснуть: почему важно читать перед сном
Знай
2025-09-11T14:51:40Z
Нетрадиционная практика для улучшения здоровья: это может сделать каждый
Comments UA
2025-09-11T14:36:30Z
В Китае выпустили люксовый электрифицированный аналог Rolls-Royce за $62 500
Фокус
2025-09-11T11:21:56Z
Проблем не будет: в каких случаях можно сесть за руль без прав и не получить штраф
Знай
2025-09-11T10:51:41Z
4,9 с до сотни и запас хода 1300 км: BYD выпустил недорогой семейный внедорожник
Фокус
2025-09-11T09:57:17Z
Яркая звезда 80-х: в Киеве заметили редкий заряженный спорткар Mercedes-AMG
Фокус
2025-09-11T08:51:41Z
В Украине вырос спрос на гибридные автомобили
Корреспондент
2025-09-11T08:27:23Z
На украинский рынок выходит недорогой электрокроссовер Ford Puma
Фокус
2025-09-11T07:30:10Z
Не узнать: новая Toyota Corolla 2026 засветилась до премьеры
Фокус
2025-09-11T06:42:14Z
Украинские водители предпочитают электромобили: самые популярные авто
Хвиля
2025-09-11T04:45:06Z
Не дороже смартфона: водителям назвали бюджетные авто до 1000 долларов
Хвиля
2025-09-11T03:06:06Z
DeepState: Оккупанты захватили новые территории на Северском направлении
Новости Украины
2025-09-12T05:21:36Z
Россияне приближаются к Краматорску: в ISW говорят, где им удалось продвинуться
ZN UA
2025-09-12T05:06:10Z
Синоптики дали прогноз погоды на сегодня 12 сентября в Украине
UAToday
2025-09-12T04:30:35Z
Новая система оплаты проезда во Львове: какую важную информацию следует знать
Политека
2025-09-12T03:30:43Z
Метро и маршрутки по цене такси: украинцам готовят подорожание общественного транспорта
Знай
2025-09-12T02:12:26Z
Гороскоп на сегодня 12 сентября: новости тельцов, критика львов и здоровье скорпионов
Знай
2025-09-12T01:33:38Z
Погода готовит удар: названы области, где 12 сентября пройдут сильные дожди
Хвиля
2025-09-12T01:30:13Z
Гордость Донбасса стала руиной: каким был Донецкий вокзал и что с ним сделали войны
Telegraf
2025-09-11T23:30:34Z
На каком участке фронта ситуация критическая: комментарий военного
Comments UA
2025-09-11T21:42:21Z
Сотни пещерных рисунков исчезло через дыхание туристов
Gazeta UA
2025-09-12T05:18:06Z
Омлет без молока: эти рецепты покорят даже тех, кто его не любит
TSN
2025-09-12T05:06:28Z
Скользкая ловушка на подъездной дорожке: почему мох появляется осенью и как от него избавиться
Знай
2025-09-12T04:51:11Z
Почему под орехом надо собирать опавшие листья
Gazeta UA
2025-09-11T23:33:31Z
Останется в старости одинокой: какие черты матери отталкивают детей во взрослом возрасте
Gazeta UA
2025-09-11T21:42:16Z
Шесть лучших оттенков для интерьера: как превратить дом в центр комфорта и уюта
Gazeta UA
2025-09-11T21:27:54Z
Красивые, но смертельно опасные: какие комнатные растения лучше не держать дома
Gazeta UA
2025-09-11T21:15:05Z
Плитка сияет как новая без химии: секреты блеска, о которых вы не знали
Знай
2025-09-11T20:51:51Z
Три вещи, которые повреждают пластиковые окна и подоконники
Gazeta UA
2025-09-11T19:48:17Z
Стало відомо, як змінилися ціни на пшеницю та кукурудзу
AgroNews
2025-09-12T05:06:45Z
Магнитная буря 12 сентября: какой сегодня будет мощность
TSN
2025-09-12T04:06:47Z
iPhone 17 получил скрытое обновление: об этом не говорили на презентации
TSN
2025-09-12T03:51:31Z
Самые нелепые ошибки ИИ будут отмечать новой премией Дарвина: кого уже номинировали в 2025 году
TSN
2025-09-12T03:51:22Z
Как распознать умную женщину по ее движениям: пять видимых признаков
Gazeta UA
2025-09-12T00:09:25Z
Археологи нашли средневековое поселение с более чем 600 объектами
Gazeta UA
2025-09-11T22:42:25Z
Новая «космическая стена»: NASA выпроводило китайцев из проектов и закрыло им вход на базы
Новости Украины
2025-09-11T20:36:38Z
Состоялась премьера Borderlands 4 — представлен кинематографичный трейлер к запуску
GameMag
2025-09-11T20:21:03Z
Искусственный интеллект и безопасность: эксперт объяснил, может ли ИИ подтолкнуть к ядерной войне
Апостроф
2025-09-11T20:12:01Z
Ворскла уступила в матче финального раунда квалификации женской ЛЧ
Корреспондент
2025-09-12T05:27:56Z
Реал приблизился к подписанию защитника Ливерпуля
Корреспондент
2025-09-12T04:51:57Z
Лидер Ман Сити может стать партнером двух украинцев
Корреспондент
2025-09-12T04:09:39Z
Мбаппе поделился подробностями отношений с отцом
Корреспондент
2025-09-12T03:18:22Z
Эмерик Ляпорт снова стал игроком Атлетик Бильбао
Корреспондент
2025-09-11T19:54:51Z
Лига чемпионов-2026/27: определен стадион на финальную игру
Корреспондент
2025-09-11T18:27:43Z
Канело - Кроуфорд: Усик дал прогноз на бой века
Telegraf
2025-09-11T16:45:22Z
Сборная Молдовы осталась без тренера ввиду плачевных результатов
Корреспондент
2025-09-11T16:33:37Z
"Коррупция процветает": бывший советник Суркиса прошелся по "Динамо" после ухода
Telegraf
2025-09-11T16:18:47Z