MY.UAНовини
«YouTube – хороша платформа як для поширення фейків, так і для поширення здорового глузду»
«YouTube – хороша платформа як для поширення фейків, так і для поширення здорового глузду»

«YouTube – хороша платформа як для поширення фейків, так і для поширення здорового глузду»

«Самі собі медіа. Як це робити якісний продукт для телебачення і YouTube» – такою була тема останньої панельної дискусії, яка відбулась 13 лютого у рамках другого Медіадня Премії імені Георгія Гонгадзе.

Як створювати продукт на ютубі і чи може він конкурувати із телебаченням? Чому саме зараз є унікальне вікно можливостей для українських блогерів, зокрема ютуберів? Які є способи заробляти на ютуб-каналі і чи може він сам себе окуповувати? Чи варто змінювати свій контент в залежності від коментарів? На ці та інші теми говорили учасники цієї дискусії: засновник і ведучий «Телебачення Торонто» Роман Вінтонів, журналістка і телеведуча Тетяна Даниленко, автор ютуб-каналу «Клятий раціоналіст» Артем Албул і тревел-блогерка Марія Себова.

Першу дискусію читайте тут. Другу – тут. Третю – тут.

Богдан Амосов: Сьогодні говоримо, як створюється продукт на ютубі і чи може він взагалі конкурувати із телебаченням. Я уважно стежу за рейтингом українських ютуб-блогерів. Кожен день збільшується кількість українських ютуберів, збільшується їхня аудиторія, збільшується кількість тем, які піднімаються в українському ютубі. І це не тільки політика, кіноогляди, огляди серіалів, тревел-блоги, але це може бути щось зовсім незвичне, наприклад, блог жінки з села, яка просто доглядає за козами, і її дивляться, що цікаво. При цьому ми бачимо, що українські журналісти останнім часом починають потроху перебиратися на ютуб. Вони або відкривають власні ютуб-канали, або вони готують разом і відкривають цілі ютуб-студії, або паралельно своїй основній роботі вони також ведуть свій ютуб-блог. Навіть ми бачимо, що ютуб починає стикатися в якихось конфліктах з телебаченням і інколи може перемогти в таких кейсах.

Я пам’ятаю, з чого починалося «Телебачення Торонто» багато років тому, пам’ятаю того початківця Майкла Щура, коли ти робив ще інтерв’ю з Володимиром Рибаком. Чи думав ти, що настільки розростеться твій проєкт, що він матиме велику студію, велику команду сценаристів, які є ще й стендаперами? Як твій маленький проєкт став великим?

Роман Вінтонів: Що дозволило? Напевно, що команда. Коли є ідея, а немає, кому її реалізовувати, то робиш своїми руками і це має свою стелю. Коли є команда, тоді це масштабується і виростає в такий проєкт.

Богдан Амосов: Тетяна Даниленко зараз робить свій ютуб-блог, раніше вона працювала на телебаченні. Наскільки тобі комфортніше працювати в ютубі, що змінилося в твоїй роботі?

Тетяна Даниленко: Я б сказала так: мене виштовхало в ютуб, тому що я звільнилася з телеканалу, який був придбаний Віктором Медведчуком. Я звільнилася разом із 300 своїми колегами включно з монтажерами, операторами та іншим техперсоналом. Після цього постало питання – куди йти працювати далі? Так сталося, що я – ведуча ток-шоу, не ведуча новин, не ведуча ще чогось. І от в цьому жанрі вибір дуже простий: ти або працюєш на Віктора Медведчука, або ти працюєш на Петра Порошенка, який фінансує не менш упоротий контент, тільки з проукраїнських позицій, тобто з таким самим мінімумом представлених точок зору. Зараз ще з’явився канал у Ахметова. І є маленькі телеканали типу «24» Садового і «4» зараз незрозуміло чий. «24» і «4» всіх не вмістять. Тож так сталося, що моя робота на ТБ закінчилася і мені довелося думати про створення власного ютуб-каналу. І тут я зіткнулася із тим, що навіть на контент в ютубі потрібні кошти. Кошти – це теж залежність.

Я намагаюся досі вигадувати велосипед – як зробити так, щоб не від кого не залежати. Є такі три базові факти, з яких я виходила. Минулої осені Інтерньюз провів велике дослідження і з’ясував, що для українських громадян ютуб – це третє джерело отримання суспільно важливої інформації (по суті – новин), і вже ці місцеві вибори проходили в цій реальності, тобто гроші почали кочувати потихеньку з ТБ, з радіо в ютуб. Факт номер два: у проросійських блогерів більша аудиторія і з цим треба боротися. І факт номер три: Росія не сьогодні-завтра випиляється з соцмереж, вже є відповідний рух в цій бюрократичній машині, коліщатка вже закрутилися, і ми, журналісти, блогери, повинні зараз поборотися не за їхню, а за свою аудиторію, яка є захопленою тими блогерами, які або отримують звідти фінансування, або є російськими блогерами. Це унікальне вікно можливостей, в яке кожен український блогер має якимось чином застрибнути, це дуже хороший шанс на те, щоб почати створювати класний контент. Тому я почала робити свій ютуб-канал, не маючи для цього жодних ресурсів. Звичайно, стикаюся з великими проблемами, але я вважаю, що це справа потрібна. Потрібно окопатися в ютубі і працювати в ньому, тому що зараз ті телевізійні канали, які створюються, все одно створюють свої ютуб-платформи, які транслюють не лише той контент, який є в аналоговому чи цифровому ТБ, а й контент для ютуб-аудиторії. Зараз всі зрозуміли, що це дуже важливий майданчик, можливо, найважливіший на найближчі роки. І поки що в ньому є достатньо високий рівень свободи, якого вже немає, наприклад, в твіттері і фейсбуці, тому люди починають шукати якусь альтернативу. Ютуб зараз найкрутіша платформа, в яку потрібно вкладатися, це розуміють всі, і я так само.

Богдан Амосов: Твоя робота якось змінилася, коли ти почала працювати в ютубі?

Тетяна Даниленко: Я була абсолютно впевнена, що ютуб дає можливість більшої інтелектуальної свободи, більшої свободи самовираження, свободи форм тощо. З’ясувалося, що це не зовсім так. По-перше, я все-таки відчуваю себе журналістом, а не блогером, навіть даючи достатньо суб’єктивний аналіз подій. Все-таки мені складно сказати, що той-то є чортом чи ще кимось. Мені важко через себе переступити і мені принизливо це робити. Я себе так і не зламала в цьому сенсі. І друге – те, що ти залежиш від смаків аудиторії, а аудиторія хоче дуже однозначних, полярних оцінок. Зеленський кілька днів тому заявив, що він в пошуках радикального центризму (правда, незрозуміло, що це таке в політиці). А от в медіа такий центризм має проявлятися в тому, що там повинні бути представлені різні точки зору. Я поки що вивчаю цей інструмент, я в ньому взагалі новачок, в порівнянні із Вінтонівим я – людина, яка ходить в дитсадок, а він – людина, яка вже закінчила МВА. Поки що я намагаюся намацати «ерогенні зони», а деякі «ерогенні зони» я бачу, але соромлюся на них натискати.       

Богдан Амосов: Артеме, ти розвінчуєш міфи, які насправді здебільшого плодить і саме ТБ. Зараз ми бачимо дуже багато мракобісся: і підземні секретні лабораторії США, і те, що від 5G можна захворіти коронавірусом, а коронавірус ти можеш вилікувати імбирем тощо. Як ти гадаєш, ютуб зараз може стати тим майданчиком, який навпаки буде це все розвіювати, сприяти критичному мисленню, виховувати людей після того, що вони подивилися на ТБ?

Артем Албул: Ні. Коли ми говоримо про будь-який майданчик, то варто розуміти, що це просто майданчик – будь то телеканал чи ютуб-канал. Вирішує якість інформації. З одного боку, можна згадати україномовні науково-популярні канали, які займаються оригінальним, перекладним чи ще якимось науково-популярним контентом, викриттям соціально-політичної тематики, викриттям різноманітних фейків. Але при цьому можна згадати, що є такі ж самі україномовні канали, які продукують в ютубі купу маячні – антивакцинаторської, «пласкоземельної» тощо. Тому кожного разу, коли ми говоримо про те, що ютуб краще за ТБ, це доволі велике узагальнення. Так, є свої переваги в тому плані, що я працюю чітко сам на себе і трішки на Сороса. Я вважаю, що на ютубі має бути такий само серйозний підхід, як і в будь-якій іншій інформаційній діяльності. У самого по собі ютуба є намагання контролювати, наприклад, контент людей, які заперечують ковід, це маркується, з цього знімається монетизація, але люди, які хочуть знайти цю інформацію, можуть знайти її і на ютубі також. Треба боротися і протидіяти вже створеним міфам і фейкам, але насправді це не дуже ефективно. Я не бачив жодного кейсу, коли аудиторія викриття якогось міфу чи фейку була б співставною із аудиторією, яка подивилась міф чи фейк. Антифейкова діяльність завжди наздоганяє. Тому, як на мене, важливо створювати такий плацдарм, де люди просто будуть вчитися і того, що ми називаємо критичним мисленням, і науковому підходу, і перевірці інформації. Ми мусимо не лише постфактум боротися із вже створеними фейками, ми мусимо створювати такі умови, щоб людина могла саморозвиватися, щоб вона могла поставити під сумнів фейк в момент знайомства з ним, а не колись потім. Я думаю, що ютуб – хороша платформа як для поширення фейків, так і для поширення здорового глузду.

Як ми можемо вирішити проблему із критичним мисленням населення? Зробити якомога більше різнопланового якісного контенту. Критичне мислення – це не якась така штука, якої можна піти і просто навчитися. Це компетенція, дуже комплексне поняття – це і світоглядні позиції, і знання, і навички тощо. Компоненти критичного мислення можуть бути подані в абсолютно різних форматах.

Богдан Амосов: У Маші Себової є тревел-блог. Раніше вона працювала на Новому каналі, теж робила тревел-програму. Наскільки змінилась твоя робота як людини, яка робить тревел-продукт? Скільки ресурсів потребує такий ютуб-блог?

Марія Себова: Насправді моя робота не дуже відрізняється від мого підходу на ТБ, де у мене була не окрема програма, а спецпроєкт «Європа за копійки». Мені канал виділяв гроші, в мене був оператор і, звичайно, коли я поверталася із подорожі, то у мене був режисер монтажу. Робота на ютубі, коли ти запускаєш самостійно свій канал і в тебе немає додаткового фінансування, відрізняється тільки тим, що ти все маєш зробити сам. Знімати я ще могла, але для мене найпроблемнішим було навчитися монтувати. У мене просто не було іншого виходу, тому я навчилася. Організація подорожі на такому самому рівні і лишилася. Я ніколи не їжджу в подорожі просто так. Мені часто пишуть люди, які теж хочуть запустити свій тревел-блог. Вони кажуть: ми багато подорожуємо і хочемо паралельно щось знімати. Я кажу: подивіться на всіх популярних тревел-блогерів. Якщо вони їдуть у подорож, вони їдуть туди працювати, вони організовують собі подорож під зйомки, а не під відпочинок. У мене головне – світовий день, тому від світанку до заходу сонця я маю знімати. Я щодня встаю о 5 ранку, це класика жанру, у мене є перелік локацій, які я хочу відзняти. Єдине, що відрізняється від ТБ, і мені це дуже подобається: коли ти робиш будь-яке телешоу, у тебе має бути обов’язково драматургія. Вона і в ютубі має бути, але на ТБ, якщо її немає, ти маєш створити її штучно. Якщо ти працюєш на заводі, для кадру ти маєш щось зламати, тобто ти маєш щось зробити, щоб була якась стресова ситуація, ти з неї виходиш і є потім з чого зробити драматургію в шоу. Найголовніша перевага ютубу для мене – в тому, що ти не маєш навмисно створювати драматургію. Звичайно, в подорожах трапляються різні неочікувані ситуації, але це природня драматургія, яку не створив навмисно, щоб потім обдурити свого глядача. Я – погана актриса, тому мені завжди давались важко всі ці телевізійні історії. Дуже класно, що зараз я можу просто вийти перед своєю аудиторією і сказати прямо: сьогодні буде так і так. Це та свобода, яку дає ютуб.  

 

Богдан Амосов: Питання, яке постає у багатьох, хто хоче завести свій ютуб-блог: як на цьому заробляти? Ми знаємо, що монетизація ютубу в Україні дещо нижча, ніж у США, в Європі і навіть у Росії. Які є способи заробляти на ютуб-каналі і чи може він сам себе окуповувати?

Роман Вінтонів: У нас зараз не стоїть питання вийти на окупність. Наше завдання – вийти на такий рівень, коли наші заробітки або донати будуть дорівнювати нашим витратам. У нас зараз є чотири джерела, з яких ми отримуємо гроші, щоб випускати проєкт: це донорська підтримка, це донати на Патреоні, це рекламні інтеграції у наших випусках, а також монетизація на ютубі. Останнє – найменше джерело. В принципі, якщо у вас є підтримка вашої аудиторії, то Патреон – це ваш шлях. Якщо ви зібрали хорошу аудиторію, то у вас додається комерційна складова, бо ваша аудиторія може бути цікавою рекламодавцям, але поважайте ваших глядачів, щоб не переборщити з рекламою. Якщо у вас є ідеї, які допомагають розвиватися суспільству, демократії, ви можете сміливо йти до донорів і просити їх про підтримку. Якщо у вас є мільйонні перегляди, може бути монетизація на ютубі. Я не впевнений щодо тези, що в Росії вища монетизація, вона там більша тільки за рахунок того, що росіян більше, ніж українців. Перегляди в Росії не є дорожчими за українські перегляди. Перегляди, за які ютуб дає більше грошей, це Північна Європа, Близький Схід, частково Північна Америка.

Богдан Амосов: На ТБ ми звикли до того, що реклама обрамлена відбивками. У вашому проєкті ви обігруєте рекламу, у вас завжди цікаві скетчі. Як ви шукаєте рекламодавця?

Роман Вінтонів: По-різному. У нас є люди, чия робота – шукати рекламодавців. Іноді рекламодавці самі пишуть. Рекламодавець дає технічне завдання, пояснює, що він хоче донести, ми придумуємо, як це подати. Тому воно і називається інтеграція: ми не розміщуємо чужу рекламу, ми її самі знімаємо, в цьому і є перевага інтеграції. Ми стараємося так зробити, щоб форма рекламного меседжу була природньою у випуску. Деяким рекламодавцям ми, на жаль, відмовляємо, тому що ми не поділяємо їхні цінності, або вони – наші. Російським компаніям або українським, де власники є росіянами, тим компаніям, які не мають української версії сайту, ми відмовляємо.

Богдан Амосов: Я помітив, що є різні ютуб-канали за своєю подачею, картинкою. Наприклад, є такі, що мають десятки тисяч підписників, а картинка при цьому так собі. Є навпаки канали із чудовою картинкою, але перегляди там не такі значні. Чи важлива взагалі якість картинки?

Марія Себова: Коли ти робиш тревел-блог, картинка не те що важлива, це просто найважливіше. Чому? Навіть якщо взяти класичну статистику ютубу, ти можеш подивитися, з якого пристрою тебе дивляться більше. На всіх курсах мені завжди казали, що всі люди дивляться ютуб з телефону. Якщо подивитись мою статистику (і я впевнена, що в інших тревел-блогерів та сама ситуація), то можна з’ясувати, що 20% моїх глядачів виводять собі картинку на екран телевізора і 26% дивляться з ноутбуку чи з комп’ютера. Тобто 46% людей дивляться мій блог на великому екрані. Значить, їм треба давати класну картинку. В мене за минулий рік було два провальних відео, обидва були з поганими переглядами. Коли я аналізувала, я згадала, що коли була на Шрі-Ланці, я налажала з налаштуваннями камери. Друге відео, яке погано зайшло, це Карпати. Чому? Тому що я тестувала нову камеру, я відключила там нормальну стабілізацію, а потім Final Cut, в якому я монтую, не прорахував додаткову стабілізацію. Словом, вийшла погана картинка. Люди це відчувають і перегляди погані.  

Артем Албул: Однаково важливі і зміст, і картинка. Звісно, для різних тематик десь важливіша картинка, а десь зміст може вирішувати. Але треба розуміти, що без хорошої картинки навіть із хорошим змістом ти можеш досягнути певної межі. Для того, щоб ріст продовжувався, щоб охопити нову аудиторію, ти мусиш покращуватися зокрема технічно. Є більш важливі технічні складові, як, наприклад, звук. Якщо твоє відео погано виглядає, але в ньому хороший звук, то люди його подивляться. Якщо звук поганий, то подивляться не дуже, навіть якщо цікаво. Є такий у нас український діяч, Роман про нього розказував у минулому випуску. Він адвокат і антивакцинатор, людина, що виступає проти 5G тощо. Він знімає по три випуски на день просто на телефон, який отак знизу стоїть, без будь-якого монтажу. І це дуже багато дивляться, бо знаходять у ньому споріднену душу. Дуже шкода, що є аж так багато людей, які готові миритися із поганою картинкою, поганим звуком, щоб послухати маячню. На своєму каналі я постійно намагаюся покращувати картинку і звук. Я вважаю, що ти як блогер спілкуєшся з аудиторією на різних рівнях: на рівні інформації, яку ти подаєш, на рівні того, як ти це зняв, і навіть на рівні того, як ти це змонтував. Це певні рівні щирості до аудиторії.

Тетяна Даниленко: Я б хотіла додати, що насправді наша аудиторія досить розбещена російським контентом, в який закачуються мільярди. Звичайно, є винятки, коли можна і без картинки здобути великі цифри. Але все-таки всі українські ютуб-канали, які мають якісь пристойні цифри (я не себе маю на увазі), дають дуже класну картинку. А навіть та картинка, яка здається дуже простою, не завжди є дешевою. Однозначно картинка рулить, як і звук, і контент. Бувають випадки, коли все круто зроблено, але це штучний продукт, коли, наприклад, намагаються видати чиновника за блогера – аудиторія відчуває нещирість і цифри дуже скромні.

Богдан Амосов: До речі, щодо аудиторії. Я чув від різних людей, які і працюють на ТБ, і мають стосунок до ютубу, що на коментарі не треба дивитися, тому що там багато хейту, там бувають неадеквати тощо. Інші кажуть, що все ж таки треба прислухатися, бо глядач тобі може щось підказати. Коли варто прислухатися до аудиторії? Чи змінюєте ви ваш контент в залежності від коментарів?

Роман Вінтонів: Звичайно, думку аудиторії треба вивчати і враховувати, тому що це і є перший тестер вашого контенту. Коментарі можуть вас наштовхнути на якісь ідеї чи думки, а за цей рахунок можна ще збільшити аудиторію, це зрештою і є метою виробництва контенту. Цінність тих, хто виробляє контент, - це аудиторія. Звичайно, трешові коментарі чи відвертий брєд – це видно. Коли враховувати? Дивитися на власний розсуд. Інколи доводиться повертатися до коментарів, які ти відкинув, бо потім зрозумів, що це те, що треба.   

 

Артем Албул: Повертаючись до відмінностей ютубу від ТБ – так, у тебе немає випускового редактора, ти сам приймає рішення, тому потім ти читаєш всі коментарі. На ютубі є аналітика, на неї треба зважати так само, як і на коментарі. Зараз ютуб дозволяє бачити з точністю до секунди, де аудиторія йде від тебе. Роман правильно каже, що ти сам вирішуєш, до яких коментарів дослухатися. Фідбек важливий, але треба розуміти, що люди живуть у власних упередженнях, тому, скажімо, якщо це суто технічний фідбек, це одне. А коли мені розказують, про що я маю розказувати, або чому те, як я розказую, це маячня, треба видаляти свій канал і йти з ютубу. Очевидно, ти так не робиш, ти до чогось дослухаєшся, а до чогось – ні. Ну, і, звісно, оскільки я працюю з науково-популярною тематикою, є люди із різним рівнем розуміння наукового процесу. Відповідно, коли я бачу, що людина критично висловлюється про мій контент, але робить це конструктивно, я можу відповісти текстово або врахувати це у наступних своїх відео. А якщо коментар містить пряму агресію, я не витрачаю на це час.

Марія Себова: Я хочу приєднатися до Артема. Я беру до уваги і ютуб-аналітику, і фідбек моєї аудиторію. Маю сказати, у мене 95% коментарів позитивні, хейт трапляється досить рідко. Звичайно, треба зважати на свою аудиторію. Скажу навіть більше: я цей рік вирішила почати якось по-новому для себе. Я хотіла зрозуміти портрет своєї цільової аудиторії і для цього ми з моєю асистенткою проводили опитування. Ми зробили гугл-форму, яку на мій подив заповнили 7 тисяч людей. Тепер я можу орієнтуватися на це дослідження. Навіть зараз мені це допомагає, коли я думаю над тим, про що робити черговий випуск. Знайомий каже: давай влаштуємо подорож в Іран. Я кажу: розумієш, я знаю свою аудиторію, вона налаштована не на якісь екзотичні країни, а на бюджетну подорож на вікенд до Європи, яку люди самі собі можуть організувати.  

Артем Албул: У слідуванні за своєю аудиторією має бути певна межа, щоб не перетворитися на кон’юнктуру. Я колись до науково-популярного блогу мав трішки стосунок до гумористичного контенту. На прикладі двох найвідоміших гумористичних шоу країни («95 Квартал» та «Дизель-шоу») можна побачити, до чого призводить кон’юнктура перед глядачем. Серед коміків старої школи, які вийшли з КВК, є така позиція, що зал – це щось аморфне, не здатне розуміти складні жарти, тому треба простіше, зрозуміліше, «для народу». Власне, ми бачимо, на що може перетворитися такий контент. Я намагаюся шукати такі штуки, коли ти в рамках якоїсь цікавої теми можеш дати таку інформацію, на яку ніколи запиту не було би.

Тетяна Даниленко: Я чула думки різних спеціалістів і всі вони зводяться до того, що на ютубі рідко нормальна людина пише коментарі. Телеканали замовляють дуже дорогі фокус-групи, дослідження своєї аудиторії, а в ютубі це не потрібно, тому що в нього є набагато досконаліші інструменти вивчення аудиторії, як і в будь-якій соцмережі зрештою. І вони знають більше, ніж знає фокус-група. Ці показники, які чисто механічним шляхом збирає ютуб, набагато глибші, точніші і дають більше розуміння про аудиторію, ніж відповіді на будь-які питання до цієї аудиторії. Це головна перевага ютубу перед всіма ЗМІ.

Роман Вінтонів: Ні. Це різні інструменти. Тобто якщо мені потрібна швидка інформація, як подивилися цей конкретний випуск, то зрозуміло, що ютуб дає більше інструментарію, ніж телерейтинги, наприклад. Але соціологічні опитування можуть дати завдяки правильно сформульованим питанням набагато більше інформації про людей, про їхній стан. Це можливість сфокусуватися в певному напрямку. Ютуб дає одну і ту саму інформацію щодня і щомісяця. Соцдослідження допомагають тобі знайти причини. Тобто ютуб показує тобі, як поводиться аудиторія, а соцдослідження, якщо правильно сформулювати питання, може тобі пояснити, чому вона так поводиться, яка мотивація в цієї аудиторії. Не можна говорити, що одне краще, а інше гірше.

Тетяна Даниленко: Так, це два різних інструменти, але я хочу тобі опонувати. Є різні українські телеканали. Є ті, які ставляться, як до Бога, до середнього портрету своєї аудиторії. Наприклад, є «1+1», який знає, що його аудиторія – це жінка 46 років Лідія Іванівна, яка торгує оселедцями на базарі. І от вони тільки для цієї жіночки роблять свій продукт. Як це відображається на їхньому продукті, ми всі знаємо, так? І є, наприклад, «канали Медведчука», яким по фіг, чи це жіночка на базарі, яка торгує оселедцями, чи це академік чи професор. Ці телеканали розуміють, що в них є багато бабла і вони можуть робити будь-який контент, який все одно дивитимуться. Перетворення на божество своєї аудиторії теж позбавляє інтелектуальної свободи. Я погоджуюсь із «Клятим раціоналістом», що деякі речі люди не шукали б. Будь-які медіа – це бізнес, але його відрізняє від фабрики з виробництва шкарпеток те, що в нього є ще певна соціальна місія, бо він має справу із мізками людей. Ґвалтувати їх в неприродній спосіб, годувати їх бургерами і колою цілодобово – це кармічно неправильно.

Артем Албул: Я хочу сказати, що останнім часом ютуб класно просунувся з точки зору того, що ти знаєш про свою аудиторію. Якщо раніше це були просто дуже сухі цифри на кшталт середнього віку, місця проживання тощо, то зараз ми як мінімум бачимо, які канали дивиться твоя аудиторія і які відео дуже часто поєднують аудиторію. Реально я можу побачити, що мій канал дивляться ті, хто дивиться також «Телебачення Торонто», канали Сергія Стерненка, Сергія Притули, наприклад. Ми мусимо знати свою аудиторію, але це не означає, що ми мусимо робити лише те, що вони хочуть від нас почути.    

 

Фото – Валентина Науменко

Теги за темою
ІнфопростірСтатті
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Рубіо поговорив з Нетаньягу на тлі посиленого наступу Ізраїлю на Газу
Европейская правда
2025-05-18T09:30:47Z
Мелоні подякувала новому Папі, який запропонував Ватикан для переговорів Україна-РФ
Европейская правда
2025-05-18T09:30:23Z
У Румунії одіозного кандидата в президенти поліція попросила піти з виборчої дільниці
Европейская правда
2025-05-18T08:43:01Z
«Путін робить вас недолугим правителем найпотужнішої держави світу». Ярош емоційно звернувся до Трампа
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T08:36:26Z
Мерц хоче, щоб Італія більше долучалась до врегулювання війни РФ проти України
Европейская правда
2025-05-18T08:16:22Z
Ні, пане Трамп! Путіна зупинила не багнюка
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T07:54:00Z
Португалія голосує на дострокових парламентських виборах
Европейская правда
2025-05-18T07:51:30Z
У Польщі проходить перший тур президентських виборів
Европейская правда
2025-05-18T07:27:52Z
Коаліція охочих, охочих до чого? Литовський політик написав нищівну статтю про європейських союзників України
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T06:51:39Z
"Євробачення-2025": полька в сексі-вбранні ошелешила танцями та небезпечно політала над сценою
ТСН
2025-05-17T21:18:58Z
Народилася у Дніпрі, не знала свого батька і писала листа Сталіну: як у дитинстві виглядала Лія Ахеджакова
Telegraf
2025-05-11T17:30:58Z
Євробачення: член українського журі віддав друге місце проросійському учаснику
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T08:18:02Z
Фінал Євробачення, атака на Київщину: головне за ніч
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:06:17Z
Фінал «Євробачення-2025»: пряма трансляція
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T01:03:31Z
JJ – переможець Євробачення-2025: що відомо про австрійського співака
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T00:18:43Z
"Євробачення-2025": порядок виступу учасників у фіналі
TSN
2025-05-17T22:48:01Z
"Євробачення-2025": фаворити букмекерів розірвали сцену конкурсу та зірвали гучні овації
ТСН
2025-05-17T21:33:19Z
Jerry Heil здивувала неочікуваним ніжним дуетом зі всесвітньо відомим гуртом
ТСН
2025-05-17T20:25:52Z
Новий Папа Римський офіційно зійшов на престол
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T09:09:01Z
Інтронізація Папи Римського: де дивитись
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T08:48:11Z
Зеленський та перша леді прибули на інавгураційну месу Папи Лева XIV
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T07:57:40Z
Мав виняткові навички у програмуванні. Згадаймо Владислава Ситенького
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T06:00:11Z
Країна-сусідка допоможе українським біженцям зібрати дітей до школи
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T05:00:28Z
Як українці оцінили переговори в Стамбулі: дані опитування
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:57:52Z
Названо умови, за яких біженці повернуться в Україну
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T02:57:56Z
Україну атакували близько 70 дронів РФ: куди вони летять
TSN
2025-05-17T21:48:51Z
День ангела 18 травня: кого та як вітати з іменинами
ТСН
2025-05-17T21:18:47Z
Розведення чи забій: як раціон свиней залежить від місця їх збуту
AgroPortal
2025-05-18T09:00:30Z
Україну 17 травня накрила потужна магнітна буря: як вберегтися
TSN
2025-05-17T20:26:51Z
Найгірший сніданок: що не можна їсти зрання
ТСН
2025-05-17T20:26:34Z
Чому досвідчені кухарі радять варити пельмені в молоці: спробуйте хоча б раз — результат вас неодмінно здивує
TSN
2025-05-17T20:25:53Z
Замініть сніданок і схуднете на два розміри одягу за п’ять місяців: що потрібно їсти на початку дня
TSN
2025-05-17T20:25:32Z
Що буде з організмом, якщо вживати імбир щодня
ТСН
2025-05-17T20:25:07Z
Причини полюбити кабачки: чим корисний цей овоч
ТСН
2025-05-17T20:23:35Z
Що краще не їсти, щоб схуднути: перелік шкідливих продуктів
ТСН
2025-05-17T20:23:02Z
Як швидко прибрати тріщини на п’ятках: замочіть ноги у цьому — і шкіра стане, як шовк
ТСН
2025-05-17T20:22:32Z
«Імперії завжди падають». Зеленський вшанував пам’ять жертв депортації кримських татар
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T09:00:41Z
В боях за Україну загинув доброволець з Латвії
Европейская правда
2025-05-18T08:55:21Z
Крим є невід’ємною частиною України: заява Меджлісу кримськотатарського народу
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T07:45:50Z
Україна сьогодні вшановує пам'ять жертв геноциду кримських татар
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T06:30:43Z
Карта бойових дій в Україні станом на 18 травня 2025 року
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T05:48:49Z
РФ випустила рекордну кількість «шахедів» по Україні: які області постраждали
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T05:21:27Z
Втрати ворога станом на 18 травня 2025 – Генштаб ЗСУ
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T04:39:14Z
Хмарно з проясненнями, місцями дощі: прогноз погоди на 18 травня
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:15:09Z
Синоптикиня Діденко дала прогноз, коли очікувати потепління
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T02:12:35Z
В Україні з'явилась нова шахрайська схема, пов’язана з держзрадою
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T09:18:40Z
На Одещині під час пожежі загинули двоє дітей
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T04:12:10Z
У Нью-Йорку судно з пасажирами на борту врізалось в Бруклінський міст: є постраждалі
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:30:35Z
В одному з районів Києва впали уламки ворожих дронів
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:30:13Z
Внаслідок атаки на Київщину загинула жінка: є руйнування, виникли пожежі
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T02:36:48Z
РФ атакувала Київщину: зайнялись пожежі
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T01:51:14Z
У лікарні померла жінка, яка отримала поранення внаслідок обстрілу Одещини
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T20:45:47Z
У Telegram стався збій: що трапилося
TSN
2025-05-17T20:27:51Z
Удар дрона по автобусу на Сумщині: що відомо про жертв та постраждалих
ТСН
2025-05-17T20:26:48Z
Як зробити так, щоб пральна машина не "стрибала": цікавий спосіб, щоб змусити її стояти нерухомо
ТСН
2025-05-17T20:22:21Z
Зарядити електромобіль стало дорожче: як змінилися ціни
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T17:42:59Z
AWT Bavaria оголошує про відкриття нового інноваційного простору - AWT Studio UNIT.City
Корреспондент
2025-05-16T12:39:48Z
Mercedes переносить виробництво своєї популярної моделі авто у США через мита Трампа
ГЛАВКОМ NET
2025-05-13T11:45:58Z
Водіїв закликали ні в якому разі не залишати цю річ у салоні у спекотний день
24tv
2025-05-12T14:09:13Z
Кібертрак перевернувся після ймовірного нападу в дорожній люті
Топ Жир
2025-05-12T14:03:19Z
“Новий автомобіль та старий водночас: Volkswagen Beetle 1972 року з пробігом лише 104 милі”
Топ Жир
2025-05-12T14:00:33Z
Водій вантажівки перевернув Cybertruck у лютій дорожній сутичці
Топ Жир
2025-05-12T13:45:04Z
Через ризик шпіонажу: в Британії ввели обмеження для власників китайських машин
AutoGeek
2025-05-12T13:27:59Z
Курс валют в Україні 18 травня 2025 року: скільки коштує долар та євро
VGorode
2025-05-18T08:57:39Z
Ваучери на насіння і добрива: стартувала нова програма підтримки фермерів Сумщини
Agravery
2025-05-18T08:31:36Z
Очікувати зниження цін на м'ясо найближчим часом не варто
AgroPortal
2025-05-18T07:30:10Z
Експортерам молочки нагадали, які квоти ЄС можуть повернутися з червня
AgroPortal
2025-05-18T06:30:23Z
Фермери не поспішають укладати форвардні контракти на соняшник
AgroPortal
2025-05-18T06:00:48Z
Зелений курс – це не тренд, а національна політика, - Віталій Коваль
Agravery
2025-05-18T05:12:57Z
Держава має компенсувати аграріям екологічні обмеження, які вона накладає
AgroPortal
2025-05-18T05:00:02Z
ПриватБанк повідомив про технічні роботи у застосунку
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T20:51:36Z
Українці мають сплатити податки за своє житло: які терміни
TSN
2025-05-17T20:26:04Z
Не буряк і не томатна паста: що додати в борщ, щоб він вийшов насиченого червоного кольору
TSN
2025-05-17T20:25:56Z
Чим полити троянди навесні 2025 року, щоб вони пишно квітнули і стали прикрасою саду
ТСН
2025-05-17T20:24:56Z
Додайте до гречки один продукт — страва стане, наче з мішленівського ресторану
TSN
2025-05-17T20:24:32Z
Мода на ревінь: три страви із весняного овочу
ТСН
2025-05-17T20:23:47Z
Ваші нігті скажуть “дякую”: коли знімати гель-лак, навіть якщо він ідеальний
ТСН
2025-05-17T20:23:41Z
Смачний та простий весняний тарт зі сметаною і зеленою цибулею: рецепт
ТСН
2025-05-17T20:23:22Z
В Україні почали випускати зубну пасту зі смаком борщу
AgroPortal
2025-05-17T07:30:18Z
Ці знаки зодіаку практично ніколи не дотримуються своїх обіцянок: на них не варто покладатися
TSN
2025-05-16T19:22:47Z
Насмажите втричі більше без додавання рису чи картоплі: рецепт пухких котлет від досвідчених кулінарів
TSN
2025-05-16T19:22:36Z
Про що "говорять" дельфіни: сенсаційне відкриття дослідників
TSN
2025-05-17T20:26:18Z
Місяць повільно віддаляється від Землі: чи загрожує нам його втрата
ТСН
2025-05-17T20:22:13Z
ЦРУ знайшло інопланетян: названо місце розташування бази прибульців
ТСН
2025-05-17T20:21:26Z
Істота з найбільшим серцем здатна виживати за температури 400°C
ТСН
2025-05-17T20:21:22Z
iPhone 17 Air стане першим смартфоном Apple з акумулятором нового типу
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T17:12:25Z
На Марсі вперше побачили полярне сяйво неозброєним оком: у чому унікальність відкриття NASA
ТСН
2025-05-16T19:24:40Z
Які магнітні бурі очікуються 16 травня та як з ними впоратися
TSN
2025-05-16T19:23:14Z
Сусідня до Чумацького шляху галактика розривається на частини: нові відкриття астрономів
TSN
2025-05-16T19:20:30Z
На Марсі вперше зафіксовано полярне сяйво
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T07:00:41Z
«Нелюди вирішили поховати». Тренерка з РФ прокоментувала скандал навколо російських фігуристів
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T16:45:42Z
Яке громадянство має ексфутболіст Анатолій Тимощук: що кажуть російські реєстри про нового «клієнта» СБУ
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T15:00:16Z
Чемпіонський парад «Барселони» зібрав більше 600 тисяч учасників
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T09:48:59Z
ЗМІ назвали головну трансферну ціль «Реала»
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T07:24:06Z
Від легенди футболу до пособника окупантів. Шлях Анатолія Тимощука
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T05:00:37Z
Допомагав окупантам: екскапітан збірної Тимощук отримав підозру за пособництво РФ
ТСН
2025-05-16T19:21:42Z
Федерація дзюдо допустила білорусів до участі у турнірах під державною символікою
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T18:39:10Z
П'ятиразовий олімпійський чемпіон зізнався у наркозалежності
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T15:42:44Z
У Києві пройде зустріч гравців збірної України з футболу з вболівальниками
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T15:12:30Z