КИЇВ. 4 березня. УНН. Верховна Рада України на засіданні в четвер ухвалила в першому читанні проект закону № 3427 про внесення змін до Закону України “Про рекламу” щодо протидії дискримінації за ознакою статі. Відповідне рішення підтримало 266 народних депутатів, передає кореспондент УНН.
Цитата
“Мова йде про пошук механізмів реагування на дискримінаційну рекламу. Тому що, станом на сьогодні судді не мають достатніх підстав, зокрема, виносити такі рішення. Хоча в законодавстві частково прописані обмеження, але механізмів на жаль немає”, — зазначила депутат від партії “Слуга народу” Марина Бардіна, представляючи законопроект в Раді.
Деталі
Законопроектом пропонується , зокрема, визначити в Законі України “Про рекламу” поняття “дискримінаційна реклама” та “дискримінаційна реклама за ознакою статі”, посилити відповідальність за порушення законодавства про рекламу, а також посилити захист прав споживачів реклами.
Відповідно до нововведень, в законі пропонується заборонити вміщувати у рекламі твердження або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, чи про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини.
Забороняється принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі; містити зображення тіла людини чи частини тіла виключно як сексуального об’єкту з метою привернення уваги споживача, або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.
В законі пропонують прописати, що дискримінаційна реклама забороняється. Відповідальність за неї несе рекламодавець.
Нововведення передбачають, що у разі порушення вимог цієї статті рекламодавець сплачує штраф у п’ятикратному розмірі мінімальної заробітної (раніше було в 10-кратному). Водночас, повторне вчинення такого порушення протягом року тягне за собою штраф у тридцятикратному розмірі вартості розповсюдженої реклами.
Довідково
Автори законодавства стверджують, що, за даними громадських організацій, щорічно до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини надходить понад 500 скарг щодо виявлених фактів дискримінації за ознакою статі у рекламі.
Крім того, щорічно зростає кількість судових справ щодо розгляду скарг на дискримінаційну за ознакою статі рекламу. Так, лише у 2019 році рекламодавці сплатили більше двох мільйонів гривень штрафів за розповсюдження дискримінаційної за ознакою статі реклами.
Доповнення
Додамо, що минулого місяця корпорація Google погодилася виплатити 3,8 млн доларів для врегулювання справи про дискримінацію при наймі на роботу та оплату праці співробітників.