Верховна Рада у першому читанні ухвалила законопроєкт про протидію сексизму в рекламі.
"За" документ проголосували 266 народних депутатів. Про це йдеться на сайті ВР.
Згідно з проєктом закону №3427 пропонується дати визначення понять "дискримінаційна реклама" та "дискримінаційна реклама за ознакою статі"; посилити відповідальність за порушення законодавства про рекламу; посилити захист прав споживачів реклами.
Визначено, що дискримінаційна реклама за ознакою статі - це реклама, яка містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; принижує гідність людини за ознакою статі.
"Така реклама також демонструє насильство за ознакою статі; містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання", - йдеться в проєкті закону.
Відповідно до закону, дискримінаційна реклама забороняється, відповідальність за дискримінаційну рекламу несе рекламодавець.
Нагадаємо, поняття "сексизм" ширше, ніж боротьба за права жінок. Але поки в Україні сексизму юридично не існує. Водночас нардепи мають зобов’язання перед Євросоюзом навести лад із сексизмом в українському законодавстві. Поки депутати ще не ухвалили законопроєкт в цілому, ТСН запитала у українців, що вони думають про сексизм.
- Автор:
- Лінда Хурані