MY.UAНовини
Дмитро Джулай: «Майдан дав мені шанс потрапити у професію»
Дмитро Джулай: «Майдан дав мені шанс потрапити у професію»

Дмитро Джулай: «Майдан дав мені шанс потрапити у професію»

Журналіст «Радіо Свобода» Дмитро Джулай був стримером під час подій Революції гідності, пізніше — журналістом і продюсером програми «Ми разом» з Іриною Штогрин. Зараз він працює над мультимедійними проєктами, зокрема створює документальні фільми, присвячені історичній тематиці. Дмитро — з тої нечисельної породи журналістів, хто готовий днями просиджувати в архівах, шукаючи потрібну інформацію. Невдовзі після закінчення університету імені Драгоманова за спеціальністю «Видавнича справа та редагування» у 2013 році його запросили на стажування на «Радіо Свобода», а за тиждень розпочався Майдан. «Практично я був, мабуть, не готовий (до роботи стримера. — Ред.), — згадує Дмитро. — Я знав, як вмикається камера, як навести фокус — ось такі речі. Але я був готовий морально, я був надзвичайно радий, що у мене є така можливість — знімати історичні для країни події… За ці три місяці я отримав журналістського досвіду більше, ніж за 5 років свого навчання в університеті. Я навчився знімати, швидко монтувати, я навчився дзвонити новинарям і чітко надиктовувати новини, швидко писати матеріали, брати коментарі». В нинішній роботі Дмитра — чимало творчості та експериментів, зокрема з історичним матеріалом (колядками, образами українських класиків тощо). Більше про різні аспекти своєї роботи на «Радіо Свобода» Дмитро Джулай розповів в інтерв’ю «Детектору медіа».

— Дмитре, якщо погортати перелік ваших матеріалів на сайті «Радіо Свобода», впадає в око ваш інтерес до історичної тематики, архівних документів, зокрема фотографій. З чим пов’язана ця ваша зацікавленість?

— Як на мене, йдеться про історичну тематику радше як про тло, на якому хочеться розповісти про багато травматичних речей в українській історії, котрі досі відлунюють і не дають нам спокою. Ми не розібралися в багатьох історичних процесах, тому вони залишаються травматичними і продовжують роз’ятрювати наше суспільство. Мені хочеться розповісти більше про ці події, причому розповісти без пропаганди, бо часто в нас якісь події подаються, наприклад, ультрапатріотично.

Скажімо, ми робили фільм про «Революцію на граніті». Ці події подаються як цілковита перемога студентів. Але якщо революція перемогла, чому комуністи залишилися при владі, чому парламент тоді не змінився, чому на чолі країни опинився Леонід Кравчук? Ти починаєш копати, спілкуватися з очевидцями тих подій — і тобі відкриваються дивні речі. Наприклад, Олесь Доній нам розповідав, що найбільший тиск на студентів тоді чинився не з Компартії, а з боку демократичних депутатів, Народного руху. У більшості журналістських матеріалів говориться, що всі умови студентів були виконані, а насправді була виконана лише одна з п’яти вимог. Важливо подивитися на ті події з перспективи 30 років і подумати, чи справді все було зроблено. Одну з ключових фраз сказав, як це не дивно, Леонід Кравчук у цьому фільмі: тоді, у 1990-ті, суспільство було не готове прийняти українську самостійницьку ідею.

Другий аспект того, чому мене цікавить історична тематика: мабуть, забагато міфів та неправди, про які хотілося б розповісти. Йдеться про елементарні речі, наприклад, про те, чому на Заході день Перемоги почали відзначати 8 травня, а в Радянському Союзі — 9 травня.

Також я почав досліджувати радянське документальне кіно, опитав десь 40 документалістів, які працювали в радянський час, потім я працював в архівах. Виявилося, що є багато фільмів, про які ми не знаємо. Наприклад, це фільм про Василя Симоненка. Його намагалися створити для пропаганди на західну аудиторію. Симоненко ставав завдяки тій самій «Радіо Свобода» символом спротиву, а Радянський Союз хотів, як завжди, обернути цю фігуру і сказати, що це наш, радянський поет. Згори спустили наказ створити фільм про Василя Симоненка. Режисери «Укркінохроніки» побачили справжню, без радянського пафосу, людину, представили сценарій про Василя Симоненка, але його зарізали і не дали зробити фільм.

— Ви з тої рідкісної породи журналістів, які готові працювати в архівах. Звідки у вас це? Можливо, це пов’язано з вашим навчанням?

Ні, це не пов’язано. Всі завжди думають, що я навчався на історичному, але насправді я вчився в університеті імені Драгоманова на видавничій справі та редагуванні. За спеціальністю я видавець. Справді копання в архівах — це важко й марудно, особливо коли доводиться вивчати рукописні матеріали, читати важкі для розуміння почерки. Я брав папки з документами на «Укркінохроніці» і на більшості бачив, що до мене їх ніхто не торкався, не вивчав. А в тих документах насправді можна знайти багато цікавого. Пригадуєте, як Данило Мокрик знайшов інформацію, що Ірина Фаріон була членом КПРС? І де він це знайшов? В обласному Львівському архіві. Але в сучасних умовах мало часу на роботу в архівах, я розумію.

— Тобто можна сказати, що у вас елітарне становище?

Ні, навпаки, це пов’язано з інтенсивною роботою, зокрема у вихідні. Ті речі, які я роблю, можна назвати спецпроєктами, бо це не моє пряме завдання. Моє завдання — створювати caption video для соцмереж. Але коли в мене є ідея, я її доношу до керівництва, воно мене підтримує, хоча доводиться працювати у стислі терміни. Наприклад, фільм про «Революцію на граніті» ми зробили за чотири тижні.

— Як у вас виник інтерес до журналістики?

Я з самого малечку дописував у дитячі газети, журнали. В дійсності я навчався на кафедрі журналістики, а отримав спеціальність «Видавнича справа та редагування». Під час навчання я писав дипломну роботу про Сергія Набоку та його легендарну газету «Голос Відродження», це одна з перших незалежних газет, що з’явилися під час Перебудови. Вона почала виходити у березні 1989 року. Сергій разом із дружиною Інною набирав газету вдома на друкарській машинці, далі він віз цей макет у Литву, там це нелегально друкували і вже тут поширювали цю газету. Я записав близько півтора десятка інтерв’ю з безпосередніми учасниками подій, самого Сергія Набоки на той час вже не було, на жаль.

У 2013 році я закінчив університет і так вийшло, що мені запропонували пройти стажування на «Радіо Свобода». До того я дописував не в такі топові медіа. Через тиждень після мого приходу на «Радіо Свобода» почався Майдан. Наша редакторка Інна Кузнецова питає: «Дмитре, а ви вмієте знімати?». І мене відправили стримити разом із журналістом Дмитром Шурхалом.

— Наскільки ви були готові до цієї роботи?

Практично я був, мабуть, не готовий. Я знав, як вмикається камера, як навести фокус — ось так речі. Але я був готовий морально, я був надзвичайно радий, що у мене є така можливість — знімати історичні для країни події. Ще пару днів до того, коли на Майдані був дощ, я ходив і тримав парасольку над камерою нашого оператора Володі Корсунського.

Пам’ятаю найгарячіші дні на Майдані. 18 лютого я виліз на дах будинку на перехресті Інститутської та Шовковичної і побачив, що з правої сторони по Шовковичній рухається величезна колона ВВ-шників, а по Інститутській рухаються протестувальники з камінням, палицями, коктейлями Молотова. Я зрозумів, що зараз щось відбудеться й мені треба це відзняти. Почалася серйозна бійка, і я побачив в об’єктив своєї камери, як один із протестувальників бере каміння і кидає в потилицю ВВ-шнику, який тікає, він уже був без шолома. Кинуте каміння потрапило йому в потилицю й він просто впав. І я подумав: я зафіксував смерть людини, я зняв, як протестувальники вбивають ВВ-шника, і це мене дуже прикро вразило. Я тоді якийсь час думав, що робити із цим записом, чи ми можемо таке подавати. Я запитав про це в нашому колі в редакції, мені сказали: ти це зняв, ми не можемо цензурувати зйомку, і ти не знаєш, чи справді та людина загинула. Ми опублікували цей запис, він у нас на ютубі є, ці мої кадри з камінням у потилицю ВВ-шника я вже не раз бачив використаними в російських новинах. З другого боку, більшість випадків, які ми знімали, було неймовірним насиллям силовиків проти протестувальників, причому насилля нарощувалося.

— На Майдані журналісти були мішенню. Маючи в руках камеру, ти наражав себе на додаткову небезпеку…

Так, мої колеги Дмитро Баркар та Ігор Іцхаков проводили стрим, коли їх скинули з гори на Грушевського, побили беркутівці, закинули в автозак і протримали цілий день. Невідомо, чим би все скінчилось, якби не розголос. Але, знаєте, коли така важлива подія, коли ти розумієш, що повинен це зафіксувати, ти не думаєш про себе, ти просто думаєш, як не потрапити в якусь дурну історію.

Згадую, в нас у редакції доволі швидко з’явилися засоби захисту для журналістів. Купили шоломи, а після вбивства Нігояна з’явилися і бронежилети. Пам’ятаю, були якісь комічні випадки, наприклад, журналіст Євген Солонина купив різні металеві пластини і сам зробив собі захист.

— Чи ви відчуваєте, що тодішня робота під час подій Революції гідності вас якось змінила?

Ментально, ідеологічно, психологічно мене цей Майдан не змінив, бо всі ці ідеї, втілення яких вимагав Майдан, були для мене близькими. Майдан дав мені шанс потрапити у професію.

До речі, мене ж не одразу взяли на роботу на «Радіо Свобода». Завжди в нас є тримісячний випробувальний термін. Такий термін був і в мене, стільки ж тривав Майдан. За ці три місяці я отримав журналістського досвіду більше, ніж за 5 років свого навчання в університеті. Я навчився знімати, швидко монтувати, я навчився дзвонити новинарям і чітко надиктовувати новини, швидко писати матеріали, брати коментарі. Тої освіти, яку я отримав в університеті, було недостатньо для того, щоб реально працювати. Але завдяки інтенсивному досвіду, допомозі колег, самонавчанню я зміг багато що опанувати.

— Хто був вашим куратором під час випробувального терміну?

Я думаю, що всі. Тоді редакція була невелика. Наша головна редакторка Інна Кузнецова говорила про різні смислові теми. Наша головна новинарка Вікторія Карп’як навчила мене найголовнішого — писати новини. Наш головний відеограф Михайло Єльчив навчав зйомки та монтажу. В Андрія Дубчака, який у нас тоді працював вебадміністратором і фотографом, можна було повчитися того, як бути у правильному місці у правильний час, не потрапити під шквал каміння, не бути побитим, але все відзняти і повернути в редакцію цілу техніку. 16 січня ми вели стрим і біля нас розірвалася граната, моя камера була пошкоджена так, що її викинули. Це навчило мене думати більше про те, з якої позиції я знімаю, про те, що не варто йти на перетин між протестувальниками та силовиками, з цього місця ти нічого не знімеш, ще й можеш серйозно постраждати.

— Як розвивалась ваша «еволюція» в рамках «Радіо Свобода», коли ви успішно пройшли свій випробувальний термін? Які нові завдання у вас з’явилися?

На початку березня 2014 року мене відправили стримити до Харкова, де Майдан захопив будівлю Харківської ОДА, а Антимайдан протестував біля пам’ятника Леніну. Я стримив і звідти, і звідти разом із нашим журналістом Володимиром Носковим, який дуже добре знається на харківських процесах. На харківському Антимайдані розмахували російськими прапорами, люди кричали, що ми маємо приєднатися до Росії, і все це дуже вміло зі сцени підживлювали Кернес і Добкін. Після того, як 1 березня ми стримили з мітингу Антимайдану, ми пішли до будівлі ОДА, щоби познімати ще там. Зустріли Сергія Жадана. І тут ми чуємо крики, починається ґвалт і хтось командує: «Несіть шланги, будемо їх поливати!». Я розумію, що натовп на вулиці, тисяч 10–15, починає штурмувати будівлю ОДА, в якій осіб 200. Антимайдан захопив будівлю, я забіг у кімнатку і побачив, що там ховаються міліціонери, про що я і сказав під час свого стриму. За пару хвилин до мене підбігає інший стример і питає, чи не бачив я, мовляв, того покидька, який каже, що міліція нічого не робить. Мене схопили і від ОДА до пам’ятника Леніну протягли крізь увесь той натовп. Це згадується як страшний сон: ти йдеш, а натовп кричить, б’є тебе по голові, обливає водою, хтось приставляє будівельний степлер до мого лоба. Мене протягли до пам’ятника Леніну, поставили на коліна, а я перед тим побачив, як вели вже побитого Жадана. Я подумав, що зараз і зі мною така сама історія буде. Тут якийсь чувак приніс георгієвську стрічку і каже мені: «Цілуй її». Я не встиг її поцілувати, бо підбігла комуністка Александровська і почала розбороняти цих антимайданівців і перешкоджати їм. Александровська фактично мене врятувала від жорстокого побиття, вона відвела мене в міліцейську будку, яка знаходилась на цій площі, а в тій будці вже було таких, як я, двоє чи троє і двоє міліціонерів, які боялися вийти з цієї будки. Вона мені сказала: «Сиди тут, чекай, бо нема куди тебе відвести». І я справді просидів там пару годин, перш ніж вийти звідти і пройти у супроводі одного з міліціонерів до мого готелю.

А далі на «Радіо Свобода» стартувала програма «Ми разом» із ведучою Іриною Штогрин, я знімав для неї сюжети, був журналістом і продюсером. Я не потрапив на Донбас, хіба що провів там тиждень у серпні 2014 року. Я їздив як оператор разом із журналісткою Жанною Безп’ятчук. Тоді якраз були бої за Луганськ, а ми були у Щасті, ми бачили, як поверталися після невтішних боїв наші хлопці, вони були поранені, колір їхньої шкіри був земляним. Ми боялися до них підійти з камерою, боялися з ними говорити, бо розуміли, що вони пережили. Мене вразило, що коли ми просто стояли з камерою, наші бійці самі до нас підходили й розповідали те, що сталося з ними та їхніми побратимами годину чи день тому, вони наче виливали нам свої душі. Ми змонтували це відео, воно набрало близько трьох мільйонів переглядів.

Потім я почав більше займатися мультимедійними проєктами, робити одні з перших в Україні експелейнерів. На початку мені бракувало досвіду, вміння монтувати, відчуття стилю та дизайну, тому перші ролики були не дуже якісними. Але в 2015 році воно, по-моєму, й не могло бути інакше. З часом мультимедійні проєкти стали важливою частиною діяльності «Радіо Свобода». Пізніше з колегою Марічкою Набокою ми почали працювати над проєктом «М+», у якому простими словами намагалися пояснити складні речі. Наприклад, чому християни святкують Різдво в різні дні. Влад Яцків, який у нас займався диджиталом, серйозно підняв рівень нашої роботи.

Останні роки ми намагаємося шукати нестандартні речі. Наприклад, Захар Давиденко в нас працював на соцмережах, він запропонував популяризувати маловідомі колядки, й ми придумали «живі листівки». Ми знайшли старі фотографії, ми їх «оживили» й на цей фон поклали старі українські колядки. Ми робимо таку «обгортку», яка була б цікавою не тільки аудиторії 40+, але й молоді. Ми намагаємося «оживити» історичні постаті, ми хочемо побачити не рядок із підручника, а живих людей. Такі ролики ми робимо не регулярно, а коли в нас є ідея. Але ми намагаємося такі ідеї продукувати. Наприклад, я і моя колега Оксана Думська робили ролик про Георгія Гонгадзе. Ми розуміли, що навряд чи зможемо сказати про справу Георгія більше, аніж вже сказано. Ми почали думати над ідеєю, і я запитав: а ми знаємо, якою він був людиною? Яке він любив вино, який носив одяг? Мені здається, саме з таких моментів складається живий образ людини. Ми почали записувати інтерв’ю з його друзями. Просили їх згадати не тільки позитивні сторони характеру Георгія, але й негативні. Дехто відмовлявся таке розповідати. Але ж ми не якесь «жовте» видання, ми просто хочемо розвіяти поширений стереотип, що Гонгадзе — це лише патріот і журналіст. Таке враження, що він день і ніч боровся із владою Кучми і все. Ми записали багато цікавих коментарів, мені здається, навіть Мирослава Гонгадзе достатньо відверто говорила про Георгія, зокрема про те, що він легко витрачав останні гроші не на сім’ю, а на інші речі.

А якщо говорити про віддаленіші історичні постаті, то ми познаходили багато архівного відео, на якому Василь Стус їсть моркву, Григір Тютюнник читає на закуреній кухні свій новий текст, Марія Приймаченко годує свого онука, Володимир Івасюк робить селфі і показує язика. Знайти це відео було непросто, це зайняло кілька місяців роботи в архіві імені Пшеничного та пошуків серед людей. До речі, показова річ: серед тисяч годин відеозаписів в цьому архіві майже немає живих, тобто не офіціозних кадрів людей, і це ще один показник того, що ми звикли жити в радянській парадигмі і в її контексті сприймати наших класиків. При цьому ми на «Радіо Свобода» не хочемо зробити із класиків хіпстерів, але ми би хотіли показати, що вони були справжніми, живими і що вам би й зараз було цікаво із ними поспілкуватися.

— Ви сказали, що робите експлейнери. З вашого досвіду — який алгоритм створення якісного експлейнера?

По-перше, потрібна цікава й актуальна тема, яка є недостатньо проговореною. Скажімо, я робив експлейнер про те, що небезпечніше — грип чи ковід. Я знайшов 5-6 фактів на доказ того, що ковід небезпечніший за грип. Важливо, що в цьому ролику я подав саме факти, а не чиїсь точки зору. Або, наприклад, я робив експлейнер про те, скільки людей загинуло під час Голодомору в Україні і чи був він штучним. Цей ролик я робив на основі історичного дослідження, автори якого теж оперували лише фактами. У випадку експлейнера важливу роль відіграє і форма, і хронометраж, такий ролик має бути достатньо коротким — максимум 3,5 хвилини.

— А є у вас досвід створення вірусних роликів?

Для нас вірусний ролик — це позитивна людська історія. Наприклад, у нас був ролик про священника з Львівської області, який за три роки об’єднав громаду, навчив людей працювати із грантами, вчить їх сортувати сміття. Або був ролик про 80-річну жінку, яка встановила рекорд в Україні у своїй віковій категорії з бігу. Ще для нас вірусним роликом може стати відео з якоюсь яскравою цитатою політика. Наприклад, нещодавно приїжджав президент Литви, виступав українською мовою у Верховній Раді, і мій колега Влад Крилевський з цього зробив ролик, який зібрав близько двох мільйонів переглядів. Наша аудиторія також цікавиться невідомими фактами з життя видатних українців. Такі ролики про Володимира Івасюка чи Ігоря Сікорського набирають у нас теж мільйони переглядів.

— Ви — автор багатьох документальних фільмів («Малевич. Український квадрат», «Революція на граніті», «Гія: Невідома історія Георгія Гонгадзе» та ін.). Розкажіть про свій перший досвід створення фільму.

Це був фільм «Малевич. Український квадрат». До речі, цей фільм почався з експлейнера. Я хотів зробити експлейнер і пояснити, чому Казимира Малевича можна вважати і українським художником. Коли я почав копати, я зрозумів, що цей матеріал — на фільм. Я показав цю ідею нашій керівниці Мар’яні Драч, вона мене відразу підтримала. І я паралельно зі своєю поточною роботою почав працювати над фільмом. Я був і продюсером, і сценаристом, і оператором. Інна Кузнецова відправила мене під Бордо в місто Дакс, там живе Жан-Клод Маркаде, він один із найвідоміших мистецтвознавців світу і вважається спеціалістом по Малевичу. До Малевича Маркаде привела його дружина, це вона відкрила для свого чоловіка цього митця. Я подумав, що це також важливо, і вийшов фільм не тільки про Малевича, а й про людей, які досліджують його творчість. Коли ми запустили анонс фільму «Малевич. Український квадрат», хтось у коментарях написав, мовляв, ми хочемо перефарбувати чорний квадрат Малевича у жовто-блакитні кольори. Це неправда, ми просто намагалися показати, що без України неможливо повністю зрозуміти постать цього художника.

— Розкажіть більше про свої підходи та принципи створення саме фільму. Наскільки ви вільні та самостійні в роботі над фільмом?

Я не завжди самостійний. Наприклад, минулого року ми робили фільм про Чорнобиль. Моя колега Ірина Малихіна прийшла з ідеєю зробити на роковини трагедії фільм, вона принесла унікальний матеріал про чорнобильське село Товстий ліс. Люди приїхали у 1996 році на гробки, а через годину запалало їхнє село, зокрема їхня старовинна дерев’яна церква, яка була зроблена без жодного цвяху. Незадовго перед тим Ліна Костенко намагалася врятувати цю церкву від занепаду. Завдяки зусиллям Ліни Костенко цю церкву обміряли, сфотографували і в нас хоч є її фотографії. Я запропонував зробити фільм про людей, які були вимушені залишити свої домівки на все життя. Я написав сценарій та монтував цей фільм, але робота над ним була колективною.

У своїх фільмах ми намагаємося бути непафосними. Мені здається, поріг чутливості у сучасного глядача став надзвичайно низьким. Людей зараз вражають якісь неймовірні в негативному сенсі історії. Концепція будь-що вражати глядача зіграла негативну роль. Ми на «Радіо Свобода» намагаємося не вражати, а розповідати чесні історії, які самі по собі вражають.

— Мультимедійний редактор «Радіо Свобода» Владислав Яцків свого часу казав, що «в Україні київський офіс "Радіо Свобода" є лідером по роботі з титрованими відео (caption video)». А в чому ще «Радіо Свобода» лідирує?

Найважливіше — це те, що ми є незаангажованими і працюємо за стандартами, в нас немає джинси. Ми завжди намагаємось подати позиції всіх сторін конфлікту.

— Що вас мотивує, окрім заробітку, працювати саме в журналістиці?

У мене є можливість розповідати маловідомі факти та призабуті історії. Можливо, моя робота допоможе комусь щось зрозуміти, відкрити для себе, переосмислити складні перипетії української історії. Я сподіваюся, що після перегляду мого фільму про Малевича люди відкриють для себе цього художника. Сподіваюся, що наш фільм про Чорнобиль нагадає про тих, хто втратив свою домівку, що ці люди будуть почуті і, можливо, їм стане легше. Після фільму про «Революцію на граніті» хочеться, щоб люди не наступали на ті самі граблі.

Для мене особливо важливо, що половина моєї роботи — це творча робота. Кожного разу, коли я спілкуюся з людьми, я намагаюся навчитися їх чути, намагаюся не видавити з них те, що мені потрібно, а почути їхню історію.

— В ці дні в онлайн-форматі проходить фестиваль Docudays UA. Вам цікаве авторське документальне кіно?

О, так. Я вісім років поспіль ходив на цей фестиваль, це була одна з найважливіших подій у моєму студентському житті й пізніше. Але цього року я так завантажений роботою, що ще не встиг подивитися жодного фільму із фестивальної програми. До речі, саме сьогодні я збирався подивитися фільм мого майстра, до якого я ходив на курси, — Сергія Буковського, який зняв фільм про композитора Валентина Сильвестрова.

Розкажіть, чим для вас був корисним досвід навчання на курсах у майстерні Сергія Буковського?

— Я навчався на цих курсах три роки тому. Зустрічалися після роботи вечорами тричі на тиждень, у нас була група з десяти людей. Сергій розповідав, спираючись на власний досвід, як взаємодіяти з героєм, як шукати тему фільму, як шукати правильний ракурс подачі цієї теми. У нас були лекції найкращих документалістів, які теж намагались поділитися із нами власним досвідом.

На першому ж занятті нам показали фільм Кшиштофа Кесльовського «Аматор» про те, що таке робота документаліста. Чоловік бере в руки камеру і починає знімати документальні фільми, але він так захопився цим, що втратив свою сім’ю, дружина від нього пішла. До того ж герою його фільму не подобається, як його представив автор. «Аматор» показує відповідальність документаліста: навіть коли ти чесно показуєш свого героя, не сподівайся, що це всім сподобається, і будь до цього готовий.

Щоб потрапити до участі у конкурсі, треба було надіслати заявку із ідеєю фільму, який ти хочеш зняти під час навчання у майстерні Сергія Буковського. Я хотів зняти фільм про Голокост у моєму рідному місті — Золотоноші. Я його зняв, але побачив дуже багато помилок, і хоч я цей фільм нікому не показував, для мене це виявився повчальний досвід. Я мав переробити цей фільм, але розпочався ковід. Зараз я переживаю за тих старих людей, із якими я хотів поспілкуватися для свого фільму, мені не хотілось би наражати їх на небезпеку.

Хоч я і хотів би розвиватися в бік авторського документального кіно, поки що я робив лише телевізійні документальні фільми. Мені хочеться спробувати поєднати ці два жанри, включати у свою роботу елементи авторської документалістики, щоб не робити фільми стандартно телевізійними, з характерною напруженою музикою та синхронами.

Фото — Максим Поліщук

Теги за темою
СуспільствоМайдан
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Гороскоп для всіх знаків на середу, 27 листопада – але тільки для сміливих: знадобиться багато чаю з медом
Знай
2024-11-27T02:30:08Z
На Сумщині пролунав 120 вибухів
TSN
2024-11-27T02:21:33Z
У Донецьку командира «Грузинського легіону» заочно засудили до 23 років ув’язнення - ЗМІ
УкраинФорм
2024-11-27T01:00:54Z
Росіяни захопили 2 населених пункти на Донеччині та мають просування на Харківщині – Deep State
ГЛАВКОМ NET
2024-11-27T00:30:47Z
Росіяни окупували Новоселидівку та Петрівку: карта DeepState
24tv
2024-11-27T00:27:59Z
Прикордонники знищили склад боєприпасів на Вовчанському напрямку
УкраинФорм
2024-11-27T00:27:45Z
У Києві дві доби будуть проблеми з водою: світло також вимикатимуть, подробиці
Фокус
2024-11-26T22:51:18Z
У Тернопільській області через атаку РФ можуть виникати проблеми зі зв’язком та інтернетом
InternetUA
2024-11-26T22:48:49Z
Політвʼязня Аппаза Куртамета під час етапування доставили до Нижнього Новгорода
УкраинФорм
2024-11-26T22:42:37Z
Світ розколюється на дві частини: до яких країн є великі питання
24tv
2024-11-27T02:36:20Z
Адміністрація Байдена зробить усе, щоб Україна могла воювати у 2025 році – Блінкен
ГЛАВКОМ NET
2024-11-27T02:13:20Z
Ядерна кнопка не страшна: чоловік підготувався до апокаліпсиса - що він придумав
GlavRed
2024-11-27T02:03:16Z
Командувач американських ВПС розповів, коли може початися війна між США та Росією чи Китаєм
ГЛАВКОМ NET
2024-11-27T01:48:05Z
Трамп може піти на прямі переговори з Кім Чен Ином: що про це відомо
GlavRed
2024-11-27T01:43:42Z
"За будь-яку ціну": став відомий головний пріоритет Маска щодо війни в Україні
GlavRed
2024-11-27T01:27:44Z
Меркель назвала головний недолік Трампа, як керівника держави
1News
2024-11-27T01:18:23Z
Сікорський озвучив важливу умову для мирних переговорів в Україні
24tv
2024-11-27T01:06:47Z
У Раді заявили, що наразі зниження мобілізаційного віку розглядатись не буде
TSN
2024-11-27T00:51:19Z
Який манікюр зробити взимку, щоб бути в тренді і виглядати дорого
GlavRed
2024-11-27T00:27:48Z
У Польщі показали перформанс про Миколаїв
УкраинФорм
2024-11-26T23:33:44Z
Оксана Білозір презентувала кліп «Два серця», створений штучним інтелектом
Storyboom
2024-11-26T21:23:19Z
5 захопливих містичних трилерів для тих, хто обожнює Агату Крісті
24tv
2024-11-26T21:18:44Z
Алан Бадоєв показав свого батька, який приїхав до нього в гості у Київ
TSN
2024-11-26T20:51:20Z
"Я втратив зір": Елтон Джон повідомив про серйозну проблему зі здоров'ям
GlavRed
2024-11-26T20:27:50Z
Відома українська ведуча зробила публічне зізнання Потапу - деталі
GlavRed
2024-11-26T20:27:19Z
Після зриву: зрадниця Лоліта скасувала концерти в РФ
GlavRed
2024-11-26T20:27:00Z
Оголошено твори, які допущено до ІІ-го туру Шевченківської премії-2025
Детектор М
2024-11-26T20:18:19Z
У Києві прооперували дівчинку з рідкісною патологією: її статеві органи виглядали як чоловічі
ГЛАВКОМ NET
2024-11-27T02:36:43Z
Безоплатні профілактичні обстеження на онкозахворювання можна пройти у 840 медзакладах - НСЗУ
УкраинФорм
2024-11-27T01:42:15Z
Чому сифіліс в Україні відмовляються лікувати одним уколом, як у США
Украина Криминальная
2024-11-26T23:45:24Z
Чому у людей бувають кошмари, чим вони відрізняються від просто поганих снів і як ними керувати
24tv
2024-11-26T21:42:17Z
Венерологиня пояснила, чому сифіліс в Україні відмовляються лікувати одним уколом, як у США
ГЛАВКОМ NET
2024-11-26T20:12:58Z
Аналіз на менопавзу: що це за дослідження та кому потрібно проходити
24tv
2024-11-26T20:03:38Z
Заспокійливий ефект: 5 продуктів, які потрібно їсти під час стресу
Фокус
2024-11-26T20:00:30Z
Замість МСЕК в Україні з 1 січня почнуть працювати експертні комісії на базі понад 300 лікарень
Комсомольская правда
2024-11-26T18:28:52Z
Пташиний грип вразив першу дитину в США — CDC заявляє, що джерело інфекції невідоме
Portaltele
2024-11-26T17:57:25Z
Фейл російського голкіпера ПСЖ допоміг Баварії здобути перемогу у 5-му турі Ліги чемпіонів
24tv
2024-11-26T23:12:41Z
Онлайн-трансляція матчу ПСВ – Шахтар в Лізі чемпіонів
24tv
2024-11-26T22:33:53Z
Фіаско Манчестер Сіті, перемоги Барселони та Арсеналу: результати Ліги чемпіонів за 26 листопада
24tv
2024-11-26T22:09:58Z
Забивав Дніпру та повторив легендарний гол Марадони: помер учасник ЧС-1986 Ян Фурток
24tv
2024-11-26T21:03:48Z
Син Ліонеля Мессі дебютував у дитячому футболі: фото неймовірної підтримки Тьяго
24tv
2024-11-26T20:33:13Z
Педрі близький до продовження контракту з Барселоною
Football.ua
2024-11-26T20:09:52Z
Провальний ексгравець львівського Руху мріє отримати російський паспорт
24tv
2024-11-26T19:57:14Z
Захисник Ренна достроково завершив виступи у цьому сезоні
Football.ua
2024-11-26T18:25:17Z
"Мило до сліз": футболістам "Шахтаря" показали їхні старі фото на старті футбольної кар'єри
24tv
2024-11-26T18:18:03Z
Укрзалізниця почала продаж квитків на поїзди нових рейсів
УкраинФорм
2024-11-27T02:36:35Z
Thyssenkrupp Steel хоче скоротити 5000 робочих місць
УкраинФорм
2024-11-27T01:57:28Z
Європейський Союз звинуватив Gorilla Glass у монополії
InternetUA
2024-11-27T01:01:25Z
"Газпром" вже підготувався до припинення транзиту газу через Україну, – Reuters
24tv
2024-11-27T00:00:01Z
Укрзалізниця запускає безпересадкові вагони сполученням Львів - Кишинів
УкраинФорм
2024-11-26T23:45:14Z
Росія рекордно скоротить інвестиції у найбільші залізничні проєкти
Хвиля
2024-11-26T23:12:49Z
Чому долар зростає в ціні
24tv
2024-11-26T23:00:18Z
Яйця в Україні ще більше подорожчають: експерт пояснив, коли ціна почне падати
Фокус
2024-11-26T22:00:10Z
G7 завершує підготовку до виділення Україні $50 млрд із заморожених активів рф
iPress
2024-11-26T21:57:14Z
У Нацгвардії збільшили термін загальної військової підготовки
ГЛАВКОМ NET
2024-11-27T02:12:21Z
Юрист пояснила, чи може виїхати студент денної форми за кордон
Хвиля
2024-11-27T02:06:56Z
Ситуація жахлива, – Дудукалов розповів, що росіяни роблять з житлом українців у Бердянську
24tv
2024-11-27T01:45:11Z
Держоператор тилу вперше закупить для військових посилені сухпайки
УкраинФорм
2024-11-27T01:21:14Z
Вінницька громада передала Третій штурмовій бригаді 250 FPV-дронів
УкраинФорм
2024-11-27T01:06:55Z
На обліку в Нацполіції перебуває майже 112 тисяч осіб, які вчинили домашнє насильство - МВС
УкраинФорм
2024-11-27T00:57:25Z
Дані чоловіків, що не ставали на облік у ТЦК, з'являться в реєстрі "Оберіг", — Міноборони
Фокус
2024-11-27T00:27:16Z
Низкою областей України прокотилася хвиля "мінувань". У поліції не відкидають, що це російська ІПСО
InternetUA
2024-11-27T00:18:26Z
ЗСУ звільнили 41 генерала за станом здоров’я під час війни – ЗМІ
ZN UA
2024-11-26T23:18:11Z
Внаслідок атаки безпілотників на столицю уламки впали на будинок, є постраждалі
УкраинФорм
2024-11-27T02:27:20Z
До розслідування аварії літака DHL у Вільнюсі долучаться німецькі та іспанські слідчі
УкраинФорм
2024-11-27T02:15:37Z
Прикордонники виявили у багажнику автобуса двох чоловіків, які намагалися потрапити до Польщі
УкраинФорм
2024-11-27T01:42:01Z
Жителя Хмельниччини засуджено за сексуальне насильство стосовно 5-річного хлопчика
Украина Криминальная
2024-11-27T01:18:27Z
Аферистка «зняла порчу» з вінничанки майже за пів мільйона гривень
Украина Криминальная
2024-11-27T00:36:26Z
Країна під атакою потужної магнітної бурі, скоро почнеться ще одна
GlavRed
2024-11-26T22:27:29Z
Житель Дніпропетровщини віддав інтернет-кураторам 120 тисяч гривень за невдалу втечу з України
InternetUA
2024-11-26T22:02:30Z
Військовий декілька разів йшов в СЗЧ: в суді вирішили, що з ним робити
Политека
2024-11-26T21:00:55Z
На Львівщині пішохода тричі переїхали автівки
TSN
2024-11-26T20:51:13Z
Забудьте про каструлю: як за 5 хвилин приготувати листя капусти для голубців
GlavRed
2024-11-27T01:33:27Z
Як смачно приготувати хека: геніальний рецепт риби від фіналістки "Мастер Шеф"
Политека
2024-11-26T23:30:43Z
Як смачно приготувати опеньки: страва, від якої рідних за вуха не відтягнеш
24tv
2024-11-26T22:54:50Z
Одяг буде пахнути дорогими парфумами: як зробити ароматизатор для шафи своїми руками
24tv
2024-11-26T21:12:47Z
Що наші предки готували на Новий рік: старовинні рецепти українських страв
24tv
2024-11-26T20:27:50Z
Остерігайтеся цих 2 днів у грудні, щоб уникнути невдачі: детальний місячний календар
24tv
2024-11-26T20:03:01Z
Допоможуть трави: як захистити ділянку від руйнівного впливу вітрів
24tv
2024-11-26T19:57:37Z
Як правильно повісити гірлянду на ялинку: цей секрет знають одиниці
24tv
2024-11-26T19:36:11Z
Лише одному знаку зодіаку цей тиждень принесе шалену радість та успіх
24tv
2024-11-26T19:03:35Z
Чим відрізняються зображення чоловіка з собакою: треба знайти 3 відмінності за 17 секунд
GlavRed
2024-11-27T02:33:55Z
Ілон Маск підтвердив, що обмежує можливість користувачів Х ділитися зовнішніми новинами
InternetUA
2024-11-27T02:04:23Z
Дата виходу PlayStation 6 може бути перенесена на 2028 рік
InternetUA
2024-11-27T00:01:36Z
Huawei представила Mate 70 та 70 Pro — молодші флагмани серії з чотирьох смартфонів
ITC
2024-11-26T22:15:26Z
Без Android: Huawei представив власну операційну систему
InternetUA
2024-11-26T21:46:26Z
Патч для STALKER 2 вже на підході: які зміни внесуть розробники
InternetUA
2024-11-26T20:46:40Z
Пікантний смак, який сподобається усім: як правильно замаринувати цибулю
GlavRed
2024-11-26T20:27:56Z
За межею реальності. 8 найкращих альтернативних ігор для фанатів S.T.A.L.K.E.R. 2
InternetUA
2024-11-26T20:01:58Z
Українців у грудні очікує кілька серій потужних магнітних бур
Комсомольская правда
2024-11-26T19:58:56Z
Як зменшити витрати бензину на автоматі: досвідчені водії здивовані про це не знали
GlavRed
2024-11-26T22:27:17Z
Один із найвидатніших гоночних автомобілів продадуть на аукціоні
AutoCentre
2024-11-26T20:48:56Z
В GTA 6 буде процедурна генерація та значно покращений рушій, — LinkedIn розробника
ITC
2024-11-26T19:43:48Z
Вантажівки Foton в Україні освоюють нові кузовні надбудови
AutoCentre
2024-11-26T18:09:51Z
Huawei та JAC анонсували розкішного конкурента Maybach та Rolls-Royce
AutoCentre
2024-11-26T17:09:03Z
Українці люблять швидкість: на нові автівки витратили 11 млрд грн – в топі BMW та Mercedes
ITC
2024-11-26T17:01:10Z
Changan представив першу модель зі знімними батареями
AutoCentre
2024-11-26T16:58:41Z
На європейський ринок виходить недорогий конкурент Tesla Model Y і VW ID.5 від BYD
Фокус
2024-11-26T15:15:08Z
Tatra Trucks показала нові армійські всюдиходи Force
AutoCentre
2024-11-26T15:07:19Z