MY.UAНовини
30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина першагуме
30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина першагуме

30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина першагуме

Лабораторія журналістики суспільного інтересу розробила курс для журналістів із висвітлення вакцинації від коронавірусної хвороби. «Детектор медіа» публікуватиме текстову версію цього курсу, підготовлену його автор(к)ами. Ця публікація — перша з двох частин.

Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, щоб викликати довіру? Це питання постало в Лабораторії журналістики суспільного інтересу восени 2020 року. Тоді деякі вакцини від коронавірусу були на фінальних стадіях розробки або клінічних випробувань, але посилення руху антивакцинаторів у світі та в Україні змушувало замислитися: якщо влада сподівається на щеплення як рятунок і вся стратегія спрямована на те, щоб «дочекатися вакцини», то що станеться, якщо на час появи препаратів українці не будуть готові щепитися?

У публічному просторі з’явилася лише одна цифра: вакцині від COVID-19 не довіряє майже половина українців. Ми вирішили з’ясувати, чи проблема полягає в русі антивакцинаторів і поширенні конспірології та фейків, і наскільки глибокі спричинені цим упередження? Що може змусити змінити думку? Як на довіру до щеплень від коронавірусу впливає гонка вакцин, в яку вступила Росія? І які настрої в соцмережах за межами бульбашки громадянського суспільства, де антивакцинаторів переважно критикують?

Упродовж листопада — квітня ми дослідили ставлення українців до вакцини та вакцинації; проаналізували довіру до джерел інформації про коронавірус, страхи й побоювання; вивчили інформаційні потреби різних аудиторій, тональність дискусії в соціальних мережах. За допомогою фокус-груп перевірили реакцію людей на контент про вакцинацію, в основі якого була практична, корисна, заснована на фактах та подана в нейтральному тоні інформація.

Насамперед ми побачили, що в інформаційному просторі, зокрема в соцмережах, домінувала політизована інформація, яка стосувалася не так принципів дії вакцини, як ставлення до різних виробників вакцин. А загальнонаціональне опитування показало на перший погляд втішний результат: лише 5,2 % українців вірили в «чипування», більшість людей, які сумнівалися щодо щеплень, просто не мали достатньої інформації про вакцини або ж остерігалися ін’єкції через базові страхи, яким легко запобігти (скажімо, що вакцина може зіпсуватися під час транспортування).

І хоча новини про першу партію СoviShield та літак із Pfizer вже відгриміли, як і повідомлення про першу хвилю відмов серед лікарів, — за даними Bloomberg, в Україні за три місяці вкололи 1,2 мільйона доз, — ідеться про щеплення лише 2 % населення, а з середніми темпами 70 тисяч щеплень на день процес вакцинації триватиме ще дуже довго. Отже, пошук відповідей на питання, чого бояться українці, що може переконати робити щеплення від коронавірусу, якої інформації їм бракує для поміркованого рішення, ще довго залишатиметься актуальними.

Дослідження Лабораторії довело, що насамперед корисна журналістика, викладена в нейтральному тоні через особисті історії, викликає довіру та сприймається як пізнавальна та цікава. Учасники з усіх чотирьох сегментів аудиторії (україномовна або двомовна молодь 25–35 років із великих міст; україномовні або двомовні мешканці великих міст 30–55 років, які цікавляться політикою; російськомовні мешканці сходу віком 55+, україномовні мешканці заходу віком 50+) зауважили, що такі матеріали є точними, правдоподібними, пізнавальними та чесно аналізують тему. Нагнітання паніки чи викривлення інформації у досліджуваних матеріалах майже не виявлено.

У підсумку Лабораторія склала рекомендації щодо створення контенту, який би будував місточки довіри до інформації про вакцинацію від COVID-19. З повним текстом можна ознайомитися на сайті Лабораторії. У першій частині матеріалу ми розкажемо про загальні підходи, які медіа варто взяти на озброєння для висвітлення теми щеплень. У другій частині статті буде більше про поради, як розповідати про вакцинацію від коронавірусу конкретним сегментам аудиторії українських медіа.

Люди хочуть знати прості, корисні, засновані на фактах речі

Побічні ефекти, безпечність, вартість та походження вакцини від коронавірусу — саме це найбільше турбує українців, коли йдеться про щеплення. Ці аспекти були актуальними для українців упродовж усього періоду дослідження і є однаковими для всіх вікових груп.

Розповідати про особисті історії вакцинацинованих

Довіра / недовіра до вакцини в багатьох країнах напряму залежить від довіри / недовіри до влади, яка в Україні критично низька. На тлі цього спрацювала й недовіра до першої завезеної вакцини та Індії як країни, де вироблений CoviShield. Іншими причинами недовіри стали брак інформації та страх побічних ефектів, а також сумніви, що вакцинація захистить від нових штамів вірусу. Негативний досвід знайомих та поради лікаря — важливі фактори відмови українців від щеплення. Саме тому історії про персональний досвід вакцинації, розказані чи показані від першої особи, були позитивно оцінені всіма аудиторіями. Особиста історія героя сприймається краще за офіціоз. Живі, невигадані, неанонімні герої, а також можливість стежити за їхньою історією вже після щеплення сприймаються позитивно. Людей також цікавить стан після щеплення — щось на кшталт «щоденника щепленого».

Новини про смерть у період після вакцинації потребують особливої уваги до формулювань

Новини про смерть людини, яку напередодні чи нещодавно вакцинували, є потужним фактором відмови від щеплень. Водночас причини таких смертей з’ясовуються, як правило, не одразу, а з часом, після розслідування. Необхідно враховувати, що інформація про такі події «знайде» аудиторію, зокрема й із ненадійних джерел. У таких матеріалах критично важливий коментар експерта з поясненням, що смерть не є наслідком щеплення як такого. Отже, потрібно особливо уважно стежити, щоби формулювання в заголовках чи в самих матеріалах не пов’язували щеплення і смерть як пряму причину й наслідок. У матеріалах про смерть від тромбозу необхідно вказувати точну статистику і країни, де таке ставалося, а також той факт, що зв’язок між тромбозом та вакцинацією окремими препаратами й досі вивчається й не є доведеним. А ще повідомляти, як відстежувати симптоми. Також критично важливо наводити статистику, яка вказує на вірогідність тромбозу внаслідок коронавірусу. Вона показує переваги щеплення над будь-якими ризиками, і на цьому наголошує більшість світових регуляторів.

Звертатися до історій людей із різними хронічними хворобами: «особливе для особливих»

Запитаними є розповіді про специфіку вакцинації людей із різноманітними хронічними хворобами чи станами, зокрема показані крізь призму персонального досвіду. Люди із супутніми захворюваннями хочуть знати, як на них може вплинути вакцина, що радять лікарі та які побічні ефекти виникають при найпоширеніших діагнозах. Водночас таку інформацію хочуть чути від медичної спільноти: інфекціоністів, лікарів, які працюють з хворими на COVID-19, сімейних лікарів, але не від політиків.

Розповідати про вакцинованих лікарів

Факт відмови лікарів від вакцинації демотивує та сприяє відмові від щеплень. Виникає помилкове враження, що лікарі «знають щось, чого не знає решта» (цитата респондента дослідження). Насправді лікарі відмовляються від щеплень із тих самих причин, що й інші. Тож критично важливими стають приклади лікарів, які щепилися: довірі сприяє особиста історія, розповідь про ставлення колег і добровільний, а не примусовий процес. Дуже важливо в матеріалах, де медичні працівники висловлюють свою думку щодо вакцинації та готовності до щеплення, глибше пояснювати мотивацію, давати інформацію про контекст і динаміку зміни ставлення, перестороги та їхнє співвідношення з ризиками щеплень.

Більше інформації про виробників вакцин

Загальній довірі та відчуттю контролю над ситуацією сприяє інформація про те, за якими формулами, де, ким та в який саме спосіб виготовляються, зберігаються і транспортуються вакцини, який попередній досвід мають виробники та чому держава обрала саме їх.

Не приховувати «негатив», а пояснювати, що є медичною нормою

Інформація про можливість захворіти навіть після вакцинації й досі є «новою» для багатьох респондентів. Пояснення, чому це можливо, та наголос на тому, що щеплення захищає насамперед від важкого перебігу хвороби і смерті, вкрай важлива для аудиторії, яка не шукає новин про вакцинацію цілеспрямовано, а натрапляє на них випадково. Тож необхідно пояснювати, що є медичною «нормою», зокрема коли йдеться про алергічну реакцію й анафілактичний шок. Важливо наголошувати, що такі випадки нейтралізуються одним уколом у тому ж кабінеті, де роблять щеплення, і є протокол на випадок такої реакції.

Розповідати про досвід інших країн, де люди прагнуть вакцинуватися якнайшвидше

Найціннішим матеріалом, яким можна було би «поділитися з друзями», респонденти дослідження називають інформацію про прагнення людей у різних країнах світу щепитися, а також дані про глобальні масштаби імунізації. Ці факти викликають довіру, а подекуди заздрість, тож історії мешканців інших країн, де громадяни вимагають швидшої вакцинації або прискорення черги для окремих соціальних чи вікових категорій, є не лише цікавими для аудиторії, а й сприяють поширенню та довірі до вакцинації загалом.

Тональність та мова: що відштовхує, а що викликає позитивну реакцію?

Окрім тематики, Лабораторія досліджувала реакцію аудиторії на матеріали різної тональності: що саме викликає паніку, сприймається негативно або навпаки — викликає позитивні емоції та подобається.

Геть усі аудиторії чутливо реагують на відкриту пропаганду вакцинації. Вона може викликати недовіру. Нав’язування, заклики, менторський тон, занадто спрощені аналогії сприймаються вкрай негативно. Аудиторіям подобається більш критичний погляд, вони хочуть самі ухвалити остаточне рішення. Матеріали, зроблені у винятково й показово позитивному й оптимістичному ключі, викликають недовіру. В людей виникає сумнів, ніби головне «лишилося за кадром».

Герої та спікери: кого аудиторії не сприймають

Офіційні повідомлення від чиновників, суха статистика наразі переважають науково-популярну та корисну інформацію в медіа, хоча саме остання, озвучена лікарями та науковцями, викликає більше довіри і є більш затребуваною.

Більшість аудиторії так чи інакше стежить за офіційною статистикою захворюваності на COVID-19 та вакцинації, однак рівень довіри до чиновників, політиків, а також інформації, яку вони надають, вкрай низький. Це підтверджують як дані соціологічного опитування, так і фокус-групи. Люди схильні довіряти корисній інформації суто медичного характеру: про дію вакцини та реакцію імунітету, особливості щеплення, якщо та озвучується медиками, при цьому не лікарями будь-якої спеціалізації, а саме імунологами.

Герої матеріалів не повинні надто відрізнятися від самої аудиторії

Аудиторія має впізнавати себе в героях матеріалів. Використання як героя історії про вакцинацію людини, яка молодша за цільову аудиторію медіа, викликає неприємні емоції та недовіру. Старші респонденти зі сходу України характеризували історію про вакцинацію молодого ветерана російсько-української війни як «награність» і «постановку», вони сприйняли факт отримання щеплення молодшим за них героєм як несправедливість щодо них. Так само в молодшої аудиторії з великих міст матеріал, у якому представники різних конфесій висловлювали своє ставлення до вакцинації, викликав сарказм і «змусив усміхнутися», адже саме для таких респондентів думка священика про вакцинацію не була важливою. Водночас респонденти зазначили, що такі герої могли би вплинути на вірян, які дотримуються обрядів та регулярно відвідують церкву.

Джерела інформації: звідки отримують інформацію та кому довіряють?

Лабораторія окремо дослідила довіру до джерел інформації про коронавірус і вакцинацію. Результати загальнонаціонального соціологічного опитування збіглися з даними фокус-груп.

Згідно з результатами дослідження, українці найбільше довіряють інформації про COVID-19 від громадських і міжнародних організацій (Всесвітньої організації охорони здоров’я, Організації об’єднаних націй) та церкви. Також досить високий рівень довіри мають західні ЗМІ. Рівень довіри до чиновників та політиків вкрай низький. Ця недовіра часто поширюється на матеріали та інформацію, яку ті оприлюднюють. Дані іноземних досліджень свідчать, що кількість відмов від вакцинації пов’язана з довірою до держави як джерела інформації про вакцини. Що нижчий рівень довіри, то більше відмов.

Мікс джерел інформації

Всім аудиторіям цікаво, коли інформація з різних джерел і платформ перехрещується, є посилання на інші джерела, дослідження, повідомлення, блоги. Люди хочуть мати змогу перевірити інформацію самотужки, тому що загальний рівень недовіри до всього, що стосується теми вакцинації та коронавірусу, в Україні високий. Саме тому аудиторії позитивно сприймають «інформаційну стіну» в кожному матеріалі: насиченість посиланнями на інші публікації, на соціальні мережі героїв, використання кількох думок та поглядів.

Голос — інституціям, а не політикам

За кожним чиновником стоїть інституція. Там, де це доречно, медіа краще давати голос саме державним або науковим установам, як українським, так і міжнародним, яким в Україні в питаннях вакцинації довіряють найбільше. Політики, що озвучують новини про вакцинацію, викликають роздратування через «політизацію» медичної теми. Запит на інформацію від влади є, але не таку, що говорить про медичні наслідки щеплення, а в межах її повноважень — адміністративно-логістичну: як організують процес вакцинації, хто відповідальний. У цьому випадку участь посадовців, — наприклад, місцевої влади, — доречна.

Обійтися без «диванних експертів»

Через високий рівень недовіри до теми вакцинації аудиторія більш вимоглива як до самих експертів, так і до того, що вони говорять на цю тему. Для формування довіри недостатньо тільки згадки про статус і професію фахівця, який коментує тему, необхідно надати можливість перевірити його «експертність» посиланнями на інші інтерв’ю, публікації, наукові роботи, профіль у соціальних мережах тощо. Менше довіри викликають висловлювання поза компетенцією і повсякденною роботою експерта. Наприклад, учасники фокус-груп сказали, що лікар-інфекціоніст як герой одного з матеріалів викликає значно більше довіри, коли говорить про речі, що стосуються його спеціалізації та профілю. Довіра знижується, коли він починає говорити про загальніші речі з інших сфер медицини. Так само медик іншого профілю може не сприйматися, коли йдеться про питання, в яких фахівцями мають бути імунологи.

Медичні працівники — не завжди істина в останній інстанції

Саме поради лікаря та позитивний досвід вакцинації родичів і знайомих є для українців найважливішим фактором, який би сприяв рішенню зробити щеплення. Саме тому в матеріалах важливо наголошувати на мотивації лікарів, які відмовляються від щеплення, показувати досвід інших країн, а для коментарів щодо специфічних аспектів вакцинації шукати медиків, які довіряють вакцинації як методу. Лікарі та лідери думок не з політики — ті, хто можуть будувати містки довіри. Але їх треба розпитувати, а не бездумно цитувати. У випадку, коли медик наводить очевидно неправдиву інформацію, яка суперечить позиції Всесвітньої організації охорони здоров’я, потрібно її спростовувати.

Далі буде.

Рекомендації створені за результатами національного дослідження Лабораторії журналістики суспільного інтересу, ініціативи «Арена» Університету Джонса Гопкінза та Харківського інституту соціальних досліджень. Дослідження присвячене пошуку форми та мови матеріалів, які б викликали та підвищували довіру різних сегментів української аудиторії до вакцинації від COVID-19 та зменшували ризики відмови від щеплення. Дослідження проводилося за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» протягом грудня 2020 — квітня 2021 рр. Думки, висловлені в матеріалі, не обов’язково збігається з позицією Фонду.

Лабораторія журналістики суспільного інтересу — спільний міждисциплінарний проєкт українських та британських журналістів і соціологів. Лабораторія шукає та популяризує найкращі форми контенту суспільно корисної журналістики в цифрову добу. Лабораторію відкрили й розвивають українські журналістки Наталя Гуменюк та Ангеліна Карякіна у партнерстві з Львівським медіафорумом, Харківським інститутом соціальних досліджень та ініціативою «Арена» Пітера Померанцева та Енн Епплбаум.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
В музее показали более 250 предметов Януковича на "сотни миллионов": есть и подделки – фото
Лига
2025-12-23T15:51:14Z
Капитан Америка возвращается: Marvel опубликовала тизер фильма "Мстители: Судный день"
Фокус
2025-12-23T15:18:48Z
СМИ: Постановщик «Чернобыля» Йохан Ренк снимет сериал по Assassin's Creed для Netflix
GameMag
2025-12-23T15:12:20Z
Продюсер шоу "Танцы со звездами" раскрыл имена двух артистов, которые отказались от участия: "Это сложно"
TSN
2025-12-23T14:27:04Z
Ксения Мишина показала ранее невиданные фото с беременным животиком: "Исторический документ"
TSN
2025-12-23T13:48:14Z
Таисия Повалий спела для Путина на закрытом мероприятии
Фокус
2025-12-23T13:27:16Z
Ирина Билык показала, как украсила елку у себя дома к Рождеству
Фокус
2025-12-23T13:06:25Z
Здоровые и пьяные "бугаи": певица Tayanna — о поведении украинцев в США
Фокус
2025-12-23T12:57:51Z
Все пошло не по плану: что случилось с людьми, которых связали на год
Фокус
2025-12-23T12:36:48Z
Замминистра экономики Киндратив пользуется чужим жильём и автомобилем, не декларируя сбережения
Знай
2025-12-23T15:51:23Z
Кабмин попросил НКРЭКУ не повышать тарифы на воду для населения
Лига
2025-12-23T15:36:44Z
Выплаты за 2 месяца перед Новым годом: когда ждать деньги на карточку
Хвиля
2025-12-23T15:30:36Z
Минэнерго: обстрелы РФ вынудили сократить производство электроэнергии
Новости Украины
2025-12-23T15:30:11Z
Курс валют на 23 декабря: сколько стоят доллар, евро и злотый
UAToday
2025-12-23T14:48:18Z
Цены на медь впервые превысили отметку $12 000 за тонну
Лига
2025-12-23T14:33:15Z
Цены на хлеб больно ударят по карману: стоимость вырастет на 20%
Знай
2025-12-23T14:33:01Z
Блокировка карт через ТЦК и штрафы: в банке назвали условие, при котором это возможно
UAToday
2025-12-23T14:03:59Z
В правительстве заявили, какими должны быть тарифы на воду
Comments UA
2025-12-23T13:45:58Z
Украинцам готовят новый календарь праздников: Стефанчук раскрыл детали
TSN
2025-12-23T15:48:35Z
«Циничный удар накануне Рождества»: РФ пыталась оставить украинцев без света и тепла перед праздником
Новости Украины
2025-12-23T15:45:19Z
Очередной фейк от Коломойского: журналистское расследование опровергло заявления Коломойского
Новости Украины
2025-12-23T15:33:48Z
Зеленский о встрече Умерова и Гнатова с представителями США: подготовлены драфты нескольких документов
Украинская правда
2025-12-23T15:30:50Z
В Раде шокированы: Государство теряет будущее – как власть выталкивает собственных граждан
Comments UA
2025-12-23T15:30:15Z
В Раде заявили об очередной реформе календаря государственных праздников: что изменится
Comments UA
2025-12-23T15:27:41Z
Юлия Тимошенко: Условия мирных соглашений должны быть вынесены на всеукраинский референдум
Знай
2025-12-23T15:24:34Z
71-летнему премьеру Чехии сделали операцию на лице
Европейская правда
2025-12-23T15:15:35Z
Россия оберегает города, а гибнет провинция: почему мобилизация обходит большие центры
TSN
2025-12-23T15:09:27Z
"Шахед", атаковавший поезд в Житомирской области, мог управляться из Беларуси, — "Флэш"
Фокус
2025-12-23T15:21:45Z
В Киеве под мостом застрял грузовик: что известно
TSN
2025-12-23T15:18:16Z
В Полтаве мужчина изготавливал поддельные отсрочки от мобилизации: что решил суд?
Новости Украины
2025-12-23T15:12:10Z
15 лет тюрьмы получил агент белорусского КГБ, который шпионил на Волыни
Украинская правда
2025-12-23T15:09:51Z
56-летний мужчина отказался брать повестку и уклонился от мобилизации: как это закончилось
TSN
2025-12-23T15:09:15Z
На Закарпатье мужчина избил жену и напал на полицейских: что ему угрожает
TSN
2025-12-23T14:21:53Z
Маршрут побега уклонистов через газовую трубу действовал на Закарпатье – СБУ
Украинская правда
2025-12-23T14:18:59Z
В Польше задержали подозреваемого в шпионаже за съемку военной техники
Европейская правда
2025-12-23T13:39:46Z
В Египте хищная мурена напала на российского туриста: мужчину забрали в больницу
Comments UA
2025-12-23T13:36:32Z
Министр образования Татьяна Бережная родила дочь, - СМИ
Комсомольская правда
2025-12-23T15:51:56Z
Армия РФ зашла на территорию Сумщины: продолжаются бои
TSN
2025-12-23T15:30:10Z
Война на истощение: масштабы потерь армии РФ стали критическими
Comments UA
2025-12-23T15:24:44Z
Семью не впустили в самолет из-за малоизвестного правила авиакомпаний: случившегося
TSN
2025-12-23T15:18:15Z
Силы ПВО обезвредили 587 дронов и 34 ракеты
Комсомольская правда
2025-12-23T15:18:07Z
Болезнь, отпуск и мобилизация: в каких случаях ФЛП может не платить военный сбор
Знай
2025-12-23T15:12:52Z
Оккупанты нанесли массированную атаку по Украине: что применили впервые
Comments UA
2025-12-23T15:12:14Z
Почему "Шахед" может кружить на одном месте: в ПВО объяснили странное "поведение" БПЛА
Фокус
2025-12-23T15:12:09Z
Ошибаются почти все: как по новому правописанию образуется отчество от Игорь
TSN
2025-12-23T15:09:12Z
Почему стакан воды натощак не всегда полезен
UAToday
2025-12-23T15:03:51Z
Что приготовить на Сочельник - рецепты традиционных блюд
Известия Киев
2025-12-23T13:51:30Z
"Доктор Смерть" представил новое устройство для ассистированного самоубийства — фото
TSN
2025-12-23T13:48:38Z
У женщины "аллергия на зиму": какие симптомы редкого заболевания
Comments UA
2025-12-23T12:57:27Z
В результате чего возрастает риск попыток самоубийства: ученые ответили
TSN
2025-12-23T12:21:31Z
Этот «ежедневный» симптом может свидетельствовать о скрытой болезни
Comments UA
2025-12-23T12:12:31Z
Когда лучшее время для кефира: эксперт опровергла популярный миф в сети
Comments UA
2025-12-23T11:24:22Z
Можно ли вводить вакцину в участок, где есть татуировка
UAToday
2025-12-23T10:06:31Z
Как вывести старые пятна на кухонных полотенцах: простые и рабочие методы
GlavRed
2025-12-23T09:54:45Z
Оригинальный электромобиль Renault преодолел более 1000 км без подзарядки
Фокус
2025-12-23T15:06:25Z
В Ровно заметили роскошный электрокар Rolls-Royce стоимостью более $500 000
Фокус
2025-12-23T11:15:38Z
Раллийная легенда и седан Ferrari: на паркинге обнаружили заброшенные итальянские спорткары
Фокус
2025-12-23T09:00:51Z
Раллийная легенда и седан Ferrari: на паркинге обнаружили заброшенные итальянские спорткары
Фокус
2025-12-23T09:00:46Z
Раллийная легенда и седан Ferrari: на паркинге обнаружили заброшенные итальянские спорткары
Фокус
2025-12-23T09:00:34Z
Раллийная легенда и седан Ferrari: на паркинге обнаружили заброшенные итальянские спорткары
Фокус
2025-12-23T09:00:27Z
Раллийная легенда и седан Ferrari: на паркинге обнаружили заброшенные итальянские спорткары
Фокус
2025-12-23T09:00:11Z
Раллийная легенда и седан Ferrari: на паркинге обнаружили заброшенные итальянские спорткары
Фокус
2025-12-23T09:00:07Z
Раллийная легенда и седан Ferrari: на паркинге обнаружили заброшенные итальянские спорткары
Фокус
2025-12-23T09:00:02Z
Россияне нанесли удар по предприятию в Кременчуге: есть раненые
Лига
2025-12-23T15:51:35Z
Почему в Киеве нет света, если «прилетов» не было: эксперт объяснил
TSN
2025-12-23T15:09:01Z
Праздники на Харьковщине: что будет с комендантским часом
Comments UA
2025-12-23T14:54:59Z
Гороскоп на 24 декабря: смелые решения и шаги принесут вознаграждение
Новости Украины
2025-12-23T14:42:45Z
В Україні аграрії найбільше можуть заробити на соняшнику
AgroNews
2025-12-23T14:33:40Z
Украинские защитники сдерживают врага на всех направлениях: бои продолжаются
Новости Украины
2025-12-23T14:24:48Z
24 декабря в городе Славутич не будет света в течение всего дня
Новости Украины
2025-12-23T14:03:44Z
Хронический дефицит воды и изношенные сети: как оккупационные власти превращают жизненно важную услугу в метод контроля
Comments UA
2025-12-23T13:51:59Z
Ситуация в Покровске и Мирнограде: в ВСУ сообщили, что делают для обороны городов
TSN
2025-12-23T13:48:52Z
Окна больше не будут запотевать и будут оставаться идеально чистыми всю зиму: действенный лайфхак
TSN
2025-12-23T15:09:02Z
Рейтинг стран ЕС по реальной стоимости жизни для семьи : считаем без иллюзий
Новости Украины
2025-12-23T14:15:01Z
Три правила идеальной зажарки для борща: как создать насыщенный рубиновый цвет и глубокий вкус
TSN
2025-12-23T13:48:08Z
Как убрать сырость и сырость на кухне зимой: 3 простых шага, которые работают зимой
TSN
2025-12-23T13:48:06Z
Пять пород собак, которые безмуно любят своего хозяина
GlavRed
2025-12-23T13:27:44Z
Не Овен и не Дракон: славянский гороскоп раскрыл, какое животное будет руководить вашим 2026 годом
Comments UA
2025-12-23T12:57:43Z
Как найти и купить идеальный фотоаппарат недорого
MY.UA
2025-12-23T12:11:17Z
Пыль не будет оседать неделями: профессиональный способ уборки, который легко повторить
TSN
2025-12-23T12:06:25Z
Как приготовить вкусную кутью на Рождество: из какой крупы, как замачивать и варить
TSN
2025-12-23T11:51:18Z
Японские разработчики пришли в восторг от Clair Obscur: Expedition 33 — любимая игра деятелей индустрии в 2025 году
GameMag
2025-12-23T15:42:42Z
Смартфон с функциями флагмана по умеренной цене: обзор необычной модели
Фокус
2025-12-23T15:36:57Z
Стабильная связь во время войны: выбираем между SIM и eSIM
Новости Украины
2025-12-23T15:18:10Z
Китай запроваджує тимчасові мита на молочні продукти з ЄС
AgroNews
2025-12-23T15:18:00Z
Топ ошибки, которые совершают новички и профессионалы в гемблинге
Comments UA
2025-12-23T14:51:48Z
Авторы ремейка Silent Hill 2 готовят уникальный эксклюзив для консолей Nintendo — в будущем хотели бы сделать хоррор по Metroid
GameMag
2025-12-23T14:24:31Z
Хмельниччина стала лідером з утримання корів
AgroNews
2025-12-23T14:21:50Z
Людей по всему миру испугали "инопланетные" метки на арбузах: что это такое
Comments UA
2025-12-23T14:18:11Z
Впервые в мире: новый смартфон Xiaomi повысит качество камер до небывалых высот
Фокус
2025-12-23T13:51:06Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:47Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:46Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:41Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:37Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:34Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:21Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:16Z
Звезды на чемоданах? Пять незаменимых футболистов "Динамо" могут покинуть киевский клуб в 2026
Знай
2025-12-22T20:51:08Z
9-летний украинский шахматист завоевал бронзу чемпионата мира
Комсомольская правда
2025-12-22T20:00:52Z