MY.UAНовини
30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина перша
30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина перша

30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина перша

Лабораторія журналістики суспільного інтересу розробила курс для журналістів із висвітлення вакцинації від коронавірусної хвороби. «Детектор медіа» публікуватиме текстову версію цього курсу, підготовлену його автор(к)ами. Ця публікація — перша з двох частин.

Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, щоб викликати довіру? Це питання постало в Лабораторії журналістики суспільного інтересу восени 2020 року. Тоді деякі вакцини від коронавірусу були на фінальних стадіях розробки або клінічних випробувань, але посилення руху антивакцинаторів у світі та в Україні змушувало замислитися: якщо влада сподівається на щеплення як рятунок і вся стратегія спрямована на те, щоб «дочекатися вакцини», то що станеться, якщо на час появи препаратів українці не будуть готові щепитися?

У публічному просторі з’явилася лише одна цифра: вакцині від COVID-19 не довіряє майже половина українців. Ми вирішили з’ясувати, чи проблема полягає в русі антивакцинаторів і поширенні конспірології та фейків, і наскільки глибокі спричинені цим упередження? Що може змусити змінити думку? Як на довіру до щеплень від коронавірусу впливає гонка вакцин, в яку вступила Росія? І які настрої в соцмережах за межами бульбашки громадянського суспільства, де антивакцинаторів переважно критикують?

Упродовж листопада — квітня ми дослідили ставлення українців до вакцини та вакцинації; проаналізували довіру до джерел інформації про коронавірус, страхи й побоювання; вивчили інформаційні потреби різних аудиторій, тональність дискусії в соціальних мережах. За допомогою фокус-груп перевірили реакцію людей на контент про вакцинацію, в основі якого була практична, корисна, заснована на фактах та подана в нейтральному тоні інформація.

Насамперед ми побачили, що в інформаційному просторі, зокрема в соцмережах, домінувала політизована інформація, яка стосувалася не так принципів дії вакцини, як ставлення до різних виробників вакцин. А загальнонаціональне опитування показало на перший погляд втішний результат: лише 5,2 % українців вірили в «чипування», більшість людей, які сумнівалися щодо щеплень, просто не мали достатньої інформації про вакцини або ж остерігалися ін’єкції через базові страхи, яким легко запобігти (скажімо, що вакцина може зіпсуватися під час транспортування).

І хоча новини про першу партію СoviShield та літак із Pfizer вже відгриміли, як і повідомлення про першу хвилю відмов серед лікарів, — за даними Bloomberg, в Україні за три місяці вкололи 1,2 мільйона доз, — ідеться про щеплення лише 2 % населення, а з середніми темпами 70 тисяч щеплень на день процес вакцинації триватиме ще дуже довго. Отже, пошук відповідей на питання, чого бояться українці, що може переконати робити щеплення від коронавірусу, якої інформації їм бракує для поміркованого рішення, ще довго залишатиметься актуальними.

Дослідження Лабораторії довело, що насамперед корисна журналістика, викладена в нейтральному тоні через особисті історії, викликає довіру та сприймається як пізнавальна та цікава. Учасники з усіх чотирьох сегментів аудиторії (україномовна або двомовна молодь 25–35 років із великих міст; україномовні або двомовні мешканці великих міст 30–55 років, які цікавляться політикою; російськомовні мешканці сходу віком 55+, україномовні мешканці заходу віком 50+) зауважили, що такі матеріали є точними, правдоподібними, пізнавальними та чесно аналізують тему. Нагнітання паніки чи викривлення інформації у досліджуваних матеріалах майже не виявлено.

У підсумку Лабораторія склала рекомендації щодо створення контенту, який би будував місточки довіри до інформації про вакцинацію від COVID-19. З повним текстом можна ознайомитися на сайті Лабораторії. У першій частині матеріалу ми розкажемо про загальні підходи, які медіа варто взяти на озброєння для висвітлення теми щеплень. У другій частині статті буде більше про поради, як розповідати про вакцинацію від коронавірусу конкретним сегментам аудиторії українських медіа.

Люди хочуть знати прості, корисні, засновані на фактах речі

Побічні ефекти, безпечність, вартість та походження вакцини від коронавірусу — саме це найбільше турбує українців, коли йдеться про щеплення. Ці аспекти були актуальними для українців упродовж усього періоду дослідження і є однаковими для всіх вікових груп.

Розповідати про особисті історії вакцинацинованих

Довіра / недовіра до вакцини в багатьох країнах напряму залежить від довіри / недовіри до влади, яка в Україні критично низька. На тлі цього спрацювала й недовіра до першої завезеної вакцини та Індії як країни, де вироблений CoviShield. Іншими причинами недовіри стали брак інформації та страх побічних ефектів, а також сумніви, що вакцинація захистить від нових штамів вірусу. Негативний досвід знайомих та поради лікаря — важливі фактори відмови українців від щеплення. Саме тому історії про персональний досвід вакцинації, розказані чи показані від першої особи, були позитивно оцінені всіма аудиторіями. Особиста історія героя сприймається краще за офіціоз. Живі, невигадані, неанонімні герої, а також можливість стежити за їхньою історією вже після щеплення сприймаються позитивно. Людей також цікавить стан після щеплення — щось на кшталт «щоденника щепленого».

Новини про смерть у період після вакцинації потребують особливої уваги до формулювань

Новини про смерть людини, яку напередодні чи нещодавно вакцинували, є потужним фактором відмови від щеплень. Водночас причини таких смертей з’ясовуються, як правило, не одразу, а з часом, після розслідування. Необхідно враховувати, що інформація про такі події «знайде» аудиторію, зокрема й із ненадійних джерел. У таких матеріалах критично важливий коментар експерта з поясненням, що смерть не є наслідком щеплення як такого. Отже, потрібно особливо уважно стежити, щоби формулювання в заголовках чи в самих матеріалах не пов’язували щеплення і смерть як пряму причину й наслідок. У матеріалах про смерть від тромбозу необхідно вказувати точну статистику і країни, де таке ставалося, а також той факт, що зв’язок між тромбозом та вакцинацією окремими препаратами й досі вивчається й не є доведеним. А ще повідомляти, як відстежувати симптоми. Також критично важливо наводити статистику, яка вказує на вірогідність тромбозу внаслідок коронавірусу. Вона показує переваги щеплення над будь-якими ризиками, і на цьому наголошує більшість світових регуляторів.

Звертатися до історій людей із різними хронічними хворобами: «особливе для особливих»

Запитаними є розповіді про специфіку вакцинації людей із різноманітними хронічними хворобами чи станами, зокрема показані крізь призму персонального досвіду. Люди із супутніми захворюваннями хочуть знати, як на них може вплинути вакцина, що радять лікарі та які побічні ефекти виникають при найпоширеніших діагнозах. Водночас таку інформацію хочуть чути від медичної спільноти: інфекціоністів, лікарів, які працюють з хворими на COVID-19, сімейних лікарів, але не від політиків.

Розповідати про вакцинованих лікарів

Факт відмови лікарів від вакцинації демотивує та сприяє відмові від щеплень. Виникає помилкове враження, що лікарі «знають щось, чого не знає решта» (цитата респондента дослідження). Насправді лікарі відмовляються від щеплень із тих самих причин, що й інші. Тож критично важливими стають приклади лікарів, які щепилися: довірі сприяє особиста історія, розповідь про ставлення колег і добровільний, а не примусовий процес. Дуже важливо в матеріалах, де медичні працівники висловлюють свою думку щодо вакцинації та готовності до щеплення, глибше пояснювати мотивацію, давати інформацію про контекст і динаміку зміни ставлення, перестороги та їхнє співвідношення з ризиками щеплень.

Більше інформації про виробників вакцин

Загальній довірі та відчуттю контролю над ситуацією сприяє інформація про те, за якими формулами, де, ким та в який саме спосіб виготовляються, зберігаються і транспортуються вакцини, який попередній досвід мають виробники та чому держава обрала саме їх.

Не приховувати «негатив», а пояснювати, що є медичною нормою

Інформація про можливість захворіти навіть після вакцинації й досі є «новою» для багатьох респондентів. Пояснення, чому це можливо, та наголос на тому, що щеплення захищає насамперед від важкого перебігу хвороби і смерті, вкрай важлива для аудиторії, яка не шукає новин про вакцинацію цілеспрямовано, а натрапляє на них випадково. Тож необхідно пояснювати, що є медичною «нормою», зокрема коли йдеться про алергічну реакцію й анафілактичний шок. Важливо наголошувати, що такі випадки нейтралізуються одним уколом у тому ж кабінеті, де роблять щеплення, і є протокол на випадок такої реакції.

Розповідати про досвід інших країн, де люди прагнуть вакцинуватися якнайшвидше

Найціннішим матеріалом, яким можна було би «поділитися з друзями», респонденти дослідження називають інформацію про прагнення людей у різних країнах світу щепитися, а також дані про глобальні масштаби імунізації. Ці факти викликають довіру, а подекуди заздрість, тож історії мешканців інших країн, де громадяни вимагають швидшої вакцинації або прискорення черги для окремих соціальних чи вікових категорій, є не лише цікавими для аудиторії, а й сприяють поширенню та довірі до вакцинації загалом.

Тональність та мова: що відштовхує, а що викликає позитивну реакцію?

Окрім тематики, Лабораторія досліджувала реакцію аудиторії на матеріали різної тональності: що саме викликає паніку, сприймається негативно або навпаки — викликає позитивні емоції та подобається.

Геть усі аудиторії чутливо реагують на відкриту пропаганду вакцинації. Вона може викликати недовіру. Нав’язування, заклики, менторський тон, занадто спрощені аналогії сприймаються вкрай негативно. Аудиторіям подобається більш критичний погляд, вони хочуть самі ухвалити остаточне рішення. Матеріали, зроблені у винятково й показово позитивному й оптимістичному ключі, викликають недовіру. В людей виникає сумнів, ніби головне «лишилося за кадром».

Герої та спікери: кого аудиторії не сприймають

Офіційні повідомлення від чиновників, суха статистика наразі переважають науково-популярну та корисну інформацію в медіа, хоча саме остання, озвучена лікарями та науковцями, викликає більше довіри і є більш затребуваною.

Більшість аудиторії так чи інакше стежить за офіційною статистикою захворюваності на COVID-19 та вакцинації, однак рівень довіри до чиновників, політиків, а також інформації, яку вони надають, вкрай низький. Це підтверджують як дані соціологічного опитування, так і фокус-групи. Люди схильні довіряти корисній інформації суто медичного характеру: про дію вакцини та реакцію імунітету, особливості щеплення, якщо та озвучується медиками, при цьому не лікарями будь-якої спеціалізації, а саме імунологами.

Герої матеріалів не повинні надто відрізнятися від самої аудиторії

Аудиторія має впізнавати себе в героях матеріалів. Використання як героя історії про вакцинацію людини, яка молодша за цільову аудиторію медіа, викликає неприємні емоції та недовіру. Старші респонденти зі сходу України характеризували історію про вакцинацію молодого ветерана російсько-української війни як «награність» і «постановку», вони сприйняли факт отримання щеплення молодшим за них героєм як несправедливість щодо них. Так само в молодшої аудиторії з великих міст матеріал, у якому представники різних конфесій висловлювали своє ставлення до вакцинації, викликав сарказм і «змусив усміхнутися», адже саме для таких респондентів думка священика про вакцинацію не була важливою. Водночас респонденти зазначили, що такі герої могли би вплинути на вірян, які дотримуються обрядів та регулярно відвідують церкву.

Джерела інформації: звідки отримують інформацію та кому довіряють?

Лабораторія окремо дослідила довіру до джерел інформації про коронавірус і вакцинацію. Результати загальнонаціонального соціологічного опитування збіглися з даними фокус-груп.

Згідно з результатами дослідження, українці найбільше довіряють інформації про COVID-19 від громадських і міжнародних організацій (Всесвітньої організації охорони здоров’я, Організації об’єднаних націй) та церкви. Також досить високий рівень довіри мають західні ЗМІ. Рівень довіри до чиновників та політиків вкрай низький. Ця недовіра часто поширюється на матеріали та інформацію, яку ті оприлюднюють. Дані іноземних досліджень свідчать, що кількість відмов від вакцинації пов’язана з довірою до держави як джерела інформації про вакцини. Що нижчий рівень довіри, то більше відмов.

Мікс джерел інформації

Всім аудиторіям цікаво, коли інформація з різних джерел і платформ перехрещується, є посилання на інші джерела, дослідження, повідомлення, блоги. Люди хочуть мати змогу перевірити інформацію самотужки, тому що загальний рівень недовіри до всього, що стосується теми вакцинації та коронавірусу, в Україні високий. Саме тому аудиторії позитивно сприймають «інформаційну стіну» в кожному матеріалі: насиченість посиланнями на інші публікації, на соціальні мережі героїв, використання кількох думок та поглядів.

Голос — інституціям, а не політикам

За кожним чиновником стоїть інституція. Там, де це доречно, медіа краще давати голос саме державним або науковим установам, як українським, так і міжнародним, яким в Україні в питаннях вакцинації довіряють найбільше. Політики, що озвучують новини про вакцинацію, викликають роздратування через «політизацію» медичної теми. Запит на інформацію від влади є, але не таку, що говорить про медичні наслідки щеплення, а в межах її повноважень — адміністративно-логістичну: як організують процес вакцинації, хто відповідальний. У цьому випадку участь посадовців, — наприклад, місцевої влади, — доречна.

Обійтися без «диванних експертів»

Через високий рівень недовіри до теми вакцинації аудиторія більш вимоглива як до самих експертів, так і до того, що вони говорять на цю тему. Для формування довіри недостатньо тільки згадки про статус і професію фахівця, який коментує тему, необхідно надати можливість перевірити його «експертність» посиланнями на інші інтерв’ю, публікації, наукові роботи, профіль у соціальних мережах тощо. Менше довіри викликають висловлювання поза компетенцією і повсякденною роботою експерта. Наприклад, учасники фокус-груп сказали, що лікар-інфекціоніст як герой одного з матеріалів викликає значно більше довіри, коли говорить про речі, що стосуються його спеціалізації та профілю. Довіра знижується, коли він починає говорити про загальніші речі з інших сфер медицини. Так само медик іншого профілю може не сприйматися, коли йдеться про питання, в яких фахівцями мають бути імунологи.

Медичні працівники — не завжди істина в останній інстанції

Саме поради лікаря та позитивний досвід вакцинації родичів і знайомих є для українців найважливішим фактором, який би сприяв рішенню зробити щеплення. Саме тому в матеріалах важливо наголошувати на мотивації лікарів, які відмовляються від щеплення, показувати досвід інших країн, а для коментарів щодо специфічних аспектів вакцинації шукати медиків, які довіряють вакцинації як методу. Лікарі та лідери думок не з політики — ті, хто можуть будувати містки довіри. Але їх треба розпитувати, а не бездумно цитувати. У випадку, коли медик наводить очевидно неправдиву інформацію, яка суперечить позиції Всесвітньої організації охорони здоров’я, потрібно її спростовувати.

Далі буде.

Рекомендації створені за результатами національного дослідження Лабораторії журналістики суспільного інтересу, ініціативи «Арена» Університету Джонса Гопкінза та Харківського інституту соціальних досліджень. Дослідження присвячене пошуку форми та мови матеріалів, які б викликали та підвищували довіру різних сегментів української аудиторії до вакцинації від COVID-19 та зменшували ризики відмови від щеплення. Дослідження проводилося за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» протягом грудня 2020 — квітня 2021 рр. Думки, висловлені в матеріалі, не обов’язково збігається з позицією Фонду.

Лабораторія журналістики суспільного інтересу — спільний міждисциплінарний проєкт українських та британських журналістів і соціологів. Лабораторія шукає та популяризує найкращі форми контенту суспільно корисної журналістики в цифрову добу. Лабораторію відкрили й розвивають українські журналістки Наталя Гуменюк та Ангеліна Карякіна у партнерстві з Львівським медіафорумом, Харківським інститутом соціальних досліджень та ініціативою «Арена» Пітера Померанцева та Енн Епплбаум.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Ухилення від мобілізації: в який строк притягують до адміністративної відповідальності
ZN UA
2025-04-21T01:03:56Z
Росіяни запустили кілька груп ударних дронів
УкраинФорм
2025-04-21T00:31:46Z
Якщо зарплата всього 5 тисяч. На яку пенсію очікувати українцю у 2025 році
Telegraf
2025-04-21T00:27:24Z
Карта повітряних тривог України онлайн: де є загроза ракетного удару
Факти ICTV
2025-04-20T22:06:23Z
Європейці змінюють стратегію військової допомоги Україні – WP
Факти ICTV
2025-04-20T21:57:59Z
Поливаний понеділок: традиції
ZN UA
2025-04-20T21:33:19Z
Особливий понеділок після Великодня 2025: що можна і не треба робити цього дня
Telegraf
2025-04-20T21:21:18Z
Здоров'я, щастя та удачі: красиві привітання з Поливаним понеділком 2025 у прозі та віршах
24tv
2025-04-20T21:15:29Z
Допомога одиноким пенсіонерам у Києві: як отримати доплату до виплат у 2025 році
Политека
2025-04-20T20:01:03Z
Китайські науковці випробували неядерну водневу бомбу
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T19:57:49Z
Тотальна мілітаризація: Кремль налаштовує росіян на затяжну війну з НАТО
Telegraf
2025-04-21T01:12:29Z
Захарова розкритикувала заклик США до перемир’я, звинувативши і Київ, і Вашингтон
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T01:09:05Z
В обмін на військову допомогу: які підводні камені Трамп заховав в угоді про корисні копалини
24tv
2025-04-21T00:42:20Z
"Українська мрія може здійснитись": чи запустить обвал цін на нафту розпад Росії
GlavRed
2025-04-21T00:36:49Z
Президент Чехії оригінально привітав громадян з Великоднем
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T00:36:42Z
Загроза для двох областей: названо ймовірні напрямки нового штурму РФ
GlavRed
2025-04-21T00:27:06Z
У Нідерландах готують кампанію зі зміцнення "кіберрезерву" країни
InternetUA
2025-04-21T00:01:37Z
NYT: Міністр оборони США мав ще одну переписку про удари по Ємену
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T00:00:59Z
Чи шкідливі соцмережі: вчені спростували поширений міф
InternetUA
2025-04-20T20:31:38Z
Продукти, які підвищують рівень серотоніну та покращують настрій
360ua.news
2025-04-20T19:15:57Z
Що найкраще випити перед сном. Оберіть свій напій
Gazeta UA
2025-04-20T18:27:45Z
Назвали найгірші пози для сну, якщо болить спина
Gazeta UA
2025-04-20T18:06:06Z
Як миттєво позбутись запаху часнику з рота. Вчені здивували відкриттям
Gazeta UA
2025-04-20T14:46:22Z
Шість продуктів, які зменшують тривалість життя
Gazeta UA
2025-04-20T14:46:21Z
Все життя ви робили це неправильно: як насправді потрібно мити волосся
24tv
2025-04-20T11:42:52Z
Вісім причин, чому манго треба їсти чоловікам та жінкам
Gazeta UA
2025-04-20T09:57:36Z
Як депресія батьків впливає на поведінку дитини
360ua.news
2025-04-20T07:42:52Z
Музикант Ярмак зустрівся на обміні полоненими зі своїм побратимом: той втратив 40 кілограмів
24tv
2025-04-20T21:12:12Z
"Скромність - сестра бідності": Тіна Кароль дала 4 зухвалі поради
GlavRed
2025-04-20T19:27:28Z
66-річна Мадонна відзначила Великдень у компанії дітей і 28-річного коханця
Фокус
2025-04-20T19:01:37Z
На одному подиху: 3 легкі мінісеріали для вихідного дня
24tv
2025-04-20T18:18:19Z
Майбутнє української рок-музики: діти зіграли легендарну пісню, мережу у захваті
Telegraf
2025-04-20T17:48:30Z
Анна Саліванчук зізналася, навіщо вийшла заміж за експродюсера Студії Квартал 95
GlavRed
2025-04-20T17:27:48Z
"Ти - мій": обраниця Дмитра Кулеби показала романтичне фото з політиком
GlavRed
2025-04-20T16:25:09Z
У Великдень Христина Соловій поділилася рідкісним фото з мамою
24tv
2025-04-20T14:36:25Z
Разом із сином за святковим столом: як відзначає Великдень Софія Ротару
GlavRed
2025-04-20T14:27:14Z
"Перемир'я" закінчилось, і "Шахеди" полетіли знову: де тривога в Україні 21 квітня
24tv
2025-04-21T00:09:36Z
Сирський доповів Зеленському про ситуацію на фронті
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T22:33:41Z
"Дочекались смачної паски?": родичі полонених провели акцію "Не мовчи"
ZN UA
2025-04-20T22:21:41Z
Війна, день 1152. росіяни понад 2 тисячі разів порушили "Великоднє перемирʼя"
Football.ua
2025-04-20T22:00:33Z
У Києві відзначили світле свято Великодня
ZN UA
2025-04-20T21:12:58Z
У Києві поліція затримала студента: той каже, що правоохоронці вчинили це без причини
24tv
2025-04-20T21:12:32Z
Росіяни збільшують присутність у Маріуполі, – Андрющенко сказав, що це означає
24tv
2025-04-20T21:00:53Z
26-градусна спека буде не скрізь: які регіони заливатимуть грозові дощі
GlavRed
2025-04-20T20:27:55Z
Гороскоп на сьогодні 21 квітня: Ракам - надзвичайна зустріч, Стрільцям - прибуток
GlavRed
2025-04-20T20:27:32Z
Через вибух у багатоповерхівці Харкова постраждали більше десятка людей
ZN UA
2025-04-21T01:19:31Z
На Черкащині знайдено тіло молодика, якого розшукували з 14 березня
ГЛАВКОМ NET
2025-04-21T01:15:12Z
Румунські рятувальники шукають українця, який вже декілька днів блукає у горах
Украина Криминальная
2025-04-20T23:33:39Z
У російському Омську стався нічний переполох: лунали сирени, небо палало спалахами
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T22:54:54Z
У Харкові стався вибух у багатоповерхівці: горіли дві квартири, є постраждалі
24tv
2025-04-20T22:54:37Z
В одній з квартир Харкова стався вибух: вигоріли кімнати, мешканці постраждали
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T22:45:19Z
На Харківщині під час гасіння пожежі підірвався автомобіль лісгоспу, постраждали двоє лісників
Украина Криминальная
2025-04-20T21:57:33Z
У Харкові горіла 12-поверхівка
УкраинФорм
2025-04-20T21:27:24Z
На Тернопільщині знайшли покинуту новонароджену дитину
Украина Криминальная
2025-04-20T21:09:44Z
Пристрасть до чорного: про що розповість ваш улюблений колір одягу
Gazeta UA
2025-04-20T21:39:03Z
«Україномовний» чи «українськомовний»: мовознавиця пояснила, як казати правильно
ZN UA
2025-04-20T21:03:56Z
Як дізнатися, чи перебуваєте ви у стосунках з аб'юзом – і як діяти, якщо відповідь "так"
24tv
2025-04-20T18:45:19Z
Який бізнес можна відкрити в селі – 10 ідей, які легко втілити в життя
24tv
2025-04-20T18:39:56Z
Як позбутися ос в будинку - дієвий та екологічний спосіб
Gazeta UA
2025-04-20T17:27:40Z
Перевірте, чи доживете ви до 100 років – 9 ознак та цікавий тест
24tv
2025-04-20T17:09:43Z
Вчені вивели "формулу успіху": які риси характеру вам необхідні
24tv
2025-04-20T16:21:27Z
Назустріч пригодам: 2 знаки зодіаку, яким у травні треба піти у відпустку
24tv
2025-04-20T16:09:17Z
1100 євро за 3 ночі: у Німеччині готуються запустити найбільший круїзний лайнер у світі
Фокус
2025-04-20T16:03:52Z
Німеччина постачала хром для російських снарядів – ЗМІ
iPress
2025-04-20T21:28:11Z
Тарифна війна між США та Китаєм: покупці повернули літак
ZN UA
2025-04-20T19:36:16Z
Частини українців нарахують нову мінімальну пенсію після певного віку
Хвиля
2025-04-20T19:33:17Z
Популярний шоколад із Дубаю спричинив світовий дефіцит фісташок
Gazeta UA
2025-04-20T19:09:52Z
Хто є власником землі під приватним будинком
24tv
2025-04-20T19:03:13Z
Німецька компанія продавала у Росію хром для виробництва гармат, – Handelsblatt
24tv
2025-04-20T18:45:56Z
Чи можуть в Україні запровадити графіки відключення газу: експерт чітко відповів
GlavRed
2025-04-20T18:27:52Z
Купує у Росії і спродує Європі: як Китай обійшов США із природним газом, – NYT
24tv
2025-04-20T18:27:34Z
НБУ ввів в обіг унікальну монету в честь Великодня: перші фото
24tv
2025-04-20T18:18:10Z
Став янголятком: Роналду з коханою зворушливо вшанували пам'ять покійного сина
GlavRed
2025-04-20T23:28:50Z
Ван Ністелрой прокоментував виліт Лестера з АПЛ
Football.ua
2025-04-20T21:28:59Z
Реал вирвав перемогу над Атлетіком завдяки божевільному м'ячу в овертаймі: відео суперголу
24tv
2025-04-20T21:03:54Z
Черговий божевільний удар Вальверде приніс Реалу перемогу в El Clasico проти Атлетіка
Football.ua
2025-04-20T21:01:46Z
Мілан додатково погіршив свої шанси на єврокубки мінімальною поразкою від Аталанти
Football.ua
2025-04-20T20:46:17Z
Світоліна у фіналі WTA здобула перший трофей за два роки
Факти ICTV
2025-04-20T20:39:26Z
Барелла: Інтер не повинен пропускати такі голи ні за яких обставин
Football.ua
2025-04-20T20:31:12Z
Болонья вирвала перемогу в Інтера на 94-й хвилині
Football.ua
2025-04-20T20:06:36Z
Нагадало битву Усик – Ф'юрі: українець переміг в Ер-Ріяді двометрового гіганта
24tv
2025-04-20T19:21:59Z
Китай випробував водневу бомбу, що може знищити великі території
Gazeta UA
2025-04-21T01:09:19Z
Bungie зняла обмеження на огляди шутера Marathon через холодну реакцію гравців, - Forbes
InternetUA
2025-04-21T01:01:38Z
Власники GTA запатентували нову технологію анімації: що буде в новій частині гри
InternetUA
2025-04-20T23:01:59Z
"З аптечкою Червоного Хреста": Ісус зі штучного інтелекту порадив готуватись до кінця світу
Фокус
2025-04-20T23:01:51Z
У похованні знайшли незвичайну зброю
Gazeta UA
2025-04-20T22:39:56Z
З консистенцією зубної пасти: дослідники створили рідкий акумулятор
InternetUA
2025-04-20T19:34:02Z
ШІ генерує зображення гламурних ляльок у стилі Барбі: експерти попередили про загрозу
InternetUA
2025-04-20T18:31:24Z
Найшвидша пам'ять у світі записує дані в 10 000 разів швидше, ніж сучасні технології
InternetUA
2025-04-20T17:31:29Z
Експерти розкрили способи захисту гаджетів від стеження у 2025 році
InternetUA
2025-04-20T16:34:38Z
Ціни на вживані автомобілі з бензиновим двигуном вперше за два роки зростають, тоді як ціни на електромобілі швидко падають
Топ Жир
2025-04-21T00:45:41Z
Авто не реагує на кнопку старту: що рекомендують фахівці
Gazeta UA
2025-04-21T00:33:45Z
Як вибрати ідеальне авто для втечі після ограблення?
Топ Жир
2025-04-20T23:00:29Z
3 мільйони за кемпер у стилі космічної ери, який виглядає, ніби він з іншої планети
Топ Жир
2025-04-20T21:30:03Z
Ford призупиняє експорт автомобілів до Китаю через наслідки торгової війни з тарифами
Топ Жир
2025-04-20T20:15:10Z
Піастрі виграв Гран-прі Саудівської Аравії та очолив загальний залік
Факти ICTV
2025-04-20T19:42:33Z
Чи хто-небудь керує Porsche 911 Dakar? Ще один автомобіль перевернувся, забезпечивши прибуток у $100,000
Топ Жир
2025-04-20T18:45:48Z
5 ознак, що ваше авто на межі поломки — не чекайте на великий ремонт
360ua.news
2025-04-20T18:24:01Z
Новий електричний кросовер Subaru Trailseeker для любителів подорожей
360ua.news
2025-04-20T17:27:34Z