MY.UAНовини
30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина перша
30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина перша

30 відтінків вакцинації. Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, частина перша

Лабораторія журналістики суспільного інтересу розробила курс для журналістів із висвітлення вакцинації від коронавірусної хвороби. «Детектор медіа» публікуватиме текстову версію цього курсу, підготовлену його автор(к)ами. Ця публікація — перша з двох частин.

Як медіа розповідати про щеплення від коронавірусу, щоб викликати довіру? Це питання постало в Лабораторії журналістики суспільного інтересу восени 2020 року. Тоді деякі вакцини від коронавірусу були на фінальних стадіях розробки або клінічних випробувань, але посилення руху антивакцинаторів у світі та в Україні змушувало замислитися: якщо влада сподівається на щеплення як рятунок і вся стратегія спрямована на те, щоб «дочекатися вакцини», то що станеться, якщо на час появи препаратів українці не будуть готові щепитися?

У публічному просторі з’явилася лише одна цифра: вакцині від COVID-19 не довіряє майже половина українців. Ми вирішили з’ясувати, чи проблема полягає в русі антивакцинаторів і поширенні конспірології та фейків, і наскільки глибокі спричинені цим упередження? Що може змусити змінити думку? Як на довіру до щеплень від коронавірусу впливає гонка вакцин, в яку вступила Росія? І які настрої в соцмережах за межами бульбашки громадянського суспільства, де антивакцинаторів переважно критикують?

Упродовж листопада — квітня ми дослідили ставлення українців до вакцини та вакцинації; проаналізували довіру до джерел інформації про коронавірус, страхи й побоювання; вивчили інформаційні потреби різних аудиторій, тональність дискусії в соціальних мережах. За допомогою фокус-груп перевірили реакцію людей на контент про вакцинацію, в основі якого була практична, корисна, заснована на фактах та подана в нейтральному тоні інформація.

Насамперед ми побачили, що в інформаційному просторі, зокрема в соцмережах, домінувала політизована інформація, яка стосувалася не так принципів дії вакцини, як ставлення до різних виробників вакцин. А загальнонаціональне опитування показало на перший погляд втішний результат: лише 5,2 % українців вірили в «чипування», більшість людей, які сумнівалися щодо щеплень, просто не мали достатньої інформації про вакцини або ж остерігалися ін’єкції через базові страхи, яким легко запобігти (скажімо, що вакцина може зіпсуватися під час транспортування).

І хоча новини про першу партію СoviShield та літак із Pfizer вже відгриміли, як і повідомлення про першу хвилю відмов серед лікарів, — за даними Bloomberg, в Україні за три місяці вкололи 1,2 мільйона доз, — ідеться про щеплення лише 2 % населення, а з середніми темпами 70 тисяч щеплень на день процес вакцинації триватиме ще дуже довго. Отже, пошук відповідей на питання, чого бояться українці, що може переконати робити щеплення від коронавірусу, якої інформації їм бракує для поміркованого рішення, ще довго залишатиметься актуальними.

Дослідження Лабораторії довело, що насамперед корисна журналістика, викладена в нейтральному тоні через особисті історії, викликає довіру та сприймається як пізнавальна та цікава. Учасники з усіх чотирьох сегментів аудиторії (україномовна або двомовна молодь 25–35 років із великих міст; україномовні або двомовні мешканці великих міст 30–55 років, які цікавляться політикою; російськомовні мешканці сходу віком 55+, україномовні мешканці заходу віком 50+) зауважили, що такі матеріали є точними, правдоподібними, пізнавальними та чесно аналізують тему. Нагнітання паніки чи викривлення інформації у досліджуваних матеріалах майже не виявлено.

У підсумку Лабораторія склала рекомендації щодо створення контенту, який би будував місточки довіри до інформації про вакцинацію від COVID-19. З повним текстом можна ознайомитися на сайті Лабораторії. У першій частині матеріалу ми розкажемо про загальні підходи, які медіа варто взяти на озброєння для висвітлення теми щеплень. У другій частині статті буде більше про поради, як розповідати про вакцинацію від коронавірусу конкретним сегментам аудиторії українських медіа.

Люди хочуть знати прості, корисні, засновані на фактах речі

Побічні ефекти, безпечність, вартість та походження вакцини від коронавірусу — саме це найбільше турбує українців, коли йдеться про щеплення. Ці аспекти були актуальними для українців упродовж усього періоду дослідження і є однаковими для всіх вікових груп.

Розповідати про особисті історії вакцинацинованих

Довіра / недовіра до вакцини в багатьох країнах напряму залежить від довіри / недовіри до влади, яка в Україні критично низька. На тлі цього спрацювала й недовіра до першої завезеної вакцини та Індії як країни, де вироблений CoviShield. Іншими причинами недовіри стали брак інформації та страх побічних ефектів, а також сумніви, що вакцинація захистить від нових штамів вірусу. Негативний досвід знайомих та поради лікаря — важливі фактори відмови українців від щеплення. Саме тому історії про персональний досвід вакцинації, розказані чи показані від першої особи, були позитивно оцінені всіма аудиторіями. Особиста історія героя сприймається краще за офіціоз. Живі, невигадані, неанонімні герої, а також можливість стежити за їхньою історією вже після щеплення сприймаються позитивно. Людей також цікавить стан після щеплення — щось на кшталт «щоденника щепленого».

Новини про смерть у період після вакцинації потребують особливої уваги до формулювань

Новини про смерть людини, яку напередодні чи нещодавно вакцинували, є потужним фактором відмови від щеплень. Водночас причини таких смертей з’ясовуються, як правило, не одразу, а з часом, після розслідування. Необхідно враховувати, що інформація про такі події «знайде» аудиторію, зокрема й із ненадійних джерел. У таких матеріалах критично важливий коментар експерта з поясненням, що смерть не є наслідком щеплення як такого. Отже, потрібно особливо уважно стежити, щоби формулювання в заголовках чи в самих матеріалах не пов’язували щеплення і смерть як пряму причину й наслідок. У матеріалах про смерть від тромбозу необхідно вказувати точну статистику і країни, де таке ставалося, а також той факт, що зв’язок між тромбозом та вакцинацією окремими препаратами й досі вивчається й не є доведеним. А ще повідомляти, як відстежувати симптоми. Також критично важливо наводити статистику, яка вказує на вірогідність тромбозу внаслідок коронавірусу. Вона показує переваги щеплення над будь-якими ризиками, і на цьому наголошує більшість світових регуляторів.

Звертатися до історій людей із різними хронічними хворобами: «особливе для особливих»

Запитаними є розповіді про специфіку вакцинації людей із різноманітними хронічними хворобами чи станами, зокрема показані крізь призму персонального досвіду. Люди із супутніми захворюваннями хочуть знати, як на них може вплинути вакцина, що радять лікарі та які побічні ефекти виникають при найпоширеніших діагнозах. Водночас таку інформацію хочуть чути від медичної спільноти: інфекціоністів, лікарів, які працюють з хворими на COVID-19, сімейних лікарів, але не від політиків.

Розповідати про вакцинованих лікарів

Факт відмови лікарів від вакцинації демотивує та сприяє відмові від щеплень. Виникає помилкове враження, що лікарі «знають щось, чого не знає решта» (цитата респондента дослідження). Насправді лікарі відмовляються від щеплень із тих самих причин, що й інші. Тож критично важливими стають приклади лікарів, які щепилися: довірі сприяє особиста історія, розповідь про ставлення колег і добровільний, а не примусовий процес. Дуже важливо в матеріалах, де медичні працівники висловлюють свою думку щодо вакцинації та готовності до щеплення, глибше пояснювати мотивацію, давати інформацію про контекст і динаміку зміни ставлення, перестороги та їхнє співвідношення з ризиками щеплень.

Більше інформації про виробників вакцин

Загальній довірі та відчуттю контролю над ситуацією сприяє інформація про те, за якими формулами, де, ким та в який саме спосіб виготовляються, зберігаються і транспортуються вакцини, який попередній досвід мають виробники та чому держава обрала саме їх.

Не приховувати «негатив», а пояснювати, що є медичною нормою

Інформація про можливість захворіти навіть після вакцинації й досі є «новою» для багатьох респондентів. Пояснення, чому це можливо, та наголос на тому, що щеплення захищає насамперед від важкого перебігу хвороби і смерті, вкрай важлива для аудиторії, яка не шукає новин про вакцинацію цілеспрямовано, а натрапляє на них випадково. Тож необхідно пояснювати, що є медичною «нормою», зокрема коли йдеться про алергічну реакцію й анафілактичний шок. Важливо наголошувати, що такі випадки нейтралізуються одним уколом у тому ж кабінеті, де роблять щеплення, і є протокол на випадок такої реакції.

Розповідати про досвід інших країн, де люди прагнуть вакцинуватися якнайшвидше

Найціннішим матеріалом, яким можна було би «поділитися з друзями», респонденти дослідження називають інформацію про прагнення людей у різних країнах світу щепитися, а також дані про глобальні масштаби імунізації. Ці факти викликають довіру, а подекуди заздрість, тож історії мешканців інших країн, де громадяни вимагають швидшої вакцинації або прискорення черги для окремих соціальних чи вікових категорій, є не лише цікавими для аудиторії, а й сприяють поширенню та довірі до вакцинації загалом.

Тональність та мова: що відштовхує, а що викликає позитивну реакцію?

Окрім тематики, Лабораторія досліджувала реакцію аудиторії на матеріали різної тональності: що саме викликає паніку, сприймається негативно або навпаки — викликає позитивні емоції та подобається.

Геть усі аудиторії чутливо реагують на відкриту пропаганду вакцинації. Вона може викликати недовіру. Нав’язування, заклики, менторський тон, занадто спрощені аналогії сприймаються вкрай негативно. Аудиторіям подобається більш критичний погляд, вони хочуть самі ухвалити остаточне рішення. Матеріали, зроблені у винятково й показово позитивному й оптимістичному ключі, викликають недовіру. В людей виникає сумнів, ніби головне «лишилося за кадром».

Герої та спікери: кого аудиторії не сприймають

Офіційні повідомлення від чиновників, суха статистика наразі переважають науково-популярну та корисну інформацію в медіа, хоча саме остання, озвучена лікарями та науковцями, викликає більше довіри і є більш затребуваною.

Більшість аудиторії так чи інакше стежить за офіційною статистикою захворюваності на COVID-19 та вакцинації, однак рівень довіри до чиновників, політиків, а також інформації, яку вони надають, вкрай низький. Це підтверджують як дані соціологічного опитування, так і фокус-групи. Люди схильні довіряти корисній інформації суто медичного характеру: про дію вакцини та реакцію імунітету, особливості щеплення, якщо та озвучується медиками, при цьому не лікарями будь-якої спеціалізації, а саме імунологами.

Герої матеріалів не повинні надто відрізнятися від самої аудиторії

Аудиторія має впізнавати себе в героях матеріалів. Використання як героя історії про вакцинацію людини, яка молодша за цільову аудиторію медіа, викликає неприємні емоції та недовіру. Старші респонденти зі сходу України характеризували історію про вакцинацію молодого ветерана російсько-української війни як «награність» і «постановку», вони сприйняли факт отримання щеплення молодшим за них героєм як несправедливість щодо них. Так само в молодшої аудиторії з великих міст матеріал, у якому представники різних конфесій висловлювали своє ставлення до вакцинації, викликав сарказм і «змусив усміхнутися», адже саме для таких респондентів думка священика про вакцинацію не була важливою. Водночас респонденти зазначили, що такі герої могли би вплинути на вірян, які дотримуються обрядів та регулярно відвідують церкву.

Джерела інформації: звідки отримують інформацію та кому довіряють?

Лабораторія окремо дослідила довіру до джерел інформації про коронавірус і вакцинацію. Результати загальнонаціонального соціологічного опитування збіглися з даними фокус-груп.

Згідно з результатами дослідження, українці найбільше довіряють інформації про COVID-19 від громадських і міжнародних організацій (Всесвітньої організації охорони здоров’я, Організації об’єднаних націй) та церкви. Також досить високий рівень довіри мають західні ЗМІ. Рівень довіри до чиновників та політиків вкрай низький. Ця недовіра часто поширюється на матеріали та інформацію, яку ті оприлюднюють. Дані іноземних досліджень свідчать, що кількість відмов від вакцинації пов’язана з довірою до держави як джерела інформації про вакцини. Що нижчий рівень довіри, то більше відмов.

Мікс джерел інформації

Всім аудиторіям цікаво, коли інформація з різних джерел і платформ перехрещується, є посилання на інші джерела, дослідження, повідомлення, блоги. Люди хочуть мати змогу перевірити інформацію самотужки, тому що загальний рівень недовіри до всього, що стосується теми вакцинації та коронавірусу, в Україні високий. Саме тому аудиторії позитивно сприймають «інформаційну стіну» в кожному матеріалі: насиченість посиланнями на інші публікації, на соціальні мережі героїв, використання кількох думок та поглядів.

Голос — інституціям, а не політикам

За кожним чиновником стоїть інституція. Там, де це доречно, медіа краще давати голос саме державним або науковим установам, як українським, так і міжнародним, яким в Україні в питаннях вакцинації довіряють найбільше. Політики, що озвучують новини про вакцинацію, викликають роздратування через «політизацію» медичної теми. Запит на інформацію від влади є, але не таку, що говорить про медичні наслідки щеплення, а в межах її повноважень — адміністративно-логістичну: як організують процес вакцинації, хто відповідальний. У цьому випадку участь посадовців, — наприклад, місцевої влади, — доречна.

Обійтися без «диванних експертів»

Через високий рівень недовіри до теми вакцинації аудиторія більш вимоглива як до самих експертів, так і до того, що вони говорять на цю тему. Для формування довіри недостатньо тільки згадки про статус і професію фахівця, який коментує тему, необхідно надати можливість перевірити його «експертність» посиланнями на інші інтерв’ю, публікації, наукові роботи, профіль у соціальних мережах тощо. Менше довіри викликають висловлювання поза компетенцією і повсякденною роботою експерта. Наприклад, учасники фокус-груп сказали, що лікар-інфекціоніст як герой одного з матеріалів викликає значно більше довіри, коли говорить про речі, що стосуються його спеціалізації та профілю. Довіра знижується, коли він починає говорити про загальніші речі з інших сфер медицини. Так само медик іншого профілю може не сприйматися, коли йдеться про питання, в яких фахівцями мають бути імунологи.

Медичні працівники — не завжди істина в останній інстанції

Саме поради лікаря та позитивний досвід вакцинації родичів і знайомих є для українців найважливішим фактором, який би сприяв рішенню зробити щеплення. Саме тому в матеріалах важливо наголошувати на мотивації лікарів, які відмовляються від щеплення, показувати досвід інших країн, а для коментарів щодо специфічних аспектів вакцинації шукати медиків, які довіряють вакцинації як методу. Лікарі та лідери думок не з політики — ті, хто можуть будувати містки довіри. Але їх треба розпитувати, а не бездумно цитувати. У випадку, коли медик наводить очевидно неправдиву інформацію, яка суперечить позиції Всесвітньої організації охорони здоров’я, потрібно її спростовувати.

Далі буде.

Рекомендації створені за результатами національного дослідження Лабораторії журналістики суспільного інтересу, ініціативи «Арена» Університету Джонса Гопкінза та Харківського інституту соціальних досліджень. Дослідження присвячене пошуку форми та мови матеріалів, які б викликали та підвищували довіру різних сегментів української аудиторії до вакцинації від COVID-19 та зменшували ризики відмови від щеплення. Дослідження проводилося за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» протягом грудня 2020 — квітня 2021 рр. Думки, висловлені в матеріалі, не обов’язково збігається з позицією Фонду.

Лабораторія журналістики суспільного інтересу — спільний міждисциплінарний проєкт українських та британських журналістів і соціологів. Лабораторія шукає та популяризує найкращі форми контенту суспільно корисної журналістики в цифрову добу. Лабораторію відкрили й розвивають українські журналістки Наталя Гуменюк та Ангеліна Карякіна у партнерстві з Львівським медіафорумом, Харківським інститутом соціальних досліджень та ініціативою «Арена» Пітера Померанцева та Енн Епплбаум.

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
У Польщі проходить перший тур президентських виборів
Европейская правда
2025-05-18T07:27:52Z
Коаліція охочих, охочих до чого? Литовський політик написав нищівну статтю про європейських союзників України
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T06:51:39Z
Рубіо назвав "щедрою" пропозицію Ватикану стати переговорним майданчиком для України та РФ
Европейская правда
2025-05-18T06:51:01Z
Рубіо: Трамп хоче зустрітись з Путіним якомога швидше
Европейская правда
2025-05-18T06:34:31Z
В Британії затримали другого підозрюваного у справі про підпал майна прем’єра Стармера
Европейская правда
2025-05-18T05:54:04Z
Польща сьогодні обирає президента
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T05:36:08Z
Кремль погрожує ядерною зброєю та затяжною війною: ISW розкрив плани Росії після переговорів у Стамбулі
Vlasti
2025-05-18T05:27:35Z
США посилили тиск на Росію: Рубіо попередив про неминучі санкції у разі провалу переговорів
Vlasti
2025-05-18T04:36:32Z
Україна розірвала з Росією ще одну угоду
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:21:57Z
"Євробачення-2025": полька в сексі-вбранні ошелешила танцями та небезпечно політала над сценою
ТСН
2025-05-17T21:18:58Z
Народилася у Дніпрі, не знала свого батька і писала листа Сталіну: як у дитинстві виглядала Лія Ахеджакова
Telegraf
2025-05-11T17:30:58Z
Фінал Євробачення, атака на Київщину: головне за ніч
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:06:17Z
Фінал «Євробачення-2025»: пряма трансляція
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T01:03:31Z
JJ – переможець Євробачення-2025: що відомо про австрійського співака
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T00:18:43Z
"Євробачення-2025": порядок виступу учасників у фіналі
TSN
2025-05-17T22:48:01Z
"Євробачення-2025": фаворити букмекерів розірвали сцену конкурсу та зірвали гучні овації
ТСН
2025-05-17T21:33:19Z
Jerry Heil здивувала неочікуваним ніжним дуетом зі всесвітньо відомим гуртом
ТСН
2025-05-17T20:25:52Z
Ексдружина Комарова приголомшила своїм досягненням в кар'єрі моделі: "У Парижі підписала контракт"
TSN
2025-05-17T20:25:21Z
Інтронізація Папи Римського: де дивитись
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T06:15:47Z
Мав виняткові навички у програмуванні. Згадаймо Владислава Ситенького
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T06:00:11Z
Країна-сусідка допоможе українським біженцям зібрати дітей до школи
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T05:00:28Z
Як українці оцінили переговори в Стамбулі: дані опитування
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:57:52Z
Названо умови, за яких біженці повернуться в Україну
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T02:57:56Z
Україну атакували близько 70 дронів РФ: куди вони летять
TSN
2025-05-17T21:48:51Z
День ангела 18 травня: кого та як вітати з іменинами
ТСН
2025-05-17T21:18:47Z
Російські дрони атакували Україну: де було гучно
ТСН
2025-05-17T20:27:47Z
У повітрі 2 Ту-95МС — моніторингові канали
ТСН
2025-05-17T20:27:39Z
Україну 17 травня накрила потужна магнітна буря: як вберегтися
TSN
2025-05-17T20:26:51Z
Найгірший сніданок: що не можна їсти зрання
ТСН
2025-05-17T20:26:34Z
Чому досвідчені кухарі радять варити пельмені в молоці: спробуйте хоча б раз — результат вас неодмінно здивує
TSN
2025-05-17T20:25:53Z
Замініть сніданок і схуднете на два розміри одягу за п’ять місяців: що потрібно їсти на початку дня
TSN
2025-05-17T20:25:32Z
Що буде з організмом, якщо вживати імбир щодня
ТСН
2025-05-17T20:25:07Z
Причини полюбити кабачки: чим корисний цей овоч
ТСН
2025-05-17T20:23:35Z
Що краще не їсти, щоб схуднути: перелік шкідливих продуктів
ТСН
2025-05-17T20:23:02Z
Як швидко прибрати тріщини на п’ятках: замочіть ноги у цьому — і шкіра стане, як шовк
ТСН
2025-05-17T20:22:32Z
Тривале сидіння шкодить мозку: науковці здивували дослідженням
ТСН
2025-05-17T20:22:16Z
Україна сьогодні вшановує пам'ять жертв геноциду кримських татар
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T06:30:43Z
Карта бойових дій в Україні станом на 18 травня 2025 року
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T05:48:49Z
РФ випустила рекордну кількість «шахедів» по Україні: які області постраждали
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T05:21:27Z
Втрати ворога станом на 18 травня 2025 – Генштаб ЗСУ
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T04:39:14Z
Хмарно з проясненнями, місцями дощі: прогноз погоди на 18 травня
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:15:09Z
Синоптикиня Діденко дала прогноз, коли очікувати потепління
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T02:12:35Z
Козорогам варто захистити особисті кордони, а Терезам слід не пришвидшувати подій: астрологічний прогноз на рунах на 17 травня 2025 року
ТСН
2025-05-17T20:27:45Z
Чимало областей України охопила повітряна тривога: названа причина
TSN
2025-05-17T20:27:43Z
Україною шириться повітряна тривога: де кружляють дрони
TSN
2025-05-17T20:27:24Z
На Одещині під час пожежі загинули двоє дітей
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T04:12:10Z
У Нью-Йорку судно з пасажирами на борту врізалось в Бруклінський міст: є постраждалі
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:30:35Z
В одному з районів Києва впали уламки ворожих дронів
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T03:30:13Z
Внаслідок атаки на Київщину загинула жінка: є руйнування, виникли пожежі
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T02:36:48Z
РФ атакувала Київщину: зайнялись пожежі
ГЛАВКОМ NET
2025-05-18T01:51:14Z
У лікарні померла жінка, яка отримала поранення внаслідок обстрілу Одещини
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T20:45:47Z
У Telegram стався збій: що трапилося
TSN
2025-05-17T20:27:51Z
Удар дрона по автобусу на Сумщині: що відомо про жертв та постраждалих
ТСН
2025-05-17T20:26:48Z
Росіяни вдарили по рейсовому автобусі: багато загиблих, фото
ТСН
2025-05-17T20:26:01Z
Очікувати зниження цін на м'ясо найближчим часом не варто
AgroPortal
2025-05-18T07:30:10Z
Експортерам молочки нагадали, які квоти ЄС можуть повернутися з червня
AgroPortal
2025-05-18T06:30:23Z
Фермери не поспішають укладати форвардні контракти на соняшник
AgroPortal
2025-05-18T06:00:48Z
Зелений курс – це не тренд, а національна політика, - Віталій Коваль
Agravery
2025-05-18T05:12:57Z
Держава має компенсувати аграріям екологічні обмеження, які вона накладає
AgroPortal
2025-05-18T05:00:02Z
ПриватБанк повідомив про технічні роботи у застосунку
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T20:51:36Z
Українці мають сплатити податки за своє житло: які терміни
TSN
2025-05-17T20:26:04Z
Весняні заморозки вдарять по цінах: скільки заплатимо за фрукти та овочі
TSN
2025-05-17T20:25:53Z
Європейський суд почав перевірку законності передавання державі Кременчуцького НПЗ
ТСН
2025-05-17T20:25:48Z
Як зробити так, щоб пральна машина не "стрибала": цікавий спосіб, щоб змусити її стояти нерухомо
ТСН
2025-05-17T20:22:21Z
Зарядити електромобіль стало дорожче: як змінилися ціни
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T17:42:59Z
AWT Bavaria оголошує про відкриття нового інноваційного простору - AWT Studio UNIT.City
Корреспондент
2025-05-16T12:39:48Z
Mercedes переносить виробництво своєї популярної моделі авто у США через мита Трампа
ГЛАВКОМ NET
2025-05-13T11:45:58Z
Водіїв закликали ні в якому разі не залишати цю річ у салоні у спекотний день
24tv
2025-05-12T14:09:13Z
Кібертрак перевернувся після ймовірного нападу в дорожній люті
Топ Жир
2025-05-12T14:03:19Z
“Новий автомобіль та старий водночас: Volkswagen Beetle 1972 року з пробігом лише 104 милі”
Топ Жир
2025-05-12T14:00:33Z
Водій вантажівки перевернув Cybertruck у лютій дорожній сутичці
Топ Жир
2025-05-12T13:45:04Z
Через ризик шпіонажу: в Британії ввели обмеження для власників китайських машин
AutoGeek
2025-05-12T13:27:59Z
Не буряк і не томатна паста: що додати в борщ, щоб він вийшов насиченого червоного кольору
TSN
2025-05-17T20:25:56Z
Чим полити троянди навесні 2025 року, щоб вони пишно квітнули і стали прикрасою саду
ТСН
2025-05-17T20:24:56Z
Додайте до гречки один продукт — страва стане, наче з мішленівського ресторану
TSN
2025-05-17T20:24:32Z
Мода на ревінь: три страви із весняного овочу
ТСН
2025-05-17T20:23:47Z
Ваші нігті скажуть “дякую”: коли знімати гель-лак, навіть якщо він ідеальний
ТСН
2025-05-17T20:23:41Z
Смачний та простий весняний тарт зі сметаною і зеленою цибулею: рецепт
ТСН
2025-05-17T20:23:22Z
В Україні почали випускати зубну пасту зі смаком борщу
AgroPortal
2025-05-17T07:30:18Z
Ці знаки зодіаку практично ніколи не дотримуються своїх обіцянок: на них не варто покладатися
TSN
2025-05-16T19:22:47Z
Насмажите втричі більше без додавання рису чи картоплі: рецепт пухких котлет від досвідчених кулінарів
TSN
2025-05-16T19:22:36Z
«Нелюди вирішили поховати». Тренерка з РФ прокоментувала скандал навколо російських фігуристів
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T16:45:42Z
Яке громадянство має ексфутболіст Анатолій Тимощук: що кажуть російські реєстри про нового «клієнта» СБУ
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T15:00:16Z
Чемпіонський парад «Барселони» зібрав більше 600 тисяч учасників
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T09:48:59Z
ЗМІ назвали головну трансферну ціль «Реала»
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T07:24:06Z
Від легенди футболу до пособника окупантів. Шлях Анатолія Тимощука
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T05:00:37Z
Допомагав окупантам: екскапітан збірної Тимощук отримав підозру за пособництво РФ
ТСН
2025-05-16T19:21:42Z
Федерація дзюдо допустила білорусів до участі у турнірах під державною символікою
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T18:39:10Z
П'ятиразовий олімпійський чемпіон зізнався у наркозалежності
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T15:42:44Z
У Києві пройде зустріч гравців збірної України з футболу з вболівальниками
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T15:12:30Z
Про що "говорять" дельфіни: сенсаційне відкриття дослідників
TSN
2025-05-17T20:26:18Z
Місяць повільно віддаляється від Землі: чи загрожує нам його втрата
ТСН
2025-05-17T20:22:13Z
ЦРУ знайшло інопланетян: названо місце розташування бази прибульців
ТСН
2025-05-17T20:21:26Z
Істота з найбільшим серцем здатна виживати за температури 400°C
ТСН
2025-05-17T20:21:22Z
iPhone 17 Air стане першим смартфоном Apple з акумулятором нового типу
ГЛАВКОМ NET
2025-05-17T17:12:25Z
На Марсі вперше побачили полярне сяйво неозброєним оком: у чому унікальність відкриття NASA
ТСН
2025-05-16T19:24:40Z
Які магнітні бурі очікуються 16 травня та як з ними впоратися
TSN
2025-05-16T19:23:14Z
Сусідня до Чумацького шляху галактика розривається на частини: нові відкриття астрономів
TSN
2025-05-16T19:20:30Z
На Марсі вперше зафіксовано полярне сяйво
ГЛАВКОМ NET
2025-05-16T07:00:41Z