Відтепер в Україні почнуть поступово позбавлятися від паперового формату трудових книжок. Облік трудової діяльності фізичних осіб тепер вестимуть виключно в електронному форматі. Відповідний закон офіційно набув чинності вже сьогодні, десятого червня.
Про це свідчать Прикінцеві положення прийнятого українським парламентом закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі".
Коли в Україні остаточно позбудуться паперових трудових книжок
Текст закону свідчить про те, що на проведення реформи виділено перехідний період, який триватиме наступні п'ять років. За цей час всі роботодавці будуть зобов'язані перенести до Державного реєстру відомості з паперових трудових книжок.
При цьому наголошується, що протягом цих п'яти років все ще можна буде користуватися трудовими книжками паперового зразка.
Як відбуватиметься оцифровування даних
Згідно з текстом закону, перенесення даних з паперової трудової книжки буде здійснюватися і роботодавцем, і самим співробітником. На відскановані або ж оцифровані копії передбачених у Законі документів (трудова книжка, довідки тощо) накладатиметься кваліфікований електронний підпис.
Після внесення до Державного реєстру всіх необхідних відомостей, роботодавець буде зобов'язаний видати оригінал документа (трудової книжки) співробітнику під розписку.
Разом з тим, текст закону також передбачає значно спростити, з бюрократичної точки зору, процес оформлення пенсій. Тепер він буде максимально автоматизований і зможе здійснюватися без особистого втручання і звернення громадянина, який отримує пенсію.
Також як і раніше передбачається можливість відстрочки пенсіонером виходу на заслужений відпочинок.
Раніше MY.UA також повідомляв, що у Раді прийняли рішення щодо трудових книжок та пенсій.
Також можливо вам буде цікаво, що паспорт-книжка відійде в минуле: відомий термін дії вже виданих документів.