/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F247%2F16e262a865d327d5a61692bfa58c9995.jpg)
Тема рибальства у творах з колекції художнього музею у Чернівцях
Другої неділі липня в Україні своє професійне свято мають нагоду відзначати як працівники рибних господарств, так і риболови-любителі.
Колекція живопису Чернівецького художнього музею багата творами на різноманітну тематику, повідомляє на facebook-сторінці музею молодший науковий співробітник відділу науково-освітньої роботи ЧХМ Ольга Агрігороаій.
Образ рибалки досить часто зустрічається у роботах видатних світових та вітчизняних митців. На живописних полотнах можна побачити і сам процес вилову риби, і безпосередньо улов, як наприклад у творі «Повернення з улову» Леоніда Мучника (1896 –1966) – відомого одеського художника і педагога, що належав до старшого покоління радянських митців. Манера виконання твору вільна та реалістична. В сюжеті бачимо риболовецьке судно, що прибуло до берега та мужніх рибалок, які вправно вивантажують щедрий улов. Художник вдало підкреслює у творі організованість та самовідданість людей до праці. Майстерне зображення хвиль, розбурханих вітром передає настрій неспокійного вечірнього моря. Композиція написана в досить похмурих холодних тонах: сірий, темно-синій, однак монотонність колориту зникає, коли над горизонтом, де в мареві поступово розчиняється безкрайнє море, з-за густої пелени темно-фіолетових хмар виринає місяць, розстеляючи на морську гладь сріблясто-золотаве полотно.
Леонiд Мучник «Повернення з улову»
Риси імпресіонізму присутні у творі Андрія Холоменюка «Рибалки. Чорноморська коса» (2007). В центрі полотна зображено пірс з рибалками. Автор нашаровує фарби невимушеними мазками, не прописуючи зображення персонажів в деталях, проте з легкістю вгадуються їх обриси та пози. Значну увагу художник приділяє використанню кольорових вирішень, які спрямовані на те, щоб залишити емоційний відбиток в душі глядача. В палітрі тонко переплітаються як змішані відтінки, так і легкі співзвучні тони, надаючи композиції відчуття об’єму та простору.
Андрій Холоменюк «Рибалки. Чорноморська коса»
Картина «Приморський краєвид» (невідомий автор, перша пол. ХІХ ст.) запрошує поринути в середземноморську атмосферу, а саме на південь Італії – в Неаполь: тиха гавань з човнами і звичайно, рибалки – юні хлопчаки, що вже так вправно володіють риболовецьким хистом. Тепла кольорова гамма композиції огортає спокоєм та умиротворенням. Домінуючі м’які блакитні тони з вкрапленням ніжно-рожевої пастелі – відблиску ранкової зорі та легкі лілові відтінки оповитого туманом Везувію, додають твору особливої романтичності.