MY.UAНовини
Марина Ер Горбач, режисерка «Клондайку»: Все авторське українське кіно про війну на Донбасі – це артхаусний десант, який прагне зацікавити нашим болем міжнародну аудиторію
Марина Ер Горбач, режисерка «Клондайку»: Все авторське українське кіно про війну на Донбасі – це артхаусний десант, який прагне зацікавити нашим болем міжнародну аудиторію

Марина Ер Горбач, режисерка «Клондайку»: Все авторське українське кіно про війну на Донбасі – це артхаусний десант, який прагне зацікавити нашим болем міжнародну аудиторію

17 липня виповнюється сім років відтоді, як проросійські бойовики в ході збройної агресії РФ на сході України збили пасажирський літак «Малайзійських авіаліній». Наприкінці минулого року українська продюсерка, сценаристка, режисерка та членкиня Європейської кіноакадемії Марина Ер Горбач завершила зйомки авторської соціальної драми «Клондайк», що розповідає про три дні з життя родини, яка опинилася в епіцентрі катастрофи літака МН-17 в липні 2014 року. Зараз відбувається постпродакшен фільму, команда готується до його виходу на екрани.

Напередодні трагічних роковин «Детектор медіа» поспілкувався з Мариною Ер Горбач про особливості копродукції з Туреччиною, майбутній показ стрічки на державному турецькому телеканалі та артхаусний десант українських режисерів, які знімають фільми про війну на Донбасі й намагаються зацікавити ними байдужих до українського болю іноземних синефилів.

– Марино, коли має вийти «Клондайк»?

– Наступного року. Ми зараз знаходимося на етапі постпродакшену. Звичайно, на процес дуже вплинула пандемія. Згідно з копродукційними умовами, майже 90% нашого постпродакшену відбуваються в Туреччині, але в кінці листопада минулого року закрили взагалі все: навіть кінотеатри відкрили лише тиждень тому і то лише для тих, хто зробив два щеплення. Окреме випробування – працювати з командою через Zoom, де у всіх діти і взагалі робота в пандемію – боротьба за увагу.

Пандемія є пандемія. У Туреччині з цим дуже суворо. Я знаю, що в інших копродукційних проєктах, які працюють з маленькими європейськими країнами, така сама проблема. Легше тим, у кого 100% роботи над фільмом здійснюється в Україні. Нещодавно я була на кінопремії «Золота Дзиґа», і якби в Туреччині побачили, що там всі без масок, то мене, мабуть, не пустили б на студію. (Сміється.)

– «Клондайк» – це копродукція України й Туреччини?

– Так. Але в нас ще є звукорежисер з Боснії і композитор з Грузії. Тобто ми залучили країни, травмовані сучасною війною. Деякі нюанси їм просто не потрібно пояснювати, вони швидко їх розуміють і відчувають, тому що мають схожий емоційний досвід.

– Я прочитала свіжу новину на сайті Держкіно, що Міністерство культури Туреччини підтримало ваш фільм. І що це один із двох фільмів, які вони підтримали цього року. А що означає їхня підтримка?

– Це фінансова підтримка, вона означає, що у фільму буде більший бюджет на завершення робіт, тобто на забезпечення якості стрічки. І ще це означає, що продюсер виконує зобов‘язання перед Держкіно, тому що коли ми приходимо на пітчинг, то обіцяємо, що покриємо частину витрат. До того ж, минулого року медіахолдінг TRT придбав право на показ фільму ще на етапі сценарію. За великим рахунком, будь-яка копродукція означає, що фільм цікавий за межами країни, це певний знак якості.

– А як слід оцінювати те, що Туреччина підтримала цього року лише два фільми? Вони завжди підтримують так мало копродукції чи такий особливий рік?

– Це означає, що була велика конкуренція. Але рік і справді особливий: минулого і позаминулого року підтримку отримали більше проєктів. Цього року профінансували лише два фільми, другий – грузинської режисерки.

Для Туреччини підтримка не своїх режисерів – новий досвід. Я українська режисерка, яка багато працює в Туреччині, але я не громадянка країни. Кілька років тому вони взагалі не надавали підтримку копродукційним фільмам на чолі з іноземцями. У Туреччині трошки інша система копродукції: вони підтримують проєкти і через кінофонд, і через телевізійні канали.

У мене немає турецького громадянства, але вже чимало наших з чоловіком фільмів вийшли в Туреччині. Наприклад, «Омар і ми» отримав багато нагород (згідно imdb.com, у стрічки 25 фестивальних нагород, зокрема, її визнано найкращим фільмом у Human Rights Competition на Стамбульському міжнародному кінофестивалі – 2020, відзначено «Призом екуменічного журі» Варшавського міжнародного кінофестивалю – 2019 та ін. – Ред.). Роками тривали розмови, що потрібно підтримувати не тільки турецькі проєкти. Зрозуміло, що є цінності, яким мають відповідати підтримувані Туреччиною фільми, і вони хочуть бачити фестивальний потенціал.

– Ви сказали, що частину фільмів Туреччина підтримує через телеканали. Що це означає?

– У Туреччині є державний медіахолдинг TRT, до складу якого входять 13 телеканалів та який веде мовлення 34 мовами. Особливо близький мені канал TRT 2, який показує фестивальні хіти і чиї програмники зацікавлені знайти майбутні шедеври на ранній стадії виробництва та стати партнерами, щоб потім мати права на показ своїй аудиторії.

Наприклад, так було зі стрічкою «Quo Vadis, Aida?» Ясміли Збаніч про масові вбивства в Сребрениці та македонським документальним хітом Honeyland, які цього року потрапили в шорт-лист «Оскара». Наш попередній фільм «Омар і ми» теж створювався в партнерстві з TRT.

– А в кого при цьому залишаються права на дистрибуцію по світу?

– У продюсера.

– Можете сказати, який у вас тепер загальний бюджет?

– Актуальне питання. Компанія-виробник і співпродюсер виконали зобов'язання по дофінансуванню, хоча це було і не просто в пандемію, коли індустрія завмерла. Україні фільм коштував 20 млн грн.

– Я подивилася тизер «Клондайку», він мене зачепив.

– Дякую! Зараз ми вільно його показуємо. Фестивалі не дуже люблять, коли до прем'єри демонструють кадри, тому це не сцена з фільму. Це загальний напрямок того, як я відчуваю дану історію. В ньому є стиль і головна актриса Оксана Черкашина. І багато партнерів звернули увагу на проєкт саме завдяки цьому тизеру.

– У головних ролях знімаються українські актори і принаймні з тизеру я розумію, що важливу роль по сюжету грає збиття літака МН-17. Основна аудиторія вашого фільму – в Україні? Якою ви бачите зацікавленість міжнародної аудиторії?

– Оскільки проєкт отримав фінансування в категорії авторського кіно, то як і всі фільми в цій категорії, він розрахований на міжнародну аудиторію, на фестивалі, на максимальний контакт із вибагливими синефілами. У нас була задача знайти саме таку кіномову і такі способи передачі моїх емоцій з приводу подій, котрі відбувалися в 2014 році й досі тривають, які б зацікавили глядачів за кордоном. Я взагалі вважаю, що все авторське українське кіно останніх років, яке говорить про війну, тим і займається, що шукає способи, методи і специфічну кіномову, щоби зацікавити міжнародну аудиторію нашим болем. Мешканців інших країн не дуже турбує політична ситуація в Україні загалом і, тим паче, їм не цікаво розбиратися, хто винен у війні Росії з Україною. Тому це такий артхаусний десант, який шукає візуальні цікавинки, героїв, щось спільне з іноземною аудиторією, щоби вражати, іноді шокувати, іноді, навпаки, пропонувати несподіваний погляд. Звичайно, те, що на цю тему зараз багато говорять жінки-режисери, дуже важливо.



Але я сподіваюся, що українська аудиторія теж відгукнеться. Тому що це кіно, в якому йдеться про українців. Там є досить упізнавані персонажі. І він про родину, яка опиняється просто посеред катастрофи. Вона їх блокує в тому місці, де вони живуть. Мене війна теж блокує, де б я не була. Сподіваюсь, що глядачі сприймуть цей фільм як певну подяку, особливо тим людям, які вижили.

– Коли у власній країні відбуваються такі страшні події як війна, складно говорити про них художньою мовою, поки вони не закінчилися. Можливо, вам легше було би щось осмислювати, шукати кіномову після закінчення війни?

– Проводитиму багато паралелей із Боснією. Я навчалась у Варшаві в кіношколі імені Анджея Вайди. Пам'ятаю, як у 2006 році пішла на Варшавський кінофестиваль і побачила фільм Grbavica вже згаданої Ясміли Збаніч. Там йдеться про дівчинку, важкого підлітка 13–14 років. Її клас хоче їхати за позашкільною програмою і потрібно здати гроші. У мами, яка виховує її сама, цих грошей немає. І класна керівниця говорить, що якщо родина принесе довідку про те, що дівчинка – дочка шехіда (героя, який загинув на війні на боці Боснії), – то вона поїде безкоштовно. Дівчинка просить цю довідку, але мама не може її дати. І вже в момент катарсису ми розуміємо, що жінка була зґвалтована сербським солдатом і дівчинка – не дитина героя. Я пам'ятаю, що на мене фільм справив неймовірне враження, особливо те, що маючи непогану освіту для тих часів, навчаючись за кордоном, вигравши стипендію Фулбрайта, вивчивши польську мову за три місяці, я мінімально знала про війну в Боснії. Фільм спонукав цікавитися подіями і шукати факти про трагедію народу.

І буквально два тижні тому ми зустрілися з Ясмілою під час 12 Punto Script Days, де вона була в журі. Я розказала їй цю історію і ми говорили про те, наскільки вчасно чи невчасно робити фільми про війну. Уявіть, якби вона чекала?

17 липня, коли сталася катастрофа – мій день народження і в мене тільки-но народилася маленька донечка. Коли я побачила новини, то відчула, що відбувається абсолютний злочин на території моєї батьківщини. Для мене це був сильний імпульс, на усвідомлення якого не потрібно було багато часу. Так, багато його потім пішло на те, щоби цей імпульс трансформувати в історію, знайти фінансування – кіно ніколи не народжується за один рік. Але я вважаю, що якщо в людини є імпульс і вона розуміє свою ціль, то не потрібно чекати. Потрібно робити.

Знаю, що зараз в Україні пітчингуються дуже багато фільмів про війну. Журі буде важко: їм треба обирати найактуальніші, найталановитіші, які говорять до найбільшої міжнародної аудиторії, а це найскладніше – обирати фільми, які потенційно не комфортні, але саме вони здатні струсити глядача.

– З того моменту, коли почали з'являтися фільми чи спектаклі про війну на Донбасі, ми з колегами періодично обговорюємо, як вони еволюціонують і хто як їх сприймає. Що з робіт ваших колег на цю тему вам сподобалося найбільше?

– Я дивлюся взагалі все, що виходить на цю тему. Коли ще фестивалі проходили вживу і було легше на них потрапити, я навіть їздила на певні прем'єри, щоби зрозуміти, як глядачі за кордоном сприймають такі фільми, що вони розуміють, на що реагують. Мені дуже подобається «Земля блакитна, ніби апельсин», він сильно підключає емоційно. А ще мені подобається, як Іра Цілик презентувала це кіно.

Валентин Васянович в «Атлантиді» знайшов не повчальний наратив, а нібито, здається, відсторонений, тим не менше, з чіткою особистою позицією. Йому вдається провокувати глядача, який мало що знає про війну в Україні, спонукаючи його робити власні висновки . Під час показу стрічки в Італії від глядачів звучали буквально такі запитання: «Так, пам’ятаємо, у вас там щось таке було. Невже воно досі триває?»

І мені ще дуже запам‘ятався фільм War Note Романа Любого з документальних щоденників військових – його можна було побачити на Docudays. Він був мало показаний за кордоном, але це хороший матеріал для українських глядачів, щоби, по-перше, розуміти, який шлях проходять люди під час війни, а по-друге – це хороший вибір документальної пам'яті, сучасний «І мертвим, і живим…».

– Чи правильно сказати, що головну чоловічу роль у «Клондайку» зіграв непрофесійний актор?

– Коректніше буде сказати: актор без професійної освіти. Сергій Шадрін знімався в багатьох фільмах у другорядних ролях, але головної ролі в нього не було. І професійної академічної освіти в нього теж не було, були акторські курси. Ви знаєте, що він пішов з життя зовсім нещодавно. Мене це сильно вразило. Добре, що встигла сказати йому після зйомок, що він неймовірно талановитий і зробив для фільму величезну роботу.

Після його похорону ми з колегами вирішили започаткувати майстерню для акторів, у яких немає професійної акторської освіти. Цей проєкт готуємо на осінь. В мене є система, за якою я готуюсь з акторами до зйомок. Багато років послуговувалася нею в роботі з турецькими виконавцями, і для всіх акторів, які виконували головні ролі у наших турецьких фільмах, то були їхні перші головні ролі.

Сергій Шадрін, Оксана Черкашина і Олег Щербина репетирували не епізоди з фільму, а біографії своїх героїв. На мою думку, такий метод дає автору і режисеру ширший кут погляду на характери.

– Наскільки багато в Україні акторів без професійної освіти?

– Мало. Іноді і режисери знімаються, а їх неможливо вважати тими, в кого її немає. До нас на проби приходило 5% таких акторів. І вони всі цікаві і швидко реагують на завдання. Я іноді з сумом думаю про те, що молоді актори можуть закриватися, тобто їм важко бути мобільними, швидко реагувати, розуміти, що важливо для режисера – наприклад, для мене на пробах на кастингу важливо побачити «вилку» актора, його потенціал, щоб я могла зрозуміти: це мій універсальний солдат чи ні? Або якщо мені для цієї ролі потрібні тільки 30% його дуже специфічних здібностей, то наскільки він у цих 30% мобільний і пластичний. Бо це ж кіно, тут треба бігом включатися і точно виконувати завдання.

– Ви спеціально шукали актора без освіти? Чи кастинг був відкритий і для професіоналів, і ні?

– У нас був дуже великий кастинг і не було завдання знайти непрофесійного актора. Працювали з Танею Симон, яка також робила кастинг для фільмів «Атлантида», «Вулкан» і зараз працює над новим фільмом Романа Бондарчука. У всьому, що стосується роботи з акторами, я є ученицею Віталія Володимировича Савчука, він представник харківської школи, як і Оксана Черкашина.

Коли я вперше її побачила, одразу зрозуміла, що це моя героїня. А потім ми вже шукали їй пару. Сергій на фото видався занадто брутальним, а ми шукали такого собі «безпритульного собаку». Але під час першої ж проби він швидко змінював себе у відповідь на 10 кардинально різних завдань. І коли за одну годину видно, наскільки точно актор виходить на той результат, який здавався неможливим на самому початку, це окрилює.

До речі, на проби він прийшов першим. Після нього ми подивилися ще багатьох акторів. Іноді так буває: ти відчуваєш, що перед тобою потрібна людина, але трошки боязко зізнатися собі в цьому, бо вона перша.

– Де пролягає етична межа в вашому методі занурення непрофесійних акторів у біографії персонажів? Припустимо, персонаж украй негативний. Як зробити так, щоби підготовка до ролі не перетворилася на стенфордський в’язничний експеримент?

– Я ж жінка-режисер, я гуманістка. (Сміється.) Знущатись над акторами найлегше, серйозно. Не знаєш, що робити з акторами – принижуй, це ж так просто робити, коли маєш владу, ні?

Ми працюємо етюдами: як персонаж потоваришував з першим другом, які пригоди були в школі, про що він говорив із татом на кухні або не говорив, на що витратив перші кошти, як зустрівся зі своїм першим коханням, як їй освідчився чи не освідчувався тощо.

Часто-густо на майданчику потрібно акторське включення, реакція специфічної якості. У такий момент я можу сказати актору: «Це та сама емоція, як коли він уперше зустрів свою дружину, пам’ятаєш її?» Це дозволяє актору уникати завченості тексту, але водночас допомагає налаштовувати себе.

А Сергій навіть засмагав за спеціальним графіком, який йому дали гримери, щоб у нього була засмага, як у людини, котра працює на відкритому повітрі.

– Якщо продовжити про занурення: наскільки легко чи складно відбувалося ваше занурення як автора фільму, який кілька років працював над цією важкою темою? І як проходив ваш вихід із нього, якщо він уже відбувся?

– Ні, я ще не вийшла. Мало того, я навіть не знаю, як цього разу мені повертатиметься глядацька енергія, тому що коронавірус обмежив можливості живих показів. Коли ми випустили «Омар і ми», це були майже повністю онлайн-покази, через які енергія поверталася маленькими крапельками в основному через нагороди.

Сказати, що виходити з занурення у «Клондайк» складно – значить не сказати нічого. По-перше, я вірю, що теми і фільми автор не обирає. Просто вони міцно стукають йому в голову або в серце. Я завжди розпочинаю з емоційного імпульсу і всі мої фільми передають мої почуття, які я особисто відчуваю з приводу тієї чи іншої теми. Якщо щось ненавиджу, то глядач це точно відчує.

Ще коли ми пітчили проєкт, то було зрозуміло, що емоційно він буде дуже важким і мені знадобиться багато внутрішнього світла, щоби не вигоріти.

Паралельно працювали з Сашком Дерманським над сценарієм для дитячого фільму «Зубарикус» за його книжкою «Стонадцять халеп Остапа Квіточки». Мені ця історія дає надію на світлий вихід. Ми навіть на пітчинг ходили одночасно і з «Зубарикусом», і з «Клондайком».

Коли ми формували команду, мені було важливо, щоби це були люди з високим рівнем енергії, аби ніхто не тягнув донизу. Наприклад, ідеальний продюсер для мене – це людина, яка, перш за все, розуміє природу творчості, поважає людину як таку за фактом її народження, а потім уже йдуть усі інші суто професійні складові.

Важливим є і однакове розуміння членами команди методів роботи з акторами, їхньої підготовки, тому що кожна стресова ситуація на майданчику завжди тягне автора кудись донизу.

– Чи почали ви вже знімати «Зубарикуса»?

– Ні, не почали. Зараз знову йдемо з ним на пітчинг Держкіно. На 11-му пітчингу обидва проєкти отримали високі оцінки, більше 40 балів, і були другими в своїх категоріях. Але на пітчингу виявилось, що один режисер не міг отримати фінансування на два проєкти. Тому ми почали з «Клондайку». Щоправда, з того часу змінилася Рада з державної підтримки кінематографії і невідомо, як нова відреагує на «Зубарикуса». Але я вірю, що про цінності екологічних стосунків з довкіллям і екологію стосунків дорослих з дітьми можна говорити з широкою аудиторією яскраво й креативно.

– Над цим фільмом має працювати якась цікава досвідчена художниця-постановниця?

– Так, Маркета Корінкова. Цього року Британська кіноакадемія номінувала її за фільм Underdog як найкращого художника-постановника.

Ми з Маркетою розробляти візуальну концепцію «Клондайку», вона навіть прилітала на побудову декорації в Україну під час карантину минулого року. Нас об'єднує глибока творча дружба ще з часів фільму «Люби мене».

– Що повинен вміти хороший художник-постановник?

– Режисер і художник-постановник – це люди, які спілкуються образами. Спочатку з’являється образ, а потім шукаються рішення.

Наведу простий приклад. Головна локація у «Клондайку» – це будинок, в якому живе родина. Розуміючи життя цієї родини, я пояснюю, чому в цьому будинку не повинно бути жодних однакових дверей. Одні двері, дерев'яні зі склом, залишилися ще від дідуся. Інші двері вони купили в найближчому магазині, коли зробили пристройку, і обрали найдешевші з тих, які там були. На металеві вхідні двері «від людей» збирали два роки тощо. Тобто в кожних дверей є своя історія, бо це будинок, в якому живуть люди і вони ремонтують його по життю, а не коли приїхали кіношники і поставили все однакове. У кас навіть є одне пластикове вікно, яке точно ніхто не помітить, але це характер головної героїні. Вона живе там, де вона хоче жити і як жінка формує простір на майбутнє.

І це тільки одна маленька деталь. А їх там дуже багато.

У художника-постановника має бути бачення, художній смак, вміння занурюватися в атмосферу, шукати деталі. І найголовніше – тримаючи це все в своїй уяві, виконуючи ескізи, малюючи 3D-проєкти, він точно мусить знати, як це втілити. Найкращі художники-постановники – ті, в кого є крута команда: бутафори, декоратори, які виконують усі завдання, котрі їм ставлять режисер і художник-постановник.

– В Україні потроху починають заходити у виробництво контенту, його замовлення, продюсування стримінгові платформи. Що в цьому плані відбувається в Туреччині?

– У Туреччині є місцевий Netflix, вони знімають локальні формати. Є BluTV – локальна платформа, дуже популярна, можливо, навіть успішніша за Netflix, тому що Туреччина любить сімейне кіно. І знаю про підготовку ще однієї цікавої ідеї.

– Чи розглядали ви для себе можливості співробітництва з ними?

– Так. Якщо проєкт співпадає з тими цінностями, про які ми хочемо говорити, то чому ні? Платформа – це ще одна можливість їхнього поширення.

Фото з особистого архіву Марини Ер Горбач

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Складаний iPhone активно тестується
Portaltele
2025-02-24T04:27:13Z
Драконы, ноль загрузок и система "карьеры": чем еще удивит геймеров The Elder Scrolls 6
Знай
2025-02-24T03:51:30Z
Что будет, если крошечная черная дыра пройдет через тело человека
TSN
2025-02-23T19:51:56Z
Крокодилам грозит вымирание: ученые назвали неожиданную причину
TSN
2025-02-23T18:06:32Z
Game of Thrones: Kingsroad обзавелась системными требованиями к ПК — скоро выйдет демоверсия
GameMag
2025-02-23T17:24:18Z
В продолжении Cyberpunk 2077 могут появиться самые реалистичные NPC и мультиплеерный режим
GameMag
2025-02-23T17:12:51Z
"Как эта штука работает": кот стал звездой интернета благодаря своей любознательности
Фокус
2025-02-23T17:00:49Z
Путешествие быстрее скорости света: если варп-двигатель возможен, то почему его не создали
Фокус
2025-02-23T15:00:52Z
Эксперты назвали 5 причин, по которым маленькие телефоны не имеют смысла в 2025 году
Фокус
2025-02-23T15:00:50Z
Митболы, или тефтели: как приготовить вкусное мясное блюдо
Фокус
2025-02-24T05:12:55Z
Как разные знаки Зодиака ведут себя в постели
Comments UA
2025-02-24T03:30:03Z
Гороскоп на неделю 24 февраля-2 марта для всех знаков Зодиака: страсть Овнов, побег Раков и тяжелая работа Весов
Знай
2025-02-24T02:30:25Z
Почему современные подростки не боятся родителей и при чем здесь закрытые дефициты
Marie Claire
2025-02-24T02:03:58Z
Какие сладости выбирают разные знаки Зодиака
Comments UA
2025-02-23T22:30:56Z
Шо ты налепила? Мастера честно ответили, с какого возраста девочкам можно делать гель-лак
Знай
2025-02-23T20:51:13Z
Масленица-2025: рецепт блинов на пиве, ароматное угощение для веселого праздника
Знай
2025-02-23T16:51:38Z
Гороскоп на понедельник 24 февраля 2025 года
UAToday
2025-02-23T16:00:02Z
Завтрак за пять минут: рецепт необычных горячих бутербродов
TSN
2025-02-23T15:48:49Z
Студент развлекался с надувной куклой и сжег общежитие: как так случилось
Фокус
2025-02-24T03:21:09Z
В районе Харькова и Хмельницкой области прогремели взрывы, продолжается атака "шахедов" на Украину
ZN UA
2025-02-24T01:15:03Z
Студент едва не сжег дотла общагу, когда "играл" с реалистичной куклой: в дверь постучали
Знай
2025-02-23T19:51:08Z
Полиция пришла в ночной клуб на звуки "русского мира": подробности. ВИДЕО
Новости Украины
2025-02-23T19:33:32Z
В Херсоне во время атаки российских беспилотников мужчина утратил обе ноги от взрыва
ZN UA
2025-02-23T16:19:35Z
Огромные провалы в земле "пожирают" город: бразильские власти объявили чрезвычайную ситуацию
TSN
2025-02-23T16:18:04Z
Глупый и опасный: полиция задержала мужчину со странными "орудиями преступления"
Фокус
2025-02-23T14:00:30Z
В Испании ликвидировали сеть торговли людьми
Европейская правда
2025-02-23T12:49:52Z
В результате ночного удара дронами по Одесщине пострадали три человека
Апостроф
2025-02-23T09:03:28Z
Подпись на футболке и объятия: Роналду и Усик встретились в Саудовской Аравии
Фокус
2025-02-23T21:15:07Z
Голевые передачи украинцев помогли команде победить в матче чемпионата Турции
ZN UA
2025-02-23T19:54:23Z
"Всегда учимся друг у друга": Усик встретился с Роналду в Саудовской Аравии
TSN
2025-02-23T16:51:02Z
Во время матча НХЛ в лицо комментатора прилетела шайба
ZN UA
2025-02-23T13:34:03Z
Нокаутированный Баколе проанализировал поражение от Паркера
Корреспондент
2025-02-23T13:00:17Z
Решила пошутить: женщина отправила бегунов в 2,5-километровый обход во время забега
Фокус
2025-02-23T12:00:49Z
В Англии похвалили выход на замену украинского футболиста "Арсенала" Зинченко
ZN UA
2025-02-23T10:07:54Z
Пригласил "станцевать": Паркер остроумно обратился к Усику после яркой победы над Баколе
TSN
2025-02-23T09:48:57Z
Известная российская теннисистка призналась в избиении самой себя
ZN UA
2025-02-23T09:31:53Z
ВСУ вынуждены были отступить: DeepState рассказал, какой поселок оказался в «серой зоне»
Comments UA
2025-02-24T05:03:21Z
Атака РФ в годовщину вторжения: по Харькову ударили КАБ, в Киеве упал "шахед", детали
Фокус
2025-02-24T05:00:19Z
Захватчики продвинулись на Харьковщине и Донбассе — DeepState
TSN
2025-02-24T04:48:31Z
Ситуация на фронте на вечер 23 февраля
UAToday
2025-02-24T02:33:29Z
К врачу – без «прописки» в Киеве: пошаговая инструкция
VGorode
2025-02-23T23:03:32Z
Масштабная коррупция в Киеве: на чем "зарабатывают" "эффективные менеджеры" Кличко
Comments UA
2025-02-23T21:48:24Z
Киевляне соблазнились обломками шахеда
Корреспондент
2025-02-23T21:30:43Z
Россия запустила ударные дроны: где есть угроза обстрелов
Comments UA
2025-02-23T20:18:33Z
Синоптикиня рассказала, когда спадут морозы
ZN UA
2025-02-23T19:58:26Z
Золотое омбре, как у Лисы из «Белого лотоса» — самый завораживающий маникюр на весну
Marie Claire
2025-02-24T04:00:25Z
Сила ракурса: секреты лучшего позирования от Ирины Шейк
Marie Claire
2025-02-23T23:15:25Z
Продолжение фильма "Константин: Повелитель тьмы" официально запущено в разработку
GameMag
2025-02-23T22:49:24Z
Жан Рено был бы рад поработать с Capcom над ремастером Onimusha 3: Demon Siege
GameMag
2025-02-23T22:49:14Z
Канье Уэст выпустит фильм о Бьянке Цензори: «Это будет модное кино»
Marie Claire
2025-02-23T18:01:04Z
Джарел Лето снова "подлизал" россиянам: позировал с поддерживающими Путина актерами на BAFTA
Знай
2025-02-23T17:51:17Z
"До недавнего времени не хватало моральных сил выходить в люди". Интервью с актрисой Надеждой Хильской/У актрисы пока нет желания работать в театре
Апостроф
2025-02-23T17:27:37Z
Фильм о Глиноликом снимет режиссер триллера "Не говори никому"
GameMag
2025-02-23T17:19:28Z
Даша Квиктова с роскошными букетами цветов заинтриговала подробностями личной жизни
TSN
2025-02-23T16:51:17Z
Международный реестр убытков: как подать заявление о смерти члена семьи
ZN UA
2025-02-24T05:03:18Z
24 февраля: церковный праздник сегодня, главные запреты на Иоанна Предтечи
UAToday
2025-02-24T05:00:17Z
Непригоден к военной службе с исключением из воинского учета: процедура получения статуса
ZN UA
2025-02-24T04:03:30Z
Отсидеться не получится: мобилизацию в Украине могут значительно усилить
Знай
2025-02-24T03:30:38Z
Беспилотники атаковали еще один НПЗ в РФ, российский паблик посчитал, сколько всего объектов энергетики поразили ВСУ в России с начала года
ZN UA
2025-02-24T03:24:22Z
Почему нельзя резать хлеб 24 февраля и зачем класть топор возле двери: приметы и запреты на Иванов день
Знай
2025-02-24T03:03:51Z
Генштаб и Минобороны должны в ближайшее время поддержать военных, дать больше ротаций и отпусков - Зеленский
UAToday
2025-02-24T02:33:44Z
Водительское удостоверение: как обменять документ
ZN UA
2025-02-24T02:03:22Z
Новая религия: 10 высказываний папы римского Франциска, которые вас удивят
Marie Claire
2025-02-24T01:00:02Z
Опасно ли чистить огурцы перед употреблением? Важные факты, о которых нужно знать
Знай
2025-02-24T04:51:12Z
5 продуктов против воспалений, которые нужно есть постоянно: мнение нутрициолога
Marie Claire
2025-02-24T03:00:38Z
Использование жидкого мыла может привести к серьезным заболеваниям: подробности
Comments UA
2025-02-24T02:30:59Z
Топ самых опасных соусов, которые употребляют каждый день
Comments UA
2025-02-24T01:21:35Z
Венерические инфекции, которые передаются не только половым путем
Comments UA
2025-02-24T00:21:20Z
Розмариновая вода: действительно ли это панацея от выпадения волос
Comments UA
2025-02-23T23:42:54Z
Распространенная привычка может привести к потере зрения
Comments UA
2025-02-23T23:00:28Z
Почему иммунитет зависит от кишечника и как его укрепить
Знай
2025-02-23T21:51:56Z
Почему жир идет в живот: 7 опасных привычек, которые мешают похудеть
UAToday
2025-02-23T14:12:34Z
Пенсии, лекарства, чеки АЗС, продукты и курс доллара: какие еще "сюрпризы" приготовил март 2025
Знай
2025-02-24T05:30:19Z
Украинцы получают платежки за газ с "нарисованными" долгами: что происходит и как исправить
Знай
2025-02-24T04:12:21Z
Курс валют в Украине: доллар неожиданно замер – какая причина и стоит ли покупать сейчас
TSN
2025-02-24T04:09:02Z
"Нафтогаз" напомнил об альтернативном способе оплаты счетов: можно неплохо сэкономить
Знай
2025-02-24T03:12:38Z
Зеленский о сделке по редкоземам: речь о "500 млрд долларов" больше не идет
UAToday
2025-02-24T02:33:47Z
Скрытые долги за электричество могут оставить украинцев без света: на что нужно срочно обратить внимание
Знай
2025-02-23T21:12:48Z
Мораторий на коммунальные услуги: что будет с тарифами в 2025 году
Знай
2025-02-23T19:30:12Z
Главное за 23 февраля: повышение цен на воду, 60 тысяч штрафа, жалобы сотрдуников ТЦК на тяжелую работу и Масленица
Знай
2025-02-23T18:21:53Z
GameFile: NetEase может закрыть свои западные студии, включая Quantic Dream и Grasshopper Manufacture
GameMag
2025-02-23T17:19:57Z
Китай подложил России неожиданную "свинью": о чем идет речь
Comments UA
2025-02-23T14:12:13Z
В интернете показали раритетные и малоизвестные прототипы "Таврии"
Фокус
2025-02-23T13:51:45Z
Летающий электромобиль уже реальность: стартап с украинскими корнями показал впечатляющее видео
Знай
2025-02-23T12:51:08Z
Без окон, без дверей: в Киеве засветился редкий трехколесный спорткар из США
Фокус
2025-02-23T12:21:18Z
Вибрация руля - тревожный сигнал, который может стоить вам целое состояние: что это значит для водителя
Знай
2025-02-23T10:51:10Z
Сколько белья можно класть в стиральную машину
TSN
2025-02-23T09:06:45Z
Один взгляд, и это - любовь: в Киеве заметили элитный суперкар BMW, который топит 300 км/ч
Знай
2025-02-22T15:51:46Z
Пушка-ракета на 800 "лошадок": в Киеве засветился агрессивный "Гелик" за 20 млн грн
Знай
2025-02-22T11:51:10Z
Гость из 90-х: в Украине нашли редкий 33-летний мотоцикл "Днепр" без пробега
Фокус
2025-02-22T10:57:09Z
Макрон дал новое обещание Украине
Comments UA
2025-02-24T05:24:48Z
Итоги 23.02: Наибольшая атака и долг в $500 млрд
Корреспондент
2025-02-24T05:21:27Z
Способность РФ продолжать войну все больше зависит от этих двух стран: детали
Comments UA
2025-02-24T05:12:19Z
Ночная атака БпЛА, результаты выборов в Германии: главные новости ночи 24 февраля 2025 года
TSN
2025-02-24T05:06:38Z
В Германии подсчитали 100% голосов избирателей: победил блок возглавляемый Мерцом
Фокус
2025-02-24T04:54:15Z
Выборы в Германии: блок ХДС/ХСС официально одержал победу, пророссийская АдГ вторая
TSN
2025-02-24T04:42:30Z
Глава Пентагона шокировал своим заявлением: на чем должны сосредоточиться Украина и РФ
Comments UA
2025-02-24T04:39:11Z
США передали Киеву три соглашения: плохое, лучшее и катастрофическое – СМИ
Корреспондент
2025-02-24T04:21:00Z
Советник Трампа назвал его "президентом мира"
TSN
2025-02-24T03:36:41Z