/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F28%2F49f6f68285a94fd84942d24d9603f6b0.jpg)
Федерація роботодавців України вимагає введення тимчасової заборони експорту металобрухту
«Експортне мито на металобрухт у розмірі 58 євро за тонну вже не стримує експортерів»
Федерація роботодавців України вимагає від Кабінету Міністрів введення тимчасової заборони експорту металобрухту до 31 грудня 2023 року. Про це йдеться у відповідному листі на адресу прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.
(для ознайомлення натисніть на зображення)
Як йдеться у листі, після відновлення світової економіки у постконовірусний період спричинило різке зростання цін на сировину, у тому числі, на металобрухт. Відповідно, збільшився і обсяг експорту. «Експортне мито на металобрухт у розмірі 58 євро за тонну вже не стримує експортерів, оскільки його співвідношення до вартості брухту скоротилось з 26,8% до 13,5%, що нівелює ефект від введення мита. Таким чином, цілком вірогідно, що з такою динамікою обсяги експорта металобрухту до кінця 2021 року можуть перевищити 1,5 млн т. А це половина заготівлі брухту у 2020 році».
У Федерації роботодавців також підкреслили, що металобрухт – це критична сировина для декарбонізації української металургії. «Саме його використання дозволяє зменшити споживання первинної сировини і за рахунок цього скоротити викиди СО2 металургією на 60% та на 1 тонні переробленого брухту зекономити 1,4 т. залізної руди і 740 кг вугілля».
Нагадаємо, Верховна Рада у квітні 2021 року ще на 5 років подовжила дію норми про обкладання митом у 58 євро за тонну експорту відходів та брухту чорних металів. Мета документа - збереження дієвого механізму правового регулювання експорту металобрухту і зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку задля першочергового забезпечення потреб вітчизняної обробної промисловості, формування умов відбудови об’єктів інфраструктури, приведення економіки у відповідність до новітніх екологічних вимог.