MY.UAНовини
Андрій Мальчевський і Павло Рибак, «1+1 media»: Багато хто з іноземних ОТТ-платформ хотів би отримати канали наших медіагруп
Андрій Мальчевський і Павло Рибак, «1+1 media»: Багато хто з іноземних ОТТ-платформ хотів би отримати канали наших медіагруп

Андрій Мальчевський і Павло Рибак, «1+1 media»: Багато хто з іноземних ОТТ-платформ хотів би отримати канали наших медіагруп

Протягом останнього року на ринку платного телебачення сталося багато цікавого. Зупинилося зростання платного супутника, зате увагу тепер прикуто до ОТТ-сегменту. 99 гривень як вартість мінімального пакету телебачення виявилися психологічною планкою для більшості абонентів. Інфляція плати за ретрансляцію для кабельних провайдерів драматично зіштовхнулася зі скороченням їхнього сегменту ринку. Іноземні ОТТ-платформи активно захоплюють ту частину українських абонентів, які готові платити за контент значно вище мінімального рівня.

У цій ситуації медіагрупа 1+1 media» драйверами подальшого зростання ринку платного телебачення вбачає збільшення кількості абонентів у преміальних тарифах українських ОТТ, зростання так званих тарифів утримання для існуючих абонентів до рівня мінімальних, виділення вартості телебачення в окрему послугу в бандлі з інтернетом. І вважає, що в умовах закриття тематичних каналів мейджорами і відкликання ними VOD-прав основним драйвером дивлення залишаються телеканали медіагруп – у тому числі, навіть для іноземних ОТТ-платформ, які, з огляду на свою експансію в Україну, також хотіли би пропонувати їх своїм абонентам.

На початку нового бізнес-сезону ці та інші питання «Детектор медіа» обговорив із директором департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення «1+1 media» Андрієм Мальчевським та керівником ОТТ-платформи «Київстар ТБ» з боку «1+1 media» Павлом Рибаком.

– Андрію, розкажіть, будь ласка, що відбулося за останній рік на ринку pay TV: як зростає супутник, ОТТ, як скорочується кабель?

А.М.: Сталося те, що ми з колегами й передбачали: тренд падіння попиту на аналоговий кабель посилюється. Цей тип прийому програє цифровим платформам, про що свідчить і зворотний зв’язок від самих кабельних провайдерів, і відкриті дані від OTT-платформ. А от OTT, навпаки, дуже агресивно зростає, що зумовлено в тому числі проникненням широкосмугового доступу до інтернету, підкріпленого державними програмами.

Ринок і пропозиції змінюються. Наприклад, сучасні моделі телевізорів, які активно продаються, мають в лончері OTT-платформи, що збільшує попит на послуги провайдерів саме OTT-сегменту. Тому нині абонент, який стоїть перед вибором – підключати кабельне ТБ чи надати перевагу ОТТ, – частіше обирає другий варіант. Якщо ж говорити про безкоштовний Т2, то тут кабель ще виграє.

Що стосується платного супутника, то минулого року ми прогнозували його зростання, проте цього не сталося з об’єктивних причин, які було складно передбачити. Через у тому числі коронакризу, наслідки кодування динаміка підключень цього типу прийому суттєво знизилася. Тому зараз абонентська база DTH знаходиться, по суті, в стані стагнації.

– Якою буде ваша цінова політика для провайдерів на наступний рік?

А.М.: Фінальних пропозицій у нас ще немає і, наскільки ми спостерігаємо, жодна медіагрупа їх поки не озвучила.

До речі, ми проводили власне дослідження, яке підтвердило тезу, що сума в 100 гривень на місяць – це психологічний бар’єр для основної маси споживачів, більше платити вони не готові. Як буде далі і який ефект це дасть – дізнаємось зовсім скоро.

Можу сказати однозначно: ми за саморегулювання ринку провайдерів, від чого повною мірою залежить ціноутворення. Тобто якщо провайдери наведуть лад з уже існуючими абонентами і встановлять єдиний тариф для всіх, це може привести до значного зростання ринку платного телебачення. Бо, погодьтеся, несправедливо, коли нові абоненти купують тариф за Х суму, а ті, хто вже давно користуються послугами провайдера, сплачують за такий же пакет набагато менше – подекуди на 60%.

– Час від часу з’являються «сезонні» спецакції від провайдерів. Як вони впливають на ринок?

А.М.: Ситуації, коли провайдери створюють «сезонні» спецпропозиції для клієнтів з критично низькою ціною за послуги, насправді руйнують ринок і ставлять інших в неконкурентне становище. Тут рецепт успіху простий: або всі дотримуються внутрішніх правил і разом драйвлять ринок, або кожен переслідує свої цілі, наближаючи цим самим індустрію до занепаду.

Конкурувати потрібно контентним наповненням, оперативністю проведення регламентних і технологічних робіт, зворотнім зв'язком з абонентом, якістю надання послуг. Тільки в такому випадку матимемо цивілізований ринок платного ТБ.

– Але виходить, що єдиний інструмент, яким ви можете вплинути на ситуацію – це прийти на галузеву конференцію провайдерів і сказати: «Не робіть так, вам самим це невигідно»? І швидше за все, вони продовжать чинити так само, тому що у них падає ринок і вовча конкуренція.

А.М.: Ми всі – комерційні суб’єкти господарської діяльності. Тому перед тим, як укласти договір з провайдером на наступний період, ми аналізуємо нашу історію взаємин. Дуже важливо, коли в нас і провайдера однакове бачення розвитку ринку. Тож ми обираємо ті точки дотику, які дають нам можливість далі співпрацювати на взаємовигідних умовах.

– Які ще можливі драйвери знецінення ринку платного телебачення ви бачите на цьому етапі?

А.М.: Практикується ще один вид знецінення ТБ-послуг: формування ціни на ТБ в бандлі з інтернетом. Наприклад, є так звані чисті ОТТ-провайдери, у яких відсутня власна послуга підключення інтернету. А є ОТТ- або IPTV-провайдери, у яких інтернет є. Останні думають, що просто доступ до інтернету вони не продадуть, бо в цьому сегменті велика конкуренція, і натомість пропонують комплексну телевізійну послугу. І тоді виходить крос-субсидування, коли одна послуга покриває витрати на іншу.

Колись, років 10–15 тому, інтернет безкоштовно додавали в пакет до телебачення. Потім технологічно все змінилося і інтернет-провайдери почали додавати телебачення в подарунок.

Після ось таких варіацій у глядачів склалося хибне уявлення, що телебачення – це безкоштовна послуга і що такою вона повинна бути апріорі. Тому ми (українські телеканали) почали наполягати на тому, аби ціна на ТБ-послуги виділялася провайдерами окремо. Це мусило розвіяти міф про безкоштовне ТБ, який міцно засів у головах мільйонів. Адже телебачення – це окрема преміальна послуга, за яку потрібно платити.

– Закриття тематичних каналів мейджорами і відкликання ними VOD-прав на свій контент – це позитивний або негативний процес для українського ринку платного телебачення?

А.М.: Це глобальний процес, свідками якого всі ми є наразі. З одного боку, найбільші світові студії і ОТТ-платформи інвестують у контент мільярди доларів. З іншого, у зв'язку з розвитком технологій лінійне телебачення здає позиції. Онлайн-кінотеатри змінюють звичку перегляду. Драйвером перегляду завжди була ексклюзивність. Якщо раніше мейджори продавали VOD-права окремо на різні території, то тепер, коли у глобальних гравців стоїть завдання покрити весь світ, а ексклюзивність передбачає, що продукт є тільки у них, вони почали відкликати права з локальних ринків і концентрувати їх тільки на своїх або партнерських платформах. Тому, наприклад, Sony взагалі закрила свої лінійні телеканали, продавши права на всі прем'єри до 2026 року Netflix, а після – Disney+. Також відбулося злиття Viacom з CBS, у 2021 році було запущено платформу Paramount+, VOD-права на контент якої раніше були продані локальним гравцям і, радше за все, вони будуть відкликані після закінчення терміну дії. У 2021 році Amazon придбав студію MGM з усією бібліотекою контенту, тож, найімовірніше, політика ексклюзивності продукту буде аналогічною.

Якщо говорити про наш ринок, то, як не дивно, драйвером перегляду залишатимуться канали медіагруп, тому що тільки вони інвестують досить серйозні кошти у виробництво преміального продукту, великих шоу, локальних серіалів і фільмів.

– Павле, ви як людина, яка очолює «Київстар ТБ», підтверджуєте, що канали медіагруп можуть стати основним драйвером перегляду в умовах відкликання VOD-прав?

П.Р.: Так, абсолютно. Причому я це підтверджую, не лише базуючись на власних здогадках. Це підтверджують наші абоненти, які щоденно обирають, що дивитися.

– Але ж це не щось ексклюзивне: у всіх українських ОТТ є канали медіагруп.

П.Р.: Тут мова не зовсім про те, чи надають канали ексклюзивні права. Ви запитали, чи є вони драйверами ранку, тож сміливо повторюсь, що є. Навіть Netflix та інші платформи починають замислюватися, що без лінійного телебачення вони впираються у стелю. Бо глядачі не готові йти на один VOD, їм усе одно потрібні лінійні телеканали з їхніми великими шоу, новинами та іншими класними історіями, до створення яких далеко навіть Netflix з його мільярдами та багатомільйонною аудиторією.

Крім цього, українські телеканали дають один із найякісніших контентів, дуже актуальний та локальний, що не роблять інші телеканали чи виробники. Більше того, вони працюють з аудиторією постійно, інвестують у маркетинг. Тому все логічно: навіть на ОТТ-платформах вітчизняні канали займають топові позиції в дивленні.

– Яка роль originals, якщо говорити про драйвери зростання ринку платного телебачення?

П.Р.: Важлива, але на українському ринку я поки складно бачу цю перспективу. Я повністю погоджуюся з Андрієм, що контент, ексклюзивність – це те, чим треба диференціювати пропозиції ОТТ-платформ. Але є проблема піратства і того, що люди ходять по колу між безкоштовними пропозиціями тимчасового доступу. Хтось каже: «Гаразд, не подивлюся цей серіал. Нехай він і хороший, мені всі друзі говорили, але почекаю трохи – зате я нічого не плачу або плачу 2 коп. за це телебачення». Заважає, що люди ще не звикли платити за контент. При цьому цінники у продакшенів в Україні представлені як на розвиненому міжнародному ринку. Вони розуміють, що продати свій контент за межами України їм буде складно, тому потрібно окупитися на локальному рівні. Через це оригінальний контент для платформ – поки дуже-дуже дороге задоволення.

– Я повернулася з ОМКФ, де модерувала кілька індустріальних обговорень. Хочу винести звідти дві думки. Я запитала у Федора Гречанінова (директора зі стратегії й розвитку бізнесу «Медіа Групи Україна». – Ред.), в якій точці вони бачать окупність Oll.tv. Він сказав, що від 1 млн абонентів і що вони планують досягти цього за три-чотири роки. Скільки абонентів потрібно «Київстар ТБ», щоб упевнено почувати себе як бізнес?

П.Р.: Суттєво менше. Головне – ефективність бізнесу і контроль співвідношення витрат та доходів на одного абонента. Завжди хочеться витрачати без обмежень, але треба розуміти, чи дасть це належний результат. Потрібен постійний щомісячний приріст абонентів і тоді не треба буде мати мільйон абонентів, щоб вийти в точку окупності.

Крім цього, ми вже вважаємо себе фінансово успішними. Але не можемо дозволити собі самостійно інвестувати у новий продукт. Це неокупна інвестиція. Проблема нашого ринку полягає в тому, що навіть коли в тебе є 1 млн абонентів (жодна платформа не може цим похизуватись), то й тоді інвестиції у власний оригінальний контент є фінансово невиправданими. Причина досить проста: платоспроможність наших глядачів-користувачів та закритість інших ринків через війну на сході. На фоні тенденцій подальшої українізації вкрай важливою є підтримка держави у створенні такого контенту в достатній кількості.

– А скільки зараз у вас абонентів? Або скільки їх у топ-3 гравців?

П.Р.: Ми не розголошуємо таку інформацію. ОТТ-ринок тихенько стоїть осторонь, причому це прагнення до тиші спостерігається не тільки в Україні, а й у наших прилеглих територіальних сусідів.

Я можу сказати, що в трійку лідерів ми на сьогоднішній день входимо. А в трійки лідерів сумарно більше 1 млн абонентів.

А.М.: Думаю, до кінця року в ОТТ-сегменті має бути близько 2 млн абонентів.

– Ще одна думка, яка прозвучала під час ОМКФ, належала Владу Ряшину (президенту Star Media. – Ред.). Він сказав, що в планах Star Media на наступний рік – почати виробляти контент, який буде прем'єрно показуватися на YouTube. Чи здається це вам перспективним бізнес-рішенням?

А.М.: YouTube – це не про вітчизняний ринок pay TV. Це серйозний і популярний канал комунікації, проте не впевнений, що прем’єрний випуск на цій платформі зіграє в плюс індустрії.

У виробників контенту своя математика та економіка, вони аналізують, скільки роялті їм дає лінійне телебачення, скільки – продаж VOD-прав; ті, в кого рекламна монетизація – скільки їм дає реклама, скільки – той же ютуб. Головне – підходити до процесу зважено і думати на перспективу. Тобто не про миттєву монетизацію та умовне «відбиття» інвестицій, а про сітку, фінансову стратегію.

– А що ви думаєте про те, що в «Зеонбуду» з'явилися HD-версії кількох телеканалів (зокрема, «Україна» й «Україна 24». – Ред.)?

А.М.: Це їхня особиста позиція. Коли ми починали будувати ринок платного телебачення, то наголошували, що повинна бути диференціація між безкоштовними і платними способами прийому. Тому наших телеканалів немає в «Зеонбуді» в HD, хоча шість телеканалів групи давно мовлять в HD-якості.

– Я дивлюся на реакцію кабельних провайдерів на це – мені здається, вони сприймають їхню появу як порушення певної джентльменської угоди.

А.М.: У цьому випадку всі мають зрозуміти, що кожен учасник ринку повинен докласти зусиль для розвитку індустрії, а не чекати,що за нього хтось це зробить. Сила – в синергії.

До прикладу, коли відбувалося відключення ефірного аналога, це було складно, і ми розуміли, що серйозно втрачаємо в рекламних і електоральних охопленнях. Але ми пішли на цей крок, щоби реанімувати ринок платного телебачення. Далі ми закодувалися, знову ж таки, розуміючи, що втрачаємо, але дивилися на кілька років вперед і розуміли, що без цих ініціатив жодного зростання ринку платного ТБ України не було б! І в обох випадках чули в свій бік негатив. Тому така реакція – це вже закономірність.

– Чи є у вас якась інформація про те, чи можуть дві інші медіагрупи теж запустити HD-версії в «Зеонбуді»?

А.М.: Не знаю, я можу говорити тільки про групу «1+1 media».

– А наскільки серйозну загрозу представляє проникнення до нас іноземних ОТТ, російських і західних? Наскільки вони сюди просунулися за рік?

А.М.: Вони вже мають багато наших передплатників, сотні тисяч. І це при тому, що пропонують глядачам виключно онлайн-кінотеатр, без лінійного телебачення, хоча багато хто хотів би отримати канали наших медіагруп собі в арсенал. Проте ми підтримуємо вітчизняну індустрію, тому провідні телеканали України доступні лише в українських провайдерів телевізійних послуг. Це наша позиція.

– Серйозно? Умовно кажучи, Ivi просив у вас канали?

А.М.: Повторюсь: я впевнений, що всі вони були б раді мати наші телеканали в своїй пропозиції.

Павло вже сказав, що у всіх цих платформ є наповнення VOD-контентом: 100 тис. годин, преміальність, мільярдні бюджети, зйомки в 8К. Але їм не вистачає локального контенту, наших великих шоу, прямих трансляцій, новин.

На нашу думку, проникнення західних платформ є досить обмеженим через дороговизну сервісу. Кількість людей, які можуть регулярно сплачувати 10 доларів за підписку, є мізерною. За нашими оцінками, це приблизно 500 тис. людей. Так, це саме ті підписники, хто можуть мати по 2–4 підписки, але їх небагато. Можна провести аналогію зі спортивними підписниками. У всьому світі спорт є драйвером продаж підписок, а в нас – ні, це всього-навсього сотні тисяч людей. Тому цей сегмент не є загрозою.

Російські платформи – це вже серйозніше питання. Вони краще розуміють наш ринок і мають багато затребуваного продукту. Безумовно, найближчим часом має бути врегульовано (але не зарегульовано) питання, чи бути російським платформам на українському ринку.

П.Р.: Я розділю питання на дві складові: російські платформи та інші. Вони по-різному представляють для нас загрозу. Ми можемо судити по трафіку, що сумарно на всіх у них більше 500 тис. – до 1 млн українських абонентів – тих, хто могли би платити гроші українським гравцям, але замість цього платять від 10 доларів за Netflix. Податків до бюджету України – нуль, створених робочих місць – нуль, створеної доданої вартості для України – нуль. Вони тут спокійно працюють і розвиваються. Уряд їх жодним чином не регулює і створює тим самим проблеми для локальних операторів. На сьогодні телебачення є зарегульованою індустрією, а ОТТ – ні. При цьому ми як платформа дотримуємося внутрішніх правил: працюємо з українським інтерфейсом, всі описи надаємо українською і пропонуємо українську звукову доріжку для іноземних фільмів/серіалів. Іноземні студії, заходячи на територію України, не завжди вважають обов'язковим надати всі матеріали для нас як для платформи українською мовою: постер, опис, озвучку. І це велика проблема. Вона в недоотриманих грошах і в тому, що, можливо, за інших умов з часом ми могли б знімати так само багато originals, як Netflix. Тоді цінник на виробництво падав би за рахунок того, що тут ставало би все більше пропозицій з боку продакшенів.

Що ж стосується наших територіальних сусідів, то ситуація ще складніша. У них почався дуже активний період. У всій їхній топсімці операторів є свої originals – по два-три проєкти на місяць, тобто глядач щомісяця має 15 нових серіалів на вибір. Якщо порівнювати з нами, то ми в гіршому становищі. Якщо виходить один новий серіал раз на пів року – це вже хороша новина.

Тобто висновок один: вони заважають нам будувати конкурентний ОТТ-ринок України. Багато хто вже навіть ціни для абонентів виводить у гривні, намагаючись залучити ще масовішу аудиторію. І ми, дотримуючись законодавства України, їхній контент забрати собі на платформу не можемо. Проте глядачів такі заборони спиняють нечасто і вони йдуть на «сусідні» платформи, щоб отримати продукт, який хочуть.

А.М.: Я, до слова, не бачив, щоби Netflix знімав якісь фільми чи серіали про Україну. Проте, наприклад, про Росію там контент є…

П.Р.: У Росію Netflix навіть зайшов як офіційна юридична особа ТОВ «Нетфлікс Росія»…

А.М.: Бо багато залежить від позиції держави, від регулювання та готовності захищати місцевих гравців від експансії з боку міжнародних конкурентів.

– Як ви думаєте, що може допомогти українським ОТТ-сервісам збільшити кількість абонентів у преміальних пакетах?

А.М.: Якість послуги, власне продукт.

П.Р.: Завзятість і праця. І не треба кидатися з крайності в крайність: якщо обрав свою стратегію, визначив ціну продукту, створив йому цінність – тоді донось це своїм клієнтам і абонентам.

– Чи здається вам слушною ідея національного ОТТ-оператора?

А.М.: Вона цікава, але в Україні про це важко домовитися. Ідея давно обговорюється, було зроблено багато кроків до її втілення, однак в якийсь момент все повернулось у нульову точку.

– Чи знаєте ви, що Мінкульт зібрався робити державну VOD-платформу?

А.М.: Я не хочу говорити про державу. (Сміється.) Нехай роблять. У нас є суспільний мовник – для показовості можемо проаналізувати його рейтинги у період відсутності Олімпіад чи міжнародних конкурсів.

– Хто зараз входить до топтрійки іноземних ОТТ-платформ в Україні?

П.Р.: На першому місці – Ivi, друге місце займає, швидше за все, Netflix, як би парадоксально це не звучало. З приводу третьої позиції маю сумніви. Той же російський Start, наприклад, став відкрито і офіційно в 2020 році платформою номер один за швидкістю приросту, зібравши 1,5 млн нових абонентів. І я впевнений, що Україну вони теж не обійшли стороною.

А.М.: Так, ці дві платформи є основними, інші є неконкурентноспроможними в наших реаліях. Тому можна зупинитися на топдвійці. І тут додам, що на початку наступного року «1+1 media» планує провести масштабне дослідження, яке дасть відповіді на ці та інші запитання, що стосуються дистрибуції платформ.

Рішення побудувати МХ-7 і, таким чином, збільшити пропозицію безкоштовних телеканалів теж не допомагає розвитку платного ринку. Із заяв вашої групи в мене склалося враження, що ви не будете переводити туди свої канали. І вже зрозуміло, що, швидше за все, до кінця року їх добудують. Але хоча б «УНІАН ТБ» ви туди подасте?

А.М.: Ми концептуально не проти МХ-7. Ми завжди говорили, що конкуренція дає зростання і покращує якість послуги. Інформаційна безпека для нас теж важлива. І МХ-7 – це хороша ідея держави. Але треба будувати серйозно і надовго, а не просто для галочки і освоєння бюджетів.

Технологічно ми розвиваємося, за кілька останніх років зроблено багато технічних напрацювань: у нас два підписаних укази президента про розвиток цифрових технологій в країні, за міжнародними зобов'язаннями. Так, 30 червня 2020 року повинен був початися процес звільнення першого цифрового дивіденду від телевізійного мовлення під потреби LTE-технології і перерозподілу радіочастотного ресурсу для Т2. Але дивіденди досі не звільнені: держава не може цього зробити, тому що не все врегульовано законодавчо. Національна рада не може односторонньо внести зміни до ліцензії операторів «Етер», «Зеонбуд» і передати частоти мобільним операторам під LTE, а оператори мереж DVB-T2 та DVB-H затягують процес переоформлення та вимагають компенсацій. Не визначено, хто і кому за це повинен платити.

Ми зустрічалися з керівництвом КРРТ. І сказали, що ми за (побудову державного мультиплексу. – Ред.). Але для цього на березі необхідно визначити чіткі правила гри, мати впевненість, що мультиплекс дійсно буде будуватися і мати покриття 95% населення країни, а держава зробить серйозні дії щодо прийому максимальною кількістю людей. Поки що ніхто не знає і того, як відбуватиметься ліцензування мультиплексу, якими будуть умови конкурсу, цінова політика.

– І якщо вам стане все зрозуміло, прозоро, то ви подасте на конкурс в МХ-7 не тільки «УНІАН ТБ», а й усі канали групи?

А.М.: Step by step. Завдання нашої медіагрупи – бути прибутковим бізнесом. Тому якщо ціна за мовлення в державному МХ буде конкурентною і він матиме покриття більше, ніж існуюче в Т2, то, звичайно ж, ми подумаємо над цим.

Ми перебуваємо в тісній комунікації з Держспецзв'язком і Концерном РРТ. До прикладу, нещодавно ми спільно з фахівцями КРРТ їздили до Маріуполя, робили заміри про можливість мовлення 12 програм в Т2 з модуляцією 64 QAM і 256 QAM в зоні з синхронним режимом роботи метрових передавачів. Тож якщо державі потрібна наша експертиза – ми готові її надати.

– Коли, ви думаєте, його можуть добудувати?

А.М.: Щоб усе було якісно – і замовлено обладнання, і УДЦР прорахував збільшення потужності, і проведено аудит, і налагоджено випуск метрових антен, і побудовано власне мережу – необхідно ще рік-півтора. Це наша суб'єктивна оцінка, враховуючи всі тонкощі процесу побудови мультиплексу.

І навіщо гадати? Держава має дати чіткі й прозорі відповіді: що вона планує будувати, коли і як. Попередні рішення, які ми чули, ми гостро критикували в окремій статті. Тому точно стежимо за цими процесами та проєктами, але запитувати треба не в нас.

– Павле, пам'ятаєте, ми з вами спілкувалися кілька місяців тому з приводу початку зйомок «Скажених сусідів»? Чи змінилося щось із того часу? Можливо, ви знімаєте нові проєкти для «Київстар ТБ»?

П.Р.: У нас є кілька проєктів, які знаходяться на етапі фіналізації. Проте мушу повторитися: не завжди апетити продакшен-команд збігаються з нашими можливостями. Тому шукаємо конфігурації, можливості.

В Україні ринок точно є. Він живий. Є можливості, перспективи, але не вистачає не так уже й багато…

А.М.: Трохи змінити нашу ментальність було би непогано.

П.Р.: Причому це стосується й деяких гравців, які безпосередньо займаються платформами. Тому що ринок все одно консолідується, скорочується в розмірах, з нього йдуть учасники. Думаю, в перспективі декількох років тут залишиться в рази менше платформ і провайдерів. Просто треба мислити більш стратегічно, не намагатися нажити тут усе і зараз. Краще більше думати про абонентів, про любов до них і вона потім обов'язково конвертується в прибуток.

А.М.: Пам'ятаю, що років 5-6 тому, в «золоту для аналогових кабельників епоху», я на всіх конференціях акцентував увагу на тому, що якщо гравці ринку не будуть приймати реалії технологічного зростання, не будуть інвестувати і модернізувати свої мережі, то для них це все сумно закінчиться. Ось, у принципі, те, до чого ми зараз прийшли і яку картину спостерігаємо.

Фото: «1+1 media»

Теги за темою
Ринок
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Другий сезон серіалу Венздей потрапив до престижного переліку найпопулярніших серіалів Netflix
Известия Киев
2025-09-20T05:31:28Z
Кузнецова, Парастаєв і Довженко знімаються у ромкомі «Випробувальний термін»
Комсомольская правда
2025-09-20T03:57:03Z
Кайлі Дженнер показала сексуальні форми в дуже тісному ліфі
Gazeta UA
2025-09-20T01:24:25Z
"Ти в небезпеці": пісні Ніни Матвієнко накликали біду на дочку Тоню Матвієнко
GlavRed
2025-09-20T00:27:34Z
Смак Белли чи запах Джейкоба? У Києві презентували морозиво "Сутінки" і викликали хвилю жартів
Telegraf
2025-09-19T22:33:21Z
Що подивитися ввечері: три захопливі фільми на Netflix
24tv
2025-09-19T22:03:34Z
Від них важко відірватися: найкращі іспанські фільми на будь-який смак
24tv
2025-09-19T20:57:08Z
Ви точно танцювали під ці треки: якими були найпопулярніші пісні у 2010 році
24tv
2025-09-19T19:33:28Z
У Росії Аллі Пугачовій погрожують в’язницею: зухвала реакція зірки
TSN
2025-09-19T18:51:05Z
Перевірте свої нарахування: частина українців отримала менші соцвиплати, ніж раніше
24tv
2025-09-20T06:06:24Z
На Київщині заклали плантацію суниці під замовника
AgroPortal
2025-09-20T06:00:45Z
Центробанки світу відмовляються від цінних паперів США на користь золота
ZN UA
2025-09-20T05:54:21Z
Що змінилося в лімітах на карткові перекази українців, бо шахрайські схеми нікуди не зникли
Украина Криминальная
2025-09-20T05:27:24Z
Масло стримує підвищення цін на молоко в ЄС
Agravery
2025-09-20T05:21:24Z
В Україні подорожчали тепличні огірки
ZN UA
2025-09-20T05:03:22Z
На борщ поки що вистачає: що відбувається з цінами на продукти і якими будуть цінники у жовтні
Комсомольская правда
2025-09-20T05:03:03Z
Новий удар по гаманцю: українців обкладуть податком на продаж OLX та солодку воду
Хвиля
2025-09-20T04:00:32Z
Хліб в Україні стане розкішшю: як зміниться ціна до кінця року
Хвиля
2025-09-20T03:57:09Z
Як Орбан прикриває Україною економічні невдачі і як протистояти угорській пропаганді
Европейская правда
2025-09-20T06:04:56Z
Вибухи за 450 км від України: безпілотники атакували цінний для Путіна завод РФ
GlavRed
2025-09-20T06:03:20Z
Кримінал на службі ФСБ. Як завербований шахрай-мільярдер Ян Марсалек влаштувався в Москві і бере участь у спецопераціях в Україні
Украина Криминальная
2025-09-20T06:03:02Z
Парадокс Юлії Навальной: гра в російську опозицію, в якій перемагає Путін
Детектор М
2025-09-20T06:00:42Z
Трамп заявив що заліт російських МіГ-31К в Естонію може бути великою проблемою
Лига
2025-09-20T06:00:35Z
Трамп запровадив для іноземців "золоту карту" за $100 тисяч
Европейская правда
2025-09-20T05:43:57Z
Російські МіГи в Естонії. Як це впливатиме на нашу війну?
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T05:39:12Z
У США подав у відставку федеральний прокурор після відмови висунути звинувачення супротивникам Трампа — WP
ZN UA
2025-09-20T05:31:53Z
Росіяни обстріляли Київщину: ОВА показали наслідки влучання у трьох районах
ZN UA
2025-09-20T05:27:47Z
На Хмельниччині внаслідок російського обстрілу загинув чоловік
УкраинФорм
2025-09-20T06:09:52Z
У Дніпрі внаслідок атаки РФ - 26 постраждалих, одна людина загинула
УкраинФорм
2025-09-20T06:09:16Z
На Одещині внаслідок російської атаки пошкоджене фермерське господарство
TSN
2025-09-20T06:06:35Z
Росіяни атакували Хмельницьку область з повітря, в одній з громад у вогні загинула людина — ОВА
ZN UA
2025-09-20T06:06:01Z
Нічна атака РФ: ДСНС опублікувала фото наслідків на півдні України
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T06:03:33Z
Росія вночі вдарила по Одещині: сталася пожежа та руйнування складів
24tv
2025-09-20T05:57:37Z
На Хмельниччині зруйновані житлові будинки: є загиблий і постраждалі
24tv
2025-09-20T05:51:52Z
На Одещині вночі атакували фермерське господарство
УкраинФорм
2025-09-20T05:45:48Z
Росіяни били балістикою та запускали "Шахеди": які наслідки атаки на Україну
24tv
2025-09-20T05:36:40Z
Памʼяті військовослужбовця Юрія Артеменка
УкраинФорм
2025-09-20T06:03:45Z
Вудка ледве витримала: божевільний улов риби потрапив на камеру
Фокус
2025-09-20T06:00:50Z
Понад рік вважався зниклим безвісти у районі Білогорівки. Згадаймо Івана Адамка
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T06:00:00Z
"Це її суть": Келлог про доньку-волонтерку в Україні
ZN UA
2025-09-20T05:54:26Z
У Польщі підняли у повітря винищувачі через ракетний обстріл України
УкраинФорм
2025-09-20T05:48:38Z
"Просто бісив": ексспівробітник ТЦК пояснив побиття людини
Знай
2025-09-20T05:36:23Z
Поліціянт у школі: безпека чи ілюзія контролю?
ZN UA
2025-09-20T05:33:52Z
Безкоштовне житло для переселенців у Кіровоградській області: хто і як може отримати прихисток
Политека
2025-09-20T05:30:51Z
Втрати Росії перевищили 1,1 млн бійців
1News
2025-09-20T05:18:32Z
Варіанти сніданків: як зробити перший прийом їжі незвичайним та поживним
Фокус
2025-09-20T05:15:21Z
З Днем фармацевта 2025: гарні картинки-привітання зі святом
24tv
2025-09-20T03:30:29Z
Що буде, якщо кожного дня лягати спати в різний час
Gazeta UA
2025-09-19T21:42:40Z
Коли обрізати виноград восени: секрети дачників, які треба знати
24tv
2025-09-19T19:06:00Z
Світові хірурги приїхали, щоб допомогти Ромчику, який зустрічався з Папою та принцом Гаррі
TSN
2025-09-19T18:51:54Z
Шість продуктів, які мають стати основою ранкового меню
Gazeta UA
2025-09-19T18:42:47Z
У Німеччині запропоновано брати по €15 за візит до лікаря
ГЛАВКОМ NET
2025-09-19T17:51:37Z
Чому перед смертю люди втрачають нюх: результати наукового дослідження
TSN
2025-09-19T17:51:35Z
Чому ми споживаємо солі втричі більше норми і як швидко це виправити
24tv
2025-09-19T16:51:04Z
Ці номерні знаки створюють проблеми: що тепер заборонено водіям
Хвиля
2025-09-20T02:15:44Z
Баругзай позбавив цей Range Rover значка та будь-якої елегантності
Топ Жир
2025-09-20T01:21:55Z
Знайомтеся з фіналістами боротьби за звання Найкращого Автомобіля, Пікапа та Позашляховика 2026 року
Топ Жир
2025-09-20T00:36:41Z
Porsche надає електричному Cayenne фіксоване крило та потужність у 1000 к.с., щоб розвіяти сумніви
Топ Жир
2025-09-20T00:06:10Z
Хокейна версія Hyundai Palisade надто крута для американського ринку
Топ Жир
2025-09-19T23:36:48Z
Астон Мартін представив дитячу коляску за $3000 з колесами, натхненними суперкаром за мільйон доларів
Топ Жир
2025-09-19T22:51:27Z
Номерні знаки для електромобілів та гібридів: як отримати
ZN UA
2025-09-19T22:24:19Z
Ручні Lamborghini Murcielago V12 перетворюються на об’єкти мрій для мільйонерів-колекціонерів
Топ Жир
2025-09-19T21:06:17Z
Що робити, якщо електромобіль розрядився посеред дороги - найкращі поради
GlavRed
2025-09-19T20:27:30Z
Армія РФ за добу здійснила 99 обстрілів Сумщини
УкраинФорм
2025-09-20T06:03:21Z
Активізація на фронті зросла: Генштаб назвав найважчі напрямки, де йдуть бої
Gazeta UA
2025-09-20T06:03:06Z
Росіяни прориваються на Запоріжжі та у районі Лимана: огляд фронту від ISW
24tv
2025-09-20T06:03:02Z
Підвищення тарифів на комунальні послуги в Харківській області: хто змушений платити найбільше
Политека
2025-09-20T06:00:18Z
На фронті за добу стались 165 боєзіткнень з російською армією
УкраинФорм
2025-09-20T05:39:58Z
На Донеччині за добу росіяни вбили людину, ще п'ятьох поранили
УкраинФорм
2025-09-20T05:39:18Z
Карта бойових дій в Україні станом на 20 вересня 2025 року
ГЛАВКОМ NET
2025-09-20T05:36:42Z
У Дніпрі двоє робітників продуктової бази “зливали” рашистам інформацію про лінії оборони
InternetUA
2025-09-20T05:27:15Z
Ракета влучила у багатоповерхівку в Дніпрі, вирує пожежа: деталі про атаку по Україні
GlavRed
2025-09-20T05:27:05Z
Хотіли дати $800, щоб просто виїхати: українці розказали про кошмарний відпочинок у Єгипті
Фокус
2025-09-20T04:06:27Z
Щоб зекономити і все побачити: поради досвідчених туристів для тих, хто їде в Париж
24tv
2025-09-20T04:00:54Z
Тест на IQ: знайдіть 3 відмінності на картинці з грайливою кішкою за 43 секунди
GlavRed
2025-09-20T03:27:32Z
Що робити, якщо розлилася олія: лайфхак для швидкого прибирання
GlavRed
2025-09-20T03:27:22Z
Де розташований найменший замок в Україні
24tv
2025-09-20T02:42:48Z
Хтось отримає важливий дзвінок: гороскоп на 20 вересня для всіх знаків зодіаку
24tv
2025-09-20T02:03:36Z
У всьому і всюди: чотири знаки зодіаку, яким щастить від природи
GlavRed
2025-09-19T23:27:50Z
Прорив у коханні та фінансах: яким ТОП-3 знакам пощастить в кінці вересня
GlavRed
2025-09-19T22:27:30Z
Чому купатися у Венеції – погана ідея: досвід британських туристів
ГЛАВКОМ NET
2025-09-19T22:00:28Z
Дослідження OpenAI щодо моделей штучного інтелекту: вони навмисно брешуть
InternetUA
2025-09-20T06:03:11Z
Західні країни попереджають про зростання космічних загроз від росії та Китаю - Reuters
InternetUA
2025-09-20T05:54:13Z
Цукерберг представив нові розумні окуляри, але двічі сконфузився на презентації
Комсомольская правда
2025-09-20T05:39:12Z
У жовтні можна буде побачити дві яскраві комети під час піку зорепаду
ZN UA
2025-09-20T05:33:34Z
Зарядка телефону до 80% протягом року дала несподівані результати
InternetUA
2025-09-20T05:31:36Z
Росія хоче збудувати нову станцію "Мир" в космосі: звідки гроші і чому там не буде космонавтів
24tv
2025-09-20T05:06:10Z
Де помилка на малюнку: тільки геніальний розум знайде її за 4 секунди
GlavRed
2025-09-20T04:27:17Z
Trump Mobile продає уживані смартфони Samsung та Apple, а не обіцяний T1
InternetUA
2025-09-20T04:03:48Z
OpenAI разом із Джоні Айвом готує лінійку розумних пристроїв
InternetUA
2025-09-20T02:00:00Z
Баварія утримує унікальний рекорд Бундесліги
Football.ua
2025-09-20T05:54:13Z
Полісся — Кудрівка. Напередодні
Football.ua
2025-09-20T05:45:32Z
Стартує 6-й тур футбольної Прем'єр-ліги України
УкраинФорм
2025-09-20T05:39:08Z
Алонсо: Вінісіус? Ми всі в одному човні
Football.ua
2025-09-20T05:33:26Z
Манчестер Юнайтед — Челсі. Напередодні
Football.ua
2025-09-20T05:31:45Z
Реал Мадрид — Еспаньйол. Напередодні
Football.ua
2025-09-20T05:15:18Z
Мареска: Аморім — фантастичний менеджер
Football.ua
2025-09-20T05:12:58Z
Удінезе — Мілан. Напередодні
Football.ua
2025-09-20T05:01:53Z
Ліверпуль — Евертон. Напередодні
Football.ua
2025-09-20T04:45:16Z