!["Авіаційний безвіз": що зміниться з підписанням угоди про відкрите небо](https://thumbor.my.ua/NAivuvgmEIw7ZEeaRH26l_RJqws=/335x225/smart/filters:format(jpeg)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F64%2F1f57afdc5412a3e9750900f83c422981.jpg)
"Авіаційний безвіз": що зміниться з підписанням угоди про відкрите небо
Угода України про відкрите небо, яку ще називають "авіаційним безвізом" із Євросоюзом передбачає, що європейські компанії без обмежень зможуть літати в будь-які аеропорти нашої країни, а українські авіаперевізники - у будь-які аеропорти ЄС.Водночас Україна зобов'язується дотримуватися європейських стандартів авіабезпеки. Угода стосується не лише пасажирських перевезень, а й вантажних і поштових. Нею передусім скористаються авіакомпанії, що пропонують низькі ціни на квитки та мінімальний сервіс, пояснює юрист з авіаційного права Андрій Гук, цитує ВВС."Наприклад, є дозвіл на 14 рейсів на тиждень до Амстердама для одного перевізника з кожної сторони. Нова угода подібні обмеження знімає. Тобто до Києва зможуть летіти будь-які європейські перевізники. Чим більша конкуренція, тим нижчою буде ціна на квитки і тим більше пасажирів пересідатимуть із потягів у літаки. Кому угода може виявитися не дуже вигідною, то це українським перевізникам. Їм доведеться зіткнутися зі ще більшою конкуренцією", - каже він.Європейські перевізники отримають право літати на внутрішніх українських рейсах. Найбільший лоукостер Європи Ryanair уже розглядає можливість працювати одразу в 12 містах України.Українські ж авіакомпанії нарешті зможуть відкрити для себе ринки, які до останнього були доступні тільки обраним перевізникам. Аеропорти України прийматимуть більше літаків і отримають більший пасажиропотік, тому регіональні аеропорти отримають шанси на залучення інвестицій і розвиток.Водночас літати між різними аеропортами Європи українські авіакомпанії зможуть лише за умови, якщо початок чи кінець маршруту буде в Україні. Досі вони могли конкурувати із європейськими, бо останнім не дозволялися нічні стоянки в українських аеропортах, але ця проблема буде знята підписаною угодою. У керівників українських перевізників на надто оптимістичні очікування від дії угоди. Не виключено, що вони змушені будуть переорієнтовуватися у бік Азії та на далекомагістральні маршрути.12 жовтня Україна та ЄС підписали угоду про спільний авіаційний простір. На підписанні були: президент Володимир Зеленський, прем'єр Денис Шмигаль, верховний представник Євросоюзу із закордонних справ і політики безпеки Жозеп Боррель і посол Словенії в Україні Томаш Менцин. Також підписали угоди про асоціацію України з європейською програмою фінансування досліджень та інновацій Horizon Europe та із програмою Creative Europe.