Музична агенція "Ухо" представляє публічну програму. Вперше за два роки концерти Ухо-ансамблю та серія лекцій відбудеться у рамках виставки “Корисні копалини: виставка опер у павільйоні спогадів”, що триває до 31 жовтня на ВДНГ.
Про музичну програму "Корисних копалин" розповідає агенція "Ухо"
Музичну програму "Корисні копалини: виставка опер у павільйоні спогадів" відкриває концерт. Виставковий проєкт, який ми показуємо в "Павільйоні культури" весь жовтень, заснований на нашому оперному циклі 2016–2018 рр. Ми намагалися уникнути буквальності: на виставці ви не побачите "об’єктивної" документації вистав чи сценографії у первісному вигляді. Тому й на концертах ми не цитуватимемо оперний матеріал, а покажемо "прилеглі" твори – передусім камерну музику композиторів Стефано Джервазоні, Карміне Челла та Сальваторе Шарріно, але не лише.
15 жовтня, п’ятниця
20:00, Будинок архітектора
Концерт Ухо-ансамблю, диригент Луїджі Ґаджеро
Квитки: http://bit.ly/ukho1510
16 жовтня, субота
20:00, Будинок архітектора
Концерт Ухо-ансамблю, диригент Луїджі Ґаджеро
Квитки: https://bit.ly/ukho1610
Програма:
Carmine Emanuele Cella
[Карміне Емануеле Челла]
Mémoire de l’eau
(10’)
для дев’яти інструментів
Stefano Gervasoni
[Стефано Джервазоні]
Animato
(7’)
для восьми інструментів
Toshio Hosokawa
[Тосіо Хосокава]
Drawing
(16’)
для восьми інструментів
Samuel Andreyev
[Семюел Андреєв]
Sextet in two parts
(20’)
Salvatore Sciarrino
[Сальваторе Шарріно]
Introduzione all’oscuro
(18’)
для дванадцяти інструментів
Почнемо з найближчої до опер точки. "La mémoire de l'eau" Челла присвячений дружині композитора "за всі слова, які вона не промовляє". Твір з назвою водночас поетичною й науковою (пам’ять води справді вивчали, хоч і безрезультатно) ліг в основу увертюри "Хліб. Сіль. Пісок", опери про хисткі спогади, де пам’ять про військові злочини зберігає лише пляж – місце, де вони були скоєні.
"Introduzione all'oscuro" – ранній твір Сальваторе Шарріно, у якому, втім, уже викристалізувався знайомий по опері «Моє зрадливе світло» прийом: інтроспективний, фізіологічний слух, де зовнішні звуки змішуються з серцебиттям, диханням, тиском у судинах. Зазвичай «вступом» називають п’єсу, яка підводить до іншої, проте тут терміни присутності й відсутності перевернуті. Те, що з’являється, стає невловним: "є лише сліпий, загадковий рух періодичних пульсацій, що прискорюються й сповільнюються".
"Animato" – теж ранній твір, але Стефано Джервазоні. Відправним пунктом для нього став фрагмент з "На боці речей" Франсіса Понжа: "Неможливо вибратися з дерева за допомогою дерева". "[Дерева] вірять, що можуть сказати все, повністю вкрити світ словами, але кажуть лише "дерева" [...] Вони виражають себе через свої пози. Здається, біль необґрунтованості їм невідомий. Жодного руху, окрім розширення – ані жестів, ані думок, ані, мабуть, бажань і намірів – нічого, що не приводило б до страхітливого збільшення їх тіла, до непоправного виростання".
Поки ми мовчали, а дерева непоправно росли, в ансамблю продовжували виходити платівки; частина програми концерту пов’язана з цією обставиною. У лютому Ухо-ансамбль отримав чималу нагороду: академія французьких музичних критиків Charles Cros назвала "Gardens", монографію Тосіо Хосокави, одним з найкращих записів року. Щоби її відзначити, ми покажемо "Drawing" Хосокави, який виконували в найпершій концертній програмі 6 років тому.
Секстет у двох частинах Семюела Андрєєва написаний у 2019-му: його ми ще не виконували й не записували (монографію композитора Iridescent Notation ми віддали лейблу Kairos у 2018 році). У п’ятницю секстет прозвучить у підготовленому для нас аранжуванні: партію басетгорна гратиме басовий кларнет, а басової флейти — кларнет у ля.
16 жотвня, субота
18:30, Будинок архітектора
Лекція Луїджі Ґаджеро та Стефано Джервазоні з розглядом творів з концертної програми Ухо-ансамблю
Відвідати зможуть ті, хто купив квитки на концерт 15 або 16 жовтня або студенти Консерваторії. Лекція англійською мовою.
17 жовтня, неділя
15:00, Павільйон культури
Лекція Луїджі Ґаджеро "Сальваторе Шарріно: між Арчімбольдо та "Останньою людиною" Ніцше. Міркування про його музику і наш час"
Вхід на лекцію за записом. Мова лекції: англійська.
16:30, Павільйон культури
Стефано Джервазоні: artist talk
Вхід на лекцію за записом. Мова лекції: англійська.
23 жовтня, субота
17:00, Павільйон культури
Лекція Тетяни Соловей "Костюм в системі сценографії опери"
Вхід на лекцію за записом.
19:00, Павільйон культури
Сольний концерт Назара Стеця, контрабас
Лінк на придбання квитків буде опублікований невдовзі.
Програма:
Stefano Scodanibbio
[Стефано Скоданіббіо]
Sei studi
(24’)
Franko Donatoni
[Франко Донатоні]
Lem
(16’)
Samuel Andreyev
[Семюел Андреєв]
Lighting up
(8’)
Salvatore Sciarrino
[Сальваторе Шарріно]
Esplorazione del bianco
(6’)
Stefano Gervasoni
[Стефано Джервазоні]
Strepito e garbuglio
(13’)
24 жовтня, неділя
16:00, Павільйон культури
Вікторія Вітренко "Одіссея голосу" в XX–XXI столітті. Лекція-концерт з творами Джона Кейджа, Лучано Беріо, Жоржа Апергіса та інших"
Пряме включення з Cité internationale des Arts, Париж.
Вхід на подію за записом.
27 жовтня, середа
20:00, Павільйон культури
Сольний концерт Діни Писаренко
Лінк на придбання квитків буде опублікований невдовзі.
Програма:
Carmine Emanuele Cella
[Карміне Емануеле Челла]
Expectations
(4’)
Salvatore Sciarrino
[Сальваторе Шарріно]
Perduto in una città d’acque
(9’)
Anamorfosi
(2’)
De la nuit
(5’)
Stefano Gervasoni
[Стефано Джервазоні]
Prés I, II & III
(38’)
29 жовтня, п’ятниця
20:00, Павільйон культури
Концерт Ухо-ансамблю:
Катерина Дзиндзя, сопрано
Діна Писаренко, фортепіано
Віктор Рекало, віолончель
Лінк на придбання квитків буде опублікований невдовзі.
Твори:
Salvatore Sciarrino
[Сальваторе Шарріно]
Ai limiti della notte
(5’)
Vanitas. Natura morta in un atto
(50’)
Дивіться також:
"Когда люди собираются вокруг смерти, всё становится очень живым", — Катя Либкинд о выставке опер "Ухо".
У Будинку кіно стартує Київська бієнале 2021 "Союзники". Що відвідати?