Про це заявив народний депутат України, голова політради партії «Опозиційна платформа – За життя» Віктор Медведчук, спілкуючись з журналістами після засідання Печерського районного суду міста Києва, який сьогодні обрав йому запобіжний захід у вигляді особистого зобов'язання.
Підпишіться на Знай у Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяПолітик підкреслив, що українська влада робить все для того, щоб побудувати диктатуру в країні, і про це свідчать не абстрактні загрози, а конкретні дії Президента і його команди.
"Коли мене запитують, чи можливе прийняття судом справедливого рішення за незаконними звинуваченнями, Я наводжу приклад того, який тиск чиниться сьогодні на судову владу ‒ виявляється офісом Президента, особисто Президентом України, який втручається у справи і намагається підім'яти під себе судову владу, зробити її ручною. І прямих доказів цьому дуже багато", - сказав Віктор Медведчук.
В першу чергу він нагадав про відкликаний згодом законопроект про розпуск Конституційного Суду і про незаконне звільнення його суддів, яке послідувало після відмови КСУ в неконституційні зміни до Основного Закону держави.
"Чому йому (Володимиру Зеленському. - Ред.) не підходив Конституційний Суд? Все дуже просто. Після приходу до влади та обрання нового парламенту він звернувся з приводу внесення змін до Конституції. і з семи або восьми звернень по п'яти або шести Конституційний Суд, даючи обов'язкові висновки, для того щоб парламент міг розглянути на предмет внесення змін до Конституції, дав негативні висновки. І це не сподобалося Президенту. Тому що там йшлося про збільшення повноважень Президента, що порушує вимоги статті 106 Конституції», – пояснив парламентарій.
Також він зазначив, що через КСУ Зеленський хотів закріпити за Президентом право призначати керівника ДБР, впливати на НАБУ, впливати на правоохоронну систему в цілому.
"Конституційний суд з цим не погодився. Що він отримав у відповідь? Законопроект про розпуск. Ну, добре - цей законопроект відкликали. Що робить далі Президент? Він підписує указ про звільнення двох суддів Конституційного Суду. Підписує укази про скасування указів про їх призначення. Укази про їх призначення були підписані і були прийняті при іншому Президенті. І стабільність, і конституційні права, і обов'язки гарантовані саме тим, що передбачають незалежність судової влади», – підкреслив голова політради ОПЗЖ.
Потім, за словами Медведчука, Президента України не влаштувало рішення Окружного адміністративного суду міста Києва, і відразу з'явився законопроект про його розпуск. Таким чином влада шантажує і ОАСК, і інші суди.
"Ви думаєте немає загроз, що, якщо той же Печерський або будь-який інший суд буде приймати якісь рішення, які будуть розходитися з позицією Зеленського і його команди, то ці суди розпустять? Що повинні думати люди, які ходять в мантіях і виконують сьогодні обов'язки суддів? Як вони повинні до цього ставитися? Якщо є приклад суддів Конституційного Суду, якщо є приклад розпуску не просто N-ського якогось суду, а Конституційного суду", - зазначив політик.
Ще одним доказом бажання влади підпорядкувати собі судову систему, на думку Віктора Медведчука, є передача частини повноважень незалежної судової влади під зовнішнє управління.
«Ви знаєте вимоги міжнародних спостерігачів з приводу зміни складу Вищої кваліфікаційної комісії суддів, Вищої ради правосуддя, введення туди міжнародних спостерігачів і членів міжнародних організацій ‒ іноземців, які будуть приймати там рішення. Не наші представники суддівського корпусу, не представники нашої правоохоронної системи, а саме іноземці будуть приймати рішення з приводу людей, які претендують на звання судді. Це називається механізм зовнішнього управління, який введений в Україні в цілому в питаннях державного устрою, механізм впливу, незаконного злочинного впливу на суддівський корпус, на суд", - упевнений опозиційний політик.
Віктор Медведчук підкреслив, що судову систему в Україні планомірно знищують: з одного боку ‒ внутрішнім адміністративним тиском з боку офісу Президента і особисто Володимира Зеленського, з іншого ‒ використовуючи механізм зовнішнього управління.