MY.UAНовини
«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»
«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»

«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»

Продюсерка Олександра Костіна (Bosonfilm) та режисерка і продюсерка Ліза Сміт (Tabor) — про досвід міжнародної копродукції на прикладі нового ігрового повнометражного фільму «Вакуум».

Продюсерка та співзасновниця продакшен-компанії Bosonfilm Олександра Костіна та режисерка Єлизавета Сміт працюють над проєктом повнометражного ігрового фільму «Вакуум» із 2019 року. За цей час проєкт, який від початку задумувався як копродукційний, взяв участь у декількох міжнародних копродукційних маркетах та воркшопах і здобув декількох потенційних іноземних партнерів, але не може отримати від них гроші, доки не отримає базове фінансування — державне.

Поки чекають на фінансування фільму «Вакуум», продовжують знімати кіно. Єлизавета Сміт у кінці 2020 року презентувала документальну стрічку про домашнє насильство «Розірви коло», а Олександра Костіна готує до випуску «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, і обидві працюють над своїм першим серіалом «Наші ідеальні діти».

«Детектор медіа» поговорив із продюсеркою і режисеркою про те, які виклики стоять перед українськими кінематографістами на шляху до копродукції, де шукати іноземне фінансування та чи важко його отримати.

— Олександро, як відбувається процес відбору проєктів на копродукційні маркети? Який пакет документів потрібно оформити? Чи є участь у маркетах платною?

Олександра Костіна: Зазвичай подача заявок на копродукційні маркети та участь у них, якщо ваш проєкт відібрали, безкоштовні, проте підготовка забирає досить багато часу. Аби знайти свій копродукційний маркет і ефективно використати його ресурс, потрібно чітко розуміти, про що буде твій проєкт, кому він може бути цікавий і на кого він націлений. На кожному маркеті є свій фокус: інколи за територією, інколи за темою, інколи за жанрами. Або за типами фільмів: ігрові/неігрові. Наприклад, минулого року в Салоніках наш проєкт «Україна за кадром» відібрали до неігрового копродакшен-маркету, який проходить у червні, а позаторік ми з Лізою представляли проєкт «Вакуум» там же, але в листопаді й на ігровому кіноринку. Організовують одні й ті самі люди, але це різні події з різним фокусом.

Щоб розпочати роботу з копродукційними маркетами, потрібно, звісно ж, мати презентаційний пакет документів про проєкт. Загалом аплікаційні форми на такі заходи схожі, проте в кожній заявці є додаткові умови. Треба бути уважним, винахідливим і розуміти, як зацікавити своїм проєктом. Не можна надавати одну й ту саму стандартну аплікацію на всі маркети — якщо синопсис і режисерське бачення незмінні, то мотиваційний лист має пояснювати, чому ти подаєшся саме на цей кіноринок. Якщо з цього мотиваційного листа ще стане зрозуміло, чому цей проєкт підходить саме їм, то шансів отримати запрошення стане в рази більше. Ці аплікації та успішний відбір на кіноринок — ще не кінець шляху, проте вже передостання сходинка перед фінансуванням проєкту. Адже ваша подача означає, що ви вже маєте написаний сценарій, розроблену стратегію, описане режисерське та продюсерське бачення, базове фінансування (зазвичай від країни походження проєкту) та готові до обговорення умов копродукції з потенційними партнерами. 

Хоча наш із Лізою проєкт ігрового фільму «Вакуум» був винятком — на момент участі в копродукційних маркетах базового фінансування ми не мали. Це сталось тому, що «Вакуум» відібрали до міжнародної сценарної лабораторії Midpoint Launch 2020 — туди досить складно потрапити, вони відбирають лише дев’ять проєктів з усієї Європи з потенціалом міжнародної копродукції. Протягом року в межах лабораторії йде плідна робота як над розвитком сценарію, так і над продюсерською і режисерською частиною презентаційного пакету, щоби після завершення навчання все було готове для пошуку фінансування. Наприкінці цього воркшопу відбувається пітчінг для міжнародної кіноіндустрії Eastern Promises у Карлових Варах. Якби ми подавалися на Eastern Promises з нуля, без Midpoint, нам було би складно туди пройти. У Карлових Варах ми здобули нагороду Connecting Cottbus Award, наш проєкт сподобався і нас запросив німецький копродукційний ринок у свою основну програму без будь-якого конкурсу. Там ми здобули найвищу нагороду — Best Pitch Award. Потім нас запросили вже на третій копродукційний ринок в Салоніках Crossroads Co-production Forum.

Отже, ми за три місяці могли презентувати свій проєкт на трьох копродукційних ринках, які між собою конкурують. Зазвичай це неможливо, адже за правилами кіноринків участь в одному з них виключає участь в інших. Та в кожному правилі є винятки. Завдяки участі в перелічених кіноринках ми отримали багато пропозицій від потенційних партнерів із різних країн, але вимушені були відкласти наступні кроки, допоки не знайдемо базове фінансування в Україні.

— Аби отримати державне фінансування в Україні, треба перемогти в пітчингу Держкіно. Експерти звертають увагу, що проєкт уже має домовленості з копродюсерами?

Олександра Костіна: Ми позиціонуємо і розробляємо проєкт «Вакуум» як міжнародну копродукцію з самого початку. Міжнародні воркшопи та пітчинги — це верифікація того, що проєкт має міжнародний статус, що він цікавий не лише в Україні. Коли подаємося на пітчинг Держкіно в категорії мажоритарної копродукції, ми вже повинні мати партнерів, яких якраз можна знайти на міжнародних копродукційних маркетах. Такі правила цієї категорії.

— Ви брали участь у 14-му і 16-му пітчингах Держкіно, але не потрапили до переліку переможців. Як думаєте, чому?

Олександра Костіна: Оцінка проєкту залежить від експертів. Також підтримка проєкту залежить від грошей, виділених на підтримку кіно в певний рік. Так, під час 14-го пітчингу наш проєкт був високо оцінений експертами, успішно пройшов усі тури пітчингу та набрав більше 35 балів, що за попереднім порядком проведення конкурсів дозволяло отримати державну підтримку. Проте через обмежене фінансування в той рік до переліку переможців включили не всі проєкти, що подолали бар’єр. А під час 16-го пітчингу за результатами експертної оцінки «Вакуум» не відібрали навіть до другого туру (публічних презентацій). 

Якщо казати про досвід співпраці з кінофондами інших країн, де наша компанія неодноразово отримувала фінансування, зокрема проєкт ігрового фільму «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука отримав підтримку п’яти міжнародних фондів, то для них є суттєвим, якщо проєкт уже розроблений у престижних лабораторіях та його верифікували на копродукційних кіноринках, адже це є результатом експертизи людей, відомих у міжнародній кіноіндустрії. 

— Здобути фінансування — це повільний шлях, який інколи триває роками. У продюсера може бути декілька проєктів, якими він займається, а режисеру зазвичай доводиться просто чекати. Лізо, наскільки це важко?

Єлизавета Сміт: Чекати — завжди важко. Коли ми на 14-му пітчингу Держкіно не отримали фінансування, то в мене, як і у будь-якої творчої та емоційної людини, світ скінчився на два тижні. Я знаю, що це боляче для кожного, коли проєкт не проходить, адже автор може витратити на нього не один рік свого життя.

У нашому випадку через цю різницю експертності, про яку говорила Олександра, відбуваються американські гірки: ти потрапляєш на європейську сценарну майстерню, виграєш міжнародні пітчинги, а потім раз — і вниз. І складно зрозуміти, де правда, а де ні. Єдиний вихід — працювати у професії. Я паралельно працюю над документальним фільмом і це дійсно допомагає мені розуміти, що я у професії, що я творю кіно.

Буває, що ловиш вдачу — і тоді все дуже швидко починає розвиватися і складатися у власну систему. Я дуже сподіваюся, що в нас так вийде. Але я не збираюся чекати все життя, потрібно шукати альтернативні варіанти.

— Якраз про це хотіла запитати. Чи є у вас якийсь дедлайн? І план Б, якщо ви не отримаєте державного фінансування.

Олександра Костіна: Проєкт має кілька потенційних копродюсерів, які чекають, поки ми отримаємо базове фінансування. В Україні основним джерелом фінансування є Держкіно, адже в нас ще немає пропрацьованої системи підтримки регіональних фондів. Приватних інвесторів також складно зацікавити. Та не можна залежати лише від одного плану — в команди їх має бути декілька, щоб досягти успіху. Тому ми зараз працюємо над пошуком альтернативного фінансування як в Україні, так і в Європі. Зйомки фільму заплановано на літо 2022 року.

— До «Єврімаж» плануєте подаватися?

Єлизавета Сміт: Фільм «Спас» Максима Наконечного, в якому я задіяна як продюсерка, став одним із двох перших проєктів, що отримали фінансування від «Єврімаж» в Україні. Тож ми вже маємо цей досвід, тому обов’язково будемо подавати «Вакуум», але коли знайдемо всіх партнерів.

— Лізо, як ви поєднуєте режисуру та продюсування?

Єлизавета Сміт: У проєкті «Вакуум» я не виконую продюсерських функцій, Олександра —продюсерка. Але ми з колегами-режисерами заснували компанію Tabor production і підтримуємо ідеї одне одного, продюсуючи їх. У майбутньому я би не поєднувала режисуру з продюсуванням, просто зараз це етап мого професійного розвитку. Я точно бачу себе в режисурі.

— Чи є ідеальна кількість міжнародних партнерів для проєкту? Про яких міжнародних копродюсерів для «Вакууму» ви мрієте?

Єлизавета Сміт: Розглядаємо копродюсерів із Німеччини, Франції та Греції, адже проєкт торкається теми так званої чорної археології — розкрадання археологічних пам’яток. В Україні є багато давньогрецьких міст, про одне з них ми будемо розповідати у «Вакуумі». Тому така копродукція може мати ще і змістовий шар. Ми були в Салоніках на копродукційному маркеті, й відтоді декілька партнерів зв’язалися з нами самі.

Олександра Костіна: З нашого досвіду, більше ніж чотири країни-копродюсери на один проєкт — це все ж таки важко, бо час на прийняття кожного рішення треба помножити на кількість країн-партнерок. І оскільки продюсери зазвичай мають декілька проєктів, то постійно потрібно узгоджувати час на прийняття рішень згідно з їхніми графіками.

На міжнародних кіномаркетах кажуть, що коли ви можете зробити проєкт за свої власні національні гроші — то робіть його самостійно, бо це найлегший варіант. Я погоджуюсь і водночас не погоджуюсь із цим, бо, звісно, з організаційного боку це легше, але копродукція — це не лише фінансова історія, а й історія синергії. Це наші партнери, це наші перші глядачі, це європейський погляд та міжнародна експертиза. Зараз наша компанія завершує виробництво проєкту «Памфір», який створюється у копродукції чотирьох країн (України, Польщі, Франції та Чилі). Це важко з організаційної точки зору, але я безмежно вдячна своїм партнерам Клаудії Смеї, Богні Шевчик, Лорі Бріан та Жанкарло Насі, що вони підтримали проєкт і доклали багато зусиль, щоб залучити необхідне фінансування, найкращих фахівців та ресурси, а також підтримували та допомагали на всіх етапах виробництва.

Також надзвичайно крутим досвідом є партнерство та копродукція не тільки з іншими країнами, а й у межах України. Так, українськими копродюсерами проєкту «Памфір» стали Євгенія Яцута та Артем Колюбаєв, без їхньої підтримки ми не змогли б завершити надзвичайно складне виробництво в умовах епідемії. Їхній досвід та експертиза допомогли нам подолати всі виклики. Зараз проєкт на завершальній стадії виробництва, робота з фондами й партнерами триває.

Проєкт «Вакуум», окрім міжнародних копродюсерів, також має українську копродюсерку Аліну Горлову та партнера — компанію «Табор». Ми об’єднали команди і це дозволяє нам швидко й ефективно рухатися вперед.

Єлизавета Сміт: Також потрібно не забувати, що чотири країни — це і чотири аудиторії.

— Які вимоги можуть висувати копродюсери, які співфінансують стрічку? І як режисерові лавірувати між усіма продюсерськими забаганками і власним творчим баченням?

Єлизавета Сміт: Копродукція — це договірна система, де всі сторони стають партнерами і розуміють, що роблять проєкт разом. Проте багато що залежить від жанру й типу кіно. Якщо ми говоримо про авторське кіно, то зрозуміло, що копродюсери зацікавлені в утіленні творчого задуму автора, адже вони вірять в історію, вірять у підібране візуальне рішення. Фонди ж, наприклад, прописують низку критеріїв, за виконання яких нададуть ґрант. Це не обов’язково означає, що треба знімати лише в іншій країні, проте майже обов’язково, щоб до створення фільму були залучені не просто громадяни цієї країни, а креативна команда — художники-постановники, композитори, режисери монтажу тощо. Найчастіше якась частина роботи має проводитися у країні-партнерці.

Я, як продюсерка за сумісництвом фільму «Спас», створеного співпрацею чотирьох країн, можу сказати, що найоптимальніший та найлегший варіант — це коли знімальний процес проходить в Україні, а постпродакшен — за кордоном. Цей процес може поділятися на різні етапи: наприклад, звук ми робимо у Швеції, колір — у Хорватії, спецефекти — у Чехії. Співпраця людей з різних країн робить проєкт об’ємним, адже він читається не лише в місцевому контексті, а зрозумілий на різних рівнях сприйняття і за кордоном.

Олександра Костіна: Не потрібно мати іноземних акторів чи історію, пов’язану з іншою країною, щоб отримати підтримку копродюсерів. Міжнародні фонди зацікавлені в артистичній якості фільму, в тому, щоб він мав успіх — або фестивальний, або глядацький, а краще обидва. Їм не важливо, де відбувалися зйомки. Проте цінним є залучення іноземних фахівців, операторів, які надають іншу перспективу, інше бачення, незвичайне для нас чи художника-постановника. Або продюсерів з інших країн, які мають більший досвід виробництва. Можна отримати дуже цінний фідбек, коли вони читають сценарії чи переглядають монтаж. Наприклад, деякі моменти їм можуть бути незрозумілими, тоді як вони ментально чи історично зрозумілі нам. Копродукція — це, знову ж таки, не лише гроші, це співпраця, закоханість в одну ідею. Усі ці люди є друзями та однодумцями. Якщо все зроблено коректно на етапі пошуку й ухвалення рішення, то проєкт від цього лише виграє.

— Українських кінематографістів уже впізнають на міжнародних кіноринках?

Олександра Костіна: Так, українських кінематографістів знають. Знають, що в нас багато талантів, а дебютний проєкт від українського режисера не означає, що він поганий чи слабкий. Дебют може бути яскравим авторським висловлюванням, а міжнародним партнерам, фондам та фестивалям завжди цікаво відкривати нові імена.

Ще чотири роки тому, коли я починала шлях пошуку міжнародних можливостей, дуже часто України не було навіть у списку для подачі на воркшопи, лабораторії чи фонди. І треба було запитувати, чи можна подати проєкт з України. Тобто організатори навіть не чекали на заявку з нашої країни. Всі ці можливості, які тепер українські кінематографісти використовують, п’ять-шість років тому були нам невідомі. Сьогодні можна побачити, що в різних фондів і фестивалів уже є досвід роботи з українськими проєктами. Це вже не є чимось екзотичним.

Велику роботу для розвитку міжнародної співпраці провело Держкіно: декілька угод про співпрацю, наприклад, із Канадою та Китаєм, відкрили можливості фінансування не тільки з Європейського союзу. Також Україна стала членом «Єврімаж». Ще нещодавно ми не могли навіть надіслати аплікаційні форми, а зараз уже декілька проєктів отримали фінансування від фонду.

Україна стає зрозумілою, є відчуття професійності наших режисерів і є великий інтерес.

— Сашо, Лізо, як пандемія коронавірусу вплинула на роботу міжнародних кіномаркетів?

Олександра Костіна: Лабораторії та копродукційні маркети завжди відбувалися наживо, бо це важливий для індустрії нетворкінг. Наш проєкт «Вакуум» потрапив до трьох міжнародних воркшопів, перший із них ще встиг відбутися наживо, нам пощастило — ми змогли познайомитися одне з одним і відчути цю енергію. Наступні воркшопи відбувалися вже онлайн.

За часів пандемії всі копродукційні маркети відбувалися онлайн, а це складніше, бо партнерство — не лише зацікавленість, але й особистий зв’язок. Живе спілкування в цьому є незамінним. Провівши з людиною пів години, ви вже стаєте хорошими знайомими. Тоді як я можу навіть не впізнати тих людей, із якими вже спілкувалася онлайн. І такого близького зв’язку, звісно, немає. Тому ми раді, що знову повернулися до офлайн-подій, де можемо створювати контакти особисто, хоча в матеріальному плані нам було трохи легше, адже поїздки, квитки на авіаперельоти чи участь у воркшопі — платні.

Ще з позитиву онлайн-подій: відкрилося багато інформації, яку можна отримати, не перебігаючи з локації на локацію. З одного боку, важко сприймати інформацію, проте доступ до неї став легшим. І, наприклад, за минулу осінь я, не виходячи зі своєї кімнати, подорожувала п’ятьма країнами. Що ж до виробництва, то побільшало ризиків. Ми знаємо з досвіду колег, що якщо хтось із команди захворів на коронавірусну хворобу, то виробництво зупиняється автоматично — а це величезні втрати.

— Якщо проєкт створюється так довго — від розвитку до релізу, то початковий бюджет змінюється? Чи враховується інфляція та коронавірусні ризики?

Олександра Костіна: Бюджет «Вакууму» розрахований у євро, тому він більш-менш незмінний. Але так, коронавірусні обмеження внесли свої зміни. Бюджет наче й не змінився, але змінилася структура витрат. Бо, на жаль, витрати щороку лише зростають, а підтримка держави та міжнародних фондів зменшується. Зараз у Європі є напрям із підтримки проєктів, який пропонує обмежені часові або бюджетні рамки: що менше ресурсів — то якісніший проєкт. Вони вважають, що обмеження додають поштовх для творчого імпульсу і нових рішень.

— Продакшен Bosonfilm почав роботу над своїм першим серіалом «Наші ідеальні діти». Він теж копродукційний? 

Олександра Костіна: Як і попередні проєкти Bosonfilm, робота над серіалом «Наші ідеальні діти» буде створюватись у міжнародній копродукції. Режисеркою девелопменту серіалу теж стала Ліза Сміт. Ми плануємо 8 серій по 26 хвилин. Проєкт буде створено в партнерстві з французьким продакшеном Les Films D’ici, що працює на ринку з 1984 року. Серіал також отримав підтримку Українського культурного фонду. Ми вже взяли участь у кіномаркеті в Таллінні в листопаді 2021 року, де здобули нагороду форуму Hyperwriter 2022 за результатами пітчингу TV Beats 2021.

За сюжетом, батьки трьох підлітків вживляють своїм дітям без їхнього відома «мікрочипи-інтегратори», що керуватимуть їхньою поведінкою, а також зможуть впливати на персональні характеристики. Цей серіал про те, що ми завжди намагаємося знайти короткий шлях до розв’язання проблеми — чарівну пігулку або «чип», який зробить дітей ідеальними, а нас, їхніх батьків, щасливими. Мета серіалу — допомогти глядачам усвідомити, що єдиним шляхом до успішного та щасливого життя як підлітків, так і їхніх батьків є діалог, любов та щоденна праця.

Теги за темою
кинопроизводство
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Європейці змінюють стратегію військової допомоги Україні – WP
Факти ICTV
2025-04-20T21:57:59Z
Норвегія суттєво посилює свої військові можливості: F-35 та ракети JSM
Хвиля
2025-04-28T22:36:26Z
Кого з чоловіків після 50 призвуть на службу. Адвокат дав відповідь
Telegraf
2025-04-28T22:27:04Z
Обіцяні Україні Австралією танки Abrams досі не виїхали: причини
ZN UA
2025-04-28T21:49:39Z
Міноборони допустило до експлуатації понад 330 зразків безпілотників українського виробництва
iPress
2025-04-28T21:27:22Z
Наречете себе на цілий рік нещасть: що категорично заборонено робити 29 квітня
Telegraf
2025-04-28T21:21:10Z
Військові Британії не наближатимуться до лінії фронту, а зосередяться на навчанні ЗСУ – Telegraph
Факти ICTV
2025-04-28T21:12:42Z
Третина поляків планує виїхати у разі війни з Росією – опитування
ZN UA
2025-04-28T20:55:34Z
Дніпряни при виході на пенсію можуть отримати десять виплат одразу: що для цього потрібно
Политека
2025-04-28T20:01:36Z
Китайські науковці випробували неядерну водневу бомбу
ГЛАВКОМ NET
2025-04-20T19:57:49Z
Венс не вірить у перемогу України у війні проти РФ: що сказали в США
GlavRed
2025-04-28T23:25:12Z
Вибори в Канаді: Карні поділився світлиною з дільниці
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T23:06:07Z
Financial Times: Як Україна може зруйнувати західний альянс
Хвиля
2025-04-28T22:45:28Z
Війна в Україні може перерости в ядерну ескалацію, якщо триватиме ще кілька років – Венс
Факти ICTV
2025-04-28T22:31:55Z
Зеленський заслухав доповіді керівників СЗР та СБУ
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T22:27:00Z
"Помруть мільйони": Венс знову дав прогноз на війну Росії проти України
Telegraf
2025-04-28T22:00:54Z
Документ про економічне партнерство зі США став рівноправним – Зеленський
ZN UA
2025-04-28T21:40:25Z
Макрон обіцяє посилення тиску на Росію з боку Європи та США
Лига
2025-04-28T21:27:42Z
IBM інвестує $150 мільярдів у США для розвитку квантових технологій та виробництва
InternetUA
2025-04-28T22:02:21Z
Ексочільник компанії «Оператор ГТС України» підтримав призначення Корецького
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T21:33:56Z
Porsche продовжує поставки в США попри повідомлення дилерів про припинення поставок
Топ Жир
2025-04-28T21:30:22Z
Temu підвищує ціни для американців через мита США для Китаю
InternetUA
2025-04-28T20:49:26Z
Напругу в розетках підвищать до 230 В: чи є небезпека і що зміниться для українців
GlavRed
2025-04-28T20:27:15Z
Українцям платитимуть подвійні лікарняні: кому нові правила від ПФУ додадуть грошей
Знай
2025-04-28T20:12:46Z
Беззаперечний лідер: в якому регіоні зосереджені найбільші запаси нафти у світі
24tv
2025-04-28T20:03:50Z
Польща оновила угоду про будівництво першої АЕС
iPress
2025-04-28T20:03:08Z
Новий законопроєкт про криптовалюти в Україні: заборонять деякі види реклами та захистять споживачів
ITC
2025-04-28T19:43:11Z
Меган Маркл уперше прокоментувала розлучення з принцом Гаррі
GlavRed
2025-04-28T23:25:49Z
"Зазнала невдачі": як складається особисте життя Дженніфер Еністон зараз
GlavRed
2025-04-28T23:25:32Z
Татусеві дітки: Меган Маркл показала дітей від принца Гаррі
GlavRed
2025-04-28T23:15:12Z
Ще один Візлі: зірка "Гаррі Поттера" вдруге став батьком
GlavRed
2025-04-28T21:27:09Z
Де зараз оперна діва Валентина Степова і чим вона займається після смерті чоловіка
24tv
2025-04-28T20:33:10Z
Вдова Віталія Білоножка зворушливо вшанувала пам'ять покійного співака
GlavRed
2025-04-28T20:27:51Z
"Дякую Богу за це щастя": Могилевська вперше показала свого чоловіка
GlavRed
2025-04-28T20:27:36Z
7 захопливих українських серіалів, які можна подивитися на YouTube
24tv
2025-04-28T19:57:00Z
Великі справи у Малому театрі. Як оживають скарби Розстріляного відродження
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T19:36:27Z
У Рязанській області прогриміли вибухи: під атакою нафтозавод
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T22:33:54Z
У деяких районах Іспанії та Португалії поступово відновлюється електропостачання
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T22:18:42Z
На Чернігівщині через атаку дронів загинув пенсіонер
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T21:51:21Z
Кошта про масштабні відключення електроенергії в Європі: Наразі ознак кібератаки немає
InternetUA
2025-04-28T21:49:27Z
Прем'єр Іспанії заявив, що електропостачання відновлено на половині території країни
24tv
2025-04-28T21:39:55Z
У Новоросійську пролунали гучні вибухи: є загоряння
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T21:09:26Z
На Миколаївщині чоловік кинув гранату в поліцейських: один загинув, ще 3 поранені
GlavRed
2025-04-28T20:57:55Z
У Новоросійську після сильних вибухів загорілась стоянка та цистерна з паливом
24tv
2025-04-28T20:42:45Z
На нафтобазі під Новоросійськом у Росії спалахнула масштабна пожежа
Telegraf
2025-04-28T20:37:33Z
Урожай картоплі буде рекордним: вам потрібен лише один аптечний засіб
24tv
2025-04-28T18:36:03Z
Роботи Neuralink уже імплантують чипи в мозок, хірурги скоро будуть не потрібні, - Маск
InternetUA
2025-04-28T18:16:02Z
Алергія чи застуда: як відрізнити ці захворювання весною
24tv
2025-04-28T17:54:26Z
Як самостійно видалити кліща: епідеміологиня поділилася важливими нюансами
Знай
2025-04-28T17:51:38Z
Вірус папіломи людини: близько 29% молодих українців не знаю, що це
ZN UA
2025-04-28T16:34:53Z
Персик мрії — це реально: ключові поради від садівника
GlavRed
2025-04-28T16:27:26Z
Їжа без пестицидів — мозок без туману
360ua.news
2025-04-28T15:03:44Z
Виявили "перемикач" хвороби Паркінсона: це може стати революцією в лікуванні захворювання
24tv
2025-04-28T14:24:57Z
Кульбаби на ділянці: як впоратися з жовтим загарбником швидко і надовго
Знай
2025-04-28T13:51:55Z
Горять автівки та приватний будинок: Київ атакували ударні дрони
GlavRed
2025-04-28T23:25:19Z
З'їжджаються бригади з усієї України: нові подробиці атаки газовий об'єкт у Черкасах
GlavRed
2025-04-28T23:25:16Z
Сили оборони знищили переправу росіян, яку ті звели під час «великоднього перемир’я»
Украина Криминальная
2025-04-28T22:45:22Z
Росіяни знову запустили "Шахеди": в яких регіонах України загроза ворожого удару
24tv
2025-04-28T20:21:27Z
Оперативна інформація щодо російського вторгнення станом на 22:00 28.04.2025
Украина Криминальная
2025-04-28T20:15:24Z
Росіяни дуже бояться втратити Крим, – у ГУР пояснили основну ціль окупантів
24tv
2025-04-28T20:03:13Z
До Сум лишилось 25 кілометрів: які населені пункти захопили росіяни
GlavRed
2025-04-28T19:54:59Z
Погода в Україні 29 квітня: впродовж дня відчутно потеплішає
Комсомольская правда
2025-04-28T19:34:52Z
У Києві тимчасово обмежать рух пішоходів в підземних переходах на Майдані Незалежності та Європейській площі
Украина Криминальная
2025-04-28T19:25:14Z
Чому підлога постійно липка після миття: список помилок, які роблять всі
24tv
2025-04-28T22:00:16Z
Навіть не треба мʼяса: нереально смачна запіканка на вечерю – її з'їдають в одну мить
24tv
2025-04-28T20:57:07Z
Пліснява з вікон зникне раз і назавжди: елементарний спосіб
24tv
2025-04-28T20:03:38Z
Насолода, перед якою не встоїть ніхто: рецепт знаменитого "Битого скла" з крекерами
24tv
2025-04-28T19:36:36Z
Ось 3 головні причини постійних сварок у парах
24tv
2025-04-28T19:36:07Z
Що потрібно для потужного росту перцю: експерт радить особливе підживлення
GlavRed
2025-04-28T19:25:29Z
Непал посилить умови для альпіністів - сходження на Еверест дозволять не всім
Комсомольская правда
2025-04-28T18:40:14Z
Як Альпи, але дешевше: куди поїхати за кордоном, щоб закохатися в гори
24tv
2025-04-28T18:21:04Z
Чому потрібно чистити садові інструменти: як це робити правильно
24tv
2025-04-28T17:54:15Z
Ексчемпіон UFC, який боксував із Ф'юрі та Джошуа, на смерть збив дівчину
ZN UA
2025-04-28T21:58:47Z
Онлайн-трансляція матчу Арсенал – ПСЖ у півфіналі Ліги чемпіонів
24tv
2025-04-28T21:24:26Z
29 квітня: яке сьогодні свято, традиції та заборони
ГЛАВКОМ NET
2025-04-28T21:09:25Z
Серія А: Педро і Ондрейка обмінялися дублями, перемога Кальярі
Football.ua
2025-04-28T20:49:27Z
Стало відомо, коли відбудеться переможний парад Ліверпуля
Football.ua
2025-04-28T20:19:36Z
Анчелотті погодився очолити збірну Бразилії на ЧС-2026 — Романо
Football.ua
2025-04-28T19:52:45Z
Барселона розгромила Трабзонспор та виграла Юнацьку лігу УЄФА
Football.ua
2025-04-28T19:01:22Z
Суд обрав запобіжний захід колишньому українському боксеру: що відомо
24tv
2025-04-28T18:45:32Z
Удінезе та Болонья сильнішого не визначили
Football.ua
2025-04-28T18:34:14Z
88 днів на рік у телефонах: як смартфони “крадуть” наше життя
InternetUA
2025-04-28T23:01:43Z
Археологи знайшли язичницьку каблучку
Gazeta UA
2025-04-28T22:39:50Z
Штучний інтелект Цукерберга викрили в «розбещенні» підлітків
InternetUA
2025-04-28T20:37:51Z
Яєшня над розплавленим металом: як Дмитро Комаров працював горновим на "Запоріжсталі"
24tv
2025-04-28T20:18:07Z
Невідомі вкрали біткоїнів на $333 млн. — токени Monero подорожчали на 50%. Але чому?
ITC
2025-04-28T19:43:33Z
В Ізраїлі знайшли перший доказ однієї з біблійних битв
1News
2025-04-28T19:18:53Z
Як гігантські крокодили змінили уявлення про стародавніх хижаків
360ua.news
2025-04-28T19:15:07Z
Клієнти lifecell обурені новою послугою: "Поки дві нирки є, то воно не страшно"
Знай
2025-04-28T19:12:26Z
Sucker Punch поділилася подробицями Ghost of Yotei: у грі буде некласична кампанія і свобода дій
24tv
2025-04-28T19:06:41Z
Автомобіль з Китаю: схожість на Cybertruck та Hummer після однієї ночі
Топ Жир
2025-04-28T23:15:39Z
Водій Porsche 911 GT3 RS дізнається, що дерева міцніші за червоні колеса
Топ Жир
2025-04-28T22:45:22Z
Понад половина власників автомобілів Tesla повідомляють про акти вандалізму зі сторони невідомих осіб
Топ Жир
2025-04-28T22:00:05Z
Секретний зміст нового назв Renault Boreal SUV
Топ Жир
2025-04-28T21:00:24Z
“Subaru переносить виробництво до Канади через вплив тарифів Трампа”
Топ Жир
2025-04-28T20:00:33Z
Автомобіль Mazda RX-7 1982 року з пробігом лише 1 600 миль був прихований протягом 43 років
Топ Жир
2025-04-28T19:30:55Z
У Києві покажуть легендарний австрійський всюдихід
AutoCentre
2025-04-28T19:10:32Z
Мотоцикл Brough Superior 1925 року продали на аукціоні
360ua.news
2025-04-28T18:30:16Z
Великі зміни: новий Chevrolet Captiva 2025 стане електрокаром
Фокус
2025-04-28T18:21:55Z