MY.UAНовини
«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»
«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»

«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»

Продюсерка Олександра Костіна (Bosonfilm) та режисерка і продюсерка Ліза Сміт (Tabor) — про досвід міжнародної копродукції на прикладі нового ігрового повнометражного фільму «Вакуум».

Продюсерка та співзасновниця продакшен-компанії Bosonfilm Олександра Костіна та режисерка Єлизавета Сміт працюють над проєктом повнометражного ігрового фільму «Вакуум» із 2019 року. За цей час проєкт, який від початку задумувався як копродукційний, взяв участь у декількох міжнародних копродукційних маркетах та воркшопах і здобув декількох потенційних іноземних партнерів, але не може отримати від них гроші, доки не отримає базове фінансування — державне.

Поки чекають на фінансування фільму «Вакуум», продовжують знімати кіно. Єлизавета Сміт у кінці 2020 року презентувала документальну стрічку про домашнє насильство «Розірви коло», а Олександра Костіна готує до випуску «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, і обидві працюють над своїм першим серіалом «Наші ідеальні діти».

«Детектор медіа» поговорив із продюсеркою і режисеркою про те, які виклики стоять перед українськими кінематографістами на шляху до копродукції, де шукати іноземне фінансування та чи важко його отримати.

— Олександро, як відбувається процес відбору проєктів на копродукційні маркети? Який пакет документів потрібно оформити? Чи є участь у маркетах платною?

Олександра Костіна: Зазвичай подача заявок на копродукційні маркети та участь у них, якщо ваш проєкт відібрали, безкоштовні, проте підготовка забирає досить багато часу. Аби знайти свій копродукційний маркет і ефективно використати його ресурс, потрібно чітко розуміти, про що буде твій проєкт, кому він може бути цікавий і на кого він націлений. На кожному маркеті є свій фокус: інколи за територією, інколи за темою, інколи за жанрами. Або за типами фільмів: ігрові/неігрові. Наприклад, минулого року в Салоніках наш проєкт «Україна за кадром» відібрали до неігрового копродакшен-маркету, який проходить у червні, а позаторік ми з Лізою представляли проєкт «Вакуум» там же, але в листопаді й на ігровому кіноринку. Організовують одні й ті самі люди, але це різні події з різним фокусом.

Щоб розпочати роботу з копродукційними маркетами, потрібно, звісно ж, мати презентаційний пакет документів про проєкт. Загалом аплікаційні форми на такі заходи схожі, проте в кожній заявці є додаткові умови. Треба бути уважним, винахідливим і розуміти, як зацікавити своїм проєктом. Не можна надавати одну й ту саму стандартну аплікацію на всі маркети — якщо синопсис і режисерське бачення незмінні, то мотиваційний лист має пояснювати, чому ти подаєшся саме на цей кіноринок. Якщо з цього мотиваційного листа ще стане зрозуміло, чому цей проєкт підходить саме їм, то шансів отримати запрошення стане в рази більше. Ці аплікації та успішний відбір на кіноринок — ще не кінець шляху, проте вже передостання сходинка перед фінансуванням проєкту. Адже ваша подача означає, що ви вже маєте написаний сценарій, розроблену стратегію, описане режисерське та продюсерське бачення, базове фінансування (зазвичай від країни походження проєкту) та готові до обговорення умов копродукції з потенційними партнерами. 

Хоча наш із Лізою проєкт ігрового фільму «Вакуум» був винятком — на момент участі в копродукційних маркетах базового фінансування ми не мали. Це сталось тому, що «Вакуум» відібрали до міжнародної сценарної лабораторії Midpoint Launch 2020 — туди досить складно потрапити, вони відбирають лише дев’ять проєктів з усієї Європи з потенціалом міжнародної копродукції. Протягом року в межах лабораторії йде плідна робота як над розвитком сценарію, так і над продюсерською і режисерською частиною презентаційного пакету, щоби після завершення навчання все було готове для пошуку фінансування. Наприкінці цього воркшопу відбувається пітчінг для міжнародної кіноіндустрії Eastern Promises у Карлових Варах. Якби ми подавалися на Eastern Promises з нуля, без Midpoint, нам було би складно туди пройти. У Карлових Варах ми здобули нагороду Connecting Cottbus Award, наш проєкт сподобався і нас запросив німецький копродукційний ринок у свою основну програму без будь-якого конкурсу. Там ми здобули найвищу нагороду — Best Pitch Award. Потім нас запросили вже на третій копродукційний ринок в Салоніках Crossroads Co-production Forum.

Отже, ми за три місяці могли презентувати свій проєкт на трьох копродукційних ринках, які між собою конкурують. Зазвичай це неможливо, адже за правилами кіноринків участь в одному з них виключає участь в інших. Та в кожному правилі є винятки. Завдяки участі в перелічених кіноринках ми отримали багато пропозицій від потенційних партнерів із різних країн, але вимушені були відкласти наступні кроки, допоки не знайдемо базове фінансування в Україні.

— Аби отримати державне фінансування в Україні, треба перемогти в пітчингу Держкіно. Експерти звертають увагу, що проєкт уже має домовленості з копродюсерами?

Олександра Костіна: Ми позиціонуємо і розробляємо проєкт «Вакуум» як міжнародну копродукцію з самого початку. Міжнародні воркшопи та пітчинги — це верифікація того, що проєкт має міжнародний статус, що він цікавий не лише в Україні. Коли подаємося на пітчинг Держкіно в категорії мажоритарної копродукції, ми вже повинні мати партнерів, яких якраз можна знайти на міжнародних копродукційних маркетах. Такі правила цієї категорії.

— Ви брали участь у 14-му і 16-му пітчингах Держкіно, але не потрапили до переліку переможців. Як думаєте, чому?

Олександра Костіна: Оцінка проєкту залежить від експертів. Також підтримка проєкту залежить від грошей, виділених на підтримку кіно в певний рік. Так, під час 14-го пітчингу наш проєкт був високо оцінений експертами, успішно пройшов усі тури пітчингу та набрав більше 35 балів, що за попереднім порядком проведення конкурсів дозволяло отримати державну підтримку. Проте через обмежене фінансування в той рік до переліку переможців включили не всі проєкти, що подолали бар’єр. А під час 16-го пітчингу за результатами експертної оцінки «Вакуум» не відібрали навіть до другого туру (публічних презентацій). 

Якщо казати про досвід співпраці з кінофондами інших країн, де наша компанія неодноразово отримувала фінансування, зокрема проєкт ігрового фільму «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука отримав підтримку п’яти міжнародних фондів, то для них є суттєвим, якщо проєкт уже розроблений у престижних лабораторіях та його верифікували на копродукційних кіноринках, адже це є результатом експертизи людей, відомих у міжнародній кіноіндустрії. 

— Здобути фінансування — це повільний шлях, який інколи триває роками. У продюсера може бути декілька проєктів, якими він займається, а режисеру зазвичай доводиться просто чекати. Лізо, наскільки це важко?

Єлизавета Сміт: Чекати — завжди важко. Коли ми на 14-му пітчингу Держкіно не отримали фінансування, то в мене, як і у будь-якої творчої та емоційної людини, світ скінчився на два тижні. Я знаю, що це боляче для кожного, коли проєкт не проходить, адже автор може витратити на нього не один рік свого життя.

У нашому випадку через цю різницю експертності, про яку говорила Олександра, відбуваються американські гірки: ти потрапляєш на європейську сценарну майстерню, виграєш міжнародні пітчинги, а потім раз — і вниз. І складно зрозуміти, де правда, а де ні. Єдиний вихід — працювати у професії. Я паралельно працюю над документальним фільмом і це дійсно допомагає мені розуміти, що я у професії, що я творю кіно.

Буває, що ловиш вдачу — і тоді все дуже швидко починає розвиватися і складатися у власну систему. Я дуже сподіваюся, що в нас так вийде. Але я не збираюся чекати все життя, потрібно шукати альтернативні варіанти.

— Якраз про це хотіла запитати. Чи є у вас якийсь дедлайн? І план Б, якщо ви не отримаєте державного фінансування.

Олександра Костіна: Проєкт має кілька потенційних копродюсерів, які чекають, поки ми отримаємо базове фінансування. В Україні основним джерелом фінансування є Держкіно, адже в нас ще немає пропрацьованої системи підтримки регіональних фондів. Приватних інвесторів також складно зацікавити. Та не можна залежати лише від одного плану — в команди їх має бути декілька, щоб досягти успіху. Тому ми зараз працюємо над пошуком альтернативного фінансування як в Україні, так і в Європі. Зйомки фільму заплановано на літо 2022 року.

— До «Єврімаж» плануєте подаватися?

Єлизавета Сміт: Фільм «Спас» Максима Наконечного, в якому я задіяна як продюсерка, став одним із двох перших проєктів, що отримали фінансування від «Єврімаж» в Україні. Тож ми вже маємо цей досвід, тому обов’язково будемо подавати «Вакуум», але коли знайдемо всіх партнерів.

— Лізо, як ви поєднуєте режисуру та продюсування?

Єлизавета Сміт: У проєкті «Вакуум» я не виконую продюсерських функцій, Олександра —продюсерка. Але ми з колегами-режисерами заснували компанію Tabor production і підтримуємо ідеї одне одного, продюсуючи їх. У майбутньому я би не поєднувала режисуру з продюсуванням, просто зараз це етап мого професійного розвитку. Я точно бачу себе в режисурі.

— Чи є ідеальна кількість міжнародних партнерів для проєкту? Про яких міжнародних копродюсерів для «Вакууму» ви мрієте?

Єлизавета Сміт: Розглядаємо копродюсерів із Німеччини, Франції та Греції, адже проєкт торкається теми так званої чорної археології — розкрадання археологічних пам’яток. В Україні є багато давньогрецьких міст, про одне з них ми будемо розповідати у «Вакуумі». Тому така копродукція може мати ще і змістовий шар. Ми були в Салоніках на копродукційному маркеті, й відтоді декілька партнерів зв’язалися з нами самі.

Олександра Костіна: З нашого досвіду, більше ніж чотири країни-копродюсери на один проєкт — це все ж таки важко, бо час на прийняття кожного рішення треба помножити на кількість країн-партнерок. І оскільки продюсери зазвичай мають декілька проєктів, то постійно потрібно узгоджувати час на прийняття рішень згідно з їхніми графіками.

На міжнародних кіномаркетах кажуть, що коли ви можете зробити проєкт за свої власні національні гроші — то робіть його самостійно, бо це найлегший варіант. Я погоджуюсь і водночас не погоджуюсь із цим, бо, звісно, з організаційного боку це легше, але копродукція — це не лише фінансова історія, а й історія синергії. Це наші партнери, це наші перші глядачі, це європейський погляд та міжнародна експертиза. Зараз наша компанія завершує виробництво проєкту «Памфір», який створюється у копродукції чотирьох країн (України, Польщі, Франції та Чилі). Це важко з організаційної точки зору, але я безмежно вдячна своїм партнерам Клаудії Смеї, Богні Шевчик, Лорі Бріан та Жанкарло Насі, що вони підтримали проєкт і доклали багато зусиль, щоб залучити необхідне фінансування, найкращих фахівців та ресурси, а також підтримували та допомагали на всіх етапах виробництва.

Також надзвичайно крутим досвідом є партнерство та копродукція не тільки з іншими країнами, а й у межах України. Так, українськими копродюсерами проєкту «Памфір» стали Євгенія Яцута та Артем Колюбаєв, без їхньої підтримки ми не змогли б завершити надзвичайно складне виробництво в умовах епідемії. Їхній досвід та експертиза допомогли нам подолати всі виклики. Зараз проєкт на завершальній стадії виробництва, робота з фондами й партнерами триває.

Проєкт «Вакуум», окрім міжнародних копродюсерів, також має українську копродюсерку Аліну Горлову та партнера — компанію «Табор». Ми об’єднали команди і це дозволяє нам швидко й ефективно рухатися вперед.

Єлизавета Сміт: Також потрібно не забувати, що чотири країни — це і чотири аудиторії.

— Які вимоги можуть висувати копродюсери, які співфінансують стрічку? І як режисерові лавірувати між усіма продюсерськими забаганками і власним творчим баченням?

Єлизавета Сміт: Копродукція — це договірна система, де всі сторони стають партнерами і розуміють, що роблять проєкт разом. Проте багато що залежить від жанру й типу кіно. Якщо ми говоримо про авторське кіно, то зрозуміло, що копродюсери зацікавлені в утіленні творчого задуму автора, адже вони вірять в історію, вірять у підібране візуальне рішення. Фонди ж, наприклад, прописують низку критеріїв, за виконання яких нададуть ґрант. Це не обов’язково означає, що треба знімати лише в іншій країні, проте майже обов’язково, щоб до створення фільму були залучені не просто громадяни цієї країни, а креативна команда — художники-постановники, композитори, режисери монтажу тощо. Найчастіше якась частина роботи має проводитися у країні-партнерці.

Я, як продюсерка за сумісництвом фільму «Спас», створеного співпрацею чотирьох країн, можу сказати, що найоптимальніший та найлегший варіант — це коли знімальний процес проходить в Україні, а постпродакшен — за кордоном. Цей процес може поділятися на різні етапи: наприклад, звук ми робимо у Швеції, колір — у Хорватії, спецефекти — у Чехії. Співпраця людей з різних країн робить проєкт об’ємним, адже він читається не лише в місцевому контексті, а зрозумілий на різних рівнях сприйняття і за кордоном.

Олександра Костіна: Не потрібно мати іноземних акторів чи історію, пов’язану з іншою країною, щоб отримати підтримку копродюсерів. Міжнародні фонди зацікавлені в артистичній якості фільму, в тому, щоб він мав успіх — або фестивальний, або глядацький, а краще обидва. Їм не важливо, де відбувалися зйомки. Проте цінним є залучення іноземних фахівців, операторів, які надають іншу перспективу, інше бачення, незвичайне для нас чи художника-постановника. Або продюсерів з інших країн, які мають більший досвід виробництва. Можна отримати дуже цінний фідбек, коли вони читають сценарії чи переглядають монтаж. Наприклад, деякі моменти їм можуть бути незрозумілими, тоді як вони ментально чи історично зрозумілі нам. Копродукція — це, знову ж таки, не лише гроші, це співпраця, закоханість в одну ідею. Усі ці люди є друзями та однодумцями. Якщо все зроблено коректно на етапі пошуку й ухвалення рішення, то проєкт від цього лише виграє.

— Українських кінематографістів уже впізнають на міжнародних кіноринках?

Олександра Костіна: Так, українських кінематографістів знають. Знають, що в нас багато талантів, а дебютний проєкт від українського режисера не означає, що він поганий чи слабкий. Дебют може бути яскравим авторським висловлюванням, а міжнародним партнерам, фондам та фестивалям завжди цікаво відкривати нові імена.

Ще чотири роки тому, коли я починала шлях пошуку міжнародних можливостей, дуже часто України не було навіть у списку для подачі на воркшопи, лабораторії чи фонди. І треба було запитувати, чи можна подати проєкт з України. Тобто організатори навіть не чекали на заявку з нашої країни. Всі ці можливості, які тепер українські кінематографісти використовують, п’ять-шість років тому були нам невідомі. Сьогодні можна побачити, що в різних фондів і фестивалів уже є досвід роботи з українськими проєктами. Це вже не є чимось екзотичним.

Велику роботу для розвитку міжнародної співпраці провело Держкіно: декілька угод про співпрацю, наприклад, із Канадою та Китаєм, відкрили можливості фінансування не тільки з Європейського союзу. Також Україна стала членом «Єврімаж». Ще нещодавно ми не могли навіть надіслати аплікаційні форми, а зараз уже декілька проєктів отримали фінансування від фонду.

Україна стає зрозумілою, є відчуття професійності наших режисерів і є великий інтерес.

— Сашо, Лізо, як пандемія коронавірусу вплинула на роботу міжнародних кіномаркетів?

Олександра Костіна: Лабораторії та копродукційні маркети завжди відбувалися наживо, бо це важливий для індустрії нетворкінг. Наш проєкт «Вакуум» потрапив до трьох міжнародних воркшопів, перший із них ще встиг відбутися наживо, нам пощастило — ми змогли познайомитися одне з одним і відчути цю енергію. Наступні воркшопи відбувалися вже онлайн.

За часів пандемії всі копродукційні маркети відбувалися онлайн, а це складніше, бо партнерство — не лише зацікавленість, але й особистий зв’язок. Живе спілкування в цьому є незамінним. Провівши з людиною пів години, ви вже стаєте хорошими знайомими. Тоді як я можу навіть не впізнати тих людей, із якими вже спілкувалася онлайн. І такого близького зв’язку, звісно, немає. Тому ми раді, що знову повернулися до офлайн-подій, де можемо створювати контакти особисто, хоча в матеріальному плані нам було трохи легше, адже поїздки, квитки на авіаперельоти чи участь у воркшопі — платні.

Ще з позитиву онлайн-подій: відкрилося багато інформації, яку можна отримати, не перебігаючи з локації на локацію. З одного боку, важко сприймати інформацію, проте доступ до неї став легшим. І, наприклад, за минулу осінь я, не виходячи зі своєї кімнати, подорожувала п’ятьма країнами. Що ж до виробництва, то побільшало ризиків. Ми знаємо з досвіду колег, що якщо хтось із команди захворів на коронавірусну хворобу, то виробництво зупиняється автоматично — а це величезні втрати.

— Якщо проєкт створюється так довго — від розвитку до релізу, то початковий бюджет змінюється? Чи враховується інфляція та коронавірусні ризики?

Олександра Костіна: Бюджет «Вакууму» розрахований у євро, тому він більш-менш незмінний. Але так, коронавірусні обмеження внесли свої зміни. Бюджет наче й не змінився, але змінилася структура витрат. Бо, на жаль, витрати щороку лише зростають, а підтримка держави та міжнародних фондів зменшується. Зараз у Європі є напрям із підтримки проєктів, який пропонує обмежені часові або бюджетні рамки: що менше ресурсів — то якісніший проєкт. Вони вважають, що обмеження додають поштовх для творчого імпульсу і нових рішень.

— Продакшен Bosonfilm почав роботу над своїм першим серіалом «Наші ідеальні діти». Він теж копродукційний? 

Олександра Костіна: Як і попередні проєкти Bosonfilm, робота над серіалом «Наші ідеальні діти» буде створюватись у міжнародній копродукції. Режисеркою девелопменту серіалу теж стала Ліза Сміт. Ми плануємо 8 серій по 26 хвилин. Проєкт буде створено в партнерстві з французьким продакшеном Les Films D’ici, що працює на ринку з 1984 року. Серіал також отримав підтримку Українського культурного фонду. Ми вже взяли участь у кіномаркеті в Таллінні в листопаді 2021 року, де здобули нагороду форуму Hyperwriter 2022 за результатами пітчингу TV Beats 2021.

За сюжетом, батьки трьох підлітків вживляють своїм дітям без їхнього відома «мікрочипи-інтегратори», що керуватимуть їхньою поведінкою, а також зможуть впливати на персональні характеристики. Цей серіал про те, що ми завжди намагаємося знайти короткий шлях до розв’язання проблеми — чарівну пігулку або «чип», який зробить дітей ідеальними, а нас, їхніх батьків, щасливими. Мета серіалу — допомогти глядачам усвідомити, що єдиним шляхом до успішного та щасливого життя як підлітків, так і їхніх батьків є діалог, любов та щоденна праця.

Теги за темою
кинопроизводство
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Крокодилам грозит вымирание: ученые назвали неожиданную причину
TSN
2025-02-23T17:48:02Z
Game of Thrones: Kingsroad обзавелась системными требованиями к ПК — скоро выйдет демоверсия
GameMag
2025-02-23T17:24:18Z
В продолжении Cyberpunk 2077 могут появиться самые реалистичные NPC и мультиплеерный режим
GameMag
2025-02-23T17:12:51Z
"Как эта штука работает": кот стал звездой интернета благодаря своей любознательности
Фокус
2025-02-23T17:00:49Z
Путешествие быстрее скорости света: если варп-двигатель возможен, то почему его не создали
Фокус
2025-02-23T15:00:52Z
Эксперты назвали 5 причин, по которым маленькие телефоны не имеют смысла в 2025 году
Фокус
2025-02-23T15:00:50Z
NVIDIA RTX 5070 Ti для максимальных настроек графики: Системные требования Lost Soul Aside на ПК
GameMag
2025-02-23T14:15:59Z
Как улучшить скорость зарядки любого ноутбука: топ-5 советов от экспертов
Фокус
2025-02-23T14:00:07Z
3500 лет назад рядом с людьми жили настоящие гиганты: это бросает вызов существующим теориям
Фокус
2025-02-23T13:36:24Z
Масленица-2025: рецепт блинов на пиве, ароматное угощение для веселого праздника
Знай
2025-02-23T16:51:38Z
Гороскоп на понедельник 24 февраля 2025 года
UAToday
2025-02-23T16:00:02Z
Завтрак за пять минут: рецепт необычных горячих бутербродов
TSN
2025-02-23T15:48:49Z
Спальня мечты: как интерьер влияет на качество вашего сна
Marie Claire
2025-02-23T15:00:59Z
Гороскоп Таро на неделю: что ждет каждого знака Зодиака с 24 февраля по 2 марта
Политека
2025-02-23T14:30:16Z
Какую одежду нельзя стирать гелевыми капсулами: эту ошибку совершают практически все
TSN
2025-02-23T14:21:10Z
Обязательно нужно сделать 3 вещи: посевной календарь на март 2025
UAToday
2025-02-23T14:12:41Z
Горький вкус и темные наклонности: как пищевые предпочтения связаны с психопатией
Знай
2025-02-23T13:51:09Z
Шведская кухня: рецепт трески с картофельным пюре
Фокус
2025-02-23T13:12:37Z
В Херсоне во время атаки российских беспилотников мужчина утратил обе ноги от взрыва
ZN UA
2025-02-23T16:19:35Z
Огромные провалы в земле "пожирают" город: бразильские власти объявили чрезвычайную ситуацию
TSN
2025-02-23T16:18:04Z
Глупый и опасный: полиция задержала мужчину со странными "орудиями преступления"
Фокус
2025-02-23T14:00:30Z
В Испании ликвидировали сеть торговли людьми
Европейская правда
2025-02-23T12:49:52Z
В результате ночного удара дронами по Одесщине пострадали три человека
Апостроф
2025-02-23T09:03:28Z
Запорожье под ударом: детали последствий обстрела
TSN
2025-02-23T07:36:35Z
РФ нанесла удар по Кривому Рогу: есть погибший и раненые
TSN
2025-02-23T06:12:26Z
"Пылает ресторан": после мощных взрывов в Кривом Роге есть погибший - появились кадры последствий
Comments UA
2025-02-23T06:06:45Z
В Киеве взрывы и пожар после атаки дронов: есть видео прилета, стали известны последствия
Comments UA
2025-02-23T05:30:40Z
"Всегда учимся друг у друга": Усик встретился с Роналду в Саудовской Аравии
TSN
2025-02-23T16:51:02Z
Во время матча НХЛ в лицо комментатора прилетела шайба
ZN UA
2025-02-23T13:34:03Z
Нокаутированный Баколе проанализировал поражение от Паркера
Корреспондент
2025-02-23T13:00:17Z
Решила пошутить: женщина отправила бегунов в 2,5-километровый обход во время забега
Фокус
2025-02-23T12:00:49Z
В Англии похвалили выход на замену украинского футболиста "Арсенала" Зинченко
ZN UA
2025-02-23T10:07:54Z
Пригласил "станцевать": Паркер остроумно обратился к Усику после яркой победы над Баколе
TSN
2025-02-23T09:48:57Z
Известная российская теннисистка призналась в избиении самой себя
ZN UA
2025-02-23T09:31:53Z
Усик в компании Джошуа ярко отреагировал на быструю победу Паркера
Корреспондент
2025-02-23T09:03:31Z
НБА: Лейкерс одержали победу над Денвером, Юта без Михайлюка одолела Хьюсто
Корреспондент
2025-02-23T07:18:55Z
А в Покровск наблюдатели приедут? – Зеленский о выборах во время войны
ZN UA
2025-02-23T17:49:23Z
Гороскоп на 24 февраля 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-02-23T16:30:18Z
Проблемы на фронте со Starlink существуют, однако есть нюанс
Comments UA
2025-02-23T14:36:33Z
В Киеве клуб устроил вечеринку под российскую музыку
TSN
2025-02-23T14:33:47Z
Украинские удары по территории РФ достигли расстояния в 1700 км - Сырский
Апостроф
2025-02-23T14:27:25Z
Баллистика на Кривой Рог, дроны в Киеве и не только: все о рекордной атаке РФ на Украину
UAToday
2025-02-23T14:12:45Z
Ситуация на фронте на утро 23 февраля
UAToday
2025-02-23T14:12:30Z
Разведчики показали, как уничтожают укрепление россиян
Корреспондент
2025-02-23T14:00:15Z
Пехотинцы ВСУ в одной посадке устроили сразу двум российским колоннам братскую могилу. ВИДЕО
Новости Украины
2025-02-23T13:51:16Z
Джарел Лето снова "подлизал" россиянам: позировал с поддерживающими Путина актерами на BAFTA
Знай
2025-02-23T17:51:17Z
"До недавнего времени не хватало моральных сил выходить в люди". Интервью с актрисой Надеждой Хильской/У актрисы пока нет желания работать в театре
Апостроф
2025-02-23T17:27:37Z
Фильм о Глиноликом снимет режиссер триллера "Не говори никому"
GameMag
2025-02-23T17:19:28Z
Даша Квиктова с роскошными букетами цветов заинтриговала подробностями личной жизни
TSN
2025-02-23T16:51:17Z
Осталось мало времени: Netflix удаляет культовые фильмы и сериал
Фокус
2025-02-23T15:06:02Z
Главная героиня светских хроник: все о любимой микро-чихуахуа Деми Мур — Пилаф
Marie Claire
2025-02-23T14:57:51Z
Екатерина Тышкевич серьезно заболела и назвала свои симптомы
TSN
2025-02-23T14:48:11Z
Тина Кароль заговорила о желании родить дочь и ответила на упреки, что похудела с препаратами
TSN
2025-02-23T14:21:54Z
Победительница "Холостяка" стала встречаться с певцом
Апостроф
2025-02-23T13:24:09Z
"Худшее было впереди": мужчина пережил клиническую смерть и рассказал о своих видениях, детали
Фокус
2025-02-23T17:48:43Z
Оформление пенсии: что произойдет, если упустить срок подачи заявления
Знай
2025-02-23T17:12:12Z
РФ планирует изготовить около 3000 дальнобойных ракет в 2025 году – украинская разведка
Лига
2025-02-23T16:21:56Z
Работник ТЦК пожаловался на адскую работу: "На нуле и то был шанс на отдых"
Знай
2025-02-23T15:30:23Z
Впереди сложное время: какие серьезные проблемы существуют в обороне Украины
Comments UA
2025-02-23T14:54:55Z
Зеленский назначил командиров армейских корпусов - СМИ
Корреспондент
2025-02-23T14:34:04Z
Запад срочно изучает опыт и практику войны в Украине
Новости Украины
2025-02-23T14:24:10Z
"Почти на 100 тысяч": РФ значительно снизила план мобилизации для войны в Украину, — Буданов
Фокус
2025-02-23T14:15:46Z
Что будет с боеприпасами, если США приостановят помощь: Умеров ответил
TSN
2025-02-23T14:12:37Z
Почему жир идет в живот: 7 опасных привычек, которые мешают похудеть
UAToday
2025-02-23T14:12:34Z
Названы самые полезные консервы для здоровья пожилых людей: укрепляют сердце и кости
TSN
2025-02-23T12:36:34Z
Постановление Кабмина лишило тяжелобольных пациентов скидок на лекарства: семья ветерана бьет тревогу
Фокус
2025-02-23T12:06:22Z
Любовь и здоровье сердца: как романтические отношения влияют на организм
Фокус
2025-02-23T11:30:17Z
Этот утренний ритуал может разрушать вашу кожу: правда о кофе, которую не говорят
Знай
2025-02-23T08:51:31Z
Эпидемия одиночества: как мы разучились дружить и любить в реальном мире
Marie Claire
2025-02-23T08:00:27Z
Кто руководит нашими генами? Загадки эпигенетики
ZN UA
2025-02-23T06:34:40Z
Как бананы могут помочь бросить курить
Знай
2025-02-23T04:51:34Z
Ляшко возмущен поборами за контраст и КТ в больницах: "Руки хочется отрывать"
Знай
2025-02-23T04:12:06Z
GameFile: NetEase может закрыть свои западные студии, включая Quantic Dream и Grasshopper Manufacture
GameMag
2025-02-23T17:19:57Z
Гетманцев назвал новый налог, который введут в Украине: "Он действует в Евросоюзе"
UAToday
2025-02-23T17:06:33Z
Благодаря энергетикам ДТЭК удалось вернуть тепло в доме одесситов после обстрелов — Труханов
TSN
2025-02-23T15:06:53Z
Кабмин продлит сроки перебронирования работников предприятий: названа дата
GlavRed
2025-02-23T13:27:42Z
Без субсидий и с ростом тарифов: украинцы остались без помощи в феврале
Знай
2025-02-23T13:12:07Z
Глава Минфина о полезных ископаемых: Цель Украины не экспорт, а привлечение инвесторов
Лига
2025-02-23T13:06:43Z
Цены на капусту в Украине: где выгоднее купить
Политека
2025-02-23T13:00:57Z
Прекращение выплат пенсии: украинцам рассказали, когда и как это можно восстановить
Политека
2025-02-23T13:00:42Z
До 90 000 грн за одну монету: на каких копейках можно сколотить состояние
Знай
2025-02-23T12:12:47Z
Китай подложил России неожиданную "свинью": о чем идет речь
Comments UA
2025-02-23T14:12:13Z
В интернете показали раритетные и малоизвестные прототипы "Таврии"
Фокус
2025-02-23T13:51:45Z
Летающий электромобиль уже реальность: стартап с украинскими корнями показал впечатляющее видео
Знай
2025-02-23T12:51:08Z
Без окон, без дверей: в Киеве засветился редкий трехколесный спорткар из США
Фокус
2025-02-23T12:21:18Z
Вибрация руля - тревожный сигнал, который может стоить вам целое состояние: что это значит для водителя
Знай
2025-02-23T10:51:10Z
Сколько белья можно класть в стиральную машину
TSN
2025-02-23T09:06:45Z
Один взгляд, и это - любовь: в Киеве заметили элитный суперкар BMW, который топит 300 км/ч
Знай
2025-02-22T15:51:46Z
Пушка-ракета на 800 "лошадок": в Киеве засветился агрессивный "Гелик" за 20 млн грн
Знай
2025-02-22T11:51:10Z
Гость из 90-х: в Украине нашли редкий 33-летний мотоцикл "Днепр" без пробега
Фокус
2025-02-22T10:57:09Z
У Шольца готовятся к "историческому поражению": результаты экзит-пола выборов в Германии
Comments UA
2025-02-23T17:45:20Z
Соглашение о редкоземельных металлах: республиканец назвал условия США "вымогательством у жертвы"
Фокус
2025-02-23T17:36:43Z
Европе нужно смотреть на Турцию – Зеленский
ZN UA
2025-02-23T17:34:08Z
Выборы в Германии: экзитполы отдают победу ХДС/ХСС, вторые - ультраправые
Европейская правда
2025-02-23T17:31:02Z
Спецпредставитель Трампа Уиткофф: Стамбульские соглашения могут стать ориентиром для заключения мирного соглашения между Украиной и Россией
ZN UA
2025-02-23T17:30:11Z
Нахрапистость Трампа по отношению к Украине разделила Республиканскую партию — The Hill
Новости Украины
2025-02-23T17:27:44Z
США и РФ идут "одним фронтом": что требуют от Украины
Comments UA
2025-02-23T17:24:50Z
Реформа ВЛК будет проходить в два этапа – Умеров
ZN UA
2025-02-23T17:16:09Z
Я готов уйти с поста президента, если это будет означать мир для Украины – Зеленский
ZN UA
2025-02-23T17:12:29Z