MY.UAНовини
«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»
«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»

«Копродукція — це не лише додаткові фінанси, а й європейський погляд на фільм, міжнародна експертиза та іноземна аудиторія»

Продюсерка Олександра Костіна (Bosonfilm) та режисерка і продюсерка Ліза Сміт (Tabor) — про досвід міжнародної копродукції на прикладі нового ігрового повнометражного фільму «Вакуум».

Продюсерка та співзасновниця продакшен-компанії Bosonfilm Олександра Костіна та режисерка Єлизавета Сміт працюють над проєктом повнометражного ігрового фільму «Вакуум» із 2019 року. За цей час проєкт, який від початку задумувався як копродукційний, взяв участь у декількох міжнародних копродукційних маркетах та воркшопах і здобув декількох потенційних іноземних партнерів, але не може отримати від них гроші, доки не отримає базове фінансування — державне.

Поки чекають на фінансування фільму «Вакуум», продовжують знімати кіно. Єлизавета Сміт у кінці 2020 року презентувала документальну стрічку про домашнє насильство «Розірви коло», а Олександра Костіна готує до випуску «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, і обидві працюють над своїм першим серіалом «Наші ідеальні діти».

«Детектор медіа» поговорив із продюсеркою і режисеркою про те, які виклики стоять перед українськими кінематографістами на шляху до копродукції, де шукати іноземне фінансування та чи важко його отримати.

— Олександро, як відбувається процес відбору проєктів на копродукційні маркети? Який пакет документів потрібно оформити? Чи є участь у маркетах платною?

Олександра Костіна: Зазвичай подача заявок на копродукційні маркети та участь у них, якщо ваш проєкт відібрали, безкоштовні, проте підготовка забирає досить багато часу. Аби знайти свій копродукційний маркет і ефективно використати його ресурс, потрібно чітко розуміти, про що буде твій проєкт, кому він може бути цікавий і на кого він націлений. На кожному маркеті є свій фокус: інколи за територією, інколи за темою, інколи за жанрами. Або за типами фільмів: ігрові/неігрові. Наприклад, минулого року в Салоніках наш проєкт «Україна за кадром» відібрали до неігрового копродакшен-маркету, який проходить у червні, а позаторік ми з Лізою представляли проєкт «Вакуум» там же, але в листопаді й на ігровому кіноринку. Організовують одні й ті самі люди, але це різні події з різним фокусом.

Щоб розпочати роботу з копродукційними маркетами, потрібно, звісно ж, мати презентаційний пакет документів про проєкт. Загалом аплікаційні форми на такі заходи схожі, проте в кожній заявці є додаткові умови. Треба бути уважним, винахідливим і розуміти, як зацікавити своїм проєктом. Не можна надавати одну й ту саму стандартну аплікацію на всі маркети — якщо синопсис і режисерське бачення незмінні, то мотиваційний лист має пояснювати, чому ти подаєшся саме на цей кіноринок. Якщо з цього мотиваційного листа ще стане зрозуміло, чому цей проєкт підходить саме їм, то шансів отримати запрошення стане в рази більше. Ці аплікації та успішний відбір на кіноринок — ще не кінець шляху, проте вже передостання сходинка перед фінансуванням проєкту. Адже ваша подача означає, що ви вже маєте написаний сценарій, розроблену стратегію, описане режисерське та продюсерське бачення, базове фінансування (зазвичай від країни походження проєкту) та готові до обговорення умов копродукції з потенційними партнерами. 

Хоча наш із Лізою проєкт ігрового фільму «Вакуум» був винятком — на момент участі в копродукційних маркетах базового фінансування ми не мали. Це сталось тому, що «Вакуум» відібрали до міжнародної сценарної лабораторії Midpoint Launch 2020 — туди досить складно потрапити, вони відбирають лише дев’ять проєктів з усієї Європи з потенціалом міжнародної копродукції. Протягом року в межах лабораторії йде плідна робота як над розвитком сценарію, так і над продюсерською і режисерською частиною презентаційного пакету, щоби після завершення навчання все було готове для пошуку фінансування. Наприкінці цього воркшопу відбувається пітчінг для міжнародної кіноіндустрії Eastern Promises у Карлових Варах. Якби ми подавалися на Eastern Promises з нуля, без Midpoint, нам було би складно туди пройти. У Карлових Варах ми здобули нагороду Connecting Cottbus Award, наш проєкт сподобався і нас запросив німецький копродукційний ринок у свою основну програму без будь-якого конкурсу. Там ми здобули найвищу нагороду — Best Pitch Award. Потім нас запросили вже на третій копродукційний ринок в Салоніках Crossroads Co-production Forum.

Отже, ми за три місяці могли презентувати свій проєкт на трьох копродукційних ринках, які між собою конкурують. Зазвичай це неможливо, адже за правилами кіноринків участь в одному з них виключає участь в інших. Та в кожному правилі є винятки. Завдяки участі в перелічених кіноринках ми отримали багато пропозицій від потенційних партнерів із різних країн, але вимушені були відкласти наступні кроки, допоки не знайдемо базове фінансування в Україні.

— Аби отримати державне фінансування в Україні, треба перемогти в пітчингу Держкіно. Експерти звертають увагу, що проєкт уже має домовленості з копродюсерами?

Олександра Костіна: Ми позиціонуємо і розробляємо проєкт «Вакуум» як міжнародну копродукцію з самого початку. Міжнародні воркшопи та пітчинги — це верифікація того, що проєкт має міжнародний статус, що він цікавий не лише в Україні. Коли подаємося на пітчинг Держкіно в категорії мажоритарної копродукції, ми вже повинні мати партнерів, яких якраз можна знайти на міжнародних копродукційних маркетах. Такі правила цієї категорії.

— Ви брали участь у 14-му і 16-му пітчингах Держкіно, але не потрапили до переліку переможців. Як думаєте, чому?

Олександра Костіна: Оцінка проєкту залежить від експертів. Також підтримка проєкту залежить від грошей, виділених на підтримку кіно в певний рік. Так, під час 14-го пітчингу наш проєкт був високо оцінений експертами, успішно пройшов усі тури пітчингу та набрав більше 35 балів, що за попереднім порядком проведення конкурсів дозволяло отримати державну підтримку. Проте через обмежене фінансування в той рік до переліку переможців включили не всі проєкти, що подолали бар’єр. А під час 16-го пітчингу за результатами експертної оцінки «Вакуум» не відібрали навіть до другого туру (публічних презентацій). 

Якщо казати про досвід співпраці з кінофондами інших країн, де наша компанія неодноразово отримувала фінансування, зокрема проєкт ігрового фільму «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука отримав підтримку п’яти міжнародних фондів, то для них є суттєвим, якщо проєкт уже розроблений у престижних лабораторіях та його верифікували на копродукційних кіноринках, адже це є результатом експертизи людей, відомих у міжнародній кіноіндустрії. 

— Здобути фінансування — це повільний шлях, який інколи триває роками. У продюсера може бути декілька проєктів, якими він займається, а режисеру зазвичай доводиться просто чекати. Лізо, наскільки це важко?

Єлизавета Сміт: Чекати — завжди важко. Коли ми на 14-му пітчингу Держкіно не отримали фінансування, то в мене, як і у будь-якої творчої та емоційної людини, світ скінчився на два тижні. Я знаю, що це боляче для кожного, коли проєкт не проходить, адже автор може витратити на нього не один рік свого життя.

У нашому випадку через цю різницю експертності, про яку говорила Олександра, відбуваються американські гірки: ти потрапляєш на європейську сценарну майстерню, виграєш міжнародні пітчинги, а потім раз — і вниз. І складно зрозуміти, де правда, а де ні. Єдиний вихід — працювати у професії. Я паралельно працюю над документальним фільмом і це дійсно допомагає мені розуміти, що я у професії, що я творю кіно.

Буває, що ловиш вдачу — і тоді все дуже швидко починає розвиватися і складатися у власну систему. Я дуже сподіваюся, що в нас так вийде. Але я не збираюся чекати все життя, потрібно шукати альтернативні варіанти.

— Якраз про це хотіла запитати. Чи є у вас якийсь дедлайн? І план Б, якщо ви не отримаєте державного фінансування.

Олександра Костіна: Проєкт має кілька потенційних копродюсерів, які чекають, поки ми отримаємо базове фінансування. В Україні основним джерелом фінансування є Держкіно, адже в нас ще немає пропрацьованої системи підтримки регіональних фондів. Приватних інвесторів також складно зацікавити. Та не можна залежати лише від одного плану — в команди їх має бути декілька, щоб досягти успіху. Тому ми зараз працюємо над пошуком альтернативного фінансування як в Україні, так і в Європі. Зйомки фільму заплановано на літо 2022 року.

— До «Єврімаж» плануєте подаватися?

Єлизавета Сміт: Фільм «Спас» Максима Наконечного, в якому я задіяна як продюсерка, став одним із двох перших проєктів, що отримали фінансування від «Єврімаж» в Україні. Тож ми вже маємо цей досвід, тому обов’язково будемо подавати «Вакуум», але коли знайдемо всіх партнерів.

— Лізо, як ви поєднуєте режисуру та продюсування?

Єлизавета Сміт: У проєкті «Вакуум» я не виконую продюсерських функцій, Олександра —продюсерка. Але ми з колегами-режисерами заснували компанію Tabor production і підтримуємо ідеї одне одного, продюсуючи їх. У майбутньому я би не поєднувала режисуру з продюсуванням, просто зараз це етап мого професійного розвитку. Я точно бачу себе в режисурі.

— Чи є ідеальна кількість міжнародних партнерів для проєкту? Про яких міжнародних копродюсерів для «Вакууму» ви мрієте?

Єлизавета Сміт: Розглядаємо копродюсерів із Німеччини, Франції та Греції, адже проєкт торкається теми так званої чорної археології — розкрадання археологічних пам’яток. В Україні є багато давньогрецьких міст, про одне з них ми будемо розповідати у «Вакуумі». Тому така копродукція може мати ще і змістовий шар. Ми були в Салоніках на копродукційному маркеті, й відтоді декілька партнерів зв’язалися з нами самі.

Олександра Костіна: З нашого досвіду, більше ніж чотири країни-копродюсери на один проєкт — це все ж таки важко, бо час на прийняття кожного рішення треба помножити на кількість країн-партнерок. І оскільки продюсери зазвичай мають декілька проєктів, то постійно потрібно узгоджувати час на прийняття рішень згідно з їхніми графіками.

На міжнародних кіномаркетах кажуть, що коли ви можете зробити проєкт за свої власні національні гроші — то робіть його самостійно, бо це найлегший варіант. Я погоджуюсь і водночас не погоджуюсь із цим, бо, звісно, з організаційного боку це легше, але копродукція — це не лише фінансова історія, а й історія синергії. Це наші партнери, це наші перші глядачі, це європейський погляд та міжнародна експертиза. Зараз наша компанія завершує виробництво проєкту «Памфір», який створюється у копродукції чотирьох країн (України, Польщі, Франції та Чилі). Це важко з організаційної точки зору, але я безмежно вдячна своїм партнерам Клаудії Смеї, Богні Шевчик, Лорі Бріан та Жанкарло Насі, що вони підтримали проєкт і доклали багато зусиль, щоб залучити необхідне фінансування, найкращих фахівців та ресурси, а також підтримували та допомагали на всіх етапах виробництва.

Також надзвичайно крутим досвідом є партнерство та копродукція не тільки з іншими країнами, а й у межах України. Так, українськими копродюсерами проєкту «Памфір» стали Євгенія Яцута та Артем Колюбаєв, без їхньої підтримки ми не змогли б завершити надзвичайно складне виробництво в умовах епідемії. Їхній досвід та експертиза допомогли нам подолати всі виклики. Зараз проєкт на завершальній стадії виробництва, робота з фондами й партнерами триває.

Проєкт «Вакуум», окрім міжнародних копродюсерів, також має українську копродюсерку Аліну Горлову та партнера — компанію «Табор». Ми об’єднали команди і це дозволяє нам швидко й ефективно рухатися вперед.

Єлизавета Сміт: Також потрібно не забувати, що чотири країни — це і чотири аудиторії.

— Які вимоги можуть висувати копродюсери, які співфінансують стрічку? І як режисерові лавірувати між усіма продюсерськими забаганками і власним творчим баченням?

Єлизавета Сміт: Копродукція — це договірна система, де всі сторони стають партнерами і розуміють, що роблять проєкт разом. Проте багато що залежить від жанру й типу кіно. Якщо ми говоримо про авторське кіно, то зрозуміло, що копродюсери зацікавлені в утіленні творчого задуму автора, адже вони вірять в історію, вірять у підібране візуальне рішення. Фонди ж, наприклад, прописують низку критеріїв, за виконання яких нададуть ґрант. Це не обов’язково означає, що треба знімати лише в іншій країні, проте майже обов’язково, щоб до створення фільму були залучені не просто громадяни цієї країни, а креативна команда — художники-постановники, композитори, режисери монтажу тощо. Найчастіше якась частина роботи має проводитися у країні-партнерці.

Я, як продюсерка за сумісництвом фільму «Спас», створеного співпрацею чотирьох країн, можу сказати, що найоптимальніший та найлегший варіант — це коли знімальний процес проходить в Україні, а постпродакшен — за кордоном. Цей процес може поділятися на різні етапи: наприклад, звук ми робимо у Швеції, колір — у Хорватії, спецефекти — у Чехії. Співпраця людей з різних країн робить проєкт об’ємним, адже він читається не лише в місцевому контексті, а зрозумілий на різних рівнях сприйняття і за кордоном.

Олександра Костіна: Не потрібно мати іноземних акторів чи історію, пов’язану з іншою країною, щоб отримати підтримку копродюсерів. Міжнародні фонди зацікавлені в артистичній якості фільму, в тому, щоб він мав успіх — або фестивальний, або глядацький, а краще обидва. Їм не важливо, де відбувалися зйомки. Проте цінним є залучення іноземних фахівців, операторів, які надають іншу перспективу, інше бачення, незвичайне для нас чи художника-постановника. Або продюсерів з інших країн, які мають більший досвід виробництва. Можна отримати дуже цінний фідбек, коли вони читають сценарії чи переглядають монтаж. Наприклад, деякі моменти їм можуть бути незрозумілими, тоді як вони ментально чи історично зрозумілі нам. Копродукція — це, знову ж таки, не лише гроші, це співпраця, закоханість в одну ідею. Усі ці люди є друзями та однодумцями. Якщо все зроблено коректно на етапі пошуку й ухвалення рішення, то проєкт від цього лише виграє.

— Українських кінематографістів уже впізнають на міжнародних кіноринках?

Олександра Костіна: Так, українських кінематографістів знають. Знають, що в нас багато талантів, а дебютний проєкт від українського режисера не означає, що він поганий чи слабкий. Дебют може бути яскравим авторським висловлюванням, а міжнародним партнерам, фондам та фестивалям завжди цікаво відкривати нові імена.

Ще чотири роки тому, коли я починала шлях пошуку міжнародних можливостей, дуже часто України не було навіть у списку для подачі на воркшопи, лабораторії чи фонди. І треба було запитувати, чи можна подати проєкт з України. Тобто організатори навіть не чекали на заявку з нашої країни. Всі ці можливості, які тепер українські кінематографісти використовують, п’ять-шість років тому були нам невідомі. Сьогодні можна побачити, що в різних фондів і фестивалів уже є досвід роботи з українськими проєктами. Це вже не є чимось екзотичним.

Велику роботу для розвитку міжнародної співпраці провело Держкіно: декілька угод про співпрацю, наприклад, із Канадою та Китаєм, відкрили можливості фінансування не тільки з Європейського союзу. Також Україна стала членом «Єврімаж». Ще нещодавно ми не могли навіть надіслати аплікаційні форми, а зараз уже декілька проєктів отримали фінансування від фонду.

Україна стає зрозумілою, є відчуття професійності наших режисерів і є великий інтерес.

— Сашо, Лізо, як пандемія коронавірусу вплинула на роботу міжнародних кіномаркетів?

Олександра Костіна: Лабораторії та копродукційні маркети завжди відбувалися наживо, бо це важливий для індустрії нетворкінг. Наш проєкт «Вакуум» потрапив до трьох міжнародних воркшопів, перший із них ще встиг відбутися наживо, нам пощастило — ми змогли познайомитися одне з одним і відчути цю енергію. Наступні воркшопи відбувалися вже онлайн.

За часів пандемії всі копродукційні маркети відбувалися онлайн, а це складніше, бо партнерство — не лише зацікавленість, але й особистий зв’язок. Живе спілкування в цьому є незамінним. Провівши з людиною пів години, ви вже стаєте хорошими знайомими. Тоді як я можу навіть не впізнати тих людей, із якими вже спілкувалася онлайн. І такого близького зв’язку, звісно, немає. Тому ми раді, що знову повернулися до офлайн-подій, де можемо створювати контакти особисто, хоча в матеріальному плані нам було трохи легше, адже поїздки, квитки на авіаперельоти чи участь у воркшопі — платні.

Ще з позитиву онлайн-подій: відкрилося багато інформації, яку можна отримати, не перебігаючи з локації на локацію. З одного боку, важко сприймати інформацію, проте доступ до неї став легшим. І, наприклад, за минулу осінь я, не виходячи зі своєї кімнати, подорожувала п’ятьма країнами. Що ж до виробництва, то побільшало ризиків. Ми знаємо з досвіду колег, що якщо хтось із команди захворів на коронавірусну хворобу, то виробництво зупиняється автоматично — а це величезні втрати.

— Якщо проєкт створюється так довго — від розвитку до релізу, то початковий бюджет змінюється? Чи враховується інфляція та коронавірусні ризики?

Олександра Костіна: Бюджет «Вакууму» розрахований у євро, тому він більш-менш незмінний. Але так, коронавірусні обмеження внесли свої зміни. Бюджет наче й не змінився, але змінилася структура витрат. Бо, на жаль, витрати щороку лише зростають, а підтримка держави та міжнародних фондів зменшується. Зараз у Європі є напрям із підтримки проєктів, який пропонує обмежені часові або бюджетні рамки: що менше ресурсів — то якісніший проєкт. Вони вважають, що обмеження додають поштовх для творчого імпульсу і нових рішень.

— Продакшен Bosonfilm почав роботу над своїм першим серіалом «Наші ідеальні діти». Він теж копродукційний? 

Олександра Костіна: Як і попередні проєкти Bosonfilm, робота над серіалом «Наші ідеальні діти» буде створюватись у міжнародній копродукції. Режисеркою девелопменту серіалу теж стала Ліза Сміт. Ми плануємо 8 серій по 26 хвилин. Проєкт буде створено в партнерстві з французьким продакшеном Les Films D’ici, що працює на ринку з 1984 року. Серіал також отримав підтримку Українського культурного фонду. Ми вже взяли участь у кіномаркеті в Таллінні в листопаді 2021 року, де здобули нагороду форуму Hyperwriter 2022 за результатами пітчингу TV Beats 2021.

За сюжетом, батьки трьох підлітків вживляють своїм дітям без їхнього відома «мікрочипи-інтегратори», що керуватимуть їхньою поведінкою, а також зможуть впливати на персональні характеристики. Цей серіал про те, що ми завжди намагаємося знайти короткий шлях до розв’язання проблеми — чарівну пігулку або «чип», який зробить дітей ідеальними, а нас, їхніх батьків, щасливими. Мета серіалу — допомогти глядачам усвідомити, що єдиним шляхом до успішного та щасливого життя як підлітків, так і їхніх батьків є діалог, любов та щоденна праця.

Теги за темою
кіновиробництво
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Менше ніж у половині кімнат Лувру було відеоспостереження у 2024 році – звіт
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T02:00:39Z
Міс Всесвіт-2025: учасниця достроково покинула конкурс
GlavRed
2025-11-07T00:27:54Z
Знайшов дружині заміну: Роман Сасанчин "засвітив" обличчя нової дівчини
GlavRed
2025-11-06T23:27:52Z
Уперше в історії участі: українка стала Віцеміс Земля-2025
GlavRed
2025-11-06T22:27:30Z
"По чарочці": Остап Ступка висловився про свій алкоголізм
GlavRed
2025-11-06T20:27:50Z
Жінка-цукерочка: який зараз вигляд має вдова Миколи Мозгового
GlavRed
2025-11-06T20:27:05Z
Камалія попрощалася з донькою: що сталося
GlavRed
2025-11-06T19:27:01Z
Євробачення: Канада може стати новим учасником пісенного конкурсу
УкраинФорм
2025-11-06T19:21:32Z
MELOVIN розкрив шокуючу суму, яку вклав у створення свого нового альбому
GlavRed
2025-11-06T18:28:09Z
У Швеції через невідомі дрони призупинили роботу аеропорту: що відомо
InternetUA
2025-11-07T02:03:51Z
Акціонери Tesla схвалили премію для Маска у $1 трлн
ZN UA
2025-11-07T01:57:42Z
Волгоградський НПЗ призупинив роботу через атаку дронів – Reuters
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T01:48:34Z
Виплати при виході на пенсію: хто може отримати
Знай
2025-11-07T00:33:37Z
Внески від партнерів у межах PURL вже сягнули $2,82 мільярда - ОП
УкраинФорм
2025-11-06T23:24:04Z
У Швеції не виключають співфінансування угоди про продаж Україні Gripen
Европейская правда
2025-11-06T21:51:06Z
Удар акцизів по АЗС: як зміняться ціни на паливо і чи загрожує дефіцит
Хвиля
2025-11-06T20:30:31Z
Уряд скасував продовження пільг на імпорт електромобілів
360ua.news
2025-11-06T20:12:23Z
Дефіцит продуктів в Одеській області: до яких змін готуватися українцям
Политека
2025-11-06T20:00:18Z
Трамп вимагає виключити Південну Африку з G20
ZN UA
2025-11-07T02:09:02Z
Радбез ООН зняв санкції з президента Сирії Ахмеда аш-Шараа
УкраинФорм
2025-11-07T01:51:40Z
Bloomberg: Україна веде «позитивні» переговори зі США щодо ракет «Томагавк»
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T01:42:41Z
Показовий жест Трампа: ексочільник МЗС проаналізував візит постпреда США в НАТО до Києва
24tv
2025-11-07T01:39:22Z
РФ вербує іноземців на війну проти України в арабських країнах — розслідування
ZN UA
2025-11-07T01:36:29Z
Верховний суд США дозволив уряду позначати в паспортах тільки стать від народження
УкраинФорм
2025-11-07T01:09:53Z
Адміністрація Трампа анонсувала угоди з Boeing у Центральній Азії
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T01:06:13Z
Тривожна новина: чому зміна влади в Чехії важлива для України та до чого тут Орбан
24tv
2025-11-07T00:57:34Z
Генсек ООН на кліматичному саміті назвав «червону лінію» для людства
УкраинФорм
2025-11-07T00:57:19Z
ОГП оскаржить вирок, який виправдав окупанта у справі про мародерство на Київщині
УкраинФорм
2025-11-07T02:09:21Z
Росіяни вдарили по Запоріжжю дронами: постраждали багатоповерхівки та дитячий садок
Фокус
2025-11-07T01:30:01Z
У Сумах ворожий дрон поцілив по дорозі, пошкоджено авто
УкраинФорм
2025-11-07T00:24:59Z
Вбивство чиновника у Мексиці: стрільцем виявився 17-річний юнак
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T00:03:33Z
Внаслідок атаки росіян у Запоріжжі повилітали вікна в будинках і дитсадку – ОВА
Украинская правда
2025-11-06T23:51:10Z
Правоохоронці припинили стихійне блокування вулиці після того, як майже сотня мотоциклістів заповнила місто
Топ Жир
2025-11-06T23:42:29Z
"Людям забороняють виходити": у Дніпрі через атаку БПЛА зупинили потяг "Інтерсіті"
Фокус
2025-11-06T21:36:59Z
На Київщині п'яний чоловік «припаркувався» у магазині
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T21:30:31Z
Росіяни атакували дронами цивільні автівки на Харківщині, троє постраждалих
УкраинФорм
2025-11-06T20:57:16Z
Армійські корпуси Сухопутних військ розгортають систему «Імпульс»
InternetUA
2025-11-07T02:03:50Z
Термін запуску заводу з виробництва боєприпасів в Україні посунувся - глава Rheinmetall
УкраинФорм
2025-11-07T00:18:32Z
Критично важливі підприємства ОПК визначають за новими критеріями: Міноборони роз’яснило, що змінилося
УкраинФорм
2025-11-07T00:00:22Z
Армія Азербайджану переходить на стандарти НАТО – Алієв
Украинская правда
2025-11-06T23:51:07Z
Рейси до аеропорту Брюсселя скасован через спостереження дронів
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T23:45:26Z
Дрони, які не бояться РЕБ: в Армія+ запустили унікальний курс навчання
Хвиля
2025-11-06T23:30:40Z
Компенсація за оренду житла: що змінилось у програмі для ветеранів
Хвиля
2025-11-06T22:30:54Z
7 листопада: яке сьогодні свято, традиції та заборони
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T22:03:26Z
В Україні створять хаб оборонних інновацій спільно зі Швецією
Европейская правда
2025-11-06T21:57:22Z
Додаткова відпустка: чи можуть її продовжити у разі хвороби дитини
ZN UA
2025-11-06T23:24:37Z
Конкурент Neuralink залучив $200 мільйонів на розробку безопераційних мозкових імплантів
УкраинФорм
2025-11-06T17:00:30Z
Під час війни на цукровий діабет другого типу стали хворіти люди, молодші 45 років - лікарка
УкраинФорм
2025-11-06T16:42:35Z
В Україні відкрився міжнародний центр протезування
УкраинФорм
2025-11-06T16:42:33Z
Не хотів працювати вночі: медбрат вбив 10 пацієнтів і отримав довічне
Фокус
2025-11-06T16:00:38Z
В Україну надійшло майже 123 тисячі доз вакцини проти гепатиту B для дітей
УкраинФорм
2025-11-06T14:51:22Z
Учені пов’язали погіршення пам’яті із жиром на талії
TSN
2025-11-06T11:36:29Z
У Греції лікарі страйкуватимуть дві доби
Европейская правда
2025-11-06T08:09:49Z
Між поколіннями зростає дистанція, люди дедалі більше страждають від самотності – дослідження
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T02:00:37Z
Пентхаус за 30 мільйонів доларів від Pagani включає гіперкар, який неможливо придбати за гроші
Топ Жир
2025-11-07T01:57:33Z
Нові автосалони Ford створені, щоб ви забули про сам процес купівлі автомобіля
Топ Жир
2025-11-07T00:12:28Z
Найпопулярніший електричний пікап у США може припинити існування до кінця року
Топ Жир
2025-11-06T22:27:26Z
General Motors може приготувати ще один сюрприз із заднім приводом
Топ Жир
2025-11-06T21:42:00Z
Новий BMW i4 M60 прискорюється на півсекунди швидше за M3
Топ Жир
2025-11-06T20:57:15Z
Porsche Macan отримує новий двигун від Audi та кардинальні зміни
Топ Жир
2025-11-06T20:12:58Z
Трансмісія цього не прощає: які звички водіїв непомітно «вбивають» коробку
GlavRed
2025-11-06T19:27:24Z
Розкриті таємниці невдалої моделі Jaguar XJ
Топ Жир
2025-11-06T19:12:24Z
Toyota натякає на четверту модель GR для американського ринку
Топ Жир
2025-11-06T18:33:16Z
Тіктокер з Одещини сів на п’ять років за поширення відео бойової роботи ЗСУ
УкраинФорм
2025-11-07T01:39:41Z
На евакуацію погоджуються менш як третина одиноких маломобільних жителів Донеччини - ОВА
УкраинФорм
2025-11-07T00:48:16Z
Напруга на фронті зросла: Генштаб розповів про останні події
GlavRed
2025-11-07T00:27:42Z
Окупанти атакували Чугуїв: постраждали підприємство та навчальний заклад
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T00:18:55Z
Вибиті вікна в багатоповерхівках та дитсадку: росіяни атакували Запоріжжя
TSN
2025-11-07T00:18:50Z
Підрозділ ГУР показав шлях російського окупанта в полон — відео з його власного телефона
ZN UA
2025-11-06T23:15:41Z
"Не шкодує резерви": РФ намагається пришвидшитись на Покровському відтинку, — DeepState
Фокус
2025-11-06T23:15:18Z
Київ — повітряна тривога: загроза застосування балістики
TSN
2025-11-06T23:03:38Z
Війна, день 1352. Довічне ув'язнення для російського окупанта, атака на Волгоградський НПЗ
Football.ua
2025-11-06T23:00:40Z
Грошове дерево цвістиме цілий рік: секретна підгодівля для всіх рослин
GlavRed
2025-11-07T01:27:55Z
День ангела 7 листопада: кого та як вітати з іменинами
TSN
2025-11-06T22:36:50Z
Не в столиці і не у великому місті: де сховалася найдовша вулиця України
GlavRed
2025-11-06T22:27:26Z
Весною зацвітуть як ні в кого іншого: коли найкраще висаджувати тюльпани
24tv
2025-11-06T21:48:58Z
Сезон вже почався: печемо легкий пиріг з мандаринами, від смаку якого запаморочиться в голові
24tv
2025-11-06T21:39:26Z
Експерт з подорожей об'їздив 26 локацій і назвав ідеальне місце для відпочинку
24tv
2025-11-06T21:18:22Z
Замість Біг-Бена та Оксфорд-стріт: куди піти, щоб побачити справжній Лондон
24tv
2025-11-06T20:24:28Z
Чим почистити килим від бруду: копійчані методи, які виведуть будь-які плями
24tv
2025-11-06T20:15:35Z
Не лише Відень і Зальцбург: топ місця в Австрії, які варто побачити
Фокус
2025-11-06T20:12:06Z
Учені б'ють на сполох: сумний прогноз неминучого глобального потепління
GlavRed
2025-11-07T01:51:40Z
Для подолання наслідків екоциду Чорного моря потрібні нові природоохоронні акваторії - науковець
УкраинФорм
2025-11-07T01:33:50Z
Ретроградний Меркурій вдарить по чотирьох знаках зодіаку - кого чекають труднощі
GlavRed
2025-11-07T01:27:25Z
OpenAI перевищила мільйон комерційних користувачів
InternetUA
2025-11-07T00:33:42Z
Square Enix передасть контроль за якістю ігор штучному інтелекту
InternetUA
2025-11-06T23:10:23Z
Американські розробники представили новий автономний морський дрон Romulus
InternetUA
2025-11-06T22:03:05Z
Rockstar Games офіційно перенесла вихід Grand Theft Auto 6
24tv
2025-11-06T21:45:24Z
Розкрито реальний час роботи iPhone 17
InternetUA
2025-11-06T20:33:20Z
Сигнал, який не можна ігнорувати - чому насправді кіт нявкає вночі
GlavRed
2025-11-06T20:27:47Z
Асист Довбика та гегемонія данців. Чим запам'ятався четвертий раунд Ліги Європи?
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T01:15:40Z
Максимальний результат для України. Усі результати Ліги конференцій за 6 листопада
ГЛАВКОМ NET
2025-11-07T00:06:57Z
«Динамо» з розгромом здобуло першу перемогу в Лізі конференцій
ГЛАВКОМ NET
2025-11-06T23:27:44Z
Феєрія Динамо і божевільна кінцівка у Македонії — євровечір у Лізі Конференцій
Football.ua
2025-11-06T23:18:59Z
Ліга Європи УЄФА: "Рома" з асистом Довбика перемогла "Рейнджерс"
УкраинФорм
2025-11-06T23:09:28Z
Українці в єврокубках: Довбик зробив асист за "Рому", Романчук приніс перемогу румунам
ZN UA
2025-11-06T22:48:31Z
Ліга Європи: Рома і Астон Вілла беруть очки, ПАОК нищить суперника
Football.ua
2025-11-06T22:42:18Z
Джонатан Девід визнаний найкращим гравцем КОНКАКАФ сезону-2024/25
Football.ua
2025-11-06T22:30:11Z
Динамо у феєричному матчі з шістьма голами розгромило Зрінськи у Лізі конференцій
24tv
2025-11-06T22:03:10Z