/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F249%2Fd71e195887f972be39d083c47cc83b8b.jpg)
Відомий ведучий розкритикував гірськолижний курорт на Львівщині
Вчора, 11 січня, відомий ведучий Майкл Щур написав у мережі пост про те, як він їздив кататися на лижах у Славське і чому не радить іншим повторювати його помилку.
"Це - черга на підйомник Захар Беркут".
“На наступні вихідні схоже, що в Карпатах буде сніг.
Якщо ви думаєте, куди б поїхати покататись на вихідні, то моя вам порада – НЕ їдьте у Славське.
Не робіть мою помилку.
Я там був минулого тижня.
Наступний раз, коли я туди збираюся заглянути – грудень 2037-го.
Ну може раніше, якщо там шось сильно зміниться.
Але я не хочу, щоб там щось змінилось.
Я хочу, щоб там все було так, як зараз.
І щоб місцеві побачили, як однієї зими у них буде чудовий сніг, але до них ніхто не приїде.
Бо те, як вони ведуть справи у Славську, людською мовою означає: «Мені п@&₴й на тебе, твою сім‘ю і ваше спільне бажання кататись! Я тут гроші заробляю!».
"А це - гори вражень".
Далі можете не читати.
Там те саме.
Просто детальніше.
Ми приїхали у Славське 31-го грудня 2021-го року.
Вже кілька днів була плюсова температура.
І навіть падав дощ.
Тому очікувань від схилів було небагато.
Але сніг на схилах лежав.
І ми були готові кататись навіть по сніго-багнюці.
Все норм.
Ну крім туалету.
В найдорожчому номері унітаз стояв у куті під косою стіною (мансарда), так що пісяти стоячи можна було або нахилившись сильно назад, або вбік.
Або сидячи.
Але ж завтра – катання.
Почати своє катання вирішили з гори Високий Верх.
Там працює підйомник, який називається Захар Беркут.
14 км від Славська.
З першого погляду він виглядав найкращим з найближчих.
Ми приїхали зранку.
Людей мало.
Ура! Ще не всі прокинулися.
Шукаємо, де припаркуватися.
Парковки нема.
Ну тобто є.
Але вона вже зайнята.
Я навіть уявив собі, коли будували цей комплекс і підрядник такий питає у власника:.
– На скільки місць робити паркінг? 15-20?.
А власник гордо поглянув на схил, на дорогу, у бік Львова.
Вдихнув запах гір, примружив очі і таким впевненим басом спокійно каже:.
– Роби двадцять два.
Отак двадцять два місця і є.
Ну може 23.
Навіть не впевнений чи це паркінг.
Більше схоже на розширене узбіччя.
Поряд з сервісами прокату спорядження є якісь вільні місця для машин.
Але на цих місцях стоять санки.
Це типу замість помаранчевих конусів.
Місцевий чоловік прибрав свої санки і дозволив там припаркуватися, якщо спорядження візьмемо в прокат у нього.
Окей – погодились.
Просимо дитячі черевики для сновборду 29-30-го розміру.
Мужик приносить 35-й.
Пропонує нам брати цей розмір, і намагається переконати, що менших не буває.
Взяли спорядження в іншому місці.
Там знайшли і 30-й розмір, і підібрали все, що треба.
Йдемо на підйомник.
Настрій – все ще чудовий.
Бо зрештою 1:1.
Один поганий прокат проти одного хорошого.
На кожному кроці перед схилом – снігоходи.
Водії снігоходів пропонують усім завезти їх на вершину за 700 грн.
Але ж – для чого тоді підйомник? – питаємо ми, і сміливо йдемо далі.
Підійшли до кас підйомника «Захар Беркут».
Ціна за день 900 грн.
Півдня – 550грн.
Ну дорогувато, як на один підйомник (десь так коштує Буковель).
Але наче і траса немаленька.
І кататись хочеться.
Та поїхали! Взяли два скіпаси по півдня.
1100 грн.
Підйомник двомісний.
Їдемо вгору.
Все іржаве і старе.
Пластик потрісканий.
Але настрій хороший.
Бо зараз будемо кататись.
З підйомника краще видно схил.
Як на кілька днів плюсової температури і дощів, то навіть ок.
Траса довга.
Місць, де сніг зовсім розтанув – майже нема.
Все непогано.
Доїхали нагору.
Повозились з донькою та її сновбордом на вершині.
А коли вона втомилась – я поїхав сам униз.
Спускаюся схилом і бачу, що по схилу вгору несуться снігоходи.
По схилу, де їздять лижі і сновборди.
Снігоходи везуть людей нагору по трасі.
І частина траси – це вже перемелений їхніми траками сніг з глиною.
Ніхто за цим не дивиться.
З вас взяли штуку – все інше – ваші проблеми.
Спустився вниз по цій трасі.
Все ще планую піднятись раз на вершину.
І тут я бачу біля підйомника ЧЕРГУ.
Дуже багато людей.
Простояв хвилин 20 в черзі.
Черга не зрушила з місця.
Того дня я там більше не піднявся жодного разу.
І тоді я зрозумів, для чого там снігоходи.
Бо дехто з черги йшов до них.
Зремонтувати підйомник? Для чого? Краще вбивати трасу снігоходами.
Враження від Захара Беркута: жлоби зайняли гору і беруть гроші за вхід.
30 євро за денний скіпас.
Один підйомник.
Одна жалюгідна траса.
Один раз спуститись! Щоб спуститись другий раз, треба простояти години три в черзі.
Для прикладу в Словаччині на гіганському курорті Ясна (Jasna) денний скіпас коштує 41-45 Євро на весь курорт.
Ми там катались пару років тому.
Не на один підйомник чи на трасу.
А на всі.
На всі 12 мільярдів трас і 800 мільйонів підйомників, які там є.
І черг таких там немає.
Чи я вам пораджу поїхати на Захар Беркут? Ні.
Не їдьте туди.
Це – пам‘ятник жлобству, доїнню туристів і дискредитації ідеї гірськолижного відпочинку.
Ну може ще ненависть до зими.
Підйомник Захар Беркут – найгірший підйомник, де мені довелось бути.
Але це я ще не був на Тростяні.
Наступного дня ми поїхали на Тростян.
Гугл нас спершу взагалі на вершину повів.
Десь через 30 хв дороги повернули назад.
І поїхали до підйомника.
Якшо ви поселилися у Славську, то щоб добратися до підйомника на Тростян вам швидше за все треба буде брати якийсь місцевий уазік.
Бо дорога – жахлива.
У мене – Форестер.
Постійний повний привід.
Ми проїхали.
Але лише до першого підйомника.
Там – парковка машин на 8 (вісім!).
Далі їхати не наважились.
Сюрпризом для нас стало те, що на Тростяні – підйомник з одномісним кріселком.
Про це десь написано? Ніде.
У мене – дитина, яка вчиться кататись.
Нам таке точно не підходить.
Підсумок: дороги нема.
вам треба наймати уазік.
І ще приготуйте 900 грн за денний скіпас.
Таке жлобство я бачив хіба що на Захарі Беркуті.
Нуль сервісу.
Нуль комфорту.
Нагадую – власники Тростяну деруть 900 грн за день і використовують совкове обладнання.
З вкладень – вагонка, щоб приміщення для каси збудувати.
А вимагають платити за Тростян, як за нове.
Совок, бездоріжжя але «Тростян резорт».
Є у Славському ше один схил – Погар.
Щоб туди дійти, вам доведеться рухатись слизькими вулицями з болотом, водою, шматками криги (може це ще добре, що ми застали Славське без мінусової температури).
Ви будете на цих вуличках пропускати машини, які теж їдуть в бік Погара і намагаються розминутись з іншими машинами, які вже звідти повертаються.
І це все на вузьких і кручених вуличках.
Проект цих вуличок хтось колись просто насцяв на снігу.
На гору Погар у Славському ми навіть не піднімались.
Збудувати дорогу? Для чого? Якщо можна купити уаізіки і возити за гроші туристів.
На пішохідній частині мосту в центрі Славська – діра.
Дірка в бетонному мосту.
Зато навпроти дірки є новий боулінг.
Бо ж люди сюди для цього приїжджають.
У Славському я був на трьох підйомниниках – Захар Беркут, Тростян і Погар.
Там ще є «Політех» і може ще якісь, але мені байдуже.
Я не готовий більше витрачати свій час і гроші на це.
Всі схили у Славську функціонують окремо.
Платити тоеба за кожен схил окремо.
Славську колись пощастило.
У них радянська влада збудувала підйомники і залізничну станцію.
І з цього моменту вони зрозуміли, що у них все є для заробітку.
Укрзалізниця возить до них нових туристів.
Наївні туристи стоять в чергах на підйомники.
Бо вже заплатили шалені гроші за незручні кімнати, в погано-спланованих будинках, які стоять впритул до інших таких же погано-спланованих будинків.
І тому я хочу, щоб в Славську нічого не мінялось.
Щоб одного сніжного сезону закінчились туристи, які там ще не були, і в Славське нарешті ніхто не приїхав.
І тоді вони один одному скажуть – слухай, а може туризм то не наше? Може наше – це рубати ліс?.
І от тепер я навіть не знаю, що гірше – поганий сервіс, чи зрубаний ліс.
Потім нам друзі порадили подивитися Плай, Звенів і Тисовець.
Але про це – в наступному пості.
В Славськ не їдьте”.