У США авіакомпанії закликали не розміщувати вежі 5G біля аеропортів: Можуть спричинити «катастрофічну авіаційну кризу»
Керівники великих американських транспортних та авіакомпаній закликали обмежити роботу C-діапазону 5G у трикілометровій зоні навколо аеропортів США через побоювання «катастрофічної авіаційної кризи». Про це повідомив Reuters.
Компанії AT&T та Verizon почнуть розгортання C-діапазону 5G 19 січня. Авіакомпанії, своєю чергою, попереджають, що це може призвести до перебоїв у роботі значної кількості широкофюзеляжних літаків, що «потенційно може залишити десятки тисяч американців за кордоном» і спричинити «хаос для рейсів США». Федеральне управління авіації (FAA) додало, що потенційні перешкоди можуть вплинути на чутливі прилади літака, такі як висотоміри, і суттєво ускладнити операції в умовах слабкої видимості.
Авіакомпанії просять «впровадити 5G по всій країні, крім приблизно 2 миль (3,2 км) злітно-посадкових смуг» у деяких ключових аеропортах. Федеральне управління авіації заявило, що дозволило приблизно 45% парку комерційних літаків США виконувати посадки в умовах недостатньої видимості в багатьох аеропортах, де буде розгорнуто C-діапазон 5G. Авіакомпанії уточнили, що в цей список не входить багато великих аеропортів. Verizon і AT&T стверджують, що C-Band 5G був успішно розгорнутий приблизно в 40 країнах без проблем з авіацією.
Авіакомпанії та транспортні компанії, серед яких — American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines, Southwest Airlines, UPS Airlines та FedEx Express, Alaska Air (ALK.N) , Atlas Air (AAWW.O) та JetBlue Airways, написали відкритого листа директору Національної економічної ради Білого Дому Браяну Дізу, міністру транспорту Піту Буттігіджу, адміністратору FAA Стіву Діксону та голові Федеральної комісії з комунікацій (FCC) Джесіці Розенворсель.
Нагадаємо, компанії AT&T і Verizon виграли майже весь спектр C-діапазону 5G на аукціоні вартістю 80 мільярдів доларів 2021 року року. Вони мали розгорнути новий діапазон 5G ще в грудні 2021 році, однак для виявлення та усунення потенційних небезпек для авіалайнерів запуск відклали на 30 днів — до 5 січня 2022 року. У цей час, 21 грудня 2021 року, керівництво найбільших світових виробників літаків Boeing і Airbus закликало уряд США відкласти запуск послуги 5G через побоювання, що нова технологія може негативно вплинути на електроніку авіалайнерів. 3 січня 2022 року AT&T і Verizon погодилися створити буферні зони навколо 50 аеропортів, щоб вжити заходів для скорочення потенційних перешкод на шість місяців. Тоді ж компанії знову перенесли розгортання нової послуги 5G на два тижні — до 19 січня.
Фото: Andrés Dallimonti / Unsplash