У так званому Шоколадному будинку філії Київської картинної галереї до 100-річчя презентували виставку геніального українського художника Анатоля Петрицького.
Роботи митця — з колекції Музею театрально-музичного та кіномистецтва України.
Він заперечував банальність, а його сценічним костюмам і декораціям глядачі аплодували одразу щойно відкривалась театральна завіса! Альбом з театральними строями українського художника був у Пікассо, а його яскравість і сьогодні вражає.
Український художник Анатоль Петрицький вигадував костюми та декорації до вистав, слухаючи музику на грамофоні.
20-ті роки минулого століття — це найвиразніший етап творчості бунтівного майстра з непростим характером, художника, якого дуже цінував Лесь Курбас.
Саме в той час наші митці створили потужний напрямок українського яскравого авангарду, який згодом на жаль зламала радянська влада.
— Почну з того, що український авангард 20-тих — це потужне мистецьке явище, яке яскраво проявилося в театрі.
Анатолій Петрицький цікавий тим, що він є надзвичайно європейським та українським одночасно.
Він дуже різноманітний, модний, — зазначила головна зберігачка Музею театрально-музичного та кіномистецтва України Тетяна Руденко.
Петрицький був справжнім соратником Курбаса.
Йдеться про Молодий театр у 1918 році.
Лесь хотів кардинально змінити український театр у бік Європи, а Анатоль міг йому у цьому допомогти.
Петрицький багато працював з кольором, формою та світлом.
— В ті роки, електричне освітлення тільки з’явилося, тому прожектори в театрі було дуже по новітньому.
Петрицький відчував, що театр є дуже ілюзорним світом, те, що було на сцені не повинно бути справжнім, воно мало бути виразним, повинно чіпляти глядача, — додала Тетяна Руденко.
Загалом від художника залежить 50% успіху вистави, адже на його плечах лежить те, як ми візуально побачимо виставу.
А це і декорації, і костюми.
— В тогочасній пресі писали, що Петрицький був цікавий, в нього була бурхлива творчість.
Часто писали, що художник сьогодні перевершив режисера.
Це фіаско насправді, але це на користь Петрицького кажуть про те, що він був дуже яскравим та особливим, — зазначила Тетяна.
Роботи, які представлені на виставці, з колекції Музею театрально-музичного та кіномистецтва України, а вона налічує близько 600 творів (ескізи, костюми, декорації).
Датуються вони різними роками – від 1915-1962 років.
За ці роки він спробував свої сили у різних напрямках: авангард, конструктивізм, модернізм, соцреалізм.
Теперь национальный: Одесский художественный музей получил новый статус ?>.