MY.UAНовини
Ми завжди житимемо з розумінням, що росіяни можуть повернутись – Кубраков
Ми завжди житимемо з розумінням, що росіяни можуть повернутись – Кубраков

Ми завжди житимемо з розумінням, що росіяни можуть повернутись – Кубраков

Новина російською

Велике відновлення та український план Маршала. Хоч війна триває і на певних територіях нашої держави точаться активні бойові дії, у звільнених регіонах люди взяли до рук будівельну техніку замість зброї.

Тисячі кілометрів доріг, безліч залізничних шляхів, сотні й сотні інфраструктурних об’єктів були пошкоджені чи зруйновані російськими ракетами.

Зараз настав час все відбудовувати. Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков в ексклюзивному інтерв’ю Фактам тижня розповів про плани держави з ремонту зруйнованих доріг.

До чого такий поспіх, що вже вдалось перезапустити та як міністерство проводить роботи із запровадження санкцій проти країни-агресора, читайте в нашому інтерв’ю.

– Пане міністре, розкажіть, які дороги зазнали руйнувань та пошкоджень, і які з них вже почали ремонтувати?

– Загалом ми говоримо про те, що 23 тис. км доріг так чи інакше було пошкоджено. Ідеться про різні рівні руйнації. Із них за 8 тис. км доріг відповідає Укравтодор, тобто це дороги державного значення.

Related video

Якщо говорити про Укравтодор, то в нас мережа доріг – приблизно 24 тис. км. А якщо ми говоримо про 8 тис. км, то це третина доріг.

Є, звичайно, ділянки, де бронетехнікою пошкоджено лише верхній шар. Там є нормальна основа. Потрібно буде просто зняти верхній шар і відремонтувати.

Так у мирний час за доволі короткий термін (кілька тижнів) відремонтували Бориспільську трасу. Тоді було знято верхній шар, тому що основа була нормальною, і знову прокладено верхній шар.

Звичайно, є ділянки, зруйновані повністю, – там вирви від вибухів, спалена техніка, зруйновані підземні переходи. Ось там все потрібно будувати заново.

Ми завжди житимемо з розумінням, що росіяни можуть повернутись – Кубраков - Фото 1

– За підрахунками міністерства та експертів, яка сума збитків?

– Відповідно до того, що ми бачимо зараз, і прогнозів експертів Київської школи економіки, цифри коливаються від $85 до 100 млн.

Але це включно з транспортною інфраструктурою в наших містах, аеропортами, портами, усією мережею основних доріг та мостами, яких на сьогодні зруйновано вже понад 300.

– Чому відновлювати інфраструктуру почали вже зараз, коли повномасштабна війна ще триває?

– Якщо говорити про звільнені або розблоковані регіони, то ми хочемо, щоб ці міста повертались до нормального життя, хоча б на базовому рівні. Для цього треба хоча б відновити знищені мости.

Якщо ми цього не зробимо, то люди не зможуть повернутись, бо ми не організуємо базові речі – туди не доїде гуманітарна допомога, не привезуть продукти до супермаркетів, там не запрацюють лікарні, бо не довезуть ліки.

Не доїдуть люди і не побачать, що сталося з їхніми оселями. Якщо ж вони, наприклад, зруйновані, тоді почнеться ремонт або відновлення за допомогою держави.

Тому базовий рівень – це відновити транспортне сполучення зруйнованих міст. Це питання визначальне.

– Чи є запит від військових на відновлення об’єктів зруйнованої інфраструктури?

– Звичайно, ми координуємось із нашими військовими, і тільки після їхнього дозволу починаємо все робити. У деяких випадках вони навіть самі нас просять пришвидшитись.

Наприклад, вчора ми відвідували з колегами Харківську область. Там певні дороги не встигли відремонтувати в межах проекту Велике будівництво упродовж попередніх двох років. Це не надто пріоритетні та важливі магістралі, але це дороги територіального значення.

Зараз ці дороги стали дорогами життя в тих містах, і цими дорогами доставляється гуманітарна допомога, евакуюють поранених.

І ми чітко почули від військових запит: Будь ласка, зробіть щось терміново.

Тому, звичайно, в таких випадках ми робимо аварійний ремонт протягом одного-двох тижнів. І цей досить потужний запит ми почули саме від військових лікарів.

– Тобто через аварійність цієї ділянки військові медики не можуть евакуювати поранених?

– Вони можуть, але ми втрачаємо час. А час в перші хвилини, години – це найдорожче. Маючи такого сусіда, навіть якщо зараз все добре закінчиться й наші хлопці здобудуть перемогу, ми житимемо, мабуть, із розумінням, що вони можуть повернутись.

І це буде, допоки там є той режим, ті люди, таке бачення і такий світогляд. Ми просто постійно будемо готові до цього, але це не привід не жити зараз, не відбудовувати економіку, не запускати наші підприємства.

– Ви згадали проект Велике будівництво. Яка кількість доріг була збудована протягом останніх двох років? І які, на жаль, зараз пошкоджені через російську навалу?

– Якщо говорити про два роки, то було відремонтовано чи збудовано близько 10 тис. км доріг державного значення та орієнтовно до 5 тис. км доріг місцевого значення, за які відповідають обласні державні адміністрації, а зараз – військові цивільні адміністрації.

Загалом можна сказати, що близько 15 тис. км доріг за ці два роки були відремонтовані. Це багато, їх вже не можна не помітити, тому що всі основні дороги були відремонтовані.

Ремонтували по всій країні – від Сходу до Заходу, від Півночі до Півдня, і всередині країни так само.

Я розумію, що було дуже багато критики, коли політика була на першому плані. Але сухий залишок такий: усі ці дороги працювали й працюють як основні канали, за якими доставляється гуманітарна допомога.

Коли мільйони наших громадян евакуювалися зі своїх регіонів в більш спокійні, вони теж їхали цими дорогами, й усі нарешті побачили, що в країні з’явились нормальні дороги.

І найголовніше, наші військові так само евакуюють своїх поранених і доставляють все, що потрібно, саме цими дорогами.

Раніше шлях від Дніпра до Покровська тривав п’ять годин, тому що цієї дороги просто не було. Я був там цими вихідними. Зараз це дві години, дві з половиною максимум.

Ми багато зробили доріг на Чернігівщині, Київщині, Харківщині, на Сумщині. Це все області, в яких не було доріг. Наприклад, до Сум не можна було дістатись нормальною дорогою. Така можливість з’явилась лише минулоріч. Так само й на Харківщині. Повністю всі дороги в Харківській області, зокрема харківська окружна, були зроблені в минулому чи позаминулому році.

Так само й на Чернігівщині. Наприклад, дорога Київ – Чернігів, основна наша траса М-01. Там є ділянки, де точилися активні бойові дії. У межах населених пунктів знищено все – від бар’єрного огородження до пробитих наскрізь підземних переходів. Знищений не лише верхній шар. Там є вирви та повна руйнація.

Далі їдемо по трасі – є перебиті мости. Під’їжджаємо до Чернігова – там спалені заправки навколо цієї траси.

Зрозуміло, що дорога не могла не постраждати. Це непроста історія. 20-25% усієї траси пошкоджені так чи інакше.

А це дорога першої категорії, класна, яка була щойно збудована. І всі, мабуть, пам’ятають відео, коли наші військові з дронів знімали, здається, роботу байрактарів. Танки окупантів лупили зверху, просто як у комп’ютерній грі. Але що там чітко було видно, так це класну дорогу з розміткою.

– Пане Олександре, яких руйнувань зазнав залізничний сектор, залізнична інфраструктура?

– Так само, як дорожня інфраструктура, страждає й залізнична. Залізничні мости, колії, станції, вокзали зазнають руйнувань. Де можливо, ми відновлюємо доволі швидко.

Наприклад, потяг Київ – Чернігів, який запустили швидко, досить суттєво допомагає у відновленні міста, у поверненні його до життя.

Також відновлюємо міст у напрямку Ірпеня. Там доволі складна конструкція, але за два-три тижні ми знову запустимо сполучення. Кожного дня щось відбувається, тому що бойові дії нікуди не поділися.

Завдяки нашим військовим в Києві відносно спокійно, але в деяких регіонах нашої країни, де активні бойові дії тривають, звичайно, страждає інфраструктура, потяги, люди. Є загиблі.

– Український авіаційний простір та морські порти – заблоковані. Чи зможе авто та залізничний транспорт перейняти на себе весь необхідний обсяг експорту та імпорту?

– Навантаження на ці два види транспорту суттєво збільшилось, удвічі або й навіть більше.

Звичайно, не все було готове до такої ситуації, особливо на кордонах з нашими західними партнерами. Ви абсолютно праві, зараз вкрай важливо запустити економіку. Ми активно працюємо для того, щоб успішно вести діяльність і фінансувати всі військові витрати на 100%, ба навіть 200%.

Армія – найголовніше зараз. І паралельно треба підтримати всі соціальні платежі в повному обсязі. Нині все це вдається, але державі буде набагато легше це зробити, коли запрацює економіка.

І тому ми зараз наповну намагаємось налаштувати логістичні ланцюжки імпорту продукції й сировини, тому що багато підприємств втратили свої ланцюжки постачань. І тепер те, що вони отримували через порти, потрібно завозити залізницею.

Потім ще експорт готової продукції аграрного та металургійного сектора. Наша амбітна мета – покрити весь необхідний обсяг імпорту та експорту.

Але якщо ми до кінця літа вийдемо на позначку понад 50% від нормального довоєнного режиму роботу, коли всі порти в Чорному морі працювали, то це для нас буде дуже добре, якщо чесно.

І ми бачимо перші гарні результати – запрацювали металургійні комбінати. Почався експорт аграрної продукції. Цей процес потребує певного часу, неможливо зробити все за один-два дні. Ідеться про місяці. Але ми бачимо настрій бізнесу, який інвестує в потужності, і бачимо підтримку наших міжнародних партнерів.

Ті речі, які раніше було просто неможливо зробити, наприклад, додати кількість людей, відкрити нові пункти перетину кордонів, – зараз все роблять, ідуть назустріч і все це робиться доволі швидко.

– Пане міністре, розкажіть про роботу міністерства щодо поширення санкцій з боку Європи проти Російської Федерації. Я знаю, що міністерство дуже багато робить для цього, зокрема запроваджена блокада інфраструктури.

– Вона, звичайно, негативно вплине на їхню економіку та на їхній бізнес. Ми багато працюємо, на постійному зв’язку із нашими західними партнерами, із багатьма профільними асоціаціям. Ми написали безліч офіційних листів та провели багато переговорів.

Я можу виокремити три блоки. Найголовніше, санкції, які найшвидше запрацювали, – це закриття авіаційного простору для російських авіакомпаній. І це досить суттєво вдарило по всіх їхніх національних перевізниках.

Більшість російських літаків стоять в аеропортах і нікуди не літають. Окремі аеропорти їх не приймають, рейси здійснюються лише до їхніх країн-сателітів, яких, дві-три на весь цей світ. По суті, це авіакомпанії-банкрути. Ми це чітко бачимо й знаємо.

Звичайно, згадані авіакомпанії намагаються обійти санкції, запускати інші авіакомпанії, із реєстрацією в третіх країнах, щоб мати змогу перевозити пасажиропотік.

Але ми за цим уважно слідкуємо і, коли ми отримуємо сигнали, звертаємось до наших західних партнерів. У будь-якому випадку можу сказати, що ці санкції запрацювали успішно.

Два інших напрямки – це порти й автомобільна блокада.

Велика Британія першою ввела обмеження щодо портів. Дуже грамотно, змістовно. І все було так прописано, що дуже складно обійти санкції.

Ми відштовхуємось не від того, під яким прапором ходить судно, а від того, хто є замовником. Якщо ми говоримо, що це російські компанії, державні або приватні, які є в санкційному списку і є замовником послуги, то нам байдуже, під яким прапором і кому належить цей корабель. Нам важливо, щоб російський експорт не відбувався, щоб російська економіка була ізольована.

Ми вважаємо, що це повністю справедливо. Вони заблокували наші порти – нехай весь цивілізований світ заблокує порти для них. Нехай вони зі своєю експортною продукцією залишаються вдома. Це досить суттєво вдарить по них.

Фото: Укравтодор, ДСНС, 72 ОМБр ім. Чорних Запорожців, Дмитро Живицький

Джерело матеріала
Згадувані персони
В Анкару прибув новий посол США
УкраинФорм
Росіяни атакували Конотоп: били з інтервалами навмисно, щоб нанести більше шкоди
ТСН
Тривожний сигнал для України: хто вийшов на виборах у Румунії до другого туру
ТСН
Пані посол України в США відреагувала на ядерні погрози Путіна: "Він є загрозою не лише для України"
TSN
Алькатрас 2.0: Трамп оголосив про відновлення легендарної в’язниці
TSN
Путін готує російське суспільство до тривалої війни в Україні та, можливо, із Заходом — ISW
TSN
Трамп після розмови з Ердоганом зробив заяву про війну в Україні
TSN
Трампу треба певний час, щоб зрозуміти, що від його слова ракети не перестають літати — дипломат
ТСН
Якщо Трамп не переконає Путіна укласти мир: у ЄС дали обіцянку Україні
ТСН
На концерті Леді Гаги в Бразилії з мільйонами глядачів готували теракт
ТСН
Окупанти знищили будинок фіналістки "Голосу країни-13" у Мирнограді: "А я так мріяла повернутись"
TSN
Jerry Heil виступить на "Євробаченні-2025" без alyona alyona: реперка здивувала причиною
ТСН
Ексчоловік Ані Лорак приголомшив подарунком новій коханій за понад мільйон гривень
ТСН
Донька Олени Кравець розкрила правду про стосунки з мамою та як вона її виховала: "Була дистанція"
TSN
Настя Каменських похизувалася, як розкішно відсвяткувала 38-річчя в компанії Потапа
TSN
Наталія Островська показалася з чоловіком і розкрила, на чому тримаються їхні стосунки
TSN
Історична сенсація: ШІ розкрив 500-річну таємницю найвідомішої картини Рафаеля
ТСН
Тарас Цимбалюк чесно зізнався, чому погодився стати головним героєм шоу "Холостяк"
ТСН
Курс валют в Україні: євро стає конкурентом долару, а долар дорожчатиме – що купувати і продавати
TSN
Київстар за 1 квартал 2025 року сплатив понад 3,37 млрд грн податків
ТСН
Кабмін відповів, чи підвищать зарплати українським педагогам
ТСН
Скільки коштує металобрухт в Україні 2025 року, ціни на чорні та кольорові метали, де знайти "скарби" вдома
ТСН
Який метал найдорожчий у світі: його ціна вражає
ТСН
Чим найкраще підживити лохину у травні, щоб було море великих і солодких ягід
TSN
Курс валют на 6 травня: скільки коштуватимуть долар, євро і злотий
ТСН
Гетманцев відповів, чи очікувати в Україні підвищення податків
ТСН
МВФ радить Україні підвищити податки для бюджету-2026 — ЗМІ
ТСН
На Курщині оголосили про евакуацію прикордонного Глушково
24tv
Уночі росіяни випустили ракети та дрони по Україні: де гриміли вибухи
ТСН
Генштаб оновив дані про втрати РФ: скільки росіян ліквідовано
TSN
У США розшукали жінку, яка зникла безвісти понад пів століття тому — детективна історія
ТСН
У школах міст-мільйонників зафіксовано уповільнення українізації: чому так трапилось
TSN
ЗСУ, волонтери та ГУР — ті, кому довіряють українці за результатами дослідження
ТСН
Курська операція залишається актуальною: деталі від Сирського
ТСН
Історії тих, хто не здався — для тих, хто не здається: що "1+1 Україна" покаже до 80-річчя завершення Другої світової війни
ТСН
"Жерло вулкана" та екстремальні краш-тести: телеведучий Дмитро Комаров вперше показав роботу мартенівського цеху
ТСН
Турист зі США ледь не загинув у Колізеї: що він утнув
TSN
Шторм у Китаї перекинув човни: у воді опинилися 84 людини
TSN
Вибухи у Конотопі та припинення роботи Skype: головні новини ночі 5 травня 2025 року
ТСН
У Києві прогримів вибух: що відомо
ТСН
У Росії кінь-втікач влаштував ДТП
TSN
Чоловік заявив, що його "викрали невідомі з ТЦК" та відмовився від мобілізації: як він поплатився
ТСН
"Все впало на мене": жахливі історії киян після нічної атаки дронів
ТСН
У ДТП на Полтавщині загинули поліцейський і військовий з ТЦК — подробиці
TSN
У Махачкалі влаштували стрілянину по російських правоохоронцях: подробиці
TSN
Чому «плаче» виноград і як цьому зарадити: поради для садівників
ТСН
Як виростити врожай без хімії
TSN
Дієтологи пояснили, з яких продуктів має складатися правильний сніданок
ТСН
Названо фрукт, який налагодить справи в туалеті та зміцнить імунітет
TSN
В Україні активізувалися гадюки: як убезпечитися від укусу
ТСН
Найгірший чай для вашого здоров’я: його багато хто п’є, але він сприяє набору зайвої ваги
ТСН
Як щоденне пиття кави може уповільнити старіння: вчені оприлюднили нове дослідження
TSN
За кілька секунд і без хімії: як перевірити свіжість молока в домашніх умовах
GlavRed
За рік кількість пошкоджених медзакладів зросла на 40% - Ляшко
УкраинФорм
Росія перекидає війська для захоплення Торецька та Покровська - ISW
Gazeta UA
РФ масовано атакувала Харків: удари ворога поцілили у кілька районів міста
TSN
Погода у травні: прогноз до кінця місяця
ТСН
Донбас перебуває на межі водної катастрофи: чи є реакція РФ
TSN
ЗСУ просунулися в районі Торецька, росіяни тиснуть на двох напрямках — ISW
TSN
Україну накриють торнадо та смерчі: метеоролог попередив про небезпеку
TSN
Зливи, похолодання та мокрий сніг: прогноз погоди на тиждень, 5-11 травня
ТСН
Негода на Тернопільщині: підтоплені будинки
ТСН
Ті, хто першими пішли у бій: 11 років тому Андрій Білецький заснував «Азов»
ТСН
Астрологи назвали два знаки зодіаку, які завжди радіють щастю інших
ТСН
Ці рослини запросто виженуть попелицю з вашого саду: посійте їх навколо стовбурів дерев
TSN
Небезпечне добриво: чому недозрілий перегній убиває розсаду — пояснення експертів
TSN
Які несприятливі дні для садіння часнику: досвідчені городники кажуть, що в такі дати він піде в стрілки
TSN
Як збити білок з цукром до густої піни — секрети приготування
TSN
Як вивести пирій зі свого городу: дієві методи, перевірені часом
ТСН
Як зробити освіжувач повітря власноруч: вдома завжди пануватиме свіжий і приємний аромат
TSN
Відро картоплі з кожного куща: перевірений аграрний метод для дійсно рясного урожаю
TSN
Найсмачніший медово-гірчичний маринад для курки: золотий стандарт смаку
TSN
Це може бути найбожевільніший колір Lamborghini за всю історію
Топ Жир
Ви поспішили купити авто перед підвищенням мит, і чи було це вигідно?
Топ Жир
Коли не можна вмикати кондиціонер в авто: помиляються навіть досвідчені водії
GlavRed
Infiniti може отримати кросовер, який їм так необхідний для виживання
Топ Жир
Багаті власники розкішних авто ухиляються від сплати податків, що викликає обурення влади
Топ Жир
Що вони собі думали? Mercedes CLA EV підтримує лише швидкі зарядні станції з напругою 800В
Топ Жир
Tesla представила оновлення за $2000, яке миттєво підвищує швидкість Model Y Juniper
Топ Жир
Ідеальний Mustang від Hertz — такий самий, як у день, коли його підписав Шелбі
Топ Жир
Занедбаний спорткар Dodge Charger 1968 року отримав нове життя після тривалого простою
360ua.news
Ганна Різатдінова розсекретила, скільки заробляє на місяць і куди витрачає кошти
ТСН
Ганна Різатдінова розповіла про свої останні стосунки та чому вони не склалися
ТСН
Різатдінова шокувала сумою, яку їй пропонували за інтим, і як вона майстерно "послала" вербувальника
TSN
Жоржиньо стане гравцем Фламенго на правах вільного агента — Романо
Football.ua
Битва за фінал Ліги чемпіонів: онлайн-трансляція матчу Інтер – Барселона
24tv
Циганков — у старті Жирони на матч із Мальоркою
Football.ua
Крістал Пелес і Ноттінгем Форест поділили очки
Football.ua
Мілан дотиснув Дженоа у другому таймі та здобув вольову перемогу
Football.ua
Каріус хоче залишитися в Шальке, але має варіанти в Італії
Football.ua
Skype назавжди припиняє свою роботу
TSN
Коли загине Земля: тривожний прогноз Гокінга підтвердило NASA
TSN
Згаслий вулкан в Угорщині може виявитися прадавньою столицею — відкриття вчених
ТСН
Земля стане вогняною кулею: що казав Стівен Гокінг про фінал людської цивілізації
ТСН
Львівський марафонець "зарядився" пінним прямо на дистанції і насмішив мережу: курйозне відео
Telegraf
Хакери зламали сайт авіакомпанії, що залучена в депортації мігрантів зі США
УкраинФорм
OpenAI розповіла, коли та в яких ситуаціях використовувати різні версії ChatGPT
InternetUA
Samsung Galaxy S25 FE можуть представити раніше, ніж планувалося
InternetUA
Показали результати дослідження українського кургану
Gazeta UA