MY.UAНовини
Ми завжди житимемо з розумінням, що росіяни можуть повернутись – Кубраков
Ми завжди житимемо з розумінням, що росіяни можуть повернутись – Кубраков

Ми завжди житимемо з розумінням, що росіяни можуть повернутись – Кубраков

Велике відновлення та український план Маршала. Хоч війна триває і на певних територіях нашої держави точаться активні бойові дії, у звільнених регіонах люди взяли до рук будівельну техніку замість зброї.

Тисячі кілометрів доріг, безліч залізничних шляхів, сотні й сотні інфраструктурних об’єктів були пошкоджені чи зруйновані російськими ракетами.

Зараз настав час все відбудовувати. Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков в ексклюзивному інтерв’ю Фактам тижня розповів про плани держави з ремонту зруйнованих доріг.

До чого такий поспіх, що вже вдалось перезапустити та як міністерство проводить роботи із запровадження санкцій проти країни-агресора, читайте в нашому інтерв’ю.

– Пане міністре, розкажіть, які дороги зазнали руйнувань та пошкоджень, і які з них вже почали ремонтувати?

– Загалом ми говоримо про те, що 23 тис. км доріг так чи інакше було пошкоджено. Ідеться про різні рівні руйнації. Із них за 8 тис. км доріг відповідає Укравтодор, тобто це дороги державного значення.

Related video

Якщо говорити про Укравтодор, то в нас мережа доріг – приблизно 24 тис. км. А якщо ми говоримо про 8 тис. км, то це третина доріг.

Є, звичайно, ділянки, де бронетехнікою пошкоджено лише верхній шар. Там є нормальна основа. Потрібно буде просто зняти верхній шар і відремонтувати.

Так у мирний час за доволі короткий термін (кілька тижнів) відремонтували Бориспільську трасу. Тоді було знято верхній шар, тому що основа була нормальною, і знову прокладено верхній шар.

Звичайно, є ділянки, зруйновані повністю, – там вирви від вибухів, спалена техніка, зруйновані підземні переходи. Ось там все потрібно будувати заново.

– За підрахунками міністерства та експертів, яка сума збитків?

– Відповідно до того, що ми бачимо зараз, і прогнозів експертів Київської школи економіки, цифри коливаються від $85 до 100 млн.

Але це включно з транспортною інфраструктурою в наших містах, аеропортами, портами, усією мережею основних доріг та мостами, яких на сьогодні зруйновано вже понад 300.

– Чому відновлювати інфраструктуру почали вже зараз, коли повномасштабна війна ще триває?

– Якщо говорити про звільнені або розблоковані регіони, то ми хочемо, щоб ці міста повертались до нормального життя, хоча б на базовому рівні. Для цього треба хоча б відновити знищені мости.

Якщо ми цього не зробимо, то люди не зможуть повернутись, бо ми не організуємо базові речі – туди не доїде гуманітарна допомога, не привезуть продукти до супермаркетів, там не запрацюють лікарні, бо не довезуть ліки.

Не доїдуть люди і не побачать, що сталося з їхніми оселями. Якщо ж вони, наприклад, зруйновані, тоді почнеться ремонт або відновлення за допомогою держави.

Тому базовий рівень – це відновити транспортне сполучення зруйнованих міст. Це питання визначальне.

– Чи є запит від військових на відновлення об’єктів зруйнованої інфраструктури?

– Звичайно, ми координуємось із нашими військовими, і тільки після їхнього дозволу починаємо все робити. У деяких випадках вони навіть самі нас просять пришвидшитись.

Наприклад, вчора ми відвідували з колегами Харківську область. Там певні дороги не встигли відремонтувати в межах проекту Велике будівництво упродовж попередніх двох років. Це не надто пріоритетні та важливі магістралі, але це дороги територіального значення.

Зараз ці дороги стали дорогами життя в тих містах, і цими дорогами доставляється гуманітарна допомога, евакуюють поранених.

І ми чітко почули від військових запит: Будь ласка, зробіть щось терміново.

Тому, звичайно, в таких випадках ми робимо аварійний ремонт протягом одного-двох тижнів. І цей досить потужний запит ми почули саме від військових лікарів.

– Тобто через аварійність цієї ділянки військові медики не можуть евакуювати поранених?

– Вони можуть, але ми втрачаємо час. А час в перші хвилини, години – це найдорожче. Маючи такого сусіда, навіть якщо зараз все добре закінчиться й наші хлопці здобудуть перемогу, ми житимемо, мабуть, із розумінням, що вони можуть повернутись.

І це буде, допоки там є той режим, ті люди, таке бачення і такий світогляд. Ми просто постійно будемо готові до цього, але це не привід не жити зараз, не відбудовувати економіку, не запускати наші підприємства.

– Ви згадали проект Велике будівництво. Яка кількість доріг була збудована протягом останніх двох років? І які, на жаль, зараз пошкоджені через російську навалу?

– Якщо говорити про два роки, то було відремонтовано чи збудовано близько 10 тис. км доріг державного значення та орієнтовно до 5 тис. км доріг місцевого значення, за які відповідають обласні державні адміністрації, а зараз – військові цивільні адміністрації.

Загалом можна сказати, що близько 15 тис. км доріг за ці два роки були відремонтовані. Це багато, їх вже не можна не помітити, тому що всі основні дороги були відремонтовані.

Ремонтували по всій країні – від Сходу до Заходу, від Півночі до Півдня, і всередині країни так само.

Я розумію, що було дуже багато критики, коли політика була на першому плані. Але сухий залишок такий: усі ці дороги працювали й працюють як основні канали, за якими доставляється гуманітарна допомога.

Коли мільйони наших громадян евакуювалися зі своїх регіонів в більш спокійні, вони теж їхали цими дорогами, й усі нарешті побачили, що в країні з’явились нормальні дороги.

І найголовніше, наші військові так само евакуюють своїх поранених і доставляють все, що потрібно, саме цими дорогами.

Раніше шлях від Дніпра до Покровська тривав п’ять годин, тому що цієї дороги просто не було. Я був там цими вихідними. Зараз це дві години, дві з половиною максимум.

Ми багато зробили доріг на Чернігівщині, Київщині, Харківщині, на Сумщині. Це все області, в яких не було доріг. Наприклад, до Сум не можна було дістатись нормальною дорогою. Така можливість з’явилась лише минулоріч. Так само й на Харківщині. Повністю всі дороги в Харківській області, зокрема харківська окружна, були зроблені в минулому чи позаминулому році.

Так само й на Чернігівщині. Наприклад, дорога Київ – Чернігів, основна наша траса М-01. Там є ділянки, де точилися активні бойові дії. У межах населених пунктів знищено все – від бар’єрного огородження до пробитих наскрізь підземних переходів. Знищений не лише верхній шар. Там є вирви та повна руйнація.

Далі їдемо по трасі – є перебиті мости. Під’їжджаємо до Чернігова – там спалені заправки навколо цієї траси.

Зрозуміло, що дорога не могла не постраждати. Це непроста історія. 20-25% усієї траси пошкоджені так чи інакше.

А це дорога першої категорії, класна, яка була щойно збудована. І всі, мабуть, пам’ятають відео, коли наші військові з дронів знімали, здається, роботу байрактарів. Танки окупантів лупили зверху, просто як у комп’ютерній грі. Але що там чітко було видно, так це класну дорогу з розміткою.

– Пане Олександре, яких руйнувань зазнав залізничний сектор, залізнична інфраструктура?

– Так само, як дорожня інфраструктура, страждає й залізнична. Залізничні мости, колії, станції, вокзали зазнають руйнувань. Де можливо, ми відновлюємо доволі швидко.

Наприклад, потяг Київ – Чернігів, який запустили швидко, досить суттєво допомагає у відновленні міста, у поверненні його до життя.

Також відновлюємо міст у напрямку Ірпеня. Там доволі складна конструкція, але за два-три тижні ми знову запустимо сполучення. Кожного дня щось відбувається, тому що бойові дії нікуди не поділися.

Завдяки нашим військовим в Києві відносно спокійно, але в деяких регіонах нашої країни, де активні бойові дії тривають, звичайно, страждає інфраструктура, потяги, люди. Є загиблі.

– Український авіаційний простір та морські порти – заблоковані. Чи зможе авто та залізничний транспорт перейняти на себе весь необхідний обсяг експорту та імпорту?

– Навантаження на ці два види транспорту суттєво збільшилось, удвічі або й навіть більше.

Звичайно, не все було готове до такої ситуації, особливо на кордонах з нашими західними партнерами. Ви абсолютно праві, зараз вкрай важливо запустити економіку. Ми активно працюємо для того, щоб успішно вести діяльність і фінансувати всі військові витрати на 100%, ба навіть 200%.

Армія – найголовніше зараз. І паралельно треба підтримати всі соціальні платежі в повному обсязі. Нині все це вдається, але державі буде набагато легше це зробити, коли запрацює економіка.

І тому ми зараз наповну намагаємось налаштувати логістичні ланцюжки імпорту продукції й сировини, тому що багато підприємств втратили свої ланцюжки постачань. І тепер те, що вони отримували через порти, потрібно завозити залізницею.

Потім ще експорт готової продукції аграрного та металургійного сектора. Наша амбітна мета – покрити весь необхідний обсяг імпорту та експорту.

Але якщо ми до кінця літа вийдемо на позначку понад 50% від нормального довоєнного режиму роботу, коли всі порти в Чорному морі працювали, то це для нас буде дуже добре, якщо чесно.

І ми бачимо перші гарні результати – запрацювали металургійні комбінати. Почався експорт аграрної продукції. Цей процес потребує певного часу, неможливо зробити все за один-два дні. Ідеться про місяці. Але ми бачимо настрій бізнесу, який інвестує в потужності, і бачимо підтримку наших міжнародних партнерів.

Ті речі, які раніше було просто неможливо зробити, наприклад, додати кількість людей, відкрити нові пункти перетину кордонів, – зараз все роблять, ідуть назустріч і все це робиться доволі швидко.

– Пане міністре, розкажіть про роботу міністерства щодо поширення санкцій з боку Європи проти Російської Федерації. Я знаю, що міністерство дуже багато робить для цього, зокрема запроваджена блокада інфраструктури.

– Вона, звичайно, негативно вплине на їхню економіку та на їхній бізнес. Ми багато працюємо, на постійному зв’язку із нашими західними партнерами, із багатьма профільними асоціаціям. Ми написали безліч офіційних листів та провели багато переговорів.

Я можу виокремити три блоки. Найголовніше, санкції, які найшвидше запрацювали, – це закриття авіаційного простору для російських авіакомпаній. І це досить суттєво вдарило по всіх їхніх національних перевізниках.

Більшість російських літаків стоять в аеропортах і нікуди не літають. Окремі аеропорти їх не приймають, рейси здійснюються лише до їхніх країн-сателітів, яких, дві-три на весь цей світ. По суті, це авіакомпанії-банкрути. Ми це чітко бачимо й знаємо.

Звичайно, згадані авіакомпанії намагаються обійти санкції, запускати інші авіакомпанії, із реєстрацією в третіх країнах, щоб мати змогу перевозити пасажиропотік.

Але ми за цим уважно слідкуємо і, коли ми отримуємо сигнали, звертаємось до наших західних партнерів. У будь-якому випадку можу сказати, що ці санкції запрацювали успішно.

Два інших напрямки – це порти й автомобільна блокада.

Велика Британія першою ввела обмеження щодо портів. Дуже грамотно, змістовно. І все було так прописано, що дуже складно обійти санкції.

Ми відштовхуємось не від того, під яким прапором ходить судно, а від того, хто є замовником. Якщо ми говоримо, що це російські компанії, державні або приватні, які є в санкційному списку і є замовником послуги, то нам байдуже, під яким прапором і кому належить цей корабель. Нам важливо, щоб російський експорт не відбувався, щоб російська економіка була ізольована.

Ми вважаємо, що це повністю справедливо. Вони заблокували наші порти – нехай весь цивілізований світ заблокує порти для них. Нехай вони зі своєю експортною продукцією залишаються вдома. Це досить суттєво вдарить по них.

Фото: Укравтодор, ДСНС, 72 ОМБр ім. Чорних Запорожців, Дмитро Живицький

Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Что в сексе больше нравится мужчинам: честно, без мифов и стереотипов
Comments UA
2025-07-17T20:39:30Z
Почему нельзя хранить яйца в дверце холодильника: ключевые причины, о которых нужно знать
TSN
2025-07-28T12:21:56Z
Въезд в США обрастает налогом в $250: как новый сбор усложнит въезд иностранцам
UAToday
2025-07-22T16:06:01Z
Гороскоп на 27 июля 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-07-26T16:51:34Z
Знаки судьбы: случайность или подсказки сверху
Comments UA
2025-07-30T21:18:48Z
Навлечете беду и сорвете путешествие: 5 вещей, которые нельзя делать перед поездкой
Знай
2025-07-30T20:51:00Z
В Мексике нашли потерянный город майя - легендарную "Страну белых ягуаров"
Апостроф
2025-07-28T12:33:19Z
10 вещей, которые никогда не понадобятся в поездках: советы, которые помогут собрать чемодан
Знай
2025-07-26T15:21:26Z
С хрустящей корочкой и мягкая внутри: хитрость кулинаров, которая поможет идеально пожарить картошку
Gazeta UA
2025-07-20T09:30:22Z
Родился в Донецке, но стал путинистом: умер известный режиссер, снявший фильм "Мастер и Маргарита"
Telegraf
2025-07-17T10:18:58Z
Лорак в том числе: из азербайджанского фестиваля выгнали российских артистов
GlavRed
2025-07-17T10:21:54Z
Даша Ульянова в крошечном бикини устроила соблазнительную фотосессию в бассейне
Gazeta UA
2025-07-28T11:48:39Z
У 56-летней Дженнифер Лопес на сцене упала юбка: зрители начали свистеть
Фокус
2025-07-28T09:45:58Z
Известный украинский певец рассказал, почему Ани Лорак изменила Украине
Comments UA
2025-07-30T20:42:51Z
Грязный носок продали за более чем 8000 долларов: кому он принадлежал
Comments UA
2025-07-30T19:51:25Z
Нельзя: Тодоренко снова не смотрела за детьми и нарвалась на жесткий отказ в РФ
GlavRed
2025-07-17T14:27:51Z
Брэдли Купер готовится к предложению младшей на 20 лет всемирно известной модели: что известно - СМИ
TSN
2025-07-28T16:06:38Z
Анджелина Джоли после громкого развода закрутила роман с бывшим любовником: кто он — СМИ
TSN
2025-07-26T15:18:52Z
Камни в желчном могут привести к смерти: ТОП опасных состояний
Comments UA
2025-07-30T15:24:40Z
Как вода с медом с утра повлияет на здоровье: вы удивитесь
TSN
2025-07-20T09:09:20Z
Лишь два стакана в день этого сока нормализует высокое артериальное давление
Comments UA
2025-07-23T17:06:12Z
Названы неожиданные свойства винограда, о которых никто не знал
TSN
2025-07-28T12:21:56Z
Почему стоит выпить стакан воды перед сном: две веские причины, которые спасут вам жизнь
Знай
2025-07-30T17:51:01Z
Чтобы похудеть и чувствовать себя лучше: чем можно заменить хлеб в рационе — четыре альтернативы
TSN
2025-07-30T16:12:08Z
Безуглая ответила на упреки, что из-за синдрома Аспергера не может иметь доступ к гостайне
Комсомольская правда
2025-07-27T12:30:15Z
Как распознать «тихий» инфаркт
UAToday
2025-07-26T16:51:32Z
В Японии разрешили выращивать человеческие эмбрионы из стволовых клеток
Новости Украины
2025-07-26T15:48:09Z
Даже не убегал: новые подробности двойного расстрела на черниговском полигоне
TSN
2025-07-17T15:36:58Z
Полиция нашла женщину, которая в метро Киева кричала пророссийские лозунги
Корреспондент
2025-07-19T11:54:06Z
Пограничники задержали 10 мужчин, которые платили криптовалютой за побег в Молдову
Новости Украины
2025-07-17T13:09:34Z
Под Москвой прогремели взрывы - аэропорты РФ остановили рейсы
Gazeta UA
2025-07-17T04:39:15Z
Смертельное ДТП в Словении: полиция сообщает о четырех погибших украинках
Европейская правда
2025-07-30T23:21:49Z
Удар РФ по Киеву: заблокированые люди в гараже и пожары на верхних этажах домов
TSN
2025-07-30T22:51:29Z
Российский FPV-дрон атаковал автомобиль главного раввина Херсона
ZN UA
2025-07-17T22:39:39Z
Россияне сообщают о взрывах в Подмосковье
Корреспондент
2025-07-18T03:45:47Z
"Вагнеровцы" расстреляли 11 человек на шахте в Африке - СМИ
Корреспондент
2025-07-19T07:54:50Z
Хоронили в закрытом гробу и под песни. Стефанчук, Притула и другие посетили прощание с нардепом Рущишиным
Telegraf
2025-07-28T12:15:55Z
Россия официально закрывает границы с Украиной: что это значит
Comments UA
2025-07-28T22:21:33Z
Публичная пощечина Макрону и другие выходки: СМИ выяснили, что взбесило первую леди Франции
Telegraf
2025-07-17T14:51:07Z
Президент Турции намекнул на близкое завершение войны в Украине
TSN
2025-07-28T19:40:26Z
Известного украинского актера хотели убить: что известно
Comments UA
2025-07-30T23:30:27Z
ФБР обнаружило в комнате для уничтожения конфиденциальных материалов документы о возможных связях Трампа с РФ - СМИ
Gazeta UA
2025-07-30T23:12:16Z
Путин может приказать взорвать ЗАЭС: на Западе предупредили об опасном сценарии
Comments UA
2025-07-28T12:12:35Z
Беда со здоровьем или гамаши? Толстые щиколотки Трампа обеспокоили людей
Telegraf
2025-07-28T11:30:52Z
Кремль выдвинул условие для встречи Путин-Трамп
Корреспондент
2025-07-28T13:18:07Z
Индексация будет одинаковой для всех, независимо от профессии, - Екатерина Котенкова
Знай
2025-07-17T02:18:54Z
Польша требует от МОН переписать учебники истории Украины: что произошло
Фокус
2025-07-17T14:30:53Z
Украинских школьников за границей ждет дискриминация: учителя протестуют против новых правил МОН
Знай
2025-07-20T09:21:24Z
За чем нельзя наблюдать 17 июля и что нужно отдать сегодня: приметы и запреты на Марины
Знай
2025-07-17T02:03:23Z
В ВМСУ назвали причины уменьшения применения "Калибров"
Хвиля
2025-07-30T23:21:03Z
"Я думал, они меня сожрут". Украинец нашел место, где "зарождается" саранча
Telegraf
2025-07-30T22:30:50Z
Украина сделала беспрецедентное предложение иностранным оборонным компаниям: о чем идет речь
Comments UA
2025-07-17T22:42:52Z
В ТЦК Полтавщины заявили о побеге мобилизованных
Корреспондент
2025-07-26T13:45:23Z
В Черкассах тренер проиграла в казино 1,35 млн грн, собранных на поездку детей в Грузию
Фокус
2025-07-17T20:57:44Z
Двух подростков-партизан посмертно наградили
Корреспондент
2025-07-19T14:21:35Z
Покровское направление снова под массированными штурмами россиян
Новости Украины
2025-07-17T14:39:03Z
Николаев на двое суток может остаться без воды
Новости Украины
2025-07-28T13:48:33Z
За 1,4 тыс. долларов помогал уклонистам: ГБР задержало в Харькове чиновника ГСЧС
Апостроф
2025-07-28T17:04:00Z
Неужели саранча? Огромное насекомое обнаружили в Одессе
Telegraf
2025-07-30T22:27:47Z
В Киеве возросло количество пострадавших от российской атаки мест
TSN
2025-07-30T22:18:21Z
ЦПД опроверг фейк РФ о "военнослужащем ВСУ, расстелявшем командира"
Корреспондент
2025-07-28T15:15:11Z
Партизаны взорвали важный железнодорожный маршрут оккупантов под Тулой
Корреспондент
2025-07-20T09:39:39Z
Россияне убили пятерых жителей Константиновки
Корреспондент
2025-07-19T06:33:37Z
Почему вода в океане солёная, а в озёрах и реках - нет: ответ вас может удивить
UAToday
2025-07-26T16:51:54Z
Таинственный межзвездный объект несется сквозь Солнечную систему — он больше Эвереста
TSN
2025-07-28T13:48:51Z
Землю снова атаковала магнитная буря красного уровня: сколько будет длиться шторм
Апостроф
2025-07-17T15:51:55Z
Новый рекорд производительности солнечных панелей Японии вызывал странный эффект: что случилось
Фокус
2025-07-17T15:51:42Z
Бои под Limp Bizkit: В Сеть утек геймплейный тизер Battlefield 6
GameMag
2025-07-30T23:12:35Z
Приходящие во сне тени: что за ними скрывается
Comments UA
2025-07-30T22:00:49Z
Моль пожрала хоррор: Обзор Luto
GameMag
2025-07-30T20:57:38Z
Opera подала антимонопольную жалобу на Microsoft
Корреспондент
2025-07-30T19:12:19Z
«Баба Яга» страшнее пистолета: охрана Путина вооружена дроном-ловцом. ВИДЕО
Новости Украины
2025-07-30T18:57:25Z
Линии электропередач и объекты газотранспортной инфраструктуры будут восстанавливать быстрее
Хвиля
2025-07-29T20:12:43Z
В первом полугодии ІТ-ФЛП массово закрывались, но не все так плохо
Корреспондент
2025-07-29T20:24:50Z
Китайскому Temu грозит штраф от ЕС за продажу "незаконных товаров"
Европейская правда
2025-07-28T13:58:07Z
Таможенные реестры: в Украине утвердили новые правила
Хвиля
2025-07-17T10:36:51Z
Для Украины €8,5 млрд: в ФРГ приняли бюджет-2026
Корреспондент
2025-07-30T21:54:09Z
Гринчук анонсировала достройку новых энергоблоков в Украине
Хвиля
2025-07-30T20:00:53Z
В Украине масштабируют производство собственной взрывчатки
Лига
2025-07-27T12:12:38Z
Сметанина назначена и.о. генерального директора Укроборонпрома
Корреспондент
2025-07-22T19:18:36Z
Лукашенко распорядился штрафовать магазины за отсутствие картофеля
Корреспондент
2025-07-19T00:24:57Z
Надя Дорофеева показала фото с Усиком после блестящего боя и поделилась впечатлениями от встречи
TSN
2025-07-20T09:09:19Z
Два рекорда за год: юная львовянка установила новое достижение на Говерле
Фокус
2025-07-27T11:39:51Z
Полюбил вас всех как родных: Лукас Васкес растрогал на церемонии прощания
Корреспондент
2025-07-17T14:30:50Z
Погиб легендарный экстремал. ВИДЕО
Новости Украины
2025-07-17T22:51:29Z
Динамо Киев узнало в Пафосе своего соперника на третий круг квалификации ЛЧ
Корреспондент
2025-07-30T21:51:22Z
Японский боксер уступил пояса американцу в наилейгчайшем весе
Корреспондент
2025-07-30T21:09:51Z
Усик сделал символический жест перед реваншем с Дюбуа
Telegraf
2025-07-17T13:27:42Z
На этапе Бриллиантовой лиги в Лондоне украинка Левченко не выступит
Корреспондент
2025-07-18T19:54:57Z
Ла Лига принимает игрока Баварии: Сарагоса пришел играть за Сельту
Корреспондент
2025-07-30T20:27:40Z
На разгадку есть15 с. Попробуйте найти в головоломке странное авто
Gazeta UA
2025-07-26T07:36:54Z
За рулём нельзя: популярный напиток может стоить водителям штрафа или лишения прав
Хвиля
2025-07-30T16:42:10Z
Названы крупнейшие региональные рынки автомобилей в Украине
Корреспондент
2025-07-30T08:33:23Z
Ошибка под капотом: эксперты назвали машины, которые водителям лучше обходить стороной
Хвиля
2025-07-30T04:15:55Z
Volkswagen откладывает выход Cupra на рынок США как минимум до 2030 года
Корреспондент
2025-07-29T20:03:09Z
General Motors судят из-за двигателей V8, которые внезапно выходят из строя
Корреспондент
2025-07-29T18:51:59Z
Jeep Avenger достиг 200 тысяч заказов и получил полноприводную версию 4xe
Корреспондент
2025-07-29T17:48:39Z
Керамические тормозные диски: преимущества и недостатки запчастей
Мій Харків
2025-07-28T19:51:44Z
Mitsubishi окончательно уходит из Китая после почти 30 лет работы
Корреспондент
2025-07-28T19:30:53Z